Trwają uzgodnienia w sprawie budowy "węzła tatrzańskiego"

PORONIN. Podczas sesji Rady Gminy Poronin wójt Bronisław Stoch poinformował radnych o stanie prac związanych z ruszającą w przyszłym roku przebudową tzw. "węzła tatrzańskiego".
- W Zarządzie Dróg Wojewódzkich rozmawialiśmy w obecności przedstawicieli ZDW, GDDKiA, starostwa powiatowego w Zakopanem i zespołu projektowego o organizacji ruchu w obrębie "węzła tatrzańskiego", uzgadniając jego podstawowe parametry i rozwiązania. To było ważne spotkanie, które jest jednym z ogniw procedowania tej najważniejszej dla gminy inwestycji - mówił wójt.

- Wojewoda Małopolski wydał obwieszczenie o realizacji inwestycji drogowej. To przedostatni krok do pozyskania pozwolenia na budowę. Będzie ono teraz przez kilka tygodni procedowane - dodał Bronisław Stoch.

Wójt przypomniał, że trwają także spotkania właścicieli działek w obrębie przyszłej inwestycji, z wyłonionym przez starostę tatrzańskiego rzeczoznawcą majątkowym, który rozpoczął proces wyceny tych nieruchomości. - To niezbędne dla oszacowania wartości tych działek i dla wypłaty odszkodowań, które właściciele tych gruntów otrzymają w zamian za przekazanie gruntów pod przyszłą inwestycję - podsumował samorządowiec.

Przypomnijmy, w sierpniu br. podpisano porozumienie w sprawie budowy węzła komunikacyjnego. Skrzyżowanie w Poroninie ma zostać przebudowane w ciągu dwóch lat. Umowę w tej sprawie podpisał ówczesny marszałek Małopolski, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie oraz sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju.

Powiat Tatrzański i gmina Poronin dadzą łącznie 250 tysięcy złotych na wykonanie projektu inwestycji, która ma znacznie usprawnić ruch komunikacyjny w tej części Podhala. Budowa węzła w Poroninie ma kosztować ponad 46 mln zł.

Budowa ma rozpocząć się w 2016 r. Węzeł ma być oddany do użytku w 2017 r. W ramach inwestycji zostanie przebudowane skrzyżowanie zakopianki z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej, powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową. Wyjeżdżający z Zakopanego w stronę Nowego Targu będą mogli ominąć rondo jadąc dodatkowym pasem.

s/ zdj. - wizualizacja biura projektowego

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 29.11.2015 22:27