Czwartek, 27 luty 2020, Imieniny: Romana, Makarego, Lutomira
Jabłonka i okolice
Clouds
Wiatr: 33.48 km/h Wilgotność: 59
Clouds
Wiatr: 33.48 km/h Wilgotność: 59
Clouds
Wiatr: 33.48 km/h Wilgotność: 59
Clouds
Wiatr: 20.52 km/h Wilgotność: 75
Clouds
Wiatr: 33.48 km/h Wilgotność: 59
Clouds
Wiatr: 33.48 km/h Wilgotność: 59
Jakość powietrza
Nowy Targ
Bardzo dobra
Zakopane
Bardzo dobra
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
17.01.2020, 09:31 | czytano: 1672

"Kościelisko. Do zobaczenia. Tak wiele." Kodeks reklamowy Gminy Kościelisko (zdjęcia)

zdj. Piotr Korczak

KOŚCIELISKO. Podczas konferencji prasowej w Centrum Informacji Turystycznej w Kościelisku wójt Roman Krupa wraz ze swoimi pracownikami przedstawili efekty dwuletniej pracy nad Systemem Identyfikacji Wizualnej Gminy Kościelisko.

System składa się z dwóch części: pierwsza związana jest z oficjalnym funkcjonowaniem gminy, Urzędu Gminy, jednostek gminy itd. To część w dużej mierze oparta o herb, który istnieje od początku powstania samorządu.

Symbol gminy autorstwa Sebastiana Pitonia został przy okazji nieznacznie odświeżony, aby bardziej odpowiadał zasadom heraldycznym i dokładnie opisany, by zatrzymać jego niekontrolowaną modyfikację. Powstała Księga znaku herbu określająca zasady jego stosowania. To pierwszy taki dokument wśród samorządów na Podhalu. W oparciu o te opracowania powstała także cała linia nowoczesnych materiałów służących oficjalnej komunikacji gminy z mieszkańcami, poczynając od papieru firmowego w wielu wariantach, a kończąc na wzorze prezentacji slajdów.


Druga cześć komunikacji – marketingowa, czyli służąca komunikacji z turystami, opiera się na logo. Zespół roboczy pracujący nad Systemem po dyskusjach i analizach doszedł do wniosku, że na logo powinny składać się dwa najważniejsze elementy identyfikacji jednostki samorządowej - ludzie, lokalni bohaterowie, czyli góralka i góral oraz natura, krajobraz. Logo uzupełnia linia graficzna, przez którą gmina komunikuje się z mieszkańcami oraz turystami w celach poza-urzędowych.

Linia składa się wielu wariantów, ten zabieg pozwolił stworzyć rozpoznawalną wizualnie markę, która wciąż ma możliwość rozwijania się o nowe elementy.

Trzecim elementem Systemu jest tzw. claim, czyli hasło promujące Gminę, kilka słów, które łatwo wpadają w ucho, a jednak dużo mówią o walorach gminy. To hasło to: "Kościelisko. Do zobaczenia. Tak wiele". Hasło to można rozumieć na dwa sposoby. Po pierwsze dosłowne – komunikujemy wprost: w Kościelisku jest TAK WIELE do zobaczenia. Po drugie – Kościelisko wie, że wrócisz lub już wracasz, dlatego zamiast się witać, czy żegnać - sygnalizuje: DO ZOBACZENIA – tłumaczy Daniel Wahl koordynator projektu.


Nad przygotowaniem SIW pracował zespół roboczy powołany przez wójta gminy. Jego prace koordynował sekretarz gminy Mariusz Koperski, a kontaktami z wykonawcą czyli katowicką firmą Kolektyw Musk zajmował się Daniel Wahl z Centrum Informacji Turystycznej w Kościelisku. Ponadto członkami zespołu byli: radne poprzedniej kadencji Elżbieta Watycha i Emilia Glista, radni obecnej kadencji Artur Bukowski i Maciej Krzeptowski, kierownik Referatu Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Agnieszka Grzegorczyk i dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury Regionalnej w Kościelisku Małgorzata Karpiel-Bzdyk. W pracach zespołu uczestniczył też Roman Krupa, najpierw jako radny, a potem jako wójt gminy oraz skarbnik gminy Stanisława Czubernat.


Hasło promujące gminę powstało po warsztatach przeprowadzonych przez Agnieszkę Starzyńską z krakowskiej firmy Saints. Copywriters & The Advertising Orchestra.

pk/ zdj. Piotr Korczak
galeria zdjęć
najnowsze informacje
komentarze
podhalanin11:42, 17 stycznia 2020
To nie jest śmieszne, co się wyprawia za stołem. Wójcie, Panie Krupa! Pan jest przedstawicielem prawa w tym przypadku. Ludzie, przedstawiciele mieszkańców. Wy tak codziennie?
dodaj komentarz
regulamin
Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd.
Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).
reklama
kursy walut
boks reklamowy
miejsce na reklamę
reklama
reklama
reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Ta strona używa cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Zamknij