Mieszkańcy bloków zapłacą więcej za śmieci? - podhale24.pl
Sobota, 20 kwietnia
Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Czarny Dunajec
Rain
Wiatr: 5.904 km/h Wilgotność: 84 %
Rain
Wiatr: 5.292 km/h Wilgotność: 92 %
Rain
Wiatr: 7.092 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 6.048 km/h Wilgotność: 86 %
Rain
10°
Wiatr: 4.716 km/h Wilgotność: 91 %
Rain
Wiatr: 6.552 km/h Wilgotność: 84 %
Jakość powietrza
16 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
10 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
09.11.2015, 10:12 | czytano: 3714

Mieszkańcy bloków zapłacą więcej za śmieci?

NOWY TARG. Ponad 11 tys. mieszkańców bloków zamiast 8,5 zł miesięcznie, może za niedługo płacić za śmieci o 2,5 zł więcej, czyli 11 zł na głowę - informuje "Dziennik Polski".

To wynik kontroli, które wykazały, że mieszkańcy bloków niechętnie segregują odpady. Dlatego magistrat planuje wprowadzić dla nich większe opłaty.

- O ile z prywatnymi domami kłopotu nie ma, bo w większości ich właściciele wywiązują się z obowiązku segregacji, o tyle z blokami mamy kłopot. Gdy w 2014 r. mieliśmy 18 proc. śmieci segregowanych, to w 2015 zaledwie 10 proc., a powinno być 40 proc. a nawet więcej. To dla miasta o tyle ważne, że zwiększają się koszty odbioru odpadów od prywatnych firm. Będziemy musieli zmienić system opłat dla mieszkańców blokowisk - zapowiada Dariusz Jabcoń, kierownik referatu ochrony środowiska w Urzędzie Miasta Nowego Targu.

Źródło: "Dziennik Polski", oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
OBSERWATOR21:14, 13 listopada 2015
Tak tylko EMPOL nie chce smieci segregowanych bo do jednego samochodu pakuje kosze suche i mokre a mają płacić mieszkańcy.
Czy to nie cynizm i żenada ???
Ale jeleni trzeba naleźć i mieszkańców nabijać w butelkę.
Tadek09:31, 10 listopada 2015
Kontenery na śmieci są identycznego koloru,
więc dlaczego maja segregować i śmieci posegregowane w domu
wrzuca się do pierwszego kontenera od wejścia .???
ZGM nie prowadzi racjonalnej gospodarki śmieciami pomimo , że mieszkańcy je segregują .
Smieciarka ładuje śmieci całymi kontenerami bez segregacji pomimo , że są posegregowane w workach .
echhh07:37, 10 listopada 2015
Największą część śmieci oprócz tych zmieszanych stanowią plastiki. A czy nie prościej było by wprowadzić kaucje np. 1 złoty za opakowanie a wtedy każda sztuka butelki plastikowej wracała by do sklepu bądź skupu. W Niemczech tak rozwiązano ten problem a u nas jak zwykle .....
nie ekolog07:03, 10 listopada 2015
Kto mi powie dlaczego śmieci z posesji prywatnych są odbierane w ciągu dnia przez samochody opisane i zabierające śmieci opisanych kubłów,a do blokowisk przyjeżdża jedna śmieciara i ładuje jak leci. To po kiego diabła uczę dzieci segregacji, jak podniosą cenę za śmieci to niestety i ja przestanę segregować i niech leci wszystko do jednego wora.
xyz22:12, 9 listopada 2015
Kiedyś przejeżdżałem przez miasteczko rządzone przez mądrych ludzi. Przy każdej posesji były wyłożone kolorowe worki - zielone, czerwone i niebieskie.... i jechał sobie nieduży samochodzik, który zbierał tylko niebieskie worki.... może tam było szkło, może papier.... nie wiem, ale to był fajny widok. W szokłach nie uczą logiki to skąd potem taki urzędnik czy burmistrz mają widzieć jak można rozwiązać problem?
osioł20:04, 9 listopada 2015
to nikczemne mieszkancy bloku oferują najbardziej wartosciowe smieci metal plastik papier drewno......te smieci mozna odbierac za darmo i tak sie na nich zarobi a dom prywatny tylko popiół i stłuczka szklana
Porada20:04, 9 listopada 2015
Z tego co wiem to w Polsce jest ustawowy obowiązek segregacji odpadów. Najgorsze co UM może zrobić to zwiększyć opłaty bo z tego co czytam problem nie jest w mieszkańcach ani nawet we firmach odbierających odpady ale w systemie. Należy zakupić odpowiednie pojemniki najlepiej dzwony do segregacji np.trzy papier metal szkło poukładać koło każdej altany i pozwolić ludziom segregować tak jest w dużych miastach to działa może mała wycieczka do Krakowa. W altanach zostawić zmieszane czyli pozostałość po segregacji i po problemie.
aurora18:38, 9 listopada 2015
bez zmiany segregacji to wszystko do niczego nie podobne i tyle.
XYZ ma rację i czas niestety to zmienić
polar18:15, 9 listopada 2015
A moze nie tak w czambuł traktowac jednakowo? w moim bloku 50/50 segreguje i to jakis postep. dlaczego mamy placic za cudze smieci ,które notorycznie podwożą mieszkancy domow jednorodzinnych .
WP18:07, 9 listopada 2015
E2,
niestety trochu się mylisz, te boksy mają spółdzielczą kłódkę, do której pasuje jeden "master key". Każdy boks w NT można nim otworzyć, WP Sikorskiego Podhalańska wszystko na jedno kopyto. Niestety u mnie też grzebią ale ludzie naprawdę nie segregują, mają na to wyje....
Wystarczy rzucić okiem na przezroczyste worki i wszystko widać. A pewnego razu zwróciwszy uwagę pewnym panom co remont robili, pusty kontener na mokre odpady zapchali górą papierów. prawie bym w mordę dostał. Do tego z pyskiem do mnie że oni tu nie mieszkają i to ich pier....
Panowie fachowcy co czytać nie umieją, pozdrawiam sąsiada, któremu coś robili hehe pewnie wszystko na picuś glancuś zrobione było :P
Obserwator17:27, 9 listopada 2015
Przyjeżdża ciężarówka- śmieciarka i ładuje jak leci, Segregacja? pusty śmiech, tak jest przy blokach
xyz16:44, 9 listopada 2015
@ jako - a jakże, dostałem tę durną ulotkę, która mnie obraziła, bo nie miała nic wspólnego z jakąkolwiek logiką. Wolę przeczytać kryminał - słowo honoru - niż owoc pracy urzędników.

Do kogoś tam - mnie myślenie nie boli, ale wydaje mi się że urzędników w UM bardzo.
esbek16:44, 9 listopada 2015
Pod innym artykułem jest pełno komentarzy znafców palenia w piecu (domniema, że większość to mieszkańcy bloków), a tutaj czytam że nie umieją sortować śmieci? Jak czytam główny powód to jedna śmieciarka - jakoś dziwnym trafem widzę, często 3 smieciarki, które odbierają różne rodzaje śmieci...
Sortowanie, sortowanie, i po sortowaniu15:46, 9 listopada 2015
Nawet jeśli wiem co niosę, to w śmietniku wieczorem jest tak ciemno, że i tak nie wiem do którego kosza wrzucam.
ens15:38, 9 listopada 2015
Dokładnie, rosną koszty to proszę poszukać kogoś innego kto je odbierze w obecnej lub niższej stawce, a nie podnosić bo tak najwygodniej? Panie Jabcoń przypominam że praca w urzędzie to nie pierdzenie w stołek, tylko szukanie takich rozwiązań które pozwolą wszystkim wyjść na swoje (a nie tylko najbogatszym. czyt. UM, konsorcjum śmieciowym)
e215:20, 9 listopada 2015
"xyz " - masz rację, też się zastanawiam jak segreguję śmieci! Ale najgorsza sprawa to: otwarte śmietniki!, grzebią w nich zbieracze metalu, puszek po piwie, niektórym otwarte śmietniki służą jako WC. Może zrobić pojemnik na te nieszczęsne puszki po piwie i wtedy nikt nie będzie rozgrzebywał śmieci. W dużej mierze wina leży po stronie mieszkańców bloków, bo gdyby pilnowali zamykania śmietników i przestrzegali podstawowych norm to byłby porządek, ale my jeszcze nie dorośliśmy więc będziemy płacić więcej i może to pomoże. To samo jest ze sprzątaniem po psach, z zamykaniem drzwi do klatek, niszczeniem zieleni, ławek itp. - po prostu brak kultury i wychowania. A za to zapłacimy my wszyscy!!!
pol15:17, 9 listopada 2015
spokojnie panowie , to dopiero początek podwyżek.
zib15:10, 9 listopada 2015
do xyz, dokładnie tak jest. Jeszcze zapytam dlaczego nie ma pojemników na "segregowane" śmieci. Postawią 2 pojemniki takie same i wymagają segregacji.
do xyz15:09, 9 listopada 2015
myślenie nie boli
kuba15:09, 9 listopada 2015
xyz
zgadzam się w 100 %
plastikowa butelka po oleju z 2 kroplami w środku ?
jakie to to??????
bo w niedzielę miałem kłótnię w domu???
andrusas14:47, 9 listopada 2015
to jest ten nowy styl rządzenia,pozdrawiam Watychę.
Tyt.14:23, 9 listopada 2015
xyz 100 % racji! Dawniej był pojemnik na butelki i szkło i chętnie ludzie do niego wrzucali wszystko co można przetworzyć. Reszta była do odpadów mieszanych i spokój. Teraz 100 pojemników instrukcja obsługi i segregacja im spadła - zdziwieni? Wystarczyło popatrzeć jak segregują inne miasta. Kolorowe pojemniki "szkło", "plastik", "papier" i reszta. Proste i logiczne. Ale pewnie ktoś znowu wziął kupe kasy za opracowanie systemu segregacji śmieci.
zus14:21, 9 listopada 2015
mało
Oktavian Stan13:59, 9 listopada 2015
Pomyślmy: ja posegreguję śmieci, a chwilę później przyjedzie śmieciarka, która zawartość wszystkich posortowanych kubłów wsypie do jednego wlotu jednego auta, razem sprasuje i zawiezie na sortownię, gdzie i tak ktoś ma płacone, za ich sortowanie (i nie mówcie, że trzydziestoletnia śmieciarka ma specjalne przegrody na magazynowanie w jednym samochodzie osobno posortowanych śmieci!).

Widać miejscy urzędnicy rozumieją że praca uszlachetnia, więc postanowili wszystkich "blokersów" uszlachetnić podwójnie.
Prawda13:54, 9 listopada 2015
a może ktoś z kontroluje Panów którzy zbierają śmieci czy oni nie mieszają suche z mokrym
blokers13:35, 9 listopada 2015
wracam z roboty o 22 ide ze smieciami a tam ciemno jak w d. nie wiadomo co gdzie i jak
potem przychodzi facet z latarka i wszystko rozrywa i wywala
taki sposób na zycie tylko ze nawet jak ja posortuje to on rozwali wina oczywiscie tego kto wyniósł z domu to jest jakas paranoja
p.s jeden kosz 120l na odpady bio na 2 bloki to juz jest przegiecie zawsze pelny i cza zucac na ziemie
to jest chory kraj i lepiej nie bedzie
pozdrawiam12:53, 9 listopada 2015
Śmieszne...
A niech urzędnicy skontrolują pojazdy, które podjeżdżają po śmietniki...
fajerman12:48, 9 listopada 2015
Proszę o odpowiedź - mieszkam na "starym mieście" - dom ogrzewam indywidualnie - kotłownia, piece. Moje pytanie brzmi :

W lecie od połowy maja do końca września nie palę w piecach, a zatem NIE WYTWARZAM POPIOŁU.

Dlaczego za ten okres Urząd Miasta pobiera się ode mnie opłatę za odbiór popiołu, którego nie ma ???
mieszkanka12:32, 9 listopada 2015
Zachęcam towarzystwo z U Miasta do podejścia do śmietników i zastanowienie się nad sposobem ułożenia kontenerów. Są one jednakowe i mają tylko naklejki. Jak przyjedzie ,,ekipa śmieciowa", której się spieszy to poodwracają te kontenery jak popadnie np. naklejkami do ściany śmietnika. Przepraszam bardzo jak mam zgadnąć który jest na suche, mokre, itp. W domach prywatnych mają worki pojemniki na szkoło, papier, pety. Najprościej zedrzeć z mieszkańców bloków. Skandal!!!!!!!!!!
nikt12:28, 9 listopada 2015
co z tego ze segregacje robimy skoro po śmietnikach od rana BUSZUJĄ panowie w poszukiwaniu alu i tym podobnych metali szlachetnych rozwalając cały śmietnik i wszystko się miesza.....
Nowotarżanin z wyboru12:20, 9 listopada 2015
Czy w Polsce funkcjonuje coś takiego jak odpowiedzialność zbiorowa? Oznacza to, że moje kombinacje z trzema koszami w domu (suche, mokre i bio) , grzebanie i przekładanie śmieci itd... to była głupota. Trza było walić wszystko do jedngo i mieć resztę obywateli w du... A to Polska właśnie ...
Sarkazm, Cynizm i spółka12:12, 9 listopada 2015
Wstrętni "blokowcy" nie segregują śmieci i wszystkie bezczelnie wyrzucają do śmietników. Szlachetni nowotarscy mieszczanie segregują na te, które można spalić w dzień i te które trzeba palić w nocy. Wystarczy przejść się w "sezonie grzewczym" po centrum Nowego Targu (gdzie rzeczeni szlachetni nowotarscy mieszczanie mają swoje rodzinne gniazda) nocą, kiedy ruch samochodowy już zamarł, żeby poczuć sie jak w komorze gazowej. A jak księżycowa noc, to można obserwować różnokolorowe miazmaty wypuszczane z kominów domów zasiedlanych przez nowotarską "high society"...
Marek F12:02, 9 listopada 2015
Na blokowych śmieciach maja super zarobek około 250 mieszkań w jednym boksie,załadują i gotowe.Żaby zebrać śmieci z 250 domów to zejdzie przynajmniej cały dzień .Koszty są wiec nieporównywalne.W tych przypadkach zrównaniem opłat powinna zająć się jakaś Federacja Konsumentów. To nie jest sprawiedliwe!!!
DZIADEK11:57, 9 listopada 2015
Kosze są opisane ,jedne na suche drugie na mokre.Przyjdą po śmieci i tak ładują do jednego samochodu czy to jest suche czy mokre,Zmieszają i jest wilgotne .Człowiek segreguje i szlag go trafia jak widzi ze mieszają na miejscu.
Andrzej11:46, 9 listopada 2015
Jestem mieszkańcem bloku i bardzo często widzę, ja właściciele domów przywożą śmieci samochodami do kontenerów przed blokami. Bardzo często posiadają także klucze do śmietników /wystarczy kupić w spółdzielni za około 10 zł /. Druga sprawa to zbieracze złomu także posiadają klucze i nigdy nie zamykają śmietników. W całej spółdzielni w koszach podobno są tylko dwa wzory kluczy do śmietników wiec jaki problem taki załatwić. Druga sprawa jak w małym mieszkaniu w bloku można mieć kilka koszy do segregacji?? Segregacja jak najbardziej tylko: papier, szkło, plastik a nie suche, mokre, popioły itd !!!!! Kto to wymyślił. Nie mam możliwości upilnować ludzi z prywatnych domów aby nie wywozili śmieci do koszy z bloków. Czasami widzę jak całe samochody wypełnione śmieciami wysypują. Nawet zrobienie zdjęcia nic nie da, bo to nie jest nielegalne wysypisko w lesie tylko śmietnik, a zawsze może powiedzieć że tu mieszka.
jako11:37, 9 listopada 2015
@ xyz, UM rozdawał ulotki gdzie było wyraźnie napisane co gdzie ma iść. każdy taką dostał
mysz 2711:27, 9 listopada 2015
Niech administracja Spółdzielni weżmie się do roboty i powymienia zepsute kłódki w śmietnikach,konkretnie Oś Bór blok 1 i 5 bo nie będę płacić za podrzucone śmieci.
mieszkaniec11:24, 9 listopada 2015
Jaki jest sens segregacji, jeżeli przyjeżdża firma i wszystkie śmieci wrzuca do jednego auta? Segreguję śmieci ale ciągle zastanawiam się w jakim celu?
ehh11:19, 9 listopada 2015
Przed "reformą" było 3,5, po reformie 8,5 teraz 11... PO***ło was do końca? Podział na "suche-mokre" wymyślił debil wiec niech ten sam debil pokrywa koszty teraz .
Mieszkaniec blokowiska11:12, 9 listopada 2015
segregacja???? Pozniej i tak przyjezdza samochod i pakuje wszystko jak leci bez wzgledu czy wczesniej nyla segregacja czy nie. Raz w tygodniu jedna smieciarka i posprzatane. Ale pretekst by kolejna podwyzke dac zawsze sie znajdzie
ffs11:00, 9 listopada 2015
Podnieść Im, trzeba spłacić kredyty zaciągnięte przez miasto !!!
xyz10:56, 9 listopada 2015
A ja bym się chciał dowiedzieć, co to za urzędniczy geniusz wymyslił takie kryteria segregacji - na mokre, suche, kompost i popiół. Zawsze myślałem, że segregacja śmieci polega na podziale tychże na: szkło, papier, plastik i metal....a teraz dzięki temu "geniuszowi" za każdym razem, gdy cos wyrzucam mam niemały dylemat. Czy pusty karton po soku to suchy czy mokry śmieć, a zawilgocony papier. A co z pustą szklaną butelką, albo puszką? Niech tego urzędnika kaczka kopnie. Nie będę w ten sposób sortował i wszystko wywalam albo do 'suchego' albo do 'mokrego'. Ja pracuję, panie geniuszu i nie mam ani czasu ani ochoty na każdorazowe rozstrzyganie. Nie pozdrawiam!
basia10:26, 9 listopada 2015
Firmy ktore odbieraja i tak wszystko segreguja ,jak nie bedzie zmowy czyli tzw konsorcjum to mieszkancy zaplaca o polowe mniej ,tak sie dzieje gdzie jest prawdziwa konkurencja np, Mszana
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas