Sesyjne wystąpienia obrońcy węgla i drewna oraz przedstawicielki Nowotarskiego Alarmu Smogowego - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Nowy Targ
Clouds
-1°
Wiatr: 6.444 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
-1°
Wiatr: 6.984 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
-1°
Wiatr: 7.56 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
-0°
Wiatr: 8.46 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 6.3 km/h Wilgotność: 96 %
Snow
-1°
Wiatr: 5.94 km/h Wilgotność: 96 %
Jakość powietrza
20 %
Nowy Targ
20 %
Zakopane
32 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
10.03.2020, 21:29 | czytano: 12384

Sesyjne wystąpienia obrońcy węgla i drewna oraz przedstawicielki Nowotarskiego Alarmu Smogowego

NOWY TARG. - Występuję w obronie opału tradycyjnego, ekologicznego. W sprawie ochrony czegoś, co chcą zakazać, czyli węgla i drewna. Tego najbardziej ekologicznego paliwa znajdującego się w naszym ekosystemie, na naszej planecie - mówił do radnych miejskich Zenon Ochmański.

zdj. Michał Adamowski
zdj. Michał Adamowski
Były kierownik delegatury kuratorium w Nowym Targu po raz kolejny zabrał głos na sesji. Poprzednim razem była to wypowiedź bardzo emocjonalna i skierowana przeciwko słowom innego mieszkańca Miasta, Marka Domańskiego, który apelował do władz Nowego Targu o zdecydowane działania na rzecz oprawy jakości powietrza. Wtedy Zenon Ochmański nie stronił od ostrych sformułowań i personalnych ataków. Tym razem o Marku Domańskim mówił po prostu "ten pan" i odniósł się do jego osoby tylko raz.

- Mam satysfakcję, bo ten pan już nie pisze (w petycji do władz Miasta - przyp. red.) o zakazie palenia węgla, czy drewna, tylko o tym, żeby zniknął smog. Mamy takie uwarunkowania klimatyczne i geograficzne, że nie mamy wpływu na to, żeby tu nie powstawała mgła. A to mgła przyczynia się do powstawania smogu. Jeżeli na to nie mamy wpływu, to mamy na pewno wpływ na ograniczenie szkodliwych skutków takiego położenia. Co jest do zrobienia? Mamy złe rozwiązania komunikacyjne, trzeba je poprawić, żeby Nowy Targ się nie korkował. Trzeba postawić na nowe technologie jeśli chodzi o opalanie domów węglem i drewnem. Pozostałych czynników nie zlikwidujemy, bo to jest już na poziomie polityki państwa - mówił.

I dodał, że chce "obalić kilka absurdów". - Węgiel i drewno powstają naturalnie i wracają do natury. Jak zakładaliście instalację gazową, to trzeba było wstawić nierdzewną kwasoodporną rurę do komina, bo przy spalaniu gazu wydzielają się kwasowe opary. Dwutlenek siarki trafiając do powietrza zamienią się w kwasy siarkowe i azotowe. Spróbujcie trochę tego kwasu wypić.... Kwasów nie widać w powietrzu, ale nim oddychamy i dlatego chorujemy. Tymczasem sadza to czysty aktywny węgiel, używany jako lekarstwo . Tym co pozostaje ze spalania węgla też oddychamy, ale to nie powoduje takich chorób jak oddychanie tym, co pozostaje ze spalania gazu. Zapytajcie czym są opalane domy w Norwegii. Drewnem. A Norwegia przecież "leży" na gazie - przekonywał i dodał, że jego rolą jest "obrona drewna i węgla, bo jak się ich mądrze używa to jest to z pożytkiem dla mieszkańców, bo nie są szkodliwe, tak jak inne nośniki", a poza tym ze spalania węgla powstaje dwutlenek węgla, który wchłaniają rośliny i który jest potrzebny.


Jego wystąpienie nie spotkało się z aprobatą kolejnej mieszkanki Miasta, która zabrała głos na sesji. Magdalena Cygan z Nowotarskiego Alarmu Smogowego. - Jako naukowiec nie mogę nie zareagować na pewne informacje, które tu padają. Ze spalania węgla powstaje dwutlenek węgla i woda, ale tylko w przypadku węgla pierwiastkowego. A my mówimy o węglu kamiennym i brunatnym, które w procesie spalania uwalniają pyły i wielopierścieniowe związki chemiczne, w tym benzoalfapiren - tłumaczyła.

Wytknęła władzom Miasta, że podczas poważnych przekroczeń norm "dzieci na lodowisku nadal się bawiły". Nie jest jednak przeciwniczką mobilnego lodowiska na płycie Rynku. Zaproponowała, by w przyszłym roku tak skonstruować umowę z ajentem, by w razie występowania ograniczeń w korzystaniu z lodu (spowodowanego fatalna jakością powietrza), przedsiębiorca mógł oferować swoje usługi w dłuższym terminie, nawet do marca.

Do wystąpienia Zenona Ochmańskiego próbowano jeszcze nawiązywać w trakcie sesji, starając się, by do jego słów o gazie odniósł się przedstawiciel Polskiej Spółki Gazownictwa Dariusz Machocki. Jednak przedstawiciel krakowskiego oddziału PSG odmówił komentarza.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Ixat14:14, 13 marca 2020
Zenon proszę Cię przestań już !
oranski09:24, 13 marca 2020
Z punktu widzenia indywidualnego spalacza- kocioł orawski:
Po spaleniu 1tony węgla za 1000zł mamy do zagospodarowania -:);
200kg popiołu,
20kg pyłu,
36kg tlenków siarki(SO2),
6 kg tlenków azotu(NO2)
..................................................
Dobrze by było , gdyby tym zajmowała sie nowoczesna centralna ciepłownia.
Do Jak widać22:18, 12 marca 2020
Jak widać zdrowy rozsądek temu mężczyźnie został spalony na stosie z węgla i drewna.
Jak widać18:32, 12 marca 2020
@ Vidok
Człowiekiem ze zdrowym rozsądkiiem, a tych teraz jak na lekarstwo.
Vidok11:57, 12 marca 2020
A kim ten Ochmański jest co taki "ekspert" z niego.
syfek23:03, 11 marca 2020
Panie Ochmański.Pan chyba w blokach siedzi.Bo w domu z starszym piecem w zimie jak by se Pan parę razy na dobę do pieca poszedł i tym ,,naturalnym,,(badziewiem z wschodu niby z Śląska) węglem poszuflował.....
energetyk19:00, 11 marca 2020
Do ..... Popieram Pana Ochma?skiego, puszę o oczyszczalni ścieków w Czarnej Gôrze, Gmina Bukowina Tatrzańska, i w tedy było wielu malkontentów i przeciwników, na szczęście oczyszczalnia została wybudowana i ostatnio została rozbudowana, niestety w Białce sytuacja wyglada inaczej a piękny gôrski potok z krystaliczną wodą i dnem wyściełanym czystymi okręglicami, którymi przyozdabiano kiedyś ściany domostw, to dzisiaj śmierdzący ściek z śląskimi czarnymi globsmi na dnie. Mizna zauważyć analogie w niektórych komentarzach negujących budowę elektrociepłowni na paliwa z odpadów
mieszkaniec wsi nt16:06, 11 marca 2020
@ e2- dlatego bo władza nt zakresliła Gorce jako teren unikatowo-ekollogiczny bez możliwośći zabudowy - mój wniosek czeka już 8 rok..
chłopek roztropek16:03, 11 marca 2020
jak sie wirus rozszaleje to w strone Turbacza będą ciągnąć pielgrzymki po szyszki i gałęzie jak wam nikt wągla i gazu niedowiezie..
do Halo16:02, 11 marca 2020
Zarówno tobie nie halo jak i Panu Ochmańskiemu nie halo.

Można coś poczytać w internecie ale trzeba wiedzieć jak to interpretować.
Ochmański nie ma o tym pojęcia gdyż, nauka jak i kształcenie uległo przez te lata zmianie.
Hej tam15:49, 11 marca 2020
czy obecność na sesji przedstawiciela Polskiej Spółki Gazownictwa Dariusza Machockiego.miała skłonić radnych do przyznania monopolu dla gazu? Jak widać histeria antysmogowa w Nowym Targu ma się doskonale. Wasi pradziadkowie, dziadkowie , rodzice, a także wy ogrzewaliście się piecami na węgiel i jakoś do dzisiaj żyjecie.
energetyk15:13, 11 marca 2020
Do ?..ja tylko przejazdem, masz Gościu rację, z małą poprawką w nowoczesnych elektrociepłowniach, czy energetyce przemysłowej, można spalać bezpiecznie czy to węgiel, czy to paliwa z odpadów, czy biomasę a nie tylko gaz, w sposób całkowity i zupełny, nowoczesne kotły fluidalne z warstwą cyrkulacyjną i komorą dopalania gwarantują czystość spalin i całkowite wypalenie paliwa, bezpiecznie dla środowiska, co faktycznie nie jest osiągalne w indywidualnych kotłach najwyższej klasy
Halo14:49, 11 marca 2020
Jakby na tym się zastanowić to facet ma racje,
tylko nikt nie chce się nad tym zastanawiać,
bo w głównym nurcie o tym nie mówią.

Jak się mówi o dziwnych zjawiskach na słońcu,
to nikt tego faktu nie zauważa.

Jak topnieją LODY na arktyce lub na biegunie Pn.,
to wtedy jest wielkie ŁAŁ. Wyobraźnia wtedy szalej,
bo ma szaleć, ponieważ są ludzie, którzy chcą na tym ZAROBIĆ.
ALBO SPOWOLNIĆ GOSPODARKĘ DANEGO PAŃSTWA, ALBO GRUPY PAŃSTW.

Natomiast dobrze jest wygłosić jakąś teorie,
jeżeli ma się za sobą dużą grupę ludzi np. taką jak,
naukową teorie Pani Magdaleny Cygan. Bo to jest TEORIA.
A jak się myli, to co? Potem przeprosi? Przepraszam, ale się pomyliłam:).
Chciałbym, żeby naukowcom za pomyłki odbierano tytuły naukowe.

A logika, sprawdzanie wiele teorii, z których
wyłania się teza, którą można obiektywnie
zweryfikować. A co to jest obiektywizm:)
W Ogóle jeszcze uczą o tym w szkole podstawowej?

Po co, lepiej powtarzać głupoty i być w grupie
wzajemnej adoracji.

A myślenie???
A przecież myślenie nie boli.

Przede wszystkim to ludzie mają myśleć,
bo jak nie będą myśleć, to kto inny za nich pomyśli,
O naukowcach, którzy nam wszystko powiedzą,
jak się im dobrze zapłaci, to już wiemy.

Wracam jeszcze raz, do PODSTAWY. PODSTAWA NAS WYZWOLI.
Kontrola składów węglowych, Kontrola domowa (dronowa),
poprawne spalanie węgla, dopłaty na wymianę pieców (opału) dla ubogich.
KARY, KARY, KARY.
Wielkie kotłownie na całe miasto, małe kotłownie na wioski,
nowoczesne z najlepszymi filtrami, pod stałym nadzorem WŁODARZA MIASTA.

NIE DLA EKOBÓJSTWA.
Popieram pana Ochmańskiego13:51, 11 marca 2020
@ energetyk
W jakiej "Czarnej' Ty byłeś, możesz sprecyzować? Bo mam pewne skojarzenia.
Energetyk13:05, 11 marca 2020
Wreszcie, merytoryczny komentarz, ...@Rormokore, napisał całą prawdę o kotłach najwyższej 5 klasy na ekogroszek, ich zadowalająca sprawność jest w krótkich okresach pracy, tak dla laika, kiedy pracuje w sposób ciągły nie ma okresów rozpalania i podtrzymania, czego w małych indywidulanych kotłowniach nie można uzyskać i kotly najwyższej klasy to prawdziwe kopciuchy, które emitują w najlepsze szkodliwe pyły będące źródłem smogu
Ja tylko przejazdem12:45, 11 marca 2020
Stek bredni w wykonaniu gościa, który nie rozumie/nie zna podstawowych faktów.
To o czym mówi, to "spalanie całkowite", które ma miejsce, gdy cała masa spalanej substancji ulegnie utlenieniu. Występuje ono wtedy, gdy nie tylko nie ma dymu czy palnych substancji w popiele, ale i nie ulatnia się część paliwa w postaci pary. Takie spalanie w warunkach nie laboratoryjnych, czyli pieca na węgiel nie występuje. Tu mamy do czynienia ze spalaniem niecałkowitym; nawet gdyby to był czysty węgiel (a nie jest, bo nawet najlepsze złoża węgla zawierają ok 95% węgla w węglu, polskie obecnie mniej niż 80%), powstawałby co najmniej sadza i popiół.
Pierwiastkowy węgiel nie jest używany do uzyskiwania energii - spala się, to co wydobędzie się ze złóż kopalin z dużą zawartością węgla i LICZNYMI DODATKAMI NIE BĘDĄCYMI WĘGLEM - w wyniku spalania niecałkowitego powstają również dwutlenek siarki czy tlenki azotu. W środowisku wodnym (nie tylko w wodzie ale w wilgotnym powietrzu) tworzą one KWASY, o których pan gada. Tyle, że te kwasy są z węgla a nie z kwasoodpornej rury.

Każdy ma prawo do prezentowania swoich poglądów, ale powinien mieć chociaż krztynę przygotowania merytorycznego a nie jedynie ideologicznego..
Gumniok12:15, 11 marca 2020
Panie Ochmański o jakiej mgle Pan mówisz ?
Czy w Pana rozumieniu mgła to smog ?
Daj Pan spokój z tymi bzdurami, idź Pan do Szaflar i tam zawracaj Pan Dunajec by ścieków z Zakopanego do Nowego Targu nie transportował.
Może się Panu uda !
Rormokare11:59, 11 marca 2020
Przypominam tylko dyletantom i eksperto-mamuśkom z FB, że kotły 5 klasy mają deklarowana sprawność tylko wtedy gdy są odpalone na 100% swojej mocy. Każde palenie na zmniejszonej mocy powoduje, że zanieczyszczenia są emitowane w podobnej skali co ze zwykłego kopciucha. Większość pseudo hydraulików wciska ludziom przewymiarowane kotły co kończy się paleniem na pół gwizdka.
zniesmaczona11:52, 11 marca 2020
Borsuk powiedz mu coś, w pewnym wieku, to już naprawdę nie wypada się tak zachowywać :
energetyk09:47, 11 marca 2020
Do e2, i innych ekspertów, naukowców, można by rzec, naukowców ponadklasowych, węgiel spalany w nowoczesnych elektrociepłowniach nie emituje pyłów, które są źródłem smogu, zaś co do emisji CO2, to inna bajka, CO2 emitują elektrociepłownie opalane gazem , węglem, paliwami z odpadów czy biomasą w tym drewnem. Spalanie węgla w indywidualnych piecach, nawet w kotłach najwyższej klasy na ekogroszek, to faktycznie źródło smogu. Należy jak najszybciej zakazać spalania węgla w indywidualnych piecach i to nie tylko w Mieście. ? e2, kolejny raz coś bredzi o sortowni o spalarni odpadów, widać brak wiedzy uniemożliwia logiczne myślenie. Zakopane, Bukowina to najprężniej działające ośrodki turystyczne, niestety jako mieszkaniec Podhala, wstyd mi przed znajomymi, jak spod topniejącego śniegu, i braku liści na drzewach, wyłaniają się rudery, chaotycznie pobudowane pensjonaty z których często snuje się dym niczym z lokomotywy z dzikiego zachodu, wstyd mi za cuchnące potoki, cieki wodne, za lasy pełne śmieci, za Dunajec i zaporę, które są chyba wymarzoną przez e2 i nie tylko technologią zagospodarowania odpadów. Jestem dumny, że mogłem współuczestniczyć w budowie oczyszczalni ścieków w Czarnej Górze i nie tylko, z której oczyszczone ścieki są czystsze niż wody Białki, gdzie śmierdzący potok przypomina kontrolowany zrzut z Czajki w Warszawie albo Rawę na Śląsku nie mylić z " Rawą Blues", bo to inne klimaty. Reasumując należ zakazać spalania paliw w stałych indywidualnych piecach, natychmiast przystąpić do budowy nowoczesnej elektrociepłowni na paliwa z odpadów, biomasę i osady ściekowe. Jeśli nie chcemy się wstydzić za stan otoczenia za które odpowiadamy, jesteśmy obdarowani przez naturę tak pięknym środowiskiem, krajobrazami. Nie ulegajmy oszołomom i wzorem państw Europy Zachodniej, wybudujmy w Nowym Targu, elektrociepłownię na paliwa z odpadów i wyeliminujmy indywidualne piece na paliwa stałe. Smog zniknie i nie będzie nas truć, jeśli podejmiemy odważne nawet dla niektórych kontrowersyjne decyzje, dla tych nieprzekonanych z szacunku, przeprowadźmy szeroką kampanię edukacyjną.
Mieszkaniec09:35, 11 marca 2020
Panu dac piwo za to wystapienie. Madrze gada, na weglu mieszkamy a nie bedziemy mogli z niego korzystac- czysty absurd i dażenie do sprzedazy calego panstwa jak za czasow po-psl. Apropo dazenie do fotovolaiki jak pan nizej pisal jest ekologoczne przez kilka lat ale panele sie z czasem beda psuc i jak juz slyszalem nikt nie bedzie chcial tego zlomu przyjmowac bo jest szkodliwy. 30 lat temu kiedy palono wszystkim to nikt na smog nie zwracal uwagi jak gumioki do pieca lecialy i fabryki kopcilo ze szok to smogu nie bylo a teraz smieci sa segregowane oddawane i praktycznie nikt juz ich do pieca nie wrzuca. Drewno jest najbardziej ekologicznym paliwem.
lhotse09:18, 11 marca 2020
proponuję żeby pan Ochmański wsadził głowę do swojego komina, wciągnął nosem trochę sadzy to na pewno mu się polepszy /.../
z miasta przy drodze08:49, 11 marca 2020
@e2, to zabieraj się za budowę, daj przykład.
Janka Łyżka08:40, 11 marca 2020
Dlaczego z taką nienawiści wszyscy pseudo-eko wypowiadają się o drewnie? Nikt nie wspomni o spalinach samochodowych, o spalinach gazowych? Dlaczego nikt nie sprawdza tworu o nazwie ekogroszek? Z czego on jest zrobiony, czy w eko-groszku nie ma substancji chemicznych? Niech jakiś chemik spróbuje to wyjaśnić. Dodam, że mój sąsiad pali tylko eko-groszkiem, a dymy z komina żółtobrunatne.
lupus in fabula08:32, 11 marca 2020
Dwa światy - jeden w oparach obłędu i drugi w oparciu o ogólnodostępną wiedzę. Takie zestawienie. Szkoda tylko, że ten pierwszy przypadek tytułuje się mianem jakiejś pseudonauki. Szkoda, że jeszcze niedawno miał wpływ na kształtowanie świadomości edukacyjnej dzieci i młodzieży, która pewnie dzisiaj też jest przekonana, że węgiel jest najlepszym paliwem, no i Polska stoi na nim też. Dlatego brońmy tego węgla jak niepodległości!
I sam ten fakt napawa przerażeniem, bo za chwilę ten sam bohater będzie nam imputował, że popierając inne, mniej toksyczne paliwa, reprezentujemy wymyślony dla potrzeb ideologicznych abp Jędraszewskiego "ekologizm". Brrrr, chyba śnię...
za drewnem08:29, 11 marca 2020
najepie zakazac ogrzewac domy kazdym rodzajem paliwa jak drewno jest szkodliwe to macie w deklach niepokolei.A kielbaski smazycie w lesie na czym na drewnie czy na d...e na majowce
Ja08:22, 11 marca 2020
W końcu głos rozsądku pojawił się w tej debacie. Ale oczywiście , gawiedź z wypranym przez pseudoekologów mózgiem od razu podnosi raban. Uruchomcie ludzie swoje mózgownice na chwilę- dawniej wszyscy palili drewnem i węglem, jakoś smogu nie było. Potem wymyślili palenie olejem. Na hurrra, wszyscy zaczęli wymieniać instalacje, bo to takie eko i tanie....olej poszedł do góry tak, że ludzie z płaczem wracali do starego opału. Potem wszedł ekogroszek. Dlaczego eko? No nie wiadomo, ale skoro tak go nazwali, to musi być świetny. I heja, zmieniamy piece na ekogroszek. Teraz mamy pellet. I ludzie dali sobie wmówić, że pellet, czyli zlepek drewnianych wiórów połączony klejami, żywicami i cholera wiem, czym jeszcze - jest eko. A już samo drewno- to zabójstwo dla środowiska. Serio!? I uwaga, za każdym razem, do tego nowego cud-opału, potrzeba nowego pieca, w którym nie napalisz niczym innym, tylko tym jedynie słusznym paliwem. I tak już tylko przy okazji- pellet w zeszłym roku kosztował ok 600zł za tonę- dzisiaj to już ok. 1000zł/t. Powodzenia, dajcie się doić dalej.
lb08:11, 11 marca 2020
a "ten pan" wierzy też w płaską ziemię?
to znowu Ja08:05, 11 marca 2020
do e2 u nas kultura się liczy a nie turystyka i sport
Polityka.07:56, 11 marca 2020
Ten pan gra politycznie bo wie,ze wiecej ludzi w Nowym Targu pali wszystkim co się da,a Ci ludzie w przyszłości to będą potencjalni oddający głos do urny.
Czysty Lublin.07:54, 11 marca 2020
Z czego powstał węgiel? Z dinozaurów,dlaczego zgineły dinozaury? Bo klimat się ocieplił, więc nastepni będziemy my, dinozaury zgotowały nam niezłą niespodziankę, skończymy jak dinozaury.

A medrcy to sobie mogą gadać, wiekszych bzdur nie słyszałem,ze wegiel jest ok hahahah,drewno tak owszem,ale nie węgiel, wegiel jest zdrowy ale w tabletkach i z apteki,( to tak jak w tym kawale masz mało żelaza to jedz żelazo z chuty bo ma najwięcej żelaza), ten pan chyba 18 wiecznej francuskiej literatury się oczytał.
Popieram pana Ochmańskiego07:54, 11 marca 2020
Stop szalonym rewolucjonistom!
Zniszczyli już polskie rolnictwo. Niech szukają teraz raka w marketach. Jakoś tam nie protestują. Będziemy wyglądać jak kolorowi Amerykanie połykający najtańszą żywność zaprawioną GMO i dodatkami do tuczu zwierząt.
Owce na Podhalu też im przeszkadzały, bo miały wydeptać Tatry.
Okazało się ,że wydeptują je właśnie ci "miłośnicy" Natury, z tragicznymi skutkami. Ale cóż, taka to ich zdolność przewidywania.
Już tu pisałem (niestety komentarz utknął), że te zakazy opałowe przypominają mi czasy stalinowskiej kolektywizacji. Były to też ideologiczne rozwiązania w rolnictwie.
Wracając do opału. Ktoś tu wspomniał o drewnie, że jest OK.
Też tak uważam. Rzekomi nasi reprezentanci zabronili opalania drewnem w całym województwie. To są rozumne decyzje???
Dym z węgla z pewnością jest uciążliwy i w ścisłych centrach miast nie poprzez zakaz, ale poprzez finansowe wsparcie można dążyć do zmiany sposobu ogrzewania. Wszystko spokojnie i rozumnie.
Nie możemy w sposób szaleńczy uzależniać się od paliwa którego nie mamy.
Polska węglem i drewnem stoi, i to jest fakt bez względu na ustrój.
Trzeba umieć korzystać z tego co się ma, nie pozwalać "głupim" by to gubili. Bo niczego nie znajdziemy za darmo, nawet z "mądrymi".
Nie dajmy się zwariować!

P.s.
(Poza tym, kto tu mądry a kto głupi? Warto czasem się przyjrzeć)
Coś za coś07:27, 11 marca 2020
Powietrze i powietrze !!!! Kiedyś było dobrze,a teraz jest źle !!! Czyżby niektórzy nowotarżanie od kilku lat zaczęli myśleć ???,a może na fali modnych tematów,pojawił się temat nazwijmy go ekologiczy by niektórzy mieli o czym mówić.Nadmierne zawilgocenie pochodzące z
zapory wodnej w Czorsztynie w zdecydowanym stopniu pogarsza jakość
powietrza.Węgiel i drzewo jest naszym surowcem strategicznym i powinniśmy z niego umiejętnie Korzystać.Ochmański ma rację.
Siergiej06:48, 11 marca 2020
Ten pan to taki lokalny Kononowicz?
Baca06:38, 11 marca 2020
Panie ochmanski dlaczego Pan nie stara sie o zniesienie akcyzy na gaz i olej opalowy u naszych wladz??????
Swój06:17, 11 marca 2020
Pani cygan za chwilę powia nie oddychać, bo wydychcie dwutlenku i mi szkodzdzi. WIOCHA WIOCHA WIOCHA????????????
acc02:44, 11 marca 2020
/.../ Każdy ma prawo do swojego zdania, ale nikt nie ma prawa kogokolwiek zmuszać do tego by umierał z powodu zwyczajnej głupoty innych. Jeśli Pan Ochmański chce umrzeć, nie trafia do niego żadna argumentacja, swoją wiedzę ma za bardziej wartościową od innych i nie potrafi przyjąć obiektywnych faktów, to niech umiera, jego wola, jego kaprys, nawet mu świeczkę zapale, albo rozżarzony węgielek na grobie położę, ale dlaczego mam umierać ja czy ktokolwiek inny. UM nic nie robi by ten problem naprawić, budują za 33mln MOK podczas gdy ludzie oddychają syfem, działają w godzinach działania urzędu, a ludzie palą całą dobę byle czym, a na składach opałowych pełno syfiastego węgla, wymiana piecy? Zapomnijcie, geotermia? Nie teraz, jedna spójna na całe miasto sieć ciepłownicza? Skąd bo po co... Nie jestem czarnowidzem, ale na tej onkologii co niby ma powstać w szpitalu ludzie będą umierać głównie z powodu raka płuc i mogę się o to założyć.
Loco23:26, 10 marca 2020
Takie mamy uwarunkowania - to mnie rozwaliło! Czyli nie róbmy nic i zdychajmy na raka, póki co żyjąc w mieście w którym okno można otworzyć tylko czasami w lecie kiedy akurat sąsiedzi już nagrzeją wodę jak za króla Ćwieczka, a przepraszam, jak Norwegowie. Super panie Ochmański! Myślę że nie pomylę się twierdząc że wszyscy Nowotarżanie z niecierpliwością oczekują kolejnych pana wystąpień i pomysłów, wszak rada coraz częściej zastępuje - nam obywatelom miasta - kabaret! Szkoda tylko że humor taki czarny, ale to pewno z tej jakże zdrowej sadzy.
Chemik23:16, 10 marca 2020
Co do drewna pełna zgoda, jest to jedno z lepszych paliw, wydziela dużo mniej CO2 niż węgiel czy gaz ziemny gdzie w dodatku dochodzi jeszcze metan. I powiem wam że jako chemik to czasami nie wiem czy mam się śmiać czy płakać gdy słyszę opinie jednej czy drugiej strony.
avivat22:47, 10 marca 2020
Panie Ochmański, pierwsze wystąpienie - myśleliśmy gafa, wycofa się. A tu niespodzianka! Pan znowu powtarza te swoje brednie, których nawet szkoda słuchać! Panie! Zejdź pan na ziemię, nie bujaj w obłokach...smogu!
Krzysztof22:43, 10 marca 2020
Panie *** zostaw nas pan w spokoju
Marek22:41, 10 marca 2020
Pan Ochmański mówi to co Grzegorz i Joanna myślą a czego im powiedzieć nie wypada. P. Korwin przerywali a O gadał i gadał.Są równi i równiejsi.
klin22:26, 10 marca 2020
No nie.
Znowu "ekspert" od wszystkiego. Nazwisko Ochmański już zawsze kojarzyć mi się będzie z żenadą.
Powtórzę raz jeszcze: Kończ, waść, wstydu oszczędź!
Andy smog i anty wegiel22:21, 10 marca 2020
Kolejny raz kompromitacja. Cała Polska działa na rzecz odnawialnych źródeł energii, termomodernizacji, fotovoltaiki, gazu ziemnego a zacofanie Pana od wegla i jemu podobnych w Urzedzie Miasta jest żenujące. No ale cóż się dziwić dymu się Panowie nawdychali brak dotlenienia i niestety efekty widać. Szkoły w PRLu skończyli i mentalnie za komuny zostali. A człowiek z PSG milczy no bo cóż "Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć"
e222:12, 10 marca 2020
Nowy Targ to śmietnisko Podhala.! Mamy: smog, mamy śmierdzącą sortownię śmieci, którą, chcą powiększyć i zwozić śmieci do Nowego Targu z całego Podhala, śmierdzi oczyszczalnia ścieków, za chwilę pełno w mieście będzie szczurów, pewnie wymyślą jeszcze spalarnię itp. śmierdzące, toksyczne firmy.Tylko umierać! A Nowy Targ może być świetnym miastem turystycznym tzw. bazą wypadową w Gorce, w Tatry, Pieniny, Babia Góra, dlaczego nie budujemy, pensjonatów, hoteli, term itp. obiektów. Zakopane już zakorkowane, a Nowy Targ zamiast być śmietniskiem Podhala, może być bazą noclegową, bazą wypadową, pytam dlaczego????
Janusz Widelec22:07, 10 marca 2020
Panie Ochmański, zapraszam na spacer po mieście, kiedy przekroczone są normy. Weź Pan pod rękę Watychę i Stegową. To wtedy pogadamy. Bo jak jest smog, to siedzisz pan na ... dużym fotelu.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas