Senator Stanisław Hodorowicz, który referował zebranym aktualny stan prac nad tym przedsięwzięciem mającym kosztować 9 miliardów złotych, powiedział, że jest duża szansa na budowę linii kolejowej, która ma połączyć szybką koleją Kraków m.in. Podhalem przez Podłęże, Szczyrzyc i Mszanę Dolną. - Jest klimat ku temu, by ta inwestycja została zrealizowana. Mamy pełne poparcie w sektorze kolejowym, we władzach ministerstwa, a także pani premier ze zrozumieniem i przychylnością odbiera tę inwestycję - podkreślił.
Problem w tym, że projekt znalazł się na liście rezerwowej zadań finansowanych z Funduszu Spójności objętych Krajowym Programem Kolejowym 2014 – 2023. Parlamentarzyści namawiają więc samorządowców do lobbowania na rzecz tej inwestycji, by trafiła na listę podstawową, na której są projekty przeznaczone do realizacji.
Poseł Andrzej Gut-Mostowy mówił, że dobiega końca obecny etap realizowany przez firmę Ernst & Young, który polegał na przygotowaniu wszelkiego rodzaju analiz całego przedsięwzięcia - prawnych, ekonomicznych czy społecznych. - Dlatego teraz musimy pokazać potrzebę społeczną tej inwestycji. Musimy, jak się to mówi w branży dziennikarskiej, "grać temat" - dodał.
Według specjalistów, linia kolejowa, choć znacznie ułatwi transport i lepiej skomunikuje północ z południem województwa, będzie przynosić straty. Jednak zdaniem prof. Hodorowicza, rentowność nie będzie decydującym argumentem, który będzie brany pod uwagę. Jak mówił, na czołowy plan wysuwają się bowiem korzyści społeczne.
- Jeśli dojdzie do budowy linii, będzie to wydarzenie epokowe, cywilizacyjne. Będzie to nowe życie dla Limanowszczyzny, Sądecczyzny i Podhala - podkreślił poseł Gut Mostowy.
r/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas