„Żabka” zabiła. Samobójstwo 21-latka za pomocą kupionego w Nowym Targu dopalacza - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 10.872 km/h Wilgotność: 76 %
Clouds
Wiatr: 12.672 km/h Wilgotność: 72 %
Clouds
Wiatr: 8.82 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
Wiatr: 8.928 km/h Wilgotność: 66 %
Clouds
Wiatr: 6.768 km/h Wilgotność: 64 %
Clouds
Wiatr: 5.724 km/h Wilgotność: 83 %
Jakość powietrza
34 %
Nowy Targ
32 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 17 | 34 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
16.06.2010, 15:29 | czytano: 17175

„Żabka” zabiła. Samobójstwo 21-latka za pomocą kupionego w Nowym Targu dopalacza

W nowotarskim szpitalu zmarł w sobotę 21-latek, który zażył dziesięć tabletek dopalacza o nazwie „Amphibia” (tzw. żabka). Trzygodzinna reanimacja nie dała rezultatów.

Jak ustaliła policja, ofiara to 21-letni mieszkaniec Krakowa, wynajmujący mieszkanie w Nowym Targu. Został znaleziony w rejonie targowicy.

- Nieprzytomny chłopak przywieziony został do nas przez pogotowie ratunkowe - relacjonuje P24 dr Izabela Jachymiak, ordynator oddziału anestezjologii i intensywnej terapii. - Leżał na słońcu w okolicach jarmarku. Na początku nie była wiadoma przyczyna jego stanu - podejrzewano udar słoneczny - w karetce odzyskał jednak na chwilę świadomość i przyznał, że w celach samobójczych zażył dziesięć tabletek „żabki”.

Nowotarscy lekarze nie wiedzieli na początku, z czym mają do czynienia. - Z takimi środkami jest poważny problem, bo nie wiadomo, co jest substancją czynną w takiej tabletce - kontynuuje Izabela Jachymiak. - Nie są to substancje nadzorowane. Telefonowaliśmy do Kliniki Toksykologii, jednak toksykolodzy też nie wiedzą, jak sobie radzić z podobnym zatruciem. Nie ma żadnej odtrutki, leczenie jest niestety objawowe. Oznacza to, że jeżeli występują drgawki, to trzeba stosować środki przeciwdrgawkowe, jeżeli jest zatrzymanie oddechu - tak jak u tego chłopaka - trzeba wdrożyć oddech zastępczy, jeżeli następuje zatrzymanie krążenia - reanimujemy. I praktycznie reanimacja w jego przypadku, trwała bez ustanku ponad trzy godziny. Zakończyła się po tym, gdy przez dłuższy czas serce już nie reagowało w ogóle ani na leki, ani nawet na założoną elektrodę - bezpośrednio wprowadzony do serca stymulator, który bodźcem elektrycznym próbuje pobudzić je do skurczu.

W karetce młody mężczyzna, który na chwilę odzyskał świadomość, przyznał, co zażył i w którym z czterech sklepów z dopalaczami środek kupił. Niektóre z objawów, które u niego wystąpiły to bardzo wysoka temperatura - na termometrze zabrakło skali - oraz drgawki i wysokie ciśnienie. Powiadomiona o sprawie nowotarska policja natychmiast udała się do sklepu, w którym mężczyzna nabył środek, skąd zabrała ulotkę z jego składem. - Dostarczyliśmy ją do szpitala, było już jednak za późno - mówi Roman Wolski, rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu.

- Zgłosiliśmy ten zgon do prokuratury, bo okoliczności są wstrząsające - dodaje Izabela Jachymiak. - Tego typu środki to olbrzymie zagrożenie. Żadne badania toksykologiczne nie wykrywają tych substancji, nie ma na nie odczynników. Następna sprawa - nie są wyczuwalne. W przypadku zatrucia alkoholem od razu wiemy, z czym mamy do czynienia. Tu nie. Nie mamy pojęcia, co zażył człowiek, który zachowuje się dziwnie, agresywnie lub jest nieprzytomny. Jak mówi pani doktor, 21-latka zabiła „Amphibia” (popularnie zwana żabką), w której substancją czynną jest bufotenina - rzekomo wyciąg z jadu ropuchy południowoamerykańskiej. - Ta substancja działa na system nerwowy, ma wywoływać halucynacje, dawać tzw. kopa - dodaje ordynator intensywnej terapii. - Tu zadziałała po prostu „świetnie”…

- Nowotarska prokuratura prowadzi postępowanie w sprawie udzielenia pomocy do targnięcia się na swoje życie - mówi prokurator Zbigniew Gabryś. - Kobieta, która znalazła w okolicach targowicy przytomnego jeszcze młodego człowieka zeznała, iż powiedział jej, że postanowił się otruć. Zarządzono też sekcję zwłok.

Dzień po śmierci 21-latka, w niedzielę, w łódzkim Instytucie Medycyny Pracy zmarł 20-letni mieszkaniec Łodzi. Jak podał łódzki dodatek „Gazety Wyborczej”, do szpitala przyprowadziło go dwóch kolegów, którzy zeznali, że pacjent zażył dopalacz. Zasłabł w piątek wieczorem, grając w piłkę, w nocy z niedzieli na poniedziałek już nie żył. Po przyjęciu do szpitala wymiotował niebieską substancją. Według lekarzy, mógł to być barwnik z dopalacza. Sprawą zajęła się łódzka prokuratura.

p/

Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
FF18:27, 25 czerwca 2010
Bardzo to smutne...
Miejmy nadzieje, ze nie bedzie wiecej takich przypadkow i kontrolujmy nasze dzieci...
olo23:15, 24 czerwca 2010
jak się ma 16-20 a niektórzy więcej lat to ma się "siano we łbie" od tego sa dorośli żeby myśleć za dzieci które po czasie zrozumieją że to co robili było po prostu głupie i nieodpowiedzialne. Przykre jest to że to dorośli w wyrafinowany sposób robia biznes i kasę na mało świadomych dzieciach, a tym są właśnie dopalacze. Niech ktoś pokaże mi dorosłego 30-40 latka który wącha klej, zażywa jakieś dopalacze , LSD itp. Oczywiście kilku by się znalazło ale nie jest to taka ilość jak w wieku szkolnym.
mama nastolatka20:26, 22 czerwca 2010
usunac ten syfffffffffffffffffffff z naszego miasta niech burmistrz cos dziala jak mozna pod szkola takie cos otworzyc a wlasciciel budynku niech sie wstydzi
m20:48, 21 czerwca 2010
do gazda masz 100% racji popieram twoją wypowiedz ale to katolicki zascianek ktory zawsze o wszystko czepia sie innych i szuka winnego mogl myslec co robi po cholere to bral zero rozsadku naprawde ludzie to ze taki sklep jest nie znaczy ze wszyscy tam kupuja ci rozsądni nie potrzebuja do dobrej zabawy dopalaczów wystarczy chodzby troche alkoholu
eve20:45, 21 czerwca 2010
Do Ania to po co to bral boze ludzie jak bedzie chcial kupi se u dilera albo przez internet zamowi wy jestescie az tacy tępi czy ograniczeni umyslowo mogli go tak wychowac zeby po to nie siegal ludzie sie moga swietnie bawic przy alkoholu nie musza siegac po to g*** i rązsądni nie siegaja
Ania22:22, 19 czerwca 2010
wstyd dla właścicieli kamienic którzy wynajmują lokale pod taką działalność
wk.....y12:13, 18 czerwca 2010
Bylem przed chwilą pod takim sklepem. Na oknie jest napisane - dobra zabawa a sklep otwarty jest od 14 do 22. Nic dodać nic ująć. Narkotyki legalnie sprzedawane. Marycha wiadomo co to jest, a jaki jest skład chemiczny tych trucizn? Przecież w tym może byc i cyjanek. Nie wierzę, że nic z tym nie można zrobic - to bzdura!!!!!!!. Z socjalizmem ludzie sobie poradzili a z takim gównem nie mogą?
Tedi17:44, 17 czerwca 2010
ania
"może ktoś być nieświadomy, zaproponuje mu koleżka i co wtedy????"

Rodzice, nauczyciele powinni odpowiednio wcześniej uświadamiać dzieci o zagrożeniach płynących ze stosowania dopalaczy. Ustawa nie załatwi wszystkiego. Od czasu wprowadzenia ustawowego zakazu posiadania narkotyków spadła ilość wyroków za handel a zwiększyła się ilość wyroków za posiadanie. Zakaz nie przyniósł spodziewanego efektu. A tak na marginesie skoro w Nowym Targu są aż 4 sklepy tego typu ( chyba fenomen w skali kraju ) to znaczy, że jest ogromny popyt.
Pokolenia17:00, 17 czerwca 2010
za tę śmierć odpowiada prawo w Polsce czyli PO i PSL i wszyscy ci ,którzy oddali na nich głos to oni ustalają prawo w Polsce ,bo mają większość w rządzie Polskim,Holandia zakazała takich sklepów,ale Polska zawsze jest zacofana bo ludzie głosują żle...nie o taką wolność dla człowieka walczyły pokolenia...zmienić rząd PO i PSL to i prawo w Polsce się zmieni.
d14:42, 17 czerwca 2010
jakby miał się powiesić to zanim by to zrobił zastanowiłby się. więć nie rozumien czemu piszecie że to bez różnicy jak popełnił samobójstwo
ania14:39, 17 czerwca 2010
Iwona zapewne jak ty byłaś młoda były inne czasy, uwierz mi... może ktoś być nieświadomy, zaproponuje mu koleżka i co wtedy???? Moim zdaniem nie ma co zwalać na rodziców ani władze lokalne bo one naprawdę chyba niewiele mogą zrobić - DLACZEGO OBECNY RZĄD NIE USTANOWI ODPOWIEDNIEJ USTAWY????? Dlaczego w innych krajach i to europejskich jest to zakazane? jakoś się da jak się tylko chce!!!
Iwona13:59, 17 czerwca 2010
Problemem nie są tego typu sklepy ale odpowiednie wychowanie dzieci przez szkolę i rodziców... Ja zostałam wychowana w taki sposób, że nigdy nie ciągnęło mnie do narkotyków i papierosów. Prawda jest taka, że nie każdy nadaje się na rodzica...
ja11:38, 17 czerwca 2010
Sam chciał popełnić samobójstwo, przecież się do tego przyznał. Dopalacze były tylko jak nóż, żyletka,sznur, leki , czy każdy kto sprzeda samobójcy sznur , czy nóż, czy też żyletkę w kiosku ruchu czy w drogeri będzie odpowiadał za pomoc w samobójstwie??? Dopalacze są na razie legalne, a on dobrze wiedział co użyć, wybrał dopalacze, jego wybór!!
mikas09:47, 17 czerwca 2010
Kardynał jest zaniepokojony co dał wyraz w rozmowie z burmistrzem, że nic nie robi w tej sprawie.
Paros08:40, 17 czerwca 2010
wyje....c te sklepy...to dziadostwo na maksa....
czysta08:11, 17 czerwca 2010
precz z dopalaczami!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TOMI08:09, 17 czerwca 2010
Precz ze sklepami z dopalaczami..
Co jeszcze wypuścicie na rynek żeby zarobić!!!

Proszę nie pisać wielkimi Literami. Admin
mika08:08, 17 czerwca 2010
Słuchaj wodnik...mało wiesz a cwaniakujesz.Jak nie znasz prawa i tego ze jest to niestety legalne w Polsce a Burmistrz jak narazie nic nie moze zrobic bo jak każy burmistrz ma uwiazane rece ustawami które sa idiotyczne w Polsce to sie nie wypowiadaj. A pisanie ze posrednio ma go na sumieniu jest smieszne....
prawo bez sprawiedliwosci07:11, 17 czerwca 2010
TRUCIZNA do spożycia. Czy to nie temat dla prokuratora?
Wojtek B06:57, 17 czerwca 2010
Każdy ma wolną wolę i prawo wyboru. On dokonał takiego, który uważał za właściwy. Problem tkwi nie w tym jakim sposobem (środkami) tego dokonał, ale DLACZEGO !!!!!!
bob23:53, 16 czerwca 2010
jedyny sposób na dopalacze w calej polsce to legalizacja ! Natura a chemia....
zdruzgotana 2222:57, 16 czerwca 2010
jestescie beznadziejni - nie porównujcie ibupromu czy apapu gdzie lekarze znaja skład do dopalacza o nie znnaym składzie gdzie nie wiadomo jak areagować, co podac i ratowac zamiast pisac te herezje ruszczie łbami- bo ciekawe czy jak sami mielibyście dzieci to bylibyscie tak za!!!!!!
a tym mądralom propnuje wycieczke do takiego sklepu gdzie niby cos jest czyms a znajduje sie to przyczepione do marnej etykietki a w woreczku dwie pigułki, a ni porzadnie zapakowane ani zafoliowane - nie wiadomo co tam tak naprawdę jest!!!
!!! miesykaniec...22:46, 16 czerwca 2010
Trzeba jak najszybciej usunąć te bandziorskie sklepy z dopalaczami!!! Podhale jest zbyt pięknym i urokliwym terenem wraz z masą naprawdę dobrych ludzi i nie powinno być tutaj miejsca dla tego SYFU!!! Otwarcie kolejnego sklepu przy gimnazjum nr 1 jest czymś niedopuszczalnym... jako można było do tego nawet dopuścić. Wierzę jednak, że ktoś się weźmie za ten cały bałagan i sprowadzi te sklepy tam gdzie ich miejsce... DO RYNSZTOKA!
maja22:42, 16 czerwca 2010
takie świństwo powinno być zabronione żeby ochronić małolatów i tych trochę starszych przed utratą zdrowia
janosik22:23, 16 czerwca 2010
Anna ma 100% racji!!!
Osobiście sądzę, że ogromne profity z dopalaczowego biznesu czerpie spore grono prominentnych bandziorów zasiadających w parlamencie, dlatego prawnie nic się z tym "nie da" zrobić, bo tak ma być.
Popieram też pomysł o nękaniu tych sklepów kontrolami, choć na kontrolę to przyszli do mnie bo ośmieliłem się sprzedać w grudniu kilkanaście choinek z własnego ogrodu. Ot, Polska właśnie.
cuda21:08, 16 czerwca 2010
tak przypuszczałam że po bluzganie na MF zacznie się jak bluzgacze wrócą ze spotkania z Komorowskim. Trzeba go było zapytać co zrobił żeby w Polsce nie było dopalaczy
znany i lubiany20:52, 16 czerwca 2010
powiedzcie mi co za kretyn w ogle zezwolil na otwarcie czegoś takiego w Nowym Targu...
MAŁO TEGO, POWSTAŁ SKLEP Z DOPALACZAMI NA PRZECIWKO GIMNAZJUM I KOŚCIOŁA... to jest normalne? chyba tylko w naszym kraju...
Anna20:50, 16 czerwca 2010
Czytam niektóre komentarze i brak mi słów. Chłopak popełnił samobójstwo, to prawda. ale dlaczego nie wybrał noża do podcięcia sobie żył, ani sznura, do powieszenia się? Bo ludzie boją się bólu. Chciał odejść bezboleśnie i wybrał dopalacze. Jak wynika z artykułu, i tak się namęczył, czego się pewnie nie spodziewał. Ale śmiem twierdzić, że gdyby dopalaczy nie było, to - choćby z tego strachu przed bólem - mógłby zmienić decyzję, zastanowić się. W tym przypadku sklep z dopalaczami pomógł w eutanazji, a ta jest przecież zabroniona. Nie dyskutujmy więc i nie ironizujmy, czego sprzedaży należałoby jeszcze zabronić, bo nie w tym rzecz. Zabić w końcu można się nawet waląc młotkiem po głowie. Tylko kto to zrobi? Po prostu nie ułatwiajmy samobójcom tego zadania, nie pomagajmy też żądnym wrażeń nie-samobójcom, jak ten z Łodzi, przenieść się na drugi świat. Bo przecież ludzkie życie jest wartością nadrzędną. Jeżeli coś zabija na życzenie, należy tego zabronić. albo zalegalizować, jak w Holandii, eutanazję i hulaj dusza...
kaja20:32, 16 czerwca 2010
dlaczego burmistrz N.T.powala otwierać takie sklepy ???czemu nie protestuje przeciwko temu ???szkoda tylko tych dzieciaków ,ale jaka tragedia musi się stać ,aby zamknąć takie sklepy?????????????
wodnik20:30, 16 czerwca 2010
Nie do wiary zamiast basen budować to w tym mieście dla dzieciaków otworzyli dopolacze. Skandal!!! Oto mamy efekt, czy nasz burmistrz nie rozumie że brak rozrywek dla młodzieży powoduje, iż wpadają oni na takie pomysły jak zażycie dopalaczy. Burmistrzu i rado miasta sport kształtuje młodych ludzi, chcieli by wrażeń to by popływali pochlapali się a nie żarli tego h......a. Pośrednio macie tego młodzieńca na sumieniu bo nie robicie nic poza trzymaniem się własnych stołków, a w niedzielę do kościółka wy pozerzy!!! A jak pana syn to zakupi i zje??? I jeszcze jedno właściciele sklepów z dopalaczami - wy mordercy!!!
q20:29, 16 czerwca 2010
Samobójstwo i to takie. Co teraz ludziom potrzeba narkotyków. Sytemu zawsze za mało
rodzic20:20, 16 czerwca 2010
słabe państwo w Irlandi raz dwa sobie poradzili
s20:18, 16 czerwca 2010
No i musi się wydarzyć coś takiego, żeby ktoś zaczął myśleć. Szkoda chłopaka, ale jak tak można. Ci co sprzedają .... dopalacze ................. Szkoda słów
ja19:31, 16 czerwca 2010
no cóż liberalna POlityka POzwala na wiele,nie można nikomu zabronić odebrania sobie życia ,ale można to utrudnić a nie ułatwiać.A co jeśli ten młody człowiek był w depresji lub miał inną chorobę np psychiczną -to się w dzisiejszych czasach leczy i kto wie ,czy po latach nie byłby wdzięczny za uratowanie mu życia?Tego nie wiemy ale na pewno wiemy,że o każde życie trzeba walczyć a likwidacja takich sklepów jest sposobem walki.Jak ktoś bardzo chce to to i tak zrobi w inny sposób,ale przynajmniej nie będziemy mieć wyrzutów,że nie zrobiliśmy zupełnie NIC.
Tedi19:25, 16 czerwca 2010
Naukowcy już kilka lat temu prognozowali, że z powodu coraz silniejszej rywalizacji między ludźmi środki dopingujące i dopalacze mózgu staną się w przyszłości tak powszechne jak picie kawy na śniadanie. Tak jak dopalacze sprzedawane w sklepach działa wiele lekarstw ( zażywanych w dużych ilościach ) sprzedawanych bez recepty w aptekach. 21- latek popełnił samobójstwo. To był jego cel. Środkiem do osiągnięcia tego celu był dopalacz zażyty w nadmiernej ilości. Mogło to być równie dobrze: skok z mostu lub wysokiego budynku, podcięcie żył, gaz, nadmierna ilość lekarstwa, powieszenie się...My, jako społeczeństwo, powinniśmy zapytać: dlaczego postanowił odebrać sobie życie ?
Pogarda19:23, 16 czerwca 2010
A jestem zdania , że gdyby nie było dopalaczy to nie było by takiego zdarzenia, w końcu czemu chłopak zażył "żabke" a nie inne tabletki. Sprzedawcy patrza tylko na pieniadze i nie mają sumienia . W sumie to sprawa indywidualna każdego z nas lecz dlaczego ułatwiać młodym ludzią dostęp do narkotyków , po co wskazywać im taką drogę skoro wiadomo ,że w nałóg wpada sie bardzo szybko. Pozdrawiam i zdrowego rozsądku życze także narazie głupim sprzedawcą...
heh19:04, 16 czerwca 2010
ale ale...na 100 % po zamknieciu sklepow z dopalaczami zacznie kwitnac " podziemie" ...teraz te produkty sa dosyc czesto kontrolowane ( w celu znalezienia substancji zabronionych), podziemna sprzedaz bedzie sie wiazala z jeszcze wiekszym ryzykiem spozycia trucizny...
nie jestem zwolennikiem uzywek , ale lepiej miec je pod kontrola ...
ania18:42, 16 czerwca 2010
do Krzysiek Zając- tu już nie chodzi nawet o to samobójstwo ale o wpływ tych środków na zdrowie ludzkie. każdego kto to bierze, bez wyjątku. a kartki papieru mają jakiś negatywny wpływ? nie bądźcie śmieszni. mnie interesuje dlaczego nasz "wspaniały" rząd nic w sprawie odpowiedniej ustawy nie zrobi. przecież ciągle czytamy, ze są interpelacje, pisma.. tylko odpowiednia ustawa może coś z tym zrobić. dlaczego jest cisza w eterze? tu chodzi o zdrowie ludzkie a nie o pierdoły. no ale jak są wszyscy zajęci wychwalaniem naszej "zielonej wyspy na mapie EU" to nie ma potem czasu na podstawowe sprawy...
Krzysiek Zając18:24, 16 czerwca 2010
JK, chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Chłopak o którym jest artykuł, sam podjął decyzję o samobójstwie. Z pewnością nie była ona właściwa, możliwe że jej potem żałował. Ale jedno jest pewne: on decyzję podjął i on poniósł jej konsekwencje. Dlaczego więc winą za całe zdarzenie obciążać sklepy z dopalaczami? Owszem - można je zamknąć. Ale jeśli chciałbyś odebrać wszystkim samobójcom narzędzia zbrodni, musiałbyś pozamykać nie tylko sklepy z dopalaczami, ale i nawet - papiernicze. Bo ostatecznie krawędzią kartki papieru do drukarki - jesteś w stanie przeciąć sobie żyłę szyjną i wykrwawić się w kilka minut.

Więc nie chodzi o to, aby ograniczać wszystkim prawnie podstawowe prawo do wolności, a o edukowanie młodzieży. Bo jeśli znikną dopalacze - narkomani będą wąchali gaz z zapalniczek i rozpuszczalnik z korektorów, a samobójcy - skoczą z mostu.

Przy okazji prośba prywatna - jeśli mnie oceniasz, to nie tak aby admin musiał wycinać połowę tekstu. Bo chcę wiedzieć, co o mnie myślisz.
ania18:23, 16 czerwca 2010
Co robi rząd w tej sprawie? Dlaczego nie ma jeszcze odpowiedniej ustawy? Wie ktoś może dlaczego nasz polski rząd nic z tym nie robi????
...17:48, 16 czerwca 2010
ale zastanawiając się głębiej to przecież "te" sklepy nie są winne. Jeżeli ktoś zażyje 10(przykładowo) apapów to tez go może "pokręcić" a na dopalaczach pisze, że to nie jest do jedzenia no to nie rozumiem o co chodzi z całą ta sprawą. (eee ręce opadają na świadomość niektórych ludzi co to najlepiej sie powiesić?) chore społeczeństwo
xxxxx17:30, 16 czerwca 2010
Pozamykać apteki, sklepy z paskami, sznutkami, linkami, trutkami na zwierzęta, alkoholem, palierosami, nozami,żyletkami, zapałkami, stacje benzenowe itp itd..........jak widać paranoja. Sklepy z dopalaczami są dla ludzi DOROSŁYCH!!! tak samo jak alkohol i papierosy z tym małym wyjątkiem , że państo ma duże profity ze sprzedaży alkoholu i papirosów. Nikt nie zamknie sklepów monopolowych wiedząć, że po spożyciu mąż skatował żonę i dzieci! HIPOKRYZJA!!!
viva-unia-euro-pejska17:29, 16 czerwca 2010
KTO stoi za takim prawem które zezwala na sprzedawanie trucizny
do celów spożywczych? Macie więc tą swoją wolność, która bezprawie uczyniła prawem. Jeżeli burmistrz nie może albo mu nie wolno zatrzymać procederu, muszą to zrobić mieszkańcy.
Bo następne będzie twoje dziecko albo twój wnuk...albo ....ty sam.
kes17:05, 16 czerwca 2010
najlepszy jest ten na przeciw gimnazjum i kosciola..... żenada!!!!!!!!
kola17:05, 16 czerwca 2010
Zadanie to nie burmistrz niszczy oni się sami niszczą ciekawe dlaczego. Poczytaj więcej.
gaga17:02, 16 czerwca 2010
Chdźmy spytać na rynmek Bronka dlaczego nic ze sprawą nie robią
ja!16:59, 16 czerwca 2010
Skad wiecie że to było samobójstwo? Znaliście go? Chłopak sie może zatracił? Może słyszał że jak zje więcej to daje lepszego kopa? Nie wiemy tego... Jedno jest pewne te sklepy powinny zniknąć! Nawet dziecko tam może kupić co chce bo nie ma ograniczenia wiekowego tak jak na alkohol i papierosy. Kurcze alkoholu nie mozna sprzedawać w pewnej odległości od kościoła a handel dopalaczami kwitnie pod samym kośćiołem i szkoła!
JK16:58, 16 czerwca 2010
Okropna tragedia. Ale może ona sprawi, że mimo legalności procederu ktoś pomyśli jak utrudnić otwieranie tego typu sklepów.

Komentarze takie jak Zająca pokazują jakich ogłupiałych lub bezwzględnych ludzi mamy wokół siebie. Krzysiu - jeśli to ty jesteś tym co /.../

Naruszenie regulaminu. ps. Ludzie trzymajcie się tematu, proszę. Admin
ehe16:48, 16 czerwca 2010
dajcie spokoj. to bylo samobojstwo, sposob wybral wlasnie taki i koniec. wybor rodzaju smierci nalezy do samobojcy - tym sie rozni od ofiary wypadku czy przestepstwa. i to nie wina dopalaczy tylko wina swiata, z ktorego ow chlopak zrezygnowal dobrowolnie
Krzysiek Zając16:42, 16 czerwca 2010
W zeszłym roku facet w Szaflarach rzucił się na patrol policji z siekierą. Wobec tego - analogicznie - proponuję powiesić wójta Szaflar za to, że nie zabronił sprzedaży siekier na terenie gminy Szaflary, a Bronisława Komorowskiego za to - że pełniąc obowiązki prezydenta, nie zdelegalizował tego narzędzia na terytorium Rzeczpospolitej. A biednego dopalaczystę proponuję zrobić męczennikiem pokrzywdzonym przez dopalacze. Ostatecznie - został zmuszony do ich spożycia. Przez reklamę, opinie kolegów - nie ważne. Ale został zmuszony!
zielony16:38, 16 czerwca 2010
Teraz wszystkie małolaty sie tym faszerują. Nieraz widze jak podjeżdzaja pod taki sklep dziciaki (pewnie tylko kierowca jest pełnoletni) zakupuja towar, mieszaja co sie da i maja upragnionego kopa, bo mysla że po calym tygodniu nauki w gimnazjum trzeba ostro odreagować. Najgorsze że nikt nie moze nad tym zapanować.
PODHALANKA16:38, 16 czerwca 2010
Do GAZDY niech pan nie porównuje podcinanie żył z dopalaczami bo gdyby nie było takich sklepów to ci dwaj chłopacy by żyli a jak ktoś chce podciąć sobie żyły to nie pójdzie do sklepu po nuż no więc pana komentarz kupy się nie trzyma GAZDO!!!!
smutny16:36, 16 czerwca 2010
I znów przekonujemy się że Państwo nasze jest niestety nieudolne!! Jak nie ma paragrafu to niech im życie utrudniają kontrole skarbowe, kontrole z PIH, kontrole PIP, Policji, Kontrole podatkowe itd.
narkus16:34, 16 czerwca 2010
gdyby marihuana ze szkodliwoscia znikoma byla legalna nie bylo by sklepu z dopalaczami
**16:30, 16 czerwca 2010
Nie powinno być takich sklepów powinno je się wy zamykać ponieważ szczerze mówiąc to są narkotyki szkoda tych chłopaków.
ktoś16:29, 16 czerwca 2010
sznury, paski siekiery też są legalne i co z tego ???
a jakby z mostu skoczył to do kogo te pretensje? do drogowców ??
a na alkoholu i papierosach co pisze ! a są legalne
SCHIZOFREMIA
to już sobie w łeb palnąć nie wolno w spokoju ???- na wszystko musi
być prawo?
moje życie moja sprawa.
pnt16:15, 16 czerwca 2010
nastepny sklep z dopalaczami otwarli pod kosciolem i gimnazjum nr 1 chyba....reklamu na sklepie wygladaja tak jakby narkotyki faktycznie sprzedawali....
zadanie16:05, 16 czerwca 2010
burmistrz niech zniszczy dopalarnię tak jak niszczy rywali do fotela burmistrza!!!
Ks. Kardynał jest zaniepokojony taką sytuacją - brak reakcji burmistrza zasiedziałego.
wściekła em16:05, 16 czerwca 2010
Teraz widzicie jak państwo Polskie jest słabe, nie może sobie poradzić ze sprzedawcami, właścicielami tych sklepów. Dla mnie to są "mordercy" za zgodą prawa. Czy w końcu coś z tym zrobicie. Kto wydaję zgodę na otwarcie tych niosących śmierć sklepów, gdzie jest sanepid - nie można znaleźć paragrafu, przecież to handel szkodliwymi substancjami, gdzie Urząd Miasta - co Pan Jagła myśli, że szkolenie załatwi sprawę!
Gdyby moje dziecko to spotkało sama wymierzyła bym karę temu właścicielowi - nakarmiła bym go tym co sprzedaje - ciekawe czy byłby zadowolony? - skoro państwo jest nie wydolne i bezradne.Na pewno poszła bym za to siedzieć, a właściciel byłby pod ochroną. Jestem wściekła na taką sytuację.
Wyrazy współczucia dla rodziny tego biednego człowieka.
gazda16:01, 16 czerwca 2010
A jak se kto żyły podetnie, to winny jest sprzedawca noża? Sprzedawanie tego świństwa chluby może nie przynosi, natomiast są pewne granice rozsądku i nie można obwiniać sprzedawców dopalaczy o całe zło świata.
Kiedyś wdychali butapren i rozpuszczalniki, teraz jest to- w kolorowych opakowaniach. Ot, kapitalizm.
:(16:00, 16 czerwca 2010
że takie rzeczy są legalne...porażka;/
agata15:55, 16 czerwca 2010
Na upartego chłopak chciał popełnić samobójstwo. Czy zażył "żabkę" czy zjadłby 10 tabletek mocnego Ibupromu, nie miałoby znaczenia. Wszystko w dużych ilościach jest szkodliwe. Powinni raczej zbadać dlaczego chłopak chciał popełnić samobójstwo i nagłośnić jego śmierć, może się młodzież trochę wystraszy i mniej będzie brała tego syfu.
ech!15:36, 16 czerwca 2010
no i dopalił!:(
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas