Groźny pożar w Czerwiennem (zdjęcia) - podhale24.pl
Wtorek, 23 kwietnia
Imieniny: Jerzego, Wojciecha, Adalberta
Jabłonka
Clouds
10°
Wiatr: 8.388 km/h Wilgotność: 45 %
Clouds
Wiatr: 10.008 km/h Wilgotność: 47 %
Clouds
10°
Wiatr: 10.404 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
10°
Wiatr: 12.24 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
Wiatr: 8.676 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
Wiatr: 4.32 km/h Wilgotność: 47 %
Jakość powietrza
42 %
Nowy Targ
24 %
Zakopane
32 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
18.01.2010, 18:49 | czytano: 13480

Groźny pożar w Czerwiennem (zdjęcia)

Ok. 25 strażaków uczestniczy w dogaszaniu pożaru budynku w Czerwiennem. - Akcja może potrwać jeszcze ok. dwóch godzin - mówił nam przed północą dyżurny Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Nowym Targu.

Fot. Michał Adamowski
Fot. Michał Adamowski
Zgłoszenie o pożarze strażacy przyjęli o godz. 17.51. Czterdzieści minut później na miejscu był już nasz fotoreporter. - Płonie duży budynek wraz z przybudówką - relacjonował przed godz. 19 Michał Adamowski. - W tej chwili strażacy zrywają dach i od góry wlewają wodę. Odcięty został prąd w całej okolicy. Nie widzę ognia, tylko olbrzymie kłęby dymu.

Pożar wybuchł w dużym budynku wraz z poddaszem, którego część jest przeznaczona pod wynajem. Ludzi ewakuowano, jak donosił nasz fotoreporter, strażacy ratowali też sprzęty i walizki, należące do turystów. Było też zagrożenie wybuchem butli gazowych, znajdujących się w pomieszczeniach.

Akcja trwa nadal i - jak mówi dyżurny nowotarskiej PSP - potrwa jeszcze ok. dwóch godzin. Uczestniczyły w niej 24 zastępy z powiatów: nowotarskiego i tatrzańskiego - w sumie 116 strażaków, w tej chwili na miejscu jest ich jeszcze ok. 25. Strażakom - jak informuje dyżurny PSP w Nowym Targu - pomogła w ustalaniu zarzewia ognia kamera termowizyjna, przywieziona przez oficera operacyjnego z Komendy Wojewódzkiej PSP z Krakowa.

Podczas gaszenia obrażeń głowy doznał jeden z sąsiadów.

p/

Zdjęcia: Michał Adamowski
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Ktośka5212:29, 20 stycznia 2010
Powiem tyle.Przestańcie się użerać...głupota!!!Bądżmy wdzięczni że są OCHOTNICY-na ich ręce składam podziękowani,nie ważne czy byli w umundurowaniu czy bez,poświęcili się,ratowali jak umieli i dużo się im zawdzięcza.Postawcie się na miejscu pogorzelców,pewnie ani nie widzieli jak kto był ubrany ale liczyło się to,że przyszedł IM z pomocą.I módlmy się by Matka Boża miała w Swej opiece Pogorzelców i OSP ,bo jeszcze nie jeden raz będą nieśli pomoc!!!
Góral11:37, 20 stycznia 2010
do Obserwator. Popieram i to bardzo . Czytajac Komenty ''KTOŚ'' wychodzi na to ze on by pierwsze sprawdzil kazdego strazaka czy jest w pelni umundurowany a pozniej by dopiero kazal im gasic pożar ej żal .
Obserwator10:18, 20 stycznia 2010
do KTOS- ciekawe jakby Ci sie chalpa palila.... czy tez bys tak patrzyl na to czy strazak ma pelne umundurowanie.... zal. I wez pod uwage to ze ochotnicy ponad do pracuja i czasem nie maja czasu na to zeby sie odpowiednio przygotowac.
Korcipka10:02, 20 stycznia 2010
Adamowski nowy korespondent wojenny :p
bujok23:56, 19 stycznia 2010
POŁOMANO nikt cię nie zmusza do czytanie tego czy innego serwisu. Zawsze możesz wziąc do ręki Fryźlewiczowe gazetki i cieszyć się na każdej stronie z jego uhahanej gęby jak rękę wyciąga....
A jak znam życie, to pewnie odświeżałeś art. co 10min zobaczyć czy jest coś nowego....
4x420:16, 19 stycznia 2010
W kompletnym stroju to na defilade a tu jest ważne życie ludzkie i ich dobytek< więc podziękujmy ochotnikom że podwójnie sie narażali>
hello18:48, 19 stycznia 2010
Tyle samo zrobi fireman z USA jak i Strazacy w polsce i tak trzeba wszystko zalac wada w przypadku jaki byl tutaj strasznie duzo sie nie spalilo ale zaczelo sie palic pod dachem i z gory trzeba bylo lac wiec i tak wszystko do remontu bo trzeba bylo lac od gory i woda wszystko zalala .
Góral18:08, 19 stycznia 2010
no tak to jak nastepnym razem nie beda mieli np spodni bojowych to ich do samochodow po wracaja bo nie wolno wychodzić nie ma kompletnego stroju ej sciema jak nie wiem nie mysle o Tym czy mam spodnie czy nie biegne zeby pomoc a nie pokazać sie w kompletnym ubraniu strażackim .
mezo17:48, 19 stycznia 2010
Moje zdanie jest takie jeszcze dlugo lat zeby polskiego strazaka czy to psp czy osp mozna nazwac fajermenem, zaciagneli wsioki nazwe z usa i szpan ze ho ho
POŁOMANO17:34, 19 stycznia 2010
O tym show, to było do redakcji i fotoreportera , a nie do Ciebie Góral.
Nie ma nic gorszego jak prasa robi się "ścierwem medialnym".
Fotorelacja z pożaru i kilka art. co godzine.
"jak donosił nasz fotoreporter"- czysta kpina
Strażak osp16:16, 19 stycznia 2010
Niestety do samochodu może tylko siąść określona ilość ludzi i na tylu są również przeznaczone ubrania,wyjerzdzam do pożarów i zawsze jesteśmy ubrani kompletnie niema takiego czegoś jak nie zdążyłem się ubrać jak się nie ubrałeś to nie wychoć z samochodu,nie wiem dlaczego dowodzący nie akcją nie zareagował odpowiednio.Zastrzegam że niema nic do tych jednostek bo sam jestem ochotnikiem i czasem błędy się zdarzały .Pozdrowionka dla druhów.
Strażak16:02, 19 stycznia 2010
Tak tragedia to wielka ale większość strażaków jest nie kompletnie ubrana brak hełmów odzieży ochronnej to nie dopuszczalne gdyby takiemu strażakowi coś się stało to nie obejmuje go ubezpieczenie,to nie te czasy gdzie jezdziło się jak chciało i kto chciał,przepisy są takie że strażak ma być kompletnie ubrany i tyle.
czytelnik 10215:02, 19 stycznia 2010
Dziękuję wszystkim strażakom OSP za ich poświęcenie i oddanie bez nich nie ma szans na ratunek.Chwała wam. Nie przejmujcie się mazgajami co zielonego pojecia nie mają kiedyś może to zrozumieją i przeproszą.
Góral15:01, 19 stycznia 2010
POŁAMANO sory nie robie sobie show ale pajac nie bedzie wytykal kto jest jak ubrany w Akcji bo wlasnie masz racje ze czyjes nieszczescie jest i to wielkie i np ''Ktoś'' nie patrzy co sie dzieje tylko jak jest ubrany idiota . Pzdr.
POŁOMANO13:34, 19 stycznia 2010
Wam już kompletnie odbiło.
Robicie sobie show z czyjegoś nieszczęścia?
Ja bym na miejscu pogorzelców podała was do sądu!
;/;/;/12:58, 19 stycznia 2010
Jedna prawda Gdyby nie OSP to przy pozarach PSP moglo by sobie poogladac jak sie ladnie pali bo by wielkie g.... zrobili bez Ochotnikow i niech sie nie wymądrzają tyle bo wy sobie siedzicie i za to wam placa i siedzcie sobie przyjada w 4 i okropni strazacy i co z tego ze wbrani wielkie nic bo liczy sie szybkosc czas a nie ubranie .
Goral12:47, 19 stycznia 2010
i jak Ci przyjedzie 16 ludzi z jednej jednostki to z kad tyle ubran maja wziasc co bede sie do remizy po ubrania wracac jak samochodami swoimi przyjechali ej piepszysz takie glupoty.
Góral12:46, 19 stycznia 2010
Słuchaj ktoś cwaniaka zgrywasz Ty bo pewnie jestes z PSP siedzisz na krzesle i czekasz na wyjazd to jest /.../* podhale domy drewniane i nieraz nie ma czasu na ubieranie sie co sie zdazy ubrac to sie ubierzei nie pajacuj nie byles nie mow .

Proszę bez wyzwisk. Admin
Ktoś12:01, 19 stycznia 2010
Do Strazak2 wiesz nie w złym zamiarze to było napisane i mi tu nie pieprz że brak jest sprzętu każda gmina ma obowiązek zapewnić umundurowanie do akcji buty ubranie ognioodporne hełm pas rękawice taki powinien być ubrany strażak podczas akcji. W razie jakiegoś wypadku jest kolo w nosie bo nie miał odpowiedniego ekwipunku i nawet grosza by odszkodowania nie dostał i nie bądź taki cwany pewnie byłem więcej razy przy akcji niż ci się wydaje i strażaku2. A jak nie wiesz o tym to się przejdź na kurs strażacki to się wszystkiego do wiesz a nie zgrywaj tu mądralińskiego.
strazak :)11:57, 19 stycznia 2010
ludzie jakie kaski? kaski to są na budowie, strażacy mają HEŁMY!
strazak 209:44, 19 stycznia 2010
Do Ktoś i xyz moze panowie pochwala sie co oni robia dla innych a moze lepiej moze zasponsoruja mundury bo nie kazde OSP stac na to by na bierzaco wymieniac całe wyp . najlepiej pisac głupoty i siedziec w domu na du** . mozna sie zapisac posmakowac jak to jest przy akcji
Strażak zawodowy i ochotnik09:36, 19 stycznia 2010
Nie zgodzę się z wami nie ma takiej możliwości żeby strażak zwłaszcza OSP był nie ubrany w sposób odpowiedni (Hełm, ubranie specjalne, buty, i rękawice) bo co z tego jak to piszecie że oni nie mają czasu się ubierać tylko śpieszą z pomocą. Taki przykład: nie zabezpieczony w odpowiedni sposób strażak OSP jest przy akcji nie daj bóg coś się stało jakiś wypadek strażak zostaje kaleką lub ginie i co: zero odszkodowania, żadnych podstaw do tego aby uzyskać odszkodowanie rodzina bez środków do życia a wszytko dlatego że zabrakło 45 s aby się ubrać i zabezpieczyć (inna sprawa że wiele jednostek OSP nie ma takiego wyposażenia ale to już inna polemika). A po za tym to fotoreporterzy tego portalu gonią za sensacją i tylko tyle zależy im na rozgłosie. Jak by byli mądrzy i dbali o dobre imię strażaków nie umieszczali by taki zdjęć na portalu. Wybrali by takie gdzie ni można się do niczego doczepić ale widać nie chcą żyć w zgodzie z Firemanami. Ważniejsza jest sensacja.
czarna07:32, 19 stycznia 2010
dokladnie popieram "strazakxd" i "4x4" i cieszcie sie ze sa tacy ludzie:)!!!!!
Wiola05:56, 19 stycznia 2010
wielka tragedia gdy splonie twoj dobytek ,dobrze ze sa tacy ludzie co sie nawet w ogien rzuca zeby pomoc innym ty Ktos pewnie nie pomoglbys jak nie mialbys kasku?WW
4x423:58, 18 stycznia 2010
Cieszcie sie że są a nie jak są ubrani to jest ochotnicza straż oni nie siedzą w remizach i nie czekają na wezwanie tylko w ostatnim momence dobiegają do remizy by wsiąść do samochodu i jak najszybciej ratować ludzi i ich dobytek
:):)23:32, 18 stycznia 2010
popieram Ktoska i glupie sa takie komeny bezsensowne patrzenie na ubranie przy pożarze jade po to by pomoc a nie mysla jak jestesmy ubrani tylko zalezy wszystkim na tym by jak najwiecej ocalic dla TWOJEJ WIADOMOSCI ''xyz''
Strażak xD23:27, 18 stycznia 2010
xyz nie wypowiadaj sie bo jak masz czas na ubieranie sie to gratulacje do tej pracy sie nie nadajesz bo tu sie liczy czas sekundy . I to nie jest PSP ze czekaja na wyjazd . Tu ludzie z roboty wracaja i leca pomoc jak najszybciej jak trzeba i nie ma nieraz czasu na ubieranie .
Sam23:19, 18 stycznia 2010
Strażak ma mieć kask. Reszta w przypadku OSP chyba nie odgrywa większego znaczenia, nie ważne w czym gasili, ważne że gasili. Ktosiu jakby twoja chałupa się palila to tez byś latał i sprawdzał czy strażacy chodzą w pełnym sprzęcie? Myślę ze wiedzieli co robią i zdawali sobie sprawę z ryzyka.
Sara23:03, 18 stycznia 2010
Czy to Górne czy Dolne Czerwienne?
Ktosiek22:54, 18 stycznia 2010
Myśle ze tutaj nie było czasu patrzec kto jaki mial "ekwipunek" ponieważ kazdy chciał jak najwiecej pomóc... Chyba oczywiste, że dowódcy nie chodzili i nie sprawdzali kto jak jest ubrany, tylko starali się pokierować jak najlepiej swoją jednostka, aby szybko ugasić pożar i uratować jak najwiecej...
xyz22:40, 18 stycznia 2010
zdjęcia świetnie ukazuja przygotowanie strażaków do akcji: brak specjalnej odzieży, obuwia itd.
STS22:21, 18 stycznia 2010
Fajermen... Pan redaktor leci z makaronizmem;]
sisi22:14, 18 stycznia 2010
Matko jaka tragedia...
strazak21:35, 18 stycznia 2010
proszę zadzwonić do straży do nowego targu bo w opisie są błędy
Ktoś21:23, 18 stycznia 2010
Kto był dowódcą podczas tej akcji i kto dopuścił poniektóre osoby do akcji w nieodpowiednim ekwipunku kto by odpowiadał jak by im się coś stało to tylko kila pytań jakie można by było postawić...
Gazda21421:06, 18 stycznia 2010
ciekawe od czego się zapaliło... mieli gości, więc myślę że jest prawdopodobne, że to oni zaprószyli ogień... no ale zobaczymy...
Dziani-San(po jap.wieśniak)20:38, 18 stycznia 2010
Butle jakoś do tej pory jeszcze nie wybuchły bo nie miały prawa ale jeden strażak jest ranny.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas