Poniedziałek, 19 kwiecień 2021, Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Czarny Dunajec i okolice
Clouds
Wiatr: 7.416 km/h Wilgotność: 93
Clouds
Wiatr: 7.416 km/h Wilgotność: 93
Clouds
Wiatr: 7.416 km/h Wilgotność: 93
Clouds
Wiatr: 1.008 km/h Wilgotność: 92
Clouds
Wiatr: 5.58 km/h Wilgotność: 90
Rain
Wiatr: 7.416 km/h Wilgotność: 93
Jakość powietrza
Nowy Targ
Umiarkowana
Zakopane
Dobra
Rabka-Zdrój
Dobra
26.02.2021, 16:13 | czytano: 2573

Od 1 marca zmiana rozkładu jazdy pociągów - wraca komunikacja zastępcza

zdj. Tomasz Krzyściak

Do 28 lutego można korzystać z przejazdów koleją dalekobieżną do Zakopanego. Od poniedziałku 1 marca za pociągi m. in. z Warszawy i Trójmiasta będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kraków - Zakopane. Autobusy pojadą także na odcinku Stryszów - Nowy Targ za pociągi Polregio.

Będą utrzymane przejazdy Podhalańskiej Kolei Regionalnej na odcinku Nowy Targ - Zakopane. Wyjątkowo przez trzy dni, 16 -18 marca, pociągi będą kursowały na odcinku Szaflary - Zakopane.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podsumowuje okres zimowy. W okresie od grudnia do lutego pasażerowie skorzystali z ponad 3 tys. bezpośrednich pociągów do Zakopanego. Pociągi jechały przebudowanymi torami. Podróżni wysiadali na dostępniejszych stacjach i przystankach. Od marca na linii rozpocznie się kolejny etap prac. Inwestycje PLK skrócą czas podróży z Krakowa do stolicy Tatr, zwiększą bezpieczeństwo i komfort stacji.

Do dyspozycji podróżnych od grudnia codziennie przewidziano 14 bezpośrednich połączeń dalekobieżnych, m. in. z Warszawy i Trójmiasta oraz 32 kursy regionalne. Modernizację jednotorowej „zakopianki” zaplanowano etapami, by zapewnić dojazdy koleją pod Tatry w sezonie letnim i zimowym.

- Na tory od Suchej Beskidzkiej do Zakopanego wracają ekipy budowlane. Roboty przewidziano do 25 czerwca. Dzięki ich pracom dla podróżnych zwiększy się dostępność do pociągów na stacji Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna oraz przystanku Pyzówka. Pasażerowie będą mogli korzystać z nowych peronów. Windy lub pochylnie zapewnią oczekiwane warunki obsługi dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - wymienia Dorota Szalacha.

Na przebudowywanej trasie wymienione będą szyny na odcinkach: Sucha Beskidzka - Maków Podhalański, Bystra Podhalańska - Jordanów , Chabówka - Raba Wyżna, Raba Wyżna - Sieniawa. Zamontowana będzie nowa sieć trakcyjna oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla zwiększenia bezpieczeństwa remontowane będą przejazdy kolejowo-drogowe. Sprawność przejazdów zapewnią odnowione mosty.


- Po zakończeniu wszystkich prac czas podróży z Krakowa do Zakopanego skróci się do ok. 2 godzin. Dla podróżnych ważnym efektem inwestycji już są coraz lepiej przygotowane stacje i przystanki Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Lasek, Nowy Targ, Sieniawa. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2023 r. Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - podsumowuje rzeczniczka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

opr.s/
najnowsze informacje
komentarze
Ludzmierska08:33, 1 marca 2021
Zamiast marudzić (najczęściej robia to chłopy) przesiąść sie na rowerki. Brzuszek piwny zejdzie raz dwa. A pociągi czy linie tramwajowe sa wykorzystywane w najbardziej rozwiniętych krajach. Nt jeszcze daleko do tego, ale wszystko w swoim czasie.
Pozdrawiam
obserwator18:41, 28 lutego 2021
Fajnie, że napisali ile zrobili kursów, szkoda że nie podali, ilu było pasażerów. Obserwuję te pociągi z okna mojego domu w Rabce i w większości przypadków pasażerów można policzyć na palcach jednej ręki. Na tę ilość pieniędzy to przejazdy powinny być darmowe, może to choć trochę zmniejszyłoby korki.
Linia jest w nieustannym remoncie, większość jest już nowa, a czasy przejazdu nadal nie są konkurencyjne względem samochodu czy autobusu i trudno uwierzyć, żeby miało się to znacząco zmienić.
Osobiście wolę komunikację zastępczą - nie paraliżuje ruchu, budynki się nie trzęsą i nie pękają, nie trąbi późno w nocy, a i szkody dla środowiska pewnie mniejsze.
Kierowca17:56, 27 lutego 2021
Najlepiej niech już więcej nie wracają. Ten przejazd kolejowy na Ludzmierskiej to wstyd. Pół godziny z kombinatu na os bór jak się o złej godzinie trafi. A nie każdy może objechać bo niektórzy musza w tych idiotycznych korkach cały dzień stać. (Np. Dostawcy, autobusy).
dodaj komentarz
regulamin
Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd.
Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).
reklama
kursy walut
reklama

sonda

Czy władze Nowego Targu powinny zapewnić finansowanie Klubowi Hokejowemu Podhale Nowy Targ z budżetu miasta w kwocie 1 miliona złotych rocznie, przez trzy kolejne sezony?

- tak
- nie
- nie mam zdania

Aby zagłosować w naszej sondzie musisz mieć włączoną obsługę ciasteczek !

reklama
reklama
reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas
Ta strona używa cookies. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności. Zamknij