Czy radni wycofają się z koncepcji różnicowania stawki opłaty targowej? Prawnik zarzuca radnym łamanie prawa - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Zakopane
Clouds
Wiatr: 16.128 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 17.388 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 14.364 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
Wiatr: 16.452 km/h Wilgotność: 86 %
Rain
Wiatr: 17.604 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
Wiatr: 12.78 km/h Wilgotność: 90 %
Jakość powietrza
8 %
Nowy Targ
16 %
Zakopane
6 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
28.06.2016, 22:38 | czytano: 6285

Czy radni wycofają się z koncepcji różnicowania stawki opłaty targowej? Prawnik zarzuca radnym łamanie prawa

NOWY TARG. Jeszcze w maju radni sprawiali wrażenie zdeterminowanych i konsekwentnie dążących do realizacji planu, jaki nakreśliły władze Miasta odnośnie uporządkowania handlu w Nowym Targu. Dziś tej stanowczości już nie widać.

Gościem na sesji był radca prawny Grzegorz Matoga. Występował w imieniu Tomasza Żarneckiego, przedsiębiorcy, który zagrał Miastu na nosie otwierając konkurencyjną wobec planów władz Nowego Targu - targowicę.

O sprawie pisaliśmy wielokrotnie, więc bez wdawania się w szczegóły - przypomnę tylko, iż jednym ze sposobów podtrzymania decyzji o ulokowaniu handlu przy ul. Targowej (i Konfederacji Tatrzańskiej), w miejscu, gdzie od dwóch lat przygotowywana jest targowica - było wprowadzenie tam preferencyjnych stawek opłaty targowej. Inna sprawa, że Miasto ma problemy z poborem tej opłaty i urzędnicy mówią o tym głośno.

"Uchwała niezgoda z przepisami"

Wprowadzając nowe stawki opłat radni stanowczo mówili, że mają takie prawo. Dziś tego zdecydowania nie widać.

Radca prawny zabierając - jako gość - głos na sesji, mówił o opłacie targowej uchwalonej przez radnych w grudniu ub. roku. - Wątpliwości mojego mocodawcy i wielu mieszkańców prowadzących działalność handlową budzi możliwość różnicowania wysokości stawek opłaty w zależności od miejsca prowadzonej działalności. Teraz mamy taką sytuację, że działalność jednego z podmiotów jest preferowana. Stawka opłaty targowej dla niego to 50 groszy za metr powierzchni targowej, a dla innych - w tym dla mojego mocodawcy - ta stawka wynosi 8 zł. Mamy do czynienia z szesnastokrotnością opłaty. Wątpliwości budzi także kwestia opłat na nowej targowicy (przy ul. Targowej- przyp. red.), gdzie opłata dotyczy trzech dni w tygodniu - czwartku, soboty i niedzieli, a w pozostałych miejscach opłata jest ustalana na każdy dzień w tygodniu. Zdaniem mojego mocodawcy i części mieszkańców - ta uchwała narusza podstawowe przepisy prawa i jest niezgodna z przepisami - mówił Grzegorz Matoga.

Zaznaczył, że "nie chce się powoływać szczegółowo na linię orzeczniczą sądów, która jest dosyć ugruntowana w tej sprawie, ale sady administracyjne wskazują, że jeśli mamy do czynienia z różnicowaniem stawek to dochodzi do naruszenia zasady równości obywateli wobec prawa i dyskryminacji części podmiotów prowadzących działalność gospodarczą względem innych podmiotów".

Dyskryminacja, czy próba uporządkowania handlu

- Istotne jest to, że uchwała Rady Miasta została podjęta w grudniu ub. roku, a we wrześniu 2015 zmieniono ustawę o podatkach lokalnych i wprowadzono przepis, że Rada Gminy w drodze uchwały może różnicować wysokość stawek za tablice reklamowe - mówił pełnomocnik przedsiębiorcy, który swój plac ma przy ul. Ludźmierskiej. - Wiem że przepis ten dotyczy reklam, ale ma on istotne znaczenie w kwestii całej wykładni, bo skoro znalazł się zapis dotyczący tylko opłat reklamowych, a nie ma takiego odnośnika do opłat targowych - to znaczy, że gminie nie wolno tych drugich różnicować - tłumaczył i powtarzał, że "to co robi Miasto, jest niezgodne z ustawą".

- Mam pytania: czy gmina ma zamiar zmienić swoją uchwałę?; jeśli tak - to kiedy?; jakie te zmiany będą?; czy to będzie jedna opłata dla wszystkich podmiotów?; kiedy Miasto przestanie wprowadzać dyskryminację podmiotów prowadzących działalność gospodarczą?, kiedy zaprzestanie preferowania jednego podmiotu względem innego? Proszę o krótką odpowiedź i proszę o zmianę uchwały - podsumował swoją wypowiedź radca prawny.

- Bazujemy na zmienionych przepisach, niemniej praktyki i doświadczenia innych miast nie do końca potwierdzają to, co pan mówi - zaznaczył Janusz Tarnowski. Przewodniczący Rady Miasta kolejny raz powtórzył, że decyzja o różnicowaniu stawek opłaty targowej to element trwającego od dłuższego czasu - procesu, będącego efektem raz podjętej decyzji.

"Pewne rzeczy wyglądają inaczej"

- Miasto podjęło stosowne działania w zakresie porządkowania przestrzeni publicznej, poprzez plan zagospodarowania przestrzennego. Trudno mi powiedzieć, jak tamta strefa (czyli rejon Ludźmierskiej - przyp. red.) zostanie ujęta. Ale na dzień dzisiejszy wybrana przez nas lokalizacja targowicy (przy ul. Targowej - przyp. red.) poparta została wcześniej planem zagospodarowania przestrzennego, co umożliwiło stworzenie warunków do zafunkcjonowania tego targowiska - tłumaczył J. Tarnowski.

- Jestem daleki od tego, by się wypowiadać negatywnie o którejś ze stron - zastrzegał się przewodniczący RM, ale dodał, że "przepychanka, która ma miejsce jest dla niego czymś zaskakującym i ma osobiście żal i zastrzeżenia do takiego stawiania sprawy".

Zwracają się bezpośrednio do Grzegorza Matogi, powiedział: - Pan nie jest może zorientowany, ale polityka tego miasta nie jest prowadzona z dnia na dzień. Myśmy temat "przeprowadzania targowicy" robili w określony sposób. Kiedy zgłaszaliśmy potencjalnie zainteresowanym partnerom potrzebę przeniesienia placu targowego - ten pan, którego pan reprezentuje - absolutnie nie był sprawą zainteresowany. Dokonaliśmy pewnego wyboru, angażując się i dokonując porządkowania układu komunikacyjnego. Skrupulatnie przygotowano ocenę układu funkcjonalnego terenu i pod względem komunikacji, i ruchu samochodowego. Zgłosiło się wtedy dwóch przedsiębiorców. Obie oferty były oceniane. Różniły się warunkami finansowymi, lokalizacją, wydatkami z budżetu miasta jakie miały być przeznaczone i nagle okazuje się, że dzieje się to, co się wydarzyło. W każdym przypadku chcielibyśmy działać życzliwie, ale pewne rzeczy inaczej wyglądają - mówił niejasno przewodniczący Rady.

Radni przemyślą sprawę opłat raz jeszcze

Swoją zawoalowaną wypowiedź Janusz Tarnowski zakończył zapewnieniem, że radni ponownie zastanowią się nad kwestią opłaty targowej.

- W przyszłym tygodniu odbędzie się wspólne posiedzenie komisji budżetowej i komunalnej oraz radny prawnego UM w celu dokonania analizy sytuacji dotyczącej różnicowania stawek i ustalania polityki w mieście, która - zgadzam się - nie powinna ingerować w sferę działalności komercyjnej, ale powinna zachowywać pewne wymagania względem wszystkich, którzy taką czy inną działalność gospodarczą prowadzą. Jako Rada przyjrzymy się dokładnie tej uchwale, ale przypomnę, że nie jesteśmy odosobnionym miastem, w którym ta polityka porządkowania jest prowadzona. Nie powiem panu "czy wykluczamy, czy nie - możliwość wyrównania stawek". Ja jestem jednym z radnych, a jest nas 21 - dodał.

Głos zabrał jeszcze radny Grzegorz Grzegorczyk, który stwierdził, że radca prawny niefortunnie wybrał przykład powołując się na tzw. "ustawę krajobrazową", bo została ona zaskarżona do Trybunału Konstytucyjnego właśnie za różnicowanie opłat ze względu na miejsce ich pobierania. W odpowiedzi Grzegorz Matoga zdołał tylko powiedzieć, że nie zgadza się z uwagą radnego. Dyskusję obu panów przerwano.

Sabina Palka
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Jóxek z Placu Broni15:37, 3 lipca 2016
Józek puzek nic nie musisz kupować miejsc na oczyszczalni wolnych jest 3 razy więcej niż zajętych na zajezdni . Ale jak chcesz sobie coś udowodnić to stój dalej na zajezdni . Trzymam za ciebie kciuki obyś jak najdłużej wytrzymał . Może będziesz ostatni który z tamtąd odejdzie .
józek puzek13:09, 3 lipca 2016
józek, ja bym się tak nie podniecał, handlujemy tu i tu i widzimy że utargi są podobne tylko że na zajezdni nie trzeba kupować miejsc po 10-20 tysiaków.
jak na razie to bardziej opłaca się być na ludźmierskiej.
Jóxek z Placu Broni22:27, 2 lipca 2016
Zajezdnia pada-nie ma się co oszukiwać . Handlujących na zajezdni zapraszamy na oczyszczalnię . Kiedyś byliśmy razem teraz też tak może być . Przenoście się - razem coś zdziałamy !
kerr17:29, 2 lipca 2016
Niektórzy bzdury wypisują.Ilu jest handlujących na jarmarku z Nowego Targu ? Wypadałoby też zaprosić ministra Kamińskiego aby zaprowadził porządek w N.targu.
kerr17:23, 2 lipca 2016
Czekam na protesty mieszkańców os.Bór i Na Skarpie.Chyba mieszkańcy tych osiedli nie chcą "syfu" koło swoich bloków.Mam też nadzieję ,że nowa z prawdziwego zdarzenia galeria rozwiąże problemy.
@@@09:46, 2 lipca 2016
Dlaczego wszystkie wróble w mieście ćwierkają że przelot był w ramach zaproszenia i finansowany był przez miasto? Kondycja finansowa Józefowicza nie wskazuje na górkę finansową ,wręcz odwrotnie.
@@22:01, 1 lipca 2016
@ za co p, skoro dostali za występ - to już nie twoje kumasz? I mogą sobie nimi nawet tyłki wycierać jak mają taka fantazję
@ za co p09:11, 1 lipca 2016
Bo to k.........moje pieniadze wydają. Dlatego mnie to interesuje. Kumasz.
Nowotarżanin z wyboru02:41, 1 lipca 2016
Prawnik nie podający podstawy prawnej swego wywodu? Dziadowski ten prawnik jakiś.
co za p...21:48, 30 czerwca 2016
dorota,a *** cie to obchodzi!! Dostali kasę za występ to mogli sobie nawet metrem przyjechać jak ich na to stać!
...16:38, 30 czerwca 2016
władku, celowo piszę z małej litery bo wojnę to rozpoczął wasz lider TŻ, który jeszcze wam pokaże, gdzie raki zimują.
Wladek15:37, 30 czerwca 2016
Radni!!! Wasze kadencje dobiegaja konca tak jak dobiegla konca stara targowica. Mowisz pan ze sie zastanowicie oby pozytywnie. Prosze wziasc pod uwage ze my dwa lata temu oddalismy glos na was teraz pora sie odwdzieczyc. Chcemy stac i zarneckiego nie zmuszajcie nas do tego bysmy to my zaczeli walczyc o handel tu gdzie chcemy. Skoro jak twierdza wspolka nowej targowicy jest handlarzy kolo 1.1tys chcecie nas wygonic?? Macie swoich handlarzy wiec zaprzestancie wojny. Panie tarnowski celowo pisze z malej litery bo u mnie jak i wielu nowotarzan spadl pan z wysoka. Zrewanzuj sie miasto bo to dzieki nam grzejecie ***cie na cieplych posadach
dorota13:44, 30 czerwca 2016
Kto zapłacił za samolot którym przyleciała Urbańska ,Józefowicz i Stokłosa? Jak się tak gospodaruje kasą podatnika ,to na nic dobrego nie liczcie w tym mieście panie i panowie handlarze.
handlara22:52, 29 czerwca 2016
Na nowej targowicy nawet kostki nie potrafią dokonczyc. Plac budowy to jest a nie targowica . A miało byc tak pięknie, i miało nie smierdziec . A juz o bałaganie z miejscami nie wspomne, nawet z tym nie potrafią sobia poradzic. Szkoda gadac.
Obserwator22:00, 29 czerwca 2016
Jak to wszystko czytam to nie wiem czy się śmiać czy płakać? Mleko zostało rozlane. Droga przez najbliższe lata na pewno nie będzie budowana, więc to pierwsze kłamstwo głównego powodu przeniesienia targowicy. Miało nie być specyficznego zapachu w tej lokalizacji, a co targ jest zupełnie coś innego, następne kłamstwo. A największym kłamstwem jakiego dopuścił się nowa targowica jest ta ponoć najniższa stawka za stoisko w Nowym Targu. Sami Sobie odpowiedzcie jak Was potraktowano i z premedytacją oszukano....
miastowy21:46, 29 czerwca 2016
odwalcie się już pajace od tego placu na zajezdni wolny kraj każdy stoi gdzie chce i nic komu do tego a do tych niezadowolonych i wszystko krytykujących weźcie się do roboty a nie tylko biadolić każdy z was może handlować ale jest jedna prawda "człowiek ze wsi wyjdzie ale wieś z człowieka nigdy .....NIGDY
ehh20:37, 29 czerwca 2016
mieszkaniec Watychanu

wkołko tylko w komentarzach widać słowa Bangladesz jak mnie to irytuje gdyby nie ten Bangladesz miasto nowy targ by nie istniało wogole i poczciwy mieszczuszu nie miał byś na co narzekać .jak ci tak bardzo nie odpowiada ten bangladasz wyprowadz sie , albo lepiej postaw sam sobie bude za paręnaście tys i zacznij handlować , tylko pamietaj aby byla reprezentatywana i godna poziomu wielkiego miasta nowy targ
abcd20:30, 29 czerwca 2016
stałem na targowicy kolo oczyszczalni i co uhandlowalem 26zl z hakiem w inne dni nie bylo lepiej.
G1220:24, 29 czerwca 2016
do NT - mylisz się i nie znasz faktów. Steskal oferował znacznie lepsze rozwiązanie komunikacyjne i co ważniejsze bez sięgania po pieniądze publiczne. Rada pod wpływem Fryźlewicza, który bronił własnych interesów i miał większość, wybrała jednak ofertę Nowej Targowicy. Zresztą nawet chyba ówczesna opozycja głosowała za tym rozwiązaniem. Problem w tym, że pan Chowaniec zaakceptowanego projektu nie zrealizował, ograniczając się do niezbędnego minimum - wystarczy sięgnąć po publikowane wizualizacje by stwierdzić czego tam brakuje, a o czym radni i burmistrz powinni dobrze pamiętać ...
Tyle w temacie18:13, 29 czerwca 2016
Drodzy Mieszczuchy przyszla galeria to niestety wielki badziew wystarczy ze pogrzebiecie troche w internecie o color parku naprawde nic interesujacego oni to robia poto zeby skupic wybudowac i sprzedac
Zdzisiu16:34, 29 czerwca 2016
Wystarczy wpisać do każdej wyszukiwarki słowo różnicowanie stawki opłaty targowej. I ja się doczytałem, że można jednak różnicować. Poza tym uchwała jak powstawała to nie było Jarmarku na zajezdni, więc rozpoczynając działalność targowa na ul . Ludźmierskiej, kupujący wiedzieli, że ta opłata jest taka wysoka. Rozumiem, że miasto chciało wyeliminować handel na os. Bereki. I tak się stało. Zatem nie rozumiem zarzutu co do nie równego traktowania przedsiębiorców, bo wtedy kiedy targowica powstawała tego przedsiębiorcy nie było ;)
NT15:21, 29 czerwca 2016
Cztery lata wcześniej można było zgłosić projekt nowej targowicy. Zrobił to Steskal i Chowaniec ze spółką. Steskal odpadł ze wzgldu na złe połaczenie komunikacyjne a Chowaniec w porozumieniu z miastem realizował swój projekt, który jest na miarę XXI wieku. Wszystko robiono po to, żeby zlikwidować tak krytykowane przez lata, przede wszystkim przez obecną władzę- slumsy. Teraz ta nowa władza pozwala na powstanie podobnych slumsów w drugiej części miasta . To jakiś paradoks i głupota najwyższych lotów. Targowica [powinna być jedna, porządna. Jaki jest sens blokowania w dni targowe miasta w dwóch punktach( zachodniej i wschodniej strony) Gdzie był Żarnecki jak była mowa o powstwaniu nowej targowicy? Co to znaczy , żeby jedna osoba kladła kłody całemu miastu pod nogi i nie było na takiego człowieka rady?? Stawki preferencyjne dla Nowej Targowicy są zasadne. Spółka utopiła grube miliony od początku wykonując uzgodniony z miastem projekt , a Żarnecki zrobił kolejne dziadostwo w mieście na które nie powinniśmy się godzić.
mieszkaniec Watychanu14:57, 29 czerwca 2016
Kto i kiedy usunie ten bangladesz na starej targowicy? Przejeżdżając al. Tysiąclecia dalej straszą metalowe szkielety straganów i blaszane,faliste pordzewiałe blachy. Piękny widok ze swojego samolotu podziwiał Stokłosa Józefowicz i Urbańska, tak uroczyście witani na naszym lotnisku przez burmistrzostwo. Wstyd. Na 670 rocznicę Królewskiego Miasta pozostawić takie slamsy.!!! Co tam wjazd do miasta, ważniejsza była loża dla vipów przed ratuszem, po to, żeby się pokazać. Wstyd było tam siedzieć władzo. Na szczęście nie wszyscy mieli potrzebę tak się afiszować.
handlująca12:31, 29 czerwca 2016
ludzie co Wy gadacie o dokladaniu do biznesu? stoje na zajezdni od poczatku, oplata targowa jest niska 20 - 50 zł zalezy kto jakie ma stoisko.
utargi są takie jak na starym placu, może i mniej kupujących ale kupują! przestańcie bredzić! no ale ile byście nie zarobili to zawsze powiecie że słabo - handlarze już tak mają
grazka12:17, 29 czerwca 2016
A te haracze ,ktorych zadaja na nowej targowicy za miejsca narozne/???10-15 tysiecy zlotych ,to jest zgodne z prawem????Kiedy mozna to odrobic?Juz nie w tych czasach...
Handlujaca11:39, 29 czerwca 2016
Panie Burmistrzu, szanowni radni!!!! Zróbcie wszystko żeby zlikwidować plac zarneckiego Mamy szansę stworzyć wszyscy razem Nową Targowicę na miarę XXI, Targowicę o której usłyszy cały świat, wizytówkę i dumę Nowego Targu!!! Nie pozwólcie rozwalić handlu w mieście!!!!
bunia10:25, 29 czerwca 2016
Panie Tarnowski i radni bezradni. WSTYD.
mieszkaniec10:23, 29 czerwca 2016
Pan Żarnecki usiłuje blokować powstanie nowej galerii w Nowym Targu co jest ewidentnie wymierzone przeciwko Nam mieszkańcom. Chcemy kina, chcemy porządnej galerii z prawdziwego zdarzenia. Mamy sposób jak dać do myślenia temu panu i innych podobnym. ZACZNIJMY BOJKOTOWAĆ ich sklepy. Szanowni Państwo zakupy można zrobić w wielu miejscach. nie musi to być Eleclerk i jego targowica.Jak mu spadną obroty o 50% albo więcej procent to się zdziwi. Młodzi skrzyknijcie się na portalach społecznościowych i dzieła. "Wolnościowe Podhale" tez możecie tu wiele zdziałać i chyba jest to ważniejsze niż likwidacja straży miejskiej.
Pozdrawiam
???10:09, 29 czerwca 2016
Ale jajca jak berety. mało, że jawna niesprawiedliwość, łamanie prawa to jeszcze nie ma komu rozebrać tego syfu na berekach. czy leci z nami pilot?
NT09:57, 29 czerwca 2016
Czyli miasto łamie prawo dla prywatnego podmiotu,masakra.
NT09:55, 29 czerwca 2016
Prawo powinno być równe dla wszystkich,dlaczego niektórzy mają
niższa stawkę?
Wyborca08:02, 29 czerwca 2016
To ci radni na których głosowali handlujący teraz odpłacają za wybory wysokimi zróżnicowanymi bezprawnie stawkami i faworyzowaniem Nowej Targowicy. Jeśli to prawda że zawarli układ z J.Chow.to trzeba rozpisać referendum za odwołaniem rady miasta i burmistrza i to natychmiast po uzyskaniu opinii prawnej.Sprawa do CBŚ.
Sisi06:38, 29 czerwca 2016
Ale jaja urząd miasta zezwala na nowy Bangladesz chyba czas wrócić na stary ,właściciele działek prz starej targowicy już obiecują stanie do końca roku za darmo tylko opłata do miasta jak się okazuje 50 groszy za metr więc patrząc na to wszystko nie ma co się zastanawiać ,bo jak dotąd na obydwu nowych targowicach jest dokładanie do biznesu ,a bedzie jeszcze większe
Kol06:33, 29 czerwca 2016
Wstyd ,wstyd i jeszcze raz wstyd miasto boi się jednego biznesmena chyba wygląda na to ,że on kogoś opłaca w urzędzie jeszcz niedługo usłyszymy ,że galerii nie będzie ,bo się nie da
EMILKA02:59, 29 czerwca 2016
Czy Cukierka nie ma mocnych???????Wreszcie niech ktoś zajmie się ... W mieście są inni bizmesmeni.My go już mamy dość Rozpanoszył się jakby tu był królem a miasto Nowy targ nie jest jego i nigdy nie będzie.Chyba musimy mu ściągnąć dokładną kontrolę z samego ministerstwa i wtedy się trochę przymknie i nie będzie ....Dlaczego nie ponosi konsekwencji finansowych za wstrzymanie budowy ronda.Inna osoba dawno by za to musiała zapłacić wysokie odszkodowanie.dlaczego odprowadza podatek dochodowy poza Nowym Targiem??????????????Czy ktos na te pytania odpowie.Wszystko robi rękami ludzi by byc czystym
Tik tak...23:23, 28 czerwca 2016
Jeśli miasto rzeczywiście zrobiło to bezprawnie to właściciele działek na starej targowicy powinni wnieść pozew zbiorowy o odszkodowanie , za zniszczenie handlu na prywatnych terenach.

Życzę aby miasto zapłaciło wielomilionowe odszkodowania wszystkim dyskryminowanym podmiotom.
Handlarze23:11, 28 czerwca 2016
My wam jeszcze pokażemy urzędasy jak i gdzie się handluje ,bo obwodnicy jeszcze trzy lata się nie buduje
Kiki23:08, 28 czerwca 2016
I kto nakazał opuścić starą targowice chyba gdy urzędasy są bezsilni należy tam wrócić ,albo wybrać się do jablonki
Sx23:06, 28 czerwca 2016
To są jakieś jaja ,radni bezradni ,burmistrz marionetka chyba w końcu kogoś wywiozą tu na taczkach ,szkoda słów bajzel jak w całej Polsce
Dodo23:04, 28 czerwca 2016
Panie tarnowski ja jestem za ,a ostatnio obiecał mi pan idź stać na miejskie targowisko koło oczyszczalni to poszłem zapłaciłem 1200 za miesiąc ,a teraz muszę iść do Jacka ,bo tam po 30 zł. Za dzien ,czyli za to samo 270 za miesiąc ,czyli mogę tam przejść i pan gwarantuje mi ,ze będę mógł tam pracować uczciwie do emerytury czyli jeszcze 32 lata
pol22:47, 28 czerwca 2016
przyszła galeria rozwiąże problem, na żadnej z targowic moja noga nie stanie
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas