Made In Zakopane odcina się od bieżącej polityki i robi swoje

Projekt Made in Zakopane zaprezentował swoje najnowsze pomysły, które chce zrealizować w stolicy Tatr. Uczestnicy projektu podkreślają też, że odcinają się od bieżącej polityki, w którą zaangażował się jeden z twórców projektu Łukasz Filipowicz, startując w wyborach na burmistrza miasta.
Jak wyjaśnia lider projektu Tymoteusz Mróz, Łukasz Filipowicz poszedł swoją drogą i w inny sposób chce działać na rzecz miasta. Oznacza to jednak, że drogi obu rozeszły się i każdy poszedł w swoją stronę. Mróz podkreśla jednak, że idea Made in Zakopane będzie realizowana nadal, ale w innym składzie.

W zakopiańskim Dworcu Tatrzańskim odbyła się prezentacja pomysłów na rozwój Stolicy Tatr. Tymoteusz Mróz wspomniał co do tej pory zrobiono, aby marka Zakopane stała się naprawdę czymś znanym i pożądanym. Wspomniano między innymi jeden z pierwszych projektów dotyczących wyznaczenia na terenie miasta parku kulturowego, który nie doszedł do skutku.

Przedstawiono też nowe projekty, które Made in Zakopane chce zrealizować w w tym i w 2015 roku:

Free WIFI Made in Zakopane - projekt strefy bezpłatnego dostępu do internetu w centrum miasta jest w bardzo zaawansowanej fazie. Udało się pozyskać partnera finansowego i technologicznego. Mamy potwierdzonych kilkanaście lokalizacji dla montażu urządzeń. Chcemy stworzyć nowy kanał komunikacji dla mieszkańców i turystów, który pozwoli dzielić się informacjami o ofercie Zakopanego. Planowany termin uruchomienia: grudzień 2014-11-25.

stARTup Weekend - Kraków, który jest tak bliski Zakopanemu pod wieloma względami, jest jednym z najlepiej rozwiniętych centrów przedsiębiorczości startupowej w Polsce. Akceleratory przedsiębiorczości, uczelnie, oddziały firm takich jak Google, działalność nowopowstałych polskich biznesów, które już zrobiły globalną karierę oraz tych, które dopiero startują. To środowisko chcemy zaprosić do Zakopanego. W XX-leciu Międzywojennym o niezwykłości Zakopanego stanowiła w dużej mierze bohema artystyczna, która ściągała tu z całego kraju. Wychodzimy z założenia, że artystami XXI wieku są właśnie twórcy startupów, którzy bez wiedzy i doświadczenia w tworzeniu biznesu, realizują projekty, w które wierzą, które rozwiązują określone problemy. Tych ludzi chcemy zaprosić do Zakopanego i poznać z zakopiańskimi twórcami i przedsiębiorcami. Wymienić się doświadczeniami, poznać i zobaczyć co z tego wyniknie.
Planowany termin: wiosna 2015

Open Office Made in Zakopane - Start każdej działalności gospodarczej nie jest łatwy. Dlatego chcemy doprowadzić do otworzenia Open Office – kompleksowo wyposażonej przestrzeni biurowej, w której można wynająć biurko, skorzystać z sali konferencyjnej, czy siąść przy dobrej kawie z klientem lub współpracownikami. Dzięki temu każdy początkujący przedsiębiorca będzie mógł zminimalizować koszty rozpoczęcia działalności. Co więcej, otrzyma podstawową pomoc prawną i księgową, aby maksymalnie skupić się na rozwoju swojego pomysłu.
Planowany termin uruchomienia: 2015

Inkubator przedsiębiorczości Made in Zakopane - Powyższe projekty to kolejne kroki w realizacji pod Tatrami inkubatora przedsiębiorczości. Ma to być platforma wzajemnych relacji ludzi i organizacji wspierająca się w działalności i pomagająca wystartować młodym przedsiębiorcom, którzy pod Tatrami chcieliby się realizować. Ma również stanowić zupełnie nowy kontekst turystyczny Zakopanego, zachęcający nie tylko do wypoczynku w Stolicy Polskich Tatr, ale także do realizowania tu projektów młodego biznesu. W Zakopanem jest mnóstwo ludzi sztuki, sportowców, miłośników teatru, animatorów kultury, którzy realizują genialne, wartościowe projekty – trzeba im tylko pomóc w ich rozwoju.
Planowany termin realizacji: 2015 - 2016

oprac. r/ben/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 26.11.2014 11:39