Burmistrz Fryźlewicz: Nowy Targ jest atrakcyjny i jest co pokazać

NOWY TARG. - Z promocją w telewizji jest tak, że albo się ma pieniądze, albo kontakty i potrafi się pokazać ekipie telewizyjnej coś ciekawego. My pieniędzy dużych nie mamy, ale mamy te drugie możliwości - stwierdził Marek Fryźlewicz podsumowując ubiegłoroczne materiały promocyjne miasta, które ukazały się w stacjach telewizyjnych.
Tej sprawie poświęcone było posiedzenie miejskiej Komisji Sportu, Turystyki i Promocji. - Nowy Targ jest obecny w mediach, a dziennikarze chcą do miasta przyjeżdżać - przekonywał burmistrz i dodał: - W telewizyjnej "dwójce" w piątek zostanie pokazany kolejny film związany z Nowym Targiem, a będzie to program o barze mlecznym. To też taki temat, który wyszedł "z niczego". W innych miastach bary się zamyka, a u nas dobrze funkcjonuje. W Warszawie się o tym dowiedzieli i chcą zrobić o tym program.

Jak wtrącił Włodzimierz Zapiórkowski "ten bar to był strzał w dziesiątkę".

- Nowy Targ jest atrakcyjny i jest co pokazać, a tematów różnych jest dużo - kontynuował burmistrz i zdradził, że w tych dniach kręcony będzie program o IZWiS. - O Izbie Zimnej Wojny i Socjalizmu 20 minutowy film telewizja chce nakręcić, za swoje. I to na temat, za który niektórzy chcieli burmistrza zlinczować - mówił Marek Fryźlewicz.

W trakcie posiedzenia komisji wyemitowano 4 filmy zrealizowane w 2013 roku, a dotyczące miasta: kilkuminutową produkcję NTvK - ostatni materiał śp. Tadeusza Tomika, który zmarł kilka dni po nagraniu tekstu (ten filmik jako niemy można oglądać na telebimie w Rynku), "Nowy Targ według Kreta" z cyklu "Polska według Kreta" zrealizowany przez TvP Kraków (bardzo zabawny i barwny materiał), "Nowy Targ miasto św. Katarzyny" (produkcja jednej z redakcji katolickich, niestety obarczona błędami i merytorycznymi, i technicznymi, ale za to z ciekawym komentarzem senatora Stanisława Hodorowicza o mądrości nowotarżan, którzy "nadawali przez lata tytuły honorowe osobom, za które nigdy nie musiało się miasto wstydzić") oraz film o Tadeuszu Błażusiaku "Taddy z Nowego Targu".

Wśród telewizyjnych programów, relacji i reportaży jakie ukazały się w telewizji w ub. roku wymieniono także: Magazyn "Ślizg" w TvP Kraków, relację z Biegu Podhalańskiego w TvP Kraków, film o Michale Batkiewiczu "Rzeźby" (relacja z wystawy plenerowej na nowotarskim Rynku emitowana w TvP Kraków, ale planowana jest też emisja w TvP Polonia), reportaż z Małopolskiego Festiwalu Smaku w TVN, TVN24, TVN Meteo, Tour de Pologne - emisja programu śniadaniowego "Kawa czy herbata" w TvP1 ("To niezwykle ważne i ciekawe wydarzenie. Godzinny program program obejmujący nie tylko start do etapu kolarskiego wyścigu, ale i spoty reklamowe z miasta" - podkreślił Marcin Jagła. Ten materiał emitowano także w TvP Sport), Piknik Lotniczy pokazany w TVN i TVN24, program w Polsat News zatytułowany "Nowotarksi rynek po rewitalizacji", transmisję meczy hokejowych w TvP Sport oraz "Nowotarski program nauki jazdy na łyżwach".

Ile kosztowała promocja miasta w telewizji nie wiadomo, bowiem nikt z radnych nie zadał tego pytania, a podczas prezentacji - nie została podana żadna kwota. Za to naczelnik promocji Marcin Jagła podkreślał, że sporo z tych produkcji zrealizowano nie płacąc honorariów osobom w nich uczestniczącym. Przykładem był Piotr Cyrwus, który wystąpił w kręconym na Rynku programie śniadaniowym dla TvP oraz zespół De Press. - Jarosław Kret sam przyjechał do Nowego Tagu, inni płacą za zrealizowanie jego programu w ich miejscowościach - mówił naczelnik Jagła i dodał, że swój udział w reklamowaniu miasta w telewizji mają także sponsorzy.

Danuta Wojdyła zaproponowała, by kilkuminutowe filmiki związane z miastem umieszczać na YouTube i portalach społecznościowych. Przypomniała też, by "zainwestować w plansze wjazdowe do miasta, bo to także powinna być promocja miasta, a nie jest". Wtórował jej radny Grzegorz Watycha proponując zwiastuny filmów już nakręconych - emitować w Internecie. - Można też wykorzystać już uruchomioną na platformie Tv Trwam i tam także przesłać materiały - przypomniał. Jak dodał film, który jest wyświetlany na telebimie na Rynku dużo traci bez komentarza, dlatego warto byłoby uzupełnić materiał tekstem.

s/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 19.02.2014 19:02