Czwartek, 24 maj 2018, Imieniny: Joanny, Marii, Zuzanny
Czarny Dunajec i okolice
przewaga chmur
Wiatr: 0 km/h Wilgotność: 99%
przewaga chmur
10°
Wiatr: 0 km/h Wilgotność: 96%
pochmurno
16°
Wiatr: 0 km/h Wilgotność: 69%
przewaga chmur
12°
Wiatr: 0 km/h Wilgotność: 99%
pochmurno
14°
Wiatr: 0 km/h Wilgotność: 90%
pochmurno
10°
Wiatr: 1 km/h Wilgotność: 88%
Jakość powietrza
Nowy Targ
Bardzo dobra
Zakopane
Bardzo dobra
17.05.2018, 15:39 | czytano: 6260

Kiedy wreszcie dowiemy się, kto wybuduje zakopiankę z Rdzawki do Nowego Targu? Przetarg ciągnie się w nieskończoność

Już pięć miesięcy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie wybiera firmę do zaprojektowania i budowy dwupasmówki z Rdzawki do Nowego Targu. I nadal nie wiadomo, jak długo będzie to jeszcze trwało.

Pierwotnie firmy zainteresowane budową drogi miały być znane w grudniu 2017, ale GDDKiA w Krakowie kilkakrotnie, aż do marca 2018 roku przedłużała termin składania ofert. Poznaliśmy je ostatecznie 9 marca. Jest 17 maja, czyli minęły kolejne dwa miesiące i nadal nie ma decyzji, która z nich wygra przetarg.

Przetarg na wykonanie drogi został ogłoszony pół roku temu, 8 listopada 2017 r. 26 czerwca 2017 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał aneks do programu inwestycyjnego dla tej drogi, umożliwiając tym samym jej realizację.

GDDKiA w Krakowie nie odpowiada na razie na pytanie, kiedy poznamy wykonawcę drogi Rdzawka - Nowy Targ. - Trwa badanie ofert pod kątem rażąco niskiej ceny oraz kadry wykonawców. Analizowane są wyjaśnienia przesyłane przez wykonawców. Dopiero po wnikliwym, merytorycznym zbadaniu złożonych ofert będzie można wskazać najkorzystniejszą ofertę. O tym wyborze poinformujemy media i opinię publiczną - poinformowała Podhale24.pl Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie

Na przetarg wpłynęło sześć ofert. Najwyższą cenę zaproponował Mostostal Warszawa S.A., ponad 1 mld 486 mln zł, najniższą firma Stecol Corporation z Chin, ponad 706 mln 244 tys. Wszyscy chcą zrealizować inwestycję w ciągu 49 miesięcy od daty podpisania umowy.

r/
najnowsze informacje
komentarze
Krajan09:27, 22 maja 2018
GDDKiA ma ograniczone możliwości sprawnego prowadzenia przetargów. Nie ma na co czekać, trzeba uderzyć z zapytaniem do Ministerstwa Infrastruktury. Redakcjo, do dzieła!
wojtek03:26, 21 maja 2018
Ciekawy jestem za co biorą pieniądze urzędnicy odpowiedzialni za taki obrót sprawy? Może najwyższy czas na zmianę osób za to odpowiedzialnych. Są granice których przekraczać nie wolno. Przez takich nierobów gospodarka się słabiej rozwija. Najwyższy czas zrobić z tym bałaganem porządek. Być może tam także działa klika osób spokrewnionych bez kompetencji.
szuser23:33, 19 maja 2018
nie będzie żadnej obwodnicy, juz raz wyjaśniałem dlaczego, , droga ma pójść tak jak idzie tylko na Niwie trzeba rozwalić 6-9 budynków i tyle. Ludziom zapłacić tyle ile chcom i po sprawie , a kombinacje z obwodnica od Klikuszowej, przez pola, potem przez Dunajec przez betoniarnię Żóltka i las na Borze to kryminał pewny.
z N.T.16:30, 19 maja 2018
Dobra .Druga nitka do Zakopanego.Rondo piętrowe w Zakopanym z wyrzutem na Nowotarską.Poważnie ,czy te wszystkie autka Zakopane wchłonie? Wybudowanie ,,zakopianki,, do N.Targu TAAAK!! Najazd ,,stonki,, w sezonie to murowany korek od Szafłar.
paul09:32, 19 maja 2018
Zamiast inwestować w kolej powinna powstać druga nitka do Zakopanego, to ciągle te drogi aut co raz więcej, smrodu co raz więcej i wypadków również szczególnie na słynnych patelniach, a do tego nie mamy własnego przemysłu motoryzacyjnego, za to mamy przemysł kolejowy Newag z N. Sącz, Pesa z Bydgoszczy, jeszcze Stadler i Bombardier ma zakłady w Polsce
tys emerytt08:58, 19 maja 2018
@emerycik: piszesz tak jakbyś jedynie ty i nikt więcej nie znał się na sprawach przetargowych i inwestycyjnych . Tak gwoli prawdy to w każdej gminie są tacy "eksperci", może nie od autostrad , ale od przetargów , a jak to wygląda , to widać ile jest dziadostwa i ile przekrętów na każdym kroku .Rzeczywistość skrzeczy i każdy rozumie ,ze te przetargi to takie same udogodnienia jak konkursy na stanowiska. Dużo utrudnień i warunków , a i tak wybierają tego kogo chcą już przed przetargiem i konkursem Taka poprawność , ale każdy boi się tego głośno powiedzieć . Tyle nam dała mafia unijna .Amen .
emerycik22:17, 18 maja 2018
Nie chcę bronić GDDKiA, ale guzik wiecie a komentujecie.

1. Przetarg unijny, NIE MA możliwości ogłoszenia przetargu (nawet krajowego), bez zabezpieczenia finansowego (wyliczone na podstawie wartości szacunkowej - kosztorysu) - nie było komunikatu, że oferty są droższe niż zakładano - więc kasa według mnie na 100% jest!

2. Przetarg się przeciąga - bo to nie jest budowa domu 100m2, tylko inwestycja za grube setki milionów złotych. Setki pytań (czasami po to żeby wydłużyć procedurę i czas na złożenie dokumentacji) na które urzędnicy muszą odpowiedzieć i w dodatku później wydłużyć czas na złożenie dokumentacji.

3. Każda oferta musi być dokładnie sprawdzona i przeanalizowana. Domyślić się można, że to nie jest jeden segregator, tylko kilka dobrych tomów dokumentów od jednego oferenta. Koszty zatrudnienia, koszty surowców, produktów, kosztorysy, czas realizacji rozplanowy, certyfikaty, uprawnienia pracowników itp itd...

4. Miliard złotych za 20km drogi. Teraz sobie rozpiszcie wszystkie zera tej kwoty podzielcie przez swoje lub rodziny roczne zarobki i może do Was dotrze ile to kasy...

5. Pracuję przy przetargach, rocznie jakieś 3mln zł i czasami można osiwiec...więc współczuję ludziom w GDDKiA bo to nie są łatwe sprawy.

6. To nie koniec oczekiwania na wyłonienie wykonawcy. Po informacji w biuletynie UE o wyborze oferty oferneci mają chyba 2tyg na odwołanie to może być kolejne tygodnie straconego czasu...oferenci mogą być upierdliwi i może to trwać i trwać. Przykład tunelu w Świnujściu - zakończyło się uniważnieniem całego przetargu!

7. 48miesiecy od podpisania umowy powinna być gotowa droga :)

8. Około 120dni średnio trwa procedura przetargowa na roboty budowlane w UE.

9. Wygrywają zagraniczne firmy, a pracują polacy i polski sprzęt - co łatwo zobaczyć na budowie Lubień - Rabka. Choć w tunelu pracuje sporo Włochów wraz z częścią włoskich kucharzy i zaopatrzenia włoskiego.

10. No, ale WY lepiej wiecie jak się sprawy mają ;-) Przetargi są bee, ale nic lepszego jeszcze nie wymyślono zamiast przetargów...
kierowca.14:24, 18 maja 2018
A co z osuwiskiem na budowie ,,zakopianki,, w Lubniu ? Czy ktoś coś wie w tym temacie ? i jaki będzie poślizg w oddaniu tego odcinka ?
kierowca z N.Targu14:08, 18 maja 2018
A czy możecie napisać jak to jest prawnie ? Załóżmy że jutro wybiorą firmę i co dalej ? Ile jest czasu na odwołania ??? i po ilu miesiącach robotnicy mogą wejść na budowę ??? A co z wykupem gruntów itp. itd.???
szary14:04, 18 maja 2018
Firmy zagraniczne, ale pracowników ani sprzętu nie przywiozą z zagranicy. W praktyce budują wszystko polskie firmy, w Polsce zostają podatki i ZUSy.
Włosi dają organizację i wiedzę jak budować w górach. Co wnoszą chińczycy trudno powiedzieć. Ale budują co roku więcej autostrad niz w całej Polsce zbudowano przez kilkadziesiąt lat, może sie czegoś nauczyli a może to taka firma wydmuszka jak ci od autostrad przed Euro. Od tego jest GDDKiA aby sprawdzić.
A najprawdopodobniej kasy nie ma i przez to przeciągają przetargi. Aby do wyborów, niech sie ludzie cieszą że będzie droga i chwalą rząd. A po wyborach przetarg się odwoła albo unieważni pod byle pozorem.
Stasek z grapy14:02, 18 maja 2018
Czy będą miejsca pracy dla miejscowych czy tylko kierownictwo zagraniczne ? to trza konsultować,ile robotnikowi można zabrać,żeby wygrywający oferent mógł podzielić sie ,z Kim ?a jak myślicie ?
STAŚ13:53, 18 maja 2018
Miescon...

Czy, aby coś się pomyliło ???
wściekły kierowac12:41, 18 maja 2018
Procedura jest prosta: jest kosztorys projektowy , są warunki techniczne projektu , są konkretne ofert cenowe . Należy szybko je porównać z kosztorysem projektanta i wybrać konkretną z tych kilku , najlepszą . Skoro jednak w Krakowie w dyrekcji siedzą szewcy , albo krawcy , nie ubliżając tym zawodom , to maja problem i będą potrzebować na to miesięcy , albo lat jak potrzebowali z budową mostu w Białym D..Jest jeszcze drugie dno tej sprawy .Może nie ma środków ma tą budowę na tym odcinku i dlatego nie można wybrać i podpisać umów. I to jest chyba najbardziej logiczne tłumaczenie , a przecież wybory idą i mieszkańców tych podhalańskich rejo szlag chyba trafi jak im się to powie . W najlepszym przypadku nie zagłosują , a wówczas szlag trafi dobrą zmianę .
Kobra07:58, 18 maja 2018
@burok - to jest właśnie myślenie ludu prawych i sprawiedliwych: nie ważne że drożej, nie ważne że gorzej i dłużej ale polska oferta lepsza, nie zagraniczna, bo to zarazki, uchodźcy i ta podła Unia. Na szczęście przetargi jeszcze obowiązują i pomimo zmian w sądownictwie póki co jeszcze mamy miliardy z Unii zatem miejmy nadzieję że po prostu najlepsza oferta zwycięży i będzie za co budować. A gdyby nie ci makaroniarze, których tak nie lubisz, to tunel pod Lubniem byś zobaczył może w 2050. Przejedź się włoskimi autostradami w Alpach i policz tunele i ich długość a potem porównaj do ilości tuneli w Polsce, to może zrozumiesz dlaczego Włosi budują ten odcinek a nie Polacy. No tak, ale to trzebaby pomyśleć, a za lud prawych i sprawiedliwych tę czynność wykonuje TVP i radyjko.
wojtek00:23, 18 maja 2018
Dziesiątki lat oczekiwania na nową Zakopiankę i jeżeli pojawia się światełko w tunelu to jakiś urzędnik je gasi. Rozumiem że oferty muszą być sprawdzone, ale ktoś kto jest za to odpowiedzialny powinien mieć także określony czas na wykonanie swojej pracy, jeżeli nie wywiąże się z terminu powinien być zwolniony. W końcu za coś bierze kasę i przypuszczam, że wcale nie małą.
Burok22:41, 17 maja 2018
Mamy obecnie podobno proPolski rząd , więc jakim cudem wszystkie przetrgi wygrywają makaraniorze typu Sallini i Toto , którzy nie dają radę z zadną budową , wszędzie mają utrudnienia . Dlaczego nie zostanie wybrana polska firma ? . Jak sie dało zmienic prawo o Trybunale Konstytucyjnym to prawo o zamowieniach publicznych pewno tez się da poprawić
rowerzysta20:39, 17 maja 2018
Nie budować i już.Miastowi sie pozabijają wraz z tymi KTT.Ich wyczyny mozna zauważyć na ekspresówce,miedzy Lubniem a Krakowem.
Miescon19:20, 17 maja 2018
Do STAŚ:
Czekają aż kupi????
alik18:04, 17 maja 2018
Tylko nie chinczyki ! Już w Polsce budowali i drogi nie skończyli.
esbek17:04, 17 maja 2018
Ci co są w temacie wiedzą, że to musi troszkę potrwać - czym dokładniejsze sprawdzenie ofert tym większa szansa, że przysłowiowy chińczyk nie zwinie się w połowie budowy...

P.S. To że wybiorą firmę nie jest jednoznaczne z zaczęciem budowy - jeszcze jest czas na odwołania...
Kondor17:02, 17 maja 2018
Nie pozostaje nic innego, jak za tydzień znowu zapytać, tym razem Ministra Adamczyka.
qra16:59, 17 maja 2018
A tam rodzina Doruli nic nie kupiła ?
STAŚ16:48, 17 maja 2018
Już, sto lat temu, nawet przeszło, Wyspiański mawiał, Chińczycy mają się dobrze ! Ale, czy nie lepiej rodzimego wykonawcę, zatwierdzić ?!!
Wojtek16:43, 17 maja 2018
Dziękuję, że znowu poruszyliście budowę nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu.
pan16:23, 17 maja 2018
Ta wasza niecierpliwość to tylko mieszanie, mącenie, skłócanie, hejt i wszystko co najgorsze. Tak naprawdę to was nie interesuje co jest w tym kraju dobre.
jo16:09, 17 maja 2018
brać chińczyków :) to dobre budowlańce .
dodaj komentarz
regulamin
Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd.
Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).
reklama
kursy walut
reklama
chmura tagów
reklama
reklama
reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Ta strona używa cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Zamknij