2 września rusza kolejny etap inwestycji na trasie Kraków - Zakopane - podhale24.pl
Czwartek, 18 kwietnia
Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Gościsława
Szczawnica
Clouds
Wiatr: 11.592 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
Wiatr: 10.152 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
Wiatr: 15.552 km/h Wilgotność: 79 %
Rain
Wiatr: 15.012 km/h Wilgotność: 74 %
Clouds
Wiatr: 13.68 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
Wiatr: 10.764 km/h Wilgotność: 92 %
Jakość powietrza
32 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
30.08.2019, 14:25 | czytano: 4989

2 września rusza kolejny etap inwestycji na trasie Kraków - Zakopane

Inwestycja Polskich Linii Kolejowych, to bardzo szeroki zakres robót. Wielobranżowe prace podnoszą komfort i bezpieczeństwo, skracają czas podróżowania na trasie Kraków - Zakopane do ok. 2 godz. 15 minut w 2023 roku.

Arch. Podhale24.pl
Arch. Podhale24.pl
Kontynuowana jest przebudowa trasy Skawina - Sucha Beskidzka. Dalsze prace - od września br., obejmą m.in. przebudowę mostu kolejowego w Skawinie oraz toru i sieci trakcyjnej w jego obrębie. PLK zrealizują także modernizację kolejnych - 15 przejazdów kolejowo-drogowych, zwiększających poziom bezpieczeństwa. Dzięki wcześniejszej realizacji, bezpieczniej jest już na 43 skrzyżowaniach drogi z torem. Istotnym efektem ostatniego etapu, będzie także dodatkowy przystanek Radziszów Centrum. Jego budowa już trwa. Faza robót po wakacjach, obejmie również odcinek Sieniawa – Nowy Targ, między Chabówką a Zakopanem.

Prace postępują, widoczne są już elementy nowego obiektu. Powstają krawędzie, tworzy się nawierzchnia peronu. Peron będzie wyższy, co ułatwi wsiadanie do pociągu. Pojawią się odpowiednie oznakowania i ścieżki naprowadzające. Zapewnią one sprawną i bezpieczną komunikację osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dojście ułatwi także pochylnia. Przystanek zostanie wyposażony w dwie wiaty i ławki dla podróżnych. Będzie również tablica informacyjna z rozkładem jazdy pociągów. Dodatkowy przystanek Radziszów Centrum, już niebawem otworzy mieszkańcom nowe możliwości komunikacyjne. Od grudnia br. zwiększy dostęp do kolei i ułatwi podróżowanie na trasach Kraków - Skawina - Sucha Beskidzka – Zakopane.

Prace od września wymagają zmian w organizacji ruchu. Na odcinkach Kraków Płaszów – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona oraz Kraków Płaszów – Nowy Targ, za pociągi regionalne będą kursować autobusy. Na trasie Nowy Targ – Zakopane utrzymany zostanie ruch pociągów regionalnych.

Między Skawiną a Suchą Beskidzką podniesiono standard na 9 stacjach i przystankach: Rzozów, Radziszów, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów. Przebudowano już blisko 34 km torów, 22 km sieci trakcyjnej oraz ponad 90 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów i 2 wiaduktów. Na 43 przejazdach kolejowo-drogowych podniesiono poziom bezpieczeństwa. Zmodernizowano także tory na odcinku Nowy Targ – Szaflary. Dzięki już zrealizowanym pracom, PLK zapewniły w wakacje tysiącom podróżnym sprawniejsze i wygodniejsze podróże na Podhale.

Efektem wszystkich prac PLK z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanych do 2023 r. na trasach do Zakopanego, będzie wyższy standard obsługi na stacjach i przystankach oraz szybsze i sprawniejsze podróże do stolicy Tatr. Podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o ponad godzinę, tj. do ok. 2 godz. 15 minut.

Inwestycje realizowane są w ramach projektu -„Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane” za ponad 930 mln zł netto.

Od września na odcinkach Kraków Płaszów – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona oraz Kraków Płaszów – Nowy Targ za pociągi regionalne będą kursować autobusy. Od 2 września pociągi EIC Tatry jako EIC Kościuszko, IC Witkacy, TLK Karpaty, TLK Wit Stwosz pojadą w skróconej relacji z i do Krakowa.

Źródło: PKP PLK, oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Jo217:04, 27 stycznia 2020
A Kraków-Warszawa 293 km da się w 2h18m...
józek powrózek22:40, 30 sierpnia 2019
21 wiek ludzie w kosmos lecą a my nadal w szaflarach stoimy w korkach aby włączyć sie na zakopianke ale mi ułatwienie , bo szlabany dadzą ,rzygać sie chce
wwbb19:23, 30 sierpnia 2019
Do Wyborca. One remontują, czyli przelewają z pustego w próżne.
Wyborca16:55, 30 sierpnia 2019
A w jaki sposób zostanie przebudowane skrzyżowanie tej linii kolejowej z ulicą Ludźmierską w Nowym Targu ? No, bo na pewno nie może być tak jak dzisiaj. Ciekawe jaki jest projekt.?
KG16:23, 30 sierpnia 2019
do JO

5 godz. z Zakopanego do Warszawy to bardzo dobry czas! Cieszmy się a nie marudźmy. Czas dla malkontentów chyba się kończy, oby!
Głosuję na PIS15:08, 30 sierpnia 2019
JO - Gdyby nie PO-PSL to już by to było dawno wybudowane.
JO14:54, 30 sierpnia 2019
130 km i 2:15h za 4 lata- trzeci świat...
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas