Jachymiak: O korupcji w Nowym Targu - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Szczawnica
Clouds
Wiatr: 8.604 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 8.712 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 8.136 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 6.984 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 4.104 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
Wiatr: 5.544 km/h Wilgotność: 93 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
12 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 6 | 12 %
20.09.2012, 09:21 | czytano: 5960

Jachymiak: O korupcji w Nowym Targu

FELIETON. Tolerancja korupcji w Polsce jest wielka. W Nowym Targu też. W ogóle uważam, że korupcja w mieście to już prawie nowotarska marka, prawie jak lody a lepiej niż hokej - pisze Maciej Jachymiak.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
„Cała sprawa zaczęła się szybko. Praktycznie nazajutrz po ogłoszeniu wyników ostatnich wyborów w mieście zgłosił się do mnie kandydat na radnego Batkiewicz. Przypomniał sobie, że prowadzi kiosk z gazetami i totkiem w lokalu miasta i teraz, jak wygrał wybory, to nie może występować przeciw burmistrzowi , bo mu ten umowy na lokal nie przepisze na rodzinę. Radziłem Batkiewiczowi, że jak ma mieć takie dylematy, to niech lepiej w ogóle przyrzeczenia radnego nie składa i żyje jak do tej pory. Nie posłuchał. Jeszcze jakiś czas mnie nachodził. Chyba był przekonany, że ja z Fryźlewiczem koty drę tak na niby, a pod stołem ciemne sprawy załatwiamy. Po pewnym czasie odpuścił. Przeszedł na stronę burmistrza, a lokal został wynajęty osobie, którą Batkiewicz wskazał. Tu przytoczę z Wikipedii definicję korupcji, żeby była jasność dlaczego o niej myślę: Korupcja (łac. corruptio - zepsucie) - nadużycie stanowiska publicznego w celu uzyskania prywatnych korzyści

Nie był to jedyny kłopot radnego. Żalił mi się też, że burmistrz nie chce mu wynajmować lodu na (prywatną) szkółkę hokejową. Nie muszę chyba tłumaczyć, ze po przejściu na stronę burmistrza problemy radnego z lodem skończyły się. Sprawa ta jest przedmiotem mojego wniosku o uchylenie Batkiewiczowi mandatu radnego, bo mu prowadzić dochodowej działalności na mieniu miasta nie wolno. Na razie czytałem opinię wynajętego przez burmistrza prawnika, że Batkiewicz miał umowę z MMKS i od klubu dostawał lód. Prawda, ale umowa nic nie mówiła o prywatnej szkółce radnego. Więc Batkiewicz lód dostawał… no właśnie?..., w nagrodę ?, czy podając nieprawdę, że jest z MMKS? W każdym razie najmniejszych wątpliwości nie mam, że złamał ustawę o samorządzie, a przy okazji też prawo skarbowe (prowadzenie działalności po jej zawieszeniu).

Nie wiem jak ta sprawa się skończy. Tolerancja korupcji w Polsce jest wielka. W Nowym Targu też. W ogóle uważam, że korupcja w mieście to już prawie nowotarska marka, prawie jak lody a lepiej niż hokej. Taka sprawa „Bryksego”. Przypomnę, przed kilkoma laty burmistrz podpisał umowę z firmą, na mocy której dostała ona za darmo ziemię wartości przeszło 5 milionów. Za to miasto miało dostać mieszkania. Interes wyszedł kiepsko, bo ceny nieruchomości spadły i miasto ze sprzedażą mieszkań miało olbrzymie problemy. Ciągną się do dzisiaj. Nigdy nie potrafiłem zrozumieć, dlaczego tej ziemi nie można było normalnie sprzedać. Najciekawsze było jednak to, że w czasie jak burmistrz umowę podpisywał stał się też właścicielem mieszkania w firmie Bryksy. Za co je kupił nie wiadomo do dzisiaj, bo w jego oświadczeniach majątkowych nie ma śladu wydanych pieniędzy. Tłumacząc się burmistrz zwalił wszystko na żonę (dzielny mężczyzna!), tzn. że to z jej środków. Wynika, że mają intercyzę. Niech będzie, problem w tym, że w tym czasie samorządowcy mieli obowiązek składać oświadczenia majątkowe także małżonków. Wszyscy, tylko nie burmistrz Nowego Targu, który takich oświadczeń nie składał. I nic. Żeby było mało, podobna sytuacja powtórzyła się po 2 latach. Umowa z inną firmą na ponad 2 miliony, i znowu mieszkanie dla burmistrza. Mimo starań od burmistrza nic sensownego nie można się było dowiedzieć, więc skierowałem sprawę do prokuratury. I co? I nic. Za kilka tygodni będzie dwa lata, a prokuratura do dzisiaj nie wykonała podstawowych czynności.

Innymi zdarzeniami korupcyjnymi w Nowym Targu mógłbym posypać z rękawa, ale nie chcę zanudzać. Jedno jest pewne. Korupcja ma się dobrze. Także dzięki temu, że nie reaguje na nią tzw wymiar sprawiedliwości. O tym zresztą ostatnio w Polsce głośno. A korupcja w Nowym Targu ma jeszcze lepiej niż gdzie indziej. Ma wsparcie urzędników państwowych, parlamentarzystów. Jest też zdrowo podlana wodą święconą. Nie reaguje też na nią większość dziennikarzy, umiejętnie stymulowanych przez urząd. Zresztą, coraz więcej dziennikarzy jest po prostu na garnuszku miasta.

I korupcja się rozwija. Kilka lat temu, jak burmistrz przekupywał radnych to wszystko było jakoś tak wstydliwie, konspiracyjnie. Dzisiaj już nie. Od tygodni dzienniki donoszą o planowanym puczu w radzie. Nikt nawet nie zamierza się wstydzić. Myślę, że w następnej kadencji, gdy burmistrz znowu będzie chciał przekupić radnych powinien po prostu zamieścić ogłoszenie: „Radnych kupię. Oferty składać na dziennik podawczy”. I nikt się nie przyczepi! Także mieszkańcy miasta, którzy wybierają swoich radnych jak wybierają. A nawet ci, którym się wydaje, że wybrali rozsądnie nigdy nie mogą być pewni, że ich radny nie zostanie potraktowany metodą kija i marchewki. I pęknie. Albo wybiorą radnego, który od razu okaże się „niezależny”. Od wyborców. Jak np. Kubowicz, który bez obciachu potrafi powiedzieć – dziś jestem z wami, ale jutro… się zobaczy.... Korupcyjna poezja….”

Maciej Jachymiak, autor jest wicestarostą nowotarskim i przewodniczącym Koła Platformy Obywatelskiej w Nowym Targu
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
wierny poddany08:10, 30 września 2012
Ja prosiłbym by miłościwie nam panujący MF I zamiast basenu lodu i innych dupereli ku uciesze gawedzi postawił na rynku szafot....
wykluczony07:55, 30 września 2012
OSZO CHOSZI ?
n.targ22:53, 28 września 2012
Nie przepadam za Jachymiakiem ale niestety musze mu przyznac racje.Dobrze ,ze jest opozycja w miescie bo by wszyscy przyklaskiwali a dziadostwa nie widzieli.Jachymiak ma wiele grzechow ale burmistrz jeszcze wiecej.Fryzlewicz rzadzi miastem wiec wymagamy od niego otwartosci na sprawy mieszkancow a nie kamuflazu i owijania w bawelne.Burmistrz ignoruje wyborcow,zalatwia wszystko pod stolem a na koncu dowiaduja sie mieszkancy co postanowiono. ''wicek'' nie ma nic do gadania wiec odpowiedzialnosci nie ponosi,moze tylko sobie porzadzic w powiecie.Dlatego jest tak zle,bo M.F. powinien miec caly czas kontrole nad soba,wtedy bedzie dobrze.
lizus burmistrza13:43, 22 września 2012
Korupcja polityczna , uprawiana juz drugą kadencję przez Nieudacznika Marka Stanisława za przyzwoleniem parafian MF i/ bo brak ich zdecydowanej reakcji/ to najwiekszy nowotwór trawiący obecnie miasto . Nie powie chyba ani sam burmistrz , ani jego sitwa klakierska , ze batkiewicz i kubowicz , a wczesniej trójka judaszy z grabarzem hokeja Mikołajskim na czele , ze to oni sami przyszli do Nieudacznika MF prosić go by ich przygarnął , potem ,żeby im to wynagrodził stanowiskami .
karamba :_)12:49, 22 września 2012
patrzcie ludzie do czego doszło , URZĘDASY za naszą kasę się po głowach łupią WSTYD! URZĘDASY do was piszę , jak macie HONOR to do dymisji , albo oddawać diety !!!!
łojtek12:10, 22 września 2012
Mam współczuć gościowi z PO , o co tu chodzi? a przepraszam już wiem ,jak niewiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.
życie publiczne22:22, 21 września 2012
UWAGA.. każdy pisze wg własnym wartości i poniekad jest to odzwierciedlenie tego co robi. P. v-ce, czy przypadkiem nie przekazujesz nam coś o sobie?.
J.B.21:04, 21 września 2012
Większość kandydatów przed wyborami obiecywała walkę z korupcją. Ile urzędników w Polsce dba o tylko o własne interesy?
Czy jest w Polsce jakaś partia polityczna, żeby wprowadziła ustawę lustrującą majątki zgromadzone przez urzędników. Widać w Polsce jak własność Skarbu Państwa przechodzi w prywatne ręce.
bajkopisarz18:52, 21 września 2012
Kompromitujesz się chłopie. Twój czas się skończył. Szpital na łopatkach. Na te bajki ludzie się nie łapią. Poczytaj poprzednie komentarze ...
tereska16:53, 21 września 2012
do Pracownik Szpitala
Ty chyba nie piszesz o naszym szpitalu albo nie masz bladego pojęcia co się tam dzieje. M.W. jeszcze jak cię mogę i J.I. też, ale spadająca gwiazda pani J. to największa porażka jaka mogła przytrafić naszemu miastu!
prawda14:01, 21 września 2012
A korupcją nie jest to że po fatalnym remoncie mrożenia i band na lodowisku usterki były specjalnie zgłaszane dopiero po upływie gwarancji! Wszytko się od razu sypało, Maziorz i Wojtaszek o tym wiedzieli. A roszczenia zgłaszał po zakończeniu okresu gwarancyjnego!
Nina11:45, 21 września 2012
W pełni popieram słowa "pracownika szpitala". Leczyłam się tam miesiąc temu i jest o niebo lepiej niż kilka lat temu. Mniejsze kolejki i lepsi fachowcy. Widać też, że sytuacja w szpitalu staje się dobra i normalna.

Proszę pamiętać o temacie artykułu. Moderator.
rex11:44, 21 września 2012
do pracownika szpitala: dlaczego likwidujecie oddziały?
wzburzona10:36, 21 września 2012
@pracownik szpitala
Człowieku chyba żartujesz!!! Jak pracuje personel w szpitalu miałam okazję ostatnio się przekonać czekając ponad godzinę z chorym dzieckiem przed pustym gabinetem, podczas gdy lekarz ucinał sobie pogawędkę z pielęgniarkami! Jak się mówi: żal
xyz09:08, 21 września 2012
do ''pracownika szpitala''
Picuś glancuś ....nie wmówisz nam, że '' białe jest białe''...... Co ty myślisz, my nie chorujemy, do szpitala nie chodzimy oczu a uchów nie mamy? Gdyby o szpital nie chodziło i o zdrowie.......to uśmiałbym się szczerze. Tak ...szpital całym frontem do pacjenta...prawda jest inna. Szptal nam swoją d... pokazuje.
pracownik szpitala08:41, 21 września 2012
@tereska szpital ma obecnie bardzo dobre wyniki. Tak samo jakoś leczenia się polepszyła. To co robi Wierzba plus ekipa zasługuje na uznanie. Wyprowadzają na prostą to do czego doprowadzili wcześniejsi starostowie. Jachymiak z Wierzbą wiedzą jak naprawić szpital.
bezstronny08:10, 21 września 2012
heheh przyganial kociol garnkowi... przerazajace jest to jak mamy zlych i obludnych ludzi i u wladzy jak i dazacych do wladzy...
normalny23:21, 20 września 2012
Targowica to slumsy, lodowisko to ruina bo Miasto się nie chce ruszyć tyłka po kasę do UE, drogi dziurawe, pracy brak a najważniejsze co jest to kłótnie o stołki. Wyborco! Ktoś Cię tu robi w balona!
zniesmaczony23:20, 20 września 2012
@nie handlujący z MF Maziorzem
... z pyszna to będzie miał się dopiero sam Jachymiak i nie bądź taki pewny, że to On a nie Ty, takich pozwów nie otrzyma. Na to bym jednak nie liczył bo to nie robi się przez media. Przez media strzela się z pukawki i robi dużo hałasu lub organizuje tandetny show w brokatach. Zresztą do takich kabareciarzy należy sam autor tego paszkwilu. Zamiast pracy na odpowiedzialnym stanowisku administracyjnym powinien realizować się w cyrku i robić za klowna. Tam robi się to na własną odpowiedzialność a nie za pieniądze publiczne, bezkarnie (zadłużony szpital - pytania na marginesie: ciekaw jestem dlaczego to kryształowy demokrata Jachymiak nie ogłosił do tej pory konkursu na stanowisko dyrektora? bo nowy byłby nieprzewidywalny? bo ujawniłby zbyt wiele nieprawidłowości? bo musiałby wskazać prawdziwe źródła wycieku tych milionów? bo w końcu zacząłby realizować politykę w oderwaniu od wpływowych macek wszystkich interesownych kolesi samego Jachymiaka?. Myślę też sobie, że ze względu na ogromne środki finansowe to właśnie usługi medyczne na majątku państwa czy samorządu stanowią prawdziwy poligon korupcji). Ale jak mawiają mądrzejsi "i kosa trafia na kamień" jak i "najciemniej jest pod latarnią". Może właśnie to już czas.
Jagna jaglana20:56, 20 września 2012
Dziękuję panom hokeistom za lekcję cynizmu. Tę gorzką pigułkę jaką nam zaordynowali - przełkniemy.
A pan wicestarosta choć sam nie jest jak "żona Cezara" przynajmniej powiedział otwarcie to, co męczy wiele osób.
Adrianh20:47, 20 września 2012
Panie Macieju, a czasy gdy to się ordynatorem szpitala było Pan zapomniał? /.../ nie popieram ani Pana ani MF.

Jeśli wie Pan o nieprawidłowościach to proszę to zgłosić oficjalnie, albo przynajmniej nie anonimowo.
Moderator.
tereska20:25, 20 września 2012
Lepiej niech wytłumaczy wszystkim mieszkańcom jak rozwala się szpital. Po jednym "wielkim fachowcu" zgodził się na WSPANIAŁY tercet, który rządzi obecnie. Wstyd Panie Macieju, wstyd.
Melon20:10, 20 września 2012
brawo wreszcie ktoś pokazał jak w tym mieście "rządzi" ekipa Fryźlewicza. Spotka ich kara za to.
orkan20:07, 20 września 2012
kiedy nowy targ zaczyna sie rozwjac nieliczni krzykacze .... tamujacy postep regionu wymyslaja w rozny sposob oslabienie struktor zarzadzania miastem .Trzepaja se personelu .... lecz obsluga urzednika staje sie na tym terenie wg. standartu europy ...... za czsow pana Olconia petent czekal????? dzisjaj jest gest urzednikow na korytarzach [przepraszam do kogo pan.. pani.. przyszla [..dzialaja ..] rozwoj widac ,brakuje duzo lecz powoli miasto rusza do przodu ,trzepianie sie wszystkiego ,spowalnia rozwoj ..... pracuja ....to najwazniejsze.......orkan

Chodzi o "czepianie się", czy o "trzepanie"? Bo mnie nieco Pan oszołomił tym wpisem.
Moderator.
Biedronka20:06, 20 września 2012
Prawda jest taka ze trzeba miec burmistrza za wujka lub szwagra zeby miec dobrze uklady uklaziki taka jezt prawda
Yogi19:04, 20 września 2012
Nie tylko w Nowym Targu ale i wielu miastach panuje nepotyzm i korupcja od dołu do góry... Proszę przyjrzeć się kto z rodziny,nie tylko burmistrza ale i innych urzędników, jakie stanowiska zajmują i kiedy i w jaki sposób,prace dostali...mówiono,że dawniej wystarczył telefon od sekretarza partii a teraz jak jest?
nie handlujący z MF Maziorzem18:10, 20 września 2012
maciaty i inni pretorianie i janczary MF Maziorza
czekam na pozew ze strony MF Maziorza jak to co napisał MJ
jest nieprawdą!
Miasto jest każdy widzi tylko nikt nie chce tego głośno powiedzieć
odważył się Maciej i za to mu brawo
wszyscy handlujący z MF Maziorzem - poseł Siarka, poseł Anna , poseł Gut, i super harnaś Stanisław H. zwany senatorem mają się z pyszna !
KOLEGA17:51, 20 września 2012
BRAWO MAĆKU tak TRZYMAJ
maciaty17:14, 20 września 2012
"Tłumacząc się burmistrz zwalił wszystko na żonę (dzielny mężczyzna!)"
Jachymiak nie ma za grosz kultury. Żenująca, mała postać. Fuj. Ten tekst to obrzydliwy paszkwil bez polotu, pisany przez sfrustrowanego megalomana stylem gimnazjalisty. Obrzydliwość. Brak słów. Straciłem resztki szacunku dla tego typa. To że tacy ludzie pchają się w Polsce do władzy, to jest akurat najjaskrawszy przykład skorumpowania naszego społeczeństwa.
Marek17:11, 20 września 2012
Panie Macieju J. drugim znakiem firmowym naszego miasta jest wywlekanie sobie brudów. Jedna jak i druga strona w tej dziedzinie to mistrzowie...
oskar5117:03, 20 września 2012
Przykład korupcji idzie z góry ! To pan DT tamtego roku wymyślił specjalne ministerstwo dla obecnego ministra zdrowia,- ale PO nazywa to marketingiem politycznym !
kolega po fachu16:52, 20 września 2012
Pamiętacie jak Pna wicej sprowadził wybtnego specjalistę do naprawy szpitala w Nowym Targu i jak go zachwalał. KIciński później brał pieniądze za dojazd do pracy w krakowie. Dobrze, że pan Jachymiak wspomina o oświadczeniach majątkowych małżonków. Polecam oświadczenie majątkowe jego żony IZ pracującej w nowotarskim szpitalu
qba16:51, 20 września 2012
No proszę - Maciej, jedyny sprawiedliwy!
Bić się w piersi trzeba, ale własne, a nie cudze! Polska kolesiów funkcjonuje nade wszystko w Starostwie. I tu trzeba zrobić rachunek sumienia - własnego, nie cudzego. A nie felietonami prowadzić wendetę.
(dużo można byłoby o tym pisać ale doprawdy nie ma sensu).
metamorfoza16:17, 20 września 2012
Szanowny obywatel mówi językiem PiS-u.Skąd ta zmiana ?....Obecnie, są na fali(czyli) modne, zmiany orientacji politycznej......
Danuta16:13, 20 września 2012
Zalosne to wszystko bo skoro pan starosta wie o takich rzeczach to powinien zglosic do prokuratury a nie robic hucbe medialna.
wikl16:05, 20 września 2012
Jachymiak -- piszesz że w kraju korupcja w N T korupcja ,a to przecież twoi kolesie tam siedzą ,Czyż nie PO rządzi krajem a ty z jakiego jesteś ugrupowania .Nagle obudził się w tobie patriota ,Czy nie masz sobie nic do zarzucenia .Pierz brudy w swoim ugrupowaniu bo wcale nie jestes lepszy od innych .Znalazł się kryształowy człowiek,,,
mietek15:43, 20 września 2012
cóż trzeba Nowotarżanie zebrać się w siłę i referendum zrobić- tak tylko odwołamy MF bo przy wyborach ciężko przy jego machinie to zrobić.
olo15:40, 20 września 2012
w miescie pomowienia w powiecie beda zatrzynia ,cos jest na rzeczy!
kanonizator15:29, 20 września 2012
czy aby jesli sie wie o takich brzydkich sprawkach to nie jest się zobowiązanym zawiadomić odpowiednich organów panie wiecznie placzacy i donozący Vicku Macieju?Tak tylko pytam dla formalności!:)
stańczyk15:13, 20 września 2012
No cóż o tym kumoterstwie i kolesiostwie wszyscy wiedzą i otym przekupstwie też i co i nic. Jak przychodzą wybory to dalej mściwy Marek jest wybierany , z tym tylko że ostatnio to ledwo,ledwo....Polityka rozdawania synekur, posad i załatwiana sie sprawdza, jak widać nastepnych dwóch się na to wzięło. Dno moralne takiego katolika.....
Rudi14:55, 20 września 2012
Moim zdaniem szkoda sobie strzępić języka i zajmować się przegranym nieudacznikiem. I tak wszyscy jaki jest koń widzą. Normalny samorządowiec chwali się swoimi osiągnięciami, Jachymiak widoczny jest tylko jak knuje przeciw burmistrzowi. Co osiągnął? Jaki jest jego status w szpitalu, partii mieście? Każdy wie. Wie też, że wicek otoczył się miernotami, które wypisują komentarze poprawiając mu humor. /.../ W PO już dawno postawili na nim krzyżyk, a Glonek wdeptuje MK coraz bardziej w ziemię i dogaduje się na górze. /../

Naruszenie regulaminu. Moderator.
CCC14:49, 20 września 2012
Do Obserwatora w Policji rodziny zwariowałeś to już się u nich skończyło komendant nie pozwala
olo14:39, 20 września 2012
może miejscowi powinni brać przykład z zakopiańczyków i tak ulubione dla Marka Fryźlewicza referendum w sprawie jego odwołania zrobić. Myślę, że czas jest dobry, ulica się buntuje, argumentów sporo do odwołania. Radni opozycjni do roboty trzeba przygotować wniosek i już. Frekwencja na pewno będzie spora i będziemy mieli po problemie. Szybciej odpadnie burmistrz referendum niż w wyborach.
SSSRB14:18, 20 września 2012
Popłoch w UMiasta...
kanonizator14:07, 20 września 2012
acha i jeszcze męczennik za Nowy Targ i Burmistrza-Maciej J!:)
Hi,Hi,Hi14:07, 20 września 2012
" Chyba był przekonany, że ja z Fryźlewiczem koty drę tak na niby, a pod stołem ciemne sprawy załatwiamy" - Jachymiak zakablował Fryźlewicza do CBA, a Batkiewicz myślał , że to tak na niby?? Bajkopisarz z tego Jachymiaka. Udał nam się , co?
kanonizator14:06, 20 września 2012
Jedyny bez winy i o maly wlos świety -Świety Maciej J!:)śmieszny jest ten vicek!:)
już czas14:00, 20 września 2012
Pytam co zrobił Jachymiak z działalnością jak został wicestarostą?
Otóż przepisał na żonę.
Igrzyska lekarskie od tej chwili organizuje Maciek a fakturuje Iza.
Ot taka mała nieprzyzwoitość w stylu uczciwego Jachymiaka.
Przekręty Jachymiaka niebawem ujrzą światło dzienne. Spoko.
Andrzej13:35, 20 września 2012
A moim zdaniem ten komentarz p. Jachymiaka nadaje się do śmieci z dwóch podstawowych merytorycznych powodów:
1. Grunt firma "Bryksy" kupiła w drodze przetargu nieograniczonego oferując cenę o 600 tysięcy wyższą niż następny konkurent. A więc bzdura Jachymiak po raz pierwszy.
2. Grunt przy ul. Ludźmierskiej kupiło Podhalańskie Przedsiębiorstwo Budowlane w drodze przetargu nieograniczonego oferując cenę dwukrotnie wyższą niż następny konkurent. Bzdura Jacymiak po raz drugi.
Te wszystkie insynuacje, które podnosi jaśnie pan starosta (świadomie z małej litery) wynikają z frustracji. Nic w swojej politycznej karierze nie osiągnął, przez nikogo nie jest traktowany poważnie, nawet jeżeli Fryźlewicz nie jest doskonałym burmistrzem, to przychodzi taki Janusz /.../ Tarnowski i z miejsca staje się konkurentem obecnego burmistrza. A Jachymiak co? Nie istnieje jako starosta, jego fizycznie nie ma, zabrali mu wpływ na funkcjonowanie szpitala i kim on teraz jest? Mało kto pamięta, jak on wprowadzał swoje rządy w szpitalu i co z tego wynikło. /.../ Myślę, że Maciek musi ochłonąć, przestać brać nieodpowiednie leki, więcej jarzyn i owoców, jeszcze więcej sportu. I zdziwiłbym, gdyby te pomówienia odnośnie przekazania bez przetargu gruntów nie znalazły się w prokuraturze, bo te informacje są dostępne na stronie urzędu w przetargach. Nie dajcie się zwieść "fałszywym" prorokom, bo ja takich nieskutecznych polityków wysyłam na drzewo.

Naruszenie regulaminu. Moderator.
ewa13:35, 20 września 2012
A to wszystko dlatego; że nikt za nic nie odpowiada i dalej tak będzie jak nic się nie zmieni. Każdy urzędnik, radny, posel itd. powinien odpowiadać za swoje decyzje nawet osobistym majątkiem jeżeli dopuścił się korupcji -
"ryba psuje się od głowy" cofając się wstecz do naszej historii to zawsze byliśmy sprzedajni, to my Polacy niszczyliśmy i niszczymy Polskę naszą: głupotą, chytrością, nepotyzmem i innymi narodowymi wadami, a potem jęczymy jak to okrutnie historia z nami się obeszła. Mobilizujemy się tylko w chwilach tragicznych. Wybieramy nieodpowiednich ludzi do rządzenia, na radnych, senatorów itd.W Polsce jest ogólny bałagan, prawo jest dla przestępców, człowiek uczciwy w dzisiejszej "dżungli" jest śmieszny i nie ma racji bytu, a to nasza wina, społeczeństwo na to pozwala. Czy coś się zmieni? Jestem za tym aby korupcję, przekręty wyciągać na wierzch i aby te osoby karać,ale do tego trzeba odwagi. Panie Starosto! - powodzenia i wytrwałości.
Obserwator13:30, 20 września 2012
dawanie pracy najblizszej rodzinie to normalka w miescie wystarczy sprawdzić stopień pokrewieństwa w jednostkach np., Policja ,Starostwo Powiatowe , Biblioteka Miejska , MOk itp. pracuja całe rodziny i nikt do tej pory nie zrobił z tym porządku widocznie jest przyzwolenie
kuguar13:28, 20 września 2012
Pan Jachymiak mówi o wstydzie ... żenujące.
Pan Jachymiak mówi o nadużywaniu funkcji administracyjnej ... kompromitujące.
Pan Jachymiak mówi o skłonnościach urzędników ... skandaliczne.
Pan Jachymiak mówi o politykach ... nikczemne.

Czy Pan Jachymiak zatem coś mówi? /.../ on sam zapomniał, że w tych samych układach polityczno-społecznych funkcjonuje już jakieś naście lat i miał się dobrze dopóki nie popadł w jakieś szaleństwo niespełnionych ambicji bycia a to burmistrzem, a to posłem, a to starostą, a to choćby osobą, którą ktoś zauważa. Trzeba temu panu kupić pluszowego misia bo zdaje się to ostry stan traumy.
obserwator13:20, 20 września 2012
kruk krukowi oka nie wykole /.../ ot cala prawda a zmiana potrzebna i to juz
maciek13:08, 20 września 2012
czym tu sie martwic, niedlugo burmistrz zgasi w miescie swiatlo, bo wokol budowane sa supermarkety, wyciagi, pasaze, termy targowiska - poco slowak mialby az do nt jechac i inni , żeby pospacerowac po rynku czy parku - niech sie bija o tom wladze tylko czy bedzie czym rzadzic
Apolityczny13:04, 20 września 2012
A zatrudnienie w IX 2009 r. chłopaka bez kwalifikacji, tylko po to żeby nosił sztandar. Pan starosta Jachymiak chyba miał na to wpływ .
12312:49, 20 września 2012
Korupcja, nepotyzm i wiele innych podobnych cech to domena sPe-łOwanych ludzi w całym powiecie nowotarskim. W szkole dostać pracę spoza wpływów, to graniczy z cudem. A jeżeli już uda się zostać zatrudnionym na umowę, to po pewnym czasie pracownik dowiaduje się, że "umowy są po to, aby łamać". I do widzenia,"przyjdzie młodszy zrobi to samo za mniejsze pieniądze"!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hgy12:30, 20 września 2012
oj oj panie Batkiewiczu, zobaczy się pan niedługo i dobrze ci się należy.
???12:28, 20 września 2012
dlaczego w NT wszystko tak dużo kosztuje: rynek, basen ( 20 milionów ), ścieżki rowerowe,park? dlaczego zmienia sie specyfikacje w umowie na oczyszczalnię wody na basenie bez naszej wiedzy? dlaczego terminy nie są dotrzymywane, dlaczego nie ma żadnego nadzoru nad miejskim mieniem ( afera podsypkowa... czy tylko ona? ) dla porównania - Lato buduje siedzibę dla PZPN za 40 mln - kompletny odjazd - futurystyczna bryła, w srodku fontanny wodotryski i co kto chce - a nasz biedniutki basen ma kosztować 20? dlaczego tak dużo? czy ktoś kiedyś odpowie na te pytania?
Wiedźma12:27, 20 września 2012
Batkiewicz nie zrobił niczego złego . Postąpił zgodnie z prawem . Na czas pełnienia funkcji radnego scedował umowę najmu na inną osobę. Tak robią posłowie i inni samorządowcy, żeby nie naruszyć prawa. Jest to powszechnie praktykowane . Trudno, żeby ktoś rezygnował z prowadzenia jakiegoś interesu z którego żyje i żył za jakąś dietę, bo za 4 lata może nie być radnym czy innym samorządowcem, a utrzymywać rodzinę i siebie będzie musiał. Chyba, że dadzą mu zasiłek z naszych składek. Podobno sam Jachymiak prowadzi dodatkowo praktykę w Zakopanem, bo wg. prawa nie mógł tego robić w nowotarskim ZOZ-e. Nie jest to żadna korupcja ani przestępstwo. Dziś Jachymiak wpadł w amok, bo strzelił sobie samobója, wyrzucając dwóch radnych z klubu PO i domagając się od nich zrzeczenia mandatów radnego. Jak w dominie powaliło się wszystko . Przysłużył się Glonkowi i całej opozycji - oddał im lwią przysługę, za co już go "błogosławią"( w kuluarach). Panie wice-starosto: przysłowia są mądrością ludu, a jedno z nich mówi:" kto, pod kim dołki kopie sam w nie wpada", albo jak Pan woli: " nosił wilk razy kilka...." resztę proszę sobie dopowiedzieć
burek12:21, 20 września 2012
do Bryś!!świete slowa kolego,świete słowa!:)Tak prawda!!
Hanecka12:20, 20 września 2012
Cóż, legendami już są historie, jakie osoby dostają zatrudnienie w Urzędzie miasta. Znam co najmniej dwa bezpośrednie przypadki (bo jednak bądźmy szczerzy, pan Jachymiak jest opozycją i wyszukiwanie brudów na przeciwnika jest w jego interesie), gdy pracy nie dostała osoba o wyższych kompetencjach, ale taka, która miała znajomości w UM. To przykre i nie powinno mieć miejsca :(
dante12:16, 20 września 2012
radny Swałtek gdzie ma pracę? MZK? córka byłego radnego Fryźlewicza gdzie pracuje? Urząd na Krzywej. radny Mikołajski jaką funkcję pełnił zaraz po zmianie barw- Przewodniczącego Rady.teraz radny Batkiewicz, który w wyborach szedł z krytyką obecnego układu, teraz co będzie miał i ma? co będzie z radnym Kubowiczem, który podobnie jak Batkiewicz szli z krytką sytuacji w mieście do wyborów - jaką będzie miał przyszłość? to zobaczymy wkrótce. W każdym razie niech MF ma świadomość, że teraz patrzy na jego poczynania juz całe miasto...
Jola12:10, 20 września 2012
Wystarczy zobaczyć gdzie są zatrudnieni członkowie rodzin radnych od Burmistrza :)
pierwszy z brzegu....przykład Trutego....żona i córka
44411:35, 20 września 2012
Skoro maziorz zmienił umowę z Batkiewiczem na kogoś z rodziny radnego to hokeista teraz może burmistrzowi pokazać palec. Wiecie który. Maziorz teraz nie ośmieli sie pozbawić Batkiewicza lodu, bo w ten sposób przyznałby się do korumpowania radnych. W ogóle nie zazdroszczę maziorzowi - wycofa się z puczu to jego kolesie będą go uważać za lebiodę - przeprowadzi - to ludzie wyborcy dostaną białej gorączki. Sam tego chciał - zootechnik.
agula11:34, 20 września 2012
BRAWO!!!!GRATULUJĘ ODWAGI I TEGO ŻE W KOŃCU KTOŚ TO GŁOŚNO MÓWI!!!/.../

Reszta komentarza nie na temat.
I proszę nie pisać wersalikami. Moderator.
cel- pal11:33, 20 września 2012
Rację miał Kubowicz mówiąc dziś jestem z wami a jutro się okaże,bo ( dodaję od siebie)jutro możecie być świniami z którymi nie chcę mieć nic wspólnego. Wolno odstąpić? Wolno, a nawet jest to wskazane. Krowa tylko nie zmienia poglądów. Wielu posłów przeszło do innych partii , do PO też. Każdemu wolno zmienić zdanie , zwłaszcza Kubowiczowi I Batkiewiczowi którzy członkami PO nie byli.
czytelnik11:32, 20 września 2012
Pan Jachymiak bronił wójta z Łapsz za wyłudzenie w 2007r. niewielkiej kwoty może 1000 zł za delegację do Austrii, uważał, że wójt nie musi chodzić w worku pokutnym wokół rynku nowotarskiego... inne standardy dla swoich ? publikacja wypowiedzi wicestarosty w tygodniku podhalańskim w 200r
jj1311:25, 20 września 2012
Wreszcie może coś drgnie w tym mieście i ludzie obudzą się ,jak przeczytają ten artykuł .A co na to nasze sądy i prokuratorzy -nadal cicho nic nie słyszą,nic nie widzą a nie powinny zadziałać z urzędu.Brawo Panie Jachymiak,czas skończyć z tą kliką-kumoterstwem w naszym mieście,gdzie ciężko cokolwiek załatwić bez znajomości.Przewrotem w Radzie Miasta to powinny zająć się gazety ogólno-polskie,na pewno by pomogły i rozpowszechniły na cały kraj ten przewrót a wtedy na pewno by sąd tym się zajął.
Łabędzi śpiew.11:19, 20 września 2012
Każdy potrafi policzyć, że Batkiewicz z Kubowiczem przez blisko dwa lata byli w opozycji do burmistrza, czyli po myśli Jachymiaka. Nasuwa się proste pytanie: Dlaczego tak praworządny obywatel jak Jachymiak współpracował z tak skorumpowanym Batkiewiczem, skoro wiedział przez 2 lata o tym co mu zarzuca. Nie przeszkadzało mu wtedy ani sprawa kiosku z gazetami, ani szkółki hokejowej i wszystko było cacy. Kto myśli niech odpowie sobie na to pytanie. Druga sprawa to o ile dobrze pamiętam z sesji, miasto zbyło grunty Bryksemu za 45 mieszkań. Skoro wartość gruntu była 5 mln. to tuman potrafi policzyć, że miasto zrobiło świetny interes, bo kupiło mieszkania średnio po 100 000 zł. Nawet uwzględniając dzisiejsze spadki nieruchomości jest to nadal świetny interes. ABW nie znalazło podstaw do oskarżenia Fryźlewicza, a Jachymiak dalej swoje. Znów nasuwa się pytanie , czy nie czas się zaczęć leczyć, bo można sobie samemu zaszkodzić.Jachymiak wpadł w sza ł i chociażby zwołał na sesję całe miasto i nawet kosmitów, to Glonka odwołają, bo demokracja jest jedna i już starożytni Grecy wiedzieli, że decyduje większość, a w XXI wieku wice- starosta nie potrafi się z tym pogodzić. Pojechał dziś po bandzie i wcale się nie zdziwię jak go Fryźlewicz pozwie do sądu.
kasandra11:17, 20 września 2012
Można Jachymiakowi zarzucić jakieś sprawy , ale o sprawę korupcji to raczej bym go nie posądzał. A co do tego kamienia , któryby chciał ktoś rzucic za korupce , to myślę ,ze reka by mu uschła. Burmistrz myśli ,że mu sie uda przejść tak gładko? Nie uda się mimo ,że świety. I jego dosięgnie to na co od dawna zasługuje. A był taki porządny. Co władza potrafi zrobić z człowieka , to jest jaskrawy przykład. Koniec bliski. Będzie płacz i zgtzytaniezebami. Taki koniec.
sąsiad z Krzywej11:07, 20 września 2012
a na Krzywej jak ruch. Sztab kryzysowy w trybie pilnym. Co robić? Do sądu? Dowody?. Oj panowie teraz ruch w waszych rękach, ale coś na rzeczy chyba jest. Co nie?
lizus mareczka, ale byly11:04, 20 września 2012
Maćku -O.K. A czy wyjaśniłeś do końca sprawę mieszkań Swietego Stanisława , czy nie? Teraz dalej czy wyjasni sie sprawa działalności Marka B. na lodowisku i .t. d. Od tego tza zacząć. Jedno a do końca. Czy nadal ciebie i nas mieszkańców ten swieto*** będzie wodził nas za nos. Nie ma takiej sily , by był wreszcie porzadek w tym mieście/ Nie mamy pomysłu na to?
Nowy targ - Ciemnogród11:00, 20 września 2012
A moja babcia przy nastepnych wyborach znow mi powie ze glosuje na Fryzlewicza bo ma doswiadczenie.... ma oj ma.. ehh
KONKRETNY10:58, 20 września 2012
Gołym okiem to widać , sami ich wybieraliśmy tylko polityka a żeby coś zrobić dla normalnego człowieka to nic.Na tych sesjach zajmują się sobą zapomnieli po wyborach za co biorą diety ??? p. Jachimiak bardzo dobrze...
Jasio10:31, 20 września 2012
Brawo za odwagę, czekam co dalej...
xyz10:23, 20 września 2012
Brawo p.Starosto!
Boję się,że Jeden naprawdę odważny nic tu nie pomoże.Tej sitwy czołgiem nie rozjedziemy!
Larum grają,a my NIC?
Panu Batkiewiczowi gratulujemy sportowej postawy!10:22, 20 września 2012
Świetny felieton, jestem pod wrażeniem.
Nic dodać, nic ująć.
Podsumowanie na temat Marka Fryźlewicza jest jedno:
Modli się pod figurą, a diabła ma za skórą!!!
?10:19, 20 września 2012
'' Układ trzymający władzę '' spotyka sie oficjalnie raz do roku na raucie u maziorza. Kto jest tam zapraszany? Mimo uśilnych starań dziennikarzy magistrat nigdy nie pokazał listy szczęsliwych wybrańców Fryżlewicza - a przypomnę balety - raz u Steskala, raz w Ruczaju - odbywały się za NASZE!!!! pieniadze. Czy taka sytuacja byłaby możliwa gdzieś w Anglii, Francji czy Austrii?
siza10:17, 20 września 2012
jachymiak niech popatrzy na siebie...
Bryś10:17, 20 września 2012
Panie Przewodniczący Koło PO w Nowym Targu, dziwne są Pana oświadczenia i felietony biorąc pod uwagę, że Panowie Kubowicz i Batkiewicz wcale nie zapałali miłością do Burmistrza M. Fryźlewicza jak Pan stara się wmówić czytelnikom, ale mają dość właśnie Pana arogancji i obłudy. Jeżeli dzisiaj na sesji Rady Miasta dojdzie do zmiany prezydium ( a pewnie tak się stanie) to jest to wyłącznie Pana wina. Powinien Pan to przyjąć z godnością na "klate" i wyciągnąć wnioski.
oj tam10:10, 20 września 2012
Panie Maćku!!Korupcja to domena rzadow PO!!i tyle w temacie !!
12310:08, 20 września 2012
To wszystko prawda - o tym kiosku w DH Gorcach już dawno słyszałem. Nasz świety burmistrz taki jest - mściwy intrygant. Żeby tylko to. Gdyby poza wrednymi wadami był dobrym gospodarzem, ale niestety jest najgorszym, jakiego NT miał do tej pory . Przez niego kupcom z rynku obroty spadły o 60% (sic!). Jeszcze chwila i pozamykają swoje sklepy a rynek rewitalizowany za ciężkie miliony będzie pusty.
Dziś pan Fryżlewicz chce odwołać całe prezydium a wybrac swoją wazelinę, bo co mu opozycja będzie w papiery zaglądać. Pan Tarnowski - znakomity analityczny umysł zrezygnował z przewodniczenia komisji rewizyjnej. Chyba doszedł do wniosku, że władza w NT jest tak skorumpowana, że w pojedynkę nie ma szans na walkę z tym nowotworem. Przecież nawet europoseł mówił o korupcji w samorządach - wymieniając komendanta policji i prokuratora jako część składową tego chorego układu ( ile czasu jeszcze potrzebuje pan prokurator G. by wyjaśnic sprawę mieszkań pana burmistrza?)

Ja niestety nie będę mógł przyjść na dzisiejszą sesję a strasznie tego żałuję, ale mam nadzieję, że mieszkańcy bardzo licznie sie na niej stawią. Niech pan burmistrz nie myśli, że może nas - mieszkańców traktować jak stado baranów, że będzie sobie robił przewroty. Spójrzcie głęboko panom Batkiewiczowi i Kubowiczowi w oczy - w moim imieniu też. Jeszcze mają szansę by zachować swoją twarz, ale jeśli wolą być zabawkami w rękach pana burmistrza....cóż ich - wola. Ależ Wam zazdroszczę, że będziecie naocznymi świadkami kompromitacji Fryżlewicza
Powiedzmy DOŚĆ TEGO!10:05, 20 września 2012
Brawo za odwagę mówienia o tym! Całkowicie się zgadzam! PODSTAWOWE PYTANIE - JAK TO ZMIENIĆ? Postawa KUBOWICZA i BATKIEWICZA nie mieści się w głowie!!! W tym mieście nigdy nie będzie dobrze, póki tacy ludzie jak Fryzlewicz, Zajaczkowski,, Kolasa i Twaróg piastują urzednicze stanowiska!
Dosyć!!!10:04, 20 września 2012
Bardzo mi się podoba ten tekst!Brawo!Ale będzie jazda hahaha i dobrze Trzeba z tym skończyć /.../.
Gruzinek10:03, 20 września 2012
"kto jest bez grzechu niech pierwszy rzuci kamień".
A co na ten cytat pan wiecestarosta..?
klementyna10:03, 20 września 2012
niech opisze o włlkach w powiecie,, najlepiej!!!
lohnes10:01, 20 września 2012
mocne..ale Jachymiak sam winny jest bo wpuścił ludzi takich jak Batkiewicz i Kubowicz na listę a w odstawkę dał działaczy PO, którzy są od początku. Teraz widać efekty...
Bilguun Ariunbaatar10:00, 20 września 2012
Jachymiak gadzino, czy ty masz chociaż mikroskopijną ilość honoru?
Młody09:55, 20 września 2012
Niestety ...
Smutne , ale prawdziwe...

Możemy mieć tylko nadzieję , że nóżka się kiedyś podwinie...
A może trzeba w tym WŁADZY pomoc ?
Z boku09:44, 20 września 2012
No to Pan V-ce Starosta dołożył teraz do pieca.
115KM09:43, 20 września 2012
Kawa na ławę - i wszystko jasne. Myślę, że trzeba byłoby być kamikadze, żeby to napisać i nie mieć pokrycia w faktach. Czekamy na ripostę.
Andrzej09:39, 20 września 2012
aż się popłakałem czytając ten felieton - jakie wzruszenie :-))))) jednym słowem O MATKO!!!!
Andrzejx4809:37, 20 września 2012
Brawo Panie Jachymiak niestety tak jest jak Pan pisze a takich przypadków można przytoczyć jeszcze więcej pozdrawiam
kolo09:33, 20 września 2012
Chociaż PO to nie moja bajka, jednak w pełni zgadzam się z panem Jachymiakiem. Korupcja, kumoterstwo, nepotyzm to plaga obecnych czasów. Mam pytanie: czy ktoś wie czy był gdziekolwiek ogłoszony konkurs na dyrektora Szkoły Podstawowej nr 2, bo jak wiadomo obecnie dyrektorem szkoły jest szwagierka MF?
Janosik09:33, 20 września 2012
Straszne. Boże widzisz, a nie grzmisz.
Bo rząd patfusów doprowadził do tego, że w Polsce mafie mają się bardzo dobrze.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas