Miasto chce zmiany przebiegu ul. Ludźmierskiej i połączenia jej z zakopianką - podhale24.pl
Czwartek, 18 kwietnia
Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława
Nowy Targ
Clouds
Wiatr: 11.952 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
Wiatr: 9.972 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 13.896 km/h Wilgotność: 70 %
Clouds
Wiatr: 12.78 km/h Wilgotność: 67 %
Clouds
Wiatr: 17.064 km/h Wilgotność: 64 %
Clouds
Wiatr: 10.296 km/h Wilgotność: 85 %
Jakość powietrza
30 %
Nowy Targ
22 %
Zakopane
28 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
04.05.2017, 17:38 | czytano: 9771

Miasto chce zmiany przebiegu ul. Ludźmierskiej i połączenia jej z zakopianką

NOWY TARG. Burmistrz Grzegorz Watycha poinformował, że miasto postanowiło zainicjować działania związane z rozwiązaniem problemu paraliżów komunikacyjnych na ul. Ludźmierskiej. Magistrat forsuje pomysł, by wybudować nowy odcinek tej ulicy, omijający tory kolejowe.

Nowy fragment ulicy Ludźmierskiej miałby, jadąc od strony Ludźmierza, skręcać przed torami kolejowymi w lewo i dalej biec przez teren zajezdni, potem przechodzić wiaduktem nad torami kolejowymi i dalej nabrzeżem Czarnego Dunajca, wzdłuż ścieki rowerowej do zakopianki i połączyć się z nią w rejonie mostu. Droga mogłaby prowadzić po stworzonym w tym celu nasypie i spełniać przy okazji funkcję wału przeciwpowodziowego chroniącego przez zalaniem obszar Nadmłynówki i Ibisoru. Według koncepcji, nowa droga ma prowadzić po terenach prywatnych i gruntach Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej.

Burmistrz Grzegorz Watycha spotkał się już w tej sprawie z dyrekcją Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie i Zarządem Województwa Małopolskiego. - Na spotkaniu zaprezentowałem koncepcję przełożenia drogi wojewódzkiej w taki sposób, aby rozładować ruch na ulicy Ludźmierskiej i zmniejszyć uciążliwość przejazdu kolejowego – mówi. Jak mówi, ani zarząd dróg wojewódzkich, ani też PKP nie chcą przejąć inicjatywy w rozwiązaniu tego problematycznego przejazdu, dlatego rolę tę wzięło na siebie miasto.

- Otrzymaliśmy tez pismo z PKP dotyczące prac modernizacyjnych na linii kolejowej z Chabówki do Zakopanego. W ramach tego zadania koleje nie planują jednak rozwiązania bezkolizyjnego przejazdu kolejowego na ulicy Ludźmierskiej. Dlatego jedyne rozwiązanie na tę chwile, które mogłoby pomóc w tym kłopotliwym przejeździe, uznałem, że należy pracować na koncepcją przebiegu głównej osi ulicy Ludźmierskiej. Wstępnie otrzymaliśmy odpowiedź z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, że akceptują proponowany przebieg, natomiast oczekują, że po naszej stronie będzie przygotowanie dokumentacji wraz z analizą i opracowanie takiej dokumentacji koncepcyjnej zlecimy, żeby skonkretyzować te działania. Gdy będzie gotowa, to wrócimy do tematu - dodaje Grzegorz Watycha.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
szuser20:51, 7 maja 2017
1. Projektanci zakładali że owcom nagle wyrosną skrzydła? , czy po prostu zapomnieli że one też srają?

2." Droga puszczona po wale - ekonomicznie jak najbardziej uzasadnione...."

ad1. Kto to projektował? Poprzedni radni i burmistrz?

ad.2 Zwłaszcza jak Dunajec wał podmyje...
@szuser16:21, 7 maja 2017
Nie ta kolejność! Jeżeli wciska się bezmyślnie ścieżkę rowerową na tereny gdzie prowadzony jest wypas owiec, to trudno nie trafić czasem na óównoo.
Projektanci zakładali że owcom nagle wyrosną skrzydła? , czy po prostu zapomnieli że one też srają?
A sama koncepcja budowy wału, jak najbardziej słuszna. Czy poprowadzą po nim drogę, czy nie to już mniej ważne, ale wał zabezpieczyłby tamte tereny przed Dunajcem. Droga puszczona po wale - ekonomicznie jak najbardziej uzasadnione.
szuser13:04, 7 maja 2017
... Dlatego jedyne rozwiązanie na tę chwile, które mogłoby pomóc w tym kłopotliwym przejeździej...

W planowaniu nie należy kierować się okolicznością chwil, ale perspektywą i wizją.
Na przykład straszący komin nie zbudowanej ciepłowni na granicy z Szaflarami to właśnie efekt bezmyślnego działania dawnych naczelników i kierowników UM Nowy Targ miasta działających pod wpływem chwili...

Ps. Po co płacić za nowe koncepcje jak jest zrobiony przez Rapciaka projekt drogi przez las do zakopianki, wykorzystać go i tyle.

Metropolii z tego miasta się nie zrobi. A robić nasyp na brzegu rzeki pod pretekstem drogi jako ochronę dla wybudowanych na terenie zalewowym domów to sposób na wykupienie za 10 milionów od klapka placu .Lepiej powołać od nowa straż miejską aby ścigała mandatami owce za obsr....nie ścieżki rowerowej nad Dunajcem. Co to ma być, abym nowy rower mył z g...n. Owce na hale albo do rzeźni, a nie na ścieżkę rowerową.
qqq12:04, 7 maja 2017
Pamiętam jak komuniści robili Aleje -- mówiło się że plac defilad robią poco taka doga w planie była dwupasmówka kończąca się przy kombinacie lecz brakowało kasy i problem z przejazdem kolejowym z Zakopianka miała się kończyć na końcu NIWY.
Dzisiaj można powiedzieć - geniusze planowali
Jakby komuniści nie zrobili nie zrobili Aleji i Zakopianki to byśmy dzisiaj zdechli na drodze i władze miasta powinny pomnik postawić bo przez 30 lat miasto nic nie zrobiło może jakieś ronda jeszcze za Unijną kasę albo dostaniesz zezwolenie ale zrobisz rondo .
Don Pedro09:02, 7 maja 2017
W końcu ktoś pomyślał i chce alternatywy dla ul. Ludźmierskiej. Al. Tysiąclecia - ul. Ludźmierska to trochę za mało na przejazd przez miasto. To mogło się sprawdzać w latach 80-tych i 90-tych, kiedy było mniej samochodów.
Hi Fit18:40, 5 maja 2017
Brawo brawo tak trzymać panie Grzegorzu obwodnica jest potrzebna miastu i koniec
Jan z bloka15:02, 5 maja 2017
Ktoś chce kasy za grunta swoje? Poza tym przy tej koncepcji korek będzie na ślimaku przed Alejami. Myśli tam kto w tym magistracie, czy tylko za kasa się ogląda?
Kokoszkowianin13:31, 5 maja 2017
Pomysł połączenia miasta z częścia zachodnią b.dobry któredy ? do ustakenia,AL Tys to hedyna droga ,na dzisiejsze czasy troche mało aż sie prosi ,dawniej rozważałem most i do Grela ale bunt mieszkańcow ,powinny być conajmniej 3 połączenia,ale gospodarze ŚPIĄ!!!!!!!
Zajezdnia tj. jarmark10:21, 5 maja 2017
Coś mi się wydaje, że Miasto tym swoim,, projektem " będzie próbować utrzeć nosa panu Ż. i pokazać wyborcom, kto tu rządzi...
( próba nie strzelba, zawsze można się wycofać)
POZYTYWNY09:12, 5 maja 2017
Trzeba, aby burmistrz z doradcami, pochylił się nad podpowiedziami, ludzi, którzy mają otwarte mózgi na świat. Podpowiedzi, jak mówi przysłowie : dobra rada i od dziada!!!
mieszkaniec miasta przy drodze08:51, 5 maja 2017
widać ,że wybory się zbliżają ! Koncepcja jest , ale na pewno nie do realizacji przez tą ekipę ze Stegową na czele . To nie ci ludzie . Fantas morgana
Po.08:11, 5 maja 2017
Przecież trzeba robić pozory że coś się chce zrobić dla miasta. Ten plan to tak jakby z motyka na księżyc się wybierał, z tym że z motyka ma jakieś szansę a z tą koncepcją żadnej!
Ewa23:34, 4 maja 2017
Zrobić drogę koło ściszki rowerowej od zaskala i tunel pod torami i zakopianką w okolicy Opla
Ścieszka i tak biegnie od ludzmierza w kierunku dunajca równolegle z drogą to cyklistom to nic nie zmienia
Lem22:40, 4 maja 2017
Rondo turbinowe na 15 m szer. ???? chyba mini rondo dla kartów
Powiem wam jak to będzie wyglądało za 30-50 lat ESTAKADA nad drogą .
Wjazd na estakadę na wysokości "Bacowskiego"z jednego pasa, wyjazd za Ruczajem poszerzamy drogę o jeden pas aby włączyć się do ruchu .
Dla tych co nie kumaci droga nad drogą ,tak jest w Chicago a kiedyś będzie u nas .
Nikogo nie wywłaszczamy tylko potrzebujemy kasę na kilka słupków aby podwiesić drogę .
baciok@22:22, 4 maja 2017
Stworzymy nowy fragment ulicy Ludźmierskiej na miarę naszych marzeń i ambicji. Damy odpór niedowiarkom. Najpierw to zacznijcie porządnie sprzątać NT.
Mieszkaniec os. Na Skarpie21:45, 4 maja 2017
Poprzednia władza chciała poprowadzić ul. Ludżmierską od kościoła św. Jadwigi w lewo ( jadąc od Ludżmierza ) polami w str. Kasprowicza żeby zrobić wiadukt nad torami 50 - 70 m od obecnego przejazdu kolejowego i powrócić do Alej 1000 Lecia koło stadionu. Tym sposobem ruch na Ludżmierskiej byłby płynny a koszt byłby z 10 -20 razy tańszy jak to obecne rozwiązanie !!! Ten wiadukt nad Ludżmierską planowany był już w latach 70 - dziesiątych,tylko po obecnym śladzie ul. Ludżmierskiej i nic z tego nie wyszło.
kozak21:44, 4 maja 2017
Super, pomysł jest przedni, tutaj jest problem wschód zachód a nie północ południe, gdzie mamy dwa pasy zakopianki, i bez torów kolejowych
Bodzio21:29, 4 maja 2017
Otworzą Galerię Kolor to ruch się na pewno zmniejszy nikt już do zapyziałego eclerka nie przyjedzie. Tu dra ruchu lokalnego ludzmierska jest wystarczająca brakuje przelotówki wschód zachód dla ludzi przejeżdżających z austrii na sącz i dalej. Burmistrzu nie otaczaj się głupimi podpowiadaczami bo nie służy to twojej dalszej karierze politycznej.
Z tąd21:19, 4 maja 2017
Wywalić światła koło E,c i zrobić rondo turbinowe. Dlaczego na Ludżmierskiej setki autek stoi na światełkach bo pare autek z Składowej chce się włączyć do ruchu? Miejsce jest.Po g....no te wysepki na środku drogi,żeby się wlec za rowerzystą(chodniki szersze od autostrady,tłumy tam chodzą) można było zrobić drogę czteropasmową.
???20:56, 4 maja 2017
A czy nie lepiej by było zbudować fragment planowanej zakopianki od Ludźmierskiej przy Żaneksie do dzisiejszej Zakopianki przy Castoramie? Jak nie ma na całość pieniędzy to choć tyle.
.20:19, 4 maja 2017
Dodatkowo otworzyć skrzyżowania Zakopianki z Podtatrzańską czy Kolejową i problem korków w mieście zniknie. Oby projekt tej drogi przeszedł! Tak samo droga pomiędzy Hotelem i galerią a dworcem (ta za MOK). Teraz jest tam błoto a też by pomogła w centrum.
mm20:02, 4 maja 2017
bez obwodnicy miasta Zakopianka,szpital, Kowaniec,Bereki, Sikorskiego,Zakopianka, Ludżmierska to pozoracja ruchów
Tekla19:50, 4 maja 2017
Do Kloc
w rzece można się kąpać !
I tak nikomu nic się nie spodoba, zwłaszcza przeciwnikom Burmistrza. Powiem za Prezydentem Dudą - nie jest Burmistrzem wszystkich, bo nie wszyscy na niego głosowali. Tyle w temacie.
PasterzPPP19:34, 4 maja 2017
"Nowy fragment ulicy Ludźmierskiej miałby, jadąc od strony Ludźmierza, skręcać przed torami kolejowymi w lewo i dalej biec przez teren zajezdni,"
proszę o poprawkę tekstu bo jest to niejasne, to skręcamy w lewo przy zajezdni autobusowej czy przy torach bo to różnica o pół kilometra
wojtaszek19:29, 4 maja 2017
Lepiej niech już ten pan nie kombinuje (bo wyjdzie jak z udroznieniem rynku????) i spokojnie poczeka do końca kadencji. Będzie mniej sprzątania.
Baca Miescon19:26, 4 maja 2017
Żart Burmistrzu Koszta będą za duże a właściciele gruntów się nie zgodzą na takie rozwiązania ponieważ za dużo powstało obiektów mieszkalnych wzdłuż planowanej trasy. Kombinujcie dalej ale ten pomysł to niewypał. Proszę rozpisać referendum w tej tematyce.
STAŚ19:10, 4 maja 2017
Panowie!!! Otworzyć, zamknięte, drogi do Zakopianki, i trochę udrożni przejazd. A ta koncepcja z Ludżmierską , to mistrzostwo. Tak działać!!!
spm19:07, 4 maja 2017
Może trzeba było o tym pomyśleć zanim teren kupiła osoba, która słynie z grania władzom miasta na nosie.
Jacek18:55, 4 maja 2017
przebudowac skrzyzowanie składowa-ludzmierska i puscic droge w str.Grela
Obserwator N.T.18:54, 4 maja 2017
A gdzie planowane od lat 60 poprzedniej epoki wiadukt kolejowy od Składowej do wjazdu na Stadion letni - bo takie były plany nawet zabezpieczano na tym terenie odpowiednią szerokość gruntów nie pozwalając na budowę niczego nowego bo teren przeznaczony był pod inwestycję WIADUKT KOLEJOWY /nawet na tym odcinku nie położono kostki brukowej tylko podkład jest z tłucznia i okrąglaków jak była droga poprzednia z dawnych lat 1950 1960 . Umarł ;KOMBINAT umarła i koncepcja .Uważam iż należy od połączenia Kolejowej z Al. 1000 lecia w stronę Ludźmierza poprowadzić po dwa pasy ruchu aż do Ludźmierza i to będą mniejsze koszty jak obecnie proponowane rozwiązanie ale musi być wiadukt nad przejazdem kolejowym.Proszę sprawdzić w starych planach rozbudowy Miasta jak to miało wyglądać.
ela18:39, 4 maja 2017
Chyba ktoś upadł na łeb ,albo powinien iść do psychiatry -nie lepiej po prostu zamknąć wjazd do Nowego Targu -transport koleją,albo przeładunki -dużo taniej ,zdrowiej i szybciej i raz w końcu po problemie .reszta zarobią taxi i autobusy.Pomysł nowego połączenia z Aleją z berek to też nieporozumienie.
po wale18:38, 4 maja 2017
Czy to dzisiaj przypada prima aprilis?
Tadek18:36, 4 maja 2017
Czyli droga ludżmierska i połączenie do zakopianki - bez zmian na okres 50 lat .
Pozoracja ruchów i działania Burmistrza Nowego Targu ( już nic nie wychodzi z jego działania )
Leming doskonały18:04, 4 maja 2017
Prosiłbym o szkic - mapkę - jak ona ma przebiegać.
KLOC18:04, 4 maja 2017
Jest gotowa droga z chodnikami. Ul. Kasprowicza do ronda leonarda i dalej kolejową do zakopianki.
Na pewno nie jest to wygodne dla mieszkańcow tych ulic ale puszczenie drogi po wale w rejonie rekreacyjnym nad dunajcem gdzie ludzie mają możliwość spacerować jeździć rowerem, kompać się w lecie w rzece, palić ogniska bezpowrotnie straci swój urok. Myślę ze obydwa rowiązana spotkają się z dużym oporem społecznym, co mnie nie dziwi.
Ponadto uważam że ekonomicznie jest to nie uzasadnione. Wiem że budowa wiaduktu na ul kolejowej to mniejsze wydarzenie niż budowa wału, wiaduktu i wpięcia do zakopianki. Trzeba też wziąć pod uwagę że w planach jest obwodnica miasta z niwy przez tereny obok kombinatu i wpięcie się do zakopianki na wysokości stacji BP na równi szaflarskiej.Może od tego rozwiązania trzeba by zacząć.
lb17:59, 4 maja 2017
popieram kazda inicjatywe, ktora moze stworzyc nowe drogi- miasto potrzebuje ich na gwalt.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas