Andrzej Duda Honorowym Członkiem Związku Podhalan - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Szczawnica
Clear
Wiatr: 9.648 km/h Wilgotność: 66 %
Clear
Wiatr: 11.196 km/h Wilgotność: 73 %
Clear
Wiatr: 8.28 km/h Wilgotność: 61 %
Clear
Wiatr: 8.1 km/h Wilgotność: 66 %
Clear
Wiatr: 4.644 km/h Wilgotność: 64 %
Clear
Wiatr: 7.776 km/h Wilgotność: 59 %
Jakość powietrza
6 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
03.07.2020, 13:09 | czytano: 6861

Andrzej Duda Honorowym Członkiem Związku Podhalan

Kapituła Odznaczeń Związku Podhalan, na wniosek poroniańskiego oddziału ZP - jednogłośnie nadała tytuł Honorowego Członka Związku Podhalan w Polsce, Prezydentowi RP Andrzejowi Dudzie.

zdj. Jakub Szymczuk KPRP
zdj. Jakub Szymczuk KPRP
Oto uzasadnienie wniosku:

"Występując o tytuł Honorowego Członka Związku Podhalan dla Pana Andrzeja Dudy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej kierujemy się powagą chwili i potrzebą wyrażenia wdzięczności za jego służbę Polsce i wielką przychylność dla góralszczyzny polskiej w kraju i za granicą. Nasz wniosek składamy w trakcie kolejnych obchodów wielkich rocznic, w których górale zaznaczyli swoją wierność Polsce przez czyny zbrojne i upominanie się o należne prawa do Ojczyzny ludu góralskiego Orawy, Spisza i Śląska Cieszyńskiego. Po świętowaniu 100-lecia powstania Związku Podhalan obchodzimy w tym roku 100-lecie urodzin Świętego Jana Pawła Wielkiego Patrona Związku Podhalan, 100-lecie wielkiej wiktorii nad bolszewikami pod Warszawą i nad Niemnem z wielkim bojowym poświęceniem Dywizji Górskiej gen. Andrzeja Galicy i wreszcie 100-lecie powrotu do Polski części Spisza, Orawy i Śląska Cieszyńskiego. W te wszystkie rocznice wpisuje się widoczne i mocne zaangażowanie Związku Podhalan. Uważny obserwator dostrzega, że drogi Związku Podhalan spotykają się tutaj z działaniami Pana Prezydenta i z nimi harmonijnie współgrają. Odbywa się to w sposób naturalny, niewymuszony, wydaje się, że oczywisty. W czym rzecz? Nasuwa się odpowiedź, że w podobnym odczytywaniu tradycji i pojmowaniu roli wiary i kultury w życiu społecznym i narodowym, zgodnie z Deklaracją Programową Związku Podhalan. Na tym polu nie trzeba się umawiać, ustawiać, wystarcza, że każdy robi swoje, jak mówi poeta: Niech każdy czyni co każe Duch Boży, a całość sama się złoży. I to co czyni Pan Prezydent i to co podejmuje Związek Podhalan składa się w jedno. W takim natężeniu i w takiej harmonii zdarza się to po raz pierwszy w 100-letniej historii Związku Podhalan. Byli prezydenci, którzy okazywali w mniejszym czy większym stopniu sympatię dla górali. W przypadku Prezydenta Andrzeja Dudy mamy do czynienia nie tylko z sympatią, ale z zupełnie nową jakością w tym względzie. Prezydent nie tylko kocha górali, on sam czuje się góralem i okazuje to w sposób bezpośredni i oficjalny.

W 100. rocznicę powstania Związku Podhalan i 115. rocznicę założenia Związku Górali byliśmy świadkami bezprecedensowego wydarzenia. W 2019 r. Prezydent RP objął Protektorat nad Związkiem Podhalan i bratnimi organizacjami góralskimi: Związkiem Polskiego Spisza i Towarzystwa Przyjaciół Orawy. Takiego zaszczytu – Protektoratu Prezydenta RP – dostąpili jeszcze tylko harcerze. To oznacza, że na swej drodze życiowej i politycznej Prezydent Andrzej Duda najwierniejszych swoich druhów widzi właśnie w harcerzach i góralach. Czy można się czuć bardziej wyróżnionym? I podtrzymując ten ton, na głównych uroczystościach 100-lecia Związku w Nowym Targu w sierpniu 2019 r. Prezydent dał wyraz wielkiego podziwu i uznania dla dokonań Związku Podhalan, odznaczając jego przedwojennych Prezesów: Jakuba Zachemskiego i Feliksa Gwiżdża. W takiej dostojnej i podniosłej formie stało się to po raz pierwszy.

Związek Podhalan może na te gesty i przychylność Pana Prezydenta Andrzeja Dudy odpowiedzieć tylko w jeden sposób – sposób honorowy, poprzez nadanie Mu najcenniejszego tytułu organizacyjnego – godności Honorowego Członka Związku Podhalan w Polsce im. Św. Jana Pawła II.

Wnioskodawcy zwracają się do Czcigodnej Kapituły, aby przed formalnym rozpatrzeniem wniosku wzięła jeszcze pod uwagę następujące argumenty i zdarzenia. W naszej działalności jest to wniosek bezprecedensowy, bo dotyczy nie tylko formalnego uhonorowania Głowy Państwa, ale także Człowieka, który od dawna, kiedy jeszcze ani marzył ani śnił o prezydenturze, darzył wielką atencją i poważaniem Związek Podhalan. Wiele razy, jako podsekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP, czy poseł na Sejm RP, a następnie poseł do Parlamentu Europejskiego, bywał na naszych zjazdach i uroczystościach. Przyjmował te zaproszenia z zadowoleniem i przyjeżdżał do Ludźmierza i w inne miejsca, bo interesowało go, co się w Związku dzieje i rozumiał, po co mamy Związek Podhalan i jak potrzebna jest ta organizacja.

Kiedy w 2015 r. Andrzej Duda został wybrany Prezydentem Najjaśniejszej Rzeczypospolitej, w jego spojrzeniu na Związek Podhalan nic się nie zmieniło. Jedynie może to, że poprzez oficjalne akty i gesty publicznie swoje przywiązanie do górali i góralszczyzny często okazuje. Ta postawa Pana Prezydenta bierze się z jego osobistego, głębokiego przekonania, że bez góralszczyzny nie ma kultury narodowej, bez górali nie ma Polski i jej pełnego obrazu w świecie. I nie ma w tym wyrachowania ani politycznej kalkulacji, bo z góralami łączy go wspólnota ducha i serdeczna nić porozumienia.

W momencie kiedy w Polsce toczy się batalia o jej kształt zakorzeniony w cywilizacji chrześcijańskiej, o godność rodziny i wspólnoty narodowej, przyszedł czas najwyższy, by oddać honor Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej. I posłać mu sygnał, że Związek Podhalan jest z nim i ma go za swego druha i przyjaciela. Pan Prezydent Andrzej Duda dobrze służy Polsce i Polakom."

opr. s/ zdj. Jakub Szymczuk KPRP
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Stąd09:59, 6 lipca 2020
ahoj ziajoku: W posługiwaniu się góralską gwarą jest Pan/Pani niezły/a. Proszę jednak poświęcić też trochę czasu na doszlifowanie znajomości języka polskiego - takie słowo "uogólnianie" coś Panu/Pani mówi? oraz poćwiczenie rozumienia czytanych tekstów w języku polskim. To jednak wciąż jest język obowiązujący według prawa w naszym kraju, więc i tu, u nas, na Podhalu, wśród nas - górali i ludzi z innych rejonów, którzy wybrali to miejsce na swój dom.
ziajoku15:26, 5 lipca 2020
góral co siy siepiys, wto pedzioł, ze syćka górole popiyrajom Związek Podhalan? Górole popiyrajóm Związek Podhalan i to jest prowda.
DonPepe09:48, 5 lipca 2020
,,Boże widzisz a nie grzmisz'' ? Proponuję całkowitą likwidację Związku Podhalan. Grupa ,,klepaczy po plecach'' hańbiąca kulturę, język i obyczaje moich przodków. Wyjmuję ostrożnie z szafy szklaną kulę i widzę jak w listopadzie 2020 przyjeżdża na moje ukochane Podhale prezydent Rzeczypospolitej Polskiej pan Rafał Trzaskowski. Towarzystwo wzajemnej adoracji skrót TWA skupione w organizacji o nazwie Związek Podhalan zakłada ,,serdocek'' na barki nowego prezydenta w oddali pojawia się bandera konna kołysząca się w rytm muzyki góralskiej. Przemówienia członków zaczynające się od zdań (Górale zawsze byli z panem.. Mamy zaszczyt wręczyć panu medal honorowy...itd). Pomoże tylko całkowita likwidacja tego tworu.
góral00:09, 5 lipca 2020
Do 'pol":

Co? Nie pasuje do widzenia świata, że ktoś jest stąd i nie popiera uprawiania polityki przez Związek Podhalan? Jak nie pasuje, to od razu "kodziarze", sorty i inne epitety, które pozwalają dobrze się poczuć niejakiemu "pol".

Jeszcze raz powtórzę, bo nie dotarło:
nie życzę sobie mówienia, że wszyscy górale popierają wazeliniarstwo Związku Podhalan, bo - ja góral - nie popieram.
ahoj22:01, 4 lipca 2020
Stela: aleś siy śtachnoł, kany stoi, ze syćka górole popiyrajom prezydenta.
Stąd19:12, 4 lipca 2020
Wyraźnie to widać, że NIE WSZYSCY GÓRALE popierają to upolitycznione działanie Związku Podhalan czyli niegodne nikogo, nie tylko górala podlizywanie się władzy. A Pan/Pani pol może sobie wypisywać w jego/jej mniemaniu różne obelgi pod adresem innych, którzy nie podzielają jego/jej poglądów. Może sobie uzurpować prawo do posiadania wiedzy kto jest góralem, a kto nie. Może sobie karmić swoje podejrzenia jakoby ktoś mający inne zdanie podszywał się pod "górali". To wszystko jest tylko w tym przypadku dowodem na fanatyzm i ksenofobię.
pol18:14, 4 lipca 2020
Wyrażnie napisane,że GÓRALE popierają i to prawda.Kodziarze i ci co nazjeżdżali się na Podhale nie muszą popierać, tu macie wplny wybór.Ale nie chcemy aby pisząc, podszywali się pod górali nie będąc nimi.
Stąd14:33, 4 lipca 2020
Problem nie w tym, czy do Związku Podhalan należy większość czy mniejszość górali czy też nie-górali, lecz mieszkańców Podhala, przywiązanych do tej ziemi. Problemem jest, że przedstawiciele władz tego Związku z niektórymi jego kapelanami oraz sprzyjającymi im zwykłymi członkami zapomnieli, albo cynicznie głęboko ukryli, by im nie zawadzały, o wartościach i zasadach, które były ważne dla naszych przodków - założycieli Związku Podhalan, na czele z prawdą, uczciwością i honorem oraz trzymaniem się daleko od bagna polityki.
ww14:08, 4 lipca 2020
wstyd!!!!!!!!!!
Zgryźlak13:37, 4 lipca 2020
Związek Podhalan zawsze lubił być blisko władzy. Za PPRLu towarzyszył towarzyszom, ludzie szemrali niezadowoleni z takich umizgów! Teraz znów poszli w wazelinę.
Ignac10:59, 4 lipca 2020
Związek Podhalan w wiekszości składa się z ceprów .....
góral10:13, 4 lipca 2020
Wstyd dla Związku Podhalan!!!! WSTYD!
Cały ten związek to tylko trampolina do polityki. To słyszałem od osoby należącej do Związku Podhalan, która z premedytacją tkwi w tym czymś, licząc zapewne na to, że może też się załapie do polityki.

I jeszcze jedno: proszę nie wypowiadać się w imieniu wszystkich górali! Ja sobie tego nie życzę.
Jagna09:44, 4 lipca 2020
No i git
Jarek09:13, 4 lipca 2020
Ta kampania pokazuje ich zakłamanie, nie glosujcie na Dude, jak PO będzie kombinować to ich spuścimy za trzy lata, ale teraz musi być inny prezydent a nie słup. Zacznijcie trochę myśleć, nie można wszystkiego kupić.
wyborca08:27, 4 lipca 2020
Przykro to czytać! W tyłek każdemu wejdziecie dla swoich interesów.
baciok@07:36, 4 lipca 2020
Do nick Krzok
Pana Wałęsę noszono też w latach 90.(siegnij po archiwa i zobacz kto jest na zdjęciach)
A wtedy juz było wiadomo o jego przeszłości.
Zauważ że teraz najbardziej krzyczą Ci co tu na Podhalu zakladali koła PO.
Są bardziej PiSowscy od PiSu
Ja mam dobrą pamięć a i w Internecie nic nie ginie.
Nie chce wymieniać nazwisk ale 1 przykład , Obecne władze jednej z Gmin (obecnie PiS) dawniej to była czołówka PO,
Która Gmina , sam poszukaj.
Martunia00:55, 4 lipca 2020
Ale dno .... i ten grafomański tekst !!! Niżej już upaść nie można - hańba.
Krzok22:44, 3 lipca 2020
@a?polityczny Tyś stary komuch a nie apolityczny. To pierwsza z prawd księdza Tischnera.
Krzok22:41, 3 lipca 2020
@baciok Za Wąłęsę w 80/81 dałbym się obić. Wtedy nie znaliśmy prawdy. Tak jak wszyscy. Swoje uwagi w tym temacie w nos se wsadź.
Krzok22:38, 3 lipca 2020
@miotonik
Tak też trzymam :) Pozdrówki.
sikiera21:59, 3 lipca 2020
do wiokary hym, cym siy przysłuzył no np pedzioł ze kolyjke odzyskomy no i my odzyskali bo zoska i jemu podobni w złodziyjski sposób jom przedali za gorść srebrników jak nie powiym wto ,reśte stul kufe jak ni mos nic mondrego do pedzynio
baciok@21:44, 3 lipca 2020
Mój komentarz nie został puszczony .
Dodam inny.
Pamiętam jak na Podhalu był noszony na rekach Pan Wałesa, za pare lat Ci sami ludzie obrazali i gwizdali na Pana Wałesę.
Wejścia do polityki źle sie kończą.
też nie komuch21:20, 3 lipca 2020
do zet - poglądy jakie kto ma to jego osobista sprawa ale bezpodstawne poniewieranie prezydenta, który został demokratycznie wybrany to już podchodzi pod paragraf. Bo głowa państwa jest prawem chroniona, tylko kto to prawo wyegzekwuje ? Sądy ? które są z POprzedniego nadania, tak by chronić swoich mentorów. Oczywiście, że jestem Pisiorem ale mam żal do PISu, że pozwoli sobie sr..ć na głowę a POprzednicy bronią swoich jak niepodległości.
a polityczny20:57, 3 lipca 2020
Oj będą się kiedyś potomkowie wstydzić ludzi z tej fotografii, podobnie jak wstydzili się potomkowie działaczy pewnej organizacji z minionych lat czterdziestych . Nadgorliwość jest zaprzeczeniem przyzwoitości.Pytanie komu ta organizacja będzie się przymilać, jeżeli demokratyczne wybory wygra ktoś inny od wyróżnionego?
miotonik20:48, 3 lipca 2020
i tak trzymać,komu się nie podoba niech się cmoknie
mieszkaniec20:14, 3 lipca 2020
Panie i Panowie ze Związku Podhalan tym tytułem dobiliście dna, zaangażowaliście politycznie Związek Podhalan po stronie pis-u i kampanii wyborczej. Mam dla Was przykry komunikat, to p. Dudzie i tak nie pomoże, a Wy straciliście honor.
uprawniony20:04, 3 lipca 2020
Wstydzę się za taką decyzją kapituły dobrze że nie należe już do związku.
zet19:58, 3 lipca 2020
@też nie komuch to miłosierny chrześcijanin z PIS jak Duda. Po prostu jeżeli ktoś ma poglądy inne niż on to chętnie by go zagonił do komory gazowej jak by miał możliwość.
Pępek Świata19:51, 3 lipca 2020
Widzę że niektórzy górale,zwłaszcza ci co się mianują z dziada pradziada,chcą być tacy nowocześni,światowi,i tęczowi.Chyba nawet wiem z kąt pochodzą.
Smok19:36, 3 lipca 2020
a szewach weiss i mossbacher kiedy?
Mówię jak jest19:09, 3 lipca 2020
Sztuczne gesty, aktorskie zagrania są niczym puste pudełka bez zawartości. Tak właśnie zachowuje się ten napuszony moloch na drewnianych ( przegniłych) nogach Związkiem Podhalan zwany...Trampolina dla karierowiczów i pozerów Daleko nie zajadą na prymitywnych metodach z ubiegłego stulecia wykreowanych przez duet: Franka Ksęędzulorza i Andrzeja Gąsienicę Makowskiego. Ale Andrzeja Dudę poprzeć trzeba, bo nie ma innego wyjścia.
obserwatorka tych okropności których świadkami jes18:03, 3 lipca 2020
A już miałam nadzieję,że wywarcie obywatelskiego nacisku na Władze Uniwersytetu Jagiellońskiego pomoże w uznaniu tego nieszczęsnego n
Prezydenta za persona non grata ,na terenie tej szacownej Uczelni.

No ale z takim poparciem/ha,ha,ha?takich "tęgich "góralskich głów,z takim wysokim morale tych działaczy,chyba ta obywatelska inicjatywa się nie powiedzie?!

Chyba,że Opatrzność pomoże nam uwolnić się i od Z.P. i od nieudanego A.Dudy.
bolek18:03, 3 lipca 2020
Marcin-robert, czy 70 % to jest większośc czy mniejszość?
Hmm17:33, 3 lipca 2020
Kapituła przyznala ten tytul kilku osobom. Czemu wymieniona jest tylko jedna? Ktoś uzasadni?
też nie komuch17:01, 3 lipca 2020
Dziwne to, że jak pojawi się temat prezydenta to natychmiast ruszają rzesze komuchów do ataku na jego osobę. A może to i nie dziwne, bo prezydent nie jest komuchem to i dlatego nie jest przez nich trawiony.
dowcipniś16:59, 3 lipca 2020
A daliście mu choć oscypka ??????
orzeł16:53, 3 lipca 2020
Niech lwy nie riczą, a psy nie szczekajom - bo karawana i tak nie słyszy - jedzie dalej...
podhalanin16:02, 3 lipca 2020
A gdzie w konstytucji pisze o związkach partnerskich i tych innych wygibasach do których podąża Trzaskowski. I on nie łamie konstytucji.
Czytelnik15:59, 3 lipca 2020
Co za wstyd....ludzie nie sledzicie ustaw ktore on podpisuje?To tak jakbyscie sobie w meczu o Polske wbijali pilke do swojej bramki
Jasiek15:22, 3 lipca 2020
Jak można się tak tanio sprzedać? No ale taka już tradycja.
Budowlany15:15, 3 lipca 2020
Związek poparcia PiSu a nie Związek Podhalan!. Kiedyś na jakimś spotkaniu prezes mówił, że cały związek jest apolityczny. Większej ściemy i zakłamania nigdy nie słyszałem!. Przejrzyjcie ludzie na oczy, bo wielkimi krokami leziemy w to z czego nasi ojcowie długie lata próbowali wyjść!
skansyniok15:00, 3 lipca 2020
Związek Podhalan dalej cierpi na manię wielkości. Wasze grono trudno określić jako "wszyscy górale", więc nie posługujcie się tym wyrażeniem. Jako góral wstyd mi za was, za wasze upolitycznienie, i zdecydowanie oponuje waszym działaniom i przymilaniem się do opcji politycznych. Oczekuję, że w tych, pożal się Bożę, uzasadnieniach nie będzie słów składających się z "wszyscy górale", tylko "Związek Podhalan w składzie następującym...".
tw galicja14:59, 3 lipca 2020
No to zasłużeni dla góralszczyzny się w grobach przewracają. Ten tytuł został nadany przez członków Związku. którzy w pełni politycznie (co jest złamaniem zasad Związku) zrobili to co zrobili.
Ad14:56, 3 lipca 2020
Na nartach dobrze jeździ. Wystarczy!
Marcin Robert14:31, 3 lipca 2020
Niedawno Podhale24 zamieściło list jakiegoś gościa z ONR-u, który żalił się, że różne publikatory zamieszczają teksty zatytułowane "Górale popierają (tu wstaw nazwisko jakiegoś polityka)", choć on tych polityków nie popiera. I przy okazji pochwalił akt przemocy wobec pewnego wyborcy Kwaśniewskiego z 1995 roku, a także wyraźnie stwierdził, że jak ktoś się nie zgadza z jego poglądami, to nie jest prawdziwym Góralem (w przypadku zwolenników Trzaskowskiego użył np. określenia "przebierańcy").

Prawda jest jednak taka, że nie wszyscy Górale popierają ONR. Sam jestem Góralem z dziada pradziada i babki prababki i popieram partię Razem. I prawda jest też taka, że Związek Podhalan wbrew nazwie nie reprezentuje wszystkich Podhalan. Twierdzenie, że Górale popierają obecnego prezydenta i walczą w jakichś wydumanych przez obecne władze bataliach o kształt cywilizacji jest zwyczajnym nadużyciem.
Stąd14:27, 3 lipca 2020
Wy wszyscy - zwłaszcza u władzy w Związku Podhalan, którzy przyznajecie sobie prawo wypowiadania się w imieniu górali, a nawet wszystkich Polaków - czy wy jeszcze o tym pamiętacie:
Władysław Orkan
WSKAZANIA DLA SYNÓW PODHALA.
WYGŁOSZONE NA ZJEŹDZIE PODHALAN 13 SIERPNIA 1922 R. W CZARNYM DUNAJCU, POD ADRESEM ZNAJDUJĄCEJ SIĘ NA ZJEŹDZIE MŁODZIEŻY PODHALAŃSKIEJ.
?(?) W politykę się nie zabagnij. Lecz miej oczy otwarte na wszystko. Wszystko śledź wzrokiem i umysłem, co objąć zdołasz. Nie lekceważ nic z życia. Niech nic nie ujdzie Twej uwagi. Patrz bystro. I staraj się być bezstronnym. Nie patrz trwale przez okulary pism. Zepsujesz oczy ducha. Unikaj dzienników, które nadużywają haseł: Bóg, Ojczyzna. Demokratyzm ich niech Cię nie zwodzi. Strzeż się też pustego radykalizmu. ? Nie bądź łachem partji. To ździera. Idź samodzielnie ? pospólnie, a sam. (?)?, czy też niegodne nikogo, więc i hyrnego górola lizusostwo przesłoniło wam rozum i wolność?
jo14:20, 3 lipca 2020
I w takich chwilach żałuję, że jestem członkiem Związku Podhalan - który powinien być apolityczny - ew. tego typu odznaczenia można przyznawać poza kampanią wyborczą!
Sportas14:12, 3 lipca 2020
Hahaha tragedia
Ceprula14:12, 3 lipca 2020
XD
DLUGOPIS BIC14:07, 3 lipca 2020
Nie robcie obciachu,ludzie!
podhalanin13:59, 3 lipca 2020
BRAWO! Ale jak przęłkną tą tę nominację ci członkowie co są na tęczowo i za Trzaskiem. Zaś dostali z liścia. Ha. Ha.
Wyrocznia13:54, 3 lipca 2020
Kiedyś nasze dzieci będą się wstydziły za to, tak jak my za Goralenvolk.
z13:32, 3 lipca 2020
Zdziwią się jak Duda kiedyś stanie przed Trybunałem Stanu za łamanie konstytucji....no ale wazelinka musi płynąć
zet13:32, 3 lipca 2020
Historia lubi się powtarzać:)
Wiokary13:27, 3 lipca 2020
A pozostali,którzy przepracowali na Podhalu kilkadziesiat lat swojego życia a nie są góralami to są z innej gliny?
A czym takim znaczacym przysłuzył sie Prezydent jakos nie moge sobie przypomnieć!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas