Ruszają przymiarki do budowy nowej drogi krajowej na odcinku Rabka-Chyżne

Jej budowę zapowiedział niedawno, podczas wizyty w Skawie, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o ogłoszeniu przetargu na opracowanie studium korytarzowego dla tej inwestycji.
- Ta droga jest już na deskach projektantów. Dziś pracujemy nad przebiegiem tej drogi, w przyszłym roku nad decyzją o pozwoleniu na budowę, a potem ogłaszamy przetarg - ogłosił.

Pierwszym etapem całego przedsięwzięcia jest studium, które ma m.in. pokazać czy inwestycja ma sens. - - Studium korytarzowe jest podstawowym dokumentem projektowym, przedstawiającym kompleksowo nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne. Jest to pierwsza dokumentacja projektowa, która określa lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nową drogę, z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Dokumentacja ta służy inwestorowi do wstępnej oceny sensowności zamierzenia inwestycyjnego i argumentacji za lub przeciw dalszym pracom projektowym - informuje Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie.


Zainteresowane firmy do 10 sierpnia mogą składać oferty do przetargu na opracowanie Studium Korytarzowego dla zadania: „Budowa drogi dwujezdniowej klasy GP (na parametrach klasy S) w ciągu DK7, na odcinku Rabka – Chyżne”.

Zakres przetargu obejmuje w wykonanie:

· rozwiązań technicznych
· analizy i prognozy ruchu,
· oceny wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego,
· analizy wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko,
· zestawienia kosztów planowania i finansowania zadania inwestycyjnego,
· analizy kosztów i korzyści wariantów inwestycyjnych,
· porównawczej analizy wielokryterialnej rozpatrywanych opcji.

Planowane parametry techniczne drogi:

· klasa techniczna drogi – GP (S)
· prędkość projektowa – 80 km/h (100 km/h),
· prędkość miarodajna –100 km/h (110 km/h)
· przekrój poprzeczny – 2x2,
· szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
· szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
· szerokość poboczy gruntowych – min 1,5 m (S: 0,75 – 2,25 m),
· szerokość pasa dzielącego – min. 5,00 m,
· nośność nawierzchni – 115 kN/oś.

oprac. r/ GDDKiA

copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 30.06.2020 14:39