Przetarg na budowę tunelu wygrała firma Astaldi S.p.A z Rzymu. Koszt robót to 968 milionów złotych. W styczniu GDDKiA zdecydowała, że odcinek ze Skomielnej do Chabówki wybuduje za 615 mln zł włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu, a odcinek z Lubnia do Naprawy - polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw IDS-BUD S.A z Warszawy i ALTIS-HOLDING z Kijowa za kwotę 521 milionów złotych. Te odcinki powstaną w 22 miesiące do daty podpisania umowy, zaś tunel w 55 miesięcy.
Firma z Rzymu ma za zadanie wybudować odcinek tunelowy drogi klasy S długości ok. 3,0 km, w tym z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości 2,06 km w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego.
Przygotowania do budowy nowej zakopianki już się rozpoczęły. W rejonie Naprawy, Skomielnej Białej i Rabki Zaborni prowadzona jest masowa wycinka drzew na trasie, którą poprowadzi nowa zakopianka.
r/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas