Nowotarska Spółdzielnia Mieszkaniowa odpowiada na skargi o brak miejsc parkingowych na osiedlach. Nie ma dobrych wieści - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Zakopane
Clouds
Wiatr: 8.676 km/h Wilgotność: 79 %
Clouds
Wiatr: 10.008 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 7.524 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
Wiatr: 8.352 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
Wiatr: 5.328 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
Wiatr: 7.884 km/h Wilgotność: 76 %
Jakość powietrza
2 %
Nowy Targ
30 %
Zakopane
10 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 1 | 2 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
24.05.2017, 11:46 | czytano: 7023

Nowotarska Spółdzielnia Mieszkaniowa odpowiada na skargi o brak miejsc parkingowych na osiedlach. Nie ma dobrych wieści

NOWY TARG. "Problem braku odpowiedniej liczby miejsc parkingowych dotyczy terenu całego kraju i nie jest tylko problemem Nowotarskiej Spółdzielni Mieszkaniowej" - pisze NSM w odpowiedzi przekazanej Podhale24.pl. I dodaje: - Z uwagi na postęp cywilizacyjny powodujący wzrost liczby samochodów, problem braku miejsc postojowych z roku na rok będzie wzrastał.

"W odpowiedzi na artykuł „List. Kiedy spółdzielnia rozwiąże nam problem z miejscami parkingowymi?”, który ukazał się w dniu 22.05.2017r. na portalu internetowym podhale24.pl, Nowotarska Spółdzielnia Mieszkaniowa w Nowym Targu uprzejmie informuje, że problem braku odpowiedniej liczby miejsc parkingowych dotyczy terenu całego kraju i nie jest tylko problemem Nowotarskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Nowym Targu.

Spółdzielnia sukcesywnie budowała parkingi dla samochodów w miejscach, gdzie tylko była możliwa taka budowa (ostatni parking wykonano w zeszłym roku przed budynkiem przy ul. Podtatrzańskiej 64). Dla mieszkańców budynków przy ul. Podtatrzańskiej od nr 64 do nr 86 oraz przy ul. Sikorskiego od nr 1 do nr 19 dostępnych jest ok. 350 miejsc parkingowych, co naszym zdaniem nie jest małą ilością.

Nie wszystkie tereny zarządzane przez Spółdzielnię są jej wyłączną własnością – wiele terenów stanowi współwłasność Spółdzielni, w tym też teren „dzikiego parkingu” widniejący na zdjęciach pod przedmiotowym artykułem. W przypadku współwłasności Spółdzielnia, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, musi zdobyć zgodę wszystkich współwłaścicieli na budowę miejsc postojowych, a mieszkańcy tego budynku muszą ponieść koszt ich budowy. Sprawa uzyskania zgód mieszkańców na budowę parkingów jest niełatwa, czego przykładem jest budynek przy ul. Podtatrzańskiej 86, gdzie od roku 2012, kiedy otrzymano decyzję o warunkach zabudowy dla budowy parkingu dla samochodów osobowych i zaproponowano mieszkańcom trzy warianty jego wykonania, a mieszkańcy do dnia dzisiejszego nie określili swojego stanowiska w tej sprawie.

Spółdzielnia na wniosek mieszkańców wielokrotnie podejmowała działania w celu budowy dodatkowych miejsc postojowych np. przy ul. Szaflarskiej, ul. Wojska Polskiego, jednak większość mieszkańców jest przeciwna ich budowie m.in. ze względów finansowych (kiedy dowiadują się że muszą finansować takie inwestycje) oraz z powodu ograniczania terenów zielonych, dodatkowej uciążliwości (hałas, emisja spalin, wzmożony ruch samochodów) lub też z powodu nieposiadania samochodu. Wiele osób też nie ujawnia w Spółdzielni swojego stanowiska w tej sprawie, co przy wniosku popieranym przez mniejszość, powoduje brak możliwości jego realizacji.

Miejsca wskazane przez Czytelnika obok budynków nr 84 i 86 przy ul. Podtatrzańskiej nie są miejscami parkingowymi. Miejsca te zostały utwardzone samowolnie przez mieszkańców i nie spełniają norm dla parkingów dla samochodów osobowych. Ponadto są to tereny konkretnych budynków, więc Spółdzielnia jest tam tylko zarządcą i współwłaścicielem.

W pozostałych kwestiach poruszonych w liście informujemy:

- Spółdzielnia jako zarządca nie wyraża zgody na parkowanie samochodów na terenach zielonych, dlatego miejsca na trawnikach, na których parkują samochody niszcząc zieleń są zabezpieczane przed ich niszczeniem. Trudno dziwić się też, że Policja wzywana przez mieszkańców wystawia takim kierowcom mandaty za nieprawidłowe parkowanie i niszczenie zieleni.

- z wielkim zdziwieniem czyta się usprawiedliwienie Czytelnika na zajmowanie przez osoby nieuprawnione miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Miejsca te musiały zostać wyznaczone zgodnie z obowiązującym prawem, w tym z otrzymanymi decyzjami o pozwoleniu na budowę. Przypominamy, że zajmowanie miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych przez osoby nieuprawnione także zagrożone jest sankcjami karnymi.

- linie odgradzające poszczególne miejsca parkingowe są na większości parkingów wybudowanych przez Spółdzielnię
pachołki, taborety, słupki itp. ustawiane na wyznaczonych miejscach parkingowych są na bieżąco usuwane przez pracowników Spółdzielni i firmy sprzątające

- budowa miejsc postojowych finansowana jest przez dany budynek lub grupę budynków, dlatego niemożliwym jest posiadanie na wyłączność określonego miejsca postojowego, skoro w kosztach budowy uczestniczył cały budynek lub grupa budynków.

Z uwagi na postęp cywilizacyjny powodujący wzrost liczby samochodów, problem braku miejsc postojowych z roku na rok będzie wzrastał.

Jednocześnie w celu rozwiązywania problemów mieszkańców zasobów Spółdzielni, prosimy o zgłaszanie wszelkich wniosków i uwag bezpośrednio do Spółdzielni. Ze swej strony zapewniamy, że wnioski i uwagi mieszkańców nie są pozostawiane bez rozpatrzenia".

oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
jpd23:05, 26 maja 2017
poliglito i p o7 bol czyli inaczej polaku mały- mylisz się po raz kolejny, ale jeszcze raz żebyś zrozumiał -Husqvarna 580BTS jest najmocniejszą duchawą RĘCZNĄ/NOSZONĄ NA PLECACH - czyli takiego typu jakich używają sprzątaczki.
poliglito i p o7 bol.18:06, 26 maja 2017
Przyznaję się popełniłem gafę myląc MPH z HP, ale mylisz się że ta husqvarna jest najmocniejszą dmuchawą bo co to jest 4,4KM w porównaniu z Power King 20 MPH 260 CFM 439cc Gas Walk-Behind Leaf Blower z 14KM silnikiem Kohler-a
@ juhas09:15, 26 maja 2017
Problem w tym że panie nie sprzątają.
jpd22:54, 25 maja 2017
polak mały...poliglito i polonisto od siedmiu boleści jesteś w stanie odróżnić mph od KM? Jak nie, to poproś pierwszego lepszego gimbusa to ci wytłumaczy... Najmocniejsza obecnie na świecie dmuchawa Husqvarna 580BTS ma..... 4,4KM
juhas21:34, 25 maja 2017
kazek odkręć od swego gruchota koło i walnij się w czoło, to dlatego że:
1. sądy grodzkie nie istnieją w Polsce od 2010r. więc leć tam i to prędko
2. nie ma jak na razie takich przepisów, które zabraniałyby używać dmuchaw, więc nie masz podstaw i sprawa przegrana
3. nie ma żadnej samowolki, bo te panie prowadzą działalność gospodarczą i świadczą usługę dla spółdzielni na sprzątanie, więc same decydują jakim sprzętem pracują.
moja rada dla ciebie: od czasu do czasu zrób sobie wypad za miasto a nie stój cały czas na parkingu i ne obserwuj co gdzie kto robi będziesz zdrowszy i fizycznie i psychicznie, a w tym czasie sprzątaczka posprząta parking bez kłopotu albo kup sobie plandekę i przykryj swoje auto i po kłopocie, wilk syty i owca cała
BM16:10, 25 maja 2017
Myślę, że dyskusja powoli wygasa. Kto miał chęć to rzucił mięsem, były tez inne obraźliwe wygibasy. Ja czekałam jako sąsiadka i blokerka na choćby jakiś cień pomysłu, podpowiedź na którym można by coś zbudować - jakiś plan, działanie. Powiecie że wy nie od tego, za co im płacą ble ble niech wymyślają, ale jesteśmy współgospodarzami osiedli i możemy, a nawet więcej musimy coś podpowiedzieć Zarządowi, nawet jak to będzie nierealne warto spróbować, a nuż się uda. Gdybyśmy my starzy kiedyś nie próbowali, wy dziś żylibyście w komunie. Młodzi do boju ale nie z maczetami po lotnisku !
basista15:14, 25 maja 2017
Administrator a kto to? Rok mieszkam na blokach i go nie widziałem ????
@ polak mały14:47, 25 maja 2017
Skoro dmuchawy sprzątaczki kupiły sobie same i za swoje to won z tym badziewiem na swoje i tam na swoim dmuchać w kupę śmieci . Ale wiesz co,dobrze że to jest ich samowolka bo jak mi jeszcze raz zakurzą wymyte auto to składam sprawę do sądu grodzkiego. Ku....a ile razy można się z nimi szarpać,prosić i tłumaczyć. Kazek.
Zakopane14:42, 25 maja 2017
Firma sprzątająca to niezły kierunek przy cenie 15-18 zł za godzinę sprzątania ,warto sprawdzić jakie koszty będzie generować firma a jakie generuje spółdzielnia zatrudniając pracowników ( koszt jednego pracownika na najniższej stawce to ok.3000 zł)
Wiele dużych firm nowotarskich poszło w oszczędności i wynajmują firmy sprzątające a
od weryfikacji sprzątania są mieszkańcy i przede wszystkim administrator.Zasada prosta nie posprzątane zgodnie z umową =niewypłacona kasa za usługę.A z tego co pamiętam od sądzenia macie tam jakiegoś gościa co wiecznie się sądzi i wiecznie przegrywa.
polak mały13:32, 25 maja 2017
jpd ale czy ty znasz angielski jak nawet po polsku nie umiesz pisać
polak mały13:29, 25 maja 2017
jpd wejdż sobie na stronę homedepot. com i wpisz blowers to się przekonasz ***
polak mały12:47, 25 maja 2017
Kazek tobie to chyba mózg przewiały te dmuchawy, wynajmij sobie te firmy sprzątające, a przekonasz się że będziesz musiał zapłacić drugie tyle za to sprzątanie i to byle jakie tak po łebkach, bo właściciel firmy też musi zarobić i to nie marne grosze, zatrudnić księgową a nawet sekretarkę i sobie wyposażyć biuro, a od dmuchaw to wara, nie dałeś nawet złamanego grosza bo sprzątający sami sobie je kupili odkładając z psiej zapłaty za to sprzątanie. Następnym razem jak coś myślisz bełkotać to zasięgnij rzetelnej informacji a nie na podstawie GW i TVN
debile12:07, 25 maja 2017
Postawcie więcej zapychaczy miejsc w postaci pojemników na szkło i plastik w miejscach gdzie NIE MA nawet śmietników! Przykład - koło sklepu na Podhalańskiej 4 postawiono to na miejscu PARKINGOWYM jakieś 20 metrów od śmietnika przy którym takie same pojemniki już stoją..
jpd12:03, 25 maja 2017
polak mały...dmuchawy o mocy 200KM??? Co ty ćpiesz chłopcze? Z taką mocą to latałbyś za tą dmuchawą jak Harry Potter na miotle...
kazek09:42, 25 maja 2017
Nie wiem dlaczego spółdzielnia nie wynajmie firmy sprzątającej. Fakt że spacery z dmuchawami irytują bo nic wspólnego ze sprzątaniem to nie ma specjalnie mnie nie dziwi. Śmieci się zamiata a nie rozdmuchuje ale sprzątaczki uważają inaczej i to od czasu jak im dano dmuchawy. Ktoś im to kupił z naszych pieniędzy i powinien się wytłumaczyć. Mnie prezes nie wadzi. Dostał folwark ze starymi pracownikami a z takimi nie łatwo sobie poradzić. Fakt że zmiany są konieczne ,ale prezesa bym nie ruszał. Przyjdzie nowy i co zrobi? Gucio zrobi.Musiałby 70% zwolnić.
Bobo09:08, 25 maja 2017
Do nowy
Młodzi w większości to nie umieją nawet śrubki wkręcić, a jak na klatce pali się światło bo nastąpiło zwarcie to wyrywają kontakt ze ściany i już. To nic, że zwarcie jest teraz z góry na dół i nie świeci się na całej klatce. Większość też niestety uważa, że ma mieszkanie własnościowe, on płaci i ma mieć wszystko.
zenek07:06, 25 maja 2017
Widze te dobre zmiany np. rondo wybudowane tam gdzie interes obcy a swoich traktuie się wdzody na d,,,ie czy kiedykolwiek ktur z urzędników odpowiadał materialie lub karnie za połnione błendy lub nietrafione inwestycje
Olaf S.01:27, 25 maja 2017
Zapraszam wszystkich na walne tam dowiecie się o zadłużeniach bloków i co z tego wyniknie przy krachu spółdzielni .Na co idzie fundusz remontowy no i myślę że dostaniemy do ręki sprawozdanie za ubiegły rok z wyszczególnionymi płacami pracowników spółdzielni.
W końcu to oni mają nam służyć ,a nie my im za nasze pieniądze.
Czasy komuny się skończyły ,trzeba przewietrzyć naszą spółdzielnie i odsunąć tych twardogłowych .
nowy20:28, 24 maja 2017
Ta spółdzielnia nie jest życzliwa dla ludzi którzy na nią łożą. Cały czas słyszy się od jej v-ce prezesa Nie da się nie można nie da rady. Miałem z nimi do czynienia to wiem co piszę. Administrator Ligas to już po jego minie widać że z tym człowiekiem nic nie można załatwić. Co do parkingów dlaczego pod blokami nie zrobiono parkingów dla aut tak aby stały w poprzek bloków tylko równolegle. Tak mogło by stanąć z 15 aut a tak stoi 5 aut bravo. Teraz wybory do samorządu trzeba wymienić emerytów którzy piastują ciepłe posadki na ludzi którzy coś chcą zmienić.
DN19:57, 24 maja 2017
Obserwator - ktoś ci doradza co masz pisać czy tak sam od siebie bajdurzysz.
Jaką to duża kasę bierze Spółdzielnia. Na klatce w gablotce wisi informacja ile blok posiada zebranego funduszu, na jaka kwotę jest ewentualnie zadłużony itp.Owszem pewne części wokół chodników są niewykoszone, bo należą do Miasta. Ty byś kosił na nie swoim? i kto niby miałby za to zapłacić. Weź kosę i koś po godzinach, przecież koło domu też byś musiał, a skoro nie możesz z tą trawą żyć to do pracy. A w ogóle to przestań pieprzyć demagogicznie.
Prezio19:21, 24 maja 2017
Zdzisek - pranie nie wiesza się na balkonie bo to nie estetycznie jak wiszą ofajdane i potargane gacie na pokaz, tylko w suszarniach a każdy blok takowe coś posiada no ale lepiej z niego zrobić składowisko rupieci aby miały się gdzie szczury zalęgać
polak mały19:09, 24 maja 2017
Wojtek nie irytuj się bo narobisz do portek, dmuchawy stosuje się do sprzątania na całym świecie i to nie takie purkawki, a nawet o mocy 200 KM i to na terenach prywatnych i jakoś tam ludziom nie przeszkadzają, wiem bo pracowałem za granicą przy zieleńcach i to nawet 20 lat temu a tutaj wiadomo POLSZA wszystko przeszkadza, wszystko żle. Mamy XXI wiek, świat idzie z postępem, każdy ma prawo ułatwić i ulżyć swoją pracę, a nie fruwać na miotle jak czarownica. Ciekawe czy Ty dalej np.przemieszczasz się furmanką, a nie pojazdem samochodowym.
Migacz18:18, 24 maja 2017
parkingi są potrzebne, tylko nie ma miejsca by je budować. Ludzie już zapomnieli że w czasach gdy budowano bloki niewielu miało samochody i nikt nie myślał że kiedykolwiek będzie taki nadmiar aut jak teraz. Ale i tak możecie się cieszyć że jest aż tak dużo miejsca między blokami. Jak się zajrzy na nowe osiedla budowane przez deweloperów to dopiero widać jaki jest dramat z wolnym miejscem. W Nowym Targu tego nie widać , ale w każdym wiekszym mieście jest z tym wielki problem. Kto się załapie i zapłaci spore pieniądze, to ma miejsce do parkowania, ale nie każdemu nawet za pieniądze się to udaje. Więc nie narzekajcie na spółdzielnię bo macie całkiem dobrze.
Jak ktoś chce mieć miejsce albo garaż, to niech sobie zapłaci i wybuduje.
Z tego co widać to ludzie mają główny problem z tym że chcieliby dostać wszystko za darmo (niech spółdzielnia zapłaci) i chcieliby aby ktoś za nich wszystko załatwił.
A co to za problem aby zebrać kilku/kilkunastu chętnych, wykupić działkę na obrzeżach osiedla, wybudować garaże albo parking ?? trzeba tylko chęci. No ale wygodniej domagać się żeby to spółdzielnie załatwiła i zapłaciła. Czyli inaczej mówiąc niech się wszyscy mieszkańcy złożą na tych co im miejsca na auto zabrakło. Jak dla mnie to bezczelność.
ian.17:02, 24 maja 2017
do obserwatora.. ty chyba nie wiesz jak wyglada zycie w blokach gdzie nie ma spoldzielni jak ludziska sie miedzy soba zra bo nie ma kto kosic trawnikow bo nie ma kto sprzatac malowac naprawiac itd itp ..uwielbiacie sie co niektorzy uskarzac na to co nie trzeba dzieki....
Anonymous16:52, 24 maja 2017
milka czytaj uważnie artykuł.
ANIA16:09, 24 maja 2017
Prezs NSM to uczciwy i twardy człowiek broni interesów lokatorów
ktoś robi mu czrny piar
tede16:05, 24 maja 2017
zmienic jak najszybciej tego prezesa,bo same problemy przez niego,utrudnia ludziom zycie,niedobry czlowiek
?15:46, 24 maja 2017
Do kogo należy teren na którym zrobiono te miejsca parkingowe? Do NSLM czy do miasta a może do właścicieli mieszkań bloku Podtatrz. 84?
esbek15:42, 24 maja 2017
Tak jak myślałem: jedni są parkingi, kolejni są zieleń i drzewa, jeszcze inni place zabaw, kolejnym nie są potrzebne parkingi chcą wyremontowane chodniki. To wszystko kosztuje do parkingów się nie chcą dołożyć, fundusz remontowy i tak za wysoki...itp itd ale NAM się należy...
esbek15:40, 24 maja 2017
do ~obserwator
Spółdzielnia nie jest potrzebna, pisałem wczoraj o tym. Mam mieszkanie w bloku poza NT, tam też było duże niezadowolenie ze Spółdzielni. Mieszkania były własnościowe, 4bloki się dogadały i utworzyły Wspólnotę. Teraz sami sobie zarządzamy, sami remontujemy, sami sprzątamy...ale to tego trzeba chęci i sporo pracy - jak coś jest nie tak narzekamy sami na siebie.
@ obserwator15:36, 24 maja 2017
Święte słowa. Za d*** i w pole.
obserwator15:19, 24 maja 2017
W NSLM jest zawsze tak: spółdzielnia bierze dużą kasę od lokatorów na inwestycje , na bieżące działania , wielkie plany co wybory , a potem to tak działa: kowal zawinił , a cygana chcą powiesić , bo wszystkiemu winne miasto . Nie wykoszone trawy , miasto , złe chodniki , miasto , nie buduje się , miasto . Pytanie więc takie ; po cholerę ta spółdzielnia ? A no po to by utrzymywać całą armie urzędasów z wysoko opłacanym prezesem , zastępcami i ho,ho i nic nie robić , za nic nie odpowiadać , bo miasto . Zlikwidować to badziewie , a ludzie sobie poradzą i basta .Powstanie grupa bezrobotnych urzędasów nieudaczników.
arek14:46, 24 maja 2017
zdzisek, puknij się w pusty niestety łeb, blok ma 45 mieszkań, jedno auto na mieszkanie, jedno auto razy 1.7m równa się 76.5m, więc sobie wygospodaruj taka powierzchnie, "kup se facet hektar i parkuj gdzie chcesz"
obserwator13:56, 24 maja 2017
Nie długo walne zgromadzenie spółdzielni jezeli wszyscy uprawnieni przyjdą to Pana t.z.Prezesa możemy pożegnać !!!
@ ewa13:27, 24 maja 2017
A słyszałaś o mieszkaniach na własność? Mamy wykupione grunty pod parking na własność. I mamy prawo do parkowania samochodu na swoim. W efekcie tego miejsca nie .
Ewa12:56, 24 maja 2017
A dlaczego to spółdzielnia ma odpowiadać za parkowanie, masz samochód to się postraj o jego lokum nikt tego za ciebie nie zrobi.
wojtek12:45, 24 maja 2017
ZABRAĆ sprzątaczkom dmuchawy!!!!! Bo kurna jak patrzę na reakcję ludzi to widzę ze może dojść do tragedii.
MF12:32, 24 maja 2017
Prezes do odwolania najwyzszy czas zmienic skorupke////
milka12:24, 24 maja 2017
Jeśli zauważycie jak ktoś wystawia słupki czy inne przedmioty roszcząc sobie prawo do danego miejsca to wzywajcie Policję zgłaszając zaśmiecanie i wskazując sprawcę. Może to wyeliminuje te chore praktyki. A co do kwestii złośliwego zarysowania samochodów parkujących nie tam gdzie trzeba to może by rozważyć monitoring na osiedlach.
zdzisek12:15, 24 maja 2017
Spółdzielnia niech nie chowa głowy w piasek. Parkingi są potrzebne bo mieszkańcy bloków mają prawo kupić sobie samochód. Kiedy spóldzielnia ostatnio pozyskała tereny pod parkingi,albo zainwestowała w garaże? A głupoty typu zmiany w lokalizacji liczników gazowych i tym podobne nikomu nie potrzebne pierdy to i owszem dostaliśmy na piśmie . Sprzątaczki już nie zamiatają śmieci tylko dmuchają w dmuchawami do liści i cały brud ląduje na szybach ,praniu na balkonach i samochodach. Po mimo ogromu skarg w temacie spółdzielnia udaje głuchych i jakoś nie zakazała sprzątaczkom używać gmuchawek. No to ja się pytam kto tu komu robi na złość. Zarząd jest utrzymywany z pieniędzy spółdzielców dobrze żeby o tym pamiętali bo nie dość że o tym nie pamiętają to jeszcze mamy wrażenie że ewidentnie robią mam na złość.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas