Zenon Ochmański ostro o wystąpieniach Marka Domańskiego: "To demagogia, hipokryzja i kłamstwo" - podhale24.pl
Czwartek, 28 marca
Imieniny: Anieli, Renaty, Kastora
Rabka Zdrój
Clouds
Wiatr: 8.028 km/h Wilgotność: 76 %
Clouds
Wiatr: 5.328 km/h Wilgotność: 90 %
Clouds
Wiatr: 5.4 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
Wiatr: 4.104 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
11°
Wiatr: 8.568 km/h Wilgotność: 76 %
Clouds
Wiatr: 10.008 km/h Wilgotność: 88 %
Jakość powietrza
26 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
12 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 13 | 26 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 6 | 12 %
03.02.2020, 17:12 | czytano: 8942

Zenon Ochmański ostro o wystąpieniach Marka Domańskiego: "To demagogia, hipokryzja i kłamstwo"

NOWY TARG. Nieprzyjemna sytuacja miała miejsce podczas sesji Rady Miasta. Wystąpienie Zenona Ochmańskiego w sprawie "smogu" - przyczyn jego powstawania i sposobów radzenia sobie z problemem przerodziło się w personalny atak na Marka Domańskiego, który kilkakrotnie apelował do władz Miasta o skuteczne działania na rzecz poprawy jakości powietrza.

zdj. Podhale24
zdj. Podhale24
Były kierownik delegatury kuratorium w Nowym Targu odniósł się do wystąpień na poprzednich sesjach Marka Domańskiego.

- Chodzi o wystąpienia tego pana na sesji i jego list otwarty. Chciałem zabrać głos, bo z tego co wiem, ten pan przez kilkadziesiąt lat mieszkał w USA, a dopiero od kilku lat mieszka w Nowym Targu. Jego list otwarty to demagogia, hipokryzja i kłamstwa. On twierdzi, że ze spalania węgla i drewna powstaje smog. Ja ukończyłem studia leśne i pedagogiczne i według mojej wiedzy wyniesionej już ze szkoły podstawowej wiem, że ze spalania węgla powstaje dwutlenek węgla, a z drewna - dwutlenek węgla i woda. Skąd ta jego wiedza o smogu? Wygląda, że się mało uczył. Smog powstaje ze spalania śmieci i ze spalin pojazdów. To jest smog i to jest przyczyna naszych problemów. O tym, że dwutlenek węgla nie jest szkodliwy. To także jest wiedza ze szkoły podstawowej, że roślina potrzebuje do życia dwutlenku węgla, wody i światła. Bez tego nie byłoby roślin, nie byłoby życia i nas - mówił Zenon Ochmański.

Mieszkaniec Szaflar dodał, że mówienie o węglu i drewnie jako źródłach powstawania smogu to "absurd, który próbuje sę nam wmówić i robią to także światowe media, które chyba też są niedouczone". - Co jest zagrożeniem? Spaliny i śmieci. A rozwiązaniem jest udrożnienie komunikacyjne miasta i w ten sposób można z problemem walczyć. Głupotą byłoby zakazanie palenia węglem i drewnem. ale trzeba to robić mądrze, a nie będzie problemów - tłumaczył.

- Ten pan żąda od nas wprowadzenia zakazu palenia węglem i drewnem, a ja go pytam - co on sam zrobił w celu poprawy jakości powietrza w Polsce i w Nowym Targu, oprócz tego, że on sam sprowadził dwa kopciuchy do Nowego Targu - pytał Zenon Ochmański.

Niestety pan Ochmański nie oparł się pokusie "osobistych wycieczek" pod adresem Marka Domańskiego. O ile uwaga o tym, że Domański sprowadził do Nowego Targu "dwa kopciuchy w postaci amerykańskiego samochodu o podwyższonym litrażu i motocykla spalinowego", co kłóci się z jego apelami o dbałość o czystość powietrza - może być odebrana jako kpiąca, o tyle złośliwości na temat "pozamałżeńskich dzieci", były co najmniej grubiańskie.

Zwrócił na to uwagę radny Bartłomiej Garbacz mówiąc, że "było to niewłaściwe wystąpienie". Przestrzegł, żeby uważać na to, by nie dochodziło do publicznego naruszania dóbr osobistych. Szczególnie, że słowny atak dotyczył prywatnej osoby.

SPalka
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Jaro11:17, 6 lutego 2020
Burmistrz i Rada Miasta ewidentnie wytoczyli ciężkie działa. Walczą jak smoki z głupotą i bezsensowną nagonką ekoterrorystów, którzy myślą że przegonią słynny już nowotarski smog. Smog był i będzie i basta. Są dowody że spalanie węgla zmieszanego ze śmieciem i czym popadnie w rękę zaradnego gospodarza nowotarskiej kotłowni ma wręcz działanie prozdrowotne i jest wizytówka miasta i dumą władz.
Intruz06:13, 6 lutego 2020
Ten pan ośmieszył nie tylko siebie. Przede wszystkim Watychę, który doprowadził swoją bezradnością do katastrofy ekologicznej w Nowym Targu. Jak spotykam się ze znajomymi z Polski to patrzą na mnie z politowaniem i pytają czy jeszcze żyję bo o Nowym Targu codziennie się mówi w mediach wyłącznie bardzo źle.
Nasze Ciasto03:45, 6 lutego 2020
Żenujące wystąpienie. Obrzydliwa reakcja przewodniczącego Luberdy, Watychy, Stegowej i radnych bezmyślnej kolaicji rodem z PO
Mieszkaniec zacnej stolicy Podhala.22:31, 5 lutego 2020
Jest wszak takie powiedzenie: gdyby głupota miała skrzydła ktoś by tu wysoko ponad smogiem latał a i RedBula Pan by spożywać nie musiał aby wzbić się na wyżyny. Żenada
besala21:32, 5 lutego 2020
Agresywne i pełne absurdów wystąpienie Pana Ochmańskiego przekonało mnie, że muszę podpisać apel Pana Domańskiego.
Onyks21:06, 5 lutego 2020
Słoma z butów i wstążki zza uszó
miejscowy19:10, 5 lutego 2020
ktoś wreszcie powiedział prawde i wielkie halo
Anioł17:08, 5 lutego 2020
Gaz o zaraz.Mamy konstytucyjne prawo do czystej wody i czystego powietrza.Karac trucicili i to slono to co robia to zbrobnia.
Do Marucha13:17, 5 lutego 2020
Rozwiązanie to zakaz węgla, błękitny węgiel z powodów ekonomicznych nie znajdzie niestety zastosowania. No i tak już poza tematem mówimy o instalacji fotowoltaicznej, a nie fotowoltanicznej. To tak, żeby było po polsku ????
Wstążka12:50, 5 lutego 2020
Chłopina trochę się ośmieszył. Ale po co i za co i z czyjej inspiracji?
Marucha12:07, 5 lutego 2020
Dane nieaktualne. W czasach gdy był węgiel antracyt do palenia w piecu, nie było smogu. Teraz niestety jest coraz mniej węgla w węglu.
Podobnie jak kiedyś parówki były z mięsa.
Niestety palimy coraz gorszym węglem.
Rozwiązaniem natychmiastowym jest błękity węgiel, już produkowany i stosowany np. w Nowym Sączu, bliżej to niż USA, ale nie komu się przejechać i się dokształcić. W ciągu kilku lat gdy rozbuduje się sieć ciepłowniczą da się budynki w centrum podpiąć, ale te bardziej odległe zostaje prąd w różnych wariantach: 2 taryfa/pompa ciepła/ fotowoltanika, lub błękitny węgiel który można spalać w dowolnym piecu a i tak nie będzie dymu. Wada cena kilkadziesiąt % wyższa. W Nowym Sączu dopłaca miasto a i tak to taniej niż inne dopłaty.
Gumniok11:48, 5 lutego 2020
No w Stolicy Podhala wybitny poziom debaty publicznej w sprawie ważnej.
Obyczajówka zmieszana z dymem i smogiem !!!
Hahaha to tylko w tym grajdole możliwe takie zachowanie i poziom argumentów, a właściwie ich brak.
Maciej D09:46, 5 lutego 2020
Strzelił a nie nabił. /.../
Turek23:34, 4 lutego 2020
Proszę cie chłopie, weź wreszcie zniknij z przestrzeni publicznej bo więcej szkody niż pożytku z tego co robisz jest. Odejdź i przestań się czepiać każdego, kogo tylko spotkasz w swoim nieco popapranym życiu. Jesteś na emeryturze i czego jeszcze chcesz. Już dawno był czas by zejść ze sceny. A teraz gdzież to chcesz się znowu wdrapać.
Hmm przykre to i słabe to.
Mieszkaniec Podhala21:48, 4 lutego 2020
Po co te niepotrzebne nikomu debaty o niczym, szukanie jak Pan Hilary okularów. Elektrownia wodna w Niedzicy pracuje dziennie 2,5 godziny w szczycie poboru energetycznego kraju wspomagając krajową sieć energetyczną. Przez pozostały czas nie produkuje prądu, bo nie ma z nim co robić. Jest to elektrownia wodna czyli ekologiczna i nie produkuje smogu. Możliwości ma takie, że może zasilić tanim prądem całą Małopolskę i w jednej chwili gasną wszystkie piece, tylko po co? Żeby obywatelom było lżej i płacili mniejsze rachunki za ogrzewanie? A co z producentami ekologicznych pieców CO i składami z opałem ich interesy są ważniejsze niż zdrowie i czyste powietrze. Więc szukajmy dalej rozwiązań, najlepiej zlikwidujmy cały transport publiczny i prywatny a przerzućmy się na taczki, rowery będzie bez smogu i ekologicznie....
def19:24, 4 lutego 2020
Ale oczywiście, że smog był, ale świat się zmienia i róbmy coś, a nie opowiadajmy dyrdymały, że tylko CO2, etc.. Co to za leśniczy, co nie dba o las tylko opowiada że przetrzyma bez niczyjej pomocy..
gretaratujsmokmniedusi18:30, 4 lutego 2020
Def - Do telewizji chodzą jeszcze mądre głowy i mówią, że jest ok. 60 płci. Pewnie to prawda, ale co ja wiem. Smog jest z węgla - palimy nim od kilkudziesięciu lat, a gdzieś tak od pięciu lat zaczął robić się z niego SMOG. Może coś z moją płcią jest nie tak, chyba zmienię, ale za duży wybór.
moim_zdaniem17:02, 4 lutego 2020
Nie od wczoraj wiadomo, iż posiadane wykształcenie nie jest wykładnikiem intelektu... a tym bardziej klasy.
Prócz wyższego wykształcenia potrzebne jest przynajmniej średnie poczucie przyzwoitości oraz podstawowe dobre wychowanie.
Def14:59, 4 lutego 2020
Mam propozycję dla pana Ochmańskiego. Proszę sobie rozpalić grilla, ale użyć jako paliwa węgla kamiennego. Następnie proszę usmażyć sobie kiełbasę, karkówkę i co tam jeszcze pan chce. Życzę smacznego. Nie zapomni już pan nigdy, że spalanie to nie tylko dwutlenek węgla. I jeszcze jedno. Kiedyś w tv jeden z profesorów powiedział, że do tv kiedyś przychodził tylko ten co miał coś do powiedzenia, ale to już chyba było i nie wróci więcej.
arcyrycerski ryczerz14:35, 4 lutego 2020
Zenon jesteś prawdziwym rycerzem. Jak templariusz wojowałeś mieczem. Z kim i po co? Nie wiemy, ale wojowałeś dzielnie.
avivat14:27, 4 lutego 2020
Wstydzę się za pana Ochmańskiego, który jak twierdzi jest osobą wykształconą? Ale jeszcze bardziej mi wstyd za przewodniczącego Luberdę. Co się z tym człowiekiem porobiło?
Fraszka14:15, 4 lutego 2020
-
Żal mi pana Zenona. Ktoś go wpuścił w maliny. Natomiast szokujące jest zachowanie radnych i burmistrza. Widać wyrażne przyzwolenie na butę i arogancję. No ale przecież smog byl jest i będzie według radnych Naszego Miasta /.../
czytelnik14:08, 4 lutego 2020
Jedno zdanie bohatera powieści Fiodora Dostojewskiego, charakteryzujące zaistniałą sytuację:
"Moje słowa nie odpowiadają moim myślom, a to poniża moje myśli."
Tak panie Zenonie, właśnie tak!
brak reakcji13:48, 4 lutego 2020
Brak reakcji Pana Przewodniczący Grzegorza Luberdy i tym samym przyzwolenie na "prywatne wycieczki" i oczernianie innego Mieszkańca było żenujące. Jak to jest, że można opluwać innych na sesji - od czego tam siedzi Pan Przewodniczący, za co bierze tyle pieniędzy?
besala13:19, 4 lutego 2020
Nie dziwi, że to właśnie Pan Ochmański w tak absurdalny sposób zaatakował autora potrzebnego apelu, gdyż zawsze prezentował skrajne poglądy. Gdy pełnił funkcję dyrektora delegatury kuratorium, to domagał się zwolnienia z pracy nauczycieli żyjących w związkach niesakramentalnych! Nie wiem, jak chciał to sprawdzać? Smog jest faktem a jego szkodliwość dla naszego zdrowia aż nadto oczywista, dlatego też należy być wdzięcznym Panu Domańskiemu za obywatelską odpowiedzialność i działanie w naszym interesie.
ale ale13:01, 4 lutego 2020
wcale się nie zdziwię jak Pan Marek wytoczy sprawę cywilną o zniesławienie i naruszenie dóbr osobistych
mieszkanka12:53, 4 lutego 2020
To wystąpienie pozbawione mrytorycznych podstaw i nasycone jadem i nienawiścią do drugiego człowieka to ordynarne chamstwo. Dlaczego Luberda i Watycha na to pozwalają?
Nowy Tag wymiera12:37, 4 lutego 2020
Panie Zenku kiepsko u Pana z edukacją ekologiczną. W wyniku spalania węgla największy udział stanowi dwutlenek węgla (98%). Inne zanieczyszczenia to: dwutlenek siarki, benzo(?)piren (B(?)P), NOx,pyły, zanieczyszczenia organiczne, w tym rakotwórcze wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA), włącznie z benzo-(?)-pirenem, dioksyny i furany, oraz węglowodory alifatyczne, aldehydy i ketony, a także metale ciężkie. Wszystko rakotwórcze. Normy w Nowym Targu przekroczone są o 1000% /.../ Według mnie to co wczoraj mówił pan Ochmański to codzienne myśli burmistrza Watychy który w 5 lat zrobił z Nowego Targu Smogową Stokicę Polski.
Atak na pana Domańskiego nie jest przypadkowy i ma swoje korzenie w magistracie wszystko na to wskazje. Tymczasem pan Watycha szykuje się na bal galaktyczny
Do pana O.12:19, 4 lutego 2020
Pozwolę sobie dołączyć wycinek opublikowanego na powietrze.malopolska.pl opisu jaki ma na nasze zdrowie

pył zawieszony oraz benzopiren - czyli efekty spalania węgla.

Jak widać nie jest to tylko "tak zdrowy dwutlenek węgla" panie wykształcony znawco procesu spalania po studiach..

Zanieczyszczenie powietrza pyłem zawieszonym i benzo(a)pirenem ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i może przyczynić się do:

chorób układu oddechowego: astmy, raka płuc, przewlekłej obturacyjnej choroby płuc, częstych infekcji dróg oddechowych,

poważnych chorób układu krwionośnego: zawału serca, nadciśnienia tętniczego, choroby niedokrwiennej serca, zaburzeń rytmu serca, niewydolności serca,

chorób układu nerwowego: problemów z pamięcią i koncentracją, wyższego poziomu niepokoju, stanów depresyjnych,

zmian anatomicznych w mózgu, choroby Alzhaimera, przyspieszonego starzenia układu nerwowego, udaru mózgu,

chorób układu rozrodczego: bezpłodności, przedwczesnego porodu, obumarcia płodu.
Tosiek12:12, 4 lutego 2020
Paie Zenonie jak publiczne obrażanie drugiego człowieka się ma do statutu Rycerzy Kolumba i stawania za amboną w Ludźmierzu? Wszyscy byli zażenowani tym knajackim wystąpieniem za wyjątkiem kilku radnych, burmistrza i jego zastępczyni. No ale to inna para kaloszy
Babka Ali12:04, 4 lutego 2020
Państwo Radni,warto być przyzwoitym,nawet jak się na tym traci.
baleary10:52, 4 lutego 2020
Powinien pan przeprosić Marka Domańskiego. Także publicznie.
omnom10:50, 4 lutego 2020
Niestety poziom mentalnego ścieku jaki reprezentują nasi radni sprawia, że młodzi ludzie tym prędzej uciekają z tego miasteczka bez perspektyw przy drodze do Zakopanego.
antypis10:30, 4 lutego 2020
Szaflarzanin - Panie Ochmański wyzywaj sobie bliskich i rodzinę od głupich
harley10:18, 4 lutego 2020
Zenon nie jest podstawiony prze nikogo z Odziału Burmistrza po prywatnych wybiegach widać że nie. A pani Katarzyna radna uśmiechnięta z panem Leszkiem
Arkadio10:15, 4 lutego 2020
Dopuszczaie do obrażaniainnych w tak ordynarny soosób ja zrobił to rycerz Ochmański jest hańbą dla osób stanowiących prawo lokalne. Watycha brzydko się chwyta /.../
Chemik09:30, 4 lutego 2020
Do ~analityk:

"Proszę jeśli czyta to jakiś chemik o wyjaśnienie jednoznaczne co powstaje po spaleniu węgla. Co pyłami PM10 i PM 2,5 ? Co z siarką ? Co z benzopirenem ? "

W chemii obowiazuje zasada zachowania materii ale dotyczy jedynie pierwiastków. Czyli podczas spalania węgla tylko SO2 jest zanieczyszczeniem jakiego nie da sie uniknąć. Część PM może stanowić popiół unoszony cugiem kominowym i tyle. Reszta składa sie z węgla i wodowu, a w/w emisja zanieczyszczeń zależy od techniki spalania. Niestety w starych kotłach uparcie stosuje sie najgorszą przeciwprądową więc kopcą jak parowozy! Nowe kotły obsługiwane tak samo czyli "od dołu" będą pracowały współprądowo czyli czysto.

Efekty przejscia na inne kotły najlepiej widać w przypadku drewna. W/g badań UE emisja benzo(a)pirenu w starych jest kilkanaście razy wieksza niż z oleju opałowego, a w nowych na pellet mniejsza! Podobnie z innymi zanieczysczzeniami, ogólnie pellet jest spalany czyściej niż olej ale w Małopolsce na wzór Krakowa chcą przeforsować zakaz wszystkich paliw stałych. Nawet wyjątkowo czystych i odnawialnych!
Taki ludek09:22, 4 lutego 2020
Zulus,to nie idzie wykształceniem,to problem braku dobrego wychowania wyniesiony z domu,brak kultury osobistej,wyczucia i taktu.Nie zgadzam się na chamskie ,ordynarne i prostackie odnoszenie się do życia prywatnego osób niepublicznych.Wstyd mi za ludzi, których sami wybraliśmy i którzy powinni nas reprezentować ale na pewno nie bić brawo.
normal09:15, 4 lutego 2020
Gdyby się cofnąć w czasie to dawniej paliło się tylko węglem i drewnem i jakoś smogu nie było !!!!
Smog, zanieczyszczenie, to poważny problem cywilizacyjny ale Ochmański ma dużo racji. Najwięcej krzyczą ci z wypranymi przez pseudo media mózgami grzejący tyłki blokowcy jeżdżący po zakupy 100m samochodami.
Zanim zaczniesz się wypowiadać jeden z drugim to poczytaj trochę fachowych opracowań
Arek09:14, 4 lutego 2020
Nie do wiary aby XXI wieku takie głupoty wygłaszać ! Panie były kierowniku delegatury - wstyd, wielki wstyd !. Dobrze, że Pan jest już były. Dzieci w przedszkolach i szkołach więcej wiedzą na temat smogu niż Pan. Tylko wystarczy popatrzeć na wyniki stacji pomiarowej.Najgorzej jest wieczorem i w nocy - przekroczenia rekordowe w Polsce ! Wg. Pana teorii smog powstaje z silników samochodowych czyli chyba wszyscy mieszkańcy Nowego Targu zamiast spać jeżdżą samochodami i chyba na te rajdy samochodowe zapraszają innych z Podhala
tga09:11, 4 lutego 2020
możecie blokować moje komentarze,ale w ten sposób nie dacie rady zaklinać rzeczywistości i nie zmienicie oczywistej prawdy,że wielkie samochody tzw suwy to mega truciciele

Proszę trzymać się zasad kultury i regulaminu komentowania, a nie będzie problemów z publikacją Pana wpisów. Moderator.
Łaski09:08, 4 lutego 2020
Zniżanie się do takiego poziomu jest żenujące. Zarzucanie kłamstwa zastanawiające w chwili gdy się samemu mówi nieprawdę. No ale to nie pierwszy raz kiedy pan Zenon sam sobie zaprzecza. Przykre że tak żenujące widowisko rozgrywa się bez reakcji pana Luberdy który przypomnę panu Domańskiemu przerywał i odbierał głos. Jednym słowem Smogowa Stolica Polski - Watychan
wołodia ilicz08:21, 4 lutego 2020
Dziwny zbieg okoliczności. Orszak Watychy owacyjnie i bezkrytycznie przyjmuje skandaliczne wystąpienie pana Ochmańskiego, który nie dość, że nie miał nic mądrego do powiedzenia, to w sposób niedopuszczalny raz za razem obrażał nie pana Domańskiego, a nas mieszkańców! I to wszystko bez reakcji prezydium Rady Miasta! Naszego Miasta! No to chyba doszliśmy do ściany, za którą jest tylko bolszewicka podłość i niszczenie społecznych relacji.
Cyngiel08:21, 4 lutego 2020
Niezła ustawka z obywatelem Zenonem. Smutne że do tego poziomu zniża się Watycha. /.../
Biochemia mózgu08:08, 4 lutego 2020
Ile polityki jest w smogu? Czyli wciska się wszędzie wszędobylska polityka, bo to władza. Osobiście wolę wysłuchać lekarza, a nie leśnika. Jeśli większość ludzi poprzestanie na czytaniu o smogu, skąd się bierze i jaki jest jego wpływ na nasze życie, czytając wypowiedzi takiego hipokryty jak pan Och.. to będzie tragicznie. I do quest, to właściwie po co nam władza lokalna? Skoro mamy w sprawie Śmiglu pisać do prezydenta?
Władzia07:48, 4 lutego 2020
Zachowanie Ochmańskiego żenujące./.../
leming doskonały07:45, 4 lutego 2020
Wpiszcie w You Tube Świat jest inny odc.28 - Smog medialny i tyle w temacie
Spokojnie, tylko spokojnie.06:43, 4 lutego 2020
Stan powietrza trzeba poprawiać, ale nie metodami stalinowskimi. Tak kiedyś robiono kolektywizacje, bo jakiemuś szaleńcowi ubzdurało się, że prywatnych właścicieli ziemi trzeba " rozkułaczyć". Było wielu wołających o komunistyczną skuteczność w tych działaniach.
Teraz eurokomuniści wpadli na pomysł "rozkotłowania" posiadaczy pieców.
Stwórzcie kolektywne ogrzewalnie, po co każdy ma spać w swoim mieszkaniu, jak można razem, grupowo i taniej. Jakie będzie powietrze w takiej ogrzewalni trudno powiedzieć, ale na zewnątrz na pewno lepsze. Szalony pomysł? Może dzisiaj, ale jutro, kto wie. Zwłaszcza gdy nagle zabraknie "taniego" gazu od przyjaciół zza oceanu.

Jeden minister sprowadza gaz z Ameryki a jego brat węgiel z Rosji
(poszperajcie i zacznijcie od tych co trzeba)
Halinka06:09, 4 lutego 2020
Pan niech mówi o swoich życiowych porażkach. Próbował pan zgasić kaganiec oświaty, a teraz chce pan nam powiedzieć, że jest pan orłem w zakresie ekologii. Błazenada i niestety brak wiedzy.
Szaflarzanin02:30, 4 lutego 2020
Jacy Wy ludzie jesteście głupi - to wychodzi poza norme. Mózgi wyprane zachodnimi przekonaniami narzuconymi na nasz kraj. Korzystajcie ze źródeł które podają prawdziwe informacje a nie tworzą otoczkę dramatu, rozpaczy i paniki wokół tego co jest problemem bynajmniej najmniejszym.

- Czytając wasze komentarze - owszem węgiel na swój sposób truje - racja, ale dlaczego nasi zacni zachodni sąsiedzi topowy kraj w spalaniu węgla w europie jakoś nie jest medialnie wszem i wobec nagłaśniany jako wielce truciciel. Bo taki kraj w którym panuje przywiązanie do tego co swoje nie bedzię się sam przed innymi krajami kompromitował. Węgiel jest tam spalany w dużo wiekszych ilościach niż u nas i brak tam jakichś wymysłów ekologicznych.

Rodacy - wielu z was jest zbyt głupich by pojąć że kraj który dysponuje takimi ilościami zasobów węgla jest na celowniku bo nie jest to na rękę innym krajom. Chcą nas wykończyć - wojną nie dali rady, chcą nas ubić ekonomicznie, tak samo sprzedajni politycy na których głosujecie za marne 500+ tak i poprzednie kadencje. Pamiętajcie że sprzedając majątek z dziada pradziada zagranicznym łajzom jest gorszą rzeczą niż utracenie go przelewając krew. O co walczyli nasi ojcowie / dziadkowie / pradziadkowie ? O wolną Polskę. Wy jesteście w stanie stracić tą godność po przeczytaniu g*** informacji na pseudo forach, jesteście w stanie stracić swoją godność za marne 500+ w sklepach kontrolowanych przez zagraniczne sieci. Niszczą nam kraj od wewnątrz - trzeba być bardzo ślepym i zadufanym w kasie żeby tego nie widzieć. Ekologia to mit - wymysł naszego wieku - wymysł tak rentowny, że warto go wpajać. Eko reklamówi, eko d***rele. Eko ? Podam za przykład kontenerowiec na pokładzie którego przbywają wasze paczki z aliexpress allegro i innych tego typu portali. Kontenerowiec sztuk 1 jest w stanie wygenerować tyle zanieczyszczeń rocznie co około 40 milionów samochodów w tym samym okresie. Zapytacie dlaczego - a dlatego że na statkach używane jest paliwo jakości żadnej - to nie to samo co na CPNie. Nie ma tam DPF/ FAP i kilku innych pseudo ekologicznych wynalazków które ograniczają emisje wszystko leci w atmosfere. Teraz obliczcie ile jest samochodów a ile statków które pływają dzień na dzień - od kontenerowców poprzez wycieczkowce itp. Zaznaczam 1 statek do 40mln samochodów ( jak nie więcej )

Głupi /.../ woli udostępnić ,,, na swojej tablicy na FB jaka to ekologia jaki to smog, Zaczyna się inna era - ludzie odchodzą od wiary w Boga ( bardzo dochodowej ) na rzecz nowej - zwanej ekologią wpajanej nam z każdej strony. Za niedługo dojdzie do tego że ludzie zaczną jak dawni wikingowie zdobić drzewa i modlić się do nich. Do tego ten świat zmierza - świat w którym ludzie łykają każdą informację - byle im odpowiadała. Nie ważne czy jest prawdziwa czy nie. Brak umiejętności konkluzji, porównania, zrozumienia. I tak oto motłoch rośnie w siłę, motłoch który pójdzie na pierwszą linię ognia. Motłoch który pierwszy podda się selekcji naturalnej zwanej głupotą.
Carbon00:25, 4 lutego 2020
Pan kończył studia za komuny a wtedy wszyscy kłamali więc i Pana okłamali w temacie co wchodzi w skład węgla i tak pan do dzisiaj żyje w kłamstwie na ten temat.
analityk00:11, 4 lutego 2020
Skąd się bierze smog?
Proszę pana ''oświeconego" Zenona.
Główną przyczyną zanieczyszczenia powietrza w Polsce zatem i w Nowym Targu jest "niska emisja", czyli spaliny pochodzące z kotłów i pieców na paliwa stałe w gospodarstwach domowych. Sytuację dodatkowo pogarsza spalanie złej jakości węgla w urządzeniach nie spełniających żadnych norm emisji spalin. Szacuje się, że w kraju użytkowanych jest ok. 3 milionów takich "kopciuchów".

Proszę jeśli czyta to jakiś chemik o wyjaśnienie jednoznaczne co powstaje po spaleniu węgla. Co pyłami PM10 i PM 2,5 ? Co z siarką ? Co z benzopirenem ?

Emisja zanieczyszczeń powietrza w Polsce wynika w głównej mierze z ogrzewania domów za pomocą węgla i innych paliw stałych, często w piecach nie spełniających żadnych standardów emisyjnych. W piecach tych można spalić nie tylko odpady węglowe (muł i miał), ale także zwykłe śmieci, w tym tworzywa sztuczne. Muł i miał węglowy to produkty o wysokiej zawartości siarki, chloru czy popiołu. W wielu krajach węgiel tego typu jest traktowany jako odpad i nie jest sprzedawany, właśnie ze względu na jego bardzo negatywny wpływ na jakość powietrza.
Stach23:42, 3 lutego 2020
Zenujące. Naprawdę żenujące wystąpienie Pana Ochmańskiego. Zero elementarnej wiedzy na temat smogu, ale 100% chamskiego zachowania. Żenująca postawa radnych Rajskiego, Pustówki i Pań z pierwszego rzędu tak radośnie oklaskujących to godne pozałowania wystapienie. To o Was Panowie i Panie Radni bardzo źle świadczy. Dajecie poklask głupocie i chamstwu. A tak z ciekawości. Czym Pan opala Panie Rajski? Gaz na Długiej chyba jest, a Pani Szokalska i inni? Czym opalają radni , ktorzy w zasięgu mają gaz??
nie do wiary23:09, 3 lutego 2020
większość ludzi jest głupia i dlatego głosuje na równych sobie

o czym można dyskutować z kimś kto myśli że kupiony węgiel to w czystej postaci pierwiastek żeby mógł z niego powstać po spaleniu wyłącznie dwutlenek węgla...

masakra!
....22:24, 3 lutego 2020
To ten demagog jeszcze nie na emeryturze ? /.../
Pawik22:13, 3 lutego 2020
refleksyjny czego się spodziewać po tych paniach. Jedna zadowolona była jak na sitcomie
Nori22:06, 3 lutego 2020
Burmistrz napisał pismo do premiera w sprawie smogu. Czy radni z komitetu Dobra Zmiana coś zrobili by pomóc w efektywności tego pisma? Czy Pani Paluch coś zrobiła? Czy może ta cała akcja smog teraz ma jeden cel...
Marti22:03, 3 lutego 2020
Czekam na efekty pracy pana Liszki z rządem w sprawie smogu w Nowym Targu. W końcu to ta sama partia. Póki co jakoś nic nie widać.
Quest22:01, 3 lutego 2020
Walka ze smogiem zaczyna się w Warszawie i tam rząd decyduje co i jak? Tam kasa jest i tam są wszystkie ustawy. Piszcie do Prezydenta, Premiera, Prezesa a nie Burmistrza.
Daria22:00, 3 lutego 2020
Ale jak ktoś ma nas pouczać i pisze o petycji to chyba sam powinien działać i coś robić dla walki ze smogiem. A chyba takie amerykańskie auta to nie pomagają naszemu środowisku?
Zulus Czaka21:59, 3 lutego 2020
To co wygłosił Pan Ochmański nie mieści się w głowie - jak to możliwe, że wykształceni ludzie bili mu brawo? Po tych wszystkich prelekcjach na temat smogu, organizowanych w UM i w szkołach nagle słyszymy, że to tylko nieszkodliwy dwutlenek węgla. No ręce opadają. I te brawa radnych. Płakać się chce...Zastanawiam się też, dlaczego nikt z radnych nie podejmuje problemu palenia latem. Są tacy genialni mieszkańcy naszego miasta, którzy zamiast zamontować elektryczny bojler, wolą palić byle czym przy temperaturze 30 stopni na zewnątrz. W centrum miasta nie można otworzyć okna, ani zimą, ani latem. Palenie latem powinno być bezwzględnie zakazane i surowo karane!
Wanda21:55, 3 lutego 2020
Racja dla Pana Zenona.
PSC21:54, 3 lutego 2020
NARESCIY wtosi prowde pedzioł
dd21:52, 3 lutego 2020
Nie zgadzam się na zakaz palenia drewnem!
Ale i nie zgadzam się, żeby dobre postulaty składała osoba pokroju pana Ochmańskiego.
Człowieku - powinieneś się wstydzić? Jak śmiesz publicznie żartować ze spraw intymnych? Masz jakiś problem emocjonalny czy co?
Janusz21:51, 3 lutego 2020
Skoro może mówić o nas pan Jacek spoza Nowego Targu to czemu nie może pan z Szaflar? Bo mówi inaczej niż pewni radni?
Ligod21:49, 3 lutego 2020
Haha teraz to PO winne. No a to ze teraz PIS rzadzi i jego działania nie wiele dają trzeba jakoś przykryć. Ciekawe co pan Liszka zrobił dla smogu skoro jego partia rządzi w kraju?
Salos21:49, 3 lutego 2020
Pan Ochmański trafnie pokazał ideologię jaka stoi u bram całej tej opozycyjnej akcji smogowej a właściwie anty Watychowej.
Ale O21:45, 3 lutego 2020
Jakoś nie zrozumieliście że ten Pan pokazuje jak łatwo się daliście wmanewrować w wielką akcję petycji robioną przez człowieka, który sam nie wiele zrobił dla poprawy sytuacji. Najprościej atakować władzę, bo ktoś coś napisał lub powiedział.
Mirek21:40, 3 lutego 2020
Dobrze ten pan Zenon mówi. Lobby antyweglowe jakos nie widać aby jakieś akcję edukacyjne robią. Jedynie pan Sieka coś sensownego wspólnie z urzędem miasta próbuje edukować no i tak atakują ...go inni.
Ojik21:38, 3 lutego 2020
Jojo wkrótce. Nigdy w sztabie nie byłem bo mi z dala od tej partii. Ale gadanie że PO stoi za tym to stek bzdur. Wystarczy popatrzeć kto teraz w starostwie jest w gminie nowy targ itp. to ludzie z PO.
do Siarkas21:32, 3 lutego 2020
Nie, nie on się ciągle jeszcze pali. Stąd tyle smogu.
Siarkas21:25, 3 lutego 2020
Zenon się spalił od góry
refleksyjny21:20, 3 lutego 2020
Oglądając transmisję z sesji zbulwersowało mnie nie tyle wystąpienie pana Ochmańskiego, które było po prostu prymitywne i głupie, nawet nie warte komentowania, ale żenujące zachowanie samych radnych: Sokół, Szokalskiej, Iłędy, Pustówki, Wójcik, którzy z pełną aprobatą dla tych bzdur o przyczynach smogu wygłaszanych przez niego, wykazują nadzwyczajne zadowolenie bijąc brawo Ochmańskiemu. To zaiste obrazek zastępujący tysiąc słów i niech nikt nie ma złudzeń, że ten Burmistrz i ta Rada zrobią cokolwiek dla poprawy jakości powietrza w Nowym Targu.
Jojo wkrótce21:13, 3 lutego 2020
Oijk
No ale wtedy byłeś w sztabie wyborczym PO kandydata teraz jesteś tam gdzie jesteś wtedy nie wyszło teraz nie wyjdzie bo nigdy nie wychodziło. Pomysł na szarganie człowieka Solidarności chybiony i poniżej wszelkiej krytyki. Zupełnie niepotrzebny na tym etapie. Zachowanie Luberdy skandaliczne. Wstążka uśmiechnięta od ucha do ucha. I stała się światłość
do WH21:00, 3 lutego 2020
Gdybyś człowiecze zdołał nam wyjaśnić dlaczego Zenon jest wielki w twoich oczach ?
Zdaje się, że wiem kim jesteś dlatego rozwiń temat.
Chemik21:00, 3 lutego 2020
Nie ma bezemisyjnego spalania.Gaz ziemny jest czysty gdy traktuje sie go wybiórczo ale jego wpływ na jakość powietrza może być większa niż drewna. Do sprawdzenia na stronie KOBiZE zajmującej sie badaniem emisji. A to ma swoje konsekwencje gdyż spaliny z gazu ziemnego mogą wejść w iterakcję z innymi gazami. Latem tworzą smog fotochemiczny, a zimą utrudniają oczyszczanie z pyłów.

Problemem Krakowa nie są dymiące kominy w okolicznych gminach ale NOx z samochodów i "czystych" paliw ciekłych i gazowych. wW 2020r w ilości przekroczeń normy dobowej idzie niemal łeb w łeb z Nowym Targiem, a węgla zakazali! W jakości mają lepiej ale tam trują ponad 100 dni w roku, a tu mocno lecz 2x rzadziej. Gdyby mieszkańcy nauczyli się prawidłowego palenia jakość powietrza w Nowym Targu byłaby lepsza niż w Krakowi co mogę udowodnić przy pomocy chemii!
sympatyk Zenona20:59, 3 lutego 2020
Hahaha, dobre to. W niedługim czasie unijni wydadzą dyrektywy kiedy można się seksować, a kiedy nie w trosce o regularny przyrost naturalny. Bo człowiek też oddycha dwutlenkiem węgla i ... tworzy smog!
cyngiel20:48, 3 lutego 2020
Smog był jest i będzie - Danuta Sokół przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Rady Miasta z klubu Nasze Miasto Grzegorza Watychy i Joanny Iskrzyńskiej Steg.
Romeo i Julia20:32, 3 lutego 2020
Kto zna sprawę wie, że smog to tylko wymówka, żeby zrobić na złość /.../

Kolejny raz proszę, by nie pozwalać sobie na uwagi na temat życia osobistego osób prywatnych. Moderator.
WH20:28, 3 lutego 2020
Zenon jesteś wielki!!!
Ojik20:25, 3 lutego 2020
Sitwa. Jaka PO w otoczeniu GW? To ludzie z PO są anty GW teraz. Wystarczy popatrzeć napisy i komentarze jednego z byłych kandydatów na burmistrza PO
Szaflarzanin20:17, 3 lutego 2020
Pan Zenon nie mieszka teraz w Miescie! Kto by z takim w Szaflarach wytrzymal!
Zed20:14, 3 lutego 2020
Jako mieszkaniec Szaflar, z dziada pradziada, przepraszam wszystkich mieszkańców Nowego Targu za tekie godne ubolewania wystąpienie, niejakiego Ochmańskiego. Panem go nie bede nazywoł bo pon był jeden w Saflarak - Uznański, ale juz go ni ma...
Karino20:14, 3 lutego 2020
Popieram Pana Ochmanskiego bo jeden odważny co się przeciwstawia tej całej opozycyjnej ofensywie.
nauczyciel20:14, 3 lutego 2020
No i po latach wreszcie pan Ochmański ujawnił swoje prawdziwe oblicze /.../

Naruszenie regulaminu. Moderator.
dziękuję do widzenia20:11, 3 lutego 2020
Atak personalny stosuje się wtedy, gdy brak merytorycznych argumentów. Niestety ośmiesza to jedynie osobę, która zamiast dyskutować na argumenty, woli obrzucanie się g*** Cóż poradzić, co kto lubi. Niektórzy lubią dyskusję rzeczową, inni lubią zapach g*** To świadczy o człowieku, co lubi.
Lusi20:09, 3 lutego 2020
Dobrze mówi ten Pan. To co ostatnio wygadują niektorzy to kpina. Wszystko nam zakazac. To niech radni opozycji napiszą petycję do PiS by dał godne dopłaty w ramach programów osłonowych. By dali obiecane pieniądze dla nauczycieli. To niech napiszą radni. Niech nikt nie każe mi kiedy mam jeździć na łyżwach a kiedy nie. Ja decyduje co ja i moje dzieci robią a nie radny ten czy tamten.
Sitwa20:09, 3 lutego 2020
Przykro patrzeć jak człowiek Solidarności dał się zmanipulować ludziom Platformy Obywatelskiej bo takie korzenie ma Watycha i Nasze Miasto
Mitronas20:03, 3 lutego 2020
Wreszcie ktoś mówi prawdę. Stop opozycyjnej akcji bicia piany . Niech inicjatorzy akcji piszą do Pani Paluch i Premiera by dali środki a nie zabierali samorządom. Oświata już nam dosyć zabiera bo w Warszawie coś ludziom obiecali.
Diabeł20:03, 3 lutego 2020
Ciny buduja szpital w ciagu 10 dni .Nowy targ nie moze wybudować kotłowni 20 lat .Truja ludzii beszczelnie.A pieniadze unijne sa.Skandal
Pati20:01, 3 lutego 2020
Niech Pan Jacek nie dyktuje nam co mamy robić z dziećmi naszymi. Mieszka Pan w Nowym Targu ? Jak nie to niech zajmuje się Pan swoim miejscem zamieszkania a nie wtrąca się.
formaldehyd benzopirenoidalny20:00, 3 lutego 2020
No to dożyliśmy ciekawych czasów, że byle *** pragnie zmierzyć się z nauką, która w jego głowie zatrzymała się na etapie płaskiej Ziemi. No ale skoro magister podważa dokonania profesorów, a nieuk chlubi się swoim chamstwem no to mamy to co mamy. Bagno. I to nowotarskie równie głębokie. Jednak ktoś tym wszystkim kieruje i wykorzystuje w ramach obrony własnej pozycji. Ktoś inny nie reaguje, bo to taka ustawka. Ktoś inny uśmiecha się bo smog był, jest i będzie. A jeszcze inni w tym cyrku biją żałosnym klaunom brawo. Chyba śnię.
Tamtejszy20:00, 3 lutego 2020
Zenon Ochmański - czy to ten sam /.../
Jacek Sowa19:53, 3 lutego 2020
Argumenty merytoryczne na poziomie przedszkola, retoryka na poziomie bruku. Cóż za chamstwo; ten pan jest/był pedagogiem? Bardziej chyba leśnikiem, bo nauka poszła w las... Obywatele Miasta i okolicy - trzymajcie swoje dzieci z dala od niego!
ale19:39, 3 lutego 2020
panie Marku proszę nie odpowiadać temu z SZAFLAR jesteśmy w jednym wieku Pana Ojciec był kiedyś lekarzem moich ciotek,kuzynek itd. niech się Pan nie poniża do ich poziomu
x19:39, 3 lutego 2020
Bardzo to smutne. Pan Ochmański przesadził w tych "żarcikach" i powinien być przywołany do porządku.
Też się nie zgadzam z definitywnym zakazem palenia węglem i drewnem, ale po tym co pokazał pan Ochmański swoim zachowaniem to ja koło niego nie stanę, bo to wstyd. Takich 'trybunów' nam nie trzeba.
Halina19:34, 3 lutego 2020
Nie znam pana osobiście, ale często go widuję przy ołtarzach jako Rycerza Kolumba, było nie było, zacnej formacji przy Kościele Katolickim. Dlatego jako katoliczka chciałabym zapytać czy takie zachowanie przystoi Rycerzowi Kolumba i co na to sami Rycerze?
Irek19:22, 3 lutego 2020
Wreszcie ktoś mówi jak to jest z tym postulatem antysmogowym w sprawie zakazu węgla. Taka jest prawda jak ten Pan mówi.
Mieszkaniec19:21, 3 lutego 2020
Pan Ochmański powiedział to czego nie wypada powiedzieć panu Grzegorzowi Watysze. Taki właśnie mają panowie pogląd na ekologię w mieście. Burmistrz zamienia kotły gazowe na węglem opalaną ciepłownie bo to tylko tlen, tlen..... Zatrują nas jeśli ich nie odwołamy w referendum
Bartek19:14, 3 lutego 2020
Pan Ochmański może chodził do szkoły, ale nie nauczył się dosyć, by wypowiadać się na tematy związane ze smogiem. Oczywistym powinno być także dla absolwenta podstawówki, że węgiel, który spalamy w piecu to nie jest pierwiastek w czystej postaci. Dlatego zależnie od tego jakiej jakości węgiel wsadzimy do pieca oraz zależnie od sposobu jego spalania mamy takie a nie inne powietrze w Nowym Targu i opowieści tego Pana są dowodem na kompletne dyletanctwo w tym temacie. Osobistych wycieczek kierowanych przeciwko Panu Domańskiemu nie będę komentował, bo takie komentarze są poniżej wszelkich standardów kultury osobistej. Ogólnie żenująca wypowiedź szczególnie z ust kogoś kto zajmował stosunkowo wysokie stanowisko w oświacie.
Smutek19:11, 3 lutego 2020
Pomijając niepotrzebne wycieczki osobiste może trzeba byłoby usiąść i idąc rozumowanie tego Pana poczytać jak to z tym smogiem jest i nie powtarzać utartych przez media sloganow. Ok węgiel zły, drewno zle, eco groszek super , pellet super. A czy ktoś bada co powstaje ze spalania Eco groszku quasi węgla, pelletu itd Proszę o badania naukowe czy spalanie gazu jest dla naszego zdrowia neutralne. Hmm powtarzamy slogany a wogole nie poddaje się w wątpliwość czy aby napewno tak jest. Ja nie wiem jak jest. Podobają mi się dzialania Pana Jana Sięki ma jakiś pomysł na walczenie ze zjawiskiem smogu. Chcąc pouczać innych jak robi to Pan Domanski trzeba być samemu w porządku. Może pokazać że się jeździ rowerem itd. Nie wiem.. Smog pokazał, że my nie umiemy rozmawiać za to umiemy sobie wzajemnie mówiąc językiem mlodziezy Ciupac. Wychodzą z nas złe cechy. Co z tego że opozycja domaga się dzialania, ale nikt nie ma pomysłu jak z tym walczyć. Jestem zniesmaczona tematem smogu bo wszyscy gadają ale żadnych konkretów. Proponuje tych co tak krzyczą żeby 3 dni w tygodniu nie używali samochodu
ale19:10, 3 lutego 2020
ustawka i to w stylu Kurskiego brawo wy i wy wiecie kto a pon z za miedzy niech się zajmie swoją chałupą,domem czy też posiadłościa
też nauczyciel19:05, 3 lutego 2020
Do wiadomości:
Spalając 1 tonę(1000 kg) wegla za 1000zł otrzymujemy energię około 24GJ-( Giga dżuli).
Ponadto:
200 kg-popiołów,
20 kg- pyłów,
36 kg- tlenku siarki,
6 kg- tlenków azotu
...................................
Wystarczy policzyć liczbe gospodarstw opalanych weglem i pomnożyć przez zużycie około 4ton węgla rocznie i dowiemy się jak ekologiczne jest ogrzewanie weglem.
Orientacyjnie 5 tys. gospodarstw produkuje rocznie
- 4000 ton popiołów, 720 kg tlenku siarki, 120 kg tlenków azotu !!!
Uwaga: nie wliczono zagadnienia spalin z poj. samochodowych.
zeb19:02, 3 lutego 2020
CO2 I H2O zgadza się przy 100% sprawnym spalaniu czystego chemicznie węgla. No ale kto ma piec 100% sprawny i pali 100% czystym chemicznie węglem? Pan wie, ze gdzieś dzwonią tylko nie wie w jakim kościele.
my sami19:02, 3 lutego 2020
podobno w Ameryce ale to podobno muzynów biją a na Podhalu żony leją tak pisał niedawno tyg.może to też nie prawda CO 2
Zuch19:01, 3 lutego 2020
pana Zenona nie weźmie nikt w obronę i nie przyzna mu racji, podobnież jak nie przyznano racji zwolennikom palenia od gory podczas ostatniej akcji "Palmy czysto" i bojkotuje się wszelkie info o tym, bo lobby tzw. alarmu smogowego jest zbyt duże. Palenie od góry jest skuteczne i nic nie kosztuje. To niektórych boli najbardziej.
Naleśnik18:58, 3 lutego 2020
Łoj. Następny leśnik ze wsi. Plaga jakaś
Janusz Widelec18:53, 3 lutego 2020
Taki to przykry obraz tych ludzi. W kościele przy księdzu stoi a prawdy się boi... W Misterium miejsca zabrakło, że taki nagle działacz czy o co chodzi?
Panie Ochmański, ze smogiem trzeba walczyć, bez względu na źródło. A to co pan robisz to kłótnie a nie szukanie rozwiązania. O Pana dzieci to już nie pytamy, bo widać sam Pan one nie dbasz, skoro chcesz by oddychały tym dziadostwem.
Smog jest to fakt. I trzeba z nim walczyć. Reszta to dyrdymałki.
lhotse18:53, 3 lutego 2020
Wystąpienie tego Pana to skandal, ale za jego słowa może się wstydzić tylko On sam. Mnie bardziej uraziło to, że przewodniczący rady miasta p. Luberda nie zareagował w żaden sposób ! Do tego reakcja radnych z pierwszego rzędu, klaszczących z uśmieszkami na twarzy pokazuje, że siedzą tam ludzie nie godni sprawowania mandatu radnego. Wstyd szanowni państwo ! Jeśli obecna władza tak się zachowuje to oznacza ze to miasto nigdy nie wyjdzie z zaścianka...
Michal18:43, 3 lutego 2020
to się w głowie nie miesci?...gdzie jest przewodniczący rady? nie dorósł do takiej funkcji.Panie Domański wytrwałości!!!!!
Kontra18:41, 3 lutego 2020
Pan Zenon sie mocno zagalopował z tymi złośliwościami. Stawiam dobrą butelkę whisky, że wystąpił na prośbę /.../ To w jej stylu.
Lala18:40, 3 lutego 2020
Poziom wystąpienia tego pana i teksty sa poniżej krytyki ale jak najbardziej po myśli władz. Ciekawe kto tego biednego człowieka wypuścił zeby sie tak miernie pokazał. Wyrazy współczucia dla prelegenta.
d18:36, 3 lutego 2020
Słabe to było panie Zenonie, słabe.
zdegustowana18:36, 3 lutego 2020
Pan Ochmański ma poniekąd rację w tym co mówi. Ale to jak się zachował dziś na sesji go dyskwalifikuje. Jest tylko jedno warzywo, które opisuje takie zachowanie. Stanowi podstawę barszczu.
3XXXL18:36, 3 lutego 2020
Panie Ochmański!
Na wstępie. Studia leśne czy też pedagogiczne nie czynią nikogo ekspertem od smogu.
Ale do rzeczy. Każdy zdrowo myślący człowiek zdaje sobie sprawę z tego, że wprowadzenie zakazu ogrzewania węglem ukróci radykalnie powszechny na Podhalu (i nie tylko) zwyczaj spalania przy tej okazji wszelakich odpadów i śmieci, powstających w większości między innymi w gospodarstwach domowych, mikro zakładach rzemieślniczych, itp.
Zastanawia mnie również kto jest (jaka grupa interesów) faktycznym inspiratorem pańskiego wystąpienia na
sesji Rady Miasta w tym temacie.
Problem jest szerszy, ale na razie tyle.
muł18:35, 3 lutego 2020
To jest dramat. Personalne wycieczki, i oczywiście żadnych rozwiązań problemów. Pan Zenon pewnie codziennie "wietrzy" swoje rośliny jeżdżąc ul. Waksmundzką w te i na zad, zachwycając się doskonałą jakością dwutlenku węgla.
Budrys18:32, 3 lutego 2020
Jestem
zbulwersowany takim zachowaniem Pana Ochmańskiego oraz brakiem reakcji Przewodniczącego RM, który powinien ostro zareagować na takie osobiste wycieczki. Pilnie śledzę każda Sesję RM na YT i pamiętam, że podczas ostatniego wystąpienia Pana Domańskiego przewodniczacy RM nie dopuścił go do głosu, gdy chciął wyjaśnić zaistniala pomyłke . Odebrał mu głos, korzystając ze swojego prawa, chociaż ja jako mieszkanic byłem bardzo zainteresowany co chciał dopowiedzieć Pan Domański. Wygląda mi na to, że Pan Luberda jest wiernym żołnierzem Burmistrza, a to że Pan Ochmański na Fb ma w znajomych Pana Bumistrza to też przypadek? Sadze, że wystapienie Pana Ochmańskiego było czymś w rodzaju odsieczy dla atakowanych wladz miasta. Pan Ochmański zjadł wszystkie rozumy . Cały swiat walczy z CO2, smogiem a on mowi, nie ,to nie jest takie złe.
Macius18:16, 3 lutego 2020
To niech sobie ten Pan pooddycha dwutlenkiem węgla jak rooślinka.
RyczerzyK18:15, 3 lutego 2020
Królowa kiczu wymiata./.../ Ściemą śmierdzi na kilometr. I to jest dopiero hipokryzja.

Naruszenie regulaminu.
Wyjaśnię: proszę zostawić członków rodziny w spokoju. Moderator.
antysmog18:11, 3 lutego 2020
Brak słów właśnie dzięki takiemu betonowi mamy to co mamy. Uparli się dziadki borowe że będą do końca świata ciupać trzaski w kotłowni i podrzucać do pieca śmieci i co im w rękę wpadnie. Chwycili się tego jak tonący brzytwy i nie puszczą i żadne argumenty tego nie zmienią.
def18:10, 3 lutego 2020
O ile się nie mylę, to ze spalania węgla oprócz "promowanego" wystąpieniu dwutlenku węgla powstaje również tlenek siarki, tlenki azotu, benzopiren, tlenek węgla i pył zawieszony. Mylę się?
Bum18:04, 3 lutego 2020
A pan przewodniczący wtedy się wyłączył?
mało wiesz w nogach śpisz18:04, 3 lutego 2020
Teza słuszna, ale sposób argumentacji - to zwykłe prostactwo i ordynarność. Pani Palka pisze o grubiaństwie - ale to za słabe określenie.

Też jestem za pozostawieniem ludziom prawa do palenia drewnem - leżakowanym i suchym. Ale przez takich prostaków jak ten pan - cała idea jest ośmieszana i nikt poważny nie będzie brał takiego "głosu" pod uwagę. Jesteś pan szkodnikiem, panie Ochmański i tyle.
zula17:57, 3 lutego 2020
Niech mieszkaniec Szaflar bredzi te bzdury na sesji w Szaflarach, a nie wciska ciemnoty ludziom w Nowym Targu. Znalazł się madrzejszy od naukowców. Oczywiście, kazdy idiota wie o fotosyntezie, tylko problrem jest w tym, że przyroda juz sobie z tym nie radzi.. Węgiel jest podlej jakości, a drzewo iglaste zawiera zywicę a ludzxie takim też palą . Uczyli Pana Ochmańskiego w szkolach?? Poza tym uważam, że to wystąpienie było chamskie. Może
opowiemy o Pana Ochmańskiego życiu rodzinnym ? Ciekawa jestem, czy będzie mu przyjemnie?? Zupełny brak klasy na tak wykształconego, jakj sie przechwala. Słoma mu wyszła z butów.
Rycerz K17:48, 3 lutego 2020
Pamiętam jak pan Zenon wówczas szef delegatury oświaty głosił tezy, że rozwódki i rozwodnicy nie będą dyrektorami szkół bo to niemoralne. No a potem czas pokazał zrobił to co zrobił...
Jolka17:45, 3 lutego 2020
Wstyd Panie Ochmański. Jaki jest prawdziwy cel tych osobistych wycieczek? Smog ?? Nie wierzę, ale wiem.
Iga17:45, 3 lutego 2020
popieram pana Zenona,w Nowym Targu i okolicy jest bardzo dużo potężnych niczym tiry samochodów osobowych i te wielkie auta to główna przyczyna smogu w mieście
NT17:44, 3 lutego 2020
Dramat. Przykra sprawa, ale bez zmiany pokoleniowej nic się zmieni w tym kraju. Szkoda nawet komentować.
Mar Max17:43, 3 lutego 2020
Do Pana Ochmanskiego.Co do wycieczek personalnych.To Pan jesteś ze wsi a będziesz się wypowiadał w mieście?!Do krów i wołów,do cepa.A jak uważasz że że spalania węgla nie ma smogu to jesteś totalnym nieukiem!!!!Rozpale Ci w piecu i wsadzę głowę w komin i podtrzymamy kilka minut..Potem zapytamy ponownie o to samo????
Mieszkanka Podhala17:35, 3 lutego 2020
Nareszcie Ktoś rozsądny .Przestaniemy palić węglem a Unia Europejska (Niemcy) kupią nasze kopalnie????A czym pala u naszych sąsiadów ?Moze węglem?????
Leśnik17:24, 3 lutego 2020
Już się rzucają, już że kłamstwo... buractwo straszne.
Nikt już nie potrafi rzeczowo i kulturalnie dyskutować na jakiś temat, wymieniając się argumentami.
Taki kraj smutny, oskarżający sam siebie.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas