Jarosław Gowin: " W Nowym Targu od wielu lat życie polityczne jest zabetonowane" - podhale24.pl
Wtorek, 23 kwietnia
Imieniny: Jerzego, Wojciecha, Adalberta
Szczawnica
Clouds
Wiatr: 4.608 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 4.752 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 4.644 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 4.248 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 5.832 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
Wiatr: 3.96 km/h Wilgotność: 95 %
Jakość powietrza
18 %
Nowy Targ
50 %
Zakopane
28 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 25 | 50 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
27.10.2014, 21:28 | czytano: 5479

Jarosław Gowin: " W Nowym Targu od wielu lat życie polityczne jest zabetonowane"

NOWY TARG. - Widać wyraźnie po Nowym Targu, że już nie ma świeżych pomysłów, że już nie ma strategii rozwoju miasta - mówi Jarosław Gowin.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Spotkanie z dwoma parlamentarzystami - Jarosławem Gowinem oraz Edwardem Siarką było okazją do zadania im pytań na temat ordynacji wyborczej oraz administracji rządowej. W tej drugiej kwestii zgodnie stwierdzono, że administracja jest zbyt rozbudowana, a niektóre organy samorządowe wręcz się dublują.

Na temat kondycji samorządów wszystkich szczebli mówił Edward Siarka. Przy okazji analizował sytuację w naszym regionie: - Są, gminy gdzie jest duże zainteresowanie wyborami, a są i takie, gdzie jest po jednym kandydacie w okręgu. To nie są dobre zjawiska - ocenił.

- Przy całej problematyce, z którą samorządy się spotykają...- bo są problemy finansowe, problemy z realizacją podstawowych zadań, a nawet z ordynacją wyborczą - bo nie wiadomo jak się sprawdzą okręgi jednomandatowe - podejrzewam, że mogą być kłopoty z realizacją większych inwestycji zwłaszcza w małych miejscowościach, w środowiskach wiejskich gdzie są mocne antagonizmy. Brakuje w debacie publicznej tego rodzaju tematów, a od jakości zarządzania gminą, powiatem, województwem zależy poziom życia mieszkańców - o czym często zapominamy, mówiąc że to domena parlamentarzystów - dodał.

Na pytanie czy powinno się ograniczyć ilość kadencji wójtów i burmistrzów, Jarosław Gowin odpowiedział: - Jestem zwolennikiem ograniczenia liczby kadencji do dwóch. Z czego Polska Razem opowiada się za tym, żeby te kadencje w samorządzie były wydłużone do 5 lat. Dwa razy po pięć lat, a potem już niech ci samorządowcy z odpowiednim doświadczeniem zasilają ogólnopolską scenę polityczną. Niech idą do parlamentu, gdzie ich doświadczenie byłoby bardzo przydatne, a równocześnie nie byłoby takich sytuacji jak w Nowym Targu, gdzie od wielu lat życie polityczne jest zabetonowane. Rządzi ta sama ekipa i rządzi już taką siłą bezwładu. Widać wyraźnie po Nowym Targu, że już nie ma świeżych pomysłów, że już nie ma strategii rozwoju miasta.

- Ja się przez długi okres czasu opierałem pomysłowi ograniczania kadencji. Ale od 2, 3 lat się do tego przekonuję. Trzeba próbować to trochę ogarnąć. Tu nie chodzi tylko o Miasto, ale w wielu gminach mamy taką sytuację że jest bezwład. Wszędzie obserwujemy wypalenie się ludzi, zmęczenie materiału. To nie jest dla nas zbyt popularny temat, ale trzeba sobie przypomnieć, że w założeniu reformy były też bezpośrednie wybory starosty. Jestem za takim rozwiązaniem. To by oznaczało mocne umocowanie włodarzy w terenie. A może to się powinno zakończyć nawet bezpośrednim wyborem marszałka... to wymaga ponownego przemyślenia - podsumował poseł Siarka.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
nieznany12:41, 31 października 2014
Trochę podobnie jak w Lipnicy Wielkiej, orliki, stadiony, trybuny sportowe i tyle w temacie. Zero inwestycji z których byłaby korzyść i dochód. Ale to łatwo pokazać i sprzedać przed wyborami, niestety prostota ludu to łyka i kupuje. Osobiście uważam, iż po pierwszej kadencji każdy wójt, burmistrz, prezydent powinien być dobrze rozliczony z wykonanych działań. Bo wójtem, burmistrzem, czy prezydentem się tylko bywa, a obywatelem się pop prosu JEST. Pozdrawiam
Lot17:30, 30 października 2014
Chłopy mają rację!!!!
Trzeba coś tu zmienić.
Politycy nowotarscy pakujcie się.......
Posłowi dziękujemy.......
Lata lecą lipa wciąż jest14:16, 30 października 2014
Co zrobił dobrego dla miasta i mieszkańców Marek Fryźlewicz 16 lat panowania i dopiero w tej kadencji wykorzystał środki unijne by wyremontować wreszcie wizytówkę miasta jaką jest rynek i park. Wszyscy piszą że Nowy Targ jest małym miastem bla bla bla... Co to za wymówka po 16 latach rządów w mieście nie mamy rozwiniętej turystyki, żadnej firmy przemysłowej dającej konkretną prace nie ma. Mamy jarmark nadal bez parkingu jak w średniowieczu. Komunikacja to dno było gożej ale taniej a teraz jest źle i drożej. Autobusy niby nowe, ale żadko kursujące a ceny jak w porównaniu do przejechanego odcinka drosze niż w Warszawie Wiedniu czy w Berlinie. Porównując jakość ceny usług komunikacji miejskiej to jesteśmy na poziomie afrykańskim. PKS był przykładem jak miasto "pomaga"(dobija). Puste obietnice hasła "lotnisko" są dobre dla idiotów. Bo kto przyleci do Nowego Targu jak tu nie ma co robić... Komunikacja lipa, turystyka lipa lodowisko i sport lipa, Praca lipa. Taka jest prawda że miasto wykorzystało środki unijne tylko przepłacone budowy obiektów. Inwetycji biznesowych i przemysłowych nie było więc i zysków nie będzie
Burmistrz nasze słoneczko08:01, 29 października 2014
dwie kadencje i praca społeczna
zarządzanie pieniędzmi publicznymi to misja a nie zawód
zbyt długie przebywanie na urzędach zatraca w niejednym człowieku
poczucie działania dla dobra mieszkańców
bardzo łatwo o wejście w układy i zachłyśnięcie się WŁADZĄ
Fryżlewicz z swiomi burmistrzami są widocznymi tego przykładami
backbolo22:55, 28 października 2014
Popieram głosy tych, którzy uważają, że miastu, powiatowi i gminom należą się nowe władze. Obecne mają tyłki przyspawane do stołków. Oni już w ogóle nie myślą o innych. Myślą tylko o sobie i swoich rodzinach. No, jeszcze czasami o znajomych ale bardzo bliskich. W mieście i powiecie nic się nie dzieje jeśli chodzi o wzrost miejsc pracy. Praca jest podła jak powiedział prezes NBP i marnie płatna. Rozwój gospodarczy nie istnieje. Ludzie traktowani są jak motłoch. Nikt się nie przejmuje cudzymi nieszczęściami z powodu niedostatków. Urzędników armia rozbija bank pensjami, nagrodami, trzynastkami a zwykłym szaraczkom źle się wiedzie. Żaden z decydentów nie pofatygował się zawalczyć o dwupasmówkę do Nowego Targu, o inwestora, który dałby znaczącą ilość miejsc pracy. Kim oni są, że ciągle ich wybieracie?? Obudźcie się ludziska!! Za niedługo wybory. Tych już znacie jacy oni. Wybierzcie innych!!
guguś21:50, 28 października 2014
Pan poseł Gowin chyba nie wie i nie zdaje sobie sprawy z uwarunkowań naszego powiatu: stosunkowo niewielkie jak na polskie warunki miasto, które razem ze stolicą sąsiedniego powiatu tatrzańskiego stanowi zaledwie około połowę liczby mieszkańców samego Nowego Sącza, i rozproszone w promieniu od dziesięciu do trzydziestu kilometrów małe, ale demograficznie bardzo silne, wioski i wioseczki. Otóż zlikwidować w takim powiecie PKS to już nawet nie jest zbrodnia tylko błąd, jakby powiedział Charles-Maurice de Talleyrand-Périgord, a ja w dyplomatyczne słówka bawił się nie będę, tylko nazwę to wprost zwykłą głupotą. Za parę lat będziemy musieli powrócić do idei publicznej komunikacji zbiorowej na naszym terenie, a tymczasem ludzie udają się powoli na przymusową emigrację wewnętrzną, nawet w sensie fizycznym bo i dojechać nie ma jak do miasta, gdy się nie ma własnego samochodu. Czy pan poseł Gowin poczyni jakieś kroki w kierunku restytucji PKS lub jakiejś innej formy komunikacji zbiorowej w powiecie nowotarskim? Jeśli tak to będzie miał on głosy wielu ludzi na Podhalu, jeśli nie to pozostanie mu jeno utyskiwać że życie polityczne jest zabetonowane, bo to że zabetonowali Dworzec Autobusowy w Nowym Targu to już go nic nie obchodzi (opcja: lotnisko zamiast dworca PKS nie interesuje mnie).
Go...20:48, 28 października 2014
Jachymiak idzie po trzecią kadencję w towarzystwie Gowina który jest za ograniczeniem do dwóch i promuje Smarducha od 25 lat wójta. Donald chociaż obiecywał ciepłą wodę w kranie. Jachymiak Gowin i Smarducha już tylko są.
zawiedziona19:34, 28 października 2014
Dwie kadencje super pomysł. Jest jeszcze jeden - funkcja radnego funkcją społeczną bez diet i opłat za udziały w komisjach. Niech będą Ci którym zależy na rozwoju i zmianach a nie dodatkowej całkiem niezłej gratyfikacji.
???17:37, 28 października 2014
Amoże by tak powołać Wolne Miasto Nowy Targ tak jak kiedyś Gdansk i olać te wybory jeśli ma być jak było..
Małgorzata15:16, 28 października 2014
Jaroslaw Gowin bardzo kulturalnie nie chciał konkretnie POwidzieć kto robi w mieście za tego blokiera .Pozostawił to nam pod ocenę, a ta zależy od punktu siedzenia .
ołówek15:10, 28 października 2014
@karteczka: Chciałabyś /chciałbyś / byc dowcipna/y/ , ale nic z tego nie wychodzi.. Trzeba dużo białego sera zjeść , to może coś śmiesznego ci wyjdzie .
Karteczka13:00, 28 października 2014
dlugopis, aleś się popisał... normalnie aż mi głupio... radzę Ci zjedz snickersa!
MARIOLA12:08, 28 października 2014
Po zrobilo tyle dobrego kosztem "frajerow"
?11:01, 28 października 2014
I z czego się d.......u kurna śmiejesz? Bo nam nie do smiechu
Małgorzata09:38, 28 października 2014
Rozumiem, że kierując się zdaniem Gowina Panowie Smarduch i Jachymiak już nie będą się ubiegać o naczelne stanowiska w samorządach.
Grzechu09:24, 28 października 2014
"od wielu lat życie polityczne jest zabetonowane. Rządzi ta sama ekipa i rządzi już taką siłą bezwładu." - haha czy on na pewno pisze o NT czy o sobie i kolegach z PO i PiS?
Co za obłudnik. Jest jak krowa, która dużo ryczy a mało mleka daje.
Tyle że w tym wypadku o nasz kraj chodzi. Piękne słowa Gowina nie przekładają się na poprawę życia w Polsce.Teraz to on tylko o przetrwanie walczy i powie wszystko co tylko chcecie.
Pan Fryźlewicz, może mistrzem biznesu nie jest, ale duże inwestycje, dla tak małego miasta, przeprowadził i dopilnował. Mamy nowy most i nowa kładkę, zrobiony jest park i rynek, darmowy internet też jest. To są twarde fakty, a nie wirtualne obietnice.
A co robili pozostali radni? Tyle samo co Gowin - tylko pięknie gadali.
Na konkurs recytatorski ich wysłać a nie do samorządu.
xyz09:16, 28 października 2014
Ależ ten sfrustrowany Gowin ma parcie .... na wszystko. Jak tego faceta *** można słuchać. Przecież on niczego dobrego w swoim życiu nie zrobił, niczego nie zbudował

Tymczasem były burmistrz Niepołomic, który tyle dobrego dla miasta zrobił a obecnie dyrektor kompleksu szpitalnego na Babińskiego cicho sobie pracuje i robi same dobre rzeczy. Zorganizował ogród warzywny dla pacjentów, żeby mogli zająć się pracą. Kiedyś słyszałem jak opowiadał o remoncie jakiegoś dworku na terenie szpitala. Z jakim pietyzmem podszedł do tego zadania. To wszystko oczywiście dla pacjentów. Przejdźcie się na nasz odział psychiatryczny - dzieło fachowca Jachymiaka - kumpla Gowina. W jakich warunkach ludzie tam są "leczeni". Siedzą przykuci do łóżek albo chodzą po obrzydłiwym korytarzu w te i wewte.

A dyrektor Wirzba- popierany przez Gowina oszlabanował cały szpital, ale nie zasadził ani jednego drzewa, nie postawił ani jednej ławki żeby lżej chorzy mieli gdzie pooddychać świeżym powietrzem. Jeszcze ucieka przed dziennikarzami i toleruje faszowanie dokumentów. Panie Gowin- my nie potrzebujemy takich "rzetelnych" ludzi jak Wierzba &Sp
dlugopis09:06, 28 października 2014
Widać ,że "karteczka "
się szaleju nażarła. Takich karteczek wokół kliki nowotarskiej jest wielu.
fk08:44, 28 października 2014
Panowie posłowie mają rację!!!
Tylko zapomnieli o jednym lub udają głupków: .To oni zabetonowali to życie polityczne.To oni popierają ciągle tych samych kolesiów, jak ktoś inny chce zacząć coś robić to oni mu to skutecznie wyperswadują.Już teraz biegają aby wymośćić sobie jakieś posadki przy samorządach, gdy wyborach parlamentarnych ludzie pokażą im gdzie ich miejsce.
tutejsy , ale nie swój08:39, 28 października 2014
Trzeba POwiedzieć ,że zablokowane przez Marka Obłudnika Maziorza .Nie głosujemy na niego i jego kolesiów.
Karteczka08:37, 28 października 2014
co za bzdury!
wyborec08:37, 28 października 2014
Wymienić ludzi obecnego burmistrza na ludzi wicestarosty Jachymiaka, to jakby wirus ebola leczyć przez obcięcie głowy pacjenta.To miasto potrzebuje alternatywy, a nie kolejnych ekip utrwalaczy władzy swoich rodzin i kolesi.
Analityk08:06, 28 października 2014
Mówił beton o betonie!
T07:56, 28 października 2014
Jakoś Gowinowi nie przeszkadza Smarduch który od 24 lat rządzi gmina. Jak go tak w oczy kuje że ktoś tyle lat w polityce to czemu sam nie zrezygnuję? Ile lat przy korycie na Wiejskiej jest?
ed07:28, 28 października 2014
to wszyscy wiedzą że w tym mieście nic się nie będzie działo to tylko punkt na mapie w kierunku zakopanego i białki .
fiona07:12, 28 października 2014
zgadzam się z Gowinem, beton jak jasny gwint ten Nowy Targ...
KTT07:05, 28 października 2014
Gowin szuka wsparcia innych polityków bo po bajzlu jaki zrobił nikt z nim współpracować nie chce.
Nowy Targ powinien być z dala od walk partyjnych i wtrącania się innych w nasze sprawy!
Precz z Gowinem i Siarką!
Edward Siarka kumpel Jarka!
Maciej D.Z. Podhale03:32, 28 października 2014
Lekarze co dorwali się do polityki i opiniują. Sam p. Gowin zapomniał jak głosował w PO na różnego rodzaju podwyżki, np. 67 lat emerytura, likwidacja sądów itd. Czy On ma Strategię, chodźby dla siebie. Tutaj w N.T. ludzie sami sobie zrobią tu i ówdzie porządek. Klakierów nie trzeba.

... Po przyjeździe na Podhale
... Gowin wróci po "zawale".

Uczył Marcin, Marcina,
Jak się "kręgosłupy" zgina !

Pozdrawiam
Maciej D.Z. Podhale
Alien01:19, 28 października 2014
celna uwaga z tym zabetonowanym życiem politycznym, ale czy siedzący obok poseł nie sobie w tym temacie nic do zarzucenia???
a Pan co zrobił jako minister sprawiedliwości na sygnały o nieprawidłowościach np. mieszkanka,zlecenie z wolnej ręki projektu basenu, zniknięcie podsypki, zaspanie działających szaletów, itd czy wysłał Pan swoje służby żeby to rzetelnie sprawdziły
T00:56, 28 października 2014
Gowin to mistrz demagogi i populista. Mówi to co ludzie chcą usłyszeć bo musi zaistnieć bo go nikt ani do Sejmu ani na europosła wybrać już nie chce.
Małgorzata00:14, 28 października 2014
do: go not win. Masz 100% racji , bracie. Smarduch mu nie przeszkadza, bo go popiera i od dawna z nim i Jachymiakiem współpracuje. Prawdziwy powód rozpadu Koła nr 1 w mieście. Jachymiak ze Smarduchem poszli za Gowinem i jego polityką, a nie za opcją którą reprezentował Raś,.
go not win23:31, 27 października 2014
A w Gminie Nowy Targ to czasem nie jest jeszcze gorzej?
Tam nie rządzi 'ta sama ekipa siłą bezwładu'???
Tam nie ma 'zmęczenia materiału'???
Tam nie ma 'zabetonowania życia politycznego'???
Hipokryta popiera Smarducha, by rządził siódmą kadencję, a Fryźlewicz mu przeszkadza co rządzi czwartą ...
elka23:18, 27 października 2014
Panie Siarka ma Pan rację, już czas odejść, to samo Pan Gowin !
sp też z małej23:06, 27 października 2014
Po tej uwadze o władzy w mieście zagłosuje na Wierzbe ale na litośći zdejm pan panie moderator /.../

To prośba do Redakcji. Jeśli jest poważna - tam ją proszę przesłać: redakcja@podhale24.pl.
M.

wizjoner22:27, 27 października 2014
Nawet Gowin zauważył że w naszym mieście rządzą ludzie zabetonowani i trzeba zmian. Nie ma żadnej rzeczywistej i odważnej strategii rozwoju naszego miasta. Owszem na "papierze" niby wszystko jest , ale jest to tak napisane żeby się wszyscy odczepili. W rzeczywistości sa tylko remonty , przebudowy i przemalowania. Przez 18 lat nowa jest tylko jedna szkoła i jeden most z kawałkiem drogi.
Ma pan racje panie Gowin nasz burmistrz jest już całkowicie wypalony. Szkoda żeby się dalej tak meczył. Wybierzmy nowych.
klara22:11, 27 października 2014
a skąd on wie co się dzieje w NT. oto jest pytanie
aaaaeee21:54, 27 października 2014
Nic nowego nie powiedział. Powiedział już to, co zauważają ludzie od iluś lat wstecz. Problem z ostatnimi wyborami był taki, że nie było godnego, konkretnego kandydata, każdy swoje grzeszki na sumieniu już miał. Gowin przekonał do siebie pewną grupę ludzi (głównie małych przedsiębiorców, osoby między 40-60 lat), jednak w moich oczach spalił się całkowicie przymilając Kaczorowi chęcią koalicji.
*21:32, 27 października 2014
jak to nie ma strategii, a co miejski stratego codziennie robi? przecież nic innego tylko strateguje
lolo21:31, 27 października 2014
Kible w rynku też są kurna zabetonowane
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas