Będzie referendum ws. likwidacji Straży Miejskiej w Nowym Targu? Decyzja odłożona - podhale24.pl
Czwartek, 28 marca
Imieniny: Anieli, Renaty, Kastora
Nowy Targ
Clouds
Wiatr: 5.256 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
Wiatr: 4.5 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 5.868 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
Wiatr: 5.724 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
12°
Wiatr: 8.424 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
Wiatr: 7.632 km/h Wilgotność: 92 %
Jakość powietrza
50 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 25 | 50 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
28.10.2014, 17:30 | czytano: 5369

Będzie referendum ws. likwidacji Straży Miejskiej w Nowym Targu? Decyzja odłożona

Dziś po południu nastąpił nagły zwrot w sprawie referendum dotyczącego likwidacji Straży Miejskiej w Nowym Targu. Komisja weryfikacyjna nagle zmieniła swoją wcześniejszą decyzję i uznała, że inicjatorzy referendum uzbierali wymaganą liczbę podpisów i nie ma przeszkód prawnych, żeby referendum się odbyło. Radni mieli dylemat, co zrobić.

Fot. Robert Miśkowiec
Fot. Robert Miśkowiec
Na popołudniowej sesji Rady Miasta komisja zwróciła się o przyjęcie wniosku i przeprowadzenie referendum. Wywołało to dużą dyskusję.

Przewodniczący komisji Andrzej Rajski tłumaczył, że po pierwszym przeliczeniu głosów okazało się, że inicjatorom przeprowadzenia referendum zabrakło 89 głosów. Wiele z nich odrzucono z uwagi m.in. na brak numeru PESEL lub podanie niepełnego numeru, z powodu braków w adresach lub z uwagi na brak podpisu. Zabrakło więc wymaganej liczby podpisów, wynikiem czego komisja wydała negatywną opinię.

Wszystko zmieniło się po tym, jak inicjatorzy referendum zwrócili się do komisji o zastosowanie wezwania do uzupełnienia braków formalnych. Powołując się na liczne wyroki sądowe radny Rajski przekonywał, że jeżeli jest to możliwe, to na podstawie istniejących danych urząd powinien podjąć próbę zweryfikowania danych adresowych obywateli podpisanych pod wnioskiem o referendum np. na podstawie podanego numeru PESEL. Jeżeli - przekonywał - podpis można go zweryfikować, to taki głos można - zgodnie z wyrokiem sądu - uznać za ważny. Z tego powodu komisja zwróciła się do magistratu o weryfikacje 172 podpisów, w których wystąpiły braki w adresach. Urząd jednak odmówił. Komisja uznała więc głosy, które jej zdaniem są możliwe do zweryfikowania, za ważne, dodała je do sumy pozostałych prawidłowych głosów i na tej podstawie uznała, że organizatorzy referendum dopełnili formalności i złożyli odpowiednią ich liczbę.

Rozpoczęło to dyskusję w której radni i urzędnicy magistratu przerzucali się paragrafami i wyrokami sądowymi, z których raz wynikało, że rację ma jedna strona, a raz, że przeciwna.

- Nie jest moją winą, że prawnicy co chwilę zmieniają zdanie tej sprawie. Ale gdyby urząd wykazał minimum dobrej woli, to zweryfikowałby te podpisy - stwierdził przewodniczący Rajski. - Urząd zrobił wszystko, żeby do referendum nie dopuścić.

W dyskusji pojawiły się liczne zarzuty m.in. że mieszkańcy nie zostali powiadomieni we właściwy sposób o referendum, że wniosek o uzupełnienie braków formalnych nie był właściwie podpisany, że minął termin weryfikowania podpisów, a wezwanie do uzupełnienia mogłoby prowadzić do zbierania dodatkowych podpisów, co byłoby niezgodne z przepisami. Przekonywali o tym m.in. sekretarz Urzędu Miasta Stanisława Szołtysek i radca prawny urzędu Teresa Ludzia.

Po dwóch przerwach i kuluarowych dyskusjach odbyło się głosowane nad pierwotnie przygotowaną "uchwałą w sprawie odrzucenia wniosku o przeprowadzenie referendum gminnego w sprawie likwidacji Straży Miejskiej w Nowym Targu". Wynik to 10 przeciw, 2 za, reszta wstrzymujące się, co oznacza, że uchwała nie została podjęta. Wygrali zwolennicy przeprowadzenia referendum.

To z kolei oznacza, że na następnej sesji, która odbędzie się prawdopodobnie 12 listopada, radni zagłosują nad przeciwnym projektem uchwały - w sprawie przeprowadzenie referendum i wtedy zapadnie decyzja o jego ewentualnym przeprowadzeniu lub nie.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
gt19:44, 29 października 2014
@ mieszkaniec. Oczywiście , że masz rację i powiem Ci, że szkoda sobie szarpać nerwy i polemizować tu ze zwolennikami referendum, bo to są jeszcze dzieciaki. To nie są partnerzy do jakiejkolwiek dyskusji. Zero podstawowej wiedzy,zero merytorycznych argumentów, ale za to tony nienawiści, to ślepy pęd do czegoś, czego sami nie potrafią sprecyzować.
Obywatel Królewskiego Miasta Nowy Targ16:03, 29 października 2014
mieszkaniec teraz to dopiero napisałeś farmazony... bo referendum już na pewno nie odbędzie się z wyborami 16.11... A gdyby coś takiego się nie stało, to po prostu podpisy by przepadły. Trochę myślenia, poczytaj.
Don Pedro15:17, 29 października 2014
Do mieszkaniec:
Popieram w 100%.

Jak ludziska macie jakieś, ale do SM to zgłoście to na sesjach rady miasta. Może nie chodzi o SM jako taką, tylko o to, że dostajecie mandaty za złe parkowanie. Jaki problem, aby zwrócić burmistrzowi uwagą, jakie SM ma mieć priorytety?
mieszkaniec13:40, 29 października 2014
do Wyżyllak:
masz racje,tylko jest jeden problem dla inicjatorów referendum, a mianowicie termin. Referendum w innym terminie niż wybory samorządowe odniesie porażkę, bo nie będzie wymaganej frekwencji, dlatego pomimo swoich błędów szukają wybiegów, aby referendum odbyło się teraz. Radni z powodu kampanii wyborczej zachowują się nieracjonalnie, bali się podjąć wczoraj decyzję o odrzuceniu wniosku bo co powiedzą wyborcy. Dlatego mamy taki szum i zastępczy problem, zamiast merytorycznej dyskusji o faktycznych problemach nowotarżan.
Wyżyllak13:25, 29 października 2014
To je chore! Raz tak, raz nie. Najpierw odrzucanie podpisów, potem jakieś precedensy. Przeciętny obywatel miasta może od tego zgłupieć!

Moim zdaniem zamiast kombinować i prowadzić obrady należałoby przeprowadzić to referendum. Przecież sam fakt przeprowadzenia referendum nie oznacza automatycznego odwołania straży miejskiej! To ludzie zadecydują, a jak wiadomo z licznych komentarzy w tej sprawie zdania są mocno podzielone. Nie dajmy się zwariować kombinacjom urzędników! Jak to mówią - oliwa sprawiedliwa, niech ludzie zadecydują o dalszych losach formacji!
mieszkaniec13:12, 29 października 2014
Podałem kilka moim zdaniem merytorycznych powodów, dlaczego uważam, że rozwiązanie Straży Miejskiej nie ma sensu, a otrzymałem odpowiedzi typu: rozwiązać bo gdzie indziej rozwiązali ( pytam a ile jest miast w Polsce gdzie nie rozwiązali ), wysilam się paragrafami, a SM jest zbędna itd. Jednym słowem rozwiązać bo rozwiązać ( no to jest bardzo merytoryczny argument) Z tego typu argumentami nie sposób polemizować, może więc ktoś z orędowników rozwiązania SM merytorycznie podważy moje argumenty i odpowie na cisnące się na usta pytania: rozwiązać i co dalej, kto przejmie obowiązki, jak finansować etaty Policji, skoro tylko etaty dzielnicowego mogą być finansowane przez samorząd, jak ominąć paragrafy, aby finansować Policję, no chyba, że zaproponujecie Państwo nowe referendum z pytaniem, które przepisy prawa mają być przestrzegane w Nowym Targu, a które nie. Takich pytań mógłbym postawić dziesiątki. Przykre, ale z poziomu niektórych komentarzy jasno wynika, że cała sprawa związana ze Strażą Miejską jest rozgrywką przedwyborczą, a wniosek o referendum nie proponuje niczego lepszego, po prostu rozwiązać i tyle. Tak chętnie podnosi się przypadek Chrzanowa i rozwiązania Straży Miejskiej, no to może odpowiecie mi na przykładzie naszego powiatu, dlaczego w Rabce Zdrój, Krościenku, Gminie Nowy Targ funkcjonują Straże Gminne i nikt z mieszkańców nie chce ich rozwiązywać, dlaczego w setkach miast funkcjonują Straże Miejskie i nikt ich nie rozwiązuje. Odpowiedź jest chyba banalna, bo mieszkający tam ludzie chcą mieć swoja formacje podległą samorządowi, która będzie oprócz Policji dbała o ich bezpieczeństwo. Policja państwowa zawsze miała i będzie miała swoje priorytety, wpływ samorządu na Policję jest iluzoryczny, a po przekazaniu pieniędzy na sfinansowanie etatu nowo przyjęty policjant zawsze będzie podlegał swojemu przełożonemu a nie samorządowi. Nie twierdze, że Policja nie będzie dbała o bezpieczeństwo i porządek, bo będzie i do tego jest powołana, że nie da się żyć bez Straży Miejskiej, bo da się, twierdze natomiast,że Policja nigdy nie przejmie w 100% obowiązków Straży Miejskiej, a taki chybiony argument podnoszą zwolennicy rozwiązania SM.
Góral11:22, 29 października 2014
Radni robią bałagan a obrywa się UM i Burmistrzowi.
Polityczna przed wyborcza nagonka trwa. Może w końcu któryś radny się do tego przyzna?
Znajoma Dziieciaków11:03, 29 października 2014
Do Ambroży
Co za problem, jak coś Ci się nie podobna to weź się do roboty i sam zbierz wymaganą liczbę podpisów w 2 miesiące...
Chyba, że jesteś z tych co tylko gadają i narzekają.
wiosna10:34, 29 października 2014
"magistrat odmówił udostępnienia danych" a jak jakaś koleżanka córki podała kanarowi MZK część danych do mandatu mojego dziecka to urząd sobie dopasował resztę i po Sądach się włóczyłam żeby odkręcić sprawę. podwójna moralność, żałuje że nie powiadomiłam GIDO.
MIESZKANIEC09:43, 29 października 2014
Nie rozumiem w czym tkwi problem Radni są reprezentantami mieszkańców, więc jeśli mieszkańcy chcą referendum to tak powinno być,a reszta jeśli jest pewna że Straż Miejska powinna zostać to nie powinna się bać referendum, przecież powinni wygrać.
miescon08:49, 29 października 2014
Mieszkaniec i inni urzędnicy nie wysilajcie się tu z waszymi paragrafami. SM jest zbędna i ma zerową skuteczność. Szkoda miliona zł z naszych podatków.
Jan08:25, 29 października 2014
Urząd zapomniał, że pełni wyłącznie rolę służebną. Zadaniem Komisji było wyłącznie sprawdzenie czy zebrane podpisy dotyczą konkretnych osób mieszkańców Nowego Targu. Zastanawia mnie jak szybko urzędnicy alienują się od swoich płatników którym mają służyć. Prawo dla nich to tylko osłona do władania poddanymi.
zorientowany08:24, 29 października 2014
Szanownego pana burmistrza nie było na sesji - jak i jego kronikarza PRP bo prawdopodobnie udali się na Frańciszakańską po słitfocie z autorytetami. Na pewno zawisnie to na stronach UM
Góral08:03, 29 października 2014
Przed wyborami to radni są chętni do referendum a po to już im przejdzie.
Przed wyborczy szum i tyle.
A/POSTULTOR07:54, 29 października 2014
Idźmy jeszcze dalej i zakończmy te durne przepychanki - przyjmując kryterium braku efektywności i zbyt dużych kosztów utrzymania postuluję likwidację w pierwszej kolejności rady miasta, bo zupełnie się nie sprawdza i podobno, jak mawiają niektórzy radni (ci co z reguły nic nie robią, ale dużo gadają) nie ma na nic wpływu, następnie urzędy skarbowe, celne, urzędy samorządowe, całe sądownictwo i sejm z senatem, bo nie strzegą sprawiedliwości i nie stanowią prawa, które nam odpowiada. Wszystkim zajmą się młodzi ludzie z Wolnościowego Podhala i mam nadzieje, że na starość, jeżeli mnie nie poddadzą eutanazji (również z powodów braku efektywności społecznej) będę żył w kraju mlekiem i miodem płynącym. Fajnie ... idę coś zażyć.
Małopolanin06:00, 29 października 2014
mieszkaniec- były problemy i nie przejęła 100% zadań? To konkrety jakie problemy. Ja znam dobrze przypadek Chrzanowa i tam nie było problemów i teraz wszyscy są zadowoleni z likwidacji SM. Prawda jest taka, że to się da zrobić spokojnie i rzucane paragrafy nie są tutaj żadną przeszkodą. Przykłady z całej Polski pokazują, że spokojnie miasta bez SM funkcjonują i nic się nie dzieje. Co więcej Policja, która tak wg Ciebie wielce nie może przejąć obowiązków SM, robi to. Samorząd finansuje. I co da się? Da. Tylko trzeba odpowiednio ustalić szczegóły i wszystko gra.
zmora06:00, 29 października 2014
@ mieszkaniec: W 12 miastach, m. in. Chrzanowie, Grajewie, Trzebini, Stalowej Woli, Strzegomiu, Szczyrku, Zakroczymiu, Żorach Śląskich, nie ma straży miejskiej i w żadnych z nich nie zamierza się jej reaktywować. Napisz lepiej co byś poprawił w swojej/ich pracy, zamiast bez sensu szermować paragrafami i pismem nowotarskiego komendanta (chyba nawet byłego), że się nie da. Bo się da...
nie chcemy sm01:17, 29 października 2014
TAK!!!
Nie chcemy Straży Miejskiej w całej Polsce tak samo w NT!
gość00:56, 29 października 2014
MF wiedział co się święci i nie poświęcił dzisiejszej radzie czasu, pewnie niedługo się dowiemy że został zawezwany w trybie pilnym do stolicy województwa po odbiór orderu za męstwo i odwagę w obezwładnianiu opozycji ;-)
smycz23:30, 28 października 2014
I co na to Pan Straznik co chciał mi dać mandat za to, że dwa małe pieski nie były na smyczy, zachowujac sie przy tym w sposob arogancki. Nie podpisalem sie pod wnioskiem czego bardzo zaluje teraz naprawie swoj blad
mieszkaniec23:27, 28 października 2014
Niestety inicjatorzy referendum chyba nie do końca znali przepisy o finansowaniu przez jednostki samorządu terytorialnego etatów w Policji i tak bez przemyślenia rzucili hasło o przekazaniu środków do Policji po zlikwidowaniu Straży Miejskiej. Poniżej krótki wycinek z przepisów dotyczący tych kosztów:
§ 3. 1. Koszty, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 4, obejmują:
1) uposażenia policjantów ustalone na podstawie odrębnych przepisów, 2) pozostałe świadczenia i należności finansowe policjantów, w tym nagrody roczne, uznaniowe i jubileuszowe oraz odprawy i świadczenia dla policjantów zwalnianych ze służby, wypłacane zarówno w okresie obowiązywania porozumienia, jak i w związku z jego upływem,
3) niezbędne wydatki pozapłacowe związane z wyposażeniem policjantów do pełnienia służby, według norm obowiązujących w Policji, 4) pozostałe koszty utrzymania policjantów w proporcji do ich funduszu płac w wysokości zapewniającej co najmniej osiągnięcie relacji wydatków rzeczowych do osobowych, występującej we właściwej terytorialnie komendzie wojewódzkiej Policji.
2. (2) Zakres kosztów, o którym mowa w ust. 1 pkt 1-3, określa ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji i przepisy wydane na jej podstawie.
3. Koszty utrzymania dodatkowych etatów podlegają, w każdym kolejnym roku obowiązywania porozumienia, aktualizacji uwzględniającej faktyczny wzrost kosztów rodzajowych, o których mowa w § 3 ust. 1.
No i oczywiście dotyczy to etatów dzielnicowego, który na mocy obowiązujących przepisów nie może pełnić służby patrolowej, a więc chyba jasno z tego wynika, że nie zastąpi on w patrolowaniu ulic Strażaka Miejskiego.
mieszkaniec22:56, 28 października 2014
do radykalny Benek:
no niestety z przykrością muszę się z Tobą nie zgodzić. Na podstawie art. 13 ust. 4 ustawy o Policji samorząd terytorialny może finansować etaty policyjne w rewirach dzielnicowych i posterunkach Policji. Finansowanie musi być zapewnione co najmniej na 5 lat. W Nowym Targu funkcjonuje Komenda Powiatowa Policji a nie Posterunek, a więc istnieje tylko możliwość sfinansowania przez samorząd etatów w Rewirze Dzielnicowych, no a nie o to chyba chodzi, gdyż dzielnicowy zgodnie z obowiązującymi przepisami nie może pełnić służby patrolowej. Tak więc finansowanie służby patrolowej w formie nowych etatów jest nierealne i dlatego moja może zbyt radykalna uwaga, że wrzucony tak po prostu temat likwidacji Straży Miejskiej to populizm. Nie jest moim zamiarem kogokolwiek obrażać, ale temat likwidacji Straży Miejskiej nie jest tak prosty i łatwy jakby się wydawało, dlatego pytam co w zamian. No i oczywiście środki finansowe na etat, które musi zapewnić samorząd to nie tylko wypłata dla policjanta, ale i wszystkie pochodne, a więc ta 1/3 którą proponujesz nie zapewni zbyt wiele etatów. Niestety takie są przepisy i tego Ty ani ja nie zmienimy.
Natomiast zgadzam się, że Straż Miejska powinna pracować całodobowo, a do obsługi monitoringu należałoby zatrudnić np. emerytów.
gosia22:41, 28 października 2014
W kilku miastach polski już zlikwidowano straż miejską, mam nadzieję, że i w Nowym Targu większość mieszkańców widzi i myśli podobnie. Mówiąc krótko, duże pieniądze za mało pracy. Straż Miejska to marnotrawienie naszych/podatników pieniędzy. Kto ich broni i osłania???
koza22:03, 28 października 2014
Jestem za likwidacją strazy nic nie robia tylko się wozą inajwyzej wlepia mandat
mieszkaniec21:58, 28 października 2014
W związku z tym, że temat likwidacji Straży Miejskiej budzi emocje proponuję żądać jasnej odpowiedzi od kandydatów na Burmistrza i Radnych; czy są za likwidacją Straży Miejskiej, czy też za jej utrzymaniem i ewentualną reformą. Przypominam, że Straż Miejską powołuje i rozwiązuje Rada, a więc taka deklaracja przed wyborami jest jak najbardziej na miejscu. Przecież nawet w przypadku przeprowadzenia referendum i ewentualnego wniosku o rozwiązanie Straży Miejskiej nic nie stoi na przeszkodzie, aby Rada po spełnieniu wniosku zawartego w referendum na następnej sesji znowu ponownie powołała Straż Miejską, będzie to działanie w zgodzie z prawem. Na spotkaniach przedwyborczych zadajmy to pytanie kandydatom, a być może ten pomysł podchwyci jakiś dziennikarz i publicznie zada to pytanie.
radykalny Benek21:56, 28 października 2014
mieszkaniec
1/3 tego co idzie na SM przekazac na nowe etaty w policji i temat z glowy. Monitoringu moze pilnowac jakis emeryt na umowie-zlecenie, niekoniecznie straznik ktory w jakiejs nieoczekiwanej sytuacji zadzwoni pod 997. Teraz monitoring i tak jest wylacznie pasywny w godzinach w ktorych dzieje sie najwiecej zlych rzeczy, to jest po 21, bo SM pracuje tylko do tej godziny.
Ewa21:36, 28 października 2014
na razie jest ok. radni byli "przeciw uchwale o odrzuceniu wnioskuw sprawi referendum" - czyli wniosek o referendum nie zostal odrzuony. Trzeba wnieść uchwałę o przeprowadzeniu referendum (to bedzie na najbliższej sesji w listopadzie. Co by nie było na pewno tzreba zreformować straz miejską i wg mnie powinno się wymienić komendanta, który może sobie spokojnie żyć jako emeryt. Inna sprawa to to, że niektórzy radni stwarzaja pozory, że coś robią....ale należy pamietać przysłowie "KROWA KTÓRA DUŻO RYCZY MAŁO MLEKA DAJE"....
swój21:36, 28 października 2014
Na dzisiejszej sesji nie było burmistrza i PRP pewnie razem chwalili pana w Krakowie na papieskich spotkaniach
miejski21:34, 28 października 2014
@ przepisy są po to by je respektować
Urzędnicy są po to by słuchać tego co chcą mieszkańcy! Tyle w temacie nadgorliwy urzędniku
Abroży21:23, 28 października 2014
Widać po zachowaniu radnych że oni wolą prawo interpretować tak jak im wygodnie.
To może ja po wyborach też sobie zmienię głos i odwołam jakiegoś radnego który nie będzie robił tego co zechce?
Dzieci chciały zrobić referendum. Zabrali się do tego byle jak. Później na siłe zaczeli dorabiać do tego ideologię. A jak się nie udało to na siłę szukają jakiś interpretacji.
Albo się robi porządnie albo wcale.
Ze strażą miejską czuję się bezpieczniej i już21:19, 28 października 2014
Po co likwidować straż miejską? Mnie ona całkiem odpowiada. Jestem za tym aby ją pozostawić. Tam też pracują ludzie, też mają swoje rodziny na utrzymaniu. Wystawili mandacik i zabolało? Czy też, wszyscy krzyczą to ja se też krzyknę? Jestem za strażą, bo niby dlaczego miałbym być przeciw?
mieszkaniec21:12, 28 października 2014
do moderator:
to nie był list do redakcji, opinia ani uwaga. /.../

Oczywiście. I dlatego zaczynał się od słów: "Szanowna Redakcjo Podhale24". :)
Bardzo proszę przesłać ten nie-list do redakcji.
M.
zus21:11, 28 października 2014
Kameleon skocz na betonowe sosny ile zarabiasz w um .weryfikacja podpisów zakonczona nastepna będzie?
mieszkaniec21:07, 28 października 2014
do Małopolanin:
niestety mylisz się, wszędzie były problemy i nigdzie w 100% Policja nie przejęła zadań Straży Miejskiej.
do radykalny Benek:
argumenty inicjatorów referendum mają się nijak do rzeczywistości, skoro w tej chwili są braki etatowe w Policji, i wszyscy narzekają, że Policji jest za mało na ulicach to w jaki sposób nagle po likwidacji Straży Miejskiej będzie więcej patroli. Inicjatorzy referendum mówili coś o płatnych służbach Policji, ale to też jest nierealne na większą skalę, gdyż policjantów obligują przepisy o czasie służby i choćby chcieli sobie "dorobić" na płatnych patrolach to tego przepisu nie "przeskoczą". A co np. z monitoringiem, mogę Cię zapewnić, że Policja tego na pewno nie przejmie.
Tak więc twierdzę, że rozwiązywanie Straży Miejskiej to czysty populizm, natomiast na pewno należy i trzeba dyskutować o poprawieniu funkcjonowania tej formacji i do tego zachęcam. Wbrew opinii jednego z komentatorów nie jestem i nigdy nie byłem Strażnikiem Miejskim, natomiast nieskromnie stwierdzę, że na bezpieczeństwie publicznym trochę się znam.
mieszkaniec20:50, 28 października 2014
Szanowna Redakcjo Podhale24 /.../

Bardzo proszę listy do Redakcji - kierować do ... Redakcji.
Piszemy o tym w regulaminie na dole strony. Moderator
antek20:38, 28 października 2014
@ wyborca. W Nowym Targu też są szkoły podstawowe, gdzie uczą "koleszko" jak się pisze poprawnie. Dramat, koleżko, dramat !! Szydzisz z ludzi wykształconych, którzy ukończyli wyższe uczelnie, a sam reprezentujesz sobą dno.
radykalny Benek20:37, 28 października 2014
do mieszkaniec
Obowiązki i zadania prewencyjno-patrolowe przejmuje policja,
kwestia gospodarki śmieciowej i komunalnej referat ds. ochrony środowiska. Taką argumentacje przynajmniej pamiętam. Fajnie, że komentujesz merytorycznie i bez chamstwa!!!
Małopolanin20:35, 28 października 2014
mieszkaniec w innych miastach Policja też tak twierdziła a potem nie było problemów z przejęciem obowiązków po likwidacji. Przecież nie napiszą tak dajcie nam ich komptencje... Pomyśl trochę za nim będziesz tak bronił Straż Miejską
GRACZ20:34, 28 października 2014
Bez względu na to jak ta cała historia się skończy,napewno młodzi osiągnęli już sukces.Zebrać 3 tysiące podpisów to jest rzecz .Ważnym jest dzisiaj by tak samo zmobilizowali się w dniu wyborów , poszli i zagłosowali, bez względu na werdykt czy będzie referendum czy też nie.
Na koniec taka reflekcja.Pewnym osobom na stołkach, kontrolowana pseudodemokracja zaczyna wymykać się z rąk . I to jest dobry znak:)
OBUDŹMY SIĘ I IDŹMY NA WYBORY !!!!!!!
przepisy są po to by je respektować20:33, 28 października 2014
@ miejski. Naginacie prawo pod siebie jak się da. Uważasz, że 600 odrzuconych podpisów upoważnia do przeprowadzenia referendum?To nie w urzędzie panuje komunizm, tylko bajzel w pracach wnioskodawców i jeszcze w komisji, która sprawdzała prawidłowość przygotowania wniosku. Ciekawe, że jak Fryźlewicz wygrał w zeszłej kadencji ponad 300 głosami to było dla jego przeciwników tylko 300 głosów i żadne zwycięstwo, podobnie jak teraz brakujących 689 podpisów to pikuś, a wychodzi z tego, że ponad 20% danych personalnych było nieprawdziwych- i to jest komunizm- bo w nim fałszowano co się dało.
Kirdas19:59, 28 października 2014
...panowie przekalkulowali i doszli do wniosku ze dopuszczenie do referendum chyba bedzie mniej ryzykowne, przyniesie mniej szkód niz ... uwalenie go...
zmora19:50, 28 października 2014
@real Nie da rady, przyspawany.
nowy targ do boju19:41, 28 października 2014
moi drodzy, jakie referendum za odwolaniem fryzlewicza. 16 listopada po prostu go wywalamy, a pan watycha bedzie wiedzial, co z tym koksem zrobic. namawiam tylko, zeby oszczedzic czas i pieniadze i dokonac przewrotu w miescie w pierwszej turze.
Bez układu psychiatry19:40, 28 października 2014
Rajski się zagalopował i pokazał brak zdecydowania. Najpierw młodziaków osądzał o brak staranności przy zbieraniu podpisów potem wycofał się z decyzji bez czytania opinii prawnej. Podobnie działał Watycha z tego samego klubu nasze miasto który optował za strefą płatnego parkowania potem się z tego wykręcał. Czy tak labilnie jak dzieci we mgle zachowują się doświadczeni samorządowcy, którzy w ulotkach piszą o wizjach i rozwoju? Ja ludziom, którzy wykazują konsystencję plasteliny zwyczajnie nie wierzę podobnie myśli zdecydowana większość Nowotarżan. Władzę powinien w tym mieście sprawować ktoś stały w decyzjach. Takim kandydatem jest Norbert Rapacki.
linek19:39, 28 października 2014
Dosyć Straży Miejskiej w Nowym Targu!!!
mieszkaniec19:38, 28 października 2014
Szanowni komentatorzy potraficie czytać ze zrozumieniem, Policja nie przejmie obowiązków Straży Miejskiej i stwierdziła to na piśmie, naprawdę trochę zdrowego rozsądku, być może funkcjonowanie Straży Miejskiej należy poprawić, ale argument, że źle pracują nie może prowadzić do likwidacji, na tej samej zasadzie krytykujecie Policję, czy ich też należy rozwiązać.
Grzegorz19:38, 28 października 2014
Oby było referendum i damy czerwoną kartkę Straży!
Jant19:34, 28 października 2014
Gołym okiem widać że urzędasy z MF na czele robią wszystko by utrzymywać dalej z naszych podatków swoich koleżków! Boją się woli mieszkańców? Piękny przykład gdzie wolę mieszkańców ma urząd i cała klika PWSu która powoli ucieka z tonącego okrętu jak Jagła do powiatu a Liszka do PiSu kreując się na opozycję.
Olek19:30, 28 października 2014
Super decyzja. Pokazuje, że i Radni od burmistrza już mają dosyć pomysłów jego i urzędników. Mieszkańcy na pewno pomyślą, jak Straż Miasta realizuje swoje zadania i zdecydują o jej likwidacji.
Janusz19:28, 28 października 2014
Prawda jest taka, że to co mieszkaniec cytuje jest w Nowym Targu realizowane bardzo dziwne, bo SM widać głównie jak stawia mandaty w najmniej problematycznych miejscach. Dlatego trzeba ją zlikwidować a Policja spokojnie przejmie obowiązki. W innych miastach też na początku byli przeciwko a teraz jak zlikwidowano SM jest dobrze i Policja radzi sobie bardzo dobrze.
baca19:26, 28 października 2014
Do mieszkaniec
Odezwał się jeden ze strażników miejskich.
Chłopaki tak trzymać - Tatarzyna za mordę
wnerwiony19:23, 28 października 2014
Ludzie, przecież widać że burmistrz wszystko robi żeby nie było żadnego referendum. Liczenie się z opinią publiczną ma gdzieś. Straż miejska to przede wszystkim ochrona marszów, procesji i festynów. To wszystko. Gdzie indziej jest niewidoczna. My młodzi ludzie musimy iśc na wybory i zmienić ten zabetonowany przez 18 lat Urząd. Przecież oni wszyscy demokracje maja gdzieś. Nie chcą żeby mieszkańcy sami stanowili o swoich sprawach. Boją się że młodzi idąc na referendum i jednocześnie wybierając burmistrza odwołają straż razem z burmistrzem Markiem.
ginko19:23, 28 października 2014
Mieszkaniec Chrzanów pokazuje ze da sie swietnie bez Straży dzialac. Policja tam świetnie zastępuje SM
mieszkaniec19:16, 28 października 2014
Szanowni Radni Miasta Nowy Targ!
bycie radnym zobowiązuje do elementarnej znajomości prawa, w tym ustawy o samorządzie terytorialnym. W art. 7 ust. 1 pkt. 14 macie zapisane, że zadania własne gminy obejmują sprawy cyt." porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpo- żarowej i przeciwpowodziowej...". Proszę mi odpowiedzieć jak zamierzacie to robić rozwiązując Straż Miejską, czy populistyczne żądania grupy młodych ludzi przesłoniły Wam możliwość realnej oceny sytuacji. Przecież dysponujecie oficjalnym stanowiskiem Policji, że nie jest w stanie przejąć obowiązków Straży Miejskiej, zresztą inicjatorzy referendum nie potrafili odpowiedzieć co w zamian za Straż Miejską. Zbliżające się wybory doprowadziły Was Szanowni Radni do nieracjonalnych zachowań, więc jako mieszkaniec oczekuję od wszystkich kandydatów na Burmistrza i Radnych jasnej deklaracji w sprawie Straży Miejskiej. Opamiętajcie się państwo i jasno zadeklarujcie, że bezpieczeństwo obywateli jest dla Was ważne, a do realizacji tego celu niezbędne jest funkcjonowanie Straży Miejskiej, natomiast ewentualna zmiana zasad jej funkcjonowania to temat do dyskusji.
Kameleon19:04, 28 października 2014
Oto cała komisja w wydaniu opozycji pod przewodnictwem Pana Andrzeja Rajskiego. Taki bałagan jak panowie sobą reprezentujecie przynosi wam wstyd. To jak pracujecie ?? Jak Pan przewodniczy, Panie Rajski? Zmieniacie zdanie co pięć minut. Podobnie ze strefami . Najpierw najgłośniej optowaliście za wprowadzeniem stref, a przed wyborami zmieniliście zdanie, tak samo robicie teraz. Wynika z tego , że wszelkimi sposobami chcecie się przypodobać wyborcom. Jak można publicznie ogłaszać opinię komisji a potem ją zmieniać o 180 stopni. Drodzy wyborcy uważajcie przy urnach na kogo głosujecie, bo radni którzy byli w tej komisji :Andrzej Rajski, Tadeusz Morawa, Gabriel Samolej, (Łapsy nie wymieniam bo od samego początku był konsekwentnie przeciw referendum), po wyborach jak ich wybierzecie, mogą zmienić swoje zdanie i nie dotrzymać swoich wyborczych obietnic. Tak samo zmienił zdanie Pan Watycha i również Andrzej Rajski w sprawie stref.
:)18:39, 28 października 2014
Super! niech będzie referendum i dopiero wtedy ludzie się wypowiedzą.. Kim urzędnicy są by decydować za każdego obywatela w Nowym Targu?
Może wszyscy przypomnimy sb, że dalej mamy coś do powiedzenia w tym państwie.
zmora18:27, 28 października 2014
Znakiem tego, w tym roku nie da rady referendum połączyć z wyborami samorządowymi. Ustalać własny termin - nie ma sensu, ponieważ nie będzie frekwencji. Lepiej spokojnie przygotować wszystko jak należy i w maju, przy okazji wyborów prezydenckich, przeprowadzić dwa referenda, o likwidacji straży miejskiej, i ew. odwołanie burmistrza M. Fryźlewicza. :)
twarde prawo18:23, 28 października 2014
hehe, jak moze Komisja zmienić zdanie ot tak?? No pytam się jakim prawem? Na bank ta Uchwała będzie uwalona przez wojewodę.
krasnal18:03, 28 października 2014
Ten cyrk niestety pokazuje, że coś w tym urzędzie nie do końca funkcjonuje tak jak powinno. Patrząc na to z boku ma się wrażenie, że w Urzędzie nie mogą znieść tego, że mieszkańcy skorzystali z możliwości decydowania w ramach demokracji bezpośredniej. Ma się wrażenie że nasi Rajcowie czują się jakby ktoś ukradł im trochę tej władzy i nie mogą się z tym pogodzić. Ale paranoja straszna i kompromitacja na całego z tym liczeniem głosów. Ta ekipa to kompletna porażka trzeba powiewu świeżości w tym mieście.
wyborca17:49, 28 października 2014
@ miejski
W Nowym Targu rządzi urzędnicz kasta w postaci koleszków, doradców i innych etatystów, karierowiczów. Widać jak traktują zdanie obywateli! Wybory blisko, byle nie wygrał MF ani lis farbowany Liszka który jest marionetką obecnego układu
real17:46, 28 października 2014
A co jakby było referendum nad odwołaniem Jagły?
lined17:46, 28 października 2014
sypie się coś ekipa burmistrza..oj sypie skoro w głosowaniu poległ burmistrz
cycu17:42, 28 października 2014
Ja jestem Za .... i tak straż miejska nic nie robi i nie robiła...sam osobiście byłem świadkiem jak straż przejeżdżała przez rynek i nie wlepiła mandatów Dlaczego??? może dlatego że stały same grube fury... a biednemu zawsze wiatr w oczy.
miejski17:38, 28 października 2014
Będą nadal szukać kruczków prawnych, według decyzji Naczelnego Sądów Administracyjnych te podpisu które mają bez problemu uprawniają do tego by referendum zrobić. euGeniusz nadal będzie szukał i wertował ustawy by coś znaleźć.

Z resztą, to jest profanacja demokracji. Zebrano ponad 3 tysiące podpisów mieszkańców tego Miasta, odrzucono ponad 600 ale to i tak świadczy o tym że kilak tysięcy mieszkańców chce się wypowiedzieć czy chce ze swoich podatków utrzymywać Straż Miejską czy nie!! Jak widać w naszym Urzędzie panuje komunizm bo ważniejsze stołki kolegów i kruczki prawne od woli mieszkańców!!!

Odpowiedzcie sobie zatem mieszkańcy tego miasta, czy mamy demokrację czy co?! PRL się nie skończył i ma się dobrze, szczególnie przy Krzywej!!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas