Zmiany w nowotarskiej skarbówce. Asystent Podatnika i inne udogodnienia

W siedzibie Urzędu Skarbowego w Nowym Targu od 1 września uruchomione zostanie Centrum Obsługi - jedno z 50 w kraju i jedno z 4 w Małopolsce. Centrum da możliwość załatwienia bardzo wielu różnych spraw w jednym miejscu.
- Zapewni ono kompleksową obsługę klientów w zakresie bieżących spraw, którymi zajmuje się Administracja Podatkowa - - informuje Konrad Zawada, Rzecznik Prasowy Izby Skarbowej w Krakowie. - Dodatkowo będzie można tam złożyć dokumenty ZUS (dotyczące płatników składek), złożyć podania i deklaracje akcyzowe oraz załatwić sprawy związane z rejestracją w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG) i obsługą systemu e-PUAP. W zakresie składanych podań i deklaracji oraz wydawanych zaświadczeń i udzielanych wyjaśnień z zakresu prawa podatkowego obsługa w Centrach prowadzona będzie niezależnie od miejsca zamieszkania czy miejsca prowadzenia działalności przez Podatników – w tych kwestiach przestanie obowiązywać tzw. właściwość miejscowa naczelnika urzędu skarbowego.

Ponadto pilotażowo od 1 września w Urzędzie Skarbowym w Nowym Targu działalność rozpocznie 8 asystentów podatnika. Jest to usługa dedykowana mikroprzedsiębiorcom, a świadczona będzie przez pierwsze półtora roku prowadzenia działalności. Asystenci Podatnika udzielą pomocy w uzyskaniu rzetelnej wiedzy podatkowej na start w biznesie. Do ich zadań należało będzie: pomoc przedsiębiorcy w pokonywaniu pojawiających się trudności związanych z uruchomieniem działalności gospodarczej, udzielanie pomocy w indywidualnych sprawach przedsiębiorcy i realizacji przez niego obowiązków podatkowych, informowanie o terminach wynikających z przepisów prawa podatkowego oraz zasadach korzystania z ulg w spłacie zobowiązań podatkowych, udzielanie ogólnych informacji o rodzajach spraw załatwianych przez inne organy podatkowe i ZUS.

Źródło: Izba Skarbowa w Krakowie, oprac. r/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 26.08.2015 11:20