Strategia rozwoju Polskich Kolei Linowych na najbliższe 5 lat to nie tylko przebudowa kopuły Kasprowego Wierchu, o czym już pisaliśmy, ale także inwestycje w pozostałych ośrodkach i zmiana całej wizji funkcjonowania firmy.
Janusz Ryś, prezes PKL, na konferencji prasowej w hotelu Stamary szczegółowo wyjaśniał w jakim kierunku zmienić się ma sposób działania PKL. Przez ostatnie dziesięciolecia spółka postrzegana była przede wszystkim jako przedsiębiorstwo transportowe. Teraz ma się stać nowoczesną firmą oferującą różne formy wypoczynku – profil działania zmieni się więc z transportowego na turystyczno-rekreacyjny.
Zmiana profilu spółki oparta jest o przeprowadzone badania. Wykazały one, że w ostatnich 10 latach ilość miesięcy zimnych oraz dni z pokrywą śnieżną drastycznie spadła. Według prognoz, spadać będzie nadal. Oznacza to gwałtowny wzrost kosztów utrzymania ośrodków narciarskich, lub wręcz problemy z ich zimową działalnością. Z drugiej strony zmieniają się także sami turyści, którzy coraz częściej wymagają zapewnienia dodatkowych atrakcji w miejscach wypoczynku. Polskie Koleje Linowe próbują więc dopasować swoją ofertę do zmieniających się warunków i oczekiwań klientów.
Strategia spółki zakłada przede wszystkim maksymalizację wykorzystania posiadanych zasobów, optymalizację kosztów i rozbudowę bazy poprzez nowe inwestycje. Mieszkańcy Podhala najbardziej zainteresowani są tematem Gubałówki i Butorowego Wierchu (wizualizacja Butorowego Wierchu - poniżej). W obydwu ośrodkach planowane są duże inwestycje.