Urząd Miasta przypomina o obowiązkach i zadaniach Straży Miejskiej - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Szczawnica
Clouds
Wiatr: 11.232 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 12.492 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 10.548 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
Wiatr: 9.972 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
Wiatr: 6.3 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
Wiatr: 8.784 km/h Wilgotność: 87 %
Jakość powietrza
2 %
Nowy Targ
10 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 1 | 2 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
20.08.2014, 13:03 | czytano: 9291

Urząd Miasta przypomina o obowiązkach i zadaniach Straży Miejskiej

NOWY TARG. "Straż Miejska, to przede wszystkim służba porządkowa i większość zadań wykonywanych przez funkcjonariuszy ma bezpośredni lub pośredni związek z porządkiem" - czytamy na stronie internetowej Urzędu Miasta.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
"Strażnicy oprócz karania wykroczeń przeciwko bezpieczeństwu i porządkowi w komunikacji, mają szereg zadań, takich jak zabezpieczanie ruchu drogowego podczas miejskich uroczystości patriotycznych, religijnych, kulturalnych i sportowych. Zabezpieczają konwoje z kasy miejskiej do banku. Sprawują nadzór nad osobami skazanymi przez Sąd Rejonowy w Nowym Targu za drobne przestępstwa na kary wykonywania prac publicznie użytecznych. Rowerowe patrole przyczyniły się do zmniejszenia liczby osób pijących alkohol w miejscach zabronionych. Straż Miejska jest odpowiedzialna za kontrole posesji w ramach gospodarki odpadami komunalnymi oraz gospodarki wodno-ściekowej. Aż trudno sobie wyobrazić, by zadania takie pełnili funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Nowym Targu. Tylko w pierwszym półroczu 2014 r. przeprowadzono 573 kontroli w ramach systemowej kontroli posesji prywatnych. Nałożono: 38 pouczeń, 76 mandatów karnych i skierowano 3 wnioski o ukaranie do Sądu Karnego w Nowym Targu. Wpłynęło to w znaczący sposób na poprawę stanu czystości w mieście, w tym ograniczyło w dużym stopniu liczbę dzikich wysypisk śmieci" - pisze Piotr Rayski-Pawlik.

Przypomina, że funkcjonariusze zajmują się także monitoringiem w mieście. Chodzi o 6 kamer w centrum, 24 kamery w Parku Miejskim oraz 13 w kościele św. Katarzyny oraz 16 w samym budynku Urzędu Miasta.

"W ubiegłym roku strażnicy nałożyli kary za różne wykroczenia na łączną kwotę 100.170 zł, co nie znaczy, że Gmina Miasto Nowy Targ traktuje Straż Miejską jako dodatkowy aparat fiskalny. Najlepiej świadczy o tym fakt, że w naszym mieście mimo najbardziej rozbudowanej infrastruktury drogowej na Podhalu, nowotarska straż nie została wyposażona w fotoradar" - podsumowuje.

Tekst podpisany przez doradcę burmistrza d/s komunikacji społecznej ukazał się po tym, jak nagłośniliśmy prowadzoną przez Wolnościowe Podhale akcję zbierania podpisów w sprawie organizacji referendum dotyczącego likwidacji Straży Miejskiej.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Don Pedro03:09, 23 sierpnia 2014
Co za obłuda... Przecież w całej Polsce straże miejskie, czy gminne są po to, aby reperować budżety urzędów miast i gmin. Na mandatach znajduje się numer konta konkretnego urzędu miasta, czy gminy. Dlatego wnioski o ukaranie pisane do sądu przez strażników są źle widziane, bo wówczas kasa płynie na skarb państwa, a nie do urzędu. Jeżeli tak nie jest to po co im fotoradary, przecież można w nie wyposażyć Policję.
P.S. Słusznie pan Rayski - Pawlik stwierdził, że kontrole posesji to również zadanie straży miejskich, tylko zapomniał dodać, że dla takich zadań przede wszystkim powstały twory jakimi są straże, ale przez lata sens ich istnienia został wypaczony w pogoni za pieniędzmi dla miast i gmin.
kk08:37, 22 sierpnia 2014
@ Nie ślepy i Strzeg - ale jesteście mądrzy. Wiecie że 'korzysta' pisze się przez 'r'z a nie przez 'ż'. Brawo.... ale ortografia jest chyba jedyną rzeczą na której się znacie, bo nie potraficie myśleć, analizować i wyciągać wniosów. Wiecie tylko tyle, ile wam burmistrz i proboszcz powiedzą i ślepo w to wierzycie a to jest za mało by być świadomym obywatelem. Żal
olo19:21, 21 sierpnia 2014
A co było jak Straży Miejskiej nie było ? Też jakoś było. A na pewno było taniej i lepiej.
Nie ślepy19:20, 21 sierpnia 2014
@ wojtek:...człowieku jak przeczytałem twój komentarz to mnie chwycił "bul" jak Komorowskiego...może skorzystaj z adoracji, może nastąpi cud przynajmniej w sferze znajomości języka polskiego...zapewniam adoracji w Kościele straż miejska nie obstawia...
Strzeg16:36, 21 sierpnia 2014
Ach, @wojtku - ja już wolę by moje podatki szły na "kościelne adoracje". Lepiej na tym skorzystamy. I zgadzam się na taką hojność.

Bo jak widzę jak ty "kożystasz z chojności" bezpłatnego szkolnictwa (to też z naszych podatków) to mi słabo.
Nasze wspólne pieniądze łożone na Twoją edukację - poszły w błoto.

Powtórzę - korzystać i hojność. Tak to się pisze.
wojtek16:23, 21 sierpnia 2014
Zlikwidować tą bandę nierobów. Jaka jest rola w mieście tych straży? Bo ja ich widzę tylko jak kościelne adoracje zabezpieczają. A swoją drogą kler jak potrzebuje zabezpieczenia przemarszy to niech sobie najmie firmę ochroniarską i za nią zapłaci. Jak wszyscy w tym kraju. A nie kożysta z chojności magistratu.
KMS12:39, 21 sierpnia 2014
do @mieszkaniec: dlaczego uważasz że SM jest prywatną strażą burmistrza? Prześladują oni kogoś albo nękają na jego polecenie?
Nie rozumiem czemu ludzie takie rzeczy wypisują.
W SM pracują normalni Nowotarżanie, Wasi sąsiedzi i znajomi, skąd więc takie pomysły?
nowaotarżanin10:40, 21 sierpnia 2014
BEZAPELACYJNIE ZLIKWIDOWAĆ-jeszcze raz pisze,że wezwani SM-bo córkę użar pies to się śmiali i jajca se robili.BANDA BARANÓW
Płatnik10:15, 21 sierpnia 2014
Dzieciarnia wie co lepsze chociaż z pracą i mundurami nigdy nie mieli nic wspólnego. Do wojska i do roboty zagonić a strażnicy niech ich pilnują przy zamiataniu ulic i zbieraniu psich kup z chodników.
hej10:08, 21 sierpnia 2014
@Andrzeju - ten typ [badźmy poważni] juz tak ma. Pisze dużo i jest przekonany o swojej wyższości intelektualnej nad innymi bo czasem rzuci to jakąś maksymą albo łaciną. Chłop sie czuje niedowartościowany i dlatego swoją frustrację wylewa na tym portalu. Jedna rzecz zauważyłem, że nigdy nie analizuje merytorycznie problemu tylko bierze sobie na cel kogoś kto osmiela się miec inne zdanie niz on i obraża. A w słownym obrażaniu jest na prawdę dobry. Ciekawe, czy byłby taki odważny jakby mu przyszło stanąć na prawdziwym ringu - to tchórz.
Ja sie nie zniżam do jego poziomu i nie czytam tego bełkotu. Myślę, że sam Gierek mógłby marzyć o takim specu od propagandy sukcesu i wodolejstwa A SM iest niepotrzebna i dzieki tym młodym chłopakóm doprowadzimy do jej likwidacji!!!
Tak jest10:08, 21 sierpnia 2014
Strażników jest dwóch lub trzech na jednej zmianie i widać ich wszędzie. Policjantów kilkaset i stoją głównie za zakopiance. Burmistrz może dyrygować strażą a policję musiałby o wszystko prosić i całować w rękę komendantów policji.
mieszkaniec09:57, 21 sierpnia 2014
Urząd Miasta boi się że jak uda się mieszkańcom Nowego Targu zlikwidować SM to również w każdym momencie mogą obalić władzę "burmistrza", choć miejmy nadzieję że w najbliższych Wyborach Samorządowych paru samorządowców (w tym burmistrz) na dłużej odpoczną od sprawowania władzy.
Ted09:27, 21 sierpnia 2014
Tak zlikwidujcie wszystko i wszystkich w słowa Krzysztofa Kononowicza-"Żeby nie było niczego " .
Regulamin Pretorian09:17, 21 sierpnia 2014
"Straż jest umundurowaną formacją utworzoną w celu......terminowego wykonywania poleceń przełożonych."
Ciekawe co się im za to należy -broń ,kalesony, skarpetki z budżetu miasta.
Jest wakat parkingowych w mieście,można jak w Zakopanem brać za pierwszą godzinę mniej - rozwiązać problem parkowania i Straży Miejskiej przesuwając etaty na bardziej przydatne działanie.
kibic09:08, 21 sierpnia 2014
Odnośnie mandatów za złe parkowanie to byłam świadkiem jak na ul.Orkana był wyścig sm z panem o lasce który fakt zatrzymał się nieprzepisowo na chodniku obok parkingu ks. Paśki był odebrac wyniki czyli ok 3-5 min. Wyścig wygrał niepełnosprawny;)zdązył odjechać!
ciekawski09:05, 21 sierpnia 2014
do KMS

czytaj ze zrozumieniem
KATETE ktt00:22, 21 sierpnia 2014
Gdyby nie mandat '' za zatrzymanie się'' w okolicach starego kościoła to nie byłoby ponad 100 tys.zarobione a byłem w aucie i zatrzymałem sie tylko na poboczu koło taksówek na parę sekund żeby znajomego zabrać ale SM byli w tym samym czasie przy aucie co znajomy i dostałem mandat za nie przestrzeganie przepisów a nic nikomu nie utrudniłem żadnego ruchu nie zatrzymałem nikt za mną nie jechał ani nic prosiłem o jakieś pouczenie i odjeżdżam bez kłopotu ale odpowiedział że jak cie stać na BMW to i cie stać na mandat i ich to nie interesuje i ja dlatego ich NIE LUBIE ale sie kłócił nie będe bo mnie na sądy nie stać a BMW nie moje.
piotrus00:09, 21 sierpnia 2014
Szesc kamer w centrum, a gdzie przepraszam panowie ze strazy miejskiej byli jak doszlo do tragedii wlasnie w centrtum!!!??? A pan doradca niech juz tak nie koloryzuje wykonywanej pracy SM, znalazl sie pelnomocnik!
KMS23:53, 20 sierpnia 2014
do @ciekawski: z tekstu wynika, że burmistrz tego miasta zlikwidował SM bo ani jej komendant ani on nie potrafili pogonić swoich ludzi do roboty. Co więcej zastąpiono ich policjantami oraz urzędnikami. Czyli teraz opłacają i służbę porządkową i dodatkowych urzędników. Super pomysł. Mając na uwadze, ze w policji dodatkowe etaty były zamrożone do początku tego roku, to w ich miejscowości nie dość że ubyło policjantów zajmujących się poważnymi sprawami to jeszcze wzrosła armia urzędników, bo ktoś te kontrole musi zrobić. Super pomysły. Poczytaj trochę o gminach, w których zlikwidowano SM, o tym jak ona wyglądała i jak jest teraz.
Maciek&Jacek23:40, 20 sierpnia 2014
Jacek dopisał aforyzm:
Od poplątanych języków pełnych nienawiści
cała wieża drży.Wkrótce musi tak jak tamta runąć.
xyz
Nie ślepy23:35, 20 sierpnia 2014
...temat gorący więc dodam i swoje zdanie bo argumenty ludzi typu @sukces sprawiają, ze ręce opadają...wynika z tego, że mamy płacić na straż miejską bo goście się załamią jak stracą pracę...człowieku jak zamknęli rynek na remont to ilu ludzi zwinęło swoje lokale? ktoś się nimi przejmował? a to przecież my płacimy jedne z najwyższych podatków miejskich w Polsce po to właśnie, aby tacy strażnicy właśnie się dobrze czuli !...Ja osobiście, moja żona i rodzina nigdy się nie spotkałem z ich strony z żadną pomocą! Jest to formacja stricte represyjna w 80% nastawiona na dawanie mandatów za parkowanie...gdy pod mój lokal w pobliżu rynku kurier przywiózł lodówkę...to byli po 10 sekundach, żeby dać mandat...a na bulwarach od strony Nadwodniej przy każdej ławeczce syf po pijaństwie...i jakoś takie imprezy odbywają się bez przeszkód...można tak wymieniać i rację mają ludzie, że piszą, że mogliby się zainteresować psimi g....mi pseudo arystokracji co ich nie sprząta po swoich pupilkach a nie czyhać tylko z mandatami!...ja osobiście nie mam zamiaru płacić ciągle wyższych podatków po to, żeby gostki nadal wygodnie cztery litery wozili w samochodzie!
cojak23:03, 20 sierpnia 2014
Przede wszystkim Policja nie może przejąć obowiązków Straży Miejskich ( a właściwie gminnych) bo nie wolno jej dofinansowywać z miejskiej kasy, bo jest to niezgodne z prawem. Policja, wojsko- to jednostki ściśle podlegające Państwu (bezpośrednio) i przez nie wyłącznie finansowane jak i zadania które mają do wykonania są ściśle określone . - więc panowie z Wolnościowego Podhala przestanie robić z siebie błaznów i uprawiać palikotowskiej ,głupiej polityki, Straż Miejska ma swoje zadania a Policja swoje i przestańcie mieszać i wymyślać farmazony. W kilku miastach polikwidowano SM, ale szybko się przekonano, że to był błąd i powołano je od nowa.
obserwator.22:56, 20 sierpnia 2014
Witam wszystkich spotowiczów tych którzy są za Staraża Miejską i tych przeciwnych. Rozwiążemy straż miejską i co dalej no Policji nie będzie widać w rynku i na ulicach Nowego Targu będzie jeszcze gorzej. Moim Zdaniem to pies pogrzebany jest w tym że część zadań przekazano ochronie i to firmie zewnętrznej a Ci poczuli się Panami i w niektórych spotach jasno widać ich wypowiedzi a raczej ich przedstawicieli. Mamy negatywne przykłady działania pracy ochrony siedzą na stacji monitorowania i oglądają widoki??? nie widzieli mężczyzny który leżał pod drzewem ( kamera skierowana na miejsce gdzie leży mężczyzna)
i co odsyłam z zapytaniem do odpowiednich organów prawdopodobnie mężczyzna nie żyje a jakby tak telefonicznie powiadomili odpowiednie służy to nie doszło by do nieszczęścia. innym przykładem do bójka ze skutkiem śmiertelnym też miejsce monitorowane obok budowa lodowiska stoi pracownik ochrony i co prawdopodobnie zajmuje się nagrywaniem filmiku tak to są ploteczki związane z faktami coś w tym jest jak monitoring był w SM to albo wysyłali patrol albo przekazywali informacje gdzie trzeba myślę że należy wrócić do starych wypróbowanych metod i zejść z ochrony bo za spanie to nikt nie powinien płacić a Naprawdę likwidacja SM nic nie da przeniesie tylko nagonkę na Policje.
goja22:39, 20 sierpnia 2014
W 14 miastach w Polsce zlikwidowano a następnie szybciutko powołano z powrotem Straż Miejską. Najbardziej znane przypadki to Zielona Góra, Wołomin,Świnoujście, Jaworzno, Peplin.
goja22:39, 20 sierpnia 2014
W 14 miastach w Polsce zlikwidowano a następnie szybciutko powołano z powrotem Straż Miejską. Najbardziej znane przypadki to Zielona Góra, Wołomin,Świnoujście, Jaworzno, Peplin.
Andrzej22:18, 20 sierpnia 2014
@bądźmy poważni

Doczytałem do zdania "o ograniczeniach intelektualnych". I wystarczy. Jesteś zwykłym chamem, który nie mając argumentów usiłuje mnie obrazić. Z takim kimś nie dyskutuję. Na prostaka szkoda mojego czasu.
bądźmy poważni21:58, 20 sierpnia 2014
do Andrzeja,

Andrzeju, Andrzeju ... mogę tylko parsknąć śmiechem na Twoje polemiczne farmazony, które rozbawiły mnie do łez. Dzięki, dobre i to.
Na dodatek zmartwię Cię już na wstępie. Ten system, do którego się odwołujesz w kontekście użytego zdania wcale tak nie działa. Prawo reguluje jedynie zasady współżycia między obywatelami i określa w sposób banalnie prosty jak w danej sytuacji mam się zachować by nie powodować zagrożenia dla innych i szanować ich własność z publiczną włącznie. Zwykły znak drogowy wymusza przecież na nas najprostsze reakcje a jednak przejeżdżając ulicami miasta widzę nagminne łamanie prawa. I co? Ano do tego nie potrzebny jest żaden bat ani dla mnie ani dla Ciebie. Potrzebne jest jednak poczucie zła i ten, który egzekwuje ustanowione reguły w stosunku do tych, którzy tak jak Ty roztaczają wywody nad oczywistą oczywistością, jak mawiał pewien narodowy klasyk. Przecież mandaty używa się tylko wtedy gdy łamane jest prawo - może bzdurne ale prawo. A ja tego sobie nie życzę i nie mam zamiaru ręcznie tłumaczyć, że mam rację. Czy jesteś w stanie to pojąć czy mam Ci współczuć pewnych ograniczeń intelektualnych? Równie dobrze możesz mieć pretensje do kontroli na lotniskach bo nikt z nas nie jest terrorystą a jednak tacy się trafiają i tylko dla Twojego dobra musisz maszerować przez bramki kontrolne w skarpetkach. Pisz petycje, że cały świat ogranicza Twoje prawa i wolność. Al-kaida jest tego samego zdania.

Dalej pisząc raczej z sarkazmem uzmysłowiłem logiczny fakt, że w momencie likwidacji SM będzie bałagan zarówno publiczny jak i logistyczno-organizacyjny. Z tym się musisz liczyć i wziąć za taki stan rzeczy odpowiedzialność. Również za moje bezpieczeństwo. I czy będziesz relatywizował moje wypowiedzi, i zrobisz nawet szpagat ponad moją głową, to nie zmieni na jotę mojego poglądu o negatywnej ocenie tak postawionego problemu. Ręczę Ci, iż po likwidacji powstanie dziura a ta dziura wraz z dziurami mentalnymi palikotowców będzie stanowił masę krytyczną do wybuchu, po którym nie będzie już powrotu lub będzie za dużo większe pieniądze niż obecne koszty utrzymania SM.

Samorząd musi posługiwać się argumentami racjonalnymi a nie emocjonalnymi. W przypadku tego referendum próbujecie jedynie manipulować negatywnymi odczuciami osób, które poza destrukcją nie proponują niczego innego.

Następna kwestia, chwileczkę bo gubię gdzieś Twoją tezę - musisz się zdecydować czy w końcu SM działa i przymusza krnąbrnych do porządku czy też nie spełnia swoich funkcji i oto masz pretensje. Ja nic nie sugeruję natomiast Ty wyłącznie insynuujesz i zmyślasz. Podobnie zresztą jak sygnatariusze apelu grupy "Wolnościowe Podhale" (wybacz ale mój koń by się uśmiał z samej nazwy i osobiście zaręczam Ci, że czuję się wolny i nie czuję okupanta, choć po przeczytaniu Twojego komentarza zaczynam się obawiać, ale pewnie takie przypadki mają swoje medyczne określenia) mamy jedynie odczucia i populistyczne żonglowanie słowami: niesatysfakcjonujący, nieefektywne, unikające i uwaga ... to podobno są argumenty. Buuuuhahaha.
Jola20:56, 20 sierpnia 2014
Cała ta dyskusja pokazuje, że my mieszkańcy tego słabo interesujemy się naszymi sprawami w ujęciu ogólnym, wykazujemy się dużą nieznajomością prawa, widzimy tylko swoje negatywne spotkania ze SM. Najlepiej - ci młodzi gniewni - niech zlikwidują wszystko co nas chroni lepiej lub gorzej, a później będziemy narzekać, że nas trują, napadają, że niszczą mienie, że nic się dobrego nie dzieje itd. To woda na młyn dla tych kilku c.......w, co jeszcze mało uczynili dla miasta i na burzeniu chcą wejść na samorządowe stołki,( przecież wybory już jesienią)a później stwierdzą, że Policja to mało, że nie jest dyspozycyjna ( bo nie jest i nie może być) i łaskawie pozostawią nam to co chcą zburzyć. A może zlikwidujemy sądy, policje, szkoły, uczelnie, gminę, kościoły, bloki bo z poprzedniej epoki i będzie cacy?. Takie Państwo anarchii wewnętrznej,dzisiaj walczące ze smokiem mamy na wschodniej granicy. SM trzeba oceniać, krytykować ale i wspierać bo nie jest to robota fajna. Tylko nie likwidować bo to cofanie się w rozwoju.
Mundur niebieski20:56, 20 sierpnia 2014
Burmistrz i radni nie powinni się przejmować głosem paru sfrustrowanych życiem osób.Straż Miejska jest we wszystkich większych miastach i wykonuje kawał ciężkiej pracy.A że ich zadanie to również dawanie mandatów to się obywatelom nie podoba. Policji nic zrobić nie mogą to się do straży przyczepiają.Porządek musi być!
zuza20:45, 20 sierpnia 2014
Ja to mysle sobie ze SM jest bardzo potrzebna i przydatna tylko osoby aktualnie tam pracujący za długo mają tam swoje posadki i olewają -choćby tego biednego pieska pod drzewkiem ;)Zostawiś straż - wymienić skład :) :)
ciekawski20:34, 20 sierpnia 2014
Nie podaję linka, bo moderator nie puści, dlatego wklejam cały art. dot. likwidacji straży miejskiej w Chrzanowie :

"- Wielu boi się, że jeśli straż miejska zniknie, to w jej miejsce nie zostanie zaproponowane nic w zamian i powstanie luka. U nas nie odczuwa się jednak żadnej tęsknoty - mówi Ryszard Kosowski, burmistrz Chrzanowa.Co jakiś czas w wielu miastach powraca pomysł likwidacji straży miejskiej. Chrzanów zdecydował się na ten ruch już w 2007 roku. Jak z perspektywy kilku lat ocenia pan tę decyzję?

Ryszard Kosowski, burmistrz Chrzanowa: Czas, który już upłynął pokazał, że miasto nie odczuło wielkich ubytków. Od pięciu lat nie pojawił się żaden głos mieszkańców, którzy chcieliby powrotu straży, choć mówiłem wtedy, że jeśli zajdzie kiedyś taka potrzeba, to zawsze można wrócić do powołania tej formacji. W naszej okolicy tendencje są natomiast wręcz przeciwne, bo w ostatnim czasie straż zlikwidowała też jedna z ościennych gmin.Co spowodowało, że już wtedy zdecydowaliście się państwo na taki ruch?

- Naturalnie złożyło się na to wiele czynników. Z jednej strony są to oczywiście dla samorządu dosyć duże koszty, ale poza tym dokonaliśmy analizy pracy strażników i okazało się, że ich efektywność nie jest wysoka, nie adekwatna do ponoszonych przez wydatków. Nie mogę powiedzieć oczywiście, że strażnicy nic nie robili oraz że nie byli potrzebni, ale oczekiwaliśmy od nich czegoś więcej.

W jaki sposób udało się wypełnić lukę powstałą po likwidacji straży?

- Przede wszystkim wprowadziliśmy płatne patrole, które dodatkowo wykonuje dla nas policja i robi to znakomicie. Założenie jest takie, że nie mogą być one wykonywane żadnym środkiem lokomocji, a wyłącznie pieszo.

Co miesiąc otrzymuję specjalne raporty i gdy porównuję obecne wyniki ze wskaźnikami pracy straży miejskiej, to różnica jest naprawdę duża. Dodatkowo jest to dobrze skoordynowane i skupione w jednych rękach. Nie trzeba pewnych czynności specjalnie przekazywać policji, bo sama mając raport z patroli potrafi szybko opanować sytuację.Mieszkańcy mają ponadto zdecydowanie większe zaufanie do policji ze względu na jej kompetencje i możliwości. Patrole mając przy sobie laptopa lub poprzez łączność mogą sprawdzić kogoś od A do Z i błyskawicznie wyłapują przestępców. Wcześniej tego nie było, bo strażnicy nie mieli takich uprawnień.

Przeciwnicy takiego rozwiązania często podkreślają, że policjanci mogą gorzej sobie radzić z drobnymi sprawami, które rozwiązywali dotąd strażnicy, np. z kontrolą posesji.

- Radzimy sobie z tym bardzo dobrze. Gdy konieczne są kontrole, powołuję komisję złożoną z pracowników urzędu i zawsze otrzymuję dodatkowo jednego policjanta, a to w zupełności wystarczy. Tak jak wcześniej wykonywałem kontrole ze strażnikami, tak mogę robić to teraz z policjantami.

Nasze zarzuty wobec strażników były w tym kontekście związane właśnie z ich patrolami, które nie sprawdzały się najlepiej. Najczęściej objeżdżali teren samochodem i jedynie się pokazywali. Więcej było tutaj parady niż efektów i ostatecznie zdecydowaliśmy się im podziękować."

"mieszkaniec miasta bez kibla w centrum - od 1958 "
Bolo20:04, 20 sierpnia 2014
Zlikwidować i tyle w temacie.
Klara19:44, 20 sierpnia 2014
Wielokrotnie dzwoniłam do Straży Miejskiej w różnych sprawach i ZAWSZE pomagali i dobrze wykonywali swoją pracę. Straż Miejska w Nowym Targu jest bardzo potrzebna.
alik19:09, 20 sierpnia 2014
Dawniej SM nie było i był porządek!!!!!!!!
pic19:09, 20 sierpnia 2014
@Straż Miejska - mile widziana - mozesz odpowiedzieć, ile to juz lat istnieje SM i ile to już lat na Koscielnej, na Krasinskiego, na Szaflarskiej i na innych ulicach w centrum stawiane są zapory antyparkingowe... satale w tych samych miejscach? O co chodzi? Przez tyle lat straznicy nie mogą wyegzekwować prawa? Z ilu kominów w centrum wydobywa się czarny, gryzący dym... czy była jakaś interwencja? SM jest NIEPOTRZEBNA!! Ja też dużo spaceruję po ulicach NT, zwracam uwagę ludziom, żeby nie smiecili ale nikt mi za to nie płaci jak tym darmozjadom!

Aha - jescze jedna rzecz. Kiedyś chciałem przejechać ulicą Kościelną. Wjechać - wjechałem, ale wyjechać już nie mogłem, bo młodzież z "jedynki" miała jakąś defiladę i inteligentni inaczej strażnicy zamknęli ruch na zakręcier koło szkoły. Zrobił się korek i musieliśmy czekać chyba godzinę, aż młodzież przejdzie.... a wystarczyłoby zamknąć Kościelną od Kościuszki i nie byłoby tego problemu. Ot taka historyjka
obserwator12319:07, 20 sierpnia 2014
Do Straż Miejska mile widziana.... zapraszam na wycieczkę rowerową drogą rowerową na trasie od Oberży pod Różą pod mostem drogi na Nowy Sącz i dalej w sobotnie przedpołudnie .........nawet gdyby przyjechało 12 dzielnych strażników i tak ścieżka rowerowa przejezdna nie będzie bo Strażnicy sa bezradni.......więc po co...........
Sukces19:01, 20 sierpnia 2014
Czytam i nie mogę uwierzyć. Zbieracie podpisy na przykład na jarmarku podhalańskim od ukaranych za picie mandatem i za zakazy parkowania, potem referendum i po sprawie. To naprawdę wielka sprawa. Możecie być z siebie dumni. Prawdziwa wolność!
Sukces18:57, 20 sierpnia 2014
Organizatorzy zakładają sukces swojej akcji więc są na pewno też gotowi na przyjęcie na siebie moralnej odpowiedzialności za tragedie osobiste rodzin po utracie pracy przez strażników miejskich. Straże chyba nie są po to aby były lubiane tylko skuteczne w egzekwowaniu przepisów lokalnych które nie są w gestii policji. Byliście wtedy w szkole czy na bulwarach?
a mnie się marzy więcej straży18:53, 20 sierpnia 2014
Straż miejska jest OK i jestem za jej utrzymaniem, a nawet rozszerzeniem. Może i dla mnie się etat znajdzie.
.....18:52, 20 sierpnia 2014
Zgadzam się z "mieszkaniec". Też kiedyś nie mogłam się do nich dodzwonić w sobotę.
mieszkaniec18:34, 20 sierpnia 2014
na stronie UM jest że straż miejska pracuje Godziny przyjęć: poniedziałek, wtorek, środa: 7.00-21.00, czwartek, sobota: 7.00-20.00 dodzwonić się w sobotę awykonalne
Straż Miejska - mile widziana18:32, 20 sierpnia 2014
Nowy Targ to piękne miasto z głupimi mieszkańcami ( przepraszam nie wszystkimi, są też i tacy na szczęście co myślą rozsądnie). Domagacie się zlikwidowanie wszystkiego co pomaga utrzymać porządek i czuć się bezpieczniej. Strefy parkingowe, które uregulowałyby samochodowy tłok są niepotrzebne, ale narzekacie, że nie ma gdzie stanąć autem, że nie można wjechać na własną posesję, że miasto udekorowane skrzynkami po owocach, dziurawymi wiadrami, drabinami i Bóg raczy wiedzieć czym jeszcze. Straż Miejską chcecie zlikwidować, ale zarazem domagacie się więcej imprez plenerowych, czystości, porządku itp i nie wystarcza wam argument NIEPODWAŻALNY, że tymi zadaniami policja nie będzie się zajmowała, bo wy wiecie lepiej. Wystarczy , że kupka zupełnie zielonych, nieuświadomionych, niedojrzałych chłoptasiów krzyknie zlikwidujemy Straż Miejską i jeden przez drugiego jak barany, bez zastanowienia się nad skutkami takiej decyzji składacie swoje autografy. Jeszce nigdy nie zlekceważono mojej uwagi, sugestii, zgłoszenia na Straży Miejskiej, a jestem obywatelką, która często interweniuje, bo nie jest mi obojętny pijaczek śpiący w zimie na ławce, wygłodzone zagubione zwierzątko,oblodzony chodnik, czy wyrzucone przy drodze śmieci. Zawsze Straż Miejska interweniowała i kłamią ci , co tu piszą, że zgłaszali to i owo i nie była podjęta jakaś interwencja, po prostu w to nie wierzę, bo mam w tej kwestii doświadczenie. Mało tego, uważam, że powinno być więcej strażników miejskich, bo cóż to jest te dwanaście czy trzynaście osób na ponad trzydziesto-tysięczne rozległe miasto. Narzekacie przecież, że nie widać ich to tu , to tam, a ich jest zwyczajnie za mało. W związku z tym od jutra zbieramy z moimi znajomymi podpisy, żeby było więcej strażników miejskich.
ta ruda17:22, 20 sierpnia 2014
Jest taki wielki pięknie dymiący czarnym dymem komin na ul Ceramicznej , wielkorotnie było zgłaszane i co i NIC!!!
Więc jak on taki porządek trzymają to ja dziękuję.
.....17:18, 20 sierpnia 2014
Kiedyś zgłosiłam psa leżącego pod drzewem, prawdopodobnie potrąconego przez samochód. Zadzwoniłam. Przyjechali. Do psa nawet nie podeszli, usłyszałam tylko jak jeden ze strażników mówi do drugiego "powiemy, że nawiał" i odjechali. Zszokowana zadzwoniłam do nich po tej "interwencji" i pan przy telefonie stwierdził, że strażnik nie zauważył aby pies wymagał pomocy weterynaryjnej... PATAŁACHY
obserwator12317:11, 20 sierpnia 2014
A dlaczego rowerki SM posiada marki GIANT TO UWAGA DO Urzędników..A Polskie montownie np Kross, unibeik....przynajmniej podatki zostały by w polskiej firmie .ot taki szczegół jak dbamy o dobro wspólne.................
oko17:09, 20 sierpnia 2014
Teraz trzeba zacząć zbierać podpisy pod wnioskiem o odwołanie Rayskiego. Dowiemy si,e przynajmniej co facet robi.
obserwtor12317:06, 20 sierpnia 2014
Do KMS dostawcy przyjeżdżają rankiem, muzycy również, a informacja dla kierowców żart !! jest znak który każdy kierowca rozumie a jeśli już to przepraszam dwóch funkcjonariuszy z samochodem , obok straż pożarna OHP i jeszcze ochrona żart z podatników i prawa moim zadaniem i zachęcam do obserwacji .......
mieszkaniec nowotarskiego osiedla17:01, 20 sierpnia 2014
Ja mam jedno pytanko - kto kontroluje ( a powinien chyba ) na nowotarskich osiedlach czy właściciele piesków sprzątają po swoich pupilkach. Więc jaka to służba porządkowa skoro nie umieją odpowiednimi mandatami tego wyegzekwować. Ja na swoim osiedlu nigdy nie widziałem Strażnika Miejskiego natomiast kup mnóstwo i codziennie.
xzc17:00, 20 sierpnia 2014
3 razy dzwoniłem na straz miejska ze cos zrobili w sprawie kup konskichy na ulicy oogrodowej długiej jest tylko jeden [ostatni Mohikanin w miescie]zero odzewu pouczenia kupy końskie prawie codziennie rano pojawiają się to jest skandal w 21 wieku
Marta16:57, 20 sierpnia 2014
KSM za pisanie, że ci co chcą likwidacji Straży Miejskiej to osoby chcące robić przekręty powinieneś być podany do sądu za zniesławienie. Lepiej się z tego wycofaj i to szybko.
Michał16:52, 20 sierpnia 2014
Cytat - Nałożono: 38 pouczeń, 76 mandatów karnych i skierowano 3 wnioski o ukaranie do Sądu Karnego w Nowym Targu.

Ja się tylko pytam - jaka była wysokość mandatów? Czy je zapłacono? Czy te wnioski do sądu o ukaranie zostały przez sąd rozpoznane? Jak się skończyły postępowania? Dopiero odpowiedzi na te pytania pokażą czy SM jest skuteczna w swoich działaniach.
KMS16:48, 20 sierpnia 2014
do @obserwator123: wpuszczają np. artystów którzy podjeżdżają ze sprzętem, dostawców do budek i grupy występujące na scenie. Informują też kierowców spoza Nowego Targu o objeździe i sytuacji. Nie wiem skąd pomysł z radnymi. Proszę o jakiś dowód np. nazwisko radnego
do @bądźmy poważni16:47, 20 sierpnia 2014
Zastosuj może do siebie swój podpis.

"Po likwidacji SM to dopiero będzie Meksyk w Nowym Targu. Trzy razy należy się zastanowić przed podpisaniem listy, która będzie przyczyniała się do ograniczenia naszego bezpieczeństwa. Chyba tym wszystkim inicjatorom chodzi o zupełną bezkarność i brak dyscypliny."

To ty człowieku bez bata nad sobą nie umiesz stosować się za przepisów i zasad? Współczuję.

"Skoro jest tak mało efektywna ta nasza Straż Miejska to może wystarczy zawiesić ich działalność na tydzień a wówczas każdy przekona się w jakim mieście żyje - chodniki wyzastawiane, trawniki wdeptane, elewacje zdewastowane, śmieci wysypujące się przy każdej rogatce miasta, zrzuty wszelkiego ścierwa do kanalizacji itd., itd."

Tiaaaa, bo teraz takich akcji na mieście to nie ma? SM funkcjonuje a jednak to o czym piszesz jest. To na czym niby będzie polegać różnica jak ich nie będzie? Czyżby SM miała na swoim koncie jakieś spektakularne sukcesy w łapaniu i karaniu? Niestety nic na ten temat nie wiem. UM się nie chwali tymi wyczynami. Ilu graficiarzy złapano? Ilu chuliganów niszczących przystanki i wiaty? Ilu brudasów i podrzucaczy śmieci? Ilu tych co palą gumą i plastikiem w piecach?

"Ci co jeżdżą po pijanemu także uważają, że policja im tylko przeszkadza i ogranicza ich wolność. No to skoro mamy tyle zdarzeń śmiertelnych z udziałem idiotów rozwiążmy Policję bo to widocznie ona jest winna."

Zwykły sofizm. Bądź poważny. Nikt tu jeszcze nie napisał, że trzeba zlikwidować SM bo przez nich jest bałagan. A do tego sprowadza się ten Twój przykład.

"Tutaj mamy podobny tok myślenia a więźniowie niech zbierają podpisy pod likwidacją sądów, które niesłusznie ich skazały".

Za niesłuszne wyroki płacimy my wszyscy odszkodowania. Więc ukaranie sędziów jest jak najbardziej na miejscu - najlepiej wywalając ich z roboty. Ale co to ma do SM? Sugerujesz, że ludzie którzy są za likwidacją SM to osoby które zostały kiedykolwiek przez strażników ukarane? Nie masz prawa do takiego wniosku. Nie obrażaj mnie. Mój podpis też jest pod jedną z list.

"No i mamy demokrację ale zupełnie pozbawioną racjonalnego myślenia".

Podsumowanie na miarę "miszcza".

Andrzej.
ada16:31, 20 sierpnia 2014
za mundurem panny sznurem - no Panowie trzeba coś zadbać o siebie to kobiety nie doprowadza do referendum heheh
obserwator12316:17, 20 sierpnia 2014
zabezpieczają imprezy ok!
proszę zwrócić uwagę w czasie imprezy np. teraz będzie Jarmark Podhalański zostanie zamknięty ruch samochodowy w rynku.
Ustawiony zapewne zostanie płotek,bramka na wyjeździe z ul. kolejowej do Rynku naprzeciw banku, ok! ani słowa rozumiem, jest znak drogowy zakaz wjazdu, informacja o alternatywnej drodze objazdu wszystko gra , ale rodzi się pytanie w jakim celu tego wjazdu pilnuje dwóch Strażników dzielnych Miasta N T przez cały dzień. Odpowiedź jest prozaiczna strażnicy są po to , aby selekcjonować kto może tam wjechać a kto nie .... np radny lub ktoś inny zechce wjechać swoim prywatnym samochodem to strażnik ów dzielny umożliwi mu przejazd i ponownie zagrodzi .Wniosków jest kilka ,ale pozostawiam to ocenie mieszkańcom, przypominam tylko , że znak zakaz wjazdu obowiązuje wszystkich nawet radnych , a Straż Miejska nie ma podstaw prawnych aby łamać ów zakaz, i wytapiać godziny pracy jak Państwo myślicie z czyich pieniędzy... również bardzo ważny aspekt to przykład dla młodzieży , że prawo można łamać ot taka dygresja jakich jest mnóstwo w naszym magistracie np. parking i itd......
bądźmy poważni16:08, 20 sierpnia 2014
Po likwidacji SM to dopiero będzie Meksyk w Nowym Targu. Trzy razy należy się zastanowić przed podpisaniem listy, która będzie przyczyniała się do ograniczenia naszego bezpieczeństwa. Chyba tym wszystkim inicjatorom chodzi o zupełną bezkarność i brak dyscypliny. Co za naród. Bismarcka Wam potrzeba to od razu przeszły by rewolucyjne pomysły. Skoro jest tak mało efektywna ta nasza Straż Miejska to może wystarczy zawiesić ich działalność na tydzień a wówczas każdy przekona się w jakim mieście żyje - chodniki wyzastawiane, trawniki wdeptane, elewacje zdewastowane, śmieci wysypujące się przy każdej rogatce miasta, zrzuty wszelkiego ścierwa do kanalizacji itd., itd. Jednym słowem hulaj dusza piekła nie ma. Oto chodzi? Ci co jeżdżą po pijanemu także uważają, że policja im tylko przeszkadza i ogranicza ich wolność. No to skoro mamy tyle zdarzeń śmiertelnych z udziałem idiotów rozwiążmy Policję bo to widocznie ona jest winna. Tutaj mamy podobny tok myślenia a więźniowie niech zbierają podpisy pod likwidacją sądów, które niesłusznie ich skazały. No i mamy demokrację ale zupełnie pozbawioną racjonalnego myślenia.
KSM15:46, 20 sierpnia 2014
Likwidacja SM to wymysł ludzi takich jak Palikot i jemu podobni. Ich interesuje rozwalenie każdej instytucji państwowej, bo wtedy mogą robić tyle przekrętów ile chcą. Zwykły populizm.
Tak czytam ponownie komentarze. Dlaczego cały czas łączycie SM z Burmistrzem? Rozumiem że to jemu podlegają, ale atakujecie by atakować. Ale to przecież nie jest jego prywatna firma gdzie każde podwładnym by gnębili mieszkańców!
Najpierw trzeba poznać argumenty każdej ze stron i logicznie się nad nimi zastanowić a nie krzyczeć dla krzyku.
WTF15:35, 20 sierpnia 2014
cóż za osiągnięcia....
jo15:33, 20 sierpnia 2014
Przestraszyli się w UM bo doszło do nich że mają zebranych ponad 1000 podpisów i tylko kwestia czasu że zlikwidują Straż Miejską
R.15:17, 20 sierpnia 2014
Dajecie się wkręcać paru dzieciakom, którzy na siłę chcą dojść do polityki:) Widzieliście kto za tym stoi? /.../
niecytaty15:08, 20 sierpnia 2014
"W ubiegłym roku strażnicy nałożyli kary za różne wykroczenia na łączną kwotę 100.170 zł, co nie znaczy, że Gmina Miasto Nowy Targ traktuje Straż Miejską jako dodatkowy aparat fiskalny. Najlepiej świadczy o tym fakt, że w naszym mieście mimo najbardziej rozbudowanej infrastruktury drogowej na Podhalu, nowotarska straż nie została wyposażona w fotoradar" - jak w ruskim dowcipie (za Leninem biegały dzieci i wołały wujek Lenin, wujek Lenin! ten się obrócił i kopnął jednego w d***.... A Ludzki pan, bo mógł przecież łeb obciąć)..
Jacek&Maciek15:04, 20 sierpnia 2014
Maciek jest za likwidacją a Jacek uważa, że straż trzeba zostawić ale z komendantem na miarę Rodiona Romanowicza Raskolnikowa. Po tym jak straż miejska w Warszawie nie obroniła tęczy chłopakom zrobiło się smutno a Jacek narysował tęczę ołówkiem.
xxx14:46, 20 sierpnia 2014
Do KMS - robisz dużo hałasu o nic . Spójrz prawdzie w oczy a potem pisz głopoty ze niby robią wiele . Nic nie robią oprócz przechadzek chodniczkami , paradują jak Święte krowy i myslą ze samym wyglądem będą utrzymywac porządek . Co poniektórzy sami są mieszkancami tego miasta i powinni dążyc do poprawy porządków i czystosci na naszym terenie . Czy ktoś może policzył ile jest koszy na śmieci na nowo-zrobionym rezerwacie ,, na czerwonem " bo ja nie widziałam ani jednego !!! Więc gdzie papierki mają dzieci wyrzucać skoro nie ma koszy a deptak piękny !
ja14:44, 20 sierpnia 2014
A gdzie była obsługa monitoringu miejskiego jak zamordowali chłopaka pod ADHD. Gdzie patrole jak tam są burdy?
6 Kamer -Rynek 13-Kościół ?!?!?14:33, 20 sierpnia 2014
Kontrolują 13 kamer w jednym kościele i 6 w całym rynku. Moje gratulacje.
6 kamer to powinno być na jednej stronie centrum ale wiadomo jakie priorytety są w tym mieście.
Organizator14:28, 20 sierpnia 2014
To na jarmarku podhalanskim jeszcze beda na rynku czy juz mozna pic bez paniki?
Organizator14:25, 20 sierpnia 2014
To chyba ta partia która zmienia płeć członków po dojściu do sejmu.
Kazek14:21, 20 sierpnia 2014
Etat policjanta kosztuje wielokrotnie więcej i trzeba mu płacić emeryture po kilkunastu latach pracy ! Kto was uczył ekonomii panowie organizatorzy?
Oszukany14:18, 20 sierpnia 2014
Dlaczego /.../

Proszę przeczytać tekst. Potem regulamin. A następnie zapraszamy do dzielenia się swoimi opiniami. Najlepiej używając jednego podpisu. Moderator.
Dziecinada14:10, 20 sierpnia 2014
Proponuje zlikwidowac dyplomy studentow organizujacych akcje. Nie maja pojecia o pracy zyjac na garnuszku rodzicow Nawet nie maja wiedza ze tylko policja odpowiada za bezpieczenstwo. Zbierajac podpisy ukrywaja partie organizujaca przedwyborcza populistyczna akcje. Do roboty !
tok myslenia14:03, 20 sierpnia 2014
Zlikwidowac psy w blokach Zlikwidowac drogowke bo auta tamuja chodniki Zlikwidowac policje bo jej nigdzie nie ma bo juz sa emerytami Zlikwidowac komornikow Niech zyje Korwin i palikot
Komar14:03, 20 sierpnia 2014
A może proporcja powinna być odwrotna co najmniej 16 kamer w centrum a 6 w urzędzie.
A te 6 ? kamer w centrum miasta, straż miejska i tak wykorzystuje jedynie do namierzania niewłaściwie zaparkowanych aut, bo jak się coś stanie i przydało by się nagranie z monitoringu to albo kamera tego terenu nie obejmuje albo w tym czasie była wyłączona.
I do patrzenia w monitor wystarczy osoba ?cywilna?, która ma dobry wzrok i potrafi zadzwonić na 997 lub 112 jak zauważy coś złego.
.13:57, 20 sierpnia 2014
STRAŻ MIEJSKA - AUT
Piernik13:54, 20 sierpnia 2014
Czyli jednak coś robią. Skoro są efekty to super. U nas nie ma fotoradaru i to najlepszy dowód na to ze SM nie jest maszynka do pieniędzy. To normalni ludzie, którzy uczciwie pracują i pilnuja porządku w mieście.
KMS13:49, 20 sierpnia 2014
Jak to w Internecie jest. Najwięcej narzekających a najwięcej chwalących. Proponuje żebyście spojrzeli na siebie i pomyśleli z czego jesteście zadowoleni. Bo ciągle tylko narzekania. SM robi co może, bo widać że po wielokroć się starają. Macie podane rzeczywiste dane, konkretne kwoty i interwencje. Ale dalej Wam źle.
Imprezy w Nowym Targu chcą mieć wszyscy. Ale o porządek to już nikt dbać nie musi widać. Opanujcie się.
do @t: jak widzisz że coś jest nie tak to czemu do nich nie podejdziesz i nie zwrócisz uwagi i nie zapytasz czemu tak zrobili?
pola13:48, 20 sierpnia 2014
/.../! wystawiają tylko mandaty! nic nie robią, sulają się jak błędne owce! osobiście w zimie interweniowałam 3 razy aby zareagowali na zwisające sople lodowe w rynku-podając przy tym namiar na właściciela,(budynek niezamieszkały przez niego) dokładny adres ! paranoja nikt nie zareagował!!!!! ZLIKWIDOWAĆ ICH Teraz się boją i reklame sobie robią -co to oni nie robią! a pan strażnik B.....- bardzo nieuprzejmy!!!!!!!!
Zbrojne ramię burmistrza?13:44, 20 sierpnia 2014
Tym tekstem urząd miasta tylko szkodzi straży miejskiej. Tłumaczenie na siłę ich przydatności zawiera się w zdaniu które ktoś litościwie pominął tzn. "Co ważne, jako jednostka organizacyjna podlega ona Burmistrzowi, dzięki czemu ma On kontrolę nad priorytetami tej formacji."

Dobrze rozumiem że priorytetami tej formacji są zadanie zlecone przez burmistrza? Burmistrz ma własną służbę mundurową? Zbrojne ramię burmistrza?
paniusia13:40, 20 sierpnia 2014
Rychło w czas przypomina.
......13:38, 20 sierpnia 2014
proponuje zrobić w ten sposób.
zostawić SM na 6 m-cy jeszcze i rozliczyć.
tylko niech rozliczą mieszkańcy a nie gryzipiórki , którzy siedzą i g... wiedzą.
pensje uzależnić od wyników.
acha i przed wyborami SM ma być 2x "wydajna".
co wy na to?
śmiech na sali13:35, 20 sierpnia 2014
PS. Jakoś na mojej ulicy kopcą skórami i innymi dziadostwami i nigdy nie przyjechali. Ups, przepraszam, obok tych domów mieszka strażnik SM, sąsiadów nie ukarze. I w ten sposób już jedna ulica bezkarna. A co z wielkim kominem byłem cegielni? Z niego wiecznie leci smród i co? I nic! Oto nasza Straż Miejska
ania13:33, 20 sierpnia 2014
Zuza a od czego jest policja ?? Jak dla mnie to darmozjadzi ,ktorych trzeba utrzymywac za nasze!!!
śmiech na sali13:27, 20 sierpnia 2014
Hohoho nagle sobie w UM przypomnieli że istnieje SM i coś ma robić. Śmiech na sali.
zuza13:23, 20 sierpnia 2014
oj Aniu Aniu zlikwidujmy wszystko-masz racje :) na co po co nam to wszystko . Luz blues i totalna swoboda . tylko ciekawe gdzie bedziemy pózniej szukać winnych za chaos :(
znakomite13:22, 20 sierpnia 2014
Znakomite - 6 kamer na Rynek i okoliczne ulicy - a 16 w budynku urzędu?!?
No jacy cenni ci nasi urzędnicy... hłe hłe.

A może to kamery nie do chronienia a pilnowania ich? Jak się urzędnikom nie wierzy to się ich zwalnia panie burmistrzu.

ps. Mam nadzieję, że jedna kamerka jest w pokoiku panów doradców.
t13:16, 20 sierpnia 2014
wiele razy widziałem strażników miejskich mijających nieprawidłowo zaparkowane bez interwencji. Po prostu przechodzili, nawet jeśli auta utrudniały ruch na drodze lub pieszym. Do zamykania ruchu raz w roku na jarmarku, nie musimy opłacać latami kilkunastu strażników.
odi13:16, 20 sierpnia 2014
hehehe ,,, śmiechu warte . Są miejsca publiczne w których notorycznie dochodzi do dzikich wysypisk i jak widac nic w tym kierunku Straż nie robi , gdyz rzeczy pozostawione przez ludzi nie są nawet posprzątene i dlatego ludzie nadal pozostawiają tam śmieci od kilku tygodni sobie leżą .... a imprezy w miescie przez cały rok jakie się odbywają to na palcach można policzyc , więc po co trzymac darmozjadów przez cały rok ??? jak taniej wynając firme ochroniarską na ten czas ... Nie rozumiem wogóle istnienia tej Straży Miejskiej i jej funkcji , bo jak widac to zadania mają jak dla przedszkolaków !!!
prośba13:13, 20 sierpnia 2014
Doradca niech przypomni swoje obowiązki i zadania. Z naciskiem na dotychczasowe osiągnięcia.
przechodzień13:12, 20 sierpnia 2014
a pieski nadal zostawiają swoje feki wzdłuż chodników, a ich paniusie udaja, że sprawy nie ma - co na to STRAŻ MIEJSKA?
feki psa są małe, żeby to dostrzegli?
ania13:10, 20 sierpnia 2014
obejdziemy sie bez nich :D
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas