Pieniądze za wcześniejsze miesiące, podczas których transport nie działał, trzeba zwrócić do Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego. Będzie to ok. 500 tys. zł. Po tym, jak władzom powiatu udało się dogadać z burmistrzem Zakopanego Leszkiem Dorulą, starostwo ogłosiło przetarg na obsługę 7 linii. Na razie udało się wyłonić jedynie 4 firmy przewozowe. Z jednej linii w ogóle zrezygnowano.
Jak mówi Marian Łojek, zastępca naczelnika wydziału komunikacji i transportu w Starostwie Powiatowym w Zakopanem, jeszcze z końcem listopada powinny ruszyć następujące linie: Leśnica-Poronin, Groń-Kobylarzówka – Zakopane, Małe Ciche- Zakopane, Leszczyny-Ząb-Suche- Zakopane.
- Na razie nie udało się wyłonić wykonawców na linie, Murzasichle-Kośne Hamry-Zakopane, Witów-Zakopane i z Gliczarowa Górnego do Białego Dunajca. Czekamy na rozstrzygnięcie przetargów – mówi naczelnik Łojek. - Zrezygnowaliśmy z linii Czarna Góra - Zakopane.
Anita Żegleń, wójt Poronina przyznaje, że o uruchomienie przewozów zabiegali mieszkańcy. Domagali się tego szczególnie mieszkańcy Małego Cichego.
- Tutaj jednak władnymi do podejmowania decyzji dotyczącymi przewozów osób, które odbywają się pomiędzy gminami są władze powiatu – przypomina wójt Żegleń. - W przypadku nie tylko dla Poronina, ale również sąsiednich samorządów, czyli Bukowiny Tatrzańskiej i Białego Dunajca uzgodnieniem przystanków zajmuje się zarząd powiatu tatrzańskiego. Niestety władzom starostwa w Zakopanem trudno było się dogadać z burmistrzem stolicy Tatr, co do możliwości korzystania z przystanków końcowych i początkowych, które znajdują się na terenie miasta.
Włodarz Zakopanego tłumaczył swój brak akceptacji na korzystanie z przystanków natężeniem ruchu na miejskich przystankach. Korzystają z nich bowiem od jakiegoś czasu nie tylko prywatni przewoźnicy, ale również autobusy komunikacji miejskiej.
- Szczególne problemy mieli mieszkańcy z Bustryku, Majerczykówki i Małego Cichego – mówi Anita Żegleń, wójt Poronina. – Ustaleniami z miastem ze względu na swoje uprawnienia zajmował się powiat. Nam najbardziej zależało, żeby zgoda na korzystanie z przystanków, była wydana w godzinach, które najbardziej interesują naszych mieszkańców, czyli kiedy ludzie jadą do pracy i wracają z niej oraz uczniowie dojeżdżający do zakopiańskich szkół.
Łącznie na uruchomienie transportu powiat tatrzański na swoim terenie dostał 600 tys. dotacji od władz województwa w ramach rządowej pomocy na odbudowę połączeń lokalnych. Pieniądze mogły zostać wykorzystane już od lipca tego roku, ale porozumienie pomiędzy władzami powiatu a miastem zostało zawarte dopiero teraz. Tym samym do wykorzystania zostało ok.100 tys. zł.
Józef Słowik
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas