Miasto robi porządek z tablicami ogłoszeniowymi. Eksperyment pokaże, czy to działa - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Czarny Dunajec
Clouds
Wiatr: 7.128 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 7.416 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 7.344 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
Wiatr: 6.012 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
Wiatr: 5.184 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
-0°
Wiatr: 4.716 km/h Wilgotność: 97 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
20 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
17.12.2016, 20:25 | czytano: 6304

Miasto robi porządek z tablicami ogłoszeniowymi. Eksperyment pokaże, czy to działa

NOWY TARG. Wprowadzone przez magistrat rozwiązanie, podpatrzone w innych miastach, ma uporządkować chaos panujący na publicznych tablicach ogłoszeniowych. Żeby zakończyć "wojnę plakatową", tablice zostały wydzierżawione prywatnej firmie, która pilnuje, by plakaty nie były zaklejane, a na tablicach panował porządek.

Fot. Michał Adamowski
Fot. Michał Adamowski
Do miasta od wielu lat notorycznie wpływały różnego rodzaju skargi, że ogłoszenia komercyjne i publiczne - plakaty reklamowe, zapowiedzi koncertów, spotkań, nekrologi czy plakaty wyborcze - są zaklejane i trzeba to jakoś unormować.

Miasto zdecydowało się skorzystać z propozycji prywatnych przedsiębiorców. Z propozycją wydzierżawienia tablic i uporządkowania bałaganu, jaki na nich panuje, zwróciły się do Urzędu Miasta w Nowym Targu dwie osoby. Magistrat zgodził się sprawdzić, czy poradzą sobie z problemem. Teraz za powieszenie plakatu na tablicy ogłoszeń trzeba zapłacić. - Dzięki formie płatności za miejsce na tablicy porządek jest utrzymywany, nikt nikogo nie zakleja - twierdzi burmistrz Grzegorz Watycha. - Umowa podpisana została na miesiąc, żeby zorientować się czy taki model się sprawdza. Po świętach spotkamy się z przedsiębiorcami i porozmawiamy co dalej - dodaje.

r/s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
mieszkanka16:10, 21 grudnia 2016
bardzo sie ciesze ze wreszcie ktos sie zajal tymi obskurnymi tablicami teraz to ma wyglad i mozna pogratulowac firmie ktora sie tym zajela ===powodzenia===
Moja incjatywa01:32, 21 grudnia 2016
milka nie problem wymyślić interes na koszt obywateli.Ja np. chciałabym wystawiać DRUKOWAĆ wszystkie faktury z UM i podległych jednostek.
Zakładam firmę i zrobię to po 5 zł od sztuki.
Mogę też przyjmować strony za burmistrza po 200 zł za petenta.
Gwarantuję że to dobry pomysł i ten model się sprawdzi.
A tak poważnie to Miasto jest zobowiązane nieodpłatnie umożliwić prawidłowe funkcjonowanie swoich mieszkańców.A jednym z tego elementów jest swobodny i bezpłatny PRZEPŁYW INFORMACJI.Sieć tablic informacyjnych
to własność nas mieszkańców i o take Polske walczylim.
Teraz znowu pojawią się ogłoszenia na drzewach i słupach
ECH DURAKI
oskar5118:47, 20 grudnia 2016
Pan Burmistrz opowiada bajki, że na
na miesiąc jest umowa. Który rozsądny przedsiębiorstwa inwestował by pieniądze chyba nie małe , nie mając zapewnienia ,że umowa będzie długoterminowa !!!!!!!!!!!!
no bo tak21:49, 19 grudnia 2016
no i tak, ty dalej udajesz że nie wiesz o co chodzi czy fakt komentowania treści KONKRETNEGO artykułu cię przerasta? O czytaniu ze zrozumieniem nie wspomnę... To nie program "Drzyzga na żywo" czy inne "Wybacz mi" ...tu jest konkretny artykuł i komentarze dotyczące wiadomości zawartych w TYM artykule - żeby to jaśniej ci przedstawić to już tylko obrazki pozostają... A ty wyskakujesz z pretensjami do ludzi że nie czytają innych portali - zwykłe aroganctwo i brak kultury. Jak byłbyś taki kulturalny za jakiego chcesz uchodzić, to byś napisał normalnie " ty jest podana nie pełna informacja - tam i tam zrobili to rzetelniej doczytajcie sobie"
marek16:21, 19 grudnia 2016
Draństwo. Płacimy podatki mamy prawo ZA DARMO rozwiesić nasze nekrologi. SKANDAL.
no i tak15:40, 19 grudnia 2016
No to tak-
Bo oczywiście, wszyscy rozsądni, odpowiedzialni i świadomi wagi swoich słów ludzie czerpią informacje tylko z jednego miejsca/źródła i na tej podstawie wypowiadają się w przestrzeni publicznej. Spróbuj napisać pracę licencjacką bazując na jednej książce albo zabrać głos na istotny temat, broniąc się tym, że komentujesz tylko i wyłącznie dany przekaz (bo tym jest artykuł/notka prasowa).

Pomijam fakt, że nigdzie nie jest ani słowem wspomniane o odpłatności za rozwieszanie nekrologów. Płatność ma dotyczyć tylko plakatów. Także również odsyłam do nauki czytania ze zrozumieniem.
Klient13:38, 19 grudnia 2016
Przeczytałem powyższe komentarze i chciałbym sprostować pewna sprawę. Byłem klientem Państwa Brzostowskich u ktorych zalatwialem sprawy dotyczace pogrzebu. Firma AR Brzostowscy nie ma nic wspolnego z pobieraniem opat za umieszczanie informacji, klepsydr itp.. na tablicach w Nowym Targu. Zajmuja sie tym inne osoby ktore pobieraja za to oplate.
Kicaj13:34, 19 grudnia 2016
Wszyscy wielce oburzeni o nekrologi, a wczesniej sie za to nie placilo? Oczywiscie, ze tak- tylko zakładom pogrzebowym i w dodatku nie znajac ceny, poniewaz wszystko jest podliczane ogolem. W dodatku nikt sie tym nie inreresowal czy dana klepsydra nie jest zamazana, potargana, itp. Kiedys w mojej rodzinie zmarła osoba i klepsydra lezala podeptana na ziemi. Teraz bede miec gwarancje, ze nic podobnego sie nie wydarzy, a jesli tak to zostanie zawieszona nowa. Bardzo dobry pomysl, mocno kibicuje firmie i mam nadzieje, ze mnie nie zawiedziecie.
Kokoszanka11:40, 19 grudnia 2016
Elegancko ;) zakazać tylko promowania onr-u i będzie wszystko ok. Popieram!
milka10:52, 19 grudnia 2016
To bardzo dobry pomysł z tymi tablicami. Nareszcie zapanował porządek. Gratulujemy pomysłu na interes. Firma mimo, że nowo powstała to w 100% wywiązuje się ze swoich obowiązków. Wszyscy, którzy maja tak dużo do powiedzenia niech sami wykażą się inicjatywą założenia i poprowadzenia własnej firmy. Życzymy powodzenia jednym i drugim:)
andrusas08:16, 19 grudnia 2016
panie Burmistrzu placenie za nekrologi to jakieś nieporozumienie mam nadzieje że pan coś z tym zrobi .
urzędnik08:09, 19 grudnia 2016
do "mieszkanka N. Targu" Firma NTABLICE ma siedzibę w ludzmierzu i nie należy do Zakładu Państwa Brzostowskich... Tak samo jeden zakład jak i drugi musi płacić za rozwieszanie nekrologów!!!! które powinny być BEZPŁATNE a są zmuszeni korzystać z ich usług
no bo tak07:58, 19 grudnia 2016
No i tak- czytanie ze zrozumienie przerasta "kulturalnego"? To tak żebyś zrozumiał - komentarze są pod TYM artykułem i dotyczą TEGO artykułu,z którego wynika TYLKO TO co jest w jego treści. To co sobie przeczytasz gdzieś indziej to tylko i wyłącznie TWOJA sprawa i wytykanie innym że nie robią/czytają tego co ty świadczy o elementarnym braku kultury dyskusji.
Podatnik20:53, 18 grudnia 2016
Watycha juz przegina , czas konczyc i wstydu oszczedzic , wszedzie c hce kase trzepac , zrob smiecibpo 400 zl i bedzie kasa
No i tak19:54, 18 grudnia 2016
@no to tak
A skąd. Po prostu elementarne zasady dobrego wychowania i kultury zakładają, że krytyka następuje po zasięgnięciu możliwie pełnej informacji. W Nowym Targu jednak ciągle jak w lesie, dlatego tyle osób stąd wyjeżdża. Agresywnej wstawki nie skomentuje, na to są odpowiednie preparaty medyczne.
pokolenie 3016:58, 18 grudnia 2016
Mam 70 lat czasami zdarza mi się coś sprzedać se swoich mebelków coś kupić. Nie znam się na internecie. Cena takiego ogłoszenia to 1/3 mojej emerutury w takim razie gdzie moge zamieścić darmowe ogłoszenie?
Fabian13:52, 18 grudnia 2016
Bardzo podoba mi się ten pomysł. Mamy ładne miasto a te tablice tylko szpeciły, firma pewnie początkująca więc mało znana jeszcze.
mieszkaniec13:44, 18 grudnia 2016
swietny pomysl oby tak zostalo wreszcie ktos dobrze pomyslal===
ewa13:41, 18 grudnia 2016
bardzo ladnie wygladaja nowe tablice ---
no bo tak13:39, 18 grudnia 2016
no i tak-, a to mamy obowiązek czytać "konkurencyjne serwisy informacje" ? Może jeszcze frytki do tego? Tu ludzie wypowiadają się na temat TEGO artykułu- nie pasuje to wypad na "konkurencyjne serwisy informacyjne".
Ninka13:23, 18 grudnia 2016
Bardzo dobry pomysł, przecież mamy XXI i miasto nasze ciągle się rozwija, nabrało wyglądu i ciągle zmienia się na lepsze a te tablice to tylko szpeciły i psuły wygląd. Pomysł na 5 z plusem
skarbowka12:46, 18 grudnia 2016
Szukałem informacji o tej fimie "nTablice" lecz niestety nie znalazłem. Czy ktoś może podać siedzibę tej firmy? Na stronie internetowej również nie ma takiej informacji.
no i tak12:42, 18 grudnia 2016
I znowu awantura oraz afera pod egidą niedoinformowanych albo celowych mącicieli. Ogłoszenia drobne, typu "Zaginął pies/kot/żona" oraz nekrologi będą mogły się na tablicach znaleźć bezpłatnie. W konkurencyjnym serwisie informacyjnym była o tym mowa.
ciekawski12:41, 18 grudnia 2016
Rozumiem odpłatność za ogłoszenia o imprezach komercyjnych ale czy w obecnej chwili Burmistrz też będzie płacił prywatnej firmie za umieszczanie ogłoszeń i obwieszczeń urzędowych ? Czy organizacje NGO też mają płacić za ogłoszenia o imprezach non-profit lub charytatywnych, często wspieranych z miejskiej kasy lub składek publicznych albo organizowanych z udziałem jednostek miejskich ?

Miasto oddaje komuś swój majątek (tablice ogłoszeniowe) , by ten wątpliwy ktoś robił na tym kasę.
Dlaczego musi to robić prywatny przedsiębiorca ?
Czy nie może tego robić Zakład Zieleni, i mieć z tego dodatkowe przychody? Skoro ZGZiR obsługuje słupy ogłoszeniowe i pobiera opłaty, to może i tablice obsługiwać. Wystarczy uchwalić/zmienić regulamin i stawki - komercyjne odpłatnie, ogłoszenia prywatne, publiczne i nekrologii za darmo na wydzielonej części tablicy.
W obecnej chwili Miasto nie pozwala swojej własnej jednostce uzyskiwać dodatkowych dochodów. Czy to jest gospodarność.
oskar5112:09, 18 grudnia 2016
Jestem ciekaw co to jest za firma Tablice s.c nigdzie na jej temat nic nie można znalezć . Pewnie jakiś koleś rządzących w mieście !!!!
:::11:40, 18 grudnia 2016
No tak za nasze pieniadze mogą sobie robić eksperymenty...
szakal11:15, 18 grudnia 2016
Kto będzie chciał sobie kleić coś to przyklei i nikt go nie złapie, prosta sprawa.
lb10:07, 18 grudnia 2016
byly skargi, nie bedzie skarg, tak nam miasto dobrze robi :)
kuba09:21, 18 grudnia 2016
Ludzie nie dajcie się zwariować. Zysk marny ale pytań wiele. Nawet ten afisz imprezowy do podejście do podatku, który Państwo i gmina zabierze. Nie dajmy się zwariować podatkami i opłatami. Na razie efekt jest widoczny prawie zero informacji, chyba ,że o to chodziłó.
abc09:13, 18 grudnia 2016
dobrze, że tylko na próbę!!!!
Kolesiostwo08:53, 18 grudnia 2016
Jasne i zupełnie przypadkiem przedsiębiorca kandydował do rady miejskiej z Naszego Miasta?
morus08:49, 18 grudnia 2016
ta ekipa totalne dno !lowce pas. c
Pozytywny08:31, 18 grudnia 2016
Bardzo dobrze bo w końcu nie będzie tego syfu..
Ja08:00, 18 grudnia 2016
Do sdss: a kiedy wieszanie nekrologów było bezpłatne? Z tym że płacilo sie firmie pogrzebowej.
mieszkanka N. Targu07:46, 18 grudnia 2016
Zgadzam się z tym żeby ogłoszenia,ale ogłoszenia były płatne i żeby był porządek, ale klepsydry właściwie nie są jakby ogłoszeniem, jest to smutne poinformowanie bliskich o nieszczęściu, za to nie powinno się płacić i jeszcze jedno dlaczego ,jeżeli załatwiam formalności związane z pogrzebem w zakładzie u P. Nyczów to oni nie mogą rozwiesić klepsydr tylko muszą dzwonić po P. Brzostowskich żeby rozwiesili oni,jakaś kompletna bzdura.P. Nyczowie mogą rozwiesić tylko koło kościołów i tam gdzie tablice nie zostały zmienione na nowe. Może ktoś o tym pomyśli i podejmie decyzje właściwe. Teraz trzeba płacić i nie każdy rozwiesić klepsydry tam gdzie by chciał musi się ograniczyć. Należy zobowiązać dwa zakłady konkurencyjne aby dbały za powieszone przez siebie klepsydry, też koło kościołów,bo koło cmentarza powieszone przez p. Brzostowskich, nabijane są jedne na drugie i w ogóle nie ściągane,a jeżeli chodzi o inne ogłoszenia to pilnować powinno miasto, pracowników zatrudnić żeby pilnowali, tak jak zatrudniono parkingowych, a nie żeby zakład pogrzebowy się tym zajmował. Uważam, ze nie musi on dorabiać.Dziękuję i mam nadzieję , ze głupie decyzje zostaną zmienione.
as01:48, 18 grudnia 2016
jestem za
sdsss23:39, 17 grudnia 2016
Ok, a co z nekrologami? Za te też trzeba płacić? Jeżeli tak, to chyba żeście powariowali. O ile informacje o koncertach to jest reklama i z tym się zgodzę, że powinny być płatne, o tyle nekrologi już absolutnie nie.
baciok@23:21, 17 grudnia 2016
Widziałem w niektórych miastach tablice zamykane przednią ścianą z jakiejś pleksy. Pracownik UM ma klucze, ogłoszenia sa wieszane od tych co zapłacil (komercyjne) i za darmo od mieszkańców(drobne ogłoszenia)
com22:45, 17 grudnia 2016
Się ludźmierzanie wzięli za taki interes. Tylko czy rzeczywiście to dobrze? Teraz osoby które będą coś chciały oddać/sprzedać na szybko zamiast podpisać umowę i przyczepić sobie ogłoszenie na takiej ogólnodostępnej tablicy zaczną zaklejać miejsca gdzie to będzie można zrobić za darmo. Gorzej jak zacznie się znów jak dawniej przyklejanie/przybijanie ogłoszeń na drzewach. Kompletnie durny pomysł włodarzy.. zresztą nie pierwszy i obawiam się nie ostatni :)
?22:35, 17 grudnia 2016
Publiczne(czyli własność mieszkańców) tablice oddane prywatnej firmie i trzepanie kasy.... Co przysłowiowa "Ala" ma zrobić jak zgubi kota? Karzecie jej płacić???
tadek22:12, 17 grudnia 2016
A od kiedy i dlaczego to są płatne tablice?!
ratio22:01, 17 grudnia 2016
Bardzo trafny pomysł - mam nadzieję, że to rozwiązanie rozwiąże chaos reklamowy i konkurencyjny (zaklejanie swoich ofert na wzajem).
POZYTYWNY21:51, 17 grudnia 2016
No właśnie i co dalej ? Będzie więcej ogłoszeń po płotach.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas