Poniedziałek, 16 grudzień 2019, Imieniny: Albiny, Zdzisławy, Adelajdy
Jabłonka i okolice
Clouds
Wiatr: 7.56 km/h Wilgotność: 100
Clouds
Wiatr: 7.56 km/h Wilgotność: 100
Clouds
Wiatr: 7.56 km/h Wilgotność: 100
Clouds
Wiatr: 5.4 km/h Wilgotność: 93
Clouds
Wiatr: 7.56 km/h Wilgotność: 100
Clouds
-0°
Wiatr: 7.56 km/h Wilgotność: 100
Jakość powietrza
Nowy Targ
Umiarkowana
Zakopane
Dobra
15.11.2019, 19:35 | czytano: 4358

Sukces Podhalańskiej Kolei Regionalnej

Arch. Podhale24.pl

Jak informuje Urząd Marszałkowski w Krakowie, w tegoroczne wakacje Podhalańska Kolej Regionalna powtórzyła sukces z ubiegłego roku przewożąc ponad 120 tys. podróżnych. Władze województwa zapowiadają nowe przystanki oraz wzrost liczny kursów do Zakopanego oraz rozszerzenie oferty do Rabki-Zdroju.

Ponad 1,5 roku temu 27 kwietnia 2018 r. ruszyły pierwsze pociągi Podhalańskiej Kolei Regionalnej. Oferta początkowo obejmowała 11 par pociągów relacji Nowy Targ – Zakopane – Nowy Targ dogęszczających kursy dłuższych relacji z Krakowa. Połączenia od początku cieszyły się dużym zainteresowaniem zarówno wśród lokalnych mieszkańców, jak i turystów. Już 2 miesiące od uruchomienia kolei podhalańskiej oferta została rozszerzona. Uruchomione zostały 2 dodatkowe pary z Zakopanego do Nowego Targu oraz część kursów w miarę wolnej przepustowości została wydłużona do Chabówki i Rabki-Zdrój. W wakacje 2018 r. pociągi Podhalańskiej Kolei Regionalnej przewiozły ponad 130 tys. osób.

Do marca 2019 r., kiedy Spółka PKP PLK S.A. rozpoczęła modernizację linii Chabówka – Zakopane, pociągi Podhalańskiej Kolei Regionalnej wykonały pracę eksploatacyjną ponad 200 tys. pockm i przewiozły ok. 350 tys. podróżnych.

Swoją popularność kolej podhalańska zawdzięcza nie tylko atrakcyjnej ofercie przewozowej, ale także Taryfie Podhalańskiej, która sprawia, że podróż transportem publicznym jest łatwiejsza i tańsza. W ramach „Taryfy Podhalańskiej” pasażer może podróżować pociągiem, a także pojazdami komunikacji miejskiej w Zakopanem i w Nowym Targu na podstawie jednego biletu. Bilety dostępne są poprzez aplikację mobilną iMKA, w automatach stacjonarnych w Nowym Targu i Zakopanem oraz automatach mobilnych zainstalowanych w pociągach.

W marcu 2019 r. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęła rewitalizację linii Chabówka – Zakopane. Będzie ona trwała do grudnia 2020 r. z przerwami na sezon letni i zimowy. W okresie od marca do czerwca wszystkie pociągi zostały zastąpione komunikacją autobusową, w związku z czym liczba przewiezionych podróżnych przez Spółkę Przewozy Regionalne pomiędzy Chabówką a Zakopanem spadła do około 10 tys. osób miesięcznie.

Od 22 czerwca 2019 r. ruch pociągów do Zakopanego został przywrócony. W tegoroczne wakacje Podhalańska Kolej Regionalna powtórzyła sukces z ubiegłego roku przewożąc ponad 120 tys. podróżnych.

Po wakacjach Zarządca Infrastruktury rozpoczął kolejny etap remontu linii kolejowej Chabówka – Zakopane. Tym razem jednak w odróżnieniu od okresu wiosennego, całość prac skoncentrowana jest na odcinku Chabówka – Nowy Targ, co umożliwiło utrzymanie ruchu pociągów pomiędzy Nowym Targiem a Zakopanem. Dzięki temu we wrześniu br. liczba przewiezionych podróżnych prze spółkę Przewozy Regionalne pomiędzy Chabówką a Zakopanem wyniosła powyżej 30 tys. osób.

Ogółem od momentu uruchomienia Podhalańskiej Kolei Regionalnej dnia 27 kwietnia 2018 r. do końca września 2019 r. spółka Przewozy Regionalne pomiędzy Rabką-Zdrój a Zakopanem przewiozła 550 tys. podróżnych.

Po zakończeniu robót na linii Chabówka – Zakopane, podniesiona zostanie prędkość pociągów oraz poprawiony zostanie standard obsługi podróżnych na stacjach i przystankach. Wybudowane zostaną także nowe przystanki: Bańska Geotermia (pomiędzy przystankiem Szaflary Wieś, a stacją Biały Dunajec) oraz Poronin Misiagi (pomiędzy Poroninem a Zakopanem).

Mimo utrudnień Województwo Małopolskie planuje dalszy rozwój Podhalańskiej Kolei Regionalnej. W rocznym rozkładzie jazdy 2019/2020, który wejdzie w życie 15 grudnia br., planowane jest wydłużenie większej liczby kursów do Rabki-Zdroju. Po zakończeniu modernizacji linii zakłada się wprowadzenie usprawnienia obsługi linii kolejowej w ciągu linii kolejowych nr 97, 98 i 99, poprzez uruchomienie zwiększonej liczby bezpośrednich pociągów Kraków – Zakopane, uzupełnianej na poszczególnych odcinkach dodatkowymi pociągami w krótszych relacjach, w zależności od zapotrzebowania i możliwości zmodernizowanej infrastruktury.

Źródło: PKR, oprac. r/
najnowsze informacje
komentarze
Jano17:50, 16 listopada 2019
Haha, a może jakiś konkret, choćby malutki???? Czy tylko haha?
haha13:53, 16 listopada 2019
Jano zmniejsz dawkę napoju.
pispojednozlo10:02, 16 listopada 2019
hahahah sukces kolejny sukces, wiec dlaczego likwidowali i doprowadzili pkp do ruiny?
Jano10:00, 16 listopada 2019
Do Wicek
Przepraszam, a które przewozy regionalne należą do "Niemców", czy aby nie są samorządowe? Czy może mnie szanowny Pan oświecić
traktorzysta09:49, 16 listopada 2019
Do ZS. Jeżeli masz na myśli tory z Nowego do Czarnego, to zamienili na drogę dla rowerów. Kolej to przeżytek, teraz nowoczesny środek komunikacji to rower.
Wojtek06:01, 16 listopada 2019
Loko,ty zawsze jesteś destruktywny, i nie siej paniki i zamętu.
Gal Anonim00:40, 16 listopada 2019
Proceder kradzieży pieniędzy przez automaty dalej trwa? Jechałem raz i automat nie wydał mi reszty. Obok mnie jeszcze kilka osób opowiadało, że mieli podobny przypadek i radzili żeby bilety kupować u konduktora. Wysłałem pismo do właściciela tychże automatów i nie było ani przeprosin, ani tym bardziej zwrotu pieniędzy.
Wicek23:42, 15 listopada 2019
Gdyby rządziło PO to ta kolej byłaby niemiecka. A tak okazuje się że nie trzeba sprzedawać bo przynosi zyski. Tylko trzeba z głową rządzić i dla Polski a nie dla sąsiadów bo dają łapówki.
Nowotarżanin23:24, 15 listopada 2019
Bardzo jestem ciekawy jakie były koszty tej komunikacji. Przecież to wszystko płaci polski podatnik (także i ja). Może by tak Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego podał kwotę jaką zapłacił oraz ile zapłaciły samorządy (Gminy i Miasta przez które przechodzi ta linia kolejowa). Przecież to żadna tajemnica. Te pieniądze pochodzą z naszych podatków i mamy prawo wiedzieć jak są rozdzielane. Ja tego żądam !
Ciekawe ile to wychodzi na jednego przewiezionego pasażera ? Myślę, że bardzo dużo.
Ponadto trzeba w końcu powiedzieć mieszkańcom, że na odcinku Nowy Targ - Zakopane konieczne jest dobudowanie drugiego toru ! (Dlaczego tego nikt nie mówi ?)
No i jeszcze trzeba wybudować skrzyżowanie dwupoziomowe (wielopoziomowe ?) na ulicy Ludźmierskiej w Nowym Targu A może też na ulicy Władysława Orkana w Szaflarach ?
Kacper22:16, 15 listopada 2019
Dobra kolej ...szybka, komfortowa i z przystępną cena. Tak można działać.
Loko20:47, 15 listopada 2019
Ciekawe czy ktorys z naszych radnych zaprotestuje przeciwko wydluzaniu kirsow do Rabki. Nikt nie widzi ze Ludzmierska nie wyrabia a jeszcze czesciej chca ja zamykac?
ZS20:37, 15 listopada 2019
Kiedy przedłużenie torów z Czarnego Dunajca na Słowację. To dopiero będzie atrakcja. Dobrze byłoby skończyć to co zaczęli Austriacy przed 100 laty.
dodaj komentarz
regulamin
Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd.
Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).
reklama
kursy walut
boks reklamowy
miejsce na reklamę
reklama
reklama
reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Ta strona używa cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Zamknij