Burmistrz Watycha: "Liczę na szybkie porozumienie Aeroklubu Polskiego z Aeroklubem Nowy Targ". Sonik wybuduje lotnisko? - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Nowy Targ
Clouds
10°
Wiatr: 15.12 km/h Wilgotność: 64 %
Clouds
Wiatr: 13.68 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
13°
Wiatr: 9.864 km/h Wilgotność: 68 %
Clouds
10°
Wiatr: 10.476 km/h Wilgotność: 65 %
Clouds
14°
Wiatr: 16.488 km/h Wilgotność: 67 %
Clouds
12°
Wiatr: 16.632 km/h Wilgotność: 73 %
Jakość powietrza
6 %
Nowy Targ
8 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
01.03.2015, 16:16 | czytano: 6641

Burmistrz Watycha: "Liczę na szybkie porozumienie Aeroklubu Polskiego z Aeroklubem Nowy Targ". Sonik wybuduje lotnisko?

NOWY TARG. - Liczę na szybkie porozumienie Aeroklubu Polskiego z aeroklubem nowotarskim, tak by kwestie zagospodarowania i użytkowania lotniska były podejmowane w Nowym Targu. Wtedy szybko wrócimy do kwestii budowy pasa startowego - mówi burmistrz Grzegorz Watycha.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
To odpowiedź na pytanie jednego z mieszkańców, gości na sesji, który zwrócił się do radnych, by zajęli się infrastrukturą na lotnisku. - Droga od pomnika Jana Pawła II do lokalu "Ranczo" i pobocza są w fatalnym stanie. Trzeba uporządkować te hałdy za hangarem - wymieniał. - Szkolenia spadochronowe i szybowcowe - ANT tego nie udźwignie. Może trzeba pomyśleć o znalezieniu dofinansowania z Unii Europejskiej. Pozostaje jeszcze wydłużenie pasa startowego, by większe samoloty mogły tu lądować. Zapewne nie będzie skarg od mieszkańców, bo teraz są nowoczesne samoloty, przelatują nam nad głowami i tego nawet nie słychać. Takie działanie przysporzą środków finansowych i zwiększy możliwości zatrudnienia panie burmistrzu - apelował Mieczysław Gotfried.

- Jestem w stałym kontakcie z prezesem Aeroklubu Nowy Targ. Liczę na szybkie porozumienie Aeroklubu Polskiego z nowotarskim, tak by kwestie zagospodarowania i użytkowania lotniska były podejmowane w Nowym Targu. Wtedy szybko wrócimy do kwestii budowy pasa startowego, czy szkolenia. Unia Europejska nie będzie dotować takich inwestycji - odpowiedział Grzegorz Watycha. - Materiał składowany na hałdzie znajduje się na działce aeroklubu. W tej sprawie trwa postępowanie, pojawił się syndyk - tłumaczył burmistrz.

Przypomnijmy, że ANT jest administratorem terenu lotniska. Trwają starania o przejecie tego terenu.

Idea budowy w Nowym Targu lotniska pasażerskiego liczy sobie już wiele lat. Pomysł wspierał m. in. Urząd Marszałkowski oraz samorząd Zakopanego. Opracowana została nawet Strategia rozwoju transportu lotniczego w Małopolsce na lata 2008-2030, w której jako założenia programowe wymieniona jest rozbudowa infrastruktury i przekształcenie lotniska sportowego w Nowym Targu na lotnisko typu lokalnego.

Według planów z obecnych 130 ha lotnisko zwiększone byłoby do ok. 300 ha, a pas o długości 1400-1600 m pozwoliłby na starty i lądowania niewielkim, 50-osobowym samolotom.

Marzenia o pozyskaniu środków z Unii Europejskiej prysły pod koniec ub. roku. Bruksela oświadczyła, że nie będzie pieniędzy na budowę portu pasażerskiego w Nowym Targu, bowiem inwestycja nie jest rentowna. Pozostaje prywatny inwestor. O takiej osobie mówiono od lat, ale jego nazwisko pozostawało tajemnicą. Dopóki sam zainteresowany nie przedstawił się mediom.

Rafał Sonik, przedsiębiorca, tegoroczny zwycięzca Rajdu Dakar poinformował, że to właśnie on zamierza wybudować lotnisko pasażerskie w Nowym Targu. Jak mówi - jest zaskoczony, "że inwestycji nie udaje mu się od kilku lat zrealizować".

- To jest jakaś zwykła inercja, komuś się nie chce, ktoś ma jakieś inne poglądy. Trochę zachodzi tu sprzeczność interesów... No musi się to w jakiś przebić. Powtarzam: nie chodzi o wielkie lotnisko komunikacyjne, nawet nie takie jak w Insbrucku. Takie lotniska dają komfort dostania się na miejsce, nie zastąpią nigdy lotniska takiego jak chociażby w Krakowie-Balicach. Dla mnie byłby to wielki postęp komunikacyjny dla Podhala. Lotnisko w Popradzie nie jest w stanie tego zapewnić, trzeba jeszcze pokonać drogę przez góry na drugą stronę Tatr - przekonuje przedsiębiorca.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
obcy23:01, 5 marca 2015
Lotnisko,cmentarz, sklep wielkopowierzchniowy"Biedronka", trasy narciarskie, biegi papieskie-wszystko na lotnisku. BRAWO-W takim tempie w jakim umieraja nowotarzanie to za 10 lat zabraknie miejsca i na cmentarzu na lotnisku.Gdzie sie pochowa zmarłych? Nie wszyscy dadza sie skremować!
A obwodnica? miedzy bloki , koło szkołnego boiska i koło osiedla Równia szaflarska- dla mnie szczyt wizji i rozwoju miasta na najblizsze lata.
Zamiast marzyć podłaczcie domy jednorodzinne z Równi, Ku Studzionkom , Podtatrzanskiej, Szaflarskiej,Sikorskiego i innych do miejskiej ciepłowni. Wieczorem i rano mozna sie udusić.Powietrze mamy gorsze niz na Sląsku nie mowiac juz o zapadalnosci na nowotwory.
Harnaś04:26, 5 marca 2015
@z bloku

prosze mi wierzyć że to lotnisko będzie małe i NIErentowne , nas napewno nie bedzie stac na loty np nad morze , samoloty małe czyli wipowskie mają niestety wyzsze ceny, to bedzie dobre dla polityków itp którzy przyleca do nas na bara bara i odlecą. nie wiemy czy tak naprawde inwestor prywatny podejdzie do realizacji pomysłu , czy porozumie się z samorządem ostatecznie. Oczywiscie skończy sie tradycja i zwyki lotniska sportowego , pikniki itp, po rozbudowie to bedzie nierealne wg procedur lotniczych.

Zapomnijmy o terminie Stolica Podhala , to historia z czasów kiedy Zakopane było poprostu wioską. W chwili obecnej możemy powiedzieć że to właśnie Zakopane jest Górską Turystyczna Stolicą Podhala , to ono ma giewont , kasprowy z kolejką linową, morskie oko, krupówki , skocznie szlaki , gubałówka itd itp. Turyści jadą właśnie tam,lub wybierają pieniny czyli Szczawnica i Kroscienko gdzie my pozostajemy w oddali jak do Zakopca.

Nasze miasto Nowy Targ przy sąsiednich ośrodkach turystycznych nie ma szans na odniesienie sukcesu turystycznego z powodu braku walorów i atrakcji jakimi dysponuja Zakopane i Pieniny.
Naszym największym atutem jest przedsiębiorczość , przemysł , zatrudnienie nie tylko mieszkanców miasta ale i powiotów nowotarskiego i tatrzańskiego . To nam sprzyjaja w tym kierunku uwarunkowania terenowe (położenie miasta) oraz pozostałe aspekty , których niestety i na szczęście nie będą miały Pieniny i Zakopane. Wiecej dobrej woli ze strony samorządu i władz wyższego szczebla , stworzenie podstrefy ekonomicznej z niższymi podatkami niz są obecnie , dofinansowanie na lepszych warunkacyh i łatwiej dostępne zarówno krajowe jak i unijne.
Powstała DEKADA np a to duży projekt , tak powstanie nie jedna duża firma produkcyjna która przy mądrym gospodarowaniu i zarządzaniu przynosić bedzie wiele korzyści i dobra . Mogli będziemy wtedy z dumą powiedzieć moje miasto , nasze miasto " Nowy Targ " Gospodarcza Ekonomiczna Stolica Podhala !!!

Wszystkim i sobie tego życzę !!!

Pozdrawiam
z bloku19:16, 3 marca 2015
Harnaś, ale inwestować chce PRYWATNY INWESTOR, MAJĄCY PRYWATNY KAPITAŁ nie MIASTO, PAŃSTWO które wydaje NASZE pieniądze z podatów. Jak widać bardziej opłaca mu się lotnisko niż fabrykę. Prosty rachunek ekonomiczny- nikt nie utopi pieniędzy w coś co będzie nierentowne.

Oby doszło do inwestycji, loty krajowe są coraz bardziej popularne, z pewnością w sezonie letnim czy zimowym lot np. czarterowe małymi samolotami na Podhale będą ciekawą opcją. Jeden samolot na dzień nikomu nie zaszkodzi a tylko pozwoli zarobić. Nowy Targ musi się rozwijać, zwiększać ofertę, być w końcu stolicą Podhala.

Dla nas też dobra sprawa, miło by było wyskoczyć na weekend na plażę i w cenie podobnej do pociągu być nad morzem w półtorej godziny a nie 8 godzin (najszybsza opcja Pendolino z dojazdem do Krakowa). Cena lotów krajowych podobna :)
PiS19:10, 3 marca 2015
... Ze mnie jest prawdziwy PiSowski beton. Niestety włodarze lotniska Balice nie dopuszczą do tego żeby chociaż jeden samolot ich ominą. Druga sprawa to pieniądze, nikt nie zainwestuje dużej sumy w interes który zwróci się za sto lat. Trzecia sprawa to odkąd pamiętam to każda nowa władza coś próbuje zrobić z lotniskiem i jakoś nic się nie zmienia.
Szara eminencja16:43, 3 marca 2015
@haha Tego nie napisałem. Ale może zamiast pajacować to napiszesz coś konstruktywnego? Twój komentarz to poziom umysłowej gimbazy, z którą nie ma sensu dyskutować.
...15:44, 3 marca 2015
PiS...bredzisz lemingu , i tyłka sobie PiSem nie wycieraj POkemonku..od razu widać z której strony jesteś.
haha15:42, 3 marca 2015
Szara eminencja ....hahhahha....nie wiem co bierzesz - ale strasznie kopie...hahah....rozumiem że pikniki lotnicze są organizowane tylko na lotniskach sportowych....ile ty masz lat - 5?
krywań12:32, 3 marca 2015
Harnaś 1000 % popracia dla twego głosu rozsądku. Kolej to jest TO. a Samoloty? Cóż garstka zapaleńców niech sobie lata jak ich na to stać i da ludziom spokój.
Szara eminencja11:13, 3 marca 2015
@miejski Niestety. Powstanie lotniska pasażerskiego to zabójstwo lotniska sportowego i rekreacyjnego, a tym samym pikniku lotniczego. Myślisz że pokazy, i akrobacje będą się odbywać podczas np. lądowania samolotu pasażerskiego? Wyobrażasz sobie tłum ludzi przy pasie startowym ograniczonym rygorycznymi przepisami bezpieczeństwa? Radzę zejść na ziemię.
mieszkaniec10:40, 3 marca 2015
O pewnie Pan Maciej Z. znajomy ludzi obecnie rządzącego ugrupowania w Nowym Targiem napisze poemat albo wiersz!!!! na tema świetlanej przyszłości Nowego Targu. Miłoszem to Pan Maciej Z. nie będzie ... ,tylko dlaczego nikt go nie uświadomi,że te wiersze są fatalne, złe!!!!śmieszne!!!!
Harnaś00:12, 3 marca 2015
Kochani moi !!!

prosze więcej z Was którzy sie wypowiadacie , kupcie sobie i rodzinie , dzieciom jedzenie w biedronce bo na alme juz wielu poprostu nie stać !!!

poprawmy drogi naszego miasta i powiatu , potrzebna jest tez obwodnica (zastąpienie miejskiego odcinka zakopianki) dla ruchu tranzytowego a zarazem osób nie zatrzymujących się w Nowym Targu jadących np do zakopanego.

zróbmy ukłon w strone kolei , nowocześniejsza trakcja i szybsza , "ODCINEK SPECJALNY" Zakopane - Nowy Targ - Rabka - Kraków , typowe turystyczne szynobusy z dużą częstotliwością przejazdów poza pozostałą trakcją towarową itp

wytwórzmy Nowotarską Inicjatywe Gospodarczą na miare byłego kombinatu , która bedzie produkowac ,sprzedawać i zatrudniać co przyniesie korzyści wielu mieszkańcom i miastu , będzie wspierać budżet miasta ,tym samym rozwój kultury i sportu.

czy tyle kożyści w postaci zatrudnienia , finansów da nam małe lotnisko które zatrudni 10 - 15 osób , na które rano przyleci i po obiedzie odleci jeden samolot dziennie , a zima kiedy zasypie ani tego nie bedzie ?

Pomyślcie realnie ! być może przyznacie mi racje.

Pozdrawiam wszystkich serdecznie !!!
PiS21:50, 2 marca 2015
Przepraszam że się wtrącę. W Nowym Targu nie będzie lotniska innego niż sportowe. Możecie tylko pomarzyć o tym że polecicie sobie do Warszawy czy gdzieś tam z Nowego Targu i z powrotem.
nick20:33, 2 marca 2015
Do mieszkańców osiedla na przedłużeniu pasa. Rozumiem iż kupiliście mieszkanie i po pierwszej nocce spędzonej na nowym miejscu ze zdziwieniem stwierdziliście iż przez noc zbudowano wam pod nosem lotnisko. Pogratulować ? czego?spostrzegawczości czy hipokryzji?
marzyciel18:03, 2 marca 2015
Panie Rafale
zacznij Pan
i kończ z sukcesem
tą inwestycję
szybciej się tu uda
Niż na Krupówkach
tomi18:00, 2 marca 2015
Tak przyjacielu,tylko nasze dzieci nie mają żadnej przyszłości,my gonimy za pracą niech oni chociaż nie muszą,a to jakaś perspektywa już jest co nie? Mieszkam w nowym targu a do pracy dojezdzam 25 km w jedną stronę niech oni w przyszłości nie muszą,a nie wspomnę o tych co za granicą siedzą i dzieciaków z rodziną nie widzą,trzeba iść z postępem a nie tkwić w miejscu i narzekać
TAK dla rozwoju17:03, 2 marca 2015
Tadek, teren lotniska należy do Miasta. Jest tylko zarządzany przez Aeroklub. Oby jak najszybciej doszło do tej inwestycji, trzeba się rozwijać, mamy to, czego nikt w okolicy mieć nie będzie i to jest profit
tomi - człowieku...17:02, 2 marca 2015
Parafrazując - rozejrzyj się za słownikiem, a potem pouczaj innych.

- spokój, nadążać, Waksmund, najpierw...
m...a16:16, 2 marca 2015
do z Równi Szaflarskiej..... takie ogromne w krakowie też nie ladują bo pas ma tam długość tylko ok. 2500 m:) wiec pewno popdobnie byłoby u nas:) ale jakie widoki...........................super:)
tomi16:15, 2 marca 2015
Do waksmundzianina,daj sobie już spokuj z tym rezerwatem nie osmieszaj się takich jak wy trochę trzeba by najpierw zreformować bo nie nadarzacie za cywilizacją,nie powiesz mi chyba że u was w waksmundzie wszyscy wyprawiają skórki zgodnie z przepisami i nie niszczycie przyrody,najpier rozgladnij się na swoim podwórku a potem zaglądaj do sąsiada
Tadek15:24, 2 marca 2015
Respondenci są w gotowości .....
Pan Sonik zapewne ma zasoby na wybudowanie lotniska .....
ale Miasto Nowy Targ nie ma gruntów lotniska do wniesienia do spólki a robi bardzo dużą różnicę - czy powstanie i kiedy .????
z Równi Szaflarskiej14:10, 2 marca 2015
@ m.....a
Tyle, że tam lądują ogromne samoloty, tutaj by miały niewiele większe od antka dla skoczków czego wiele osób niestety nie może zrozumieć widząc od razy lądujące jumbo jety hehe :)
waksmundzianin13:13, 2 marca 2015
Lotnisko powstało w latach trzydziestych ub. wieku.
Miasto- zabudowania, były wtedy bardzo odległe od jego lokalizacji, a obecnie pozwolono na zabudowę mieszkaniową na rzut beretem- Polana szaflarska.
Do tego piloci z z jakimś dziwnym upodobaniem schodzą do lądowania nad budynkami. Tylko czekać na katastrofę.
.........................
Kto w mieście, gdzie ma się ponoć rozwijąc turystyka chce hałasu w pobliżu rezerwatu, parku gorczańskiego i o dziwo nowoprojektowanego cmentarza.
Boże chroń od takich pomysłów.
Baca12:03, 2 marca 2015
Brawo Panie Burmistrzu! Jest Pan pierwszym włodarzem miasta, który dostrzega korzyści dla miasta płynące z dobrej współpracy z aeroklubem. Do tej pory bywało z tym rożnie. Razem możecie wiecej ! Powodzenia !
Obiektywny12:01, 2 marca 2015
Bardzo dobrze ze burmistrz rozmawia z aeroklubem. Niestety poprzednim władzom miasta zabrakło woli dialogu i dlatego jesteśmy tu gdzie jesteśmy. Wyłącznie współpraca miasta z aeroklubem moze zaowocować rozwojem tego pięknego miejsca. Ja mocno kibicuje i życzę rozważnych decyzji.
miejski11:16, 2 marca 2015
Szara eminencja, rozwój lotniska pozwoli także na rozwój pikniku, betonowy las pozwoli na to by do Nowego Targu nie przylatywały awionetki. Piknik to świetna sprawa, obie te sprawy się nie gryzą lecz uzupełniają :)

PS. Nowy Targ stoi w miejscu- źle. Rozwija się- źle. Wy chyba naprawde chcecie by to było tylko miasto przy drodze, bo brak rozwoju daje wam ulubioną rozrywkę czyli narzekanie.
BRAWO!10:31, 2 marca 2015
Prywatna inwestycja to najlepsze co może być dla miasta które jest zadłużone, da pracę ludziom w okolicy a na dodatek podatki będą spływał do kasy miasta. NIECH NOWY TARG SIĘ ROZWIJA!!
m.....a09:40, 2 marca 2015
do z Równi Szaflarskiej..... masz rację całkowitą.sprawdziłam to stojąc przy lotnisku w krakowie,bo też wcześniej byłam nastawiona negatywnie ale faktycznie, wieksze samoloty a o wiele mniejszy halas robią.n Popieram lotnisko pasazerskie w NT:)
wonka09:19, 2 marca 2015
Nikt nie będzie latać na latawcach tylko dlatego, że są bezgłośne. Samoloty, szybowce, lotnisko, od dawna tworzą historie tego miasta.
Nasze lotnisko znane jest niemal na całym świecie, i z tego powinniśmy być dumni. Więc zróbmy coś jeszcze w tym kierunku żeby jego wizetunek jeszcze bardziej rozsławić.
Szara eminencja09:07, 2 marca 2015
Ciekawe czy pan Sonik będzie takie lotnisko utrzymywał, czy może miasto? Unia ma rację że nie chce przeznaczać pieniędzy na coś co będzie tylko przynosić straty - straty dla Nowego Targu, bo przecież turyści nie przylecą na lody do rynku tylko zostawią pieniądze w Zakopanem, Białce i Bukowinie. A mieszkańcy miasta będą to tylko sponsorować.
Przypominam że coroczny Piknik Lotniczy od jakiegoś czasu staje się lokalną atrakcją turystuczną i może powinniśmy pójść w tym kierunku? Zrobić przyjazne otoczenie wokół areoklubu sportowego, pomóc w jego wypromowaniu i zacząć na tym zarabiać organizując imprezy cykliczne?
misiek z gór08:26, 2 marca 2015
Do tomi :brawo i tak każdy powinien rozumować ,popieram .
z Równi Szaflarskiej08:23, 2 marca 2015
Ludzie! Małe lotnisko, na MAŁE samoloty, niewiele większe niż Antek dla skoczków ale za to nowoczesnych i CICHYCH. Jak latają stare złomy od których trzęsie się całe miasto to nikt raczej nie protestuje więc tym bardziej nikomu nie będzie przeszkadzało jak jeden, cichy, nowiczesny samolot wyląduje i wystartuje na dzień.

Zauważcie, leci stara awionetka- cała okolica słyszy. Leci nowoczesna awionetka- cisza jak prawie przy szybowcu.

Jeżeli chce to robić prywatny kapitał to niech inwestuje! Wzrasta ranga Miasta (wyjdźmy z widma miasta przy drodze) a przy okazji powstaną dobre miejsca pracy! Panie Sonik buduj Pan!
xyz08:02, 2 marca 2015
W Radomiu wywalili kupę milionów na lotnisko...... i go zamknęli..... bo okazało się, że ludzie wolą odlatywać z większych miast niż z pipidów. T tym ''nowotarskim'' lotniskiem to jakas paranoja. To powinno być sportowe lotnisko z ładną infrastrukurą dla spacerowiczów, bo lotnisko głównie taką rolę spełnia. Kawiarenki, ławeczki, piekne kwiaty, jakaś fontanna. A pan Sonik niech sobie buduje lotniska..... ale na swoim, a nie na naszym.
Hej06:31, 2 marca 2015
I tak miasto nie dogada sie z Aeroklubem. Sonik ma dobry pomysł tylko należy pomoc mu go zrealizować gdzie jak wiemy Aeroklub jest głównym stopujacym od wielu lat.
tomi01:17, 2 marca 2015
Boingi niech londuja,concordy to by było prawdziwe lotnisko a komu się nie podoba niech się przeprowadzi, narzekacie bo nic się nowy targ nie rozwija a jak chcą coś zrobić to też wam źle,co za dziki zachód ten NT,a wam nad głowami teraz nie latają samoloty ? Potrzebujesz ciszy to na wieś proponuję przeprowadzkę ,aczkolwiek ostrzegam,,,,wsie rozwijają się szybciej niż NT
Marianno Wróć!00:14, 2 marca 2015
Widzę że Ci wszyscy rządzący na głowy poupadali!
Miasto jest od budowania infrastruktury a nie od biznesów!
Lotnisko - za prywatne pieniądze, bo to się musi opłacać, czyli "ma się dać zarobić", a jak się da zarobić to już się chętny znajdzie!
baciok@22:58, 1 marca 2015
W tym mieście zaczyna się chaos. Pozdrawiam wszystkich po powrocie z urlopu /.../

Witam po urlopie. I przypominam o regulaminie: wpisy na temat. Moderator
mieszkaniec22:17, 1 marca 2015
Rozbudowa lotniska tylko jako lotniska sportowego - jak najbardziej.Ale budowa jakiegos lotniska o charakterze pasażerskim to czysta bzdura. My mieszkńcy osiedli znajdujacych się na przedłużeniu pasa startowego mocno bysmy protestowali. Zresztą i tak nie ma na to kasy i nie ma żadnych obaw. Natomiast organizowanie lotow szybowcowych, spadochronowych i widokowych, czy zawody balonowe itd i remont lotniska dla tych celow jak najbardziej wskazany.
Z aeroklubu22:14, 1 marca 2015
Dobrze, że mamy takich, bidoków nowotarskich, trzeżwo myślących. Na tej stronie, powinien być tylko Jego komentarz!
Bob21:35, 1 marca 2015
Male samoloty osobowe takiego huku nie robia, bywam codziennie w Blankenfelde (w poblizu lotniska Berlin-Schönefeld) i tych samolotow wcale nie slychac.
LOT NISKO NO WOTA RSKIE21:21, 1 marca 2015
LOT NISKO NO WOTA RSKIE

Najpiękniejsze jest nasze lotnisko
Czy jesteś wysoko czy nisko
Szybowcem
Samolotem
Czy Balonem
Tandemem
Spadochronem
Kiteskiingiem czy
Snowkitingiem
Biegówkami
Rowerami
Spacerami
Z psami
Z kijkami
Z pupilami
Z pociechami
PODZIWIAMY
PRZEŻYWAMY
ODPOCZYWAMY

Tatry
Gorce
Pieniny
Z urokami
Dunajca
Kotliny

Tu żyjemy
Tu bawimy
Tu marzymy
W to wierzymy
Że tej szansy nie
ZMARNUJEMY


Stare
Nowe
Terenowe
Czy sportowe
Bawić
Uczyć
Jest
GO
TO
WE

1930 rok początek lotniska
Z poligonu dla wojska
12560 mnp na szybowcu
Stanisław Józefczak
1979 ósmy w czerwcu
PAPIEŻ POLAK
253 diamentów
Szybowników
Zapraszamy
Do nowych
Wyników

Nasza nadzieja
To lotnisko
Dla Regionu
Zrobi wszystko
Jak w NIEGO
ZAINWESTUJEMY
Z DOBROBYTU
NIE WYJDZIEMY
ccc21:15, 1 marca 2015
Popieram bidoka nowoarskiego
xxx21:12, 1 marca 2015
Do nowand i waniliowy- A ja nie życze sobie hałasu- możecie wyprowadzić się do metropolii-( po 40 tce zacznie Was też meczyc). Tu w górach nie pasuje METROPOLIA, brud , smród i hałas.
PiS21:08, 1 marca 2015
Do kierowca z N.Targu. Będziesz jeździł dalej na Balice i nic nie poradzisz na to.
nauczyciel21:07, 1 marca 2015
Te latające cicho samoloty to samolociki, a duże samoloty narobią hałasu.
Jestem stanowczo takiej decyzji( duży pas startowy)- przeciwna. Ogrom ludzi ma to samo zdanie. Niech mieszkańcy miasta-głosują. Zresztą do Krakowa mamy 1,5 h drogi. Po co psuć to Podhale? Pan Burmistrz kocha dzieci- to z pewnością weźmie pod uwagę fakt, że te samoloty będą rozpraszać w nauce dzieci.
115KM20:55, 1 marca 2015
Jakoś nie jestem przekonany, że "zwykły obywatel" miasta będzie miał coś lepiej z tego powodu. Nie wciskajcie kitu, że nic nie będzie słychać...a tak przy okazji, to dlaczego nie startują i lądują od wschodu? Byłoby ciszej nad blokowiskiem. Wiatry nie sprzyjają, czy boją się, że ze skarpy spadną? To niech se wał z piachu usypią. Panie Sonik, bo straci Pan szacunek u ludzi - jak nierentowne, to po co Pan to chce robić?
bidok nowotarski20:51, 1 marca 2015
Odczuwam dziwne rozdwojenie jaźni. Najpierw wielka debata na temat obcięcia dotacji do MZK o 300 tysięcy zł, a kilka dni potem czytam w Gazecie Krakowskiej i słyszę w Radiu Kraków o tym, że miasto ma zamiar kupić autobus elektryczny za 500 tysięcy zł w celu poprawy ekologiczności transportu. Potem, gdy widomo, że unia nie da grosza na robudowę lotniska, nasz burmistrz wyskakuje z pomysłem modernizacji lotniska, w tym utwardzenia pasa startowego. Z jednej strony głoszenie haseł o potrzebie oszczędności bo miasto jest na grnicy zadłużenia, a z drugiej pomysły, które kosztują majątek. Niechże te nasze władze w końcu się na coś zdecydują, bo ja jako szary mieszkaniec miasta nie wiem czy mam pościć i odejmować sobie od ust by ratować biedne miasto, czy może wyciągnąć rękę po jałmużnę.
opop20:30, 1 marca 2015
duchy działaczy prl majacych korzenie w ZSRR chcą lotniska super.
KNT19:26, 1 marca 2015
Z tym pasem startOwym to żarcik ?:D
dzim19:16, 1 marca 2015
a ja chcę samoloty wcale nie robią huku jak to komuś się wydaje
bekaa19:00, 1 marca 2015
Gazyfikacja miasta. proszę Radę Miasta, aby natychmiast podjąć działania, bo sie udusimy.
Przepiękny smog i widok z Dziubasówek. Na pewno turyści będą podziwiać i uciekać..........Do tego wspaniały warkot" nowoczesnych" samolotów.
MF18:17, 1 marca 2015
Takie komentarz to ludzi prymitywnych szkoda slow?
kierowca z N.Targu18:16, 1 marca 2015
No to wreszcie nie będę musiał jeżdzić po rodzinę na Balice.
waniliowy18:10, 1 marca 2015
serek, w nt samoloty BYŁY, SĄ I BĘDĄ czy się tobie to podoba czy nie. Było zamieszkać gdzie indziej.
nowand18:03, 1 marca 2015
Serek możesz zawsze się przeprowadzić. Ja nie chce aby Nowy Targ był skansenem. Komu odpowiada życie w skansenie to w okolicy są takie miejsca :) Infrastruktura to klucz do rozwoju i lepszego życia.
Pozdrawiam myślących podobnie:)
Stary dziad17:02, 1 marca 2015
Koleś chyba na lotnisku nie był co najmniej od roku. Przecież droga jest wyremontowana. Świeżutki asfalt leży od zeszłego lata. Rowy są przekopane. Chłopie jak zabierasz głos, to się pierwsze zorientuj!
andy17:01, 1 marca 2015
Panie Gotfried nie wiem gdzie Pan mieszka, ale ja mieszkam na osiedlu niedaleko lotniska i nie życzę sobie żeby samoloty latały mi nad głową.
STAŚ17:00, 1 marca 2015
Poprzedni, burmistrz, mawiał: lotnisko nowotarskie, to takie marzenie naszych dziadków ! Pytam, co z tym marzeniem ?!!
ccs16:29, 1 marca 2015
Pasy startowe budować, a drogi zwykłe są w opłakanym stanie.
serek16:20, 1 marca 2015
Ja będę mieć "coś przeciw" panie Gotfried. Nie chcę nad głową samolotów...
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas