Mitsubishi L200 Dakar Edition – krótki test popularnego pickupa (zdjęcia)

Dwa tygodnie temu wybraliśmy się na jazdy testowe jednym z najpopularniejszych pick-upów na polskim rynku. Większość samochodów tego segmentu oferuje podobne właściwości jezdne i użytkowe a także bardzo dobre możliwości w terenie. Co w takim razie wyróżnia Mitsubishi L200?
Przede wszystkim możliwość korzystania z napędu na wszystkie koła w całym zakresie prędkości.


Wrażenia z jazdy:

Choć z zewnątrz mamy do czynienia ze sporym samochodem to w środku nie znajdziemy jednak wiele przestrzeni. Kabina jest po prostu dość ciasna. Siedzi się wysoko, patrzy się na wszystko z góry jak przystało na terenówkę. Podobnie jak większości tego typu samochodów na próżno szukać tu komfortu na miarę przeciętnej osobówki. Mitsubishi prowadzi się jednak odrobinę lepiej, niż równie popularny na polskich drogach Nissan Nawara. Po zjeździe na bezdroża L200 wreszcie czuje się jak u siebie. To auto stworzone do jazdy w terenie, gdzie radzi sobie wyśmienicie. Warto jednak pamiętać o dobrych oponach, bo to przecież połowa sukcesu. Wypchnąć ważącego blisko dwie tony pickupa z zaspy nie jest łatwo.
Mocną stroną auta spod znaku trzech diamentów jest 2,5 litrowy wysokoprężny silnik o mocy 178KM i momencie obrotowym 350Nm. Zapewnia on przyzwoite osiągi i charakteryzuje się specyficznym i przyjemnym dla ucha świstem turbosprężarki.

Czym różni się wersja DAKAR?

Według producenta limitowana wersja DAKAR to  jedynie delikatne modyfikacje stylistyczne, pozwalające poczuć nabywcom, że uczestniczą w „dakarowej” historii Mitsubishi.

I tak L200 różni się jedynie napisem DAKAR na bokach nadwozia i tylnej klapie, chromowanym grillem, dywanikami z wyhaftowanym napisem DAKAR, oraz osłoną tylnych lamp.

Podsumowując:

Mitsubishi L200 podobnie jak większość tego typu pojazdów to samochód z przeznaczeniem głównie do pracy. Duża ładowność w połączeniu z bardzo dobrymi właściwościami jazdy w terenie czynią go świetnym narzędziem pracy zwłaszcza zimą czy też w trudnych warunkach. Napęd na cztery koła, z którego możemy korzystać przy każdej prędkości to spore udogodnienie, które daje L200 przewagę nad konkurencją i czyni go bardziej wszechstronnym.

Tekst: Zbigniew Sieczka
Zdj. Michał Adamowski


Dane techniczne:
Rodzaj nadwozia: 5 miejscowe nadwozie typu pickup
Silnik: turbodoładowany silnik diesla
Pojemność: 2477cm3
Moc: 178KM przy 4000obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm w przedziale 1800-3500obr./min
Napęd: na wszystkie koła, reduktor
Skrzynia: automatyczna 5-cio biegowa
Prędkość maksymalna: 175km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h: 13s
Długość/szerokość/wysokość: 5005/ 1750 / 1755mm
Rozstaw osi: 3000 mm
Masa własna: 1905kg
Bagażnik: 980l
Zużycie paliwa na 100 km: (miasto/trasa/średnie) 9,7l / 7,2l / 8,1l
Zużycie paliwa cykl mieszany podczas testu: 10,5l
Zbiornik paliwa: 75l
Cena wersji podstawowej (178KM): 111 990 zł
Cena wersji testowej 120 990 zł

Dziękujemy firmie „Auto Comlex” autoryzowanemu dealerowi samochodów Mitsubishi za udostępnienie samochodu do testu.

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 22.03.2012 23:45