Burmistrz Nowego Targu wbrew woli zakopiańskiej Rady - wyraził zgodę na zajęcie części Krupówek - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Czarny Dunajec
Clear
Wiatr: 11.952 km/h Wilgotność: 45 %
Clear
Wiatr: 14.724 km/h Wilgotność: 48 %
Clear
12°
Wiatr: 8.136 km/h Wilgotność: 41 %
Clear
10°
Wiatr: 9.288 km/h Wilgotność: 43 %
Clear
11°
Wiatr: 18.216 km/h Wilgotność: 52 %
Clear
10°
Wiatr: 13.392 km/h Wilgotność: 46 %
Jakość powietrza
18 %
Nowy Targ
8 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
17.06.2011, 22:00 | czytano: 12916

Burmistrz Nowego Targu wbrew woli zakopiańskiej Rady - wyraził zgodę na zajęcie części Krupówek

ZAKOPANE. Sprawa wybudowania schodów oraz wjazdu dla niepełnosprawnych, które mocno ingerują w przestrzeń Krupówek budzi emocje. Także dlatego, że owym inwestorem jest rodzina burmistrza Janusza Majchra. Zakopiańscy radni uznali to za samowolę budowlaną i naruszenie przepisów. Burmistrz Nowego Targu uznał inaczej.

Podhale24
Podhale24
Zakopiańska Rada Miasta nie zgodziła się na ulokowanie i zalegalizowanie wybudowanych schodów i podjazdu dla niepełnosprawnych osób na terenie, stanowiącym własność gminy. Radni dali wyraz temu wyraz zarówno w piśmie skierowanym do burmistrza Nowego Targu, jak i w przyjętym podczas majowej sesji oświadczeniu, w którym dodatkowo sprzeciwiają się "bezczynności burmistrza Zakopanego wobec mnożących się przykładów zawłaszczania gruntów pod drogami gminnymi przez właścicieli nieruchomości, przylegających do tych dróg".

Zdaniem radnych - prawo zostało naruszone. Ponieważ sprawa dotyczy bliskiej rodziny burmistrza Zakopanego wyłączył się on - po pewnym czasie - z możliwości podejmowania decyzji i postępowanie administracyjne prowadził burmistrz Nowego Targu. Stanowisko Rady Miasta przesłana do Nowego Targu.

Do burmistrza Fryźlewicza zwrócił się także pisemnie w imieniu Zarządu Klubu im. Zamoyskiego Piotr Bąk prosząc, by stowarzyszenie zostało dopuszczone do udziału w tej sprawie na podstawie art. 31 kpa. W uzasadnieniu Piotr Bak napisał: "Przedmiotowa inwestycja /.../ w sposób bezprawny ingeruje w sferę publiczną zawężając główną ulicę Zakopanego, gdzie bezprawnie ulokowano monstrualnej wielkości schody, które w każdym praworządnym systemie powinny być zlokalizowane na terenie inwestora, a nie na terenie publicznym głównej ulicy miasta. Inwestycja ta godzi też w interes lokalnej społeczności i budzi sprzeciw, ponieważ dzieje się tak za przyzwoleniem Burmistrza Zakopanego - bliskiego krewnego inwestorów. Burmistrz Janusz Majcher jako urzędnik samorządowy mimo występowania powodów do jego wyłączenia od udziału w sprawie jako organu na podstawie art 25 paragraf 1 kpa wydawał w sprawie tej inwestycji orzeczenia i uzgodnienia doprowadzające w efekcie do obecnego usytuowania budynku. Natomiast potem gdy obiekt powstał ze schodami ulokowanymi na drodze publicznej Burmistrz zamiast podjąć działania w celu doprowadzenia do stanu zgodnego z prawem i interesem mieszkańców - wyłączył się od dalszych działań na podstawie art 25 kpa.

Nie podejmując działań wobec samowoli swych krewnych naruszających dobro publiczne Burmistrz również nie podejmuje działań wobec innych osób naruszających dobro publiczne a stan taki prowadzi do dalszych zawłaszczeń mienia publicznego co godzi w rozwój regionu i interes lokalnej społeczności i i samorządu."

W liście do burmistrza Nowego Targu Piotr Bąk przypomina, że budynek przy ul. Krupówki 49 w Zakopanem nie uzyskał pozwolenia na użytkowanie oraz "został wybudowany niezgodnie z pozwoleniem na budowę i projektem technicznym". Dotyczy to zwłaszcza wejścia głównego do budynku, w którym prowadzona jest działalność gospodarcza firmy H&M. Schody wejściowe do budynku posadowione są na terenie pasa drogowego ulicy Krupówki bez zgody Miasta Zakopane, którego w tym wypadku nie może reprezentować Burmistrz Janusz Majcher oraz podlegli mu urzędnicy".

Poza tym radni uważają, że sprawa dotyczy kwestii majątkowych i dlatego to właśnie Rada Miasta powinna się wypowiadać na ten temat, zwłaszcza, że "ewentualna zgoda na wybudowanie schodów i podjazdu dla niepełnosprawnych faktycznie pozbawi gminę majątku".

Burmistrz Nowego Targu dopuścił Klub Zamoyskiego do udziału w postępowaniu. Spotkał się z jego przedstawicielami jednak nie powiedział im, że decyzję już podjął - kilka dni wcześniej. A tak było - sądząc po datach spotkania i przesłanego do Zakopanego dokumentu.

W wydanej decyzji włodarz Nowego Targu stwierdza, że zapoznał się z opinią całej Rady Miasta Zakopane - ale się z nią nie zgadza. Uważa, że zajęcie pasa drogowego poprzez wybudowanie m. in. wielkich schodów - "nie pozbawia gminy majątku, bowiem gmina może czerpać z tego tytułu korzyści pobierając opłaty".

W dokumencie podpisanym przez wiceburmistrza Eugeniusza Zajączkowskiego - nie ma odniesienia do podnoszonych przez zakopiańskich radnych zarzutów o samowoli budowlanej. Sprawą legalności całej inwestycji zajmować się ma Centralne Biuro Antykorupcyjne.

Źródło: Radio Alex, s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
innowierca22:14, 21 czerwca 2011
Mnie się wydaje że mamy podział i zwierzchnictwo władzy sołtys pod wójta -wójt pod powiat,burmistrz pod powiat ,powiaty pod województwo ,województwa pod rząd.rząd pod sejm a nad wszystkim kontroluje Prezydent.
Co Burmistrzowi Nowego Targu do terenów Zakopanego?????
To chyba jakaś wielka KPINA!!! lub przekręt jakie to prawo w POLSCE.
bikininspector01:33, 21 czerwca 2011
ładna ta dziewczyna na zdjęciu
Stream10:01, 20 czerwca 2011
Ciekawe ile za wybudowanie dojazdu do "posesji Żony P. Burmistrza Fryźlewicza" zapłaci Nowemu Targowi korzystający. Sprawę, jeśli będzie rozstrzygnie pewnie Majcher. A rąsia rąsię myje ..............
macher07:12, 20 czerwca 2011
To teraz zakopiańczycy mają dodatkową atrakcję: "wybulone" Krupówki i schody sięgające do połowy chodnika.
Klaus Von Beer18:56, 19 czerwca 2011
Bardzo ładna kobieta siedzi obok MF.
ostatni_sprawiedliwy16:36, 19 czerwca 2011
nie rozumiem... co ma burmistrz NT do Zakopanego?
@14:33, 19 czerwca 2011
Na własnym podwórku syf i dziadostwo,ulice; Zielona,Willowa, Gorczańska, podziurawione jak po wojnie. Wodociąg znów przecieka,woda płynie po ulicy 4 dzień.A klakierzy wychwalają ,robią zdjęcia z bzdurnych spotkań.Ludzie w urzędzie chyba zapomnieli do czego zostali powołani. Trzeba wreszcie aby odpowiedzialni za te i inne sytuacje zostali rozliczeni i odpowiedzieli za zaniedbania. Biorą za to ogromne pieniądze.Były wyborca.
bojcorz14:15, 19 czerwca 2011
To, że ręka rękę myje, ale kim jest Majcher moralnie, że robi to co robi wychodząc z założenia : co mi zrobicie, co mi udowodnicie. Czy nie można tak sprawować urzędu by nie ociekał gnojem.
houk13:08, 19 czerwca 2011
ten burmistrz powinien odejść w niesławie - poprzez referendum
wiosna12:04, 19 czerwca 2011
wstyd mi ze mamy takiego burmistrza, dobrze ktos napisla pobudujmy sobie cos na jego parkinku i zobaczymy. wstydz się człowieku
płatniczka podatku09:03, 19 czerwca 2011
Ciekawe kiedy burmistrz zrobi podjazd dla wózków w nowotarskim urzędzie. Ostatnio miałam dzwonić po niego żeby mi pomógł wejść do urzędu,ale mnie uspokoili inni urzędnicy
llllll01:02, 19 czerwca 2011
Najbardziej zalosne jest to ze teraz wszyscy chca odwolania, i rzucaja rozne obrazliwe slowa w Jego strone, a dopiero co na MF sami glosowali..masakra ludzie ogarnijcie sie..dramat!
joj19:14, 18 czerwca 2011
Teraz można żałować,że Jachymiak nie został burmistrzem,przynajmniej miasto by wyglądało inaczej i Majcher by nie miał schodów.Jachymiak musi zmienić partię ,to ludzie nabiorą do niego zaufania.Ale napewno jest lepszy w pomysłach na przyszłość i w ich realizacji.Fryżlewicz jest leniwy i nie ma w nim woli aby coś pożytecznego zrobić.Drepta w miejscu.Myślę,że marna epoka ;;maziorzów''dobiega końca.
bojkot16:51, 18 czerwca 2011
dlaczego do cholery straz wsadza mandaty za tymczasowe zajecie chodnika? podkreślam - TYMCZASOWE!!!!! Niech mi teraz sprobuja wsadzic biala kartke. natychmiast ide do burmistrza i na jego oczach ja potargam - wam radze to samo
norma16:41, 18 czerwca 2011
..lekarz chroni lekarza,adwokat adwokata, burmistrz chroni burmistrza.... a plebs skacze sobie do oczu
Rufio16:04, 18 czerwca 2011
To ja sobie coś wybuduję na parceli pana Fryźlewicza, może jakąś budę, a może sklepik ? jeszcze nie wiem. Ale na pewno coś dużego. Nie będę się go pytał o zdanie, ani o zgodę. W końcu nie pomniejszę jego majątku ani szkody żadnej przez to nie będzie miał. A jakby mu się nie podobało, to odeśle do jego własnego orzeczenia w zakopiańskiej sprawie.
Rachunki może mi wystawiać jak mu się chce pisać, ale z góry uprzedzam że grosza tak szybko nie zobaczy. Sądy i te sprawy... latami może sobie dochodzić. A może w ogóle nie zobaczy...
Ale to szczegół.
Najważniejsze że będzie mógł się cieszyć z nowego nabytku na swojej działce. Że parking mu diabli wezmą ? eee, co tam się przejmować. Majątku mu nie ubędzie. Nadal będzie mógł sobie nim zarządzać do woli :)))
teraz albo nigdy13:29, 18 czerwca 2011
Najwyższy czas odwołać tego gościa (MF) uwikłanego w różne dziwne historie. OPOZYCJO!!!!!!! DO DZIELA!!!!!!! To jest ten czas. Nadeszła godzina ''0''
podobna sprawwa z Hotelem Sabała wiadomo kogo13:10, 18 czerwca 2011
Majcher to tylko jeden przykład zawłaszczania pasa drogowego. Inny to Hotel Sabała i ulica Zborowskiego.
Przegrodzona droga pod Hotelem czyli pas drogowy zamieniony na parking, zmieniono znak ograniczający wjazd na ulice Zborowskiego z ogranicznie do dostawców na ogranicznie dostawców i autkokarów SIC!!).
Wpływy właścicieli Hotelu są ogromne skoro można takie rzeczy załatwić dla siebie.
Mieszkańcy ul. Zborowskiego nie mają natomiast miejsc parkingowych, a hotel od miasta dostał piękny prezent . Panie Zacharko i radni opozycji, może warto zapytać o te zmiany Wydział Drogownictwa i Burmistrza?
Może z tego wyjdzie Nowe Majchergate ???
Poniżej link /.../

Naruszenie regulaminu. Moderator.
N.T.12:41, 18 czerwca 2011
Chrześcijańska przysługa - kruk krukowi oka nie wykole.
Osatnia kadencja i trzeba się zabezpieczyć.
A może czuje lisek , że kadencja może być skrócona i będzie co rozliczać, oj będzie co rozliczać.
gienek12:34, 18 czerwca 2011
poszanowanie własności powinno być świętością,w komunie było tak,że władza nie liczyła się z ludźmi,naruszanie naruszanie czyjejś własności wówczas nie było problemem władzy.Jak się okazuje w tzw.wolnej Polsce nadal władza" może wszystko".Panie burmistrzu Majcher i Fryżlewicz przypominam panom i wam podobnym,że wasze funkcje publiczne pochodzące z wyboru obywateli zobowizują was do ochrony własności publicznej /należącej do nas wszystkich/.Czy opuścilibyście panowie do tego abym /przykłaowo/ na waszych nieruchomościach wystawił przykłaowo szalet i po tym fakcie uznał,że miałem do tego prawo,problemu nie ma bo zapłacę o miesiąc czynsz za zajęcie powierzchni?Oczywiści,że nie zasazilibyście z miejsca kopa w d...,i razem ze swoim szaletem wylądowałbym na bruku.Apel więc do wyborców,proszę pastwa nie pozostaje nam nic innego jak ludziom myślącym tak jak majcher i Fryźlwicz zasadzić kopa w d... w trakie wyborów.
qwerty10:32, 18 czerwca 2011
Zgadzam się z krasnalem. Budujmy gdzie się da. Skoro jednemu wolno to i wszystkim. Co na to Pan poseł z PO Gut Mostowy. Zainteresować CBA CBŚ , prokuraturę. Panie burmistrzu Majcher jest Pan człowiekiem żałosnym. Czas na referendum żeby Pana odwołać.
Wyborcy10:30, 18 czerwca 2011
Jak widać Pańska decyzja o zalegalizowaniu schodów jest tylko prywato-biznesowa. Nigdzie w Konstytucji RP oraz w kodeksie karnym nie istnieje zapis, żeby nadużycia władzy ktoś wydawał werdykty. Władza powinna być bez nadużyć i korupcji. Pańska decyzja jest nie do przyjęcia.
kuba09:41, 18 czerwca 2011
a mi się wydaje że ludzie zniewieścieli na amen !!
zapomnieli do czego służą kosy, siekiery i taczki-
to władza ma się bać społeczeństwa nie odwrotnie !!!!
walka na paragrafy z urzędnikiem nie ma sensu,
szkoda - bo był to kiedyś piękny i wolny Kraj !!!
Używaj tupetu, zamiast imunitetu09:29, 18 czerwca 2011
Rośnie nam nowa spóła, którą powinno zająć się CBA. Jano i Maro na bezprawia ścieżce.
ciekawski08:52, 18 czerwca 2011
To juz jaja jak od strusia. Fryzlewicz sędzia - ha, ha, ha. Tą sprawa powinien zająć się PROKURATOR - działalnością pana Fryżlewicza też - ieszkania, przetargi a teraz ferowane wyroki administracyjne niezgodne z poczuciem sprawiedliwości spolecznej i na szkodę gminy. Pan Majcher ponoć wyciął kawal lasu, żeby sobie stację benzynową w centrum postawić. To tak się zdobywa majatek? Pracując w państwowej administracji? To jedyna droga w Polsce do godnego życia? DRAMAT
ja Nowatarżanka08:31, 18 czerwca 2011
ale co Fryźlewicz ma do Zakopanego niech zajmie się tym co jest do zrobienia w Nowym Targu a potem niech miesza się do spraw innego powiatu
pym07:47, 18 czerwca 2011
Skoro tak to od dzisiaj proponuję dowolnie zajmować pas drogowy a w razie szykan służb Fryźlewicza odwoływać się do burmistrza Majchra.
krasnal00:07, 18 czerwca 2011
Jutro bez niczyjej zgody wybuduję na środku Krupówek drewnianą budę myślę, że 50 m kw mi wystarczy i zacznę handlować. Wydaje mi się, że nic nikt nie będzie mi mógł zrobić. A podążając za rozumowaniem Pana Fryźlewicza to chyba nawet dobrze, bo moje działanie cytuję "nie pozbawia gminy majątku, bowiem gmina może czerpać z tego tytułu korzyści pobierając opłaty". I wszyscy będą szczęśliwi i gmina i ja - bo w prosty sposób uzyskam na środku Krupówek działkę, doskonałą lokalizację handlową. LUDZIE PRZECIEŻ TO CO WYPISUJE P. FRYŹLEWICZ TO PARANOJA o jakieś świat nie słyszał. To co się dzieje to czyste złodziejstwo, a ja na to się nie zgadzam.
O.23:36, 17 czerwca 2011
Nowotarski burmistrz nie ma problemów. On zawsze ma porządek w papierach i decyzje podejmuje zgodnie z prawem.
MK RJ22:40, 17 czerwca 2011
To już przegięcie. Co zrobi w Nowym Targu, to wszystko źle. Teraz nawet zakopiany mają pretensje. A może to nie zakopiany, tylko siepacze z Alei nowotarskich?
spacerkiem po mieście22:37, 17 czerwca 2011
Czyli mogę wykonać samowolę, zajmując cudzą własność a właściciel ma się nie rzucać tylko się cieszyć, że może mi wystawić rachunek?!?
A co jak ja nie zgadzam się na zajmowanie mojej nieruchomości? Mam siedzieć cicho?
Ulica Krupówki jest własnością gminy. Radni to przedstawiciele właściciela. Burmistrz to chyba może zarządzać majątkiem na okres do 3 lat. Powyżej tego okresu - decyduje rada. Mylę się?
Fx22:31, 17 czerwca 2011
Fryźlewicz musi odejść!
sx22:29, 17 czerwca 2011
to ja na swojej działce nie mogę postawić płotu tam gdzie ona się kończy tylko muszę oddać na drogę której nie ma ,a na modernizację poczekamy najbliższe pół wieku a oni tam nielegalnie zajmują pół ulicy przepraszam zapomniałem w tym dzikim kraju bogatemu wszystko wolno
???22:27, 17 czerwca 2011
też sobie znaleźli arbitra
sam ma podobne problemy
smutny22:10, 17 czerwca 2011
Spokojnie - na tym polega współpraca między ludźmi. Jeden mam kłopoty drugi go ratuje. Potem jeśli zajdzie taka potrzeba - przyjdzie czas na rewanż. Takie jest życie.
maurycy22:05, 17 czerwca 2011
k..wa w jakim świecie my żyjemy.Tęsknię za Prawem i Sprawiedliwością
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas