Radni niezadowoleni z wyboru dzierżawcy kawiarenki. Przewodniczący uspokaja: "Burmistrz podjął decyzję, będzie musiał się z nią zmierzyć" - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Czarny Dunajec
Clouds
12°
Wiatr: 16.344 km/h Wilgotność: 57 %
Clouds
12°
Wiatr: 17.928 km/h Wilgotność: 56 %
Clouds
14°
Wiatr: 14.112 km/h Wilgotność: 51 %
Clouds
14°
Wiatr: 15.12 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
15°
Wiatr: 21.456 km/h Wilgotność: 52 %
Clouds
13°
Wiatr: 17.064 km/h Wilgotność: 68 %
Jakość powietrza
10 %
Nowy Targ
16 %
Zakopane
24 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
03.07.2016, 13:10 | czytano: 7724

Radni niezadowoleni z wyboru dzierżawcy kawiarenki. Przewodniczący uspokaja: "Burmistrz podjął decyzję, będzie musiał się z nią zmierzyć"

NOWY TARG. We wtorek 5 lipca nastąpi rozstrzygnięcie przetargu na na dzierżawę drugiej kawiarenki w Rynku. Pierwszą oddano w dzierżawę firmie La Donna, właścicielom restauracji Villa Toscana. Radni kwestionują wybór zarówno ze względu na oferowaną cenę, jak i na "groźbę zmonopolizowania Rynku".

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Postawiony już jeden obiekt Miasto wydzierżawiło za 4 100 zł. Inny przedsiębiorca startujący w przetargu oferował 7 700 zł miesięcznie.

Jak tłumaczył radnym Grzegorz Watycha - w publicznym nieograniczonym przetargu na dzierżawę jednego z obiektów gastronomicznych wraz z prowadzeniem ogólnodostępnego szaletu złożonych zostało 6 ofert.

- Komisja przetargowa wnikliwie analizując wszystkie elementy ofert zgodnie z warunkami regulaminu przetargu tj. wysokość czynszu, okres dzierżawy, estetykę projektu zagospodarowania obiektu oraz ogródka gastronomicznego, charakter planowanej działalności gastronomicznej i proponowany asortyment oraz wysokość planowanych nakładów wybrała ofertę złożoną przez Firmę Handlową La Donna Agata Rejowska. Czynsz 4 100 zł netto miesięcznie, 6-letni okres dzierżawy, wysokość nakładów 300 tys. zł. Czynności komisji przetargowej zostały zaskarżone przez jednego z oferentów. Jako organizator przetargu dokonałem szczegółowej analizy złożonych ofert, pracy komisji i uzasadnienia wyboru oferty. Postanowiłem ostatecznie podtrzymać stanowisko komisji - mówił burmistrz.

Wybór komisji zakwestionowała między innymi radna Bogusława Korwin. Jej zdaniem popełniono błąd odrzucając korzystniejszą finansowo ofertę.

- Gdyby finanse były tu najważniejsze, wybrano by formę licytacji, nie przetargu - odpowiedział Grzegorz Watycha i dodał. - Jak będzie pani kiedyś burmistrzem, to będzie pani dokonywać innych wyborów. W ofercie firmy La Donna pod uwagę brana była nie tylko cena, ale i inne elementy.

- W przetargu podane były cztery kryteria i jako pierwszy, czyli najważniejszy był czynsz - zauważył Lesław Mikołajski. - Jak była na sesji debata, czy przeznaczyć więcej pieniędzy z kasy miejskiej na te budynki (do ogłoszonego przez Urząd Miasta przetargu na budowę kawiarenek na Rynku zgłosił się jeden wykonawca, który zgodził się wykonać zlecenie za ponad 800 tys zł. Tymczasem w koncepcji, która zwyciężyła w konkursie na wykonanie i postawienie na płycie dwóch lokali gastronomicznych - założona została kwota 500 tys. zł - przyp. red.) to sam pan powiedział, że najważniejszy będzie godziwy czynsz, który sprawi, że nakłady się zwrócą. A jak nie wybiera się oferty o 100 procent wyższej, to coś tu nie jest w porządku - mówił radny i dodał, że "tworzy się monopol gastronomiczny i Toscana będzie mieć na Rynku monopol na swoje wyroby, które nie są tanie".

W odpowiedzi burmistrz tłumaczył, iż czynsz będzie i tak wyższy niż ten który pobierano od poprzednich dzierżawców. - Villa Toscana nie ma monopolu, bo są w okolicy inne lokale i jest walka konkurencyjna. Obserwując działalność Villi Toscana zgadzam się, że to lokal dla gości z grubszym portfelem, ale wizerunek Miasta też jest ważny. Tak jak ważne jest, by podczas rozmów służbowych można było zaprosić kontrahenta do porządnej restauracji. Zgadzam się - Toscana to nie jest fast food - mówił i argumentował, że nowy dzierżawca daje gwarancję elegancji i stylu na Rynku.

Wracając do odrzuconej oferty (tej wyższej cenowo) burmistrz powiedział, że "nie wie, czy została ona właściwie skalkulowana przez przedsiębiorcę".

- A co się stanie jak ten sam przedsiębiorca da najlepszą ofertę cenowo? - dopytywał radny Andrzej Swałtek. - Trwa postępowanie przetargowe. Nie gdybajmy - tonował burmistrz.

- Pan Pieprzak został zniechęcony i obawiam się, że o to chodziło - oświadczyła radna Korwin wymieniając nazwisko odrzuconego oferenta . - A ogródki kawiarniane nie są dla posiadaczy "grubych portfeli" tylko dla przeciętnych gości - skwitowała.

W obronie VT wystąpił Leszek Pustówka. - To najlepsza, jedna z najlepszych w Polsce restauracji. I to nie tylko moja opinia. Czego się obawiamy? To gwarancja wysokiego poziomu. Właścicielka na pewno tak przygotuje kalkulacje cenową potraw, by była dostępna dla wszystkich. Ja nie będę dyktować, co ma robić właściciel, ale spodziewam się, że będzie to na wysokim poziomie gastronomicznym - mówił radny.

Dyskusję uciął przewodniczący Rady Miasta. - Pan burmistrz powiedział, że bierze pełną odpowiedzialność za swoją decyzję. Będziemy mieć czas - za rok sprawdzimy. Burmistrz tak zdecydował, a pan który przegrał może się poskarżyć i decyzję burmistrza zaskarżyć. Burmistrz będzie musiał się z tym zmierzyć - podsumował Janusz Tarnowski.

Otwarcie ofert startujących w przetargu na drugą kawiarenkę z szaletami nastąpi w 5 lipca.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
monia22:43, 6 lipca 2016
Bravo Kropa .Jestem za każdy może sobie wybrać lokal na ,który akurat jest okazja czy zachcianka albo na którą Go stać .Kawiarenka na rynku ma być urocza i przytulna wcale nie musi być wyszukana ,tam idzie się na pogawędkę czy ,żeby przyjemnie spędzić czas -liczy się towarzystwo a nie na odwrót.A ten projekt jest nie wart kilkaset złotych ,lepiej zrobić samo zadaszenie i parę świeczek na stoliki i wszyscy zadowoleni.Przestańcie najeżdzać na rodziny, czy też znajomości itp.Właściciele Toscany do świętych nie należą .Urząd Miasta mógłby w swoim zakresie taki letni lokalik prowadzić -trzeba tylko mądrze pomyśleć i zatrudnić kilka osób-to talkie skomplikowane dla ludzi wykształconych?
BACA16:43, 6 lipca 2016
Brawo Panie Grzegorzu świetny wybór Toscana to jedyna knajpa w mieście która morze być jego wizytówką reszta to dno i kupa mułu o przepraszam jeszcze Absynt niezły chociaż bardzo nierówny.
pokrycia z gontu12:14, 6 lipca 2016
Trzeba ogłosić konkurs na nazwę tych szpecacych budowli w stylu neo mieszczanskim, ja proponuje bliżej pko U GRZECHA a druga bliżej taxi U ASKI.
vojt10:16, 5 lipca 2016
Rozumiem że Watycha z Tarnowskim zobowiążą się pokryć różnicę cenową między ofertą Toscany a tym co dawał Pieprzk. I to miesiąc w miesiąc przez okres dzierżawy. Skoro pieniądze dla nich nic nie znaczą TO NIECH PŁACĄ!
kropa10:07, 5 lipca 2016
Niech burmistrz nie wciska ludziom kitu. Ktoś daje drugie tyle czynszu co Toskana , a on z tego rezygnuje zasłaniając się renomą i innymi pierdołami. Jak ktoś będzie chciał posiedzieć w drogiej knajpie to przejdzie sobie cztery metry przez drogę do Toskany a ogródek powinnien być również dla tych mniej zamożnych nowotarżan i turystów. Bo jakie tam cuda można serwować? Piwo, lody , herbatke , ciasteczko. Jak będę chciała zjeść coś extra super to pójdę do Toskany, Toskana ma swój ogródek, po co drugi nja płycie? Jeżeli Rajski weźmie drugi ogródek to już wszystko wiadomo.
maga07:41, 5 lipca 2016
a te kawiarenki to na zime bedziecie otwierac!juz by sie przydaly a tu nic
Ares06:38, 5 lipca 2016
Edek po drugie , po remoncie Dejawiuuuu to żenada , ewidentnie poszli na kase i przemial ludzi . Kiedys spokojnie mozna bylo se kafke wypic i pogadac w przytulnych boksach a teraz tfu. tak jak chodzilem wczesniej z cala rodzina tu i tu wiecej tam nie pojde , babrajcie sie w tym g....nie sami
Ares06:31, 5 lipca 2016
Edek dzieki za antyreklame . Od dzisiaj bojkotuje Toscane , zakladam profil na facebooku , Toscana tylko dla próżniakow, . Zobaczymy czy nadrobisz glupie wpisy i obrażanie innych ludzi i podmioty gospodarcze. A do UM powinno wejsc CbA i CBŚ. Moze juz niedlugo.
s30krzys22:59, 4 lipca 2016
Nie wiem- kto weźmie drugi budynek- ale może Żarnecki zrobi powtórkę z rozrywki i postawi konkurencyjną budkę z drugiej strony ratusza???
Diana22:11, 4 lipca 2016
witam,,jak nie chodzi miastu o pieniądze z czynszu,,to może wszyscy mieszkańcy miasta zostaną zwolnieni z podatków?? przecież co to dla miasta taki sobie podatek,,,,,,ważne ze pan burmistrz i reszta ma kasę,,,ludzie się nie liczą ,,widać to i słychać...
janek22:10, 4 lipca 2016
@Edek:
Gdyby w Toscanie mieli taką miłą obsługę jak w Hossenie to by nie musieli startować w *** przetargach bo ludzie by sami błagali ich o taką kawiarenkę.
A jeżeli Twoi biznesowi partnerzy robią z Tobą interesy jedząc marne jedzenie przy stolikach w hałasie samochodów i na rozgrzanej płycie to nie chce wiedzieć kto z Tobą robi biznesy.
Jak robi się przetarg to trzeba grać uczciwie dając takie kryteria których się później przestrzega.
Niestety dla Watychy mamy Podhale24 i ludzie mają pojęcie co się dzieje na mieście. Ty widać nie.

Ostrożnie z rzucaniem oskarżeń. Proszę. Moderator.
Ciekawska20:45, 4 lipca 2016
Po pierwsze - Burmistrz i ci, którzy zarabiają 10 tys. brutto myślą sobie, że wszyscy mają tyle. Niech więc z kontrahentami i swoim towarzystwem chodzą do Villa Toscana. Życie i tak nauczy ich pokory. Kawiarenki powinny służyć mniej majętnym oraz przyjezdnym, by mogli w swoim towarzystwie posiedzieć pod parasolami i może posłuchać dobrej muzyki swoich miejskich zespołów (np jakiś letni festiwal?)
Po drugie - dlaczego to Pan Rayski nie mógłby dzierżawić drugiej kawiarenki? nie gwarantuje poziomu? Zaręczam, że da radę.
po trzecie - dlaczegoż to Radni nie protestowali gdy Burmistrz Fryźlewicz sprzedawał ogromny majątek - a przynajmniej o ogromnym potencjale tuż za kładką na Dunajcu. Parcela, domki, idealne dojście i dojazd drogą wykonana przez Miasto. Ja myślę,że nawet ta kładka potrzebna, postulowana i piękna - została wykona pod cudzy biznes. Jestem ciekawa kwoty za jaką Miasto sprzedało majątek, może CBŚ CBA coś rzuci światła i wymieniany przez Was super Edward?
@ Edek14:31, 4 lipca 2016
Cena za dzierżawę jest śmiesznie niska. Tarnowski zadrwił z nas mieszkańców /po raz kolejny/ i próbuje nam zrobić wodę z mózgu i wmówić ze to dla naszego dobra. No to już zwykłe świństwo. Mega obłuda i hipokryzja.
marko13:55, 4 lipca 2016
Pytanie brzmi dlaczego?????? DLACZEGO własciciele TOSCANA dostali za pół darmo lokal w rynku? Dlaczego ??? Dlaczego miasto dało najlepsze lokale bez walki o godną cenę! Tu jest problem. A nie w tym czy wzieła TOSCANA czy ktoś inny. Problem w tym że nie zapłacili tyle ile powinni!!!!!
baciok@13:20, 4 lipca 2016
Miałem już nie zabierać głosu. Ale.
Panie i Panowie prawdziwe pieniądze robi się na drogich słomianych inwestycjach. Tak było, jest i będzie. Jak by trzeba wydać swoje prywatne na takie biznesy to 5 razy by się rządzący zastanowili. Sprawa do organów kontrolnych, ale kto skontroluje jakiś tam NT jak wiekszy szmal przecieka w kraju i też tak jakoś bezkarnie.
Edek13:03, 4 lipca 2016
I bardzo dobrze, że VT wydzierżawiła tą kawiarenkę !!!! Niestety ale Nowy Targ to nadal miasto w którym najlepiej żeby stała buda Steskala i można było wypić piwo za 5 zł i zjeść pseudo zapiekankę albo tortille u Hossena! I niestety ale radny Pustówka może śmiało wygłaszać opinie, że jest to jedna z najlepszych restauracji w Polsce - bo na pewno zasługuje na to ten lokal, w którym można smacznie zjeść i na serio nie są to znowu bardzo wygórowane pieniądze za taką jakość !! Bo wole u nich zostawić 100 zł niż w restauracji Primavera gdzie oprócz remontu kamienicy nic się nie zmienia. Ludzie nie podoba Wam się to tam nie chodźcie. Ale w tej chwli tylko Villa Toscana czy kawiarnie Dejavue stoją w tym mieście na najlepszym poziomie ale ludzie jeszcze trochę zacofani ;-)
kazek12:53, 4 lipca 2016
W zimie słyszałem że kawiarenke na rynku bierze Toscana. No to jaka komisja przetargowa ? Jakie kryteria? Jak wszystko wiadome.
ciekawski12:15, 4 lipca 2016
Cokolwiek zrobia ,cokolwiek zadecyduja,ktokolwiek wygra przetarg i tak BEDZIE ZLE !!!!! zawsze bedzie ktos komu nie bedzie po drodze.....wspolczuje Burmistrzowi tego grajdola !!!! czy to bedzie Watycha,Fryzlewicz,Borowicz czy Rams kazdy bedzie ZLY,NIEUCZCIWY i do d...... mieszczanie musza odczekac co najmniej dwa pokolenia aby im sie w rozumkach poukladalo !!!! zycze powodzenia
pope11:00, 4 lipca 2016
Zgodnie z regulaminem przetargu:
1.Zastrzega się, że Komisji Przetargowej przysługuje prawo swobodnej oceny ofert i jej wyboru oraz uznania bez podania przyczyn, że przetarg nie dał rezultatów,
2. O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będzie:
-wysokość czynszu dzierżawy,
-czasokres dzierżawy,
-estetyka projektu,
-charakter planowanej działalności gospodarczej
- i wysokość nakładów.
bartosz11:00, 4 lipca 2016
To jest działanie na szkodę mieszkańców NT. Argumentacji brak ale jest atak na radną Korwin. A Pustówka to chyba jada w barach mlecznych że takie opinie wygłasza.
wujek10:14, 4 lipca 2016
mam jedno pytanie co z obiecanymi parkometrami w rynku nagle wszystko ucichło może ktoś z Panów radnych się tym zajmie może p.Korwin bo wychodzi że tylko ona jest poza układami
jabcok też trunek09:47, 4 lipca 2016
A gdzież to jada Pan Pustówka? Skoro taka Toscana to dla niego najlepsza restauracja w kraju. Z braku argumentacji nasz radny gotów się przyznać że jada w barach mlecznych a jabcok to najlepsze wino jakiego kosztował. Ha ha ha ha. No ale tak już jest ,jak trzepa przepchać gniota a brak jakiejkolwiek argumentacji ku temu.
On08:48, 4 lipca 2016
Wszystkich Nowotarżan chcecie wrzucić do jednego wora a ja się nie dam i mnóstwo moich znajomych którzy jak chcą zjeść coś innego. to właśnie idą do Toscany .wydaje mi się że Ci wszyscy niezadowoleni to nie korzystają z restauracji bo im szkoda kasy lepiej wrzucić w skarpetę stąd ttyle żalu i frustracji przez nowych włodarzy którzy wreszcie chcą jakość i zrobić prawdziwe fajne miasteczko .A jeżeli chodzi o nowa targowice mieszkańcy są b. Zadowoleni a kupcy ? Jeżeli nie ,to jest wina obecnej sytuacji na świecie i koniunktury a nie burmistrza i przestańcie pisać te bzdury.dobrze by było żeby tą drugą kawiarenkę wziął ktoś kto tego nie zepsuje a będzie mu cieżko przeżyć nawet z tym czynszem które chce miasto i musi się naprawdę postarać żeby udało mu się wyciągnąć z domowych pieleszy tych najbardziej nie zadowolonych co najchętniej myślą o swoich biznesach i jedzą kiełbasę po drodze.to tyle !
Anty08:28, 4 lipca 2016
do Any. Jestem niemalże pewny, że ten drugi ogródek weźmie Rajski.
lila08:01, 4 lipca 2016
A miało być tak "skromnie i oszczędnie." "Co twoje to i moje a co moje to nie rusz". Nie moja kasa to wydaję a swoją zaoszczędzę. To tylko słowa ale wprowadzone już w czyny. Źle się dzieje w naszym mieście.
Obserwator07:37, 4 lipca 2016
Gdzie byli radni gdy zasypywano toalety w rynku wyremontowane za milion złotych? co na to CBA?
Andrzejx4806:27, 4 lipca 2016
czytając te wpisy dochodzę do wniosku że co by nie zrobiono w mieście i tak wszystko żle i nie dobrze wszyscy są mądrzejsi zawiedzeni oburzeni a ja popieram burmistrza oraz wybór dzierżawcy nareszcie będzie się można spokojnie i bez zapijaczonych młodzieńców posiedzieć oraz wypić piwo nie obawiając sie że ktoś napluje mi do kufla pozdrawiam
BOLEK Z GDAŃSKA23:58, 3 lipca 2016
GDZIE KASA TAM PRZEKRĘ...

Proszę unikać pisania wielkimi literami. Moderator.
odemnie923:28, 3 lipca 2016
@Student. Bo krakowski Rynek trzeba znać. Można w lokalach i cenach wybierać, co kto lubi. Co ma autko Porsche do Rynku, to Student może wyjaśnić, bo ja nie pojmuję.
zygzyg23:20, 3 lipca 2016
a posiady pana burmistrza i burmistrzowej w Toscanii były bez powodu?
ratio22:31, 3 lipca 2016
Ciekawe czy ktoś w tej kwestii przetargu złoży zawiadomienie do CBA ??????????????????????
Student21:47, 3 lipca 2016
@odemnie9. Tylko do spaceru. Ceny i towarzystwo zapomniałeś/ła są tam do konkurowania.(mamcia mnie porschem do Krakowa na studia nie odwozi)
Jan21:21, 3 lipca 2016
Ten burmistrz i cala ekipa UM do likwidacji zniszczyli jarmark niszcza malych przedsiebiorcow dla kilku biznesmenow ,oj niedobze sie w tym miescie dzieje
Jadwiga Nieckarz21:01, 3 lipca 2016
Gdzie można poznać nazwiska tej szacownej Komisji przetargowej?
wstyd20:11, 3 lipca 2016
Mówicie o monopolu a co zrobiliście z jarmarkami ?
góral19:50, 3 lipca 2016
to nie jest NOWY TARG ino NOWA MAFIA .....
AnY19:45, 3 lipca 2016
Czy to prawda ze druga kawiarneke ma dostac Pan Rayski?
Pietrek18:48, 3 lipca 2016
@nie ślepy. Rękami nogami podpisuję się pod Tobą.Może wydzierżawić ,,Rumcajsowi,, , ,,Romkowi,, , ,,Jurcowi,,? Tam są dopiero debaty,interesy. No ale cóż, ,,śmietanka,, tam nie chodzi bo nie ma ośmiorniczek i za dużo hołoty, Nas.
xyz18:38, 3 lipca 2016
Tłumacze słowa Watychy z jego na nasze: "Wygrała ta osoba, co miała wygrać i nic wam do tego, bo teraz rządzę ja".
Szkoda że jest tak jak oni chcą, a nie tak jak mieszkańcy.
Restaurator18:29, 3 lipca 2016
Demokracja i transparentność.
Wiemy kto wygrał - przez 6 lat zapłaci 295 200zł + 300 000zł w inwestycje, chyba raczej w obsługę lokalu
Inny 7 700zł brzmi lepiej, nawet jak na 3 lata, to i tak się miastu opłaciło.
A co z pozostałymi??
Chcieli tylko na wakacje i płacili po 150 000zł/miesiąc??

Może my mieszkańcy lepiej byśmy ocenili cały ten przetarg, a raczej prze...wał
xxx18:19, 3 lipca 2016
oj jakoś brzydko się zrobiło...............!!!
oj brzydko, a ciekawe kto to taki drugi obiekt dostanie?
czyżby na otarcie łez dostanie go ............. ?
Na pokaz18:09, 3 lipca 2016
Wizerunek miasta jest wazny he he Jak jarmak istaniał na starej targowicy to niszczył wizerunek miasta, już ponad miesiąc handlu tam nie ma a miasto nic nie robi zeby to uporządkowac. Jakoś dziwnie teraz nikomu ten Bangladesz nie przeszkadza. Nowa Targowica owszem bedzie na pokaz - ale jako wzor likwidacji kilkusetetletniej tradycji jarmakow w Nowy Targu.
drobny pijaczek17:44, 3 lipca 2016
moze burmistrz doprecyzuje co znaczy'' poniesie odpowiedzialnosc'' .....jak rozumiem w tym przypadku wyrowna z własnej wypłaty roznice w czynszu działanie celowe na szkode społki firmy ktorą sie zarzadza i celowo doprowadza do obnizenia wpływow .........a swoją drogą tyle utopionych podatkow w budach do drobnej gastronomi lepiej było te podatki zostawic mieszkancom w portfelach a nie dawac na zmarnowanie przeciez te budy to obciach i myslenie sprzed 25lat po upadku socjalizmu nowoczesne myslenie to popatrzcie na nowe inwestycje dookoła uniwersalne wielofunkcyjne nowoczesne obiekty te budy sa obiektami niepasujacymi koncepcji rynku,a co do rozmow juz mielismy słuzby[nikt nie mowi ze to rosjanie]w restauracji Sowa i Przyjaciele gdzie nagrywano a teraz rozmowy chce sie prowadzic w ogolno dostepnym lokalu.....kpina czy zart ....czy urzad na podsłuchu eeech drobnomieszczanskosc i kołtunstwo
Obserwator17:33, 3 lipca 2016
"Tak jak ważne jest, by podczas rozmów służbowych można było zaprosić kontrahenta do porządnej restauracji. Zgadzam się - Toscana to nie jest fast food - mówił i argumentował, że nowy dzierżawca daje gwarancję elegancji i stylu na Rynku",cytując włodarza miasta,moim zdaniem,jest to bardzo istotne,gdyż jak cię widzą (i smakują) tak cię piszą. Odwiedzili mnie goście z"grubszym portfelem" i zaprosiłem ich do jednej z restauracji w rynku, potwierdzę tylko,że burmistrz(na którego nie głosowałem) wyjątkowo ma rację. Prestiżu za 5 zł nie kupisz to raz a fama idzie dalej. Byle jakość nie jest trendy i oby firma trzymała poziom bo fast foody w Targu są, ale nie o to biega.
odemnie916:52, 3 lipca 2016
Zachęcam komentatorów do spaceru po krakowskim Rynku, gdzie jakość obsługi i lokali jest podstawą konkurowania, ceny są drugorzędnym kryterium konkurowania
wyborca16:32, 3 lipca 2016
Tak się zastanawiam. Jest sezon a kawiarenek jeszcze nie ma. Panie Watycha na pewno na pana nie będę głosował
nie ślepy15:36, 3 lipca 2016
Nie da się czytać tego bełkotu urzędniczego robiącego nam mieszkańcom wodę z mózgów!
Postawienie na rynku budy, składających się z 4 drewnianych słupków, przykrytych planteką w cenie kamienicy, która z przyjętego w cenie promocyjnej czynszu spłaci się za 9 lat!...to jest gospodarskie działanie?
Gdzie tu jakiś zysk dla miasta i kiedy?
Dzierżawca ma zainwestować jeszcze 300 tyś?! Niby jak? Obije te słupki drewniane srebrną blachą, czy wniesie za "tyle" do lokalu sprzętu swojego a później go zabierze!?
I jeszcze to, ze ten grajdoł ma umożliwić "rozmowy służbowe z kontrahentami w porządnej restauracji"...no tego to by i Benny Hill nie wymyślił! Widać wystarczy postawić cieplarnię na rynku i dowalić ceny z kosmosu i już jest porządna restauracja!?
Ja mam jedno pytanie, jak burmistrz odpowie finansowo za takie szastanie naszym groszem, które przynosi miastu zadłużonemu na 50 mln zł tylko dalsze straty!? Bo raczej nikt mi tu nie udowodni, że działalność tej "kawiarenki" rozsławi N.Targ bez mała na całym świecie...a tak ta cała sprawa jest teraz przedstawiana przez burmistrza!
Kat15:07, 3 lipca 2016
Pan Ziobo juz niedługo sie wezmie za was powskie urzedasy
załosne15:02, 3 lipca 2016
mi sie wydaawało ze miasto powinno byc sprawne funkcjonalne przyjazne mieszkańcom , a tu sie okazuje ze ma być na pokaz , i tak oto burmistrz robi wszystko na pokaz basen na pokaz targowica na pokaz kawiarenka na pokaz autko na pokaz , nie istotne jest to ze mozna by było taniej lepiej , bardziej zaplanowane przemyślane wazne jest to aby bylo reprezentatywne wkoncu to i tak tylko 5 latek rzadzenia trzeba sie nacieszyc
oj burmistrzu ostatnia kadencja to14:55, 3 lipca 2016
radni czyli nasi reprezentanci niezadowoleni ale krótko mówiąc burmistrz ma to gdzieś taki ma kaprys i tak zrobi to by było na tyle w kwestii demokracji ,chciał postawić bardzo drogie budki na środku rynku i postawił wybrał sobie dzierżawce i kropka , dobrze ze to jego pierwsza i ostatnia kadencja. Tyle chlop ma " innowacyjnych pomysłów " szkoda ze to wszystko za nasze pieniądze , dlaczego wspiera on jednych przedsiebiorcow a innych ma w *** nie wiadomo najwidoczniej dlugi do spłacenia za kampanie wyborcza
blef14:46, 3 lipca 2016
Proponuję aby nowotarskie renomowane firmy gastronomiczne złożyły stosowne wnioski na ręce burmistrza o zaniechanie podatku od nieruchomości, z tych samych powodów, na które powołuje się Watycha próbując wytłumaczyć bezsensowność swojej decyzji. Przecież podobno nie o pieniądze tutaj chodzi a o jakość i referencje klientów. To prosty pokerowy sposób by powiedzieć sprawdzam ...
jan14:41, 3 lipca 2016
Mi się to nie podoba powinno dac możliwość rozwoju innym firma
Nawiąże też ze nie podobają mi się szczególnie te drewniane budki na rynku zdecydowanie ośmieszają nowoczesny styl uważam że w żadden sposób nie reklamują nic w stylu góralskim tylko wyglądają kiczowo
Hetman14:40, 3 lipca 2016
Kawiarenki, ławki pierdołki a autem nie ma gdzie stać! Typowa bezmyślność rządzących! Wystarczyło przez pół podzielić i było by ładnie i miejsca parkingowego też było by sporo. To samo w JABŁONCE zrobili duży park z ławkami na których mało kto siedzi, a jak się jedzie coś załatwić w środę lub w sobotę to nie ma gdzie stanąć.
Oscyp14:40, 3 lipca 2016
100 milionerów jest na Podhalu to sobie będą z Grzegorzem nieudacznikiem i jego asystentką Joanną przesiadywać tam całymi dniami! A my mieszkańcy pójdziemy sobie tam, gdzie będzie taniej. Jakoś wizja picia piwa za 8zł na nowotarskim Rynku do mnie nie przemawia...
doktór od korupcji14:37, 3 lipca 2016
Ciekaw jestem co zażywa /.../ Panowie jakoś(ć) tu śmierdzi i to śmierdzi na odległość. No zrobili sobie panowie prywatny folwark ...

Naruszenie regulaminu. Moderator.
s14:13, 3 lipca 2016
no przecież wysztko z góry było zaplanowane - cos za coś. Nic za darmo. Układy i układziki , i kaska.....
analizując wnikliwie13:51, 3 lipca 2016
Jak występuje radny Pustowka to napewno wszystko jest na najwyższym poziomie ostatnio mówił że architektura tych budynków jest świetna i on się na tym zna a koresponduje ona z nowoczesnym wyglądem lamp i koszy na śmierci a nie starowkowym wyglądem rynku kiedyś też mówił przy okazji dymisji dyr.moku że nie przychodzi się do rady poto by załatwić stanowiska sobie no sobie nie ale........tak głośno klaskali wtedy przewodniczący i jego zastępca.
baciok@13:39, 3 lipca 2016
Wszystko bylo już opisywane w tym temacie. Panie Burmistrzu wyszukane restauracje to nie na Rynku, to ma być dla szarego konsumenta. Co tu dodać ???????????????????????????. I tyle komentarza
PEDAŁ13:33, 3 lipca 2016
Cały rynek zawalcie kawiarenkami i cenami w tych budach. Rynek to rynek nie jarmark ze straganami.
anon13:33, 3 lipca 2016
Apeluję do Burmistrza o usunięcie tego telebimu z Rynku. ;-)
Adka13:20, 3 lipca 2016
Ale się Leszku uśmiałam, nic się nie zmieniłeś.
cba13:15, 3 lipca 2016
Przewodniczący tarnowski jest kolegą właściciela toscany, więc uspakajać kolegów radnych musi.
Tak samo jadł i pił w "ciemnej owcy" u naszego lokalnego watażki ...
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas