Ponad 30 milionów euro w Tyrolu, czyli 25 Kitzbuhel Alpenrallye

W miejscowości Kitzbuhel grecka reprezentacja piłki nożnej przygotowywała się do Euro 2012. My tymczasem codziennie wyruszaliśmy z tego znanego kurortu w pogoni za wspaniałymi zabytkowymi samochodami, które przemierzały setki kilometrów po zapierającymi dech w piersiach alpejskich drogach.
Tegoroczna, jubileuszowa edycja rajdu Kitzbuheler Alpenrallye była jak podkreślali uczestnicy - wyjątkowa. Zarówno pod względem frekwencji, jak i malowniczych pięknych tras. Na starcie rajdu stanęło blisko 240 klasyków z całej Europy o łącznej wartości ponad 30 milionów euro. Najstarszym samochodem imprezy był BENTLEY 3/4, 5 Tourer z 1925 roku. Najwięcej mocy, aż 485KM miał AC Shelby Cobra z 1962 roku, a najmniej bo zaledwie 12KM - uroczy Fiat 500 Topolino Giardinetta z 1948r. Z kolei Rolls Royce 17EX Sports z 1928 roku mógł pochwalić się największą pojemnością – 7800ccm3. Trudno wymienić każde auto, które wzięło udział w tej imprezie, jednak najpopularniejsze spośród 39 marek były: Porsche, Volkswagen, Mercedes i Jaguar. Nie zabrakło oczywiście legendarnych modeli Ferrari, Lamborghini, Aston Martina, czy Chevroleta. W rajdzie wzięła udział jedna Skoda Felicia Cabrio 994 z 1961 roku oraz jedno Volvo P1800S z 1963 roku.

Właściciele tych wspaniałych maszyn zmierzyli się w dwóch kategoriach Sport-Trophy (dla kierowców rajdowych) i Classic Trophy (dla kierowców amatorów). Zwycięstwo w punktacji sportowej, a tym samym ogólnym zwycięzcą 25. Kitzbühel Alpine Rally zostali Manfred Grundner i Simone Ritter z Niemiec starujący BMW 3.0 CSL. Zwycięstwo w klasycznym Trophy zdobył Hans-Joachim "Strietzel" Stuck z pilotem (Tim Westermann), który pokazał tym razem swoim VW-Porsche 914/4, że również w rajdach regularność jazdy ma duże znaczenie.

Jak co roku w rajdzie wzięło udział wiele sław. Byli to m. in. kierowcy Formuły 1 Jochen Mass (Austin Healey Sprite) i Hans-Joachim Stuck (Porsche 914/4), producent muzyczny Mousse T. (VW Bulli Samba), aktorzy Herbert Knaup (Karmann Ghia Cabrio) i Claus- Theo Gärtner (Alfa Romeo Junior 1300), zawodnik narciarski Hans Knauss (VW Bulli T2) oraz prezenter wieczornych wiadomości Jan Hofer.

Tekst: Zbigniew Sieczka
Zdjęcia: Remigiusz Steller

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 05.06.2012 23:23