Greckie praktyki (zdjęcia)

W ramach projektu „Europejskie inspiracje w rozwoju kształcenia zawodowego – europejskie praktyki zawodowe” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), kolejna grupa uczniów ZSCKR w Nowym Targu wyruszyła na praktyki do Grecji.
W okresie od 05.08 do 30.08 zagraniczne praktyki realizuje 19 uczniów, w tym 7 uczennic z technikum technologii żywności oraz 12 uczniów z techniku żywienia i usług gastronomicznych. Poniżej ich krótka relacja z podróży do Grecji oraz pierwszych dni spędzonych w Krioneri.

W niedziele 04 sierpnia w godzinach południowych zebraliśmy się w Nowym Targu i wyruszaliśmy w stronę Katowic, skąd wylecieliśmy do Aten. Lot samolotem był dla wielu z nas nowym i bardzo ekscytującym doświadczeniem. Z lotniska odebrał nas podstawiony autobus i tak dotarliśmy do naszego hostelu Elisson w Krioneri, gdzie zostaliśmy serdecznie powitani przez właścicieli obiektu Panosa i Athinę. Po otrzymaniu kluczy do pokoi od razu udaliśmy się na wymarzony odpoczynek po długiej podróży.

Drugi dzień pobytu to czas, w którym poznawaliśmy zasady obowiązujące w hostelu, zwiedziliśmy Krioneri oraz zostaliśmy przedstawieni naszym przyszłym pracodawcom. Każdy z nas został bardzo serdecznie powitany przez właścicieli zakładów oraz innych współpracowników. Cztery osoby z zawodu technik technologii żywności odbywają praktyki w cukierni Papavasileiou znajdującej się w Kiato, a pozostałe trzy w lokalnej piekarni Giannakenas. Natomiast uczniowie z klasy technikum żywienia i usług gastronomicznych odbywają praktyki w czterech zakładach gastronomicznych. Pięć osób pracuje w Krioneri w tawernach Diporto oraz Drosia, a szósta osoba odbywa staż w hostelu Elisson, pomagając w przygotowywaniu dla nas śniadań, lunchów i kolacji. Pozostałe siedem osób pracuje w dwóch barach Koo Koo oraz Karamalikis zlokalizowanych przy plaży w Kiatao.

Pierwszy tydzień pobytu w Grecji był dla nas pełen emocji i nowych wyzwań. Poznaliśmy nowych ludzi, nauczyliśmy się praktycznych umiejętności zawodowych oraz odpoczywaliśmy, spędzając weekend na plaży w Kiato, gdzie cieszyliśmy się pełnym słońcem oraz ciepłym morzem. A to jak świetnie nam mija tutaj czas, możecie zobaczyć na zdjęciach.

Projekt realizowany jest na zasadach programu Erasmus+ Akcja 1 - Mobilność edukacyjna Sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe Konkurs 2018, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER)