Zmiany w Punkcie Informacji Turystycznej

NOWY TARG. Znajdujący się na parterze Ratusza - Punkt Informacji Turystycznej przekształcony zostanie w Punkt Obsługi Gości Muzeum Podhalańskiego. O planowanych zmianach mówił dziś podczas sesji dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury.
Nie bez powodu to Bolesław Bara referował radnym zmiany dotyczące PIT, bowiem zgodnie z wolą radnych - Punkt Informacji Turystycznej przechodzi ze struktury Urzędu Miasta pod Miejski Ośrodek Kultury.

Otworzony w listopadzie 2011 r. nowotarski PIT powstał w ramach Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej. Projekt MSIT miał na celu ułatwienie zaplanowania wycieczki, weekendu czy urlopu w Małopolsce. Placówki objęte systemem zostały uruchomione w najważniejszych miejscowościach turystycznych Małopolski, m.in. w: Krakowie, Tarnowie, Wadowicach, Oświęcimiu, Zakopanem, Nowym Sączu, Krynicy-Zdroju i Nowym Targu. W sumie powstało tych jednostek ponad 30.

Wkrótce okazało się, że szukający atrakcji turystycznych i miejsca na urlop korzystają raczej z oferty internetowej, mogąc jeszcze w domach sprawdzić co dana miejscowość oferuje. Nie znaczy to jednak, że PIT okazał się niepotrzebny. Do nowotarskiego Ratusza zaglądało całkiem sporo osób w poszukiwaniu informacji. I tu pojawiła się kolejna bolączka - czas otwarcia placówki. PIT był bowiem nieczynny w weekendy, a wiązało się to z czasem pracy Muzeum Podhalańskiego znajdującego się w budynku Ratusza.

Według nowych zasad wprowadzonych z początkiem tego roku, Ratusz otwarty jest także w soboty między godziną 9.oo a 14.oo.

- Usytuowanie Punktu Informacji Turystycznej w strukturach organizacyjnych MOK, a w dalszej kolejności podlegających pod Muzeum Podhalańskie mieszczące się w Ratuszu - pozwoli na wydłużenie czasu jego pracy oraz dostępności dla turystów i odwiedzających Nowy Targ. W założeniu będzie on bowiem czynny tak jak muzeum - potwierdza dyr. MOK.

Mówiąc radnym o planach, dyrektor tłumaczył: - W Punkcie Informacji Turystycznej planuje się umieszczenie tzw. Punktu Obsługi Gości Muzeum Podhalańskiego. Tutaj będą oni mogli uzyskać podstawowe informacje zarówno o ofercie turystycznej miasta, ale także wystawienniczej i edukacyjnej Muzeum. Planuje się iż pracująca w PIT osoba będzie zajmowała się zarówno obsługą Punktu Turystycznego w dotychczasowym zakresie, ale także poszerzonym o dodatkowe obowiązki związane z oprowadzaniem po wystawach czasowych i stałych oraz w miarę potrzeb uczestniczyć będzie w działaniach edukacyjnych,

Jak dodał, docelowo - gdy powstanie planowane Muzeum Drukarstwa, Punkt Informacji Turystycznej znajdzie się w muzealnym dziale Edukacji i Promocji. - Wówczas umieszczona zostanie tutaj kasa biletowa, tu bedzie centum obsługi gości i sklepik. Zatrudniony pracownik będzie obsługiwał działalność promocyjną placówki, w tym prowadzenie strony internetowej, promocję w social mediach i mediach lokalnych, czy opracowanie strategi promocji - cytował uzasadnienie do zmian Bolesław Bara.

Z chwilą przejęcia pracownika PIT, Miejskim Ośrodku Kultury pracować będzie na etacie 16 osób.

s/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 27.03.2017 20:30