Do przetargu wartego ponad 200 milionów złotych stanęły dwie firmy. Już dwukrotnie firma, której ofertę odrzucano, odwoływała się do Krajowej Izby odwoławczej, a KIO dwukrotnie nakazywała PLK jeszcze raz przeanalizować oferty i wskazać zwycięzcę przetargu. Za każdym razem PKP PLK wybierały francuską Agis Rail i tak było i tym razem. W ostatni tygodniu listopada firma z Francji dostała od PLK kontrakt na 212 mln zł. Czy i tym razem wybór spółki kolejowej zostanie zaskarżony i powstrzyma PKP PLK przed podpisaniem umowy na prace przygotowawcze? Czas pokaże.
Prace przygotowawcze, to I etap realizacji ważnego przedsięwzięcia inwestycyjnego PLK, które zapewni sprawniejszą komunikację w Małopolsce i w kraju. Etap ten obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, koniecznej dla budowy linii kolejowych na trasie Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna wraz z modernizacją istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.
Wykonawca dokumentacji projektowej, dostarczy zarządcy infrastruktury kolejowej opracowania, niezbędne dla przeprowadzenia wykupu gruntów i wykonania robót budowlanych. Będzie to m.in. koncepcja programowo-przestrzenna (KPP), projekty budowlane i wykonawcze, oraz decyzje administracyjne (w tym m.in. decyzja lokalizacyjna, pozwolenie na budowę, pozwolenia wodnoprawne). Przygotuje również materiały przetargowe wymagane do ogłoszenia postępowań przetargowych na roboty budowlane.
Etapy II i III planowane są do realizacji odpowiednio w latach 2020-24 i 2020-26.
Zmodernizowana zostanie 75-kilometrowa linia między Chabówką a Nowym Sączem. Powstanie ponadkilometrowa estakada oraz dwa tunele o łącznej długości 5,8 km. Linia będzie dostosowana do prędkości 120 km/h. Wybudowana będzie również 58-km linia, łącząca Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Pociągi będą rozwijać prędkość do 160 km/h. Mieszkańcy miejscowości wzdłuż nowej linii zyskają dostęp do lepszej komunikacji.
Według przeprowadzonych w ramach studium analiz, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 h, a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej 1 h.
Wartość przedsięwzięcia „Podłęże – Piekiełko” wraz z modernizacją linii Chabówka – Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 miliardów złotych.
Warto przypomnieć, że w marcu tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę o wartości 330 mln zł na modernizację linii kolejowej Chabówka – Zakopane.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, oprac. r/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas
Tak, internauci wiedzą lepiej co, gdzie, kiedy i za ile. Można płacić, i to nawet sporo, fachowcom, tylko żeby to byli polscy fachowcy, bo tu jest Polska a nie kolonia francuska. Pamiętajmy że Francuzi po 1989 roku zamknęli dla Polaków swój rynek pracy. Zamknijmy im nasz rynek pracy teraz - to jest polityczne tango: jak oni traktują nas, tak my traktujmy ich.