Jak sobie Miasto radzi w Internecie? Za promocję odpowiadają urzędnicy - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Zakopane
Clouds
-1°
Wiatr: 4.104 km/h Wilgotność: 95 %
Clear
-1°
Wiatr: 3.744 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 4.608 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 5.976 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
Wiatr: 3.888 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
-1°
Wiatr: 5.112 km/h Wilgotność: 95 %
Jakość powietrza
24 %
Nowy Targ
26 %
Zakopane
18 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 13 | 26 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
23.02.2020, 16:48 | czytano: 4920

Jak sobie Miasto radzi w Internecie? Za promocję odpowiadają urzędnicy

NOWY TARG. Radni miejscy zainteresowali się "obecnością", a co za tym idzie promocją Nowego Targu na portalach społecznościowych. Jedna z interpelacji dotyczyła strony internetowej Urzędu, która jest mało atrakcyjna i nie spełnia obowiązujących norm.

arch. Podhale24
arch. Podhale24
O szczegółowe wydatki, związane z zadaniem: "Promocja Miasta Nowy Targ na Facebooku, opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych" zapytała Ewa Pawlikowska. Jak mówi burmistrz - "zajmują się tym pracownicy Wydziału Kultury Sportu i Promocji" i jak podkreśla "zadanie to jest realizowane również w czasie wolnym ww. pracowników w sposób całkowicie nieodpłatny". Niemniej magistrat płacił za materiały promocyjne typu - filmy.

"Z uwagi na gwałtowny rozwój sektora Social Mediów, prowadzenie funpage'u Miasta na Facebooku nie ogranicza się tylko do redagowanie oraz udostępniania postów, ale również budowania interakcji z innymi użytkownikami. Do obowiązków osób zajmujących się prowadzeniem strony należy także monitorowanie i analiza efektów prowadzonych działań, przygotowanie i wdrażanie nowych kierunków strategii jak również dbanie o estetyczny i spójny charakter strony kompatybilny z kierunkiem promocji obranym na rok 2020." - tłumaczy Urząd Miasta.

Odpowiadając na pytanie o zawartą w sprawozdaniu finansowym z wykonania budżetu za pierwsze półrocze roku 2019 kwotę 3,5 tys. zł, UM wylicza:
- 307,50 zł (przelew za publikację)
- 2400,00 zł (opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych)
- 300,00 zł (promocja na Facebooku Targi Wielkanocne)
- 500,00 zl (promocja na Facebooku Przywitanie Lata).

Promocją Miasta w Internecie nie zawsze zajmowali się tylko urzędnicy. "Z uwagi na ograniczony czas pracowników Wydziału Kultury Sportu i Promocji, których zakres czynności jest bardzo szeroki, w roku 2018 oficjalne konto Miasta Nowy Targ było uzupełniane o informacje z zakresu turystyki przez podmiot zewnętrzny. Poniesione koszty za tę usługę mieściły się w zakresie wysokości kwoty nie wymagającej przeprowadzenia procedury rozeznania rynku (tj. kwota do 5 000,00 zł). Miesięczny koszt prowadzenia strony na FB wynosił 200 zł co daje łączną kwotę 2 400 zł (wydatek: opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych)" - wylicza UM.

Współpraca z owym podmiotem zewnętrznym została zakończona w 2019 r.

Z kolei radny Bartłomiej Garbacz zgłosił, iż strona internetowa Miasta Nowy Targ nie spełnia wymagań WCAG 2.0 oraz jest mało atrakcyjna wizualnie, brak jej responsywności. Chodzi o to, że nie jest ona przystosowana do przeglądania na urządzeiach mobilnych. "Strona internetowa wymaga modernizacji i dostosowania do obowiązujących norm oraz oczekiwań odbiorców treści na niej zawartych" - tłumaczy radny, przypominając, że przepisy dotyczące dostępności stron www, zawierają także groźbę sankcji finansowych za brak dostosowań do przepisów.

Grzegorz Watycha mówi, że modernizacja strony www - została ujęta w złożonym przez Urząd Miasta Nowy Targ wniosku do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie w ramach RPO. - Obecnie Urząd Miasta czeka na wyniki naboru, które powinny pojawić w I kwartale br. - podsumowuje burmistrz.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
bo ona tak chce08:10, 26 lutego 2020
Miasto tak sobie radzi w internecie jak słoń w składzie porcelany. Najlepszy jest ten Koziołek Matołek, który podobno zastąpi na herbie św. Katarzynę
poziom wstążki21:10, 25 lutego 2020
Miasto w internecie co rusz radzi sobie super. Obrażając w komentarzach internautów. Jaka pani taki kramik!
pielgrzymka z Radomska13:29, 25 lutego 2020
Cały wydział promocji z Szefową na czele to śmiech na sali i nie ma co się dużo rozpisywać.
Kolesiostwo07:40, 25 lutego 2020
Zgadzam się z tym, że za poprzedniej władzy (kadencji) FB działał źle. Dziewczyny od Aśki nie miały do tego serca i trzeba było wynająć firmę. Poprzednia władza (Grzegorz Watycha) nic nie zrobił sensownego ze stroną miasta i tymi paskudnymi witaczami. Miał na to 5 lat. Teraz na FB trochę więcej informacji ale kiepskiej jakości. Wystarczy popatrzeć na FB samorządowe podobnych miast żeby się zorientować, że w NT robią to amatorzy. Beza ładu, bez składu, często nie po polsku.
Miś Barejowski22:45, 24 lutego 2020
.. dla naszego klubu się przemęcza i jest jak książka, Grzegorz Watycha, z naszego miasta ?Wstążka?.
Zainteresowany dyskusją wchodzę na FB miasta. Nie wiedziałem, że taki jest. I do końca lipca widzę... dwa wydarzenia. Niezły wynik. Można się spocić od roboty. Jest potęga miejskich promotorów. Burmistrzu Ty to widzisz? Czy klapek na oczach?
Agnieszka19:13, 24 lutego 2020
- 2400,00 zł (opracowanie postów i filmów promocyjnych na portalach społecznościowych).
Moja córka codziennie wrzuca kilka postów i nikt jej nie musi płacić. Po każdym ma od 50 do 120 łapek w górę. Watycha musi za to płacić z naszych podatków? Większość moich kolegów w godzinach pracy wyświetla się na zielono czy siedzą na FB. Może by tak na zmianę zaczęli pisać?
Fikus18:57, 24 lutego 2020
Najlepszą wizytówką tej niby promocji jest ten Koziołek Matołek z maską przeciwgazową na czole. Reszta to marzenia, mrzonki, wstążki i miliony utopione w imprezach i balach.
z boku patrząc18:00, 24 lutego 2020
do Krystian - słabo i już to w ogóle nie działa. Czas minął na działanie, poprawianie czy naprawianie. Jest jak jest i na lepiej się nie zapowiada. Liga okręgowa do kopania słynnej "zośki" dla zabicia czasu. I wcale nie trzeba być specem starym czy nowym, być w ogóle specem, by dostrzec to wszystko co dla obecnej ekipy jest promocją. A to co prezentuje napewno nią nie jest. Jest tragifarsą. Wcale też nie trzeba nikogo krytykować, bo jaki koń jest każdy widzi. Wystarczy posiadać odrobinę wrażliwości i choć na chwilę uruchomić logiczne myślenie. Jakiekolwiek myślenie, czego w zatroskaniu życzę.
Danuta17:31, 24 lutego 2020
Chyba niektórym trzeba przypomnieć że za czasów dawnej władzy byli specjalnie zatrudnieni asystenci i wtedy była promocja głównie wladzy. Wtedy otwarć i wstęg było pełno. Na FB słabo coś było. Ale cóż najważniejsze do aby obecny burmistrz dostał za byle co.
Lawik17:07, 24 lutego 2020
Ciekawski brat a raczej osoba która kilka lat pracowała w urzedzie i niby promowała miasto. To polecam zanim się zacznie pisać głupoty o braku zasięgu FB popatrzeć na niego. To ile jest tam aktywności łatwo widać. I w porównaniu z tym co dawniej "promocja" miasta robiła to jest teraz niebo a ziemia.
Pacanów16:17, 24 lutego 2020
Koziołek Matołek z jajeczkami zaprasza na targi wielkanocne. Miszczowie propagandy. Nowy Targ drugim Pacanowem
Jolka14:52, 24 lutego 2020
Oj Stegowa ma talentow wiele jeden jak to ktos napisal do szastania pieniedzmi na lewo i prawo szkoda tylko ze nie swoimi do sklocania ludzi , do bezczelnego zalatwiania petentow .......
normalny14:13, 24 lutego 2020
Grzegorz Watycha mówi, że modernizacja strony www - została ujęta w złożonym przez Urząd Miasta Nowy Targ wniosku do Urzędu Marszałkowskiego o dofinansowanie w ramach RPO
O czym to świadczy ????????????????????????///
Król jest nagi12:26, 24 lutego 2020
Najlepsze jest to najnowsze dziecko królowej kiczu - owca - łudząco podobna do Koziołka Matołka. Szczyt szczytów na miarę możliwości "promotorów" bylejakości.
ciekawski brat11:56, 24 lutego 2020
Ciekawe, czy ci urzędnicy mają płacone też żeby tutaj pisać :-) Wydaje mi się to prawdopodobne. W końcu na tego facebooka malo kto zagląda i nie ma tam co robić, a stołkogodziny trzeba jakoś spędzić... Więc może trochę pozachwalają w komentarzach ekipę Grześka i pomydlą jak to niby jest cud miód w tym naszym miasteczku, i też będzie "promocja miasta w mediach".
Król jest nagi11:19, 24 lutego 2020
Samorządy wykorzystują social media jako platformę informacyjną i promocyjną. Promocja w mediach społecznościowych nie polega jednak na publikowaniu postów bez ładu i składu. Musi być prowadzona w sposób bardziej usystematyzowany i zaplanowany. Miasto nie ma kanału na You Tube, Twiterze, nie ma też na Instagramie. Lepszym pomysłem było prowadzenie FB przez firmę zewnętrzną, która pisała posty ludzkim językiem a nie urzędniczym bełkotem z błędami językowymi. Ilość nie przechodzi w jakość czego nie potrafią zrozumieć zadufani w sobie miejscy spece od wszystkiego czyli tak naprawdę do niczego i dowodząca nimi królowa kiczu.
love10:58, 24 lutego 2020
Strona trąca stęchlizną i tak od pięciu lat. Na FB nie ma czego szukać. Miasto nie chwali się swoimi atrakcjami. Konia z rzędem temu kto znajdzie na miejskiej stronie prezentację multimedialną Muzeum Drukarstwa? Na FB podobnie. Zaproszenia na niszowe imprezki to nie wszystko i nie ma nic wspólnego z promocją miasta. Ktoś wpada w galaktyczny samozachwyt i pokazuje dobitnie, że o promocji nie ma pojęcia. A już te witacze obskurne to dramat, z którym od pięciu lat nie daje rady ta wstążkowa ekipa.
Cypis10:49, 24 lutego 2020
Gołym okiem widać, że najlepiej miastowym urzędnikom idzie pisanie prymitywnych komentarzy. Faktycznie jest to promocja nieudolności, brakoróbstwa i marnowanie czasu na bzdety. A podatnik płaci i to niemało
Krystian08:31, 24 lutego 2020
Dziwnie znajomo brzmią komentarze od osób krytykujących. Czyżby to dawni specowie od marketingu z poprzedniej władzy. Cóż prawda kole w oczy Panowie....
Mitronas08:29, 24 lutego 2020
Do krytykantów. Pokazcie, ktory samorząd oprócz Miasta Nowy Targ i i Gminy Nowy Targ udostępnia tak szeroko różne informacje na swoim FB. Można znaleźć od warunków na trasach, w górach po relacje z imprez i zapowiedzi wydarzeń. Krytyka jest tylko po to aby dyskredytować wladze i Urząd.
Kiwan08:25, 24 lutego 2020
No i co z tego że jest hasło dzień dobry słoneczko? Skoro ludzie mają na bieżąco informacje co się dzieje ? Tyle szumu by pisać cos o Gorcach a jak są informacje to źle. Jak widać po reakcji na posta to ludzie doceniają pracę. A Ci co piszą o średniej liczbie postów niby 4 to mają tylko na myśli jak walnac w ekipę. Od razu widać że liczba polubien udostepnien i komentarzy jest znacząca.
Irek08:21, 24 lutego 2020
Gaba w jakim świecie żyjesz ? FB miasta od pewnego czasu to najlepiej prowadzony FB w okolicy z samorządów. Nigdzie nie znajdziesz tylu informacji.
miejska teoria chaosu08:15, 24 lutego 2020
Strona internetowa miasta to najgorsza wizytówka Nowego Targu od lat. Obskurna, niefunkcjonalna, archaiczna. Tam technologia i umiejętność przekazywania informacji zatrzymała się w latach dziewięćdziesiątych. I tutaj każde tłumaczenie Watychy w zastępstwie odpowiedzialnej podobno za te działania Stegowej może być bardziej, lub mniej żałosne. To kompromitacja na poziomie słynnych witaczy będących zniszczonym szkaradzieństwem i anty wizytówką miasta przy drodze. Szkoda, że jak to mówią punkt widzenia zależy od punktu siedzenia!
Ula07:49, 24 lutego 2020
Oferta kulturalna jest w remoncie a sportowa w Obidowej. Nawet p. Joanna Iskrzyńska-Steg promuje obidowskie atrakcje na swoim FB. Brawo Wy!
Like w dół07:46, 24 lutego 2020
Promocja w wykonaniu urzędników (wszelakich) jest jak Yeti. Niby wszyscy wiedzą, że jest ale go nikt nie widział.
Zadowolony00:42, 24 lutego 2020
Na pytanie w tytule "Jaka jest promocja " odpowiem - na pewno skuteczna. A jak można zmierzyć tę skuteczność? Test jest bardzo prosty - trzeba policzyć ilość zadowolonych osób korzystających z oferty kulturalnej i sportowej serwowanej przez urzędników. W tej grupie korzystającej jest też masa turystów, którzy coraz liczniej odwiedzają Nowy Targ.
Wystarczy ruszyć się od komputera i klawiatury i przetrzeć oczy.
Gaba00:29, 24 lutego 2020
Od stycznia fb miasta to straszna padaka i niechlujstwo językowe. Analfabetyzm połączony z infantylizmem.
cyngiel22:52, 23 lutego 2020
"prowadzenie funpage'u Miasta na Facebooku nie ogranicza się tylko do redagowanie oraz udostępniania postów, ale również budowania interakcji z innymi użytkownikami - Grzegorz Watycha.
Efekty są piorunujące. Średnio 4 lajki pod postem. Interakcja jedynie przy piciu kawy z panią Joanną.
Śrut22:41, 23 lutego 2020
Miasto w necie radzi sobie tak samo jak w realu. Czyli bardzo kiepsko.
A oglądanie się na siebie do niczego dobrego nie prowadzi./.../
kombinacje22:13, 23 lutego 2020
Faktycznie lepiej zlecać na zewnątrz prowadzenie fb miasta bo redaguje go osoba nieumiejąca pisać po polsku. Poziom żenujący. Np z wczoraj
"Po dzisiejszych opadach śniegu ratrak spróbuje wieczorem przygotować szlaki narciarstwa biegowego w "Borze Kombinacjom", "
Bór Kombinacji... na Krzywej 1 Dobre!
Janusz K.22:11, 23 lutego 2020
@Jolanta i @Majka
widać już pierwsze komentarze ekipy Grzesia. Nie idzie tą drogą. Watycha jest już druga kadencję, czyli już 5 rok mu leci. Nie szukajcie jakiś mitycznych dawnych ekip, tylko popatrzcie na siebie.
Wiecie co się znajduje w przewodnikach o Nowym Targu? Idźcie chociaż do Empiku i zobaczcie co jest. Wstyd!
hahaaaa21:47, 23 lutego 2020
Taaa - pracują całą dobę... hłe hle. To sobie zobaczcie co teraz wisi na stronie na FB. "Dzień dobry słoneczko" - infantylizm na poziomie pensjonarki.
Majka21:33, 23 lutego 2020
Oj ale biadolenie się zrobiło. Popatrzcie ile teraz sie dzieje na FB a ile było jeszcze za czasów Pana J. i innych...Efekt widoczny gołym okiem. I dobrze bo widać, że ludzie ode FB nie siedzą tylko 7.30 do 15.30 ale non stop coś się pojawia. I tak trzymać.
Jolanta21:27, 23 lutego 2020
Oj dorwala się dawna ekipa od promocji do komentowania. Żal ściska Was że wreszcie w mediach społecznościowych są ciekawe informacje o tym jakie są warunki na trasach biegowych, że jest mecz lub inne wydarzenie sportowe, że się dzieje coś w kulturze. Wcześniej jakoś osoby z dawnej ekipy nic nie robiły. A teraz się będą pastwić.
Marcin21:25, 23 lutego 2020
Od pewnego czasu widać skok jakościowy promocji Miasta w mediach społecznościowych. Każdy widzi to bo są na bieżąco informacje o wydarzeniach i także coś czego wcześniej nie było.
Kierownik19:55, 23 lutego 2020
Smutna prawda jest taka, że nie ma promocji. Jest tylko organizacja imprez czyli promocja do wewnątrz mająca na celu promowanie wśród mieszkańców Watychy. Pieniądze są marnotrawione i to ciężkie miliony a Watycha drży przy każdym pytaniu o koszty. /.../

Proszę przeczytać raz jeszcze odpowiedź Urzędu Miasta. Moderator.
zapaść19:12, 23 lutego 2020
Ja chyba śnię. Co tutaj się wyrabia? I jak długo władza zamierzać manipulować tymi wygłaszanymi wszem i wobec bzdurami o rzekomej promocji. To wygląda tak, jakby w Nowy Targu czas zatrzymał się w dwadzieścia lat temu i od tego czasu z uporem maniaka walił ktoś łbem w tę samą ścianę. No błagam, panie burmistrzu, niech się pan już nie ośmiesza broniąc głupot podległych urzędników. I proszę sobie wyobrazić, że poza słowami o niczym istnieją opracowane algorytmy pomiaru efektywności marketingowej, czyli promocyjnej w praktycznym działaniu samorządu, przedsiębiorstwa czy inwestora. Do tego jednak potrzebna jest odrobina profesjonalizmu, której brakuje wszędzie tam, gdzie Nowy Targ powinien budować swoją pozycję regionalną i kształtować swój wizerunek ciut inny niż blaszane barany na Rynku.
syntezator18:36, 23 lutego 2020
Najgorsze, że Miasto nie radzi sobie z żadnym problemem. Nie radzi sobie też z promocją, bo jej w ogóle nie rozumie ani Watycha, ani Stegowa, ani żaden urzędnik, który nigdy nie wydał z własnej kieszeni przysłowiowej złotówki, na którą wcześniej musiał zarobić. To klasyczna hochsztaplerka i dmuchanie balonów ekipy bez kompetencji i pojęcia o marketingu. Niestety teraz to już drapiemy dno od spodu, ale uśmiech jak widać na fotach twarzy pani wiceburmistrz nie znika. /.../ Niech żyje bal... Drugi raz nie zaproszą nas wcale...
miejscowy18:11, 23 lutego 2020
Kiepsko kiepsko. Prawie codziennie "raport smogowy" w Radio Kraków zaczyna się od słów: w Nowym Targu normy przekroczone ...krotnie.

Wszyscy wiemy że w Mieście jest syf, wszyscy wiedzą że w Krakowie większy syf, ale w podświadomości słuchaczy zostaje tylko Nowy Targ.

Ktokolwiek, kto w UM jest odpowiedzialny za PR Miasta - do wy*** . Inaczej się tego napisać nie da. NT jest miastem przy drodze do Zakopanego, a po wybudowaniu obwodnicy i jej przedłużenia, przy drodze di Białki Tatrzańskiej.

Modernizacja strony jest potrzebna, ale tylko wówczas gdy ktokolwiek będzie chciał stronę otworzyć. NT skończy jak Pcim i Stróża.
rympałek18:05, 23 lutego 2020
Było zamiast kwartalnika za 30 koła zrobić fajną promocję w internecie
Ale nowotarski Kurski i włodarze stwierdzili, że papier lepiej dotrze do ludu.
orange17:36, 23 lutego 2020
Nieroby i lubnie z informacji turystycznej powinni sie zajac promocja miasta (stronami itd itp) w ramach swojej pracy i placy.
Arek17:35, 23 lutego 2020
Watycha zatrudni firmę żeby umieszczać wpisy na Facebooku? Czy ja śnię?
Janusz K.17:17, 23 lutego 2020
Miasto tak bardzo dba o promocje jak o szczury w piwnicy. Zero promowania atrakcji. Zero pozycji w przewodnikach, a jeśli już to kościoły i tyle. A przecież Nowy Targ to serce. Naszym atutem jest bycie centrum, bazą wypadową. Od nas są ścieżki w każdą stronę. Od nas droga na Turbacz. Od nas spływy kajakowe. Bezpiecznie i szybko koleją do Zakopanego, na termy każde.
Ale jeżeli za promocje odpowiadają ludzie, którzy na burmistrza wynieśli Grzesia to co się dziwić?
Krzysiek17:04, 23 lutego 2020
Przecież urzędnicy śmigają na FB w godzinach pracy to po co przepłacać? Ta Steg to wyjątkowy talent ma do szastania pieniędzmi
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas