Ratownik medyczny: Mam dość - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Nowy Targ
Clear
Wiatr: 11.952 km/h Wilgotność: 45 %
Clear
Wiatr: 14.724 km/h Wilgotność: 48 %
Clear
12°
Wiatr: 8.136 km/h Wilgotność: 41 %
Clear
10°
Wiatr: 9.288 km/h Wilgotność: 43 %
Clear
11°
Wiatr: 18.216 km/h Wilgotność: 52 %
Clear
10°
Wiatr: 13.392 km/h Wilgotność: 46 %
Jakość powietrza
18 %
Nowy Targ
8 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
13.10.2015, 08:40 | czytano: 22902

Ratownik medyczny: Mam dość

"Mam dość. Ale nie nieprzespanych nocy z powodu poważnych wyjazdów. Nie niewielkich zarobków, bo te w publicznym systemie ochrony zdrowia nigdy nie będą wysokie" - pisze w przesłanym nam liście jeden z podhalańskich ratowników medycznych. Dziś Dzień Ratownika Medycznego. W tych okolicznościach list ma szczególnie smutny wydźwięk.

arch. Michała Adamowskiego
arch. Michała Adamowskiego
"Mam dość. Ale nie nieprzespanych nocy z powodu poważnych wyjazdów. Nie niewielkich zarobków, bo te w publicznym systemie ochrony zdrowia nigdy nie będą wysokie. Mam dość traktowania mnie przez ludzi. Przez pacjentów, przez rządzących, przez zwykłych obserwatorów. Mam dość ich ignorancji, niekompetencji, bezinteresownej zawiści.

Czarę goryczy prowadzącą do napisania tego felietonu przelał ostatni artykuł na Podhale24 i komentarze pod nim (chodzi o tekst pt. Reklamy na karetkach nowotarskiego pogotowia. "To wyjątek" - przyp. red.). Dla tak zwanej opinii publicznej problemem okazała się być umowa pomiędzy myjniami, a szpitalem. Bo ratownicy leniwi, bo to nieuczciwe i tak dalej… Drogi „Hejterze”: czy zdajesz sobie sprawę jakie wymagania musi dzisiaj spełnić miejsce do mycia samochodów? Czy wiesz jakie kary trzeba zapłacić, kiedy ktoś równie Tobie życzliwy zawiadomi odpowiednie organy, że myję karetkę pod szpitalem, w miejscu do tego nieprzeznaczonym? Czy wiesz, że myjnie, które zgodziły się otworzyć przed nami swoje podwoje są myjniami samoobsługowymi, w których leniwy ratownik i tak musi sam umyć samochód?

Drogi Hejterze, który w wielu miejscach w Internecie komentowałeś ostatni wypadek karetki jadącej do szpitala: wiedz, że są setki sytuacji, w których unikam zderzenia z kierowcą, który albo mnie nie widzi, albo orientuje się w ostatnim momencie i panikuje. Wiedz, że robię wszystko, żeby osiągnąć kompromis pomiędzy jak najszybszym czasem dojazdu i jak największym bezpieczeństwem jazdy. Ale czasem kierowca wykona taki manewr, że nie pomoże ani refleks pilota myśliwca, ani 60-letnie doświadczenie za kierownicą.

Dziękuję Ci, szanowny Hejterze, że dzięki Twojej czujności informacja o każdym moim zatrzymaniu się przy sklepie ląduje co najmniej w komentarzu w Internecie. Wiedz, że nie mogę do sklepu jechać swoim samochodem, bo moja praca nie przewiduje stwierdzenia: „szefie, wezmę wolne na pół godziny” – muszę być cały czas, całą dobę w gotowości. Niezależnie od tego czy jestem w miejscu stacjonowania i jem obiad, biorę prysznic czy jestem w toalecie, czy też jestem w sklepie i kupuję mleko do kawy, bo zabrakło – jeden sygnał od dyspozytora i w ciągu maksymalnie dwóch minut muszę jechać, być może do Ciebie. W większości krajów Europy po ciężkim wyjeździe ratownicy objęci są pomocą psychologiczną i zostają niezwłocznie zmienieni przez kolegów. A ja po dwugodzinnej reanimacji młodego, potrąconego człowieka po prostu muszę zatrzymać się na stacji benzynowej, żeby kupić papierosy. I całe rzucanie nałogu szlag trafia…

Dziękuję i Tobie, drogi Prawodawco, że mimo wieloletnich starań mojego środowiska – wydajesz się nie dostrzegać jego potrzeb. Dziękuję Ci za ciągły brak ustawy o moim zawodzie, za brak zgody na realnie reprezentujący nas samorząd zawodowy, za „dziurawą” listę moich uprawnień, które uniemożliwiają mi zgodnie z prawem pełne korzystanie z mojej wiedzy i umiejętności w celu ratowania życia. A na koniec i tak nazwiesz mnie przedstawicielem zawodu „okołomedycznego”…

Zapewne i pod tym felietonem dasz, Hejterze, upust swojej frustracji. Proszę Cię tylko o jedno. Zanim to zrobisz: pomyśl, czy na pewno warto? Czy ciągła nagonka na mnie zwiększa Twoje bezpieczeństwo? Czy świadomość Twojej wrogości w stosunku do mnie zwiększa wydajność mojej – uwierz – i tak trudnej pracy? Spójrz na mnie ze zrozumieniem i wiedz, że nigdy nie robię nic, co mogłoby zagrozić Twojemu bezpieczeństwu.

Z poważaniem - Sebastian, Twój ratownik medyczny"

opr.s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Maciek21:20, 28 września 2018
Zgadzam się z Kolkov-em. Pamiętam jak zaczęły się kontrakty. Jaka kasa, środowisko jeszcze bardziej uszczelnione by trzymać godziny dla siebie, bo stawki były dużo wyższe niż dziś. No ale i pracodawca też ma rękę na pulsie i zrobił co uważał za dobre dla siebie, wiadomo o czym mówię. Jeden drugiemu podkłada kłodę pod nogi ale solidarnie idziemy walczyć o lepszą przyszłość.
kolkov20:58, 28 września 2018
Jedyna szansa to 100%wy strajk. Nie ma się co zastanawiać że ktoś potrzebuje pomocy itd., zawsze tacy będą....może i hejterzy,oby. Nikt nie pracuje w ,,medyku'' bo ma idę, chirurg, okulista itd..oni chcą kasę i koniec. Nie ma kasy, nie ma lekarzy. Tylko my, rat.med. pieprzymy w bambus o miłości do drugiego człowieka. Może i tak jest w wielu przypadkach i ładnie brzmi. Jestem w stanie stwierdzić że że sami jesteśmy tego winni tej sytuacji.
Do nowy19:47, 26 października 2015
Za miesiac.
nowy07:31, 26 października 2015
Zobaczymy dałem stawkę 17zł
ratownik21:02, 24 października 2015
Niestety to fakt, wszystko jest tak zorganizowane aby nikt nowy się nie dostał. jedynym sposobem jest cena usługi :-(
Do ratownik20:54, 22 października 2015
Dzieki za info. Ale ztego co widzie to jest ciezka droga na dostanie sie na kierowce do was. Mino ze topografie podhala znam bardzo dobrze. Pozdrawiam.
ratownik21:41, 21 października 2015
http://www.pszs.eu/n/357/konkurs-ofert-na-udzielanie-swiadczen-przez-ratownikow-medycznych

Nie jest łatwo znaleźć to ogłoszenie i dlatego jest wyjątkowo zgoda na link. Ale proszę tego nie nadużywać. Moderator.
do ratownik13:55, 21 października 2015
Byłem w dyrekcji szpitala i nie ma żadnej wywieszki na ratownika. Może dasz jakieś konkretniej sze info. Gdzie to się można zgłosić.
ratownik14:38, 20 października 2015
Witam wszystkich. Jest ogłoszony przetarg na usługi jako ratownik medyczny w zespołach wyjazdowych. ogłoszenie i szczegóły są koło wejścia do budynku dyrekcji szpitala.
krycha12:41, 19 października 2015
a co się stało z nowotarskim RKTS?? tam były i myjnie i mechanik i stacja paliw ?????a teraz jest co .......
ppiotrek00:34, 18 października 2015
I oto cała prawda. Nasz naród jest najlepszy w polityce, medycynie i narzekaniu. Wreszcie odważy głos. Niech każdy spojrzy na siebie i powie, ze mi nic nie można zarzucić.
Renia22:09, 15 października 2015
Drogi Sebciu. Nie przejmuj się i najlepiej- nie czytaj tych bzdur.
podziwiającySebe19:57, 15 października 2015
Na propsie Seba! Tacy ludzie powinni być lekarzami a nie tylko tacy co myślą jak się kasy dorobić
eee11:46, 15 października 2015
Szanuję i szanowałam zawód ratownika medycznego. Ci, którzy narzekają zmienią zdanie jeśli sami kiedyś będą w potrzebie.
Przykre jest też to, co widzę na drogach, jedzie karetka na sygnale: jeden kierowca ustąpi zbliżającej się kartece to dwóch musi jeszcze skorzystać z okazji i go wyprzedzić zanim karetka przejedzie, a co tam najwyżej zwolni.
Ratownicy! Jesteście dla nas bardzo ważni, ludzie Was cenią i nie przejmujcie się zawiścią zgorzkniałych złośliwców.
mas.das00:35, 15 października 2015
Ten hejter czy inni którzy narzekają na was ratowników, to zwykłe cieniasy którym pisanie przychodzi z łatwością bo wiedzą że nic im nie zagraża. Pisać każdy umie, ale prawda jest taka że przy niewielkiej nawet klepie samochodem żaden z nich nie potrafiłby by podejść do poszkodowanego zapytać czy żyje, czy może się ruszać, nie mówiąc o tym żeby mu pomóc w jakikolwiek sposób. Najlepiej wówczas się odwrócić i odejść z osraniem.
To są tylko kozaki do klawiatury.
ps.dobry artykuł, budzi w człowieku człowieczeństwo !
@23:03, 14 października 2015
Do wszystkich zawistnych ludzi zapraszam was do szkoły, szpitala,na komisariat policji,i do innych instytucji, posiedzicie tam jeden dzień i zmienicie zdanie.o pracy tych ludzi . Ja odnoszę się do ich pracy z szacunkiem, nie krytykuję bo coś na ten temat wiem.pozdrawiam ratowników medycznych bo kiedyś uratowali mi życie.
Polonista18:24, 14 października 2015
Chylę czoła dla zawodu ratownika!
A felieton - pod każdym względem pierwszorzędny
Andrew17:38, 14 października 2015
@mundurowy
Jaki z Ciebie mundurowy? /.../ Przyznaj się jak masz odwagę, wtedy przynajmniej zrozumienie będzie...

Naruszenie regulaminu. Moderator.
marek16:17, 14 października 2015
Jeśli dzisiaj po godz.5.10 wyjechał prosto pod mój samochód ratownik w Łapszach Niżnych białym fiatem.to faktycznie nawet nie patrzył czy coś jedzie.zmęczony czy myśli że jest stale na sygnale.
Obywatel Do mundurowy16:15, 14 października 2015
Do Mundurowy chłopie lepiej się nie odzywaj przywileje jakie macie to wola o pomstę do nieba Jakbyście byli na takich umowach jak ratownicy to może by było lepiej w każdej służbie bo byście szanowali swój zawód i prace bez urlopu bez chorobowego bez trzynastek, bez psychologów po ciężkich akcjach, bez wynagrodzenia odpowiedniego do lat pracy itp.można wymieniać tak długo. Więc nie dziw się ratownika że chcą godnych warunków pracy bo też mają rodziny na utrzymaniu i chcą jakoś funkcjonować w tym świecie. Wy jako służba macie za obrazę funkcjonariusza czy nietykalnosc cielesna procedury karne z automatu. A Ratownicy muszą łaskawie się zgłosić na policję. Po za tym ratownicy to też ludzie którzy muszą jeść spać załatwiać się itp. I niepozuja przy każdym wypadku jak to ciężko pracują po za tym z tego co wiem to ratowanie życia i zdrowia zaczyna się po zamknięciu drzwi karetki. Wszystkiego najlepszego życzę ratownikom medycznym robicie w tym systemie mrowcza pracę która nie jest zauważalna, bo zwykle was nie ma po zdarzeniu zanim media przyjadą Pozdrawiam
Rysiek16:05, 14 października 2015
1. Pogotowie powinno zostać samodzielnym zakładem w systemie służby
zdrowia.
2. Zmiana całego systemu ratownictwa w Polsce przygotowane w oparciu o
praktykę nie teorię.
3. Wzmocnienie roli całego personelu medycznego - ratowników
medycznych, pielęgniarek, rehabilitantów ...
kok14:42, 14 października 2015
Brawo wreszcie ktoś to powiedział..Ludzie sa okrutni czasami to właśnie poprzedzające akcje i dobre decyzje Ratowników Medycznych ratują komuś życie! Doceniajmy ludzi którzy niosą nam pomoc bezwzględnie na wszystko! Pracują w każde święta nie mają łatwo czasami pieszo dochodzą kila kilometrów śniegiem do potrzebujących pomocy...
Naprawdę dziękujemy za WASZE oddanie!!!!
Najgorsze jest ignorowanie i hipokryzja innych w których to piszą że świetna akcja policjantów świetna akcja tysiąca innych osób a o Ratownikach nawet nie wspomną którzy odgrywają kluczową rolę w pewnych sytuacjach a laury zbiera ktoś inny...Paranoja...
Obywatel Do mundurowy14:36, 14 października 2015
Do Mundurowy chłopie lepiej się nie odzywaj przywileje jakie macie to wola o pomstę do nieba Jakbyście byli na takich umowach jak ratownicy to może by było lepiej w każdej służbie bo byście szanowali swój zawód i prace bez urlopu bez chorobowego bez trzynastek, bez psychologów po ciężkich akcjach, bez wynagrodzenia odpowiedniego do lat pracy itp.można wymieniać tak długo. Więc nie dziw się ratownika że chcą godnych warunków pracy bo też mają rodziny na utrzymaniu i chcą jakoś funkcjonować w tym świecie. Wy jako służba macie za obrazę funkcjonariusza czy nietykalnosc cielesna procedury karne z automatu. A Ratownicy muszą łaskawie się zgłosić na policję. Po za tym ratownicy to też ludzie którzy muszą jeść spać załatwiać się itp. I niepozuja przy każdym wypadku jak to ciężko pracują po za tym z tego co wiem to ratowanie życia i zdrowia zaczyna się po zamknięciu drzwi karetki. Wszystkiego najlepszego życzę ratownikom medycznym robicie w tym systemie mrowcza pracę która nie jest zauważalna, bo zwykle was nie ma po zdarzeniu zanim media przyjadą Pozdrawiam
Nowotarżanin z wyboru14:14, 14 października 2015
Brawo!
mieszkaniec Rabki13:00, 14 października 2015
Szanuję Waszą pracę i rozumiem rozgoryczenie. Róbcie swoje! Uważam list za bardzo dobry i wart przeczytania. Bardzo dobry pomysł. Forma i jego treść również dowodzi, że jesteście ludźmi na poziomie, odpowiednio wykształconymi. Ważne, aby widzieć pełne pół szklanki:-) POWODZENIA!
:)11:42, 14 października 2015
@ do mundurowy
Krytyka powinna byc konstruktywna !!!! Czasem czytając komentarze na p24 sam mam depresje i zastanawiam sie co sie z tymi ludźmi dzieje ale na nasze szczęście większość ludzi jest normalna :) a to ze ktoś wylewa swoje żale i ze swoje kompleksy leczy hejtem i sianiem fermentu to czeba współczuć takim ludziom !!!
Miłego dnia :)
AN11:42, 14 października 2015
Jak nie wiesz jak wygląda praca ratownika medycznego i jego warunki oraz płaca w dzisiejszym systemie i w nowotarskim szpitalu to się nie odzywaj.
Wszystkiego najlepszego dla wszystkich RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH.
krytyk11:25, 14 października 2015
Nie no jaki płacz, to by był dobry temat do trudnych spraw.
cccc10:47, 14 października 2015
brawo!!!!
tez ratownik10:43, 14 października 2015
Do mudurowy ! po Twojej wypowiedzi jestem pewien ze jestes nawiedzonym bohaterskim strazakiem ktory ma naklejona na samochodzie sikawke strazacka Pewnie gdyby sie dalo nakleil bys sobie na czole zeby wszyscy Cie podziwiali Widzialem wiele razy wasze bohaterstwo i pozowanie do zdjec przy wypadkach Wiec najpierw popatrz na siebie zanim zaczniesz cos komentowac trolu
Paliatywny10:06, 14 października 2015
Do mundurowy, tak właśnie to do między innymi Ciebie został napisany ten artykuł, nie jest to glos jednej osoby lecz środowiska, i mój drogi zapraszam Cię przyjdź do szpitala, poproś dyrekcję o statystki wyjazdów... chyba drogi Panie się zdziwisz, zresztą przecież Ty wiesz lepiej, jesteś specjalistą w tej materii :) Poziom Twej krytyki nawet obok merytoryki nie przechodził...
Nikt z nas nie twierdzi że bywają dni spokojne...
Wyjazd wyjazdowi nie równy... wystarczy jeden po którym masz dość... ale cóż :)
jako Ratownicy jesteśmy wdzięczni za pozytywny w wiekszości odzew :)
krytyk09:46, 14 października 2015
Nie potrafi sobie poradzić psychicznie /.../

Proponuję poszukać pomocy u specjalisty, nie na Podhale24. Moderator.
kasia08:22, 14 października 2015
panie Sebastianie piękny szczery i smutny list... wielki szacunek i podziękowania dla wszystkich RATOWNIKÓW RATUJĄCYM NAM ŻYCIE
mundurowy01:05, 14 października 2015
żale , żale i jeszcze raz żale.
Takie mamy czasy, wszechobecnej krytyki i nic na to nie poradzimy. A jak ktoś sobie z tym nie radzi to zawsze może zmienić zawód.
P.S. Jakbyś nie miał w pracy tyle wolnego czasu między wyjazdami to byś głupot nie czytał. ( czasem nocą dwa wyjazdy - zgadza się?)
Jakoś lekarze " gorzkich żalów" nie piszą, dlatego że nie mają czasu na czytanie głupich komentarzy bo pomiędzy wyjazdami śpią aby być wypoczętym na poranną zmianę w przychodni itp.
Stara, dla której pogotowie było życiem00:15, 14 października 2015
Człowieku trzymaj sie ciepło . Wasza wiedza stoi za wami. Wy jesteście tymi, którzy ratują nasze życie. W dobie nowoczesnych technik, sprzętu jednorazowego, aparatów do kardiokonwersji, EKG w karetce i innych maszyn to wy musicie reprezentować ogromna wiedzę z wszystkich dziedzin medycyny. Jestem starym pogotowiarrzem. Zaczynałam jeździć w karetce wtedy, gdy marka karetek była Nysa, Żuk, Warszawa wyposażona w nosze z poduszka i kocem, torbę, w której był pojemnik ze strzykawkami dezynfekowanymi fioletowym denaturatem, kilka ampulek m.in. Morfiny . Pracowaliśmy jako skrzydło przychodni oraz ambulans wypadkowy. Modlilismy sie, żeby pacjenta dowieść do szpitala żywego, bo o prawdziwej akcji można było pomarzyć. O nas tez różnie mówili , ale myśmy przetrwali wierząc, ze nasza praca była r. adością . Relacje cyfrowe zarobków były podobne około 1700-2000 tys.za prace w oddziale, za dyżur w pogotowiu dostawałam 180 zł /po specjalizacji/.ale ten czas życia i młodości wspominam cieplutko. Dlatego wy młodzi ratownicy wierzcie w siebie i swoją misje do spełnienia na tej ziemi.
sys23:35, 13 października 2015
bardzo prawdziwy i smutny list :(
Nie zgadzam się z tym...23:29, 13 października 2015
Nie zgadzam się z komentarzami typu: "Nie przejmuj się!; Powinieneś być twardy! itp.,, Jeśli ktoś chodź raz znalazł się sytuacji wyśmiewania lub ofiarą hejterów to wie, że ignorancja sprawdza się tylko na początku i to przez krótki czas. Później się po prostu nie wytrzymuje... Zwyczajnie się nie daje rady... Można ignorować. Można. Tyle, że taka ciągła krytyka najzwyczajniej po prostu wkurza... I człowiek w końcu mam dość, ponieważ wiesz, że robisz coś dobrze, starasz się jak możesz, a ktoś stale cię krytykuje. I dlatego takie artykuły pomagają nie tylko samemu piszącemu, ale innym ukazując prawdziwy świat od wewnątrz, z doświadczenia. A samo zamieszczenie negatywnego komentarza pod tym artykułem ukazuje ludzi niezdolnych do empatii i obiektywnego spojrzenia na świat.
Osobiście - czytając takie wypowiedzi nabieram wiary w ludzi i pewności, że poznanie takiego człowieka jak Pan - Panie Sebastianie wnosi wiele dobrego. Oby takich ludzi było coraz więcej...
Pozdrawiam
Justyna z "humana"
Kraken MSM21:23, 13 października 2015
Ha!
Temat ciężki i bolesny. Ratownik medyczny jak i pielęgniarka to "czarna siła robocza" - jak to ująłeś "około medyczna".
Czy warto o tym pisać - warto!
Popieram Cię w 100%!
Czy wiedziałeś wybierając zawód - co Cię czeka?
Obydwoje wiemy, że dokładnie wiedziałeś - ale liczyła się idea, albo jak kto woli, wewnętrzny system wartości (coś mało docenianego w obecnym świecie).
Można pisać elaboraty - tylko po co? Wszystko dokładnie i trafnie ująłeś.
Stary! - Szacun i tyle.
wnenkm21:15, 13 października 2015
Wszystkim Ratownikom Wszystkiego Dobrego!!!
Panie Sebastianie BRAWO!!!
A do wszystkich Hejterów (dopiszcie sobie co chcecie .... :)
krabka17:46, 13 października 2015
Sebastian.Wszystkiego dobrego
baciok@15:27, 13 października 2015
Polska to jeden wielki Układ. nikt tego niechce zmieniać bo po co.
Problem to jet to że z uczciwej pracy zwykły czlowiek to nie jest w stanie wyżyć.
Gosiek15:23, 13 października 2015
W zyciu najwazniejsza jest pokora i dystans...lecz to dla hejtera jak łacina...
Paweł14:51, 13 października 2015
Sebastian
Trzymaj sie i brawo za list
ff14:14, 13 października 2015
Znam to. Choć nie jako ratownik. Przyznam, że w każdym zawodzie, gdzie ktoś kogoś obsługuje są takie sytuacje. Zawsze znajdzie się taki co wie lepiej jak Ty powinieneś wykonywać swoją pracę. Pomimo tego, że nigdy nawet nie próbował zrozumieć czemu coś robi się tak a nie tak jak on by sobie chciał. Z mojego doświadczenia i zawodu. Obsługuję wycieczki turystyczne. Jednego razu po skończonej wyciecze pilot drze ryja, że za późno jesteśmy na mecie. Sam dobrze wie, że trasa jest taka jaka jest, środek transportu jest taki jaki jest (nie żeby zły, po prostu tradycyjny) i nie mogę przysłowiowo założyć koniowi motorka do du*y. Ale on swoje, że ma już umówione następne zwiedzanie w Krakowie i nie może się spóźnić. Albo innym razem turysta się burzy, że w górach go zlało, a jeszcze przed godziną słońce świeciło. To ja jako organizator powinienem zagwarantować słoneczną pogodę. One będzie mnie w sądzie skarżył, że był deszcz. (pewnie go tam wyśmiali jak chciał założyć sprawę, bo nie dostałem żadnego wezwania).
ratownik13:45, 13 października 2015
Na dniach będzie przetarg na świadczenie usług jako ratownik medyczny, trzeba obserwować stronę www szpitala. pszs.eu
Krzysiek.13:44, 13 października 2015
Seba, gratuluję odwagi i zawziętości w tym co robisz najlepiej- ratujesz życie. Nikt nigdy nie wie kiedy będziesz im potrzebny, być może już za parę minut wyjedziesz do jakiegoś hejtera (niedajBóg) i będzie błagał Cię o pomoc a potem.. pewnie i tak "zhejtuje" to co robiłeś... Tacy ludzie będą zawsze...
Ratownik medyczny, czego jesteś przykładem, nieraz daje przykład o wiele lepszy niż lekarze. Ty potrafiłeś nauczyć mnie i moich kolegów podstaw pomocy przedmedycznej zupełnie za darmo, od serca, przekazałeś nam wiedzę, która zostanie z nami do końca życia. To nie jest serial w telewizji gdzie wszystko jest pięknie ale rzeczywistość Polski, gdzie ktoś kto chce pomóc ma kłody pod nogami i jest niszczony psychicznie przez tych, którym się pomaga. Taki mamy wymiar Polski jak na razie..
Gratuluję felietonu i życzę wytrwałości w tym co robisz. Pozdrawiam!

Krzysiek z II LO.
Kierowca13:27, 13 października 2015
Szlak chce trafić człowieka jak ludzie naiwni czepiają się pracowników różnych zawodów że to tamto źle robią czy mają inaczej robić Drogi Hejterze weź zatrudnij się jako ratownik medyczny-kierowca i zobaczysz jakie to miły zawód, czy będziesz się czepiał dalej?. Przeszkadzają Ci dostawcy którzy rano przywożą towar do sklepów,czasem na drodze stanie i wielkie halo a dzięki takim ludziom masz rano świeże pieczywo, nabiał czy mięso więc się zastanów... Hejterze proś by kiedyś nie było sytuacji że potrzebujesz ratowników medycznych a dyspozytor powie " Dobrze wyślemy karetkę tylko kierowca domyje samochód" Pozdrawiam
ratowniczka13:15, 13 października 2015
a ja myślę, że pisanie takich felietonów ma sens. oby było ich coraz więcej! może w końcu ktoś usłyszy to ciche wołanie ... Nas Ratowników ... Bo w końcu kto jak nie my mamy o tym mówić, pisać ... Jeśli będzie nas coraz więcej, może ktoś w końcu usłyszy , przeczyta ... i zauważy , że to naprawdę jest problem.
tez ratownik12:13, 13 października 2015
Sorki Sebastian Zapomnialem o Tobie :) Pracuje w Nowym Targu faktycznie :) Pozdrawiam i dzieki za ten artykul :) Kudlaty ;)
do p.Sebastiana12:05, 13 października 2015
A jak się można dostać na kierowcę karetki.
pio11:57, 13 października 2015
Nie odlatuj i nie przejmuj się! ludźmi którzy podkładają nogi a pierwsi do komunii lecą! nie przejmuj się ludźmi którzy nigdy nic dla Ciebie nie zrobią! Ale pomyśl o tych co życie Ci zawdzięczają!!!
ratownik z opolskiego11:51, 13 października 2015
Podpisuję się pod tym!
z11:39, 13 października 2015
oby ten tekst dał do myślenia wszystkim tym palantom, którzy mają zdanie na każdy temat wypluwając tony hejtu w internetowych wypowiedziach !!! żyjcie i dajcie żyć innym !!! Panie Sebastianie szanuje pana wypowiedź i pana pracę...jak widać trzeba mieć bardzo twardą d...w tym naszym małym bagienku codzienności. Pozdrawiam
łukasz11:38, 13 października 2015
nie przejmuj sie i nie zawracaj sobie głowy takimi msciwymi reakcjami i wpisami w tym zapyziałym miasteczku od dawna królóje zazdrosc msciwosc, ciekawe czy te pajace co tak donoszą robiliby inaczej niz ty gdyby byli na twoim miejscu rub swoje a reszte olewaj
gorol bagienny11:33, 13 października 2015
Poezja ! Myślę, że trzeba, wręcz należy coraz więcej pisać o takich postawach, częściej informować w ten sposób to bezmuzgowie, do którego może w końcu dotrze, że nie krytykuje się osoby, zawodu, sprawy, o której nie ma pojęcia. Jest to złośliwość, chamstwo, tym bardziej żenujące, że podobno jesteśmy narodem katolickim i mocno wierzącym. Jak się to ma do patrzenia w ołtarz w czasie modlitw. Sumienie wtedy nie boli. Natomiast, co do ustaw rządowych, brak nawet krytyki. Może się coś zmieni po 25 października, chociaż wątpię.
Pozdrawiam wszystkich ratowników medycznych i w dniu ich Święta życzę dużo cierpliwości, spokoju i jakże potrzebnego zdrowia w każdym tego słowa znaczeniu.
m.....a11:19, 13 października 2015
do Primo........ jest sens , bo ktoś kto tylko bezmyślnie i dla zabicia czasu pisze komentarze pod artykułami, może się teraz zastanowi głębiej nad tym, czy przypadkiem nie krzywdzi kogoś niesprawiedliwie osądzając.
A dla ratownika Sebastiana i wszystkich ratowników medycznych wielki ukłon.
Jola11:11, 13 października 2015
Super
fan politycznej propagandy11:04, 13 października 2015
Odnośnie "hejterów"... Znany Raper TEDE pokazuje na swoim FB właśnie tych którzy mają najwięcej do powiedzenia na temat innych... dlatego walić wszystkich, którzy mają do powiedzenia dużo na temat innych a siebie w lustrze nie widzieli...
oddzial zamkniety11:01, 13 października 2015
Prawdziwy ratownik sie nie użala tylko z... A jesli psycha siada z powodu glupich komentarzy to sorry winetou czas zmienic robote.
Piotrek11:00, 13 października 2015
Szacunek! Jesteście Wielcy.
Matka bezrobotnego ratownika10:56, 13 października 2015
Problem ratowników medycznych powstał w momencie wprowadzenia w życie "genialnego" pomysłu o samozatrudnieniu ratowników. Ratownik który szczęśliwie podpisze kontrakt i ma zlecenia, pracuje na tzw okrągło, kosztem jakości pracy, własnego zdrowia i tych którzy się nie dopchali. Tu chodzi o pieniądze, bo choćby ZUS trzeba zapłacić, nie mówiąc o przeżyciu, utrzymaniu rodziny. Mam pytanie, czy Twoje 60-letnie doświadczenie za kierownicą to pomyłka? Musiałbyś mieć pod 80-tkę, jak na ratownika to byłaby już blokada miejsca pracy.
ramcin10:54, 13 października 2015
Co nie zmienia faktu, że na mycie karetek powinny być pieniądze.
Jej10:53, 13 października 2015
Witamy w nowotarskiej rzeczywistości.
Życzę powodzenia, mimo wszystko.
Janusz10:53, 13 października 2015
SEBA! Trzymaj sie! C*** byli, są i będą! Nigdy wszyscy Cie nie będą chwalić, ale pomyśl sobie o tych prawdziwych DZIĘKUJĘ które czasem się słyszy...
Loco10:49, 13 października 2015
Skutkuje dzisiaj wpajanie dzieciom od lat wyłącznie, jakie to są mądre, cudowne i nieomylne - kamień węgielny bezstresowego wychowania. Skutek tutaj, to właśnie fakt, że laicy, osoby w przewadze bezrozumne, przy tym z całkowitym brakiem empatii za to z nadmiarem tupetu, pewności siebie i arogancji mają czelność komentować - głównie w niewybredny sposób krytykować - coś, o czym nie mają bladego pojęcia, z pozycji co najmniej ekspertów. Wniosek jest oczywisty: takich komentarzy nie należy brać pod uwagę, a jeśli stanowią podstawę do ścigania za naruszenie dóbr osobistych, trzeba je zgłaszać do prokuratury. Pójdzie taki hejter pod sąd raz, zapłaci 10 tys. na cele dobroczynne, lub tę kwotę odsiedzi w areszcie, to następnym razem zastanowi się dogłębnie, kiedy znowu zechce cokolwiek głupiego napisać. Zaś wszystkim ratownikom należą się podziękowania za oddanie ich trudnej i odpowiedzialnej pracy pomimo powszechnego w naszym kraju lekceważenia ludzi wartościowych i promowania łotrów i moralnych karłów.
Przyćmiony00710:48, 13 października 2015
Dlaczego nikt nie napisze, ani nikogo nie zainteresuje fakt, że karetki w NT są jednymi z najlepiej wyposażonych i doposażonych pojazdów w Polsce. Nie mówię tutaj o wyposażeniu standardowym tylko o tzw "ponad standardzie". Dlaczego nikt nie napisał , że dzięki specjalnemu opatrunkowi (ponad standardowemu- zakupionemu może dzięki oszczędnościom na myciu karetek!!!!!) udało się zatamować krwotok tętniczy u młodego człowieka, który miałby nikłe szanse na powrót do pełnej sprawności, be uszkodzeń neurologicznych OUN...!!! dlaczego nikogo nie zainteresował fakt , że urządzenia do kompresji klatki piersiowej są na wyposażeniu wszystkich karetek P i wielokrotnie były użyte w celu ratowania chorych (też w ponad standardzie- może te urządzenie było kupione oszczędności na myciu karetek!!!!)
Dlaczego nikt nie pisał o kilku sprawach zgłoszonych na policję o znieważenie i naruszenie nietykalności cielesnej ratownika... Dlaczego nikt nie pisał o awanturujących się pijanych obywatelach, którzy obrażają personel ZRM i SOR... Mogę tak pytać dlaczego, dlaczego dlaczego...
Jeśli kiedykolwiek będziemy mieli do wyboru zakup sprzetu, który może Tobie uratować życie a oklejenie (zgodnie z przepisami- a precyzyjniej nie łamiąc jakichkolwiek przepisów prawa) choćby całej karetki wybór dla nas będzie prosty !!!
Filip10:46, 13 października 2015
Dobrze Panie Sebastianie, że dał Pan upust swoim emocjom. Nie ma co się przejmować głosami krytyki i niesprawiedliwego oceniania, to domena człowieka i przed tym nie ma ucieczki. Mimo wszystko myślę, że zdecydowana większość społeczeństwa docenia wasz trud, wysiłek i poświecenie jakie wkładacie w ratowanie życia innym ludziom i dziękujemy Wam za to!
tez ratownik10:39, 13 października 2015
Hmmmm???? Sebastian??? w Nowym Targu nie ma takiego ratownika To gdzie to takie doswiadczenie zdobyles? W pewnym sensie masz racje z tym wszystkim Popieram Tez ratownik :)
kierowca z N.Targu10:35, 13 października 2015
Sebastian pełen szacun za ten art.
zako7510:32, 13 października 2015
Chciałem coś napisać, ale cokolwiek bym napisał mogłoby się wydać głupie. Trzymajcie się nasi ratownicy i proszę w imieniu ludzi szanujących życie swoje i innych ludzi na Boga! Nie traćcie wiary!
Driver10:25, 13 października 2015
Tak mi się wydaje, że to dotyczy wszystkich służb mundurowych.
Drogi Sebastianie, powiem Ci że są zawody, które mają jeszcze gorzej.
Ania R.10:20, 13 października 2015
Pięknie napisane! chwyta za serce. Ludzie są strasznie zawistni, nie wiem skąd się to bierze...Temu "hejterowi" trzeba współczuć bo pewnie ma nieudane życie i jego jedyną atrakcją jest pisanie głupich komentarzy na profilach. Podziwiam Pana za ciężką prace, pozdrawiam:)
oskar5110:17, 13 października 2015
WIELKI szacunek dla Twojej pracy, brawa wielkie za ten felieton , może zmusi tych "znawców tematu "do uruchomienia szarych komórek - chociaż wątpię, bo wielu piszących takowych nie posiada.
bez kompleksów10:17, 13 października 2015
po co przejmowac sie jakims zakompleksionym oszołomem ? pewnie chciał pracowac jako ratownik ale okazało się że jest za głupi więc musi na kimś odreagować . wykonujecie dobrą prace i nikt normalny tego nie podważa . pozdrawiam i tak trzymać .
Jaga10:13, 13 października 2015
A ja podziwiam tego pana. Ma rację w 100%. Dlaczego nie ma sensu takie pisanie? Jeden przygłupi hejter będzie się cieszył i to świadczy o jego poziomie osobistym, ale kilka innych osób i to wcale nie hejterów zastanowi się, zanim wyda swoją opinię o zawodzie o którym tak naprawdę nie ma pojęcia.Praca ratowników to nie tylko zebranie pacjenta do karetki i przewiezienie do szpitala. To ciężka praca.Odpowiedzialna,wymagająca wytrzymałości psychicznej, opanowania i krzepy fizycznej też. Reanimacja to bardzo ciężki wysiłek a nie zabawa. Udział w ratowaniu ludzi w ciężkim wypadku to ogromne obciążenie psychiki skutkujące potem nie rzadko nie przespanymi spokojnie nocami, niemożnością normalnego zjedzenia posiłku, bo obrazy,dźwięki wracają, prześladują.Zamiast ciągle krytykować może raczej my społeczeństwo walczmy o godziwe prawa, o pomoc psychologiczną, o podmianę ekip ratunkowych dla tych ratowników. Tak jak to mają Niemcy. Ratownik to często nasz brat, syn, ojciec, przyjaciel jednym słowem ktoś bliski. Nie krytykujmy bezsensownie ale popierajmy słuszne ich żądania.Nie wiadomo jak radzilibyśmy sobie my sami w tym zawodzie.
Z Lepszej Przyszłości10:12, 13 października 2015
Sebastian głowa do góry - kiedyś musi być lepiej
Hejter09:57, 13 października 2015
Jeśli przez ostatnie 8 lat głosowałeś na Partię Oszustów, trudno mi będzie zrozumieć cię. W innym przypadku popieram cię. Musimy zrobić wszystko - my obywatele aby to zmienić. Czasu zostało niewiele.
KG09:55, 13 października 2015
Niestety Panie Sebastianie - to jest Polska właśnie, a ta podejrzliwość niektórych z nas jest paskudna. Dużo siły!
potencjalny pacjent09:46, 13 października 2015
Wszystkim Ratownikom Medycznym w dniu ICH święta, życzę wszelkiej pomyślności i pogody ducha...

Zarobki - to temat drażliwy. Zarobki lekarzy niszczą służbę zdrowia. Godzinna stawka lekarza jest większa od dniówki niejednego pracownika szpitala i nie tylko szpitala ( i też wykształconego). Niektórzy lekarze biorą dyżury nocne, po to aby się na nich wyspać i z tym się nie kryją ...
danda09:43, 13 października 2015
Bo taka jest prawda. Oby ten HEJTER nie potrzebował twojej pomocy RATOWNIKU.W razie potrzeby równo składa się rączki i błaga o pomoc, Ale wcześniej na ratowników medycvznych trzeba napisać w internecie same nie prawdziwe świństwa. Wstydź się zakichany hejterze.
Niebieski mundur, Orzel zelazny09:39, 13 października 2015
Sebastianie nie przejmuj sie tym co ludzie mowia! Mowili , mowia i beda mowic.I to coraz wiecej i zawzieciej. Przywyknij i smiej sie z tego - bo nie jest wazne zdanie paru frustratow, ktorzy maja po kilka nikow i plodza swoje zlote mysli w necie, bo w twarz Ci tego zaden nie powie.Wspolpracujemy ze soba i wiem jak ciezka wasza sluzba. Krytykantow miej tam gdzie i ja mam - czyli w...nosie;-)
3maj sie
xyz09:30, 13 października 2015
Nie widzicie,żedo tego doprowadziło szeroko pojęte "państwo"? Ci mędrcy z ministerstwa zdrowia ciagle mieszają - pewnie mają premie za innowaqcję. Ile już smierci pochłoneła ta durna i niefrasobliwa decyzja o zmianie w dyspozytorniach? Ten niejednorodny system ratownictwa - nie wiadomo kto za co odpowiada, do którego szpitala trzeba zawieżć rannego.... to powoduje, że ludzie nie widząc głównego winnego oskarżają siebie nawzajem. Chore państwo - chora służba zdrowia..... wszystko chore: oświata [ćwiczenia z ang. do 4 klasy szk.pods. kosztja 40 zł], policja, wymiar sprawiedliwości itd. itd.

Panie Sebastainie, nie wszyscy w tym kraju są durnymi istotami. Serdecznie pozdrawiam
66609:27, 13 października 2015
Szacunek dla Was.
Ela09:26, 13 października 2015
Zawsze Was podziwiałam i ceniłam i nadal cenię i podziwiam! Uwierz,że jest wielu takich jak ja !Pozdrawiam i życzę zrozumienia i wytrwałości w niesieniu pomocy i ratowaniu życia.Dziękuję,że jesteście.
bietka09:26, 13 października 2015
Człowiek-człowiekowi wilkiem drogi Sebastianie. Szkoda, że to jest prawdą, ale hejterami się nie przejmuj, to taki gorszy wilk, który nie zna terenu i wyje do każdego.
SDSSSS09:19, 13 października 2015
Panie Sebastianie,
Po co się Pan w ogóle przejmujesz hejterami? Są wszędzie, otwierają swoje gęby internetowe, żeby sobie ulżyć, dowartościować się. Takich ludzi się po prostu zwyczajnie w świecie olewa. Druga sprawa, tym felietonem niestety wrzucił Pan wszystkich ludzi do jednego wora. Idę o zakład, że NIE KAŻDY z ludzi pała nienawiścią do ratowników medycznych, jest grono osób wdzięcznych za waszą pracę. 2-3 miesiące temu potrzebowałem transportu dla chorej osoby do szpitala, starsza, otyła osoba, niemogąca chodzić. Przyjechaliście, pomogliście ją ułożyć na wózku, zabraliście, pilnowaliście żeby się nią zajęto w szpitalu - wszystko poszło sprawnie. Podziękowałem, byłem wdzięczny za pomoc. A brakiem jednego słowa - niektórzy ludzie - wrzuca się wdzięczne osoby do wora razem z hejterami.

Kolejna sprawa to niewdzięczny Pana zawód. Zawsze w obliczu jakiejś tragedii z udziałem służb mundurowych to im się dostaje. Tak samo z policją (komentarz kilka miesiąc temu: dlaczego ścigają pijanego w miejscu zabudowanym, przecież mogą wypadek spowodować), straż pożarna (podpalacz to na pewno jeden z nich, bo mu się nudzi). Pracujecie wśród innych ludzi, jesteście na ich oczach, toteż zawsze znajdą się idioci narzekający na to co widzą.

Nie przejmuj się pan!
Primo09:06, 13 października 2015
Nie ma sensu pisanie takich felietonów. Tak naprawdę stają sie one tylko pożywką dla tzw "hejterów" , którzy tylko cieszą się jeszcze bardziej , że ktoś zareagował na ich bzdurne wpisy. Kozaki znad klawiatury !
Marysia08:55, 13 października 2015
Szacun!!
Maciek08:52, 13 października 2015
Jedno słowo - BRAWO !
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas