Wstrzymano przyjęcia na oddział wewnętrzny nowotarskiego szpitala. Wirus SARS-CoV-2 u pacjenta - podhale24.pl
Wtorek, 16 kwietnia
Imieniny: Bernadetty, Cecyliana, Kseni
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 8.676 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
Wiatr: 9.432 km/h Wilgotność: 85 %
Clouds
Wiatr: 7.416 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
Wiatr: 8.496 km/h Wilgotność: 79 %
Clouds
Wiatr: 7.236 km/h Wilgotność: 79 %
Clouds
Wiatr: 7.74 km/h Wilgotność: 82 %
Jakość powietrza
22 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
02.08.2020, 15:36 | czytano: 19320

Wstrzymano przyjęcia na oddział wewnętrzny nowotarskiego szpitala. Wirus SARS-CoV-2 u pacjenta

NOWY TARG. W związku ze stwierdzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2 pacjenta hospitalizowanego w Oddziale Chorób Wewnętrznych z Pododdziałem Reumatologii, dyrekcja Podhalańskiego Szpitala Specjalistycznego im. Jana Pawła II do odwołania wstrzymała przyjęcia na ten oddział.

zdj. Podhale24
zdj. Podhale24
Równocześnie wprowadzono całkowity zakaz odwiedzin na oddziale.

Dwa dni temu wynik testu potwierdził zakażenie koronawirusem u pacjenta interny. Personel medyczny, który miał z nim kontakt, został poddany kwarantannie.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
mewa18:02, 5 sierpnia 2020
do Chłopak z munduru przeczytaj jeszcze raz co napisałeś, następnie pomyśl (najlepiej dłuższą chwilę ) przypomnij sobie przepisy jaki w tym państwie obowiązują. Połącz to wszystko do kupy i wyciągnij wnioski. Wygłaszając bzdurne teorie o braku pandemii powodujesz, że spora liczba (zobacz w sklepach np.) nie używa masek demonstracyjnie to lekceważąc. Jakim prawem swoją bezkarnością i lekceważeniem narażają ludzi, którzy będąc starszymi i często schorowanymi są zagrożeni a jeszcze chcieli by trochę pożyć. Czy aby to przypadkiem nie Ty powinieneś dla nich stanowić ochronę i oparcie, a nie swoimi nie przemyślanymi tekstami prowokować dla Nich zagrożenie? Tak to Chłopie jest czasem dobrze jest pomyśleć.
katia22:41, 3 sierpnia 2020
na kwarantannie? a dziwny trafem brak info na stronie sanepidu o tym... ktoś coś wie więcej ? Puszczają pacjentów do domów, czy tylko presonel? A moze i personel jest zamkniety?
Anna19:04, 3 sierpnia 2020
Tak to jest jak osoby do przyjęcia na oddział stoją w tej samej kolejce do badania na covid co osoby podejrzane o chorobę. Brawo dla dyrektora za taką organizację pracy w czasie epidemii. Covid jest pewnie na innych oddziałach już dawno.
siostrabrata17:17, 3 sierpnia 2020
Chłopaku z munduru ,nie wypowiadaj sie na temat pracy pielęgniarek , mało wiesz .Nie wypowiadam się na temat pracy chłopaków w mundurach bo też mało wiem a na podstawie tego co czytam lub słyszę nie będę Wam opini wystawiała .
tak jest09:45, 3 sierpnia 2020
Ale sytuacja służby zdrowia o dziwo musi być w sumie niezła, bo szpitale nie przyjmują jak tylko cień covida się pojawi na horyzoncie, przychodnie rodzinne praktycznie tylko porady na telefon, a my składki zdrowotne co miesiąc płacimy z naszych pensji. Wielu pacjentów rezygnuje z zabiegów w szpitalach i nawet tych tych telefonicznych porad w przychodniach bo to niedorzeczne jest, nie mogą cię osłuchać w przychodni tylko zdjęcie przyślij. Wielu starszych ludzi nie ma nawet smartfonów, żeby w miarę przyzwoitej jakości zdjęcia zrobić i wysłać do lekarza. Także same oszczędności w służbie zdrowia. Aha ze środków unijnych pokupywali dla szpitali respiratorów i sprzętu ochronnego.
tak jest09:38, 3 sierpnia 2020
Ale sytuacja służby zdrowia o dziwo musi być w sumie niezła, bo szpitale nie przyjmują jak tylko cień covida się pojawi na horyzoncie, przychodnie rodzinne praktycznie tylko porady na telefon, a my składki zdrowotne co miesiąc płacimy z naszych pensji. Wielu pacjentów rezygnuje z zabiegów w szpitalach i nawet tych tych telefonicznych porad w przychodniach bo to niedorzeczne jest, nie mogą cię osłuchać w przychodni tylko zdjęcie przyślij. Wielu starszych ludzi nie ma nawet smartfonów, żeby w miarę przyzwoitej jakości zdjęcia zrobić i wysłać do lekarza. Także same oszczędności w służbie zdrowia. Aha ze środków unijnych pokupywali dla szpitali respiratorów i sprzętu ochronnego.
do Jasiek23:33, 2 sierpnia 2020
nie jestem zorientowany ale jeśli to co piszesz to prawda , że był taki oddział i go zlikwidowano to jestem w głębokim szoku . A z drugiej strony dziwi mnie też milczenie dyrektora szpitala Pana Wierzby , czyżby to znaczyło , że sytuacja w szpitalu jest dużo gorsza niż nam to jest przekazywane i nie tylko ten oddział wewnętrzny jest zarażony . A może sam Pan Wierzba przebywa w jakiejś izolacji na kwarantannie wraz ze swoimi pracownikami administracji , po ujawnieniu przypadku zakażenia u pracownika tejże administracji o czym czytałem kilka dni temu . Brak jakichkolwiek informacji , wyjaśnień ze strony Dyrekcji Szpitala jest co najmniej dziwny i zmusza mnie do zastanowienia się , jaka jest naprawdę sytuacja w naszym nowotarskim Szpitalu ??? .
katar bezobjawowy :)))22:02, 2 sierpnia 2020
@he he litości.Nie wyłaż z domu,prąd se wyłącz(masz wirusa...w kompie) .
Chłopak z munduru21:54, 2 sierpnia 2020
Do: jeszcze bardziej zdziwiony i pracussienaszedl

Ależ oczywiście, że mamy prawa emerytalne. Nikt tego nie neguje a już na pewno nie ja. Ale jak jesteś tak dobrze poinformowany to wiesz pewnie, że musimy pracować min. 25 lat bo zmieniono przepisy, ale o tym pewnie przemilczysz. W ciągu 1 miesiąca swojej służby widzę więcej ludzkich tragedii niż Ty pewnie zobaczysz przez całe życie ( czego w ogóle Ci nie życzę). Każdy nam wylicza wszystko tylko. Pracujemy jak normalni ludzie. Przywileje nasze: 13 pensja + mundurówka. Wybacz, ale nawet moja żona w McD dostaje w pracy dodatek w wysokości 1,20 zł do każdej godziny na zniszczenie materiału w ubraniu roboczym. Rocznie po zsumowaniu wszystkiego wychodzi, że dostaje mundurówkę jako cywil. A jedynym jej problemem jest to czy jej załoga spali za dużo frytek, albo mięsa. Każdy ma taką pracę jaką chce mieć. Skoro wszyscy mówią, że mundur to taka super sprawa to zapraszam na interwencję w nocy z pijaną rodziną i 3 płaczących dzieci w drugim pokoju. Pobitą żoną i męża ćpuna. Same superlatywy. A po wszystkim wracasz do domu i musisz zapomnieć o tym wszystkim co widziałeś. Albo jedziesz do wypadku gdzie giną dzieci, które są w wieku twoich pociech. Każdy ratownik, strażak czy policjant wam to powie, że praca w mundurze niszczy psychicznie dużo bardziej niż fizycznie. Argumenty z kierowcą zawodowym, który jeździ 15h dziennie... widocznie robisz pracę na czarno bo gdybyś miał rozum to wiesz, że zmiana dzienna kierowcy jest znacznie krótsza co wymuszają przepisy.


A kto wprowadza takie przepisy? Policja, wojsko, straż pożarna czy może ratwonicy medyczni sobie to wymyslają. Polska jest zbudowana na podłożu demokracji, gdzie prawo ustala rząd. Skoro ja na służbie mam przełożonych to ich słucham tak samo jak ktoś kto pracuje w cywilu i ma nad sobą kierownika, szefa itd. To jest to samo.
Jasiek21:31, 2 sierpnia 2020
a ja się pytam dlaczego Dyrekcja Szpitala w Nowy Targu zamknęła oddział izolatorium , gdzie kierowano pacjentów z nagłych przypadków i gdzie byli leczeni z zachowaniem pełnych środków ostrożności aż do czasu gdy dysponowano już wynikami testu , czy pacjent ma covid czy nie . Moim zdaniem było to bardzo dobre rozwiązanie , które zabezpieczało innych pacjentów ( planowych , przebadanych testem ) jak i personel szpitala przed zagrożeniem zarażenia się od pacjentów trafiających do szpitala z nagłych przypadków , wypadków . Myślę , że jeśli decyzja była spowodowana kosztami finansowymi to i tak będą , były by one mniejsze od tych , które szpital poniesie teraz a i pewnie ponownie w dalszej czy bliższej przyszłości . I trzeba tu jeszcze wspomnieć o pacjentach , którzy pozostaną bez pomocy a może i umrą z powodu nie udzielenia im na czas odpowiedniej pomocy .
p.21:11, 2 sierpnia 2020
Chłopak z munduru ma rację! Ci co powinni w takich czasach najwięcej pracować mają to w ,,i tu słowa niecenzuralne,, Ciekawe czy robot im sprzedaję jedzenie, paliwo z nieba spada itd!
mam dość20:13, 2 sierpnia 2020
Chłopak z munduru - zgadzam się z tobą
Pawlo20:11, 2 sierpnia 2020
@oko
W Rabce nie ma potrzeby zamykać szpitala, ponieważ zostały zachowane wszystkie procedury.
weteran20:01, 2 sierpnia 2020
@Jeszcze bardziej zdziwiony.Byłeś w wojsku? Nie?To się zaciągnij.Sprawdż czy jest tak łatwo,przyjemnie. Ja byłem, 13 grudnia 1981 r .miałem przysięgę w Zamościu(-26 stopni). Nie mędrkuj kocie.
D_19:51, 2 sierpnia 2020
Do wszystkich malkontentów. To nie jest odskocznia dla tak zwanej budżetówki. Nie mam z nią nic wspólnego, ani ja ani moja rodzina. Nie zgadniecie Ale wszyscy siedzimy na kwarantannie przez to że nikt nie sprawdza kto jest przyjmowany do szpitala. To smutne że ktoś zachorował. Ale nikt nie pomyśli jakie to ciągnie za sobą konsekwencje. Tak więc najpierw przemyślcie co piszecie , nawet 2 -3 razy a potem poccie się wylewajac żale że to inni "wypoczywają" na kwarantannie. Pozdrawiam wszystkich i życzę zdrowia.
kierowca autobusu ,kiedyśTIR19:42, 2 sierpnia 2020
@ Chłopak z munduru.Nie siedzisz w tym sam ja z tych 95%.@ pracu...,W powstaniu Warszawskim lekarze nie opuszczali stanowisk a tu sztucznie wywołana panika przez grypę i jak się zachowuje służba zdrowia? @jeszcze bardziej....Kierowca zawodowy max.9godz,raz w tygodniu 10(z obowiązkowymi przerwami),po tym musi być przerwa48.godz.
he he litości19:37, 2 sierpnia 2020
jest jak jest , obostrzenia poluzowane , ludzie teraz maja gdzieś wszytko. I będzie apokalipsa covidowa lub inne ciężkie choróbska orazte pogodowe Czas się zastanowić nad sobą ludzie( Maski + dystans) itp... a nie pisać takie bzdety w tych komentarzach.... . ON nie zniknie w ciągu najbliższych lat ten dziwny wirus ( BB)i inne choroby . Sami jesteśmy sobie winni!!!
Anita19:21, 2 sierpnia 2020
Niektórzy ludzie są chorzy, ale nie na covid, tylko na głowę! Coraz bardziej przekonuję się, że ta cała "pandemia" to jedna wielka ściema! Dajcie w końcu ludziom normalnie żyć !!!
wykonćzą nas19:18, 2 sierpnia 2020
musze se kopic miejsce na cmentarzysku , jak wykituje na zawał
Pio19:18, 2 sierpnia 2020
Do chłopak z munduru .BRAWO BRAWO .Panie i panowie w urzędach i innych placówkach państwowych zachowują się jak oderwani od rzeczywistości bo mają płacone tak czy tak ale po pracy się idzie do sklepu i tym podobne a tam wszystko musi być i nie przeszkadza covid ŻENADA.
Janek19:05, 2 sierpnia 2020
Całkowicie zgadzam się z wypowiedzą chłopaka z munduru. Wielu urzędników tłumaczy co idem swoje nieróbstwo. Urzędy są prześladowań niekpmpetentnymi urzędnikami-trzeba koniecznie zreformować towarzystwo rodzinnych i znajomkowych koneksji urzędniczych!!! Tylko kto się odważy, bo takich nie widzę a my wszyscy płacimy na tych obibokow
Oskar18:38, 2 sierpnia 2020
Chłopak z munduru. Masz święta racje najgorzej mają ratownicy medyczni lekarze w szpitalu boją się przyjmować przywozonych pacjentów. A co do rodzinnych to jest dramat musisz dzwonić i pani lekarz ND drugi dzień oddzwania z pytaniem co ci jest i po wysłuchaniu jeszcze ma problem z wystawieniem skierowania do kardiologa. Zostaje prywatna wizyta za 250 . Za co ona bierze kasę ?
Obywatel kraju18:27, 2 sierpnia 2020
Najlepiej zamknijcie wszystko i będzie miało to sens , bo najwyraźniej nieopłaca się pracować , wirus jest ważniejszy , debilizm toatalny , ten wirus to jest bzdura ze to już wstyd słuchać , żenada
Jeszcze bardziej zdziwiony18:02, 2 sierpnia 2020
@Chłopak z munduru
Zmień lekarza,masz przywileje emerytalne i jeszcze narzekasz.To że wasza praca jest ciężka włozcie miedzy bajki.Ptacujecie po 8godz ew.po 12 a taki np kierowca zestawu po 15.Nie ośmieszajcie się przyszli młodzi emeryci.
pracussienaszedł17:57, 2 sierpnia 2020
Kiepska podpucha imć "funkcjonariusz" - niby kogo pan/pani chce tu zdysktedytować ? Służby muszą wsółpracować a ludzie służb się wzajemnje szanować a ty tu jakiś smęty upubliczniasz To lekarka na wsi wprowadziła "stan epidemiczny" i zamaskowała covidem ?? Jakoś na władzę co wciska ludziom że "wszystko sie nalezy" nie psioczysz tylko jej służtsz ?! Niech każdy robi swoje. Po coś prywatnie szedł ? Aż tak pilne było ? He ?? Jak fachowiec przychodzi "na pilne" to też swoje bierze. Wirsz ile te "ciuchy ochronne" wtedy kosztowały ? - jak by się wtedy nie ubrał a ciebie zaraził to byś go dopiero "objechał". Do roboty a nie biadolić
Chłopak z munduru17:24, 2 sierpnia 2020
Ten koronawirus to jest czyste szaleństwo. Choruje na niego jaki ogół społeczeństwa? 0,1% czy może 0,010 procenta. Rozumiem, że obecnie nie występuje żadna, ale to żadna inna choroba. Oddział wewnętrzny w nowotarskim szpitalu to oddział, gdzie trafiają najbardziej smutne przypadki. No nie oszukujmy się, że jest inaczej. A ten wirus jest według mnie tylko i wyłącznie odskocznią od pracy dla urzędników, lekarzy, personelu zdrowia czyt. pielęgniarek w szpitalach ( nie ratowników medycznych bo ci mają naprawdę przes*** w tym systemie a są najbardziej niedoceniani przez ludzi ). U mnie na wiosce pani doktor stwierdziła, że nie ma przyjęć do lekarza rodzinnego bo jest możliowść zakarzenia covid. Nawet do ośrodka nie przyjeżdza. To ja się pytam za co jej gmina i NFZ płacą.

Przechodziłem armagedon z córką, która miała alergię jakoś na przełomie marca/kwietnia. Nikt nie był wstanie stwierdzić co to za przyczyny takiej wysypki. Wizyty online? Owszem była u 4 lekarzy na takiej i każdy stawiał inną diagnozę. Skończyło się wizyta prywatną, za którą skasował mnie pan dr 350 zł+ 100 zł za dodatkowe środki bezpieczeństwa. Ja rozumiem, żę można się obowiać. Ale chyba wiedzą za co biorą pieniądze. Skoro dekarz chodzi po dachu to liczy się z tym, że może spaść, ale nie płacze, że ma do poziomu gruntu z 15 m tylko to robi bo za to ma płacone. A urzędnicy? Ci to są już mistrzami COVida. Tera przerwa na kawę może trwać 5h na 8h zmiany. Jeśli Cię przyjma to z łaską taką jak by same wrota niebios otwierali. A co z innymi ludźmi? Ludzie pracujący w handlu, gastronomii, kierowcy służby mundurowe? Z nich nikt nie OVidem trzeba się nauczyć żyć. Jak z grypą, ospą czy innymi chorobami. W samych wypadkch drogowych tylko w lipcu zgineło: 184 osoby. Czy w związku z tym zmkniemy drogi, gdzie były wypadki śmiertelne? A może damy kwarantannę na 14 dni celem odbudowy asfaltu?

Sam w tym siedzę od początku i jako funkcjonariusz już mam dosyć tej sytuacji. I podejrzewam, ze 95% społeczeństwa również.
Oko15:47, 2 sierpnia 2020
A co ze szpitalem w Rabce. Tam też potwierdzony wirus i cisza ?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas