Umowa podpisana - można dokończyć budowę S7 z Lubnia do Naprawy - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Zakopane
Clouds
Wiatr: 10.692 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
Wiatr: 10.512 km/h Wilgotność: 90 %
Clouds
Wiatr: 11.196 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
Wiatr: 10.26 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
Wiatr: 8.244 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
Wiatr: 7.2 km/h Wilgotność: 84 %
Jakość powietrza
22 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
24 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
22.12.2020, 16:57 | czytano: 4720

Umowa podpisana - można dokończyć budowę S7 z Lubnia do Naprawy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie podpisała umowę na kontynuację budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Lubień - Naprawa z firmą STRABAG Infrastruktura Południe. Inwestycja kosztować będzie ponad 74,5 mln zł i ukończona zostanie w ciągu 8 miesięcy licząc od zakończenia okresu zimowego.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA
W trakcie podpisywania umowy przedstawiciele firmy Strabag zadeklarowali, że po załatwieniu niezbędnych formalności zaczną się przygotowywać do rozpoczęcia robót. Same roboty zgodnie z umową mają się wprawdzie rozpocząć po zakończeniu okresu zimowego, który trwa do 15 marca, jednak firma chce rozpocząć prace wcześniej, jeżeli tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne.

Zakres inwestycji obejmuje prace przygotowawcze, naprawcze, dokończenie budowy prawej jezdni odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa o długości ok. 7,6 km, miejsc obsługi podróżnych MOP Lubień i MOP Krzeczów, dojazdów technologicznych, systemu odwodnienia pasa drogowego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Zabezpieczone muszą zostać skarpy głębokich wykopów, a na czas wykonywania robót zapewniony powinien być dojazd do wszystkich działek sąsiadujących z pasem drogowym. Trzeba dokończyć budowę lub przebudowę sieci infrastruktury technicznej i wykonać urządzenia ochrony środowiska (ekrany, urządzenia oczyszczania wód).

Lewą jezdnią S7 na tym odcinku kierowcy mogą przejeżdżać w dwóch kierunkach od 20 grudnia 2019 r. Prawa jezdnia nie została ukończona. 17 lipca 2020 r. GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim wykonawcą, konsorcjum IDS-BUD i ALTIS-HOLDING, ponieważ mobilizacja wykonawcy nie wskazywała na możliwość zakończenia budowy prawej jezdni w terminie określonym w aneksie do umowy, czyli do końca października 2020 r. Pomimo licznych działań GDDKiA, skierowanych do wykonawcy, nie doszło do wznowienia i prowadzenia prac w wymaganym zakresie po zakończeniu okresu zimowego (trwał do 15 marca 2020 r.). Wykonawca nie posiadał odpowiedniego potencjału sprzętowego i kadrowego, a także środków do kontynuacji robót.

W efekcie 17 lipca br. GDDKiA odstąpiła od umowy i rozpoczęła przygotowania do ogłoszenia przetargu na kontynuację budowy.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
takie tam14:12, 24 grudnia 2020
pracuje na drogach 15 lat zwalanie kto ile dróg wybudował to istny absurd ważna jest jakość. Przez te lata tylko 1 inspektora spotkałem który wiedział robi reszta to inny temat aby zrobić oddać i gwarancje wytrzymało . W Polsce obiekty inżynieryjne projektuje się z myślą na 100 lat a gwarancji tylko max to 10 a późnię róbcie co chcecie .na fuszerkę i szukanie oszczędności plus kombinacje nie ma wpływu żadna partia a po 2 latach już są poprawki na gwarancji tylko tuszowanie problemu bo to wielka ścieka aby do końca gwarancji.
nara08:27, 24 grudnia 2020
To ja: zobacz se węzeł w Poroninie.
elo546500:14, 24 grudnia 2020
toja Bo musza remontować fuszerkę PO.
Droga ma być zbudowana dobrze nawet z 3 letnia obsuwą, a nie po 3 latach ulegać biodegradacji.
ToJa08:45, 23 grudnia 2020
~`Arnolda. Nie wiem czy wiesz, ze PiS wykonał 1/3 długości dróg z tego co wykonała PO. Próbujesz obrzydzić byłych rządzących, a nie widzisz chaosu, dziadostwa, braku umiejętności organizacyjnych tego rządu, podejmowania politycznych decyzji w sprawach gospodarczych i w sprawie pandemii, rozrzutności i zatrudniania rodzin działaczy PiS na wszystkich szczeblach władzy. Pomyśl i zobacz co się dzieje na Podhalu.
AA00:59, 23 grudnia 2020
Czyżby Marysia nie umiała czytać? pisze jak byk Lubień - Naprawa
Marysia21:21, 22 grudnia 2020
Gdzie to czy to rdzawka nowy targ?
Arnold20:42, 22 grudnia 2020
Za PO, na pewno byłaby budowa zablokowana, z przyczyn obiektywnych.
PIENIĘDZY NIE MA..., I NIE BĘDZIE... :).
Leopold19:58, 22 grudnia 2020
Loko ale masz problem ważne że się robi
STAŚ19:23, 22 grudnia 2020
Loko...
No, właśnie zmienili.....terminy wykonania ! Pytanie, czy ostatni raz ??!!!
STAŚ18:17, 22 grudnia 2020
Dobrze, trzeba działać, będziemy zasuwać, jak się patrzy !!!
Jarosław17:50, 22 grudnia 2020
kiedy uroczyste wbicie łopat ?? i o Paluchowej nie zapomnijcie żeby była łopatę potrzymać
Loko17:17, 22 grudnia 2020
Krakowska GDDKiA w grudniu 2020 podpisuje umowe na dokonczenie drogi, ktora miala byc skonczona wedlug pierwotnej umowy w pazdzierniuku 2018. Tunel tez ma byc skonczony wg umowy 31 grudnia 2020, a juz jest mowa o wiosnie 2022. Chyba czas na jakies zmiany.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas