Zobacz postęp prac przy budowie "Węzła Skomielna" (zdjęcia i film) - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Zakopane
Clouds
Wiatr: 16.128 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 15.372 km/h Wilgotność: 96 %
Rain
Wiatr: 19.26 km/h Wilgotność: 96 %
Rain
Wiatr: 20.16 km/h Wilgotność: 94 %
Rain
Wiatr: 23.94 km/h Wilgotność: 93 %
Rain
Wiatr: 14.616 km/h Wilgotność: 97 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
01.04.2018, 15:43 | czytano: 12625

Zobacz postęp prac przy budowie "Węzła Skomielna" (zdjęcia i film)

Trwają prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka-Zdrój. GDDKiA opublikowała krótki film prezentujący plac budowy na odcinku Skomielna Biała – Chabówka, gdzie powstaje węzeł drogowy z tunelem.

W podsumowaniu prac z dni 19 - 25 marca br. czytamy:

W ramach robót mostowych wykonano następujące prace:
- na obiekcie 18 zlokalizowanym na węźle Skomielna zabetonowano kolejne segment ustroju niosącego wykonywanego metodą nasuwania podłużnego. Na łącznicach 18C i 18D zabetonowano głowica podpór w osi 11.
- na obiekcie 21 zlokalizowanym w Skomielnej Białej zabetonowano pierwszy etap (płyta dolna oraz środniki) ustroju nośnego wykonywanego na rusztowaniach stacjonarnych - segment A7.
- na obiekcie 22 zlokalizowanym w Rabce-Zdrój zabetonowano segment filarów w osi 3L oraz głowicę filara w osi 3P.

Trwają prace nad budową stanowiska do wykonywania ustroju nośnego. Trwa także montaż zbrojenia dwuprzęsłowego ustroju nośnego o konstrukcji belkowej, zabetonowano skrzydła przyczółka w osi 1.
W ubiegłym tygodniu roboty mostowe były prowadzone na 7 z 17 obiektów.



W ramach robót drogowych wykonano wykopy w gruntach nieskalistych i w gruntach skalistych, na trasie głównej S7 w Skawie; na drodze krajowej Dk 47 i Zaborni, na drodze krajowej Dk7 odcinku nr 4 położonych w Skawie. Nasypy realizowano w miejscowościach Rabce Zdrój i Skawie w ciągu głównym trasy S7. Jako wzmocnienie podłoża trasy S7 wbudowywano geosiatkę w Skomielnej Białej i Rabce Zdrój, geowłókninę w Rabce Zdrój oraz zasypkę z kruszywa w Skomielnej Białej. Gwoździe gruntowe wykonywano na skarpach w Skomielnej Białej i Skawie.

opr.s/ zdj. GDDKiA
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Stars z grapy14:42, 3 kwietnia 2018
Jo ino patrze czy stawiawiaja bramki na pieniedze
50,2 % PIS22:40, 2 kwietnia 2018
A wszystko to zasługa PIS!
TGX 18.50012:40, 2 kwietnia 2018
@Realbud
Ciekawe...Od przełeczy Brenner w stronę Bolzano,też jest inny klimat...?Policz o ile jestes w stanie,ile tam jest estakad i ile ciężarówek na dobę tam przejeżdża.Abstrakcja dla ciebie.
Realbud10:18, 2 kwietnia 2018
TGX 18 500 piszesz o Italii , ze tam betony się ,,nie sypia" , ale tam jest zupełnie inny klimat. Zobacz co u nas robi po każdym sezonie zima. Praktycznie każda droga wymaga lepienia powstałych dziur.... a te lepienia to prowizorka bo za rok jest jeszcze gorzej . itd. itd. Te ,,piękne " betony za 30 , 40 lat trzeba będzie burzyć . Bo remontować nie będzie sie opłacało.
jasnowidz z podstawami08:07, 2 kwietnia 2018
Wygląda to fatalnie , a wszystkie budowle betonowe wykonywane zimą i w pośpiechu to jest pierwszy czynnik by się toi szybko w okresie letnim po kilku latach rozsypało w mak . jeżeli jest jeszcze pośpiech , bo terminy gonią , to na 100 % nie zostaną dotrzymane warunki techniczne / dojrzewanie betonu , osiąganie wytrzymałości , przemarzanie i wodoszczelność/ i po zabawie . Albo masło , albo smalec, albo olej? Potem się wszystko sypie .Za kilka lat kapitalny remont i znowu kłopoty z przejazdem .
Loko05:16, 2 kwietnia 2018
hjhj
Ale bzdety z tym tunelem piszesz. Ten tunel jest bardzo drogi bo ma niepotrzebna rezerwe pod trzeci pas. Beda wiec dwa pasa i dwa pasy awaryjne po jednym z kazdej strony.
szyderca00:50, 2 kwietnia 2018
@wasyl
Owszem,będą światła na wjazdach do tunelu i to na 10000000000000%!!!
wasyl22:45, 1 kwietnia 2018
@hjhj18:23 "Szerokie pasy a tunel cienki..."

Przed tunelem będą światła, przeniosą te z Białego Dunajca gdy tam tymczasowy most postawią :D
TGX 18.50021:50, 1 kwietnia 2018
@Mostowy
Jakoś na Italii nie sypia się obiekty budowane przez Salinii,lata temu na A1 Panoramica.W Polsce jeszcze nikt nikomu nie dogodził...
@hjhj
Kiepską masz wyobraźnie.W tunelu ma być pas awaryjny...
asdr20:59, 1 kwietnia 2018
nawet jak będzie opóźnienie o 5 lat to i tak dobrze że coś się dzieje , do nowego targu pewnie będzie gotowa za 10 lat .
fred20:33, 1 kwietnia 2018
Szerokie pasy dlatego żeby było gdzie bramki postawić,ale będą turyści płacić.
...19:46, 1 kwietnia 2018
Mostowy szklaną kulę na święta dostałeś?
hjhj18:23, 1 kwietnia 2018
Szerokie pasy a tunel cienki...
Loko18:07, 1 kwietnia 2018
Szkoda ze maja z ponad polroczne opoznienie. Ten odcinek mial byc otwierany 1 sierpnia tego roku ale oczywiscie Salinii nie wybudowalo nic na czas w naszym kraju.
Mostowy18:06, 1 kwietnia 2018
Kiedyś to się zacznie sypać jak nowe mosty w Krościenku.Minęło kilka lat i jak ktoś zauważył pojawiły się już pierwsze pęknięcia , szczeliny przez które do zbrojeni dostaje się woda ,powoli zacznie się korozja i za 10 lat remont!!
Taki mamy teraz system budowlany.Skarżyć nie będzie kogo bo firma budująca most już nie istnieje. Stary poprzedni most przetrwał od 1934 do 2010 !
STAŚ16:26, 1 kwietnia 2018
Coś się dzieje.
Słowo, kluczowe, coś.
Fifi16:15, 1 kwietnia 2018
Wygląda to nieźle
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas