Nowy Targ: Wolnościowe Podhale złożyło wniosek o przeprowadzenie referendum ws. likwidacji Straży Miejskiej - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Czarny Dunajec
Clouds
-1°
Wiatr: 4.104 km/h Wilgotność: 95 %
Clear
-1°
Wiatr: 3.744 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 4.608 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 5.976 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 3.888 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
-1°
Wiatr: 5.112 km/h Wilgotność: 95 %
Jakość powietrza
24 %
Nowy Targ
26 %
Zakopane
18 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 13 | 26 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
29.09.2014, 19:21 | czytano: 7571

Nowy Targ: Wolnościowe Podhale złożyło wniosek o przeprowadzenie referendum ws. likwidacji Straży Miejskiej

NOWY TARG. Po 60 dniach zbiórki rozpoczętej 1 sierpnia br. - dziś członkowie stowarzyszenia Wolnościowe Podhale złożyli podpisy mieszkańców Nowego Targu wraz z wnioskiem o przeprowadzenie referendum w sprawie likwidacji Straży Miejskiej. Zebrano 3 217 podpisów, podczas gdy wymagana liczba do przeprowadzenia referendum to 2665.

Inicjatorzy referendum podkreślają, że cała zbiórka opierała się na pracy społecznej, niewielkiej grupy młodych ludzi. Mimo sporych trudności i częstych obaw ludzi o bezpieczeństwo danych osobowych Wolnościowemu Podhalu udało się zebrać największą jak do tej pory liczbę podpisów w stolicy Podhala.

- Najwyższa pora, by to obywatele zadecydowali czy chcą w dalszym ciągu utrzymywać Straż Miejską – mówi Mariusz Wcisło, pełnomocnik inicjatora referendum. - Liczymy, że jeśli złożone przez nas podpisy przejdą pozytywnie weryfikację to głosowanie odbędzie wraz z wyborami samorządowymi 16 listopada. Takie rozwiązanie zapewnia odpowiednią frekwencję. Każdy inny termin będzie działaniem przeciwko demokratycznej inicjatywie, którą poparła wielka liczba mieszkańców.

- Samo złożenie wniosku przebiegło w bardzo dobrej atmosferze, należy pochwalić pracowników UM za profesjonalne podejście do sprawy. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w zbiórkę, tym, którzy poparli inicjatywę i wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób pomogli - podsumowuje Wcisło.

opr. s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Gwido3321:12, 3 października 2014
Do xavie
W sprawie dyżurów? OK, może popłynąłem z wyobraźnią, ale nie gadaj bzdur, jacy to oni biedni - nic nie robią! A te kilka mandacików, wypiszą... słusznie - nie jestem za łamaniem przepisów i nie wieszam na nich psów, bo uważam, że jak trzeba kogoś ukarać, to trzeba. Ale uważam, że tam gdzie powinni być i zrobić porządek z niesfornymi źle parkującymi kierowcami to ich nie ma... mają utarte drogi i tylko: Kościelna, Sokoła, Rynek, Szaflarska od świateł do Rynku, Kazimierza Wielkiego i... tyle. A ile mamy ulic do uporządkowania? Tyle to może Policja zrobić - dajmy im tylko te pieniądze, które ma SM. Policja działa 24h a nie tylko do 21 (ukłon w stronę xavie)
strazak21:09, 2 października 2014
Popieram Incjatywe
Bobo13:11, 2 października 2014
Kto wierzy w to, że Burmistrz dopuści do referendum w czasie wyborów samorządowych ręka w górę, przecież wiadomo, że te 3200 osób to potencjalni przeciwnicy Burmistrza, a nie tak naprawdę SM. Jest to wotum nieufności przed wyborami i żadna siła nie zmusi Burmistrza do zarządzenia referendum 16 listopada. Prawda?
Bobo13:11, 2 października 2014
Kto wierzy w to, że Burmistrz dopuści do referendum w czasie wyborów samorządowych ręka w górę, przecież wiadomo, że te 3200 osób to potencjalni przeciwnicy Burmistrza, a nie tak naprawdę SM. Jest to wotum nieufności przed wyborami i żadna siła nie zmusi Burmistrza do zarządzenia referendum 16 listopada. Prawda?
zatroskany12:01, 2 października 2014
To ci od Korwina, orania lewaków, dnia sznura i innych prawicowych fanaberii?
młody11:23, 2 października 2014
Chłopcy z WP przejdą przez okres studiów, pójdą do pracy i zderzą sięz brutalną rzeczywistością która nijak ma się do ich książkowych teorii ekonomicznych i nijak się mieć będzie. Zmienią zdanie bo łatwo im powiedzieć zlikwidować straż miejską nie myśląc o konsekwencjach społecznych dla tych ludzi. I pojęcia mieć nie będą póki sami nie będą się musieli utrzymywać.
.23:20, 1 października 2014
Kilka lat bez Straży Miejskiej i zobaczymy czy jest potrzebna czy nie.
Zawsze można powołać ponownie Straż Miejską .
Teraz Straż Miejska - aut
jo19:40, 1 października 2014
Znowu wszyscy krzyczą... A ja podpisałam. I wcale nie dlatego, że chcę likwidacji SM. Miałam problem - rozwiązali, dali mandat - zasłużyłam. Chcę po prostu możliwości decydowania o wielu sprawach. Idea referendum jest słuszna, szkoda tylko, że tak mało spraw można w ten sposób rozwiązać.
xavie16:40, 1 października 2014
Do Gwido33
Kłamiesz jak z nut. Ja widzę straż miejską nie tylko w Rynku ale i w innych częściach miasta a poza tym pracują do 21.00 choć ostatnio po godz 22 widziałem ich w soboty. Tak to już jest że jak ktoś coś przeskrobal to zawsze będzie wieszał psy bo taka to już ich służba. Życzę Wam powodzenia strażnicy trzymajcie się i zniescie to dzielnie. Ja nie wytrzymalbym w tej syfnej pracy ani minuty zwłaszcza w N Targu gdzie mnóstwo psycholi i krzykaczy chodzi i narzeka
M13:35, 1 października 2014
Mnie Straż Miejska nie przeszkadza bo zachowuję się jak należy a ta "pomysłowa" młodzież ... nie mając pojęcia o życiu podejmuje taką a nie inną inicjatywę. Jak ktoś uważa ,że warto kilkudziesięciu ludzi posłać na bruk to niech poprze to konkretnymi argumentami! Nie mam interesu w istnieniu takiej formacji ale uważam,że jest potrzebna .Mam nadzieję ,że jak dojdzie do zlikwidowania SM to ci pomysłowi ,młodzi ludzie zajmą się oczywiście społecznie pilnowaniem porządku w mieście i wszystkim tym czym zajmują się strażnicy. Oczywiście mam też nadzieję ,że ci ludzie coś sobą reprezentują czyli osiągnęli jakieś pokaźne sukcesy w życiu i wiedzą co robią a nie tylko krzyczą!

Naruszenie regulaminu. Moderator.
jak nie straz to co?11:07, 1 października 2014
Czy Ci młodzi ludzie podali jakies rozwiązania, alternatywy do pracy straży miejskiej? Łatwo jest negować i krytykować; jak sie kogokolwiek zapytasz o cokolwiek to zawyczaj jest przeciw wszystkim i wszystkiemu:) może jakieś pozytywne rozwiązania...?a nie tylko plucie i negowanie...?
Gwido3310:07, 1 października 2014
Czytam wszystkie komentarze, jedne słuszne, inne mniej, jeszcze inne totalnie bzdurne, zakrawające na teorie spiskowe (70% podpisów wymuszona - żenada). Fakt jest taki, że każdy ma swoją rację i uważa, że jego racja jest właściwa. Dodatkowo wielu komentujących, bez oczywiście personalnego wskazywania, ma w tym interes z takich czy innych względów, żeby straż miejska nadal istniała. Mamy znajomych w SM? Trudno... Boimy się, że policja będzie surowsza? Nie musimy łamać i naginać przepisów, to nie będziemy się obawiać likwidacji SM.Kiedyś pojawiła się moda na tworzenie Straży Miejskich w miastach i czas zweryfikował, że nie wszędzie się to sprawdziło. Między innymi u nas, uważam SM się nie sprawdza. Jeżeli na początku się coś działo - teraz przyssali się do stołków i ich działania ograniczają się do rynku i okolic i to w bardzo niewielkim stopniu i może trochę przy okazji imprez masowych ale tylko na rynku. Chociaż można na ten temat podyskutować patrząc na pijaństwo młodzieży na rynku podczas tych imprez i nikt tego nie kontroluje. Druga sprawa - po co nam Straż Miejska pracująca urzędniczo do 15 (poza imprezami)? Moim skromnym zdaniem zbytnio nie odczujemy braku tych kilkunastu urzędników, bo inaczej ich nie można nazwać, a może pieniądze, które na nich idą, skądinąd niemałe, pomogą gdzie indziej. Nie można mieć pretensji do chłopaków z WP, że nic nie robią w kierunku referendum, jak ktoś skomentował powyżej - no przecież właśnie to zrobili - zebrali podpisy, a to był jedyny sposób na doprowadzenie tego do końca. Wreszcie ktoś zauważył problem i próbuje go w jakiś sposób rozwiązać. Nie róbmy nic, to dalej będziemy stać w miejscu, a to nie o to chodzi. W końcu to my płacimy podatki, z których oni otrzymują wypłaty - to my ich utrzymujemy - mamy więc prawo oczekiwać skuteczności i chęci do pracy, której im wyraźnie brakuje. Poza tym podpisy to tylko pierwszy krok, a o istnieniu Straży Miejskiej i tak zdecydują mieszkańcy i może być tak, że SM zostanie, więc po co takie halo wokół zbierania podpisów?
woda17:18, 30 września 2014
To nie Straż Miejską należy zlikwidować - bądź co bądź jest potrzebna... wystarczyłaby wymiana strażników na nowych, takich którym się chce pracować.
derr16:02, 30 września 2014
Ciekawe doświadczenie obywatelskie.
Citizen Zen11:49, 30 września 2014
Madrale nie wpadly na to aby zaplacic straznikom tyle co chcecie zaplacic policji i zachowac na swoje polecenia fachowca z kilkunastoletnim doswiadczeniem. Policja smieje sie i odchodzi na cieple emeryturki majac tyle lat pracy. Ktos w miescie musi taka wredna robote wykonac. Moze wy Panowie?
xavie11:10, 30 września 2014
Jak już przez lata ludzie nie mogą dobrać się do Burmistrza przegrywając non stop wybory to mogą się chociaż wyżyć na strażnikach miejskich bo kampania wymierzona w Straże Miejskie w całej Polsce trwa w najlepsze. Hasło łatwe, modne i na czasie dlatego na razie nie ma co gratulować młodym. Na miejscu Burmistrza i radnych pomyślałbym o rozwiązaniu Straży Miejskiej jeszcze przed wyborami wtedy zapunktują u mieszkańców bo jak widać hasło likwidacji tego wydziału jest w cenie i można się dzięki niemu utrzymać na powierzchni. Burmistrzowie już jednak zrobili w tym kierunku pierwsze kroki strasząc o wykorzystaniu danych osobowych czy instalacją fotoradaru. Wszystko po to by mieszkańcy wyrobili sobie jeszcze gorszy wizerunek urzędu i straży. Oni też nie chcą Straży Miejskiej w mieście. Takie jest moje zdanie. Ciekawe jak zachowają się radni.
Krzywa do przewietrzenia10:36, 30 września 2014
Strach, strach, strach...
Muszą się nieźle bać urzędnicy samego faktu, że ludzie podnieśli głowę i chcą o czymś zadecydować sami. Dlatego rozumiem te insynuacje o piciu piwa, sprzedaży danych osobowych, osobiste wycieczki o "dzieciach na garnuszku rodziców, gimbazach, zbieraniu podpisów na chybcika, braku informacji..."
Wiem, że chcecie zniechęcić ludzi do robienia czegoś bez dyktatu UM, że próbujecie ośmieszyć młodych z Wolnościowego - ale pamiętajcie "spryciarze" że pisząc o głupolach którzy podpisali listy OBRAŻACIE ludzi. Kiepski ruch. Obrażacie tych, którzy już się obudzili i przypomnieli sobie, że mają coś do powiedzenia...
Piernik10:27, 30 września 2014
Zbierali te podpisy jakby im płacili za ilość-byle gdzie i byle jak. Ale jak ich człowiek zapytał o konkrety to mówili takie bzdury że aż strach. Ciekawe który radny ich do tego namówił...
Tak10:05, 30 września 2014
Popieram was Panowie w 100%.Czas Na zmiany i czas Na mlodych w tym miescie!!!
109:49, 30 września 2014
chłopaki ze sm zostali powołani tylko do wlepiania mandatów za zle zaparkowany samochod. najwieksze zniwo maja na targowicy. ostatnio widzialem jednego smialka ktory prz*** na rowerku i znakowal samochody na sm=zbrojno-finansowe ramie burmistrza
lb09:08, 30 września 2014
to zabawne jest jak rozni ludzie postrzegaja te same rzeczy. ja nie bede pisal z pozycji wszystkowiedzacego i nieomylnego boga, ale jedyne przy czym osobiscie widuje SM to wsadzanie mandatu za szybe, a jedyne przy czym widuje policje to bar przy targowicy i krzaki na zakopiance. jedni drugich warci.
Kandydat za friko09:03, 30 września 2014
Sprytny sposob aby za kase urzedu robic sobie kampanie dla kadydata na radnego ktory teraz poodlaczy sie pod akcje referendum. Na foto widze przyszla komisje bezpieczenstwa rady miasta. Smutne to i smieszne jednoczesnie.
piwko w parku09:00, 30 września 2014
Panowie z WP dobrze wiecie że Panowie Radni nie wyrażą zgody na referendum podczas wyborów więc nie szlochajcie że takie działanie będzie przeciwko Wam, bo gdyby uczciwie spojrzeć na zebrane głosy to myślę że 70% podpisów było wymuszone a tak rozumiem sytuację w której podchodzicie i namawiacie mnie do podpisu - gdzie wykorzystaliście dwie duże imprezy w NT - lub "odwiedzacie" w domu (a to przecież nie wybory a Wy nie startujecie do rady?).
Reszta osób która dobrowolnie podeszła do punktów gdzie były listy i podpisała się uważam że czuje faktyczną potrzebę zmian i te głosy są jak najbardziej istotne. Dlatego rozumiem Waszą obawę że referendum w innym dniu niż wybory nie przyniesie skutku bo nie będzie odpowiedniej frekwencji, ale czy można mieć o to żal do Radnych?
Ekonomiczni dyletanci08:50, 30 września 2014
Polcjant mlody po szkole zarabia tyle co straznik po 20 tu latach pracy To latwo sprawdzic Odchodzi na emeryture a straznik biedzi dalej za ta sama pensje jeszcze 20 lat.
yurek5408:46, 30 września 2014
pamiętam pierwsze miesiące działalności straży,a były to patrole ulic ,ganianie kierowców z nowych chodników,przeganiali meneli z centrum miasta, ...a dziś menele śpią na nowej płycie rynku wszystkie chodniki w okół rynku zdewastowane,a strażnika na piechotę nie uświadczysz..
myśliciel08:34, 30 września 2014
Ja parkuję prawidłowo i dla mnie straż miejska jest potrzebna ,żeby karać takich co parkują na pasach, przy skrzyżowaniach, na miejscach dla inwalidów i innych zakazach.a po za tym to lepiej nie będzie tylko gorzej bo jak nie będzie straży miejskiej to karać będzie policja i przy okazji odholowywać ,a to już koszty większe.Mam wrażenie ,że najbardziej zależy na tym snobom ,którzy parkują, gdzie popadnie i nie ma na nich siły.
Bolo08:02, 30 września 2014
do@ Rezerwista,niestety straż miejska działa tylko do 15, w nocy nie istnieją
Viktor08:01, 30 września 2014
Panie i Panowie - włodarze miasta N.T.
Trzeba ich zagospodarować etatowo. Zrobić z nich li - tylko wewnętrzna Ochronę Urzędową w celu ochrony - opieki nad U.M. nad miejscami Opieki Pomników Walk i Męczeństwa i organizowanymi miejskimi imprezami, / dalej: m.in. na Rynku itd., (Poczty Sztandarowe), i tyle by starczyło po redukcji.
Zapewne zaspokoiło by to fakt dużego niezadowolenia naszego społeczeństwa i ich oczekiwania w mieście... Może się mylę. Pomysł o referendum należy rozpatrzyć bo obywatelskie protesty winny być załatwione...
A w ogóle, jakieś STRAŻE w mieście muszą być ?
Viktor.
baciok@07:56, 30 września 2014
Popieram każdą aktywność społeczną. Zgadzam się z Anty Lewakiem upoważnienie od Burmistrza i co trzeci urzędnik niech goni po mieście i sprawdza co mu nakazano. Widzę niektórych strażników to pozują na Rambo albo co najmniej nna CHuka Norisa. Żenada
Władek07:42, 30 września 2014
POPIERAM WSZE DZIAŁANIA W LIKWIDACJI STRAŻY MIEJSKIEJ.!...

Proszę nie pisać wielkimi literami i pamiętać o temacie artykułu. Moderator.
pytania07:02, 30 września 2014
a co robi straż miejska ?

przewozi radnych ?
klei plakaty ?
porusza się tak gdzie się jej widzi ?

nie nakłada mandatów na biednych , opuszczając tych popieranych przez ... ?
KMS00:03, 30 września 2014
Widać że w wrzesień, bo w szkole mało nauki mają to jest i czas na robienie takich głupot. Może by w ramach budżetu obywatelskiego zgłosili projekt że jako obywatele sami wykonają te obowiązki straży? Ciekawe co by wtedy zrobili.
miejski23:57, 29 września 2014
Hohoho znowu pospolite ruszenie urzędasów na Podhale24?
za23:32, 29 września 2014
W Rabie Wyznej straz wiejska zlikwidowali to i obywatele odetchneli z ulga...
t34523:04, 29 września 2014
A ile ta zabawa w demokrację będzie nas kosztować? I co takiego zmieni lub co poprawi? Pewnie nic. Tego młodzi ludzie nie potrafią określić przyjmując a priori wynik referendum jako element zmiany. Każda zmiana rajcuje lecz nie każda ma sens. A jak zwycięży rozsądek a nie emocje to co wtedy? Będziemy mówili o zwycięstwie czy porażce wolności? Może jestem starej daty ale wiem, że nagonka nie ma nic wspólnego z publiczną debatą na argumenty, prowadząc do jeszcze większego chaosu. Później bywa za późno.
123abc22:53, 29 września 2014
@:) Gimbaza to poziom twojego komentarza. Jeśli wykazałbyś minimum zainteresowania, to pewnie miałbyś świadomość co robią i czym zajmują się te chłopaki.
Rezerwista22:52, 29 września 2014
Ludzie ! Dać im broń palną to zaraz zrobią co trzeba z psami na osiedlach i debilami niszczącymi znaki w nocy. Na wschodzie wojna, od południa wojna a ktoś zamiast zakładać mundury chce je likwidować? Widać że dzieciarnia wojska nie widziała. To ma być ta wolność podhala? Gdzie są rodzice tych chłopaczków?
@ANTY-LEWAK22:41, 29 września 2014
Takie rozwiązanie będzie właściwe i ekonomiczne!!!
Odpowiedzialność22:31, 29 września 2014
Porównując straże z policją udowadniacie swój brak wiedzy. Co ma jedno wspólnego z drugim? Policja w Polsce nigdy nie chciała wykonywać czynności które musi wykonywać straż miejska dla rad miast więc właśnie dlatego wymyślono straże i nigdy nie dano im prawa do policyjnych emerytur aby orali do śmierci. Policjant pracuje na okrągło z przerwami na odpoczynek więc kiedy to będzie pracował za strażników ? Na urlopie musi odpoczywać. No pełen sukces! Brawo! Powinniście pokryć koszty referendum.
Datownik22:12, 29 września 2014
Więc nie dość że policja już istnieje dzięki podatkom to teraz jeszcze trzeba im będzie dodatkowo płacić? Nie rozumiem. Na listach brak jest dar przy podpisach więc zbierane mogły być kiedykolwiek wcześniej, poza 60-cio dniowym okresie ustawowym przez kogokolwiek. Oszołomstwo dzieciaków na garnuszku rodziców.
proste rozwiazanie22:10, 29 września 2014
@zapytajnik

Kwestie porządku na mieście - policja za dodatkową opłatą ( 1/4 środków przeznaczanych na SM ).
Kwestie gospodarki komunalnej oraz śmieciowej - urzędnicy z referatu ds. ochrony środowiska. Zresztą, wejdź na ich stronę i przeczytaj jakie mają zadania.
~p22:09, 29 września 2014
do ąnty-lewak
Masz rację człowieku w 100%! Dzisiaj musiałam załatwić jedną sprawę w UM, i o mało szlag mnie nie trafił jak zobaczyłam, że na 4 pracowników prawie wszyscy omal z nudów nie dłubali w nosach. Miny znudzone i pełen luz! W tym wydziale i tym pokoju do zwolnienia 50% tak jak i całym urzędzie!
Strażnik21:57, 29 września 2014
W ogóle nie zajmują się psami biegającymi bez opieki ten problem od dawna aktualny .
odwagi młodzi przyjaciele21:41, 29 września 2014
Odgrażacie się tym referendum od kilku miesięcy , a nic nie robicie chłopcy w tym kierunku. Ma to takie wrażenie jakbyście chcieli czymś kogoś straszyć , a w gruncie żeczy stoicie w miejscu i tak jakby brakowało wam odwagi by to pociągnąć.
andrusas21:19, 29 września 2014
Brawo panowie.Pozdrawiam
kaja21:05, 29 września 2014
robią wiecej jak policja ..wiec moze policje zlikwidujmy lepiej bysmy na tym wyszli
ciekawy21:01, 29 września 2014
Do "zapytajnik"
A kto wykonywał te obowiązki zanim powstała straż miejska?
I druga sprawa dlaczego straż miejska nie sprawdza budów w Nowym Targu i nie interesuje się w jaki sposób" byznesmeni" pozbywają się śmieci?
Z moich obserwacji wynika ,że dość często na budowach palą się odpady np. opakowania z materiałów,
lub wywożą je na śmietniki koło bloków ,chodzi o niebieskiego forda i śmietnik obok bloku 84 na ul .Podtatrzańskiej.
Ja się nie boję braci Rojek21:00, 29 września 2014
Burmistrz miasta przestrzega przed głosowaniem przeciwko Straży Miejskiej
Jeśli dojdzie do głosowania /ciekawe co wymyślą "prawnicy" miejscy żeby nie/
pamiętajcie WSZYSCY nowotarżanie pójdziecie w kamasze
rym cym cym
Prosimy Urząd o nie sprzedawanie naszych adresów po 15 zł za szt
a jesli już musicie to niech kwota 48.255 zł zasili budżet miasta a nie prywatne konta - jak to potem wykazać w oświadczeniu majątkowym?
:)20:32, 29 września 2014
Jej to Gimbaza zainicjowała to i zbierała podpisy? ;)
ANTY-LEWAK20:18, 29 września 2014
@zapytajnik
Jak to kto? Leniwe urzędasy obiboki, których sie namnożyło przez lata co nie miara. Każdy wydział w tym miescie może delegować pracownika który na butach przejdzie po miescie i załatwi sprawy. A jesli będzie potrzeba (bo społecznosc może podejsć, niezbyt przychylnie do biurokratów) to wynajmą na odpowiedni czas "karka" z ochrony. I zaręczam że ochrona wyjdzie taniej niż utrzymywać 13 strażników, od których trzeba odprowadzać składki + płacic im raz w roku dodatkową pensję 13-tkę. Swoją drogą szczytem bezczelnosci w naszym kraju jest to że nieproduktywni urzędnicy dostają obligatoryjną premie roczną czyli trzynastkę, ktos po prostu pluje w twarz podatnikom.
ino jo20:05, 29 września 2014
śwarne chopoki!
zapytajnik19:45, 29 września 2014
A ja zadam proste pytanie. Kto przejmie obowiązki po straży miejskiej? No proszę wskazać taki organ! Bo policja raczej tymi sprawami co straż miejska nie będzie się zajmować!
B.19:45, 29 września 2014
Straż Miejska w Nowym Targu nie jest taka zła. Nawet nie mają fotoradaru a sami strażnicy nie czepiają się bez powodu. Są miejsca gdzie powinno się ją zlikwidować ale czy akurat tu to nie jestem pewien.
mieszkaniec os. Na Skarpie19:37, 29 września 2014
W os.Na Skarpie Straży Miejskiej to ja na oczy ( mieszkam 20 lat ) nie widziałem.
prof.jaro.19:32, 29 września 2014
pierwsze trzeba zmienic prawo ,skoro referendum jest wazne po uzyskaniu 30%frekwencji to dlaczego wazne sa wybory ktore tego progu nie przekraczaja ,takich mamy durnych parlamentarxzystow z podhala i takie mamy prawo .
nyny19:27, 29 września 2014
Elagancko !:)
Wolowaty ze Skrzypnego19:25, 29 września 2014
Cała nadzieja na lepsze jutro w tych młodych,dobrze że jeszcze nie wyjechali zagranicę.
Stan19:24, 29 września 2014
No tak, Mariusz Wcisło, to Jerzy już nie moż mącić?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas