Nowa zakopianka z Lubnia do Rabki i węzeł drogowy w Poroninie - rząd potwierdził budowę - podhale24.pl
Sobota, 20 kwietnia
Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Rabka Zdrój
Clouds
Wiatr: 6.552 km/h Wilgotność: 97 %
Snow
Wiatr: 7.308 km/h Wilgotność: 93 %
Snow
Wiatr: 3.528 km/h Wilgotność: 94 %
Snow
Wiatr: 4.428 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
Wiatr: 12.348 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
Wiatr: 10.332 km/h Wilgotność: 95 %
Jakość powietrza
56 %
Nowy Targ
6 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 28 | 56 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
28.08.2015, 10:21 | czytano: 10025

Nowa zakopianka z Lubnia do Rabki i węzeł drogowy w Poroninie - rząd potwierdził budowę

Dwie ogromne inwestycje drogowe na Podhalu znalazły się w ogłoszonym przez rząd Programie Budowy Dróg Krajowych i Autostrad.

Przyszły węzeł w Poroninie - archiwum
Przyszły węzeł w Poroninie - archiwum
Na zwołanej z tej okazji konferencji prasowej Marszałek Małopolski Marek Sowa powiedział, że w PBDKiA znalazły się wszystkie inwestycje z Małopolski, które wcześniej zapisano w kontrakcie terytorialnym. A kontrakt terytorialny jest - jak dodał - podstawą dla dokumentów rządowych: - Jeśli coś jest ujęte w umowie cywilno-prawnej między rządem a regionem, jest tylko kwestią czasu kiedy znajdzie się w dokumentach rządowych - mówił Marek Sowa.

Budowa drogi ekspresowej S-7 z Lubnia do Rabki-Zdroju oraz budowa drogi krajowej nr 47 na odcinku Rabka-Zdrój - Chabówka dł. 0,87 km ma kosztować ok. 3,2 miliarda złotych. Inwestycja została podzielona na trzy odcinki. Na wszystkie ogłoszono już przetargi. Podpisanie umów jest planowane na 2016 rok. Tunel ma powstać w ciągu 54 - 60 miesięcy, pozostałe odcinki drogowe w ciągu 18-24 miesięcy z uwzględnieniem okresu zimowego.

Z kolei budowa węzła drogowego w Poroninie ma rozpocząć się w 2016 r. Węzeł ma być oddany do użytku w 2017 r. W ramach inwestycji zostanie przebudowane skrzyżowanie zakopianki z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej, powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową. Węzeł Poronin otrzymał gwarancję dofinansowania w wysokości 47 mln zł.

Źródło: UMWM, oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Pijak07:26, 31 sierpnia 2015
Czy też mogę stanąć do tego przetargu ? Nadmieniam że mam tylko jedną parę butów dwie prawe dziurawe skarpetki oraz słynną z wyborów prezydenckich od Stana Tymińskiego jego Czarną Teczkę prowadzę firmę pod nazwą Jednoosobowy pusty Neseser Czy mogę już startować do budowy tej pilnej Drogi ?
z tutela20:43, 30 sierpnia 2015
Do mieszkańca Klikuszowej - PiS już wygrał wybory i co Ci wybudował? Tak ogólnie patrząc to co pisowcy zrobili dla tego regionu że tak uwielbiacie tą zakłamaną bandę. Proszę nie posądzać mnie o sympatyzowanie z innymi partiami bo one też nic nie zrobiły wiele dla Podhala tylko mnie denerwuje taka zabobonna wiara że stanie się cud jak wygrają wybory. Może i będą cuda ale nie tu bo takie rzeczy tylko dla tak zwanej Warszawki.
mieszkaniec18:51, 30 sierpnia 2015
Co to ma niby rozwiązać chyba tylko to,że auta będa stały na czterech pasach w korkach a nie jak do tej pory w dwóch.Brawo projektanci miejscowi będa wąchać spaliny czterokrotnie i słuchac czterokrotny hałas
miejscowy16:08, 30 sierpnia 2015
Za odcinek 870 metrów koszt 3,2miliarda złotych? chyba pomyłka w artykule
s30krzys00:49, 30 sierpnia 2015
Ten tunel będzie gryziony przez dżdżownice- temu tak długo...
ale to już było ....16:33, 29 sierpnia 2015
OddziałyArchiwum 2014
Ruszają trzy przetargi na S7 Lubień ? Rabka Zdrój
19-12-2014
19 grudnia 2014 r. GDDKiA Oddział w Krakowie ogłosił trzy przetargi na budowę drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrojem : odcinek S7 Lubień-Naprawa, Naprawa ? Skomielna Biała wraz z budową tunelu i Skomielna Biała ? Chabówka . Tym samym przybliża się oczekiwana przez wielu kierowców podróżujących ?Zakopianką? perspektywa bezpieczniejszego i sprawniejszego podróżowania pod Tatry i na południe Europy, komfortową drogą.
BOLEK Z PODHALE 2422:03, 28 sierpnia 2015
POPATRZYMY ZOBACZYMY . ...

Proszę unikać pisania wielkimi literami. Moderator.
mostowa21:36, 28 sierpnia 2015
do fordziarz .przestan sie czepiac bylego burmistrza i okolicznych mieszkancow bo nikt ich o zdanie nie pytal,pomysl zanim cos glupiego napiszesz.
jasnowidz19:11, 28 sierpnia 2015
Te plany to PO już drugi raz POtwierdza i bajeruje górali. Jak kto głupi , niechaj wierzy. Jeżeli ktoś będzie budował to nie PO , tylko PIS. Ten na pewno wybuduje tylko nie z Paluchową .
Bro17:46, 28 sierpnia 2015
@ "inzynier"
nie bardzo wiem gdzie się nadziałem? Sam napisałeś że w Alpach łatwiej. czasami to "trochę" robi wielką różnicę. A tak przy okazji to inzynierem od czego jesteś?
Mieszkaniec Klikuszowej17:21, 28 sierpnia 2015
Mam nadzieje, że jeśli w październiku PiS wygra wybory, to przywróci budowe odcinka Rdzawka-Nowy Targ na okres 2016-2018. To ważne dla Podhala, bo utworzy obwodnicę Klikuszowej (ominiemy światła na skrzyżowaniu) i osiedla Niwy.
Fordziarz16:35, 28 sierpnia 2015
Co do tunelu to nikt nie patrzy na to w ten sposób, że muszą powstać DWA tunele - po jednym w każdą stronę. W końcu Droga dwujezdniowa, tak?
Druga sprawa co do mostu na Białym Dunajcu - wykonawca chciał robić w nocy, za tą samą kasę bo im wcześniej skończy tym wcześniej weźmie następną robotę. Nie zgodzili się okoliczni mieszkańcy z byłym burmistrzem panem F. na czele!
znudzony :/16:26, 28 sierpnia 2015
jak by nie było, czy szybko czy tez troche wolniej i z drobnymi problemami zawsze znajda się tacy którzy beda szukac dziury w całym a w tym przypadku to w tunelu :)
grabek zamknij dziob15:41, 28 sierpnia 2015
ojcowizna ojcowizną, a system jest tu do d***. dawno juz temu ludzie w urzedach powinni byc bardziej przewidywalni i uwazniej sporzadzac plany zagospodarowania...
"inżynier"15:35, 28 sierpnia 2015
Re: Bro
No i się nadziałeś. Tak się składa że jestem inżynierem, czynnym, nie najgłupszym jak sądzę (ale pewnie zaraz dowiem się że jest inaczej).
Wiem że w Alpach może i prościej, ale nie aż o tyle prościej.
Technologia podobna. Wiertło, "wylewanie" ścian = zabezpieczanie tunelu, itd...
Skoro twierdzisz ze te flisy to takie cudo to popatrz na tunel metra w W-wie.
Tam jest wydrążony w mule, w dodatku pod rzeką.
i pamiętaj o jeszcze jednym ... 60 miesięciy to przewidywany to jak zaczną robić to wyjdzie 84...
pio14:01, 28 sierpnia 2015
ludzie! piszecie głupoty! jakie 60 miesięcy? w tym kraju będą budować 160 miesięcy! przecież ich zima zaskoczy, a to twarda skała a to znajdą źródło itd.
Kierowca13:52, 28 sierpnia 2015
A gdzie węzeł na skrzyżowaniu Szaflarskiej i Zakopianki? Pełno wypadków i wieczne korki
ma13:26, 28 sierpnia 2015
7 lat temu mówili że będzie autostrada do Zakopanego. hura zrobią nam, wybieramy PO. 4 lata temu mówili nam będzie autostrada do Zakopanego, hura zrobianam wybieramy PO. Teraz mówią nam będzie autostrada (z tunelem ło ho ho) hura wybieramy PO. K....wa ciemny lud...
łołojo12:56, 28 sierpnia 2015
60 miesiecy? to ja sie z sasiadem skladam na helikopter.
grabek12:54, 28 sierpnia 2015
do Zako
Was pomineli bo wam zawsze źle, łojcowizny nie oddacie chociażby tam tylko barszcz rósł. Ot taka prosta przyczyna.
Bro12:49, 28 sierpnia 2015
Do wszystkich znawców budowy tuneli:
Wybudowanie tuneli w litej skale (np w Alpach) różni się od budowy tuneli w tzw fliszu (dla nie wtajemniczonych odsyłam chociażby do wikipedi albo po prostu do encyklopedii PWN). W skale litej jest dużo prościej, bo jak sama nazwa wskazuje jest lita. We fliszu, potrzeba dodatkowych zabezpieczeń, bo to mieszanka warstw gliny, łupków, żwirów czyli czegoś co jak poruszasz to ci sie na łeb zwali. To tak w prostym ogólnym skrócie dla mniej wymagających "inzynierów" i fachowców.
wyje...ne12:49, 28 sierpnia 2015
ludzie nie bulwersujcie się. w nt most na białym dunajcu można wybudować o wiele szybciej, jednak prace musiałyby być prowadzone nocą, co z kolei wiąże się z dodatkowymi kosztami. A że przetargi zazwyczaj wygrywa firma która poda jak najniższą cenę, po prostu nie ma na to pieniędzy. A patrząc na inne inwestycje "RZĄDOWE" jak np. drogi na euro które jeszcze nie są gotowe, termin 60 miesięcy nie wydaje się być przesadnie długi. Tylko dlaczego zawsze na pierwszym miejscu są interesy tej mafii co się nazywa rządem, a obywatel i jego potrzeby na samym końcu......
ciągle okradany podatkami12:36, 28 sierpnia 2015
57 km tunel budowali 12 lat w Polsce 3 km 6 lat ( 10 osób buduje 100 osób prowadzi nadzór ) tak było z narodowym tam pracowało chyba proporcjonalnie 40 400 było z nadzoru(kierowników i dyrektorów )
Fedrujący11:40, 28 sierpnia 2015
60 miesięcy?!
ile będzie miał ten tunel? 100km?
Słyszałem ze ma mieć 2km... wychodzi 400m rocznie! brawo!
Dać kontrakt Szwajcarom, Włochom albo Austriakom i zrobią go szybciej niż polacy drogę...
Kret11:35, 28 sierpnia 2015
Tunel ma powstac w 60 miesięcy??...Nieźle.
zako10:51, 28 sierpnia 2015
Haha a nas pajace pomineli chociaż to właśnie największe korki są od Nowego Targu do Zakopanego wynikające z tego że są tylko dwa pasy ruchu(po jednym w każdym kierunku) poza małymi wyjątkami.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas