- Będzie to bardzo różnorodna i malownicza droga ekspresowa - mówi Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej w krakowskim oddziale GDDKiA. - Wyjątkowość trasy S7 na odcinku Lubień – Rabka podyktowana została przez przyrodę. Inżynierowie, by dostosować się do warunków terenowych aż połowę trasy głównej czyli 8 km zaprojektowali po wiaduktach, estakadach i mostach oraz w tunelu. Dwukomorowy tunel o długości 2,058 km pod Małym Luboniem, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą z wyposażeniem drążony będzie w niejednorodnych skałach fliszu karpackiego, poprzecinanych uskokami. W najwyższym punkcie od dna tunelu do wierzchołka góry będzie 107 m.
Oprócz tunelu zaprojektowano 38 obiektów mostowych, w tym 10 mostów na ciekach wodnych, pozostałe to wiadukty i łącznice. Dwa węzły drogowe: „Skomielna” i „Zabornia”, trzy MOP-Y ( miejsca obsługi podróżnych ) w : Lubniu, Krzeczowie i Zbójeckiej Górze oraz 25 km dróg dojazdowych obsługujących przyległe tereny. Najdłuższy wiadukt będzie miał około 992 metry długości.
Na odcinku S7 Lubień-Naprawa wykonana zostanie m.in.: dwujezdniowa droga klasy S długości ok. 7,6 km, wzmocnione zostanie podłoże gruntowe dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich, zapewnienie stateczności nasypów i skarp i zabezpieczenie skarp głębokich wykopów. W Luboniu i Krzeczowie wybudowane, rozbudowane i przebudowane będą drogi gminne, powiatowe, dojazdowe do obsługi przyległego terenu i drogi technologiczne. Wykonawca ma także zaprojektować, uzyskać niezbędne decyzje administracyjne oraz wykonać roboty budowlane dla odcinka drogi krajowej nr 7 (po śladzie istniejącej drogi powiatowej 1686) o długości ok. 0,5km.
Na odcinku S7 Naprawa – Skomielna Biała zakres prac obejmuje m. in. : budowę odcinka tunelowego o długości ok .3,0 km z dwukomorowym tunelem długości ok.2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą wraz z wyposażeniem technicznym, wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów, przebudowę i budowę dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego, budowę murów oporowych i dróg technologicznych.
Natomiast ba odcinku Skomielna Biała – Chabówka roboty drogowe obejmują m.in.: budowę dwujezdniowej drogi długości ok.6,1 km, w tym: klasy S długości ok. 5,2km, klasy GP długości ok. 0,9km, wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów, budowę węzła „Skomielna Biała” wraz z łącznicami częściowo na estakadach oraz rondem, budowę węzła „Zabornia” wraz z łącznicami oraz rondami i Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej.
Ponadto rozbudowana zostanie droga krajowa nr 28, drogi krajowa nr 7 i nr 47, powstanie MOP-u Zbójecka Góra, mury oporowe. Na tym odcinku powstanie najdłuższy wiadukt, o długości ok. 992 m.
Na odcinki drogowe oferty mogą być składane do 12 lutego 2015 r., natomiast na odcinek tunelowy do 19 lutego 2015 r.
Źródło: GDDKiA w Krakowie, oprac. r/
---
O wizualizacji przypomniał nam Czytelnik. Dziękujemy.
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas
Proszę nie wklejać linków. Moderator.