Południowa obwodnica Miasta nie powstanie tak szybko. Ministerstwo Infrastruktury odrzuciło apel radnych

NOWY TARG. Przesłany przed miesiącem do Ministra Infrastruktury apel radnych nowotarskich w sprawie "działań zmierzających do realizacji inwestycji drogowej tj. południowej obwodnicy Nowego Targu łączącej drogę krajową nr 47 z drogą krajową nr 49" doczekał się odpowiedzi. Resort mówi "nie". Ale daje nadzieję, że może po 2020 roku sprawa będzie ponownie rozpatrywana.
W trakcie październikowej sesji Rady Miasta, radni przez aklamację przyjęli apel do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Projekt apelu zgłosił radny Paweł Liszka, który zobowiązał się osobiście wręczyć ministrowi pismo. Dokument dostarczył, niemniej resort prośbę odrzucił.

W piśmie do Rady Miasta, dyrektor Departamentu Dróg Publicznych Jarosław Waszkiewicz powołuje się na to, iż plany inwestycyjne dotyczące rozbudowy infrastruktury dróg krajowych na najbliższe lata zostały ujęte w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, który "określa krajowe priorytety inwestycyjne, strategiczne dla właściwego funkcjonowania transportu drogowego w skali całej Polski", a "Ministerstwo rozumiejąc sytuacę na drodze krajowej 47 oraz 49 musi mieć na uwadze potrzeby całego kraju".

Urzędnik wyjaśnia, iż w "Programie" określony został limit finansowy dla zadań inwestycyjnych na poziomie 135 mld zł. Tymczasem zgodnie z kosztorysami - "wydatki na wybudowanie ich wszystkich sięgają prawie 200 mld zł i aktualnie na realizacje inwestycji umieszczonych w Programie brakuje już około 65 mld zł, nie mówiąc o kolejnych nowych inwestycjach".

Dyrektor Departamentu Dróg Publicznych dodaje, iż "ministerstwo skierowało do realizacji zadania polegające na rozbudowie drogi krajowej nr 47 do Nowego Targu, co stanowi wyraźne zaangażowanie Ministerstwa na rzecz poprawy warunków komunikacyjnych na Podhalu. Nie można też zapomnieć o bardzo ważnym odcinku drogi ekspresowej S7 koło Rabki-Zdroju".

Na końcu czytamy: "Dalsze decyzje Ministerstwa Infrastruktury będą podejmowane w miarę postępu trwających prac, których rezultaty są obecnie trudne do przewidzenia, szczególnie w wymiarze finansowym. Realizacja przedmiotowej inwestycji będzie mogła być rozpatrywana nie wcześniej, niż w następnej perspektywie finansowej po roku 2020."

Oto cała odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury:


s/

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 09.11.2018 14:11