Czytelnik proponuje rozwiązanie problemu korków w Nowym Targu - podhale24.pl
Sobota, 20 kwietnia
Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Rabka Zdrój
Clouds
Wiatr: 14.148 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
Wiatr: 10.548 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 18.036 km/h Wilgotność: 74 %
Rain
Wiatr: 13.968 km/h Wilgotność: 81 %
Rain
10°
Wiatr: 3.564 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
Wiatr: 10.764 km/h Wilgotność: 83 %
Jakość powietrza
8 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
8 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
28.01.2019, 15:45 | czytano: 15014

Czytelnik proponuje rozwiązanie problemu korków w Nowym Targu

"Zdaję sobie sprawę, że Państwa portal nie jest właściwym miejscem na takie postulaty - powinienem napisać do zarządu dróg, ale chciałbym poznać zdanie innych mieszkańców na ten temat" - pisze w liście do redakcji nasz czytelnik, który zgłasza pomysł rozwiązania problemu korków w rejonie dworca autobusowego.

"Korki w Mieście są z każdym rokiem większe. Póki co, nie ma w planach jakiejkolwiek alternatywy dla ul. Ludźmierskiej, a jeżeli PKP zrealizuje swoje plany i pociągi Kraków-Zakopane zaczną jeździć częściej, to tę część Nowego Targu czekać będzie paraliż. Dlatego też mam pomysł na doraźne rozwiązanie przepustowości tej drogi, a dokładniej rzecz ujmując skrzyżowania Alei 1000-lecia z Kilińskiego.

Wielu kierowców jadących od strony Ludźmierskiej skręca w lewo - czy to do Dekady, Rajskiego, Buy&Fly, na dworzec, czy też w stronę Kolejowej i do Rynku. A gdyby tak wydłużyć pas do lewoskrętu? ("Projekt" na szybko w Paincie robiony, więc bez złośliwości proszę). Odblokuje to drogę jadącym na wprost i udrożni trochę Miasto. Może się mylę, a może nie - niech się wypowiedzą użytkownicy dróg. Pozdrawiam i zapraszam do merytorycznej dyskusji" - zachęca pan Tomek.

oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
yoyo21:18, 2 lutego 2019
@Szofer. Masz racje, po wybudowaniu nowej zakopianki będzie świetna okazja żeby obecną zakopiankę podłączyć do miasta w wielu punktach i rozładować korki. Np. Aleja Solidarności aż sie o to prosi (byłby genialny skrót z Szaflarskiej od bloków wprost w rejon dworca autobusowego). Tak samo od ulicy Wojska Polskiego powinno byc te pare metrów jeszcze połączenie do "ślimaka". Dzieki temu już korek na Szaflarskiej będzie znacznie mniejszy. Wiele nie trzeba, połączyć własnie kilka tego typu miejsc teraz za kilka lat, jak obecna zakopianka stanie się drogą miejską. A nowa zakopianka będzie szła bokiem całkiem. To może być szansa dla tego miasta na "przetkanie" takich miejsc i upłynnienie ruchu.
bolek spod Żabki20:51, 2 lutego 2019
A jak to jest, że na światłach na Szaflarskiej potrafią być włączone w jednym momencie dla wszystkich kierunków same czerwone? Tak jest na skrzyżowaniu z Wojska Polskiego i zdaje sie, że podobnie działa na skrzyżowaniu z Podtatrzanska. Niby tylko te 2-3 sekundy, ale pytam sie po co maja wszyscy stać i patrzeć na siebie, skoro juz by można jechać/iść ??
DeDe18:32, 1 lutego 2019
Hmm mi się wydaje iż większym problemem z zakorkowaniem jest wyjazd spod Nowego Kościoła Królową Jadwigi aż do ronda i właśnie kierunek Ludźmierska. Tu bym raczej szukał rozwiązania, bo tu się stoi nieraz od rynku prawie, jeden mega korek a nie tam jak czytelnik proponuje, fakt w godz szczytu np ok 15/17 od kombinatu trza stać, ale to jest jakiś czas etapowo to wychodzi, w miarę się rozładuje, a od Dekady w stronę Ludźmierza 80% w godz z 7-18 stoi się dłudo i dokładnie!
ZS15:03, 1 lutego 2019
Proponuję odblokować kolejową z obu stron i podniesienie dyskusji do poważnych .pozdrawiam
Pół żartem, pół serio12:23, 1 lutego 2019
Korki to wynik lenistwa. Ludzie są tak leniwi, że nie chce im się podejść kilkaset metrów do sklepu, albo podejść do przystanku i jechać autobusem. Walczmy z lenistwem, a korki znikną!
hehe21:38, 31 stycznia 2019
Proszę portal "podhale24" o nie siane histeri. Ten pseudo korek w największym swoim wymiarze osiąga może 15 minut. To jest maxxxxx !
Te 15 minut to apogeum gdzie po sylwestrze wszyscy wracają z białki i zakopanego oblegających n.t. O tym sławnym korku (max 6 min) już krążą legendy. Każdemu sfrustrowanemu proponuje włączyć stoper i zobaczyć ile czasu tak naprawdę traci. Rozumiem że w stojącym aucie się dłuży ale brak świadomości upływającego czasu zastępować roszczeniami ?
Każde cywilizowane miasto inwestuje teraz w ścieżki rowerowe i komunikacje miejską a u nas to pieszy czy rowerzysta jak śmieć traktowany przez władzę i kierowców. Taka Druga kategoria człowieka.Bycie zdanym na MZK to porażka. Nie wspomnę o wieśniakach w swoich bolidach co nawet przejścia dla pieszych nie dostrzegają.
Aby na ludźmierskiej upłynnić ruch wystarczy pogonić tych dobrodziejów co to wpuszczają z dróg podporządkowanych. Taki dobrodziej potrafi czasem zatrzymać około 20 samochodów w kolumnie aby wpuścić 1 lub 2 samochody.
Dla jasności, jeżdżę ludźmierską codziennie w najgorszych godzina, czyli przed 8, o13, i w ten niby mega korek o 16 gdzie kombinat wraca hurtem.
jab2321:51, 30 stycznia 2019
proste i tanie rozwiązanie na już POPIERAM
skuteczne od zaraz i proste.
Zły21:11, 30 stycznia 2019
Zostawcie autka w domu i te 500 m do pracy,sklepu,(po litr mleka,chleb) z buta i po korkach.
4x422:30, 29 stycznia 2019
Aleje 1000 lecia = 1000 m x 1000 minut
Taka prawda.18:07, 29 stycznia 2019
W Nowym Targu wszystkie drogi prowadzą przez aleje i tylko obwodnice ratują sytuacje.
Andrzej17:37, 29 stycznia 2019
Dobry pomysł!
Zrobienie kładki nad drogą zaraz przy rondzie koło Dekady znacznie przyśpieszyło by przejazd. Przechodzi tam dużo ludzi i znacznie spowalniają przejazd od ul Mickiewicza
stały klient tego skrzyżowania16:30, 29 stycznia 2019
jak jeżdże tam o 2 w nocy to korków niema..wszystko jest kwestią czasu...
MieszkaniecDaw14:55, 29 stycznia 2019
Dopóki nie powstanie nowy odcinek Zakopianki Rdzawka - Nowy Targ, to nie ma co liczyć że jakimiś tam sposobami korki w mieście znikną. Owy odcinek powinno się przedłużyć Od "Maka" do Sortowni IB, a nie kończyć przy Szaflarskiej i to jeszcze za kawałek dalej rondem. To aż prosi się o zatkanie w szycie. Z tego co widziałem nie ma takich planów a miejsce w MPZP jest zostawione. Wtedy można by Zakopiankę w Nowym Targu trochę usprawnić.
1. Przywrócenie skrzyżowania Zakopianka-Kolejowa,
2. Przywrócenie Skrzyżowania Kolejowa-Aleje
3. Przystosowanie Kolejowej do większego ruchu samochodów od Alei do ul. Krótkiej
4. Zamknięcie wjazdu w ul. Kr. Jadwigi od ronda Leonarda i przywrócenie Skrzyżowania z Zakopianką, przeniesienie postoju taksówek na dworzec, oraz przebudowa postoju na ulicę Jadwigi i włączenie w obecne miejsce w rodno przy Dekadzie
5. Połączenie Rynku przez ul. Parkową z osiedlem Tobruku i wpięcie w ul. Nadmłynówkę
6. Połączenie ul. Nadmłynówka z ul. Grel

Inaczej dużo samochodów musi korzystać z przejazdu pod Zakopianką w Alejach jadąc z zachodu na wschód i odwrotnie co doprowadza to zatkania Alei w szczycie. Z przejazdem kolejowym nie ma co dużo robić - mało miejsca. Obwodnica rozładuje w części Ludźmierską, Skrzyżowania rozładują Aleje i będzie co najmniej płynna jazda a nie stanie w korku. Ruchu samochodów się nie pozbędziemy w racji hiper- i supermarketów oraz powstających i obecnych galerii handlowych.
sikorka11:57, 29 stycznia 2019
Do Burok
niestety zlikwidować całkowicie nie można, ale chociaż czasowe światła dla pieszych...Niech wcisną guziczek, zaczekają chwilkę na zielone, uzbiera się pieszych więcej i dopiero przechodzą. W tym miejscu dosłownie zrobił się deptak a nie przejście dla pieszych.
ola11:04, 29 stycznia 2019
Raz zdobyć się na drastyczny ruch - wyburzyć wszystkie nielegalne zabudowy zapsiałego niby miasta , poszerzyć już dwupasmowe drogi wschód - zachód i nie będzie problemu.
Www09:22, 29 stycznia 2019
Male rondo zamiast świateł przy leclercu. Przedluzenie Parkowej pod zakopianka i dalej wzdluz Dunajca do ludzmierza
wicek09:19, 29 stycznia 2019
Pamiętam jak budowano aleje i zakopiankę - partia robi plac defilad , komu zakopianka dwupasmowa -- jedna fala krytyki.
Aleje miały kończyć se za NZPS i bezkolizyjny przejazd kolejowy a zakopianka podciągnięta na koniec Niwy.
Że te wredne komuniści nie zrobili -umiemy krytykować ale 30 lat od transformacji nic nie zrobiono.
Na zakopiankę trzeba wyciąć pół Boru a aleje nie ma możliwości przedłużyć bo pozmieniano plany .
PRL coś próbował zrobić lepiej czy gorzej ale coś robili a dzisiaj tylko dyskutują co by jeszcze sprzedać jak dług i płótno w kieszeni.
rozwiązanie08:19, 29 stycznia 2019
1. KOMUNIKACJA MIEJSKA! Korki nie znikną jeżeli w mieście nie będzie sprawnej, punktualnej i często jeżdżącej w każde dni tygodnia oraz do późnych godzin komunikacji miejskiej. Jeżeli taka będzie, uwzględniająca też dalej położone miejscowości jak Białka czy Czarny Dunajec to wiele osób przesiądzie się do tańszych autobusów.

2. Musi powstać nowa zakopianka, a obecna dwupasmówka musi się stać zwykłą miejską drogą ze skrzyżowaniami z Kolejową, Królowej Jadwigi czy Podtatrzańską.

3. Ludźmierska musi mieć obwodnicę i oby się udało pozyskać na to środki, których nie wykorzystał Chochołów na obwodnicę.

4. Musi powstać droga od węzła nowej zakopianki przy castoramie aż do Niwy.
kierowca_obserwator00:40, 29 stycznia 2019
Problem leży zupełnie gdzie indziej, następstwem którego są korki w rejonie Dekady i skrzyżowania Kilińskiego z Alejami. Zacznę od początku. Przepływ samochodów nastawiony jest na tranzyt wschód - zachód tzn od ronda Jana Pawła z Alejami w kierunku Ludźmierz (Czarny Dunajec). Na skrzyżowaniu Aleja z Szaflarską kierunek Dekada poprzez długi cykl świateł ogromna liczba pojazdów jedzie w kierunku Dekady, cześć kierunek Ludźmierz, garstka kierunek Kraków (no chyba że jest okres wakacyjny lub ferie lub długi weekend). Skrzyżowanie Aleja z Kopernika ma nieziemsko długi cykl i przepuszcza rzekomo poprzez tzw zieloną falę wszystkie pojazdy w kierunku Dekady. I tu pojawia się zasadniczy problem. Od skrzyżowania przy Dekadzie w kierunku Leclerca tworzy się korek przez co samochody od ul. Klińskiego nie mogą się włączyć na Aleję w kierunku Leclerca i wszystko na rondzie przy Królowej Jadwidze stoi. Na tym cierpią uczestnicy ruch ul. Królowej Jadwigi praktycznie od Zus-u ze skrzyżowaniem przy Buy&Fly oraz Kilińskiego od Kolejowej. Idąc dalej następnym problemem jest zamknięcie nawrotki na Zakopiance na wysokości ul Parkowej i Bohaterów Tobruku przez co wszyscy co chcą od ul. Kolejowej jechać na Zakopana muszą pchać się na Aleję i je zapychać. W tej kwestii dobrze by było utworzyć bezpieczne rondo na ul. Kolejowej z Alejami. Ruch by się znacznie rozproszył praktycznie w każdym kierunku. Kierowcy jadący od Zakopanego chcący jechać do Rynku omijali by rondo przy Dekadzie. Małymi kroczkami i wspólnymi pomysłami można otworzyć i udrożnić nasze miasto.
Barbara00:24, 29 stycznia 2019
Ja myślę, że bardziej potrzebne jest rozładowanie korka w stronę Leclerca a nie z powrotem.
bay bay23:43, 28 stycznia 2019
.. a ja proponuje po drodze ze 3 ronda... Niech się autka troihe pokręcą to i interes w Dekadzie stanie... Może się niektórym deczydentom naleje, że w centrum nie ma miejsca na ByFlaye, z racji smogu i ciasnoty...
pikuś23:23, 28 stycznia 2019
Proste rozwiązania są w zasięgu ręki, wystarczy tylko chcieć. Pan Tomek ma raje. Podobnie łatwo można by wyeliminować inny problem w centrum - ul. Krzywa zaślepiona donicami, które sprawiają że ciężarówki z dostawą do sklepów zamiast śmignąć na wprost na Królowej Jadwigi wycofują między idącymi ludźmi aż do Długiej. Było tam już jakieś potrącenie staruszki chyba w tamtym roku. Po co te doniczki?
wg23:12, 28 stycznia 2019
Malkontenci twierdzą, że niewiele to pomoże, tylko obwodnica itd. Ale jest to tanie rozwiązanie i szybkie do realizacji. Pięć, dziesięć podobnych małych usprawnień za niewielkie pieniądze to już będzie WIELKA sprawa.
Monika bez Stanika23:03, 28 stycznia 2019
popieram pana
ma pan rcje22:21, 28 stycznia 2019
Ma pan racje

ja proponuje jescze estakade żeby nie zamykac drogi przez tory tylko w tynelu niech se pociąg leci a ludzie jadą prosto po moscie (estakadzie )
Szofer21:56, 28 stycznia 2019
Świetny pomysł nawet jeśli upłynni ruch tylko na tym skrzyżowaniu. A co myślicie o tym:
1. połaczyć drogę od dworca PKP z Podtatrzańską, tak żeby wskakiwać na Zakopiankę przy Skalnym Dworku, i/lub
połączyć Składową z Zakopianką gdzieś na wysokości Marimexu-Opla.
2. Połączyć Kolejową po obydwu stronach Zakopianki rondem i dalej Kasprowicza połączyć z Ludzmierską gdzie się da na wysokości Leclerca, Media Experta, itp. i mamy równoległą trasę dla Aleii aż do Rynku z możliwością prostego dojazdu do Dekady i Buy&Fly od strony Kolejowej.
p.21:48, 28 stycznia 2019
E tam?? nie ma co panikować, teraz jest luz bluz, to żadne korki w porównaniu do tego co będzie się działo po wybudowaniu zakopianki i torów. A władza taka sama jak przez dziesięciolecia więc nowych dróg nam przybędzie 1km za jakieś 40 lat.
Gospodosz z wsi.21:43, 28 stycznia 2019
To złuzcie to jako projekt obywatelski i będzie.
Majster21:36, 28 stycznia 2019
Te wszystkie propozycje to tylko leczenie raka piolunem tylko obwodnicę ten problem rozwiążą
kierowca z N.Targu21:20, 28 stycznia 2019
A dlaczego nie można tak jak to było dawniej otworzyć skrzyżowania na Kolejowej z ,,zakopianką,, i Królowej Jadwigi ? Kiedyś był plan budowy drogi od kościoła św. Jadwigi przez te pola za STC i gazownikami i tam miał być wiadukt nad torami i zpowrotem do Ludżmierskiej koło stadionu.Może trzeba wrócić do tego pomysłu poprzedniej władzy miasta ?
Paweł21:19, 28 stycznia 2019
A może właśnie dokładnie odwrotnie (ale będzie larum!!!) - zlikwidować lewoskręt w tym miejscu. Może zostać tylko jazda na wprost i prawoskręt z sygnalizatorem S2 (ze strzałką). Wtedy pod dekadę i w ogóle w ten rejon wjazd właśnie w prawo, kawałek zakopianką, znów w prawo w Mickiewicza i dalej, gdzie kto chce. Nie będzie przepychania na rondzie, nie będzie korka na alejach...
kombinat20:59, 28 stycznia 2019
Korek zaczyna się od Ludźmierza a nie alei więc tylko obwodnica ratuje.
sylwek20:38, 28 stycznia 2019
Zawsze jakies ułatwienie i koszty utworzenia tego pasa nie wielkie
NT20:33, 28 stycznia 2019
Może i jest to jakiś pomysł, obawiam się jednak, że przy uporze i wszechwiedzy osób z GDDKiA pozostanie to czystą mrzonką. Ulica Ludźmierska a kolejno Aleje jest zmorą dla kierowców poruszających się od strony zachodniej. Może to jest tylko moje złudzenie ale wydaje mi się, że korki były mniejsze przy poprzednim ustawieniu cykli sygnalizacji.
Przy ul. Ludźmierskiej znajdują się siedziby pracodawców którzy zatrudniają wiele osób.... może sposobem na korki byłaby zmiana godzin pracy w dużych przedsiębiorstwach (tak aby nie wszyscy wyjeżdżali naraz) wystarczyła by półgodzinna różnica w dwóch większych firmach. W dużych niemieckich miastach to działa. Tylko nie wieszajcie od razu na mnie psów, proszę :) sami spróbujcie pogłówkować i coś wymyślić :p pozdrawiam
Baca miescon20:30, 28 stycznia 2019
Korki w mieście i zatrute powietrze przede wszystkim generuje odcinek Zakopianki wróć trzynastki jak się dawnej mówiło i wieczne korki zwłaszcza w sezonie turystycznym. nikt nie patrzy na to ile spalin generują stojące samochody a wy się zwykłych ludzi czepiacie że palą w piecach. Lekarstwo jest jedno obwodnica Novum forum wschód- zachód, północ- południe. a tak poza tym to blokusy powinni płacić dwa razy więcej za śmieci.
AN20:19, 28 stycznia 2019
Nie oceniam propozycji czytelnika ale z moich obserwacji wynika, że głównym powodem korków w tym rejonie jest ruch pieszych z dworca autobusowego w kierunku ulicy Królowej Jadwigi lub oczywiście w drugą stronę, który skutecznie spowalnia lub zatrzymuje ruch na rondzie w tym miejscu. Moim zdaniem sensownym rozwiązaniem byłoby wybudowanie w tym miejscu przejścia podziemnego dla pieszych. Takie rozwiązanie umożliwi płynne funkcjonowanie ronda.
KTT19:49, 28 stycznia 2019
Czytelnik proponuje. Burmistrz zaprasza na bal... burmistrza
Pio19:35, 28 stycznia 2019
Pomysł dobry tylko z realizacją może być problem przykład szaflarska aleje no ale może,
byly19:30, 28 stycznia 2019
4 lata temu taki postulat składał 1 radny gdy było spotkanie na sesji z Kierownictwem GDDKIA i co i nic, , zlikwidowane zostało tylko nie potrzebne zakole przed światłem z szaflarską a ten lewo skret można wydłużyć do wiaduktu.
Szary19:19, 28 stycznia 2019
Dobry plan,popieram ,żeby jaeszcze zrobić zjazd dla atobusów za mostem centralnie na dworzec ,Dekade .Ech mrzonki ale może za sto lat...
góral19:09, 28 stycznia 2019
słuszna uwaga
AnalFabeta18:46, 28 stycznia 2019
Trzeba się żywo ruszać a nie jak lelum polelum, ja tam zawsze skręcę w lewo pomimo, że jestem na pasie do jazdy na wprost.Ci na wprost też mają wystarczająco czasu by przejechać dalej. Ja uważam, że akurat na tym skrzyżowaniu jest dobrze ale za to środkowe powinno mieć krótki lewoskręt bo oni ewidentnie blokują tych z tyłu.
Anna18:44, 28 stycznia 2019
bardzo mądre rozwiązanie i w drugą stronę też, niech autor przedstawi tę propozycję w Urzędzie Miasta
jaco18:30, 28 stycznia 2019
mialo by to sens gdyby lewoskret na kolejnych swiatlach w strone topolowego mial podobne rozwiazanie,wystarcza dwa samochody albo jeden bus i stoi caly lewy pas,sytuacja jest identyczna w druga strone w kopernika,
miastowy18:25, 28 stycznia 2019
bardzo dobry pomysł
tak jest18:19, 28 stycznia 2019
nic to nie da. trzeba obwodnice NT
Jasiek18:08, 28 stycznia 2019
Każdą propozycję należy uważnie rozpatrzeć. Trzeba jednak pamiętać, że prowizorki skutecznie hamują radykalne rozwiązania.
Z innej beczki - dlaczego gaz nie jest doprowadzony do domów przy ul. Waksmundzkiej i sąsiednich ulic a stąd do Waksmundu. W tej okolicy NT smog jest największy.
abc17:58, 28 stycznia 2019
Wydaje się, że na szybko i na teraz jest to całkiem sensowna propozycja.
A skoro mówimy o odkorkowaniu miasta, to może ktoś, gdzieś-bo nie wiem gdzie, zrobiłby poprawkę świateł i strzałek do lewa na ul. Waksmundzkiej
(strzałka do lewoskrętu jest tylko od Bereki)
PO szkodzie...17:55, 28 stycznia 2019
Może i pomysł dobry, ale....
Trza wam było w centrum MIASTA Dekady, Rajskiego, Buy&Fly, nie wystarczył normalny dworzec, cy co ?
kkkk17:53, 28 stycznia 2019
Nie wiem czy to nie będzie gorzej już tłumaczę, jak będzie od razu kilka aut na Kilinskiego skręcać to sie zakorkuje cała ulica i jeszcze będą tacy co sie bedą chcieli wepchać na żóltym to sie zblokuje całe skrzyżowanie ale w sumie nie wiem tak ino gdybom
Partyzant17:52, 28 stycznia 2019
Tylko obwodnice wschód-zachod.Przyklad Nowego Sącza....
Lukasz17:48, 28 stycznia 2019
Ulica Królowej Jadwigi w całość powinna być dwukierunkowa tak samo ul.Kopernika
przykre ale prawdziwe17:43, 28 stycznia 2019
pomysł dobry, podobna propozycja wydłużenia lewoskrętu na drodze od ronda na Kowańcu do świateł na Waksmundzkiej bo dzisiaj stałem w korku już na moście na Cz. Dunajcu
mm17:31, 28 stycznia 2019
Korki w Mieście są z każdym rokiem większe i będzie coraz gorzej. Proponuje na DK47 nowej zakopiance węzeł Grel,północna obwodnica,szpital,Kowaniec. Nowa zakopianka(węzeł Ludźmierska,Nowy Targ południe) i dalej ul.Sikorskiego,lotnisko,DK49 Jana Pawła.
kierownik17:26, 28 stycznia 2019
Na tym skrzyżowaniu by to poprawiło nieznacznie sytuację, ale to tylko pozorna poprawa bo zator w szczytowych momentach zaczyna się już przy kombinacie.
miasteczkowy17:25, 28 stycznia 2019
Takich prostych rozwiązań jest więcej, np. przed galerią pomiędzy Królowej Jadwigi a al. Tysiąclecia pas do skrętu w prawo. Wyciąć dwa drzewa, przesunąć o 3 metry przystanek i tyle.
burak17:18, 28 stycznia 2019
Takie wydłużenie pasa do lewoskrętu to rzecz oczywista i bardzo potrzebna, ale to niewiele pomoże przy tej nadmiernej jak na Nowy Targ liczbie samochodów w ruchu. To jest problem z tym że zlikwidowano PKS, który można było - poprzez dotację państwową - jakoś kontrolować. Obecne busy to są prywatne firmy przewozowe i nikt ich nie zmusi do nieopłacalnej jazdy na mało uczęszczanym kursie wieczorem na przykład. Dlatego coraz więcej ludzi ze swoimi sprawami do załatwienia w Nowym Targu decyduje się jechać swoim autem osobowym, nie licząc na nierzetelnych busiarzy. Zamiast jednego autobusu PKS wiozącego 50 ludzi z mniejszych miejscowości do miasta, jedzie 50 aut osobowych z jedną najczęściej osobą za kierownicą - nie wiem dlaczego NT Alert Smogowy nie porusza tego problemu, tylko non stop mówią tylko o wymianie kotłów.
Wydłużenie tego pasa w lewo usprawni komunikację, ale nie rozwiąże głównego problemu jakim jest ogólne, ogromne zatłoczenie miasta samochodami.
Poza tym, nie jestem pewien czy autorom obecnego rozwiązania nie chodziło tu o celowe odciążenie ruchu od Ludźmierskiej w kierunku Kilińskiego, czyli żeby chcące jechać w lewo samochody jak tylko mogą to jednak jechały dalej i skręcały dopiero za MOK-iem i Stokrotką, albo jeszcze dalej na Szaflarskiej, ponieważ ruch przy Dekadzie jest już tak olbrzymi że auta po prostu stałyby na zielonym świetle na Ludźmierskiej i czyniły nieprzejezdną Ludźmierską w tym miejscu.
Vincent R.17:18, 28 stycznia 2019
pinindzy nima i nie będzie....
kierowca zawodowy17:14, 28 stycznia 2019
Nie wiem czy wiesz ale korki które paraliżiją miasto są od dekady w stronę Ludzimierza.Lewoskręt do dekady się korkuje dlatego że samochody nie mogą opuścić ronda ponieważ korek jest do ludzimierskiej! Chyba nie orientujesz się w tej sytuacji.Problem wyższej rangi.
Loko17:02, 28 stycznia 2019
Do problemu korkow w miescie trzeba podejsc z wielu stron. W perspektywie 10 lat beda dwie kluczowe inwestycje - budowa DK 47 Rdzawka Nowy Targ i byc moze budowa lini kolejowej Podleze -Piekielko. Budowa nowej zakopianki spowoduje spore utrudnienia na Ludzmierskiej (budowa nowego wezla) jak i na zakopiance w okolicach Almy (budowa nowego wezla i ronda z Szaflarska). Po skonczeniu inwestycji Nowy Targ bedzie zakorkowany nie przy wyjazdach z Podhala jak obecnie ale przy przyjazdac turystow na Podhale. Typowe niedzielne korki beda teraz w piatek i sobote. Budowa nowej lini kolejowej spowoduje ogromny wzrost ilosci pociagow na trasie Krakow - Zakopane i Ludzmierska moze byc zamknieta nawet przez 50% czasu. To kompletnie zakorkuje ja. Obecnie najwazniejsze to zbudowac alternatywe dla trasy wschod-zachod. Nie liczyl bym ze fragment nowej zakopianki tu pomoze, bo sporo czasu tam bedzie wielki korek do dwoch rond (glownie do ronda do galerii widmo.
korek16:59, 28 stycznia 2019
Wszystkie drogi prowadzą przez aleje i tu jest błąd i jak nie zrobią obwodnicy od Ludźmierza tak żeby można było minąć Nowy Targ od południa to korki zawsze będą.
Burok16:51, 28 stycznia 2019
Dobry pomysł . I jeszcze zlikwidować to piekielne przejście dla pieszych przy samym rondzie . Dlaczego ciągle muszą być korki przez klientów Dekady i DA ?
A16:44, 28 stycznia 2019
Zgadzam się i tak samo lewoskret na zakopane
Dawid16:43, 28 stycznia 2019
Bardzo dobry pomysł.
POPIERAM!
Sławek 5816:38, 28 stycznia 2019
Interesujące. .......ale nie przejdzie......biurokracja.....i nie może być ze normalny zwykły p.Tomek myśli a inżynierowie ruchu na stanowiskach co robią??????? Pozdrawiam normalnych,zwykłych. ....
mieszkaniec16:24, 28 stycznia 2019
Pomysł pana Tomka całkiem sensowny, a co najważniejsze dla zarządcy drogi niezbyt kosztowny, a więc GDDKiA nie powinna się tłumaczyć brakiem środków. Przy takim rozwiązaniu celem udrożnienia lewoskrętu zasadnym wydaje się zmiana cyklu świateł na przejściu dla pieszych w rejonie tego skrzyżowania, w momencie otwarcia lewoskrętu piesi powinni mieć światło czerwone. Pozostaje jeszcze nieszczęsne przejście w rejonie ronda przy Dekadzie, W tym przypadku już nie trzeba nic zmieniać oprócz edukacji pieszych i kierowców, a raczej posiadaczy prawa jazdy a nie kierowców. Nagminnym jest, że piesi wchodzą na to przejście bez zatrzymania się, co stanowi wykroczenie, gdyż w prawie o ruchu drogowym jest jednoznaczny przepis zabraniający wchodzenia na przejście bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd, natomiast posiadacze prawa jazdy zapominają o tym ( albo nie wiedzą ), iż jest to przejście z tzw. azylem, a więc gdy pieszy wchodzi na przejście np. od strony Dekady nie ma potrzeby zatrzymywania się na pasie ruchu biegnącym od Alei w kierunku Kolejowej ( analogicznie w drugim kierunku ), to pieszy po dojściu do azylu powinien się zatrzymać i dopiero po zatrzymaniu pojazdów kontynuować przechodzenie przez jezdnię.
Tomek16:16, 28 stycznia 2019
Uwazam ze to nie rozwiąże problemu z korkami w mieście ale bardzo pomoze. Już dawno pasy do lewoskrętu na alejach powinny być wydłużone, bo jest na to miejsce, i to nie tylko w tym miejscu bo jeszcze dwa pozostałe. Na obecnych pasach mieszczą się cztery samochody. A ul. Kilińskiego jest zakorkowana, gdyż piesi przechodzący przez pasy na dworzec i do dekady je tworzą. W tym miejscu powinno być przejście podziemne i byłoby po problemie.
Grzegorz R.16:14, 28 stycznia 2019
Problemem i powodem korkowania się połowy miasta jest RONDO i kłopot opuszczeniem go głównie jadąc od Kilińskiego w kierunku Alei. To przez nie blokowany jest ruch na każdej dojazdowej drodze do niego.
Teściowa16:09, 28 stycznia 2019
Dobry pomysł, ale niestety tylko na dobre czasy. Jeżdżąc tam często, jestem w stanie się założyć io flache, że podczas najazdu zatka się to skrzyżowanie dokładnie tak samo, jak zatyka się natenczas. Będą wjeżdżać na lewy pas, ale na Kilińskiego będzie pełno, więc nie zjada że skrzyżowania. Albo jakiś Czubiński wjedzie i przy okazji zablouje aleje że wschodu
misiek16:05, 28 stycznia 2019
*** z województwa będą robić problemy tak jak z przystankiem przed dworcem autobusowym choć tam zatoczka była gotowa
DżejDżejOkocza16:05, 28 stycznia 2019
Niewiele to zmieni a śmiem wątpić, że w ogóle cokolwiek. Przede wszystkim światła wzdłuż Alei powinny działać na zasadzie zielonej fali. Druga sprawa, drogi wyjazdowe zamiast przechodzić w więcej pasów, zamieniają się w jeden co w połączeniu nieumiejętnej jazdy na zasuwkę od razu powoduje korek. Wyjazd od Kapcia powinien być również zagwarantowany w drugą stronę, by można było wyjechać bezpośrednio na zakopiankę. Ogólnie miasto może przyjmować dużo samochodów, ale nie może ich tyle samo i z taką samą przepustowością wypuścić i to jest problem.
PiterQ16:02, 28 stycznia 2019
W tej sytuacji każdy metr kwadratowy drogi zamiast trawnika, jest dobry. Paintem Panie Tomaszu proszę się nie przejmować. Ważne że wiadomo o co chodzi.
darmowy szpitalny parking15:58, 28 stycznia 2019
wiadomo, korki nie znikną ale takie rozwiązanie, na pewno pomoże je rozładować
tylko dlaczego na to nie wpadli urzędnicy siedzący w urzędzie? czy nie za to biorą pieniądze?
Przy okazji proponuje wydłużyć cykl na światłach prowadzących od ul. Bałęzowe do skrzyżowania a ul. Waksmundzką
bywa, że przejądą tamtędy tylko dwa auta i już następuje zmiana świateł
po otwarciu nowej obwodnicy ruch wzrósł, a cykl pozostał taki jaki był.
Może admin w naszym imieniu złoży w urzędzie stosowne wnioski
1. wydłużenie lewo skrętu
2. darmowy parkin przy szpitalu
3. wydłużenie cyklu na światłach na skrzyżowaniu bałęzowe z ul, waksmundzką

Tanie i proste rozwiązania a jak potrafią ułatwić życie.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas