Śmieci, kłótnie i polityka. Czy budowa spalarni w Szaflarach to "mission impossible" wójta Szkaradzińskiego, czy konieczny krok w przyszłość - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Czarny Dunajec
Clear
11°
Wiatr: 11.952 km/h Wilgotność: 45 %
Clear
10°
Wiatr: 14.724 km/h Wilgotność: 48 %
Clear
12°
Wiatr: 8.136 km/h Wilgotność: 41 %
Clear
11°
Wiatr: 9.288 km/h Wilgotność: 43 %
Clear
11°
Wiatr: 18.216 km/h Wilgotność: 52 %
Clear
10°
Wiatr: 13.392 km/h Wilgotność: 46 %
Jakość powietrza
40 %
Nowy Targ
14 %
Zakopane
8 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 20 | 40 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
11.10.2020, 15:44 | czytano: 7412

Śmieci, kłótnie i polityka. Czy budowa spalarni w Szaflarach to "mission impossible" wójta Szkaradzińskiego, czy konieczny krok w przyszłość

Powstałe w Szaflarach Stowarzyszenie Zielone Gminy Podhalan zwróciło się do samorządów na całym Podhalu o pomoc w zablokowaniu budowy spalarni odpadów. - To jednoosobowa decyzja jednego człowieka, który akurat jest wójtem gminy Szaflary - napisali w piśmie, które rozesłali do 16 urzędów gmin. Wójt Rafał Szkaradziński odpowiada, że za inicjatywą stoi grupa jego przeciwników, a sprawa ma polityczny, a nie merytoryczny charakter.

Arch. Podhale24.pl
Arch. Podhale24.pl
Stowarzyszenie powstało w wyniku protestu części mieszkańców przeciwko budowie spalarni na Tewiklu w Szaflarach. Pomysł budowy nowoczesnej instalacji termicznej przekształcania odpadów, który ma uchronić mieszkańców gminy przed rosnącymi cenami odbioru odpadów, forsuje od dłuższego czasu wójt Rafał Szkaradziński. Prezesem stowarzyszenia jest Grzegorz Dziadkowiec, wiceprezesami Janusz Jurzec i Wiesław Gąsior, sekretarzem Władysław Szczerba, skarbnikiem Remigiusz Kopiński, a członkami zarządu Wiktor Zagórski i Janusz Furtak. W piśmie, pod którym jest ok. 30 podpisów, napisali, że decyzja o lokalizacji instalacji w Tewiklu to jednoosobowa decyzja wójta, sprzeczna z turystycznym charakterem gminy, a lokalizacja spalarni w atrakcyjnym terenie rekreacyjno-wypoczynkowym jest nietrafiona. Decyzja ta, jak przekonują, nie była konsultowana z mieszkańcami i przypominają, że wskutek protestów i nacisków mieszkańców wójt był już zmuszony wycofać uchwałę w tej sprawie. Obawiają się jednak, że nie zaniechał swojego pomysłu. Z tego powodu sygnatariusze listu apelują do jego adresatów ("w imieniu zdecydowanej większości mieszkańców" - jak przekonują) o interwencję i pomoc w zablokowaniu dalszych działań w tej sprawie.

Stowarzyszeniu odpowiedział m.in. wójt gminy Łapsze Niżne Jakub Jamróz. Przypomina on, że już wiele lat temu budowę podobnego zakładu na terenach należących do Podhalańskiego Związku Gmin w Nowym Targu, zablokowała społeczność "która nie mając wiedzy i nie znając doświadczeń wielu państw europejskich w tym obszarze obawiała się wówczas o uciążliwość i szkodliwość takiego zakładu". Jak dodaje, wtedy te obawy zwyciężyły i presja społeczna spowodowała wycofanie się samorządów z realizacji kluczowego w gospodarce odpadami przedsięwzięcia, podczas gdy inne kraje europejskie takich zakładów wybudowały bardzo wiele, również w ścisłych centrach miast, rozwiązując temat gospodarki odpadami na wiele lat. Podhale zostało z problemem, który wrócił ze zdwojoną siłą.

- Dzisiaj jednak wszyscy możemy skorzystać z doświadczenia sąsiadów i przeanalizować wiele projektów zarówno tych trafionych, skutecznych i nieuciążliwych, jak i rozwiązań chybionych, co pozwala nam uniknąć cudzych błędów, stosując tylko sprawdzone i skuteczne rozwiązania. Technologia również nie zatrzymała się w miejscu, ale dzisiaj daje możliwość doskonałego oczyszczania spalin, eliminacji pyłów i dioksyn, powodując, że ITPO to instalacje bezpieczne i nieszkodliwe - uważa i staje po stronie wójta Szaflar i dodaje: "W Państwa rozważaniach dostrzegam tendencyjne dobieranie danych, z których z częścią osobiście nie mogę się zgodzić (...) Tym czasem analizując Państwa pismo nie mogę oprzeć się wrażeniu, że sprzeciw wobec budowy ITPO skierowany jest tylko przeciwko konkretnej osobie i inspirowany jest przez kilku przeciwników politycznych Pana wójta Rafała Szkaradzińskiego.

Społeczny opór wobec instalacji rozumie wójt gminy Nowy Targ Jan Smarduch. - Moi mieszkańcy też by się sprzeciwiali takiej instalacji. Mamy jednak duży problem ze śmieciami i musimy coś z tym zrobić. Rozumiem, że to nie jest łatwe uzgodnić lokalizację dla takiej inwestycji, bo nie mamy na Podhalu takich terenów, gdzie można by wybudować spalarnię bez społecznych protestów. Wójt Szaflar podjął się tego i podziwiam go, że próbuje o tym rozmawiać. Życzę mu powodzenia - dodaje.

Wójt Szaflar Rafał Szkaradziński uważa, że sprawa ma polityczny charakter. - Wśród organizatorów są m.in. byli pracownicy, opozycja z czasów ostatnich dwóch kadencji i współpracownicy poprzedniej władzy. W mojej ocenie organizatorzy skupiają się na chęci wykazania, że moje działania miałyby szkodzić mieszkańcom, co nie jest prawdą - mówi wójt. - Nie inicjują oni żadnych działań, które mogłyby pomóc wspólnie rozwiązać problem odpadów i zadbać o kieszeń mieszkańców, a także budżet gminy w kolejnych latach.

- Dodatkowo za politycznym charakterem głosu przeciwników przemawia choćby to, że wójt Ochotnicy podpisał się pod listem intencyjnym, razem z 17 wójtami i burmistrzami, po czym zmienił zdanie i zaczął krytykować inicjatywę z którą się zgadzał, być może spowodowane jest to jego współpracą z doradcą ds. inwestycji, który był poprzednim wicewójtem w gminie Szaflary, a także moim kontrkandydatem w ostatnich wyborach na wójta - dodaje.

Zdaniem wójta, proponowana lokalizacja w Szaflarach oddalona jest od osiedli mieszkalnych. - Żadna lokalizacja nie będzie jednak odpowiadać moim przeciwnikom politycznym i mieszkańcom w sąsiedztwie - wyjaśnia.

Na pytanie, czy brana jest pod uwagę zmiana lokalizacji, odpowiada: - Jeżeli wcześniej uda się uzgodnić zmienioną lokalizację to nie jest to wykluczone.

Nadal uważa jednak, że mieszkańcy powinni poznać merytoryczne argumenty przemawiające za budową instalacji i wyrazić swoje zdanie w referendum. - Od samego początku planowane były spotkania z mieszkańcami, rozmowy merytoryczne dotyczące oddziaływania ITPO, wyjazdy do miejsc gdzie zlokalizowane są podobne instalacje np. Kraków, Wiedeń. Przedstawienie mieszkańcom argumentów „za i przeciw” dla tego typu przedsięwzięcia, konsultacje społeczne, a następnie umożliwienie podjęcia każdemu świadomej decyzji podczas głosowania np. w referendum. - podkreśla.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Miglans20:51, 1 września 2021
Lobby i mafia smieciowa robi zadyme. A pytanie jest proste czy spalarnia jest np bezemisyjna i pozwoli na obnizenie smieciowego i produkcje taniego ciepla i pradu . Odpowiedz jest prosta ... T A K ! Prosze sobie zobaczyc takie spalarnie w centrum Wiednia w centrum Sztokcholmu !!! Jest tylko warunek zastosowania odpowiedniej technologi , a takie istnieja w Polsce !!
(Film .... Polska rozpocznie światową rewolucję energetyczną? Tadeusz Bąk: Ta technologia nie emituje smogu! - YouTube)
nerwus23:02, 16 października 2020
trzeba być nie halo żeby pisać takie bzdury , człowieku przez swoje uprzedzenia i ciemnotę skazujemy następne pokolenia na walkę ze śmieciami których przybywa i będzie przybywać. a ktoś kto próbuje podjąć temat to jest atakowany. żenada . następne pokolenia was rozliczą nie ważne czy będziecie mieszkać w szaflarach czy na rdzawce!!!!!!!!!!!!!!
olo22:27, 15 października 2020
Za mało smogu mamy na Podhalu trzeba dołożyć jeszcze spalarnią.
tyle o spalarni12:09, 15 października 2020
Dym ze spalarni będzie się przemieszczał w kierunku północnym i oprze się o Gorce. Do smogu dojdzie jeszcze ten niezbadany syf o smrodzie składowanych odpadów na granicy NT nie wspomnę. Już przez 40 lat męczyliśmy się ze smrodem z wysypiska przy Zakopiance. No to trzeba miasto i bloki na nowo zasmrodzić. Watycha daje na to cichą zgodę. Najpierw zagazuje bloki a potem puści im wodę geotermalną i rachunki za ciepło wzrosną średnio o 50 zł na mieszkanie. Jednego i drugiego na taczki. Szaflarzany Szkaradzińskiego a miescany Watychę.
pytanie z Krakowa07:40, 15 października 2020
niech płacą za śmieci 100 zł na miesiąc od osoby
a czemu nie
Miasto Nowy Targ robi park rozrywki - tylko z czyich pieniędzy - i my wystapiliśmy o zwrot terenów - tak więc bedzie bez rozrywki
Czy w mieście Nowy Targ ktoś myśli ?
krakowian20:06, 14 października 2020
*do "na granicy legalności"
pragnę zwrócić uwagę, że mamy zmianę na stanowisku wiceministrem ds. środowiska - to nasz pan Edward Siarka......... i jak wiadomo tylko krowa nie zmienia swego zdania.
Zapraszam tych co twierdzą, że spalarnia w Krakowie nie wydziela żadnych "nieprzyjemnych zapachów", w upalny dzień z kocykiem, na trawę (jest tam wokół jej dość sporo), na piknik.
gazda20:05, 14 października 2020
Mieszkam za granica ale rodem z Szaflar, gdzie mam warsztat obok spalarni i wysypiska smieci. Jeden smrod, gnoj i pyl ze na oczy niemozna patrzec, szczegolnie w lecie. O oddychaniu to raczej nie ma mowy. Zaboc
I love smog & śmieci16:07, 14 października 2020
Do @I love NT,
Akurat mnie dziwi dlaczego Nowy Targ już dawno nie zrobił spalarni i nie zaproponował w porozumieniu z pozostałymi gminami że zaprasza spalarnię do siebie.

"Piękne tereny nieopodal rezerwatu Bor nad Czerwonem ! Nasze ścieżki rowerowe, tzw strefa relaksu nad Dunajcem?!? Nie dosyć że wszystkie piękne tereny będą zajechane przez obwodnice to jeszcze spalarnia?"
A to że chodzi, biega, żyje, pracuje, relaksuje się Pani w oparach smogu nie robi na Pani wrażenia? To niech Pani o dzieciach chociaż pomyśli. Ile dzieci ma astmę i problemy z drogami oddechowymi?

"Proszę Was. To nasze Miasto!"
Gmina Szaflary to już nie Pani podwórko.

"Samo składowanie i przywóz odpadów to już smród nie mówiąc o spalarni."
Rozumiem że smród palonego plastiku i odpadów kuśnierskich jest Pani bliższy. W sumie nie ma się co dziwić, trwa to już wiele lat, można się przyzwyczaić.

"Nie myślcie że to nie nasz problem!"
I z ty się zgodzę w 100%. To problem wszystkich podhalańskich gmin. Dlatego wszystkim powinno zależeć na jej powstaniu a nie krzyczeniu byle nie u mnie.
I love NT22:51, 13 października 2020
Dlaczego Nowy Targ milczy czy wiecie o którym to miejscu mowa? Ja zawsze myślałam że to jeszcze miasto. Piękne tereny nieopodal rezerwatu Bor nad Czerwonem ! Nasze ścieżki rowerowe, tzw strefa relaksu nad Dunajcem?!? Nie dosyć że wszystkie piękne tereny będą zajechane przez obwodnice to jeszcze spalarnia? Proszę Was. To nasze Miasto! Samo składowanie i przywóz odpadów to już smród nie mówiąc o spalarni. Nie myślcie że to nie nasz problem! Ratujmy co jeszcze możemy
:)))15:07, 13 października 2020
"Do Grzegorz"
Drogi przyjacielu widzieć a znać zasadę działania i mieszkać przy spalarni to nie to samo...
Szaflarzanin15:05, 13 października 2020
Do "kij z marchewką" i " historia lubi się powtarzać"
I znowu wyzwiska...
Pytanie - gdzie ta magistrala ciepła?
Cena śmieci nie jest wynikiem braku spalarni, najpierw się trzeba orientować co i kto wpływa na cenę odpadów.
Jeżeli Wójt jest taki pewny zysku, niech wyda deklarację -Pisemną!, że śmieci będą za darmo(parę złotych), a jeżeli ceny będą wyższe to pokryje z własnej kieszeni różnicę, może przybędzie mu zwolenników :))) Nie zmieniajcie terenów zielonych w przemysłowe! Szkoda więcej pisać i próbować tłumaczyć tym ślepo zapatrzonym w Wójta. A tak na marginesie należę do Stowarzyszenia ZGP, i zaskoczę was bo popierałem Pana Szakaradzińskiego i chwalę te rzeczy które zrobił, ale z tą spalarnią pomysł tragiczny, więcej by zyskał gdyby się wycofał, gdyby się umiał przyznać że ten pomysł nie był najlepszy- każdy z nas ma lepsze i gorsze pomysły. Pozdrawiam wszystkich.
Na granicy legalności14:09, 13 października 2020
Przypominam że wojewódzkie plany gospodarowania odpadami (WPGO) dla Małopolski wyczerpały już limit spalarni. I P. Szkaradziński bardzo dobrze wie, że jest to inwestycja niezgodna z WPGO. Ministerstwo Środowiska od dawna nie popiera budowy nowych spalarni, podkreślając że jest to wbrew unijnej polityce. Aby spalarnia zaczęła działać musi mieć pozwolenie zintegrowane, a jak zapewnił wiceminister środowiska - zgody resortu na pewno nie będzie! a bez niego można przeciąć wstęgę po wybudowaniu, ale nie będzie można nic przetwarzać. Są to wiadomości z gazety prawnej a nie wymyślone z kosmosu.
kij z marchewką09:03, 13 października 2020
Do @Zrzeszony

"Chcecie rozwoju to idźcie w turystykę a nie w śmieci."
W dobie kowida spalarnia może być kołem ratunkowym dla podupadającej turystycznie gminy. Proszę sprawdzić czy wpływy z turystyki w tym roku się zwiększyły czy zmniejszyły. Wie Pan kiedy skończy się kowid? A śmieci będą do końca świata i o jeden dzień dłużej.

"Proszę przytoczyć argumenty za spalarnią poparte wyliczeniami a nie wyzywaniem. Wasza wiedza na ten temat opiera się na "bo Wójt powiedział że będzie cudownie""
Czy zaobserwował Pan rosnące ceny odbioru śmieci w ostatnim czasie? Woli Pan płacić coraz więcej za oddawanie śmieci czy brać coraz większe pieniądze od innych za ekologiczną utylizację?

"Nie jest nas 30, tylko kilka tysięcy"
A Podhale odwiedzają miliony turystów zostawiając śmieci, które lądują w piecach, lasach, potokach. I to ma być "promocja walorów turystycznych"?

"artykuł tak jest napisany żeby Stowarzyszenie ośmieszyć i sprowokować!"
Proszę się nie ośmieszać i nie pajacować.

"A jeżeli reszta komentatorów uważa że rozwój = śmieci to rzeczywiście światłe i mądre to są umysły."
Więc proszę światle obalić ich tok myślenia a nie torpedować rozwój gminy i regionu z prywatnych pobódek.
historia lubi się powtarzać08:35, 13 października 2020
@Szaflarzanin
"Do solarc: Obrażasz Mieszkańców Szaflar! Szaflarzanie to nie sprzedawczyki!"

A jak było z geotermią? Gdyby nie dali wam "deputatu" cieplnego to rura nie wyszłaby z Szaflar. Dopiero jak "posmarowali" meszkańcom ciepłem to zgodzili sie na przeprowadzenie magistrali po oborach.

Nikt nie obraża Mieszkańców. Tylko przywołuje fakty historyczne.
hary07:12, 13 października 2020
Tak w sumie to kopalnie mają za 20 lat nie istnieć . Można by tak zasypywać ję i za 1000 lat węgiel jak znalazł .
hary07:03, 13 października 2020
Ciężki temat . Ale jeśli by tak zrobić wycieczkę dla zainteresowanych do takiej spalarni , może by ich przekonało że jest to najlepsza opcja , a i nie wątpię zysk dla gminy . Bo ta cała segregacja i składowanie śmieci to bardziej zasyfia świat niż spalanie tych śmieci , i na pewno powietrze będzie bardziej mniej trujące od wszystkich piecy na terenie gminy , które też niekiedy nie jedną tonę śmieci spaliły .
Szaflarzanin23:41, 12 października 2020
Do solarc
Obrażasz Mieszkańców Szaflar! Szaflarzanie to nie sprzedawczyki!
Zrzeszony23:26, 12 października 2020
Do podludzie
Drogi przyjacielu, nie obraża się ludzi których się nie zna, nie jesteś anonimowy, za takie wpisy ktoś może poczuć się obrażony i oskarżyć może. Chcecie rozwoju to idźcie w turystykę a nie w śmieci. Proszę przytoczyć argumenty za spalarnią poparte wyliczeniami a nie wyzywaniem. Wasza wiedza na ten temat opiera się na "bo Wójt powiedział że będzie cudownie" Nie jest nas 30, tylko kilka tysięcy i dobrze o tym zainteresowani wiedzą i tego się boją i dlatego artykuł tak jest napisany żeby Stowarzyszenie ośmieszyć i sprowokować! A "Eko terrorystów " liczba rośnie stale, A jeżeli reszta komentatorów uważa że rozwój = śmieci to rzeczywiście światłe i mądre to są umysły.
Anula22:39, 12 października 2020
Byłam w spalarni zarówno we Wiedniu, jak i Krakowie i w pełni popieram jej budowę na Podhalu. Mam nadzieję, że znajdą się odpowiednie tereny i pieniądze na taką inwestycję bo niestety inaczej śmieci nie wyparują.
Solrac08:33, 12 października 2020
Szanowny Panie Wójcie,
Mam dla Pana propozycję. Proszę zwołać konferencję prasową i przekazać że całe ciepło i cały prąd wyprodukowany przez planowany zakład termicznego przetwarzania odpadów zostanie rozesłany do domów mieszkańców Szaflar ZA DARMO. Po tygodnu będzie Pan miał podpisy wszystkich poza tymi 30 "eko-terrorystami". No chyba, że zaproponuje im Pan posady np. w Radzie Nadzorczej to jeszcze zanim opuszczą spotkanie, to pożal się Boże stowarzyszenie zostanie rozwiązane. W tym momencie nie ma problemu z finansowaniem czy zgodami administracyjnymi. Jest problem z ludźmi i ich umysłami, które zatrzymały się w PRL-u. Większość z nich nie była od parunastu lat poza powiatem nowotarskim, ale twardo przekonują, że z nowoczesnego zakładu TPO śmierdzi i że taki zakład truje spalinami.
Panie Wójcie mieszkańców można przekonać tylko pieniędzmi, jeśli pokaże Pan finansowe korzyści z budowy zakładu i obieca darmowe zasilanie ciepłem i prądem mieszkańców gminy (lub ich części) zyska Pan poparcie dla tego pomysłu.
rentgen*08:18, 12 października 2020
Szkoda, że redaktor nie napisał wszystkiego, np. o uchwale zebrania wiejskiego, o setkach zebranych podpisów, zbieranie podpisów zostało wstrzymane ze względu na pandemię.
Trzeba brać argumenty jednych i drugich.
Szkoda, że Polana Szaflarska nie właczy się w dyskusję, bo z tych nowych mieszkań bedzie świetny widok na kominy i filtry w kominach.
Gminy na Podhalu chcą być turystyczne, chca być uzdrowiskami, ale jest inna wizja
wiesniak02:31, 12 października 2020
do rufio jak jest spalarnia w Kraku to wozimy smieci do krakowa proste
Podludzie01:39, 12 października 2020
Zastał Szaflary drewniane zostawi murowane. Tyle powiem o obecnym Wójcie. Cały 30-to osobowy ruch poparcia, pachołków i pionków, ewentualnie ludzi z wykształceniem, ale totalnych bezmózgowców, próbuje zrobić wszystko, żeby uniemożliwić nam w gminie czegoś pokroju wielkich miast, aglomeracji, na którym wszyscy skorzystamy.

Od razu zaznaczę - osoby spierające się z budową należą do grona anty 5g chodzących w sreberkach na głowie, antyszczepionkowców i antymaseczkowców. Czyli sama śmietanka ułomności i głupoty. Nic dodać nic ująć.

Gmina za czasów obecnego wójta rozwinęła się pod wieloma względami in plus. Sporo inwestycji, czego od poprzednika ślimaka nie mogliśmy nawet wymagać. Teraz możecie łazić i po chodnikach i wasze dzieci daj boże które coś zrozumieją z tej szkoły w przeciwieństwie do was że technologia idzie na przód i spalarnie śmieci to proekologiczne elektrownie i ciepłownie. Ale gadaj głupiemu, który na przyłącz gazu w gminie od razu leci z krzyżem i wodą swieconą. Oczywiście pali węglem. W 100% popieram inicjatywę wójta, bo zależy mi na rozwoju gminy, a dochody ze spalarni wpłyną na cenę śmieci, ale to najmniejszy problem, dostaniemy w zamian energię czy to elektryczną czy cieplną w dobrej cenie, z syfu którzy turysci nam przywieźli i sami produkujemy w domach. /.../

Amen.
Saflarzon23:42, 11 października 2020
Teren na którym planuje Pan Wójt Szkaradziński spalarnię odpadów jest terenem bardzo atrakcyjnym dla mieszkalnictwa oraz dla rozwoju turystyki. W bezpośrednim sąsiedztwie , na etenie Miasta Nowy Targ, planowana jest budowa kąpieliska geotermalnego. Dlatego uważam, że przedmiotowa planowana lokalizacja spalarni śmieci jest zła. Gmina Szaflary jest obecnie kojarzona z wypoczynkiem, turystyką , basenami geotermalnymi. Jjedyna Gmina na Podhalu, na której terenie znajdują się dwa kąpieliska geotermalne. Nie psujmy tego Panie Wójcie Szkaradziński ! ! !
zapalniczka23:36, 11 października 2020
Nie rozumiem o co te hałasy. Zrobić referendum, niech się Mieszkańcy wypowiedzą. Jeśli okaże się ze nie chcą kury znoszącej złote jajka to uderzyć do innych gmin podhalańskich. Na pewno znajdą się tacy co kurze spod ogona nie wypadli i dysponując choćby matematyką w zakresie szkoły podstawowej są w stanie oszacować zyski ze spalarni. A jak już ktoś przygarnie to "kukułcze jajo" to proponuję by kroił gminy odrzucające spalarnie podwójnymi stawkami za odbiór odpadów do spalenia.
Ten dziki naród jedynie perspektywa wyższych opłat jest w stanie zmusić do zastanowienia.
samorząd dla mieszkańców22:15, 11 października 2020
Panie wójcie !!!...trzeba dokończyć pomysły,które były przed pomysłem
spalarni.Czemuż to do tej pory nie jest wiercony odwiert geotermalny,na który gmina dostała "ogromne pieniądze".Dlaczego gmina pozbywa się,czyli likwiduje oczyszczalnie ścieków w Maruszynie,a miała ona w perspektywie oczyszczać ścieki z kilku wiosek...Uszczęśliwiać całą "Małopolskę" spalając śmieci w Szaflarach,to nie jest interes mieszkańców gminy.Nie ma się co dziwić,że protestują....
marcin22:01, 11 października 2020
oportunista-człowiek bez zasad, przystosowujący się do okoliczności dla doraźnych osobistych korzyśc a nie ktoś kto stawia opór
mieszkaniec szaflar21:44, 11 października 2020
Z ludzi, którzy chcą ochronić kawałek dziewiczej przyrody przed dewastacją, robi się przeciwników politycznych....A gdzie Geotermia Panie wójcie? Może na łamach przychylnej gazety powie Pan jak to będzie wyglądać i kiedy!?
takitam.21:18, 11 października 2020
najlepiej bedzie jak kazdy przysiolek, wioska, miasto bedzie MUSIALO miec na swoim terenie swoja wlasna spalarnie smiec, ktora bedzie spalala tylko ICH smiecii. kazdy bedzie wachal i wdychal wlasne smrody." no bo dlaczego u mnie ma byc smrod" zapytacie. ano dlatego, ze to TY tych smieci narobiles i to TY teraz wachaj...
qq21:05, 11 października 2020
do piotruś pan
A ty na jakim stanowisku w gminie siedzisz?
JJ21:04, 11 października 2020
Drogi Panie Wójcie i cała rzeszo komentatorów przychylnych, brakuje Panu argumentów za budową spalarni więc, próbuje Pan zrobić z tego sprawę polityczną i zrobić z siebie ofiarę złych, psychicznych, niedouczonych przeciwników politycznych, którzy próbują Pana zjeść....Kłamie Pan publicznie że spalarnia miała by powstać w miejscu gdzie nie ma domów, a przecież tam powstaje bardzo duża ilość nowych domów, nie licząc już tych istniejących! Artykuł jest stronniczy. Dlaczego "rzetelni" dziennikarze nic napisali o zebraniu wiejskim i decyzjach które tam zapadły? Którzy to polityczni przeciwnicy?
Piotruś Pan20:44, 11 października 2020
Prezes Dziadkowiec przez tyle lat pracował w gminie i nic nie zrobił żeby śmieci były tańsze nic nie robił a kase brał, a teraz się popisuje że wszystko wie.jak mu nie wstyd.
widz20:38, 11 października 2020
szkoda p. dziadkowca jest tylko pionkiem podstawionym przez p. jurca. a jak coś będzie nie tak to p.jurzec schowa się na rdzawce a p. prezes dziadkowiec zostanie w szaflarach i będzie musiał patrzeć ludziom w oczy!!!!!!
górol20:30, 11 października 2020
Mnie stac na zapłatę za śmieci , więc won ze spalarnia
Marian20:20, 11 października 2020
Stowarzyszenie pożal się Boże dlaczego pytaliscie tylko w swoim kręgu czemu nie zapytacie o
zdanie wszystkich mieszkańców, tylko potajemnie chodziliscie po wybranych domach i wciskaliscie ciemnotę nieświadomym. Poziom i stan zdrowia waszych " ankieterow" dużo pozostawia do życzenia.
Smark19:43, 11 października 2020
Na taczki wójta i wywózka do miasta. Bo prędziej czy później zajmie miejsce Watychy
Janek Gołąb19:33, 11 października 2020
Czy Podhale zawsze musi być do tyłu ? Spalarnia śmieci zrobiona wg dobrego projektu to ulga dla środowiska , dobry (racjonalny ) iinteres dla gospodarki gminy i Podhala . Dlaczego głosu w temacie nie zabierają świecznikowi posłowie z Podhala ?
Rozsądny głos p. St. Kowalczyka oby się przebił poprzez nieracjonalne emocje ,
JG
mieszkaniec nie zatrutego i bez smrodu odpadow prz19:09, 11 października 2020
Szanowni mieszkancy SZAFLAR. Wpierw zrobcie referendum dlaczego wybrany Wasz p.Wujt ma WAS w glebokim powazaniu nie pisze gdzie.
Jj2518:57, 11 października 2020
Panie Stanisławie Kowalczyk....chce pan pomodz?to proszę znaleść inna lokalizację dla spalarni..może koło pana miejsca zamieszkania?do wszystkich za spalarnia....budujcie koło swoich posesji...a pan wójt z Łapsz niech znajdzie u siebie miejsce pod spalarnie...skoro to tak wspaniałą inwestycja...wszyscy są za ale byle nie u nas....ja też będę za jak powstanie spalarnia w Łapszach...
Stanisław Kowalczyk18:34, 11 października 2020
Niezaangazowany politycznie Miastowy
Ludzie opamiętajcie się, inicjatywa Wójta Szkaradzińskiego to wspaniałe zamierzenie, nie działa On dla siebie nie widać i nie czuć żadnych podstępów
Już kilkanaście lat temu a nawet więcej miełem możliwość inicjatywy ,,Smieciowe i odpadowe" w Kopenhadze, Wiedniu , niechaj Ci oportuniści zapoznają się z takimi rozwiązaniami w 2020 roku
Ludzie opanujcie się co to znaczy nie bo nie, widzę te same nazwiska oportunistów.
Czy zadajecie sobie pytania ile zła kosztów czynia obecne zasady i praktyki zbierania śmieci , ponoszenie kosztów wywozu do Krakowa. Wrocławia, Dąbrowy Górniczej ile to kosztuje, kto za to płaci.? itd.
Dobra inicjatywa lat 90-ch forsowana przez Podh. Związek Gmin bo węszono też prywatę tych ludzi.
Jeszcze raz ,,Ludzie opanujcie się,,
Panu Wójtowi jestem pomóc tylko jak ja się na tach sprawach dość dobrze potrafię poruszć. Dajcie spokój ,,Czajce itd.
Z Miasta
autor18:26, 11 października 2020
Trzeba posłuchać wójta z Gminy Łapsze to światowej sławy specjalista. Jest On święcie przekonany o swojej wiedzy w temacie spalarni..... jak i w wielu innych dziedzinach gospodarki. Co zrobił w Gminie Łapsze lepiej nie pytać!!!!! Pewnie nie którzy mniej zorientowani to łykną jak się to mówi ludzie to kupią ale czy na pewno????????? Często gość bywał za granicami Kacwina to i wiedza jest ogromna.....
jaga218:18, 11 października 2020
Nie odbierać śmieci z Szaflar to się dowiedzą co to smród. Domów przybywa śmieci starym zwyczajem do lasu
ski17:52, 11 października 2020
jestem przeciw budowie spalarni w Szaflarach powinna ona być w mieście komin już stoi teren jest czysty biznes dla miasta i mieszkańców tanie ogrzewanie , prąd i praca dla mieszkańców
nowotarżanin17:49, 11 października 2020
myślę że pomysł spalarni jest wspaniały /po pierwsze do super dochodowy biznes,po drugie potrzeba/ ale nie należy nic robić na siłę jak PiS w sejmie trzeba siąść do stołu i porozmawiać a na pewno można się dogadać
STAŚ17:23, 11 października 2020
Usiąść do rozmowy, przedstawić za i przeciw, i krakowskim targiem zadecydować !!!
Warto rozmawiać !!!
Rufio17:22, 11 października 2020
Stowarzyszenie twierdzi, że wyraża opinię większości mieszkańców - to ja sie pytam czemu ani, ja ani nikt z moich znajomych i sąsiadów nie słyszał aby sie go pytano o zdanie. Jeżeli tak twierdzą to niech pokażą kogo i o co pytali. Jakoś nie wierzą aby większość była tak głupia aby sądzić, że problem śmieci sam się rozwiąże.
Po drugie, jeżeli nie chcą spalarni, to niech zaproponują coś w zamian. Samo bycie przeciwko niczego nie zmienia, śmieci zostają. Może niech stowarzyszenie zaproponuje gdzie w Szaflarach zrobić jakieś fajne wysypisko. Albo poda nazwę gminy która chętnie weźmie do siebie szaflarzańskie śmieci.
Sprzedamdziałkę17:12, 11 października 2020
A czemu nie w Gminie Czarny Dunajec? Przez smr?d z zakładów Bieli czy zakładu mas bitumicznych smr?dvsortownibsię nie przebije. A tereny są dobre pod inwestycje.
baciok@16:58, 11 października 2020
Nie wiem czemu Pan Wójt Szkaradziński forsuje ten pomysł.
Chyba sobie zdaje sprawę że to jest samobójstwo polityczne.
Sam mam interesy w Szaflarach i jestem zdecydowanym przeciwnikiem.
Czemu Nowy Targ siedzi cicho.
Panie Wójcie liderze Podhalanskich Samorządowców niech Pan nie idzie tą drogą.
Gienek16:55, 11 października 2020
Sami specjaliści w tym stowarzyszeniu ???? Wow i aż 30 podpisów to faktycznie większą część naszej gminy.
Grzegorz16:24, 11 października 2020
Ja widziałem nowoczesną spalarnię w Nowej Hucie na byłym lotnisku ale teraz jest to w środku osiedla mieszkaniowego. Gdyby mi ktoś nie powiedział, że to spalarnia nigdy bym się nie domyślił.To nowoczesna budowla bez śladu smrodu czy jakichś śmieci. Ja się na tym nie znam ale patrząc na listę osób podpisanych za sprzeciwem to widzę mocno leciwe i bardzo konserwatywne osoby.
jan od kudzi z austrii16:21, 11 października 2020
Jak nie chca spalarni w Szaflarach to wybudujcie ja w Lipnicy Wielkiej!!! ja dam dzialke pod budowe...
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas