Prezes spółki Polskie Tatry odchodzi po niepochlebnych słowach ministra - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Zakopane
Clouds
Wiatr: 14.364 km/h Wilgotność: 81 %
Rain
Wiatr: 15.516 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
Wiatr: 12.024 km/h Wilgotność: 76 %
Clouds
Wiatr: 13.68 km/h Wilgotność: 68 %
Clouds
Wiatr: 8.532 km/h Wilgotność: 63 %
Clouds
Wiatr: 10.332 km/h Wilgotność: 87 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
12 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 6 | 12 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
31.07.2015, 17:09 | czytano: 5789

Prezes spółki Polskie Tatry odchodzi po niepochlebnych słowach ministra

Janusz Tarnowski prezes spółki Polskie Tatry w Zakopanem złożył rezygnację ze swojego stanowiska. Taką decyzję podjął podczas wizyty u Ministra Skarbu Andrzeja Czerwińskiego. Uczestniczyli w niej również Piotr Bąk - starosta tatrzański i Leszek Dorula - burmistrz Zakopanego. O całej sprawie poinformowała właśnie ta dwójka samorządowców podczas konferencji prasowej.

zdj. Piotr Korczak
zdj. Piotr Korczak
Powodem odwiedzin w ministerstwie samorządowców była sprawa komunalizacji spółki przez samorządy. W trakcie spotkania minister Andrzej Czerwiński, źle ocenił pracę prezesa Tarnowskiego. Zarówno zakopiański burmistrz, jak i starosta tatrzański byli zaskoczeni całą sytuacją biorąc pod uwagę, że prezes zmniejszył zadłużenie przedsiębiorstwa, z 40 mln na 22 mln zł.

– Minister niesprawiedliwie ocenił pracę prezesa Tarnowskiego i po zarzutach, jakie usłyszał, podał się do dymisji. Byliśmy bardzo zaskoczeni tym wydarzeniem. Myśleliśmy, że prezes Tarnowski został zaproszony na to spotkanie - o czym my nie wiedzieliśmy - aby rozmawiać jak wyglądać mogłoby przekazanie samorządom spółki – powiedział podczas konferencji prasowej Leszek Dorula, burmistrz Zakopanego.

W rozmowie z Podhale24.pl, Janusz Tarnowski potwierdził, że złożył na ręce ministra swoją rezygnację. Na razie nie ma informacji, czy została ona przyjęta. Prezes Tarnowski, nie chciał komentować powodów swojej decyzji.

Samorządy boją się, że Polskie Tatry podziela losy PKL

Zarówno burmistrz Dorula, jak starosta Bąk opowiedzieli podczas konferencji o swoich propozycjach na komunalizację spółki Polskie Tatry.

- Chcemy przekazania nam 70 procent akcji spółki, bo Skarb Państwa może przekazać akcje w ramach ustawy o restrukturyzacji przedsiębiorstw – wyjaśnia Piotr Bąk starosta tatrzański.- Wiadomo, że proces prywatyzacji Polskich Tatr został zamknięty i nie dał żadnego efektu. Dlatego zdecydowaliśmy się przedłożyć własną ofertę. Urzędnicy obecnego ministra zaczęli powątpiewać, czy my jako samorządy możemy wypełnić zadania, jakie są w statucie spółki Polskie Tatry.

Początkowo zaistniała propozycja obniżenia kapitału spółki. W ten sposób jedynie część majątku miałaby zostać przekazana gminie. Reszta pozostałaby w rękach Skarbu Państwa, który bez przeszkód mógłby to sprzedać. Samorządy nie zgodziły się na takie rozwiązanie biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia przy sprzedaży Polskich Kolei Linowych. Burmistrzowi i staroście, minister obiecał, że odda im zakopiański Aquapark. Ci jednak nie przystali na tę propozycję.

- Sam aquapark i hotel Antałówka mają obciążoną hipotekę. Trudno się zgodzić przyjąć tylko ten majątek, który jest obciążony – mówi Leszek Dorula.

Chcą zwiększyć swoje udziały aportem

Podczas drugiego spotkania samorządy zaproponowały z goła coś innego. Wszystko po to, żeby przekonać ministra do pomysłu komunalizacji. Zamiast obniżać kapitał spółki Zakopane i powiat tatrzański zasugerowały ministrowi, aby podnieść kapitał. Miałoby, to nastąpić poprzez wniesienie przez samorządy aportem swojego majątku. W zamian za to, otrzymałyby akcje, których wartość pozwalałby na objęcie 51 procent udziałów w spółce Polskie Tatry. Obecnie z niecierpliwością oczekiwana jest odpowiedź ze strony Ministerstwa Skarbu. Podobnie zresztą, jak ta dotycząca rezygnacji obecnego prezesa.

Józef Słowik
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
baca08:07, 8 sierpnia 2015
a morze tak od początku zacząć KTO PANIE PREZESIE DOPROWADZIŁ DO TEGO ŻE SPÓŁKA MIAŁA TAKIE DŁUGI BO ŻE PAN JE ZREDUKOWAŁ TO WIEMY
expert122:52, 3 sierpnia 2015
@ brrrr:
Od samego początku to PO była w jawnej koalicji nie z posłem Siarką, ale z całym PiS-em, i to na poziomie krajowym. Dopiero po zniechęcającym wyniku wyborczym w 2002 roku koalicji PO-PiS, J. Kaczyński stwierdził że "elektoraty się nie sumują" i poszedł z PO na wojnę. Ale zgodzę się z większością tego co piszesz. Układ z posłem Siarką był faktycznie wielce ekscentryczny i twórcom tego pomysłu trudno byłoby dzisiaj wytłumaczyć się z tego działania (przypuszczam że przyczyną były konflikty ambicjonalne pomiędzy Jachymiakiem a Gutem Mostowym z jednej strony, a z drugiej chodziło o sekowanie posłanki PiS na naszym terenie - obie te animozje były błędami i przyniosły skutki odwrotne od zamierzonych: to pan Gut i pani posłanka wyszli zwycięsko z tych intryg). Również nigdy nie udało się Platformie zdobyć Miasta, choć za wszelką cenę próbowano to zrobić. Faktem jest również, że była to bardzo hermetyczna, kilkunastoosobowa grupa, w której bano się jak ognia tzw. 'świeżej krwi', oraz tych nowych, własnych pomysłów, o których wspominasz. Niemniej jednak nie bano się szyldu Platformy Obywatelskiej, a teraz co się dzieje? Dziś słyszymy: członek Platformy ale nie z Platformy, tylko z ugrupowania które uzyskało poparcie Platformy - tylko nie wmawiaj mi że to nie jest krętactwo obliczone na oszukanie wyborców przy urnach. Lisy farbowane, a pan o którym wspominasz doskonale wpisuje się w ten kontekst (czyli z Platformy, ale nie z Platformy).
brrrr22:05, 3 sierpnia 2015
Żeby była jasność. Zajączkowski ani mi brat ani swat. Reszta ferajny również. Próbuję Ci tylko zwrócić uwagę, że nie zawsze Twój punkt widzenia jest zbieżny z obiektywną oceną ludzi i zdarzeń. Prawda jest taka, że Platforma od samego początku prowadziła podwójną grę z osobami związanymi z posłem Siarką (wówczas PiS a obecnie Solidarna Polska). I to jest raczej niezbity fakt. Tak powstała egzotyczna koalicja, której jedynym celem politycznym było utrzymanie władzy w Powiecie i zdobycie za wszelka cenę Miasta. Nikomu jakoś ideowo to nie przeszkadzało, a wszyscy członkowie akceptowali (jak mniemam włącznie z Tobą) ten układ w imię sobie tylko wiadomych celów. A, że przy okazji Fryźlewicz był również kością w gardle Jachymiaka, co stanowiło wymarzony zapalnik, no to politykę szybko zamieniono na igrzyska dwóch kogutów. To jednak nie koniec. Jeszcze tragiczniejszą prawdą był fakt, że nowotarska Platforma, czyli klasyczny układ grupy kilkunastu osób zdechła już co najmniej cztery lata wcześniej z prozaicznego powodu jakim był brak pomysłu na jej rozwój, pozyskania nowych członków, jakiejkolwiek oferty programowej dostosowanej do lokalnych oczekiwań oraz prowadzenia wojny personalnej ze wszystkimi, którzy proponowali własne rozwiązania. Demokracja w pełnej krasie. Reszta stanowi wyłącznie martyrologiczne opowieści spod mchu i paproci.
expert115:04, 3 sierpnia 2015
@ Wspólne Biuro brrr:
Czy aby tu o jedną i tę samą osobę chodzi? Czy aby nie mamy tu przypadkiem do czynienia ze zbieżnością imienia i nazwiska? Nowy Sącz jest dużym miastem, a zarówno to imię jak i nazwisko do rzadkich w Polsce nie należą.
Wspólne Biuro brrr09:03, 3 sierpnia 2015
Adam Czerwiński, Eugeniusz Zajączkowski,Marcin Ozorowski,Fot Marcin Jagła - podaje Sądeczanin na wyszukiwarce.
Pewnie dlatego ktoś sugeruje że Zajączkowski nie ma przełożenia i nie jest osobą wpływową .
ekspert121:43, 2 sierpnia 2015
@ brrrr:
Ani drogą telepatii, ani drogą zbrojnej rebelii, tylko po prostu pan Senator znalazł figuranta gotowego się podłożyć i wstąpić do PO i tą osobą był pan o którym Ty mówisz. Ponieważ osoby ze środowiska ówczesnego burmistrza Fryźlewicza były nie do strawienia dla naszych ludzi w PO (tu na dole, w Nowym Targu), więc broniono się przed nimi rękami i nogami (tu wielce chwalebną rolę odegrał pan Jasiu Smarduch, który do ostatniej chwili bronił nowotarskiego koła platformy przed karierowiczowskimi intruzami z magistratu i gdy przegrał, bo Senator poszedł z góry i po trupach, przekabacając niczego nie rozumiejących z problemów PO na naszym terenie ludzi w regionie, wówczas zrezygnował z członkostwa w PO albo tylko ze stanowiska przewodniczącego koła, tego dokładnie nie wiem). Chłopcy z koła nr 1 ani nie mieli krótkich spodenek, ani nie dali się ograć - po prostu zagrano wobec nich drugim (fałszywym oczywiście) asem atu z innej talii spod rękawa i wzięto niezasłużoną lewę; wygrano bitwę ale przegrano wojnę, a tym przegranym była oczywiście Platforma Obywatelska na naszym terenie.
Wyborca21:30, 2 sierpnia 2015
Należy odwołać ministra Czerwi ńskiego jeśli przed wyborami wstawi nowego KOlesia a w ślad za tym horrendalne odprawy, bo kaput za 2 miesiące beeeee, albo ZUS=chorobowe na wiele miesięcy przy 17 tysiącach ..... CZeKam co bedzie......
aaaaaaaaaaaa21:18, 2 sierpnia 2015
Ha ha ha - burmistrz Fryźlewicz składał propozycje pojednawcze, alem się uśmiał. On i ugoda - ha hahahahaha haha
STAŚ20:52, 2 sierpnia 2015
Przeczytałem, wszystko, co na tej stronie napisano. Wniosek, mój, jest taki, dwóch gości, między sobą gra w słowa, jak Mickiewicz ze Słowackim, a Tarnowski i tak został usunięty, ale ma się dobrze!
odemnie 920:02, 2 sierpnia 2015
do ekspert1
Nie lubię się powtarzać, ale warto to jeszcze raz podkreślić ..."Myślę, że część wpisów jest autorstwa tegoż prezesa, np. ekspert1 i w związku z tym przesyłam "wyrazy współczucia", dla małostkowości i mizerności prezesa"...
To wszystko .
brrrr19:56, 2 sierpnia 2015
do expert1: nie napinaj się tak i nie pisz więcej sam ze sobą bo popadniesz w jeszcze głębsze rozdwojenie jaźni. Sorry jakie czasy, tacy eksperci. Jak przystało na znawcę wiesz zapewne wszystko lepiej a może i najlepiej. I niech tak zostanie. A demonizowany Zajączkowski potrzebny Ci jest chyba tylko do lizania własnych ran, urazów i nieporadności. Jeżeli prawdą jest jakoby miał możliwości, które mu przypisujesz to oznacza ni mniej ni więcej, że kolesie na krótkiej kanapce koła nr 1 to chłopcy w krótkich spodenkach, i albo dali się ograć, albo ich polityczna skuteczność była nic nie warta. Ot cała Twoja logika z hipotezą i jej udowodnieniem. O rzekomym prężnym działaniu nie wspomnę ponieważ, gdyby tak było nigdy wspomniana grupa nie wybrałby wariantu samorozwiązania co w konsekwencji doprowadziło do samookaleczenia się i utraty wpływowych stanowisk publicznych. Zatem działanie raczej na własne życzenie a nie w wyniku sił wywrotowych. Ciekawy wątek. Jak mógłby to uczynić wymieniany Zajączkowski lub Hodorowicz nie wchodząc w skład Zarządu Regionu PO? Chyba tylko drogą telepatii albo zbrojnej rebelii. Od samego początku przyjęto tezę o zagrożeniu (wypowiedzi Jachymiaka o zamachu Fryźlewicza) istniejącego układu partyjnego i nie akceptowaniu rozwiązań statutowych.
expert116:17, 2 sierpnia 2015
@ brrrr:
Mylisz się z tym że pan Zajączkowski nie ma przełożenia w PO, ponieważ to właśnie on rozbił prężnie wcześniej od lat funkcjonujące jedno koło PO w Nowym Targu swoją polityczną inicjatywą założenia drugiego, konkurencyjnego koła(do spółki z panem Senatorem). Osoba bez wpływów w PO nie byłaby w stanie czegoś takiego zrobić. Jego wpływy w PO nagle okazały się o wiele silniejsze aniżeli wpływy Macieja Jachymiaka, który po wymuszonym przez zastępcę burmistrza Fryźlewicza pączkowaniu małego koła PO w Nowym Targu na dwa jeszcze mniejsze, został w PO zmarginalizowany i dostał na liście wyborczej zbyt dalekie miejsce aby przejść do nowej rady powiatu rok temu.
brrrr15:37, 2 sierpnia 2015
do Gorczański las: a coś się zmieniło od czasu gdy tak samo z mianowania wpływowych osób z Ministerstwa Skarbu Państwa funkcję prezesa objął Tarnowski? - hahaha. A może konkurs wyłonił tego pana, który wyskoczył z kanałów (PPK) bo tam się marnował a jego autentyczną pasją była turystyka? No może coś przeoczyłem ale na pewno nie fakt, że ten człowiek nigdy wcześniej nie zajmował się branżą turystyczną, nie miał pojęcia o specyfice hotelarskiej oraz rekreacyjnej. Śmiechu warte. Muszę Cię też zmartwić ponieważ w dzisiejszym świecie nie ma czasu na zdobywanie doświadczenia dopiero na wysokim stanowisku, za ogromne pieniądze. Nie ma czasu także na eksperymentowanie i wystawianie spółki na przegraną z konkurencją. Dlatego śmiem twierdzić, że mieszasz pojęcia i insynuujesz niestworzone rzeczy albowiem Zajączkowski w PO nie ma żadnego przełożenia i nie jest osobą aż tak wpływową jak sugerujesz. Wróć raczej do czasów burmistrz Majchra, który niejednokrotnie jako mniejszościowy udziałowiec Spółki stawiał określone postulaty poprawy kondycji Polskich Tatr, niekoniecznie za cenę wyzbywania się przez Tarnowskiego wspólnego majątku.
stymulant15:34, 2 sierpnia 2015
Oj Panie Tarnowski miny to Pan umiesz robić.
skrzypnion14:54, 2 sierpnia 2015
Ej baciok! Ty zawse wiys duzo i dobrze
ekspert112:21, 2 sierpnia 2015
@ odemnie 9:
Nie jestem żadnym prezesem, a na dowód tego ponowię swoje pytanie: czy to prawda że pan Tarnowski zarabiał 17 tysięcy zł miesięcznie? Jestem spoza tego obrzydliwego układu, który zamiast rządzić dla dobra i rozwoju regionu, urządza pomiędzy sobą podjazdowe wojenki i knuje intrygi zamiast myśleć o tworzeniu nowych miejsc pracy dla młodych i bezrobotnych. Okazuje się że oni w naszym powiecie, województwie i Sejmie przez cały rok myśleli nie o tym żeby utworzyć choćby jedno nowe miejsce pracy dla bezrobotnego wyborcy, tylko knuli intrygi jakby tu "swojego" ministra wstawić żeby tenże nowy minister przybył znienacka w przeddzień wyborów, w piątek przed weekendem otwierającym sezon urlopowy, by obwieścić p. Tarnowskiemu że jest on zły i niedobry ponieważ jest zły i niedobry (sic!). Ich zupełnie nie obchodzą ich wyborcy, ich obchodzi tylko kasa, numery na partyjnych listach do Sejmu, i rozgrywki pomiędzy sobą. Tymczasem zapominają że 17 tys. złotych to jest kwota za jaką 90% ich wyborców prawie cały rok musi w pocie czoła ciężko pracować.
Gorczański las09:23, 2 sierpnia 2015
Zajączkowski razem z pozostałymi byłymi burmistrzami "zachorował" na kasę z ZUS ile tego będzie z urlopami i odszkodowaniami ? MILION ?
Miał dużo czasu aby ustawić swojego kolegę z PO przeciwko Tarnowskiemu -zemsta jest słodka .
Pomysł czyszczenia i wstawiania "swoich " do władz Spółek Skarbu Państwa na końcówce żenujący, ciekawe może będzie nim kolega z PO z potężnym odszkodowaniem za zwolnienie przez nową władzę już w jesieni.
Chciałbym się mylić
cyngiel09:18, 2 sierpnia 2015
Dla obecnie rządzących menedżer, który w zarządzanej spółce skarbu państwa poprzez swoje działania zmniejsza jej zadłużenie o połowę, z perspektywą kilku lat wyjścia na zero jest "marnym" menedżerem. Dobry, to taki, który w krótkim czasie zadłuży spółkę na kilkadziesiąt milionów, po to by minister skarbu mógł stwierdzić, że spółka jest deficytowa - nie przynosi zysków i należy ją sprzedać za marne grosze znajomym królika. Obecnie tą taktykę stosuje się wobec kopalni węgla, miedzi - gdzie kopaliny przez państwo są obłożone bardzo wysokimi podatkami - akcyzami, po to by wykazać, że ich wydobycie jest nieopłacalne. Dziwne, że z chwilą przejęcia kopalni przez zagraniczny kapitał (czeski - niemiecki) nagle te kopalnie przynoszą nowym właścicielom krociowe zyski. Nie inaczej ma się sprawa z Lasami Państwowymi. Rząd obłożył je bardzo wysokim podatkiem od przychodów a nie od dochodów, po to tylko, by wykazać, że przynoszą stratę i należy je sprzedać. Ten rząd wyprzedaje ostatnie srebra rodowe Polski. Wierzę w to, że na jesień się to zmieni.
Kompromisowy19:30, 1 sierpnia 2015
Szuser.......brawo, jestem, nawet za!!!
expert117:41, 1 sierpnia 2015
Czy to prawda że pan Tarnowski zarabiał siedemnaście tysięcy złotych miesięcznie?
burmistrz i sufler17:27, 1 sierpnia 2015
A jak sadzicie mieszkańcy królewskiego Miasta Nowego Targu, jak skończy sufler burmistrza Watychy , czyli obywatel JT w naszym mieście ? A no skończą obaj tak jak sobie poscielą , aże scielą sobie gorzej niż sam nieudacznik Marek F. , to niech nie marzą o drugiej kadencji. Sufler gorszy od burmistrza , a ten daje się na razie wystawiać JT>
odemnie 916:44, 1 sierpnia 2015
Zacytuję fragment wpisu "kopa" :
..."Nie mozna znac sie na telefonach kanalizacji turustyce gastronomii I jednoczesnie na samorzadzie."... Jeśli tak, to znaczy, że prezes na niczym się nie zna, bo nie można znać się na wszystkim, a szacunek dla podwładnych to umiejętność nieosiągalna dla niektórych.
Myślę, że część wpisów jest autorstwa tegoż prezesa, np. ekspert1 i w związku z tym przesyłam "wyrazy współczucia", dla małostkowości i mizerności prezesa
mieszkaniec Nowego Targu16:41, 1 sierpnia 2015
A wróble na mieście ćwierkają że ma iść teraz ,,prezesować,, w MPEC-u w N.Targu.
szuser16:04, 1 sierpnia 2015
" Minister niesprawiedliwie ocenił pracę prezesa Tarnowskiego i po zarzutach, jakie usłyszał, podał się do dymisji."

To minister się podał do dymisji jak z tego wynika...O mowo polska!
expert115:22, 1 sierpnia 2015
No pewnie że wiedzy wielkiej nie mam, ale nie można nie reagować na sytuację w której minister ni stąd ni zowąd, bez podania jakiejkolwiek poważnej przyczyny, wymusza na kimś ustąpienie z zajmowanego lukratywnego stołka (jeszcze na dodatek tuż przed jesiennymi wyborami - podejrzenia o intencje same się narzucają). Co do samej ceny ścieków to to musi być jakaś nominalna opłata, w przeważającej części współfinansowana przez samorządy lokalne, bo inaczej ludzie zaczną kombinować z tymi ściekami tak samo jak robią to ze śmieciami, a przecież to nie o to chodzi żeby zdzierać giga opłaty od skromnie zarabiających mieszkańców. Chodzi o to żeby za te ścieki się, owszem, płaciło, bo jak byłoby za darmo to ktoś mógłby tę usługę nadużywać, np. kierując wodę z pola do kanału ściekowego, ale to znowu nie może być czysto nastawiona na zysk działalność, na dodatek monopolistyczna. To nie może być dla rodziny jeden z największych wydatków w ciągu miesiąca, bo wtedy dochodzi do absurdów. PPK okazało się kompletnym niewypałem.
ppp15:22, 1 sierpnia 2015
Kopa, to może ty jesteś tym zwolnionym kierownikiem Kuźnic i całe szczęście bo najlepszym kierownikiem jest obecna Pani Bogusia. A obiekt został wyremontowany dzięki prezesowi i chwała mu, że wyremontował zajazd i w tym roku uruchomił tam hotel.
kopa14:26, 1 sierpnia 2015
Zmniejszenie dllugu spolki to wynik sprzedazy nieruchomosci nie ma to Nic wspolmego z geniuszem prezesa. Nie mozna znac sie na telefonach kanalizacji turustyce gastronomii I jednoczesnie na samorzadzie. Prezes nie szanowal fachwcow pracujacych w spolce zwolnil min. Szpeca od marketingu kierownika kuznic ktory wyremotowal I uruchomil ta rudere byl Alfa I omega z fatalnym koncowym rezultatem.
Ten co wie a nie ekspert14:14, 1 sierpnia 2015
Do "b" i ekspert1 nic nie wiecie i piszecie bzdury. Sprawa PPK z miastem się jeszcze nie zakończyła , a miasto jeszcze będzie musiało przeprosić się z PPK. UOKIK nie zamknął sprawy i jeszcze MZWiK będzie musiał zmienić warunki na korzyść PPK. Zobaczycie jeszcze że wyjdzie na to że Tarnowski miał rację .
b13:53, 1 sierpnia 2015
Do ekspert1
W sprawie PPK. Znam trochę temat. Po co Pan Tarnowski jako prezes szedł na wojnę z Miastem Nowy Targ na wojnę o ceny ścieków. Sprawy ciągnęły się latami w sądach. A możliwa była ugoda bo Burmistrz Fryźlewicz występował z różnymi propozycjami.
PPK ustala taryfy i Gminy nie mają nic do dyskusji. Nawet jak nie przyjmą taryf w drodze uchwały to i tak wchodzą one w życie. PPK było i jest niewydolne w kwestii kontoli nielegalnych przyłączy i przez to z roku na rok spada im ilość odbieranych ścieków w niektórych Gminach.
Nie jestem w nijaki sposób związany z byłym Burmistrzem ani z nikim z PPK.
expert111:32, 1 sierpnia 2015
@ baciok:
Tu zaistniał problem że Minister wymusił tę rezygnację Pana Tarnowskiego na żywca, bez podania żadnej przyczyny, i to jest olbrzymim skandalem (fakt że zarabiał 17 tysięcy miesięcznie jest też skandalem, ale to jest ponad naszymi głowami, skonfiskowano nam demokrację w tym zakresie i nie możemy tych zarobków uprzyzwoicić - czy myślisz że następca pana Tarnowskiego będzie zarabiał średnią krajową? - bardzo wątpię!). Natomiast samorządy mogły się tej prywatyzacji oprzeć, wystarczyło głosować w interesie swoich wyborców, jednak nie zrobiono tego. Więcej, była możliwość uzyskania niższej ceny nawet po tym jak PPK zostało sprywatyzowane, ale do tego potrzebne było żeby ktoś się o tę obniżkę do PPK zwrócił. Wójt pewnej gminy robił wręcz arcymistrzowskie uniki aby przypadkiem nie spotkać się z tymże właśnie panem Tarnowskim, celem uzyskania niższych opłat (wiem, brzmi to idiotycznie, ale ten wójt właśnie chciał tak naprawdę wyższych a nie niższych cen, bo wtedy ludzie w jego miejscowości wściekali się na coś co mógł rozłożyć ręce i powiedzieć że ceny PPK są poza jego kompetencjami, a ludzie wściekali się bardzo i właśnie o to temu wójtowi chodziło, bo to była doskonała zasłona dymna dla równolegle przeprowadzanych przez ludzi wójta szwindli w gminie, ale o tym się nie mówiło, bo "ważniejsze" dla mieszkańców były ceny PPK).
osioł11:05, 1 sierpnia 2015
no to moze bilety przed wyborami zniosa......
aa09:52, 1 sierpnia 2015
A jeszcze tak nie dawno przy wyborach na burmistrza narzekaliście na Tarnowskiego,że pół Zakopanego sprzedał...no więc jak?
xyz09:21, 1 sierpnia 2015
Czy któregoś z tzw. polityków stać by było na taki krok jaki zrobił pan Tarnowski? Bardzo wątpię, bo do polityki idą tylko cwaniacy, którzy chcą się nachapać. Cwaniacy bez honoru! Szacun panie Tarnowski
Tadek08:39, 1 sierpnia 2015
Nareszcie niezatapialny Tarnowski musiał odejść.
Czy to też dotknie Przewodniczącą rady Nadzorczej , to ONA
doprowadziła do takiego zadłużenia ......!!!!!
Wywalić na zbity pyska
...03:46, 1 sierpnia 2015
Pan minister objął stanowisko miesiąc temu i już wie co jest źle w jakiejś tam spółce na drugim końcu Polski. A kto pamięta jak w Spółce poprzedni zarząd miał problem z utrzymaniem równowagi nie tylko w finansach spółki ale również własnej .Podejrzewam że Pan Tarnowski nie pasował ministrowi do pomysłu prywatyzacji i tyle.. Brawo za decyzję, nie każdy potrafi sam zrezygnować z 17-tu tysięcy złotych wypłaty na miesiąc.
czerwony kapturek23:49, 31 lipca 2015
Panie Januszu,zawsze wiedziałem ,że jest pan człowiekiem z zasadami,
Dlatego gratuluję decyzji.Chłopaki się spieszą ,by jeszcze przed wyborami coś ukręcić, bo Tatry Polskie dla pewnych ludzi to niezły kąsek ,na który od dawna mają chrapkę.W powietrzu unosi się zapach charytatywnych posłów.
Mam nadzieję,że Pana potencjał wykorzystany będzie i to szybko w naszym mieście , czego bym życzył sobie i Nowotarżanom .
Kolo22:55, 31 lipca 2015
Tarnowski miał inne (swoje) zdanie a nie każdemu to odpowiada. Potrafi powiedzieć wprost co myśli i zawsze bierze za to odpowiiedzialnosc. Nie znam drugiej takiej uczciwej i wyidealizowanej osoby.
A przy tym jest po prostu pracoholokiem co powoduje że niektórzy za nim nie nadążają.
baciok@22:07, 31 lipca 2015
Pamiętam Pana Tarnowskiego jako wybitnego speca od kanalizacji w PPK.
PPK to byl dopiero deal , Samorządy za friko oddały majątek a i tak nie mają wpływu na ceny. Częśc gmin dopłaca bo inaczej byłaby rewolucja w Gminach.Panie prezesie jak za komuny wicie rozumicie sprawdzicie się na każdym stanowisku.
expert121:43, 31 lipca 2015
Zawsze wszyscy wypowiadali się (w moim otoczeniu przynajmniej) bardzo pozytywnie o panu Tarnowskim, dlatego jestem skłonny dać panu Tarnowskiemu tzw. 'benefit of the doubt', czyli rozstrzygnąć spór na jego korzyść z braku dowodów winy. Zauważmy że pan minister nie podał żadnego powodu uzasadniającego swoją złą ocenę pracy pana Tarnowskiego. Czy na co dzień w swojej pracy w Ministerstwie Skarbu pan minister Czerwiński jest równie samowolny i despotyczny w swoich decyzjach jak w tym tutaj przypadku?
Tedi20:09, 31 lipca 2015
Tarnowski, nie miał wyjścia. Dostał wybór czy chce odejść czy go wywalą. Wiec odszedł
murmurando19:50, 31 lipca 2015
Nie opowiadajcie o rzekomych kwalifikacjach potrzebnych do sprawowania funkcji w spółkach skarbu państwa. To są bzdury. Stanowisko dostaje się z rozdania politycznego lub w określonym celu przygotowania do prywatyzacji na rzecz swoich mocodawców. Nie inaczej było z Tarnowskim. Teraz pikuś trafił na lepszego pikusia i tyle. Przecież w branży turystycznej sam prezesunio orientował się jak pies na gwiazdach, a że robił wrażenie znawcy zarządzania, lub poprawnie rentiera upadłego majątku to już inna para kaloszy. Najlepsze obiekty tej spółki przegrywały przecież rywalizację ze zwykłą gaździną od oscypków spod Gubałówki. To rzeczywiście człowiek sukcesu. Najśmieszniejsze jest także tłumaczenie Doruli, który nie chce dostrzec, że Tarnowski za swoją "pracę" otrzymał sowite wynagrodzenie - pewnie ponad miliona złotych, co zmienia radykalnie jego pozycję z pikusia na Pana pikusia.
odemnie 919:11, 31 lipca 2015
Oceniać powinno CBA, prokuratura i wtedy okaże się czy minister miał podstawy do swojej oceny.
Spółka ma jednoosobowy zarząd w osobie, z urzędu "nieomylnego" prezesa.
Trudno dobrze sprawować funkcję prezesa spółki Skarbu Państwa i jednocześnie Przewodniczącego Rady Miasta Nowy Targ.
Lepiej i tu i tu podać się do dymisji, a nie biadolić, że minister niesprawiedliwie ocenił.
/.../
Naruszenie regulaminu. Moderator.
przyjaciel18:43, 31 lipca 2015
w końcu ....
sasiadka17:52, 31 lipca 2015
cenie Pana Tarnowskiego za profesjonalizm i za to ze ma swoje zdanie. powodzenia Panie Januszu
wataha17:45, 31 lipca 2015
Nosił wilk razy kilka ... ponieśli i wilka.
tys kopacz17:42, 31 lipca 2015
Jaki był z ministra kopacz , taki tez jest z niego misnister. Z koziej *** trąbka, ale jeszcze w iorysie bedzie miał wpisane : słaby piłkarz i wielgi minister .
Antek17:37, 31 lipca 2015
źle ocenił pracę....
niedługo my oceniemy rządy karierowiczów z PO
Pikuś17:31, 31 lipca 2015
Minister Czerwiński już niedługo będzie ministrem, dlatego miesza gdzie się da
!17:28, 31 lipca 2015
To przecież oczywiste, że Czerwiński poszedł do rzadu by sprzedać co sie tylko da. Skandal!
Silny Zajączek17:22, 31 lipca 2015
obstawiam że macał w tym palce kandydat na posłą z Nowego Targu w zbliżających się wyborach z list PO
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas