Burmistrz i starosta apelują o zmianę ustawienia świateł na skrzyżowaniu Al. 1000-lecia i ul. Szaflarskiej - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 9.792 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 9.72 km/h Wilgotność: 90 %
Clouds
Wiatr: 7.812 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
Wiatr: 9.828 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 9.612 km/h Wilgotność: 85 %
Clouds
Wiatr: 12.096 km/h Wilgotność: 96 %
Jakość powietrza
32 %
Nowy Targ
14 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
11.01.2017, 16:51 | czytano: 10656

Burmistrz i starosta apelują o zmianę ustawienia świateł na skrzyżowaniu Al. 1000-lecia i ul. Szaflarskiej

NOWY TARG. "W związku z kolejnym zdarzeniem na skrzyżowaniu ul. Szaflarskiej z Al. Tysiąclecia, Urząd Miasta w Nowym Tagu wystąpił do zarządcy skrzyżowania, czyli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o rozważenie możliwości przywrócenia poprzedniego ustawienia sygnalizacji świetlnej" - informuje magistrat.

zdj. Szymon Pyzowski
zdj. Szymon Pyzowski
W piśmie do GDDKiA czytamy: "W związku z licznymi zgłoszeniami mieszkańców oraz osób spoza Nowego Targu związanymi ze zmianą sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Tysiąclecia z ul. Szaflarską, uprzejmie proszę o rozważenie możliwości przywrócenia poprzedniego programu sygnalizacji. Obecny układ świateł znacznie zagraża bezpieczeństwu kierowców, co może potwierdzać znaczna ilość kolizji od momentu wprowadzenia zmiany organizacji ruchu w tym rejonie. Dlatego, aby zapobiec sytuacjom, które mogą skończyć się w przyszłości tragicznym wypadkiem, proszę o potraktowanie sprawy jako pilnej".



Z podobnym pismem do Dyrektora GDDKiA również zwrócił się Starosta Nowotarski.

- Mając na względzie troskę o bezpieczeństwo mieszkańców naszego Miasta, regionu oraz turystów Urząd Miasta ponownie wystąpił do zarządcy skrzyżowania o pilną zmianę organizacji ruchu. Jednocześnie informujemy, że wszelkie uwagi i wnioski związane z drogami krajowymi można kierować bezpośrednio do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ul. Składowa 12 Nowy Targ na adres e-mail: kobyrtacz@gddkia.gov.pl lub na numer kontaktowy Punktu Informacji Drogowej w Krakowie telefon 12 412 16 44 - dodaje Marian Twaróg z Referatu ds. Drogownictwa i Transportu.

Na zdjęciu - wczorajsza kolizja, do której doszło na tym właśnie skrzyżowaniu.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
kierowiec18:21, 15 stycznia 2017
Dawniej gdy ie było trzeciego pasu do skrętu(kier.rynek były wypadki ale mniej).Teraz autka na tym trzecim pasie zasłaniają skręt w stronę Zakopanego. A kto zapłacił za dezorganizację ruchu,popieprzenie świateł(korki na krzywej) nie miasto, burmistrz?
Z Miasta13:21, 15 stycznia 2017
Jak przeczytalem naglowek to dalej nie czytam,zastanawia mnie gdzie my kur.a zyjemy !!!!Bur mistrz -apeluje ? Kto tu rzadz ? on jest szefem i on apeluje ?
walczacy z debilizmem10:25, 15 stycznia 2017
Jakim trzeba być ambitnym idiota żeby coś co dobrze działało zmieniać na skrajnie niebezpieczne tam nawet widoczności niema przy skręcie w lewo pozdrawiam pana idiotę który wpadł na ten pomysł
...18:09, 14 stycznia 2017
tay..w Polsce piszemy po Polsku! Naucz się i wróć.
ff12:52, 14 stycznia 2017
I dla pieszych przydałoby się te przyciski zmienić. Niby nowoczesne, dotykowe, ale jak jest zimno to nie reagują na rękę w rękawiczce. Co skutkuje nie zapaleniem się zielonego światła i czekaniem całego cyklu od początku.
tubylec11:41, 14 stycznia 2017
Rewelacyjny czas reakcji na problem!!!
Nawet szachiści to sprinterzy w tej konkurencji.
Swoją drogą - tem kto zatwierdził obecną zmianę śwaiteł wraz z tym który ją wymyślił, powinni z własnej kieszeni pokryś szkody.
tay22:20, 12 stycznia 2017
pseudo mieszczanie......trudno jest sie przesiasc z wozu drabiniastego do samochodw !!! ot cala prawda o was i waszej metropolii !!! chcialoby sie robic za panow a tu z pod pedalu gazu sloma wylazi..............
ela19:31, 12 stycznia 2017
Do Pio sam sobie zrób rondo ale na głowie ,największym problemem jest w naszej okolicy,że wszyscy na Podhalu dobrze wiedzą kiedy jest najwięcej turystów i mogliby wtedy siedzieć w domciu, a nie krążyć niewiadomo za czym -taka jest prawda tym bardziej ,że umiejętność prowadzenia auta i orientacji wiele daje do życzenia .A ilu jest śmiałków którzy zamiast u sąsiada zrobić zakupy to jadą po kilka drobiazgów do miasta robiąc jakieś 50-60km?Jest logika ...
często tam jeżdżący19:11, 12 stycznia 2017
jeśli przy skręcie w lewo z alejii do rynku dało się zrobić 3 pas to to samo można zrobić z aleji na szflarską i wtedy na zielonym przejazd bezkolizyny potem zielone na wprost i zielone na szflarskiej i po sprawie - wiadomość do ciężko myślących w GDDKiA
nowotarżanin17:55, 12 stycznia 2017
A zwrócił ktoś uwagę, że na lewo skręcie na zakopianke obok dekady jadąc od strony Nowego Sącza jest zielone światło. Tam jest bezkolizyjny skręt. Dlaczego więc nie ma strząłki zielonej tylko zielone światło.
Na tym skrzyżowaniu jak było zielone światło tak dalej jest zielone światło więc ludzie jada na pamięć. Gdyby chociaż wczesniej była zielona strzałka do skretu w lewo to teraz coś by się zmieniło. O ile mi wiadomo to zmiana świateł nie została w żaden sposób pokazana zbliżającym się do skrzyżowania. Znaki ostrzegające o przebudowie sygnalizacji pojawiły sie po kilku dniach. No chyba że sie mylę.
pio.16:58, 12 stycznia 2017
I jak tu może być dobrze? co jeden to mądrzejszy. Domagam się pogodzić wszystkich! i zrobić nam rondo.
KNT15:55, 12 stycznia 2017
Do mariusz: cała filozofia filozofie polega na tym, ze skrecajac w lewo gów*** widac czy ktoś jedzie z naprzeciwka ...ot cała filozofia
mieszkaniec15:38, 12 stycznia 2017
@lb
Wniosek o jeździe na pamięć nasuwa się sam, bo jak wytłumaczysz, że jeżeli sygnalizacja świetlna była wyłączona nie ma stłuczek, albo przynajmniej jest ich zdecydowanie mniej, a dlaczego ? odpowiedź jest prosta: wtedy kierowcy zachowują ostrożność, obserwują drogę i jadą wolniej, natomiast gdy sygnalizacja działa większość uważa, że jak ma światło zielone może jechać nie zważając na nic. Twierdzę, że dotychczasowa organizacja ruchu przyzwyczaiła kierowców do tego, że jak było "zielone" to przejazd był bezkolizyjny. Przecież gdy sygnalizacja jest wyłączona układ skrzyżowanie nie ulega zmianie, tak samo pojazdy skręcające w kierunku Rynku zasłaniają widok, a stłuczek jest mniej, chyba o czymś to świadczy. Zarzucasz mi, że nie widzę problemu, może przeczytaj uważniej mój pierwszy post, nigdzie nie napisałem, że obecna organizacja ruchu jest doskonała, a pisząc o zmianie sygnalizatorów chyba jednoznacznie opowiadam się za bezkolizyjnym przejazdem. Moje uwagi dotyczyły przede wszystkim urzędnika, który przygotował to niby wystąpienie, gdyby znał się choć trochę na rzeczy to wnioskowałby o zmianę organizacji ruchu z jednoczesną zmianą sygnalizatorów, nie są to niebotyczne koszty, a sygnalizacja byłaby bardziej czytelna dla kierowców. Tyle i aż tyle, a na zakończenie gwarantuję Ci, że nie mam nic wspólnego z GDDKiA.
lb14:18, 12 stycznia 2017
@mieszkaniec - ja mam tylko jedno pytanie - skad wniosek ze stluczki tam spowodowane sa jazda na pamiec? powaznie pytam. bo narazie jedyny argument to taki, ze Ty jezdzisz i nie miales - jako znakomity kierowca znajacy przpeisy, ale przede wszystkim niejezdzacy na pamiec - stluczki. i stad taki wniosek? moj wniosek jest taki, ze mam powazne watpliwosci czy ty tam rzeczywiscie kiedykowiek jechales. bo jakbys jechal, to jako tak znakomity kierowca, wiedzialbys gdzie jest problem i skad tyle tam stluczek. a nie tlukl jak zaklety o jezdzie na pamiec, bo to naprawde wyglada jak argument gddkia, taki jaki juz innych braknie. na dodatek - swiadomie czy nie - ale po prostu obrazasz ludzi, bo to naprawde niewiele sie rozni, jakbym ci wprost napisal, ze musisz byc naprawde kiepskim kierowca, skoro nie widzisz problemu i jego zrodla. nie pisze, ale moglbym, o ;)
wyborca14:04, 12 stycznia 2017
Burmistrz i Starosta obudzili się rychło wczas ! :) Jakby nie interpelacja i zapytanie na ostatniej sesji rady powiatu nowotarskiego radnego Stanisława Waskmundzkiego to by się nic w tej sprawie nie ruszyło
AK13:51, 12 stycznia 2017
Ormowiec...ty się bój z innego powodu..
mieszkaniec12:23, 12 stycznia 2017
@corny
Podejrzewam, że dłużej mam prawo jazdy niż Ty lat życia, o przejechanych kilometrach nie wspomnę. Zgadzam się, że po to się zmienia żeby coś usprawnić, ale wskaż proszę gdzie napisałem, że obecna organizacja ruchu jest ok, natomiast nie zgadzam się z twierdzeniem, że cała wina za zdarzenia drogowe na tym skrzyżowaniu jest po stronie organizacji ruchu. Chcesz dyskutować to używaj merytorycznych argumentów, a nie odnoś się do moich kwalifikacji jako kierowcy bo nie masz o tym zielonego pojęcia.
@ taki jeden
No faktycznie to gdzie pracuję czy też ewentualnie gdzie nie pracuje jest naprawdę merytorycznym argumentem w dyskusji, pozwól, że spytam skoro pisałeś do mnie, z czym konkretnie nie zgadzasz się w moich postach i będziemy dyskutować.
corny09:31, 12 stycznia 2017
mieszkaniec@ - chodząc se chodnikiem dobrze jest takie wywody prawić, czekaj tatuś kupi autko, zaczniesz jeździć, to i myślenie sie troszke zmieni, bo z Twojej pisaniny wnioskuje, że w życiu nie miałeś do czynienia z czterema kołami jako woźnica.
Po to sie coś zmienia żeby coś usprawnić, co w tym przypadku nie ma miejsca.
taki jeden09:08, 12 stycznia 2017
Pan "mieszkaniec" to najprawdopodobniej pracownik GDDKiA a niestety GDDKiA nigdy nie potrafiła przyznać się do błędu i wolą iść w zaparte i ryzykować ludzkim życiem niż przyznać się do błędu i wycofać z głupich decyzji. Już po raz nie wiem który czytam, że po przebudowie jest więcej wypadków ale to z winy kierowców. Zamiast pisać do kobyrtacz lepiej napisać do NIK, żeby sprawdzili kto projektował tą zmianę organizacji ruchu, kto ją uzgodnił, kto odbierał i czy wszyscy mieli ku temu odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje. Choć, jak znam życie, w tym momencie już trwa gorączkowe niszczenie dowodów i dorabianie dokumentów.
Ormowiec09:01, 12 stycznia 2017
@mieszkaniec jako jedyny napisał rozsądnie na ten temat.Całkowicie go popieram i dziwie się że ludzie którzy mają prawo jazdy wypisują takie bzdury.Jak wy jeździcie,strach się bać spotkania z wami na drodze.
mieszkaniec08:56, 12 stycznia 2017
No to po kolei bo widzę, że niektórym czytanie ze zrozumieniem sprawia trudność:
@chyba emeryt nie mieszkaniec
Gdybyś przeczytał dokładnie mój post może zrozumiałbyś, że był on właśnie o bezkolizyjnym przejeździe przez to skrzyżowanie, poza tym wskaż proszę gdzie napisałem, że obecnie istniejąca sygnalizacja świetlna jest niezgodna z prawem. Chyba zgodzisz się, że urzędnik "po łebkach" przygotował pismo i podsunął Burmistrzowi do podpisu, bo tak de facto jakich użył argumentów, "że są kolizje", przecież sprawcami tych kolizji są kierowcy wykonujący lewoskręt i to jest bezdyskusyjne. Czy nie wydaje Ci się, że zastąpienie sygnalizatora S-1 sygnalizatorem S-3 byłoby czytelniejsze dla kierowcy, który widząc sygnał zielony miałby pewność, że przejeżdża bezkolizyjnie. Do Twoich wypocin ad personam nie będę się odnosił i oceniał, który z nas bardziej się ośmiesza, chcesz podyskutować to zapraszam ale merytorycznie.
@ Jan
Jeżdżę tym skrzyżowaniem bardzo często ale zawsze wykonując lewoskręt patrzyłem i patrzę w prawo czy nic nie nadjeżdża, a nie jadę na ślepo "bo mam zielone", a co do tego, że bezpieczniejsze byłoby bezkolizyjne ustawienie świateł nie ma między nami sporu i w moim poście nie znajdziesz stwierdzenia, że teraz jest bezpieczniej niż przed zmianą organizacji ruchu, to jednak nie usprawiedliwia kierowców jeżdżących "na pamięć".
@Nelly
Gdy z jakichś przyczyn sygnalizacja świetlna nie będzie działać to jak przejedziesz? Teraz Ty zrozum, kierowcy widząc zielone światło jadą bez upewnienia się czy coś nie nadjeżdża bo jeżdżą "na pamięć" dlatego dochodzi do zdarzeń.
@olsen
Wskaż łaskawie w której części mojego postu "bronię pajaców którzy to spieprzyli", a dalej idąc tokiem Twojego rozumowania to w Nowym Targu nie powinno być drogi o więcej niż jednym pasie ruchu, no trzeba przyznać nowatorski pomysł i dostosowany chyba do Twojego "kunsztu jazdy na oślep". Do reszty Twoich 'argumentów' nie będę się odnosił i oceniał, który z nas jest większym pajacem i czym powinien jeździć.
olsen22:47, 11 stycznia 2017
mieszkaniec@ twój wykład jest wykładem pajaca który powinien jeździć rowerem a nie samochodem a żeby było bezpieczne bez wypadków to musi być tylko jeden pas ruchu wylotu z skrzyżowania na Szczawnicę bo rzeczywiście samochody oczekujące z przeciwnego kierunku na lewoskręt zasłaniają widoczność i jedzie się na oślep sam to doświadczyłem .Popatrz znawco ruchu drogowego jak to jest rozwiązane wylotem szaflarskiej na zakopiankę jest tam jeden pas ruchu z zakopanego jest gdzie się schować , i proszę dej sobie siana i nie komentuj i nie broń pajaców co to spieprzyli na niczym się nie znają .
Nelly22:38, 11 stycznia 2017
@mieszkaniec zrozum, że znasz przepisy ale nie widzisz czy coś jedzie !!!!!! Tak trudno jest zrozumieć ???? !! JAk masz ustąpić przejazdu jak nic nie widzisz??
Poza tym pismo jest datowane na 28 grudnia 2016 wiec już jakiś czas temu
a co z reszta i co z pieszymi22:38, 11 stycznia 2017
a z innymi skrzyżowaniami nic? aleje z kopernika tak samo zmienione korek jest codziennie od strony kopernika i galerii , pieszy przechodząc przez aleje ma tak mało czasu na przejście ze jak po zapaleniu zielonego nie jest gotowy do startu to nie ma co przechodzić , ja młody człowiek będąc 3 metry od świateł nie zdarzę ich opuścić , gówniary jakieś robiły statystyki miesiące temu i teraz na podstawie tych statystyk pseudo eksperci się popisali ile to nie parafio
NT22:23, 11 stycznia 2017
Przywróćcie zmianę organizacji ruchu na tym skrzyżowaniu bo boję się o moją żonę i dzieci.
Wy baranie flaki urzędasy22:20, 11 stycznia 2017
Ta zmiana świateł to jeszcze durniejsza decyzja jak ten pas do zawracanie przy wyjeździe z aleji.
Jan22:13, 11 stycznia 2017
Mieszkaniec ty nie jesteś mieszkaniec tylko chyba urzędas. Przejedź się tam autem o zmroku. Sprawdź działanie świateł. Sprawdź widoczność potem opisz problem.
PasterzPPP22:10, 11 stycznia 2017
Celem istnienia drogi, świateł i organizacji ruchu jest to aby ludzie mogli się po niej swobodnie poruszać, a nie spełnienie przepisów. Przepisy trzeba dostosować do tego co potrzebują i oczekują ludzie a nie odwrotnie.
Piotr22:07, 11 stycznia 2017
Ten kto wymyślił i zatwierdził decyzję o zmianie organizacji ruchu powinien w konsekwencji pójść siedzieć.
Piotr22:05, 11 stycznia 2017
Zmiana organizacji działania świateł to była jedna z najdurniejszych decyzji. Ciekawe ile osób w konsekwencji uległo wypadkowi lub straciło życie. Jak już coś takiego jest robione powinny być tablice informujące o zmianie. TAM NIE BYLO I NIE MA NIC!
apeloznawca22:01, 11 stycznia 2017
Apel skończy się na apelu tu trzeba działań i to już. PO tylko obiecuje tak jak pani poseł mucha obiecała pomóc trzeciej lidze hokeja na lodzie której nie ma a pan burmistrz też jest z PO a tam obietnice to porządek dzienny.
hehe22:00, 11 stycznia 2017
emeryt, jest dokładnie jak piszesz. Przez te zakichane Lki co krok widać w mieście idiotyczne zmiany "organizacji ruchu"...jedną z ostatnich "perełek" jest znak STOP przy wyjeździe z Maczka na Sikorskiego...widoczność z obu stron grubo powyżej 500m i to będąc jeszcze 15m przed skrzyżowaniem a debile STOP postawili....
chyba emeryt nie mieszkaniec21:54, 11 stycznia 2017
mieszkaniec sam się ośmieszasz. Nikt w domu cię już słychać nie może dlatego tyle się....pocisz nad swymi wywodami? Jak już załapiesz że chodzi o przywrócenie bezkolizyjnego ustawienia świateł - które (tak jak i obecne) było zgodne z przepisami a po przebudowę skrzyżowania i dodaniu pasa ruchu poprawiło bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu - daj znać. I nie martw się, większość ludzi zna przepisy, tylko teraz to skrzyżowanie jest po prostu niebezpieczne.
lb21:26, 11 stycznia 2017
@mariusz - no wlasnie - dlaczego? skoro to takie same skrzyzowania to dlaczego? nie pomyslales o tym, ze jest jakis inny powod? no tak, zapomnailem, myslenia nie ucza po szkolach.

specjalisci, eh.
Z miasta K21:07, 11 stycznia 2017
Nauczcie się jeździć!!!!
KNT zawsze ma problem tam gdzie trzeba pomyśleć
Zamiast pisać do GDDKiA to weście sobie kilka lekcji nauki jazdy
emeryt20:21, 11 stycznia 2017
Cały ruch drogowy został w Nowym Targu podporządkowany nauce jazdy. W tej chwili nasze miasto jest "miasteczkiem nauki jazdy". To nie jest chyba trudne do zauważenia, zaczęło się od budowania rond, rondek i rondeczek na których ledwo mieszczą się autobusy, tworzą się ogromne korki a winę za to ponoszą osoby odpowiedzialne za organizację ruchu drogowego. Co kilka dni powstają nowe oznaczenia i zmiany organizacji ruchu.Przykładem jest między innymi właśnie skrzyżowanie o którym mowa w tym artykule. Może ktoś temu zaprzeczy?
Tak20:15, 11 stycznia 2017
Dzięki obecnego ustawieniu świateł szybciej idzie ruch z ulicy szaflarskiej. Więcej ostrożności przy skrecie w lewo z aleji tysiąclecia i nie będziecie się bać, że umrzecie przy tym skrecie. Myślenie nie boli.
koko20:06, 11 stycznia 2017
Potrzebujemy tu gościa z TVP KRAKÓW aby objaśnił nam przepisy i jazdę. Ciekawe jak to zrobi ....?
Byłem na miejscu -Tirowiec20:04, 11 stycznia 2017
Apelowanie tu nic nieda kierowcy już 2 m-ce apleuja i nic olewają NAS.
to trzeba jechać do Kingi i załatwic sprawe jak sie należy
Franek19:56, 11 stycznia 2017
No w końcu zainteresowanie ze strony władz. Jeszcze mi tu brakuje pisma od policji dyrektora GDDAiK. I czekamy na przywrócenie poprzedniego ustawienia świateł, bez kombinacji.
ktoś19:49, 11 stycznia 2017
Rychło w czas kto personalnie za ten burdel odpowie tyle strat materialych i zdrowotnych bo ktoś testował na żywych organizmach.
mariusz19:16, 11 stycznia 2017
A ja wam powiem jedno: trzeba umieć jeździć, a żeby to szło dobrze to wypadałoby znać przepisy RD. Tzn. co innego symbolizuje zielone światło a co innego zielona strzałka kierunkowa. W pierwszym wypadku jadąc na wprost i w prawo jedziemy bezkolizyjnie z uczestnikami zmotoryzowanymi a w przypadku skrętu w lewo: mamy obowiązek przepuszczenia osób jadących z naprzeciwka. Dla mnie to żadna filozofia. Dlaczego nie macie z tym problemu np. przy wyjeździe od dworca PKS na aleje. Tam jakoś nie ma kolizji ani wypadków.

Ale najlepiej jeździć na pamięć... ciekawe czy po innych miastach też tak jeździcie...
Mieszkaniec krainy smogu19:09, 11 stycznia 2017
Niech osoby które w wyniku zagrażającej życiu i zdrowiu zmiany ustawienia świateł na skrzyżowaniu miały wypadek lub stłuczkę, złożą wizytę adresatowi tej korespondencji. Zaraz się okaże, że wszystko się da. :)
A-719:02, 11 stycznia 2017
do miple: rozumiem, ze piszesz tp do tych co złamali podstawowe przepisy ruchu drogowego.... obowiazujace w całej Polsce.
nie mam czasu wklejac Ci obowiazków kierowcow, na skrzyzowaniu....
kierowca nie - niedzielny.........18:43, 11 stycznia 2017
No w końcu.........się obudzili , brawo....... ;-)
joł18:37, 11 stycznia 2017
CZARNY DUNAJEC TEZ PARANOJA ZE SWIATLAMI 25 s i zmiana to 5 sek i zmiana kierunek NT - Jalonka tworza sie korki, ludzie wsciekli.
zbyvhu18:35, 11 stycznia 2017
Pan burmistrz powinien zarządać przywrócenia stanu poprzedniego.
Robert from WIEDEN18:19, 11 stycznia 2017
Szacun panowie!!!
ela18:16, 11 stycznia 2017
Najprościej,zeby aleja stała się drogą miejską a nie krajową -a obwodnice do miejscowości turystycznych powinny powstać już trzydzieści lat temu i o tym powinna pomyśleć przede wszystkim Bukowina ,Białka i Szczawnica -żeby ludzie mogli bezpiecznie i spokojnie do nich podróżować i wracać z wypoczynku. .A i my mielibyśmy pełen komfort ,a nie wariactwo cały rok -ile tam już było nieszczęść to tylko my wiemy .
ngg18:14, 11 stycznia 2017
Ta zwana dalej " osoba "która naraziła Nas niebezpieczeństwo drogowe powinna ponieść moim zadaniem konsekwencje prawne!
ja18:03, 11 stycznia 2017
musi ktoś zginąć w wypadku na tym skrzyzowaniu żeby to zmienili ?! Dobra Zmiana nie zawsze jest dobra .
Smok17:54, 11 stycznia 2017
Dziękujem, szczero i z serduszka dla włodarzy, bo to chyba jak żyję pierwsza taka pozytywna inicjatywa od ludzi na stołkach, tak po prostu , po ludzku zauwazyli, że coś jest chu***e i postanowili się za nami wstawić. No nie no ja jestem troche w szoku i przeżywam to teraz, mam nadzieję, że się zdadzą te pisma na coś i wróci porządek i ład tam na drodze. Pozdrawiam serdecznie panowie.
mieszkaniec17:47, 11 stycznia 2017
Pan Burmistrz złożył podpis pod pismem chyba nie bardzo mając pojęcie, że urzędnik przygotowujący pismo wystawia Go na pośmiewisko. To nie obecny układ świateł zagraża bezpieczeństwu kierowców, to kierowcy sami sobie zagrażają. Już na kursie nauki jazdy uczy się, tylko sygnalizator S-3 oznacza, że podczas jazdy we wskazanym kierunku nie występuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu. Na tym skrzyżowaniu na kierunku od mostu "od zawsze" były sygnalizatory S-1, prawdą jest, że cykl świateł był tak ustawiony, że skręt w lewo odbywał się bezkolizyjnie, ale to nie zwalnia kierowców od myślenia. Widząc sygnalizator S-1 należy przejeżdżać jezdnię poprzeczną z należytą ostrożnością ustępując pierwszeństwa przejazdu, a nie ruszać i jechać bezmyślnie "bo mam zielone światło". Argument o tym, że samochody oczekujące z przeciwnego kierunku na lewoskręt zasłaniają widoczność jest dość wątpliwy, tym bardziej, że jak widać na zdjęciach ostatnia kolizja była po zmroku, a więc wątpię czy tak dużo samochodów z przeciwnego kierunku ruchu oczekiwało na lewoskręt, poza tym jeżeli nie mam widoczności to nie jadę bezmyślnie tylko upewniam się, czy mogę bezpiecznie przejechać. Jakoś gdy sygnalizacja jest z jakiegoś powodu wyłączona kierowcy na tym samym skrzyżowaniu potrafią przejechać zachowując ostrożność. Na zakończenie dlaczego twierdzę, że urzędnik przygotowujący pismo ośmiesza Burmistrza, odpowiedź jest prosta, jeżeli wnioskować o zmiany to przede wszystkim o zmiany na sygnalizatory S-3, a wtedy cykle świateł będą musiały być dostosowane do bezkolizyjnego przejazdu.
Obserwator17:16, 11 stycznia 2017
Kiedy urzędasy z RD zaczną finansowo odpowiadać za swoje błędy?
kola17:14, 11 stycznia 2017
A było dobrze..... Teraz ludzie boją się jechać przez światła a co cwańsi omijają.
miple17:08, 11 stycznia 2017
KK Art. 160

§ 1. Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
Bb17:06, 11 stycznia 2017
W końcu jakaś mádra decyzja! Brawo!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas