Test Chevrolet Cruze: plusy i minusy

Chevrolet szykuje się do prezentacji medialnej swojego całkowicie nowego Sparka w Atenach, tymczasem my zajęliśmy się testem Chevroleta Cruze-a, który jest najmłodszym dzieckiem Cheviego na polskim rynku.
Chevrolet Cruze to samochód klasy kompakt o ciekawej, agresywnej i lekko awangardowej stylistyce. Podobno w stylu coupe, czego jednak nie udało nam się zauważyć - być może w koreańskim biurze rozwojowym Chevroleta nie do końca wiedzą jak wygląda ten typ nadwozia, ale mniejsza o to. Inspiracji Corvettą również nie udało nam się znaleźć, co nie zmienia faktu, że samochód może się podobać, a na pewno ten design jest śmiały i nowoczesny. Dość funkcjonalne wnętrze w stylu insigni zasługuje na pochwałę za jakość wykonania, która jest na wysokim poziomie, co w tej klasie bywa rzadkością, a już na pewno nie ma porównania nawet do poprzednika cruze-a, czyli Chevroleta Lacetti.

Samochód zbudowano na płycie podłogowej General Motors Delta2, tej samej którą wykorzystano do budowy Opla Astry IV generacji, a więc jest to duży krok naprzód i może świadczyć o nowoczesności Cruze-a. Jednostki napędowe pochodzące głównie z Opla to benzynowe 1,6 i 1,8l o mocy 113KM i 141KM oraz 16 zaworowe turbodiesle o mocach 125KM oraz 150KM. Niewątpliwie minusem jest brak opcji z 6-cio biegową skrzynią manualną, za to firma próbuje zadowolić klienta 6-cio stopniowym automatem, którego praca nie należy do wzorowych.

Wrażenia z jazdy są całkiem przyzwoite. Z wnętrza mamy bardzo dobrą widoczność. Samochód prowadzi się bardzo przewidywalnie i nie ma tendencji do opuszczania toru jazdy. Zawieszenie jest lekko twardawe, co pomaga przy sprawnym pokonywaniu zakrętów. Silnik diesla w testowanym modelu pozwala poruszać się bardzo dynamicznie, w końcu dysponuje wartością ponad 300Nm. Na uwagę zasługuje wyciszenie pojazdu, które jest wręcz wzorowe i wyznacza nowy poziom w tej klasie. Dużym plusem jest także niski współczynnik oporu powietrza, dzięki czemu wiatry nie są problemem dla Cruz-a. Spalanie jak na blisko 1500 kilogramowy samochód bardzo przyzwoite - średnio ok. 6,5 l. oleju napędowego na 100km.

Podsumowując: Chevrolet Cruze jest ciekawym stylistycznie samochodem, ale nie tylko. Jest również dobrze wykonany i posiada 3-letnią gwarancję. Ceny Cruza na poziomie od 49900zł do 81500 za najbogatszą wersję LT, świadczą o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny. W tym segmencie, z tą ceną oraz z takim wyglądem Cruze może śmiało stanąć do walki z rywalami i nie ma się czego bać.

Zbigniew Sieczka



copyright 2007 podhale24.plData publikacji: 06.10.2009 13:40